Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Jaká byla Vaše příprava k maturitě?
Jaká byla Vaše příprava k maturitě?
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martina Lisková |
---|---|
Šetření: | 26. 02. 2015 - 10. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 329 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 17.14 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 87,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:43 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
dotazník je určen absolventům maturitních zkoušek (bez závislosti na výsledku), prosím proto ostatní čtenáře dotazníku, kteří nesplňují požadavky, aby jej nevyplňovali. Rádi bychom tímto předešli zkresleným výsledkům.
Děkuji za pochopení.
Respondentům děkuji za čas strávený vyplňováním.
Martina Lisková
Odpovědi respondentů
1. Jste muž, nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsem žena | 271 | 82,37 % | 82,37 % |
Jsem muž | 58 | 17,63 % | 17,63 % |
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 | 240 | 72,95 % | 72,95 % |
18-20 | 46 | 13,98 % | 13,98 % |
31-40 | 24 | 7,29 % | 7,29 % |
41-50 | 16 | 4,86 % | 4,86 % |
51-60 | 3 | 0,91 % | 0,91 % |
3. Kolik obyvatel má město/vesnice, ve kterém žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 10 000 obyvatel | 71 | 21,58 % | 21,58 % |
do 50 000 obyvatel | 67 | 20,36 % | 20,36 % |
Jsem z Prahy | 58 | 17,63 % | 17,63 % |
nad 100 000 obyvatel | 57 | 17,33 % | 17,33 % |
do 100 000 obyvatel | 36 | 10,94 % | 10,94 % |
do 1000 obyvatel | 31 | 9,42 % | 9,42 % |
do 100 obyvatel | 9 | 2,74 % | 2,74 % |
4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení) | 89 | 27,05 % | 27,05 % |
Úplné střední všeobecné vzdělání (v gymnáziích) s maturitou | 86 | 26,14 % | 26,14 % |
Nižší stupeň vysokoškolského vzdělání | 68 | 20,67 % | 20,67 % |
Vyšší stupeň vysokoškolského vzdělání | 60 | 18,24 % | 18,24 % |
Úplné střední odborné vzdělání s vyučením i maturitou (nástavbové studium) | 13 | 3,95 % | 3,95 % |
Vyšší odborné vzdělání (včetně pomaturitních jazykových škol) | 13 | 3,95 % | 3,95 % |
5. V současné době jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 209 | 63,53 % | 63,53 % |
Zaměstnaný/á na plný úvazek | 104 | 31,61 % | 31,61 % |
Brigádník | 48 | 14,59 % | 14,59 % |
Zaměstnaný/á na poloviční úvazek | 33 | 10,03 % | 10,03 % |
Hledám zaměstnání | 19 | 5,78 % | 5,78 % |
Nezaměstnaný/á / nestuduji | 16 | 4,86 % | 4,86 % |
6. Kdy jste se začal/a připravovat na maturitní zkoušku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pár měsíců před zkouškami | 89 | 27,05 % | 27,05 % |
Se začátkem maturitního roku | 87 | 26,44 % | 26,44 % |
Pár týdnů před zkouškami | 81 | 24,62 % | 24,62 % |
Pouze během "svaťáku" | 66 | 20,06 % | 20,06 % |
Pár dní před zkouškami | 40 | 12,16 % | 12,16 % |
Již při nástupu na střední školu | 16 | 4,86 % | 4,86 % |
Pár hodin před zkouškami | 14 | 4,26 % | 4,26 % |
Již rok předem | 12 | 3,65 % | 3,65 % |
Neučil/a jsem se vůbec | 11 | 3,34 % | 3,34 % |
7. Přečetli jste poctivě všechnu povinnou literaturu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Téměř všechny (max. 1-3 knihy ne) | 89 | 27,05 % | 27,05 % |
Ano, všechny do poslední | 52 | 15,81 % | 15,81 % |
Většinu (max. 4-6 knih ne) | 42 | 12,77 % | 12,77 % |
Četl/a jsem max. 1-2 knihy | 38 | 11,55 % | 11,55 % |
Některé jsem přečetl/a (do 10kusů knih) | 33 | 10,03 % | 10,03 % |
Málo jsem skutečně četl/a (do 9 kusů a méně) | 31 | 9,42 % | 9,42 % |
Zhruba polovinu | 27 | 8,21 % | 8,21 % |
Nečetl/a jsem žádnou | 17 | 5,17 % | 5,17 % |
8. Volili jste audio záznamy knih povinné četby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nechtěl/a jsem | 158 | 48,02 % | 48,02 % |
Ne, nenapadlo mě to | 81 | 24,62 % | 24,62 % |
Ne, neměl/a jsem v té době možnost | 80 | 24,32 % | 24,32 % |
Ano, ale jen minimální počet knih (do 2 knih) | 34 | 10,33 % | 10,33 % |
Ano, do 5knih | 6 | 1,82 % | 1,82 % |
Ano, do 10knih | 3 | 0,91 % | 0,91 % |
Ano, drtivou většinu knih jsem si poslechl/a | 3 | 0,91 % | 0,91 % |
9. Kolik maturitních otázek jste sami skutečně vypracovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Všechny do poslední ze všech okruhů | 102 | 31 % | 31 % |
Jen něco málo z různých okruhů (pár z českého jazyka, pár z cizího jazyka, pár z obdobných či všeobecných předmětů) | 94 | 28,57 % | 28,57 % |
Ani jednu | 45 | 13,68 % | 13,68 % |
Všechny, ale pouze z jednoho okruhu (jen z českého jazyka, cizího jazyka, z odborného odvětví apod.) | 44 | 13,37 % | 13,37 % |
Vypracoval/a jsem max. do 5otázek | 26 | 7,9 % | 7,9 % |
většinu | 2 | 0,61 % | 0,61 % |
Nic jsem si nevypracovávala, k čemu? Učila jsem se rovnou ze sešitu. Nač to znovu sepisovat? Nikdo to po nás nechtěl, vědomosti mám v hlavě a najdu je i v sešitě, tak proč bych je měla opisovat znovu? | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Všechny až na český jazyk, tam téměř nic. | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Nic jsme nevypracovavali. Učili jsme se z sešitů. | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
z odborných předmětů vše, cizí jazyk vůbec, český jazyk něco | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
pomohli jsme si vzájemně ve třídě | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Všechny sem si nechal poslat a vypracovat od kamaráda. | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
20% otázek nebylo vypracováno mnou | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
zpracovávali jsme je jako celek celá třída, každý určité množství | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
asi většinu, ale už si to nepamatuji | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
jeden okruh celý, u zbylých asi polovinu | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
velkou většinu (90%) | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Každý vypracoval 1 a okopírovali jsme si to | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
nevypracovávala jsem, učila jsem se přímo z poznámek z vyučování | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
všechny až na pár | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
15/20 do biologie, do zeměpisu společně se spolužáky, do matiky žádné nejsou, do češtiny jsem přečetla pouze knihy a víc se neučila | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
téměř všechny | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
V prubehu celeho roku jsme maturitni otazky se spoluzaky vypracovavalii spolecne + kazdy mel pridelene sve okruhy | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
vlastní sešity byly mými studijními materiály | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
všechny z biolodie a češtiny, zbytek jsme si ve třídě rozdělili | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Cizi jazyk jsem vypracovala cely a neco z cj | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Tak polovinu otázek z cizího jazyka a jednu z českého jazyka | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
všechny pouze z fyziky, část z účetnictví, zbytek jsem si vzala od spolužáků | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Tak 50% ze všech předmětů | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Všechny ze tří okruhů a částečně ze čtvrtého | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
téměř všechny ze dvou odborných okruhů | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
u některých předmětů jsme si jako třída otázky rozdělili a každý jednu nebo dvě vypracoval a u jiných jsme si je vypracoval každý po svém | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
Většinu otázek jsem si vypracovala sama, některé jsme dělali společně ve škole | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
všechny ve 3 okruzích, v jednom okruhu jsem použila spolužačky a dalším okruhem byla matematika | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
detailně dvě z literatury (rozdělení ve třídě), z ostatních předmětů všechny osnovy. | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
všechny kromě německého jazyka | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
6 z každého okruhu - dělili jsme se se spolužáky | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
za nás to jinak nešlo, kopírky byly, ale drahé a vše s psalo rukou | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
10. Jak jste byli spokojeni s přípravou Vaší osoby ke zkouškám ze strany vyučujících?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kromě drobných nedostatků jsem byl/a spokojen/a se všemi | 110 | 33,43 % | 33,43 % |
Byla jsem spokojena téměř se všemi | 86 | 26,14 % | 26,14 % |
Byl/a jsem spokojen/a jen s některými | 67 | 20,36 % | 20,36 % |
Byl/a jsem naprosto spokojen/a se všemi vyučujícími | 59 | 17,93 % | 17,93 % |
Nebyl/a jsem spokojena vůbec s nikým | 4 | 1,22 % | 1,22 % |
Nebyl/a jsem spokojen/a téměř s žádným vyučujícím | 3 | 0,91 % | 0,91 % |
11. Učili jste se především:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sám/a v klidu a tichu | 246 | 74,77 % | 74,77 % |
Sám/a s hudbou, nebo zvukovou kulisou televize | 75 | 22,8 % | 22,8 % |
Sám/a a během toho jsem stíhal/a "tisíc" dalších aktivit | 59 | 17,93 % | 17,93 % |
S vrstevníky/přáteli | 48 | 14,59 % | 14,59 % |
Na cestách v dopravním prostředku | 48 | 14,59 % | 14,59 % |
Neučil/a jsem se vůbec | 15 | 4,56 % | 4,56 % |
S doučovatelkou/telem | 11 | 3,34 % | 3,34 % |
S rodiči | 9 | 2,74 % | 2,74 % |
Jen ve škole, mimo školu jsem se neučil/a | 7 | 2,13 % | 2,13 % |
Sám nebo v kolektivu v knihovně | 6 | 1,82 % | 1,82 % |
s babičkou | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
S přítelkyní, maturovala zároveň se mnou. | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
matiku s doučováním, jinak sama na zahradě během opalování | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
sama nahlas | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
12. Na kolikátý pokus jste zkoušku složili úspěšně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na první | 314 | 95,44 % | 95,44 % |
Na druhý | 11 | 3,34 % | 3,34 % |
Na třetí | 3 | 0,91 % | 0,91 % |
Na několikátý pokus v dalších letech | 1 | 0,3 % | 0,3 % |
13. Prosím, vypište předměty, ze kterých jste zkoušky zkládali.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Český jazyk, Anglický jazyk, Biologie, Chemie | 4 | 1,33 % | 1,22 % |
Český jazyk, matematika, ekonomika, účetnictví | 4 | 1,33 % | 1,22 % |
český jazyk, anglický jazyk, dějepis, základy společenských věd | 4 | 1,33 % | 1,22 % |
Český jazyk, Anglický jazyk, Matematika, Zeměpis | 3 | 1 % | 0,91 % |
český jazyk, anglický jazyk, společenské vědy, zeměpis | 2 | 0,66 % | 0,61 % |
český jazyk, anglický jazyk, zeměpis, základy společenských věd | 2 | 0,66 % | 0,61 % |
Český jazyk, cizí jazyk, biologie, chemie | 2 | 0,66 % | 0,61 % |
Český jazyk, angličtina, zeměpis, základy společenských věd | 2 | 0,66 % | 0,61 % |
čj, aj, biologie, chemie | 2 | 0,66 % | 0,61 % |
český jazyk, matematika, účetnictví, ekonomika, marketing, managemet | 1 | 0,33 % | 0,3 % |
ostatní odpovědi | 275 | 91,36 % | 83,59 % |
14. Jak Vám připadala maturitní zkouška obtížná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tak akorát obtížná | 146 | 44,38 % | 44,38 % |
Mírně obtížná | 83 | 25,23 % | 25,23 % |
Spíše lehčí | 52 | 15,81 % | 15,81 % |
Lehká | 34 | 10,33 % | 10,33 % |
Velmi obtížná | 20 | 6,08 % | 6,08 % |
Velmi lehká | 14 | 4,26 % | 4,26 % |
15. Jak moc jste se nechali ovlivnit radami a doporučeními starších absolventů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jen mírně, většina rad stejně byla k ničemu | 87 | 26,44 % | 26,44 % |
Trochu, hlavně tipy na co si dát u kterého vyučujícího pozor | 85 | 25,84 % | 25,84 % |
Téměř vůbec, mám svojí hlavu a nepotřebuji se řídit dle ostatních | 70 | 21,28 % | 21,28 % |
Vůbec | 56 | 17,02 % | 17,02 % |
Jen mírně, ale většina rad byla užitečných | 42 | 12,77 % | 12,77 % |
Hodně, dbal/a jsem každé drobné rady | 11 | 3,34 % | 3,34 % |
16. Máte nějakou zajímavou historku, tip, doporučení či cokoliv jiného z období maturitních zkoušek, o co byste se s námi chtěli podělit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
.No řeknu to asi tak... :D Celou střední jsem nedělala absolutně nic, k maturitě jsem se vůbec nepřipravovala, hlavně ty knížky by mě ani nenapadlo číst a kdo je čte, je asi normální debil :D Prostě přišla jsem tam, něco jsem napsala, něco obkecala a šla jsem dom :D Prostě pokud člověk nemá v hlavě úplně vymeteno, tak to musí udělat, i kdyby nechtěl :D
Ano, učte se průběžně a během svaťáku můžete pařit Half Life 2 jako já.
Asi jen vtipná historka ze zkoušky za AJ a to že jsem mluvila o sobě a chtěla jsem říct co mám za rasu psa a nemohla jsem si vzpomenout a furt jsem říkala srnčí trpaslík, srnčík a učitel to pak rozříznul tím, že nejspíš mám rasu trpasličí srnec. Ta rasa byla srnčí ratlík, Ale jak jsem byla nervózní tak jsem si nemohla vzpomenout. Jinak jsem měla štěstí, že všechny otázky co jsem si vytáhla jsem chtěla a výhodu jsem měla, že jsem šla jako první vždy na daný předmět, takže učitel měl čas se mi věnovat a většinou mi učitelé to základní řekli a já si to zapsala
brečet nemá cenu ;)
Byla jsem velice nervozní mezi jednotlivými zkouškami a tak jsem si šla dát po první zkoušce pralinky, které nám donesla naše třídní, jenže mě nikdo nevaroval, že je v nich jakýsi likér, nebo něco tekutého a jak jsem do ní kousla, tak jsem se tím obsahem upatlala komplet. Celé šaty jsem měla od lepkavé hmoty, tudíž jsem v tu chvíli řešila úplně jiné věci, než nervozitu, ale nakonec mi to možná pomohlo :)
Den před maturitou v 10 večer mi spolužačka volala, jestli vím, že začínám od půl osmé a né od 8 jako všichni ostatní. Posunuli praktickou část (prezentace z účetnictví - já měla Kalkulaci nákladů firmy na 1 rok) a já byla první v abecedě, napsali to na internet ale nám na vesnici v CHKO nefungoval, bydlela jsem 60km od školy. Kdybych přijela na oficiální zahájení v 8, už bych měla z praktické smůlu! Jinak celá maturita je o štěstí, z ČJ jsem se naučila jen 1 otázku a půlku 2. a vytáhla jsem si tu první :D Z Fyziky jsem uměla naprosto všechno mimo střídavého proudu a elektromagnetické indukce a to jsem si vytáhla. Z matiky jsem dala několik tisíc za doučování (ne já, táta to platil - 3x týdně hodinu á 500,-Kč po dobu 2,5 měsíce) a vytáhla jsem si otázku, ke které jsme se ani nedostali a brali jsme ji ve druháku, od té doby jsem jí neviděla. Šlo o jednoduché vektory a naštěstí jsem si pamatovala o co tam šlo :D
držet se motta ,,uč se až ti začné téct do bot" byla blbost. Potom toho bylo moc.
hlavně být v klidu! příliš se nestresovat
Hlavní zásada je mluvit. Pokud něco nevím, tak přejít k něčemu jiného, ale prostě mluvit.
Hodně rumu a máš to v kapse :D
I když každý říká, že se nemáte učit do poslední chvíle, mně se to vyplatilo - jednu otázku jsem si přečetla těsně před zkouškou a tu samou jsem si vytáhla. Další zkušenost - hned na začátku roku je potřeba vytáhnout maximum informací o tom, kdo může zadávat témata písemné práce a jaká má v oblibě - i to se mi vyplatilo...
Je lepší projít si úplně všechny otázky tak, abych je aspoň na čtyřku dal, než se učit nazpaměť jednu po druhé a pak se modlit, abych si nevytáhl ty otázky, které jsem si nestihl projít.
Je lepší se ke každé otázce naučit něco, než některé úplně vynechat, za to některé umět na 1. Člověk nikdy neví, co si vytáhne.
je to docela fraška dají to skoro každému :)
Jelikož jsem byla ročník, který měl prvně státní maturitu, nikdo nevěděl do čeho jdeme a o to to bylo horší pro všechny. Veliké plus ale bylo, že naše škola měla ve 3.ročníku tzv. souborné zkoušky (něco jako "předmaturita"), díky tomu jsem měla spoustu otázek vypracovaných napřed. A opravdu doporučuji povinnou četbu číst, ne jen poslouchat .-)
jsem hodně povídavý člověk, žádný stresák, dobře vycházím s učiteli a nemám moc problémů se něco naučit, což učitelé vidí při práci v hodinách, takže si učitelé se mnou spíše u zkoušek přirozeně povídají o vylosovaném tématu a ne žádný šlapání po krku... a tip? den před zkouškou (nebo aspoň večer) dělejte úplně něco jiného a při učení používejte selský rozum a propojování informací z různých otázek, často vám to může zachránit kůži a učitelé oceňují, když dokážete mluvit v souvislostech s dalším tématem
každý to zvládne, když se na to úplně nevykašle...
Matematiku jsem dostala od zkoušející "darem". Děkuji.
Matura je easy - don't worry
Maturita je fraška (ale lze to říci až ex post - před vlastním termínem to vypadá jako neřešitelný problém:)
Maturita je jen fraška, kde záleží hodně na štěstí a na tom, jak jste u učitelů oblíbení. Měli jsme ve třídě dvojčata - premiantky. Jedna odmaturovala s jedničkami a jednou dvojkou a druhá dostala 3 čtyřky a 1 trojku.
Měli jsme ve třídě asi 6 lidí, kteří to dost zanedbávali a nechodili do školy. učili se prý asi týden před maturitní zkouškou,ale nakonec to pro ně dopadlo dobře a udělali to na první pokus. Podle mě byla maturitní zkouška jen fraška, na kterou se nakonec dalo učit jen dva tydny a přečíst si knihy.
Měsíc před zkouškami se soustředit na zkoušky.
mít dobré vztahy s kantory, pak se to u státnic vyplatí dvakrát.
mluvila jsem u maturity z nervozity tak rychle, ze mi byla vyctena jedina vec - prisedici z dalekeho mesta, ktera se zajima o obor, z ktereho jsem mela otazku (sw/hw zabezpeceni dat) - se nestihla ani na nic zeptat, protoze sem se pry ani nenadechla abych ji dala prostor mi skocit do reci :D
Moc jsem přípravě nedala, to musím uznat. Vtipné ale bylo, že otázky, na které jsem se připravovala opravdu poctivě (u mě čeština) dopadli nejhůř.
myslela jsem si, že mám maturitu v úterý a poslední den jsem si chtěla dát oddych a tak jsem do školy nešla... pak jsem se rozhodla, že se zajdu podívat na ostatní a po spleteném datu, jsem se převlékala na toaletě do šatů kamarádky a šla ....
myslet pozitivně!
naučit se buď vše nebo alespoň od všeho trochu,můj.příklad ústní maturita z ruského jazyka-nenaučila jsem se 4 spisovatele-nevěděla jsem o nich ani jaká díla napsali...no a samozřejmě jsem si jednoho vytáhla -přitom ostatní spisovatele jsem uměla na 1 max. na 2.takže raději od všeho trošku(jen díky písemné matur.zkoušce jsem z ruského jazyka prošla za 3.
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne.
Nebylo to tak hrozné jak jsem čekala. Ze své zkušenosti vím, že učitelé hrozně straší a úplně zbytečně. Na zkoušku jsem šla strašně vystresovaná s tím, že nic neumím a nakonec jsem zjistila, že umím skoro všechno.
Nejdůležitější je udělat si osnovu otázky a tu se pořádně naučit, to je základ, od kterého se člověk může kdykoli odrazit, nebo alespoň projít se 4 :D
Nemá význam se drtit znalosti nazpamět ... jde o to si dávat věci do souvislostí. Každopádně alfou a omegou je začít včas. Pokud je kolektiv studentů natolik schopný a komunikativní, je dobré si mezi sebou rozhodit otázky v rámci jednotlivých okruhů a vypracovat je dohromady (stačí základní poznámky - pokud jednotlivec uzná za vhodné si otázku dál dopracovat, udělá si to pak sám). Tento systém je klíčem k úspěchu nejen při maturitě, ale hlavně na vysoké škole. Šetří čas. Klíčové je mít ale skutečně spolehlivý kolektiv.
nemám
nenechávat to na poslední chvíli, je to děs na druhou stranu se maturita hrozně řeší, přitom skoro o nic nejde...
Nenechávat učení na poslední chvíli.
Nenechávejte cokoli na poslední chvíli :-) Važte si učitelů, kteří vás dobře připravují (i když vás to nebaví)
Nepijte energiťáky nebo se poserete! :D
Neřešit to.
Neučte se podle otázek zpracovaných někým jiným. Myslíte si, že ušetříte čas, ale není to tak. Když si je zpracováváte sami, zároveň se tím látku naučíte a pak už stačí si to jen rychle projet den před zkouškou. Otázky vypracované někým jiným musíte mnohem déle prostudovávat, než jim porozumíte, a hůř se zapisují do paměti. Také mohou obsahovat chyby, kvůli kterým si pak budete nadávat, že jste si to raději neudělali sami. Je lepší spoléhat se sám na sebe než na ostatní.
nezapomenout si s sebou vzít náhradní silonky :-) (to nám poradila jedna vyučující a i když jsem je nakonec nepotřebovala, měla jsem pak skvělý pocit, že jsem připravená na všechno :-) )
od profesorky ekonomie tip na uvolnění - zatnout celé tělo, vydržet nějakou dobu a pak povolit. Budete pak náramně uvolnění a všechno jde líp :)
Píle během celého studia na gymnáziu dokáže zlepšit výsledek maturitní zkoušky, která se zrovna nepovedla. A to markantně! Takže se poctivě učte, neserte profesory a on vám potom třeba pomůžou ;).
První reakce na vytaženou otázku ze španělštiny (bohužel i dost nahlas...) :" No dopr****"
Před maturitou mi říkali, buď v klidu, každá zkouška na VŠ je jako jedna maturita. Nevěřila jsem... Ale je to pravda :) Hodně zdaru všem maturujícím i vysokoškolákům.
Předseda maturitní komise v r. 1990 tam u nás byl naštěstí jen formálně - připadal mi myšlenkami úplně někde jinde a když se ho zkoušející zeptal jestli také nemá nějaký dotaz tak to vypadalo, že se jakoby vrátil zpět do reality a nesměle řekl, že žádný dotaz nemá. Už předtím si četl noviny nebo koukal do prázdna. Měli jsme tenkrát štěstí.
Při češtině jsem řekl, že mám rád J. Wolkera, protože právě prožívám svoji "těžkou hodinu". Myslel jsem pubertu, jako J.W., ale bylo to pochopeno trošku jinak ;-)
Při zkoušce z hudební výchovy jsem řekl několik vyložených nesmyslů, nicméně můj vyučující o přestvce přesvědčil předsedkyni komise z jiné školy (tato paní, ač chemikářka věděla o Beethovenovi víc než já), že "to všechno vím, jen jsem to neřekl". :D
Rozhodně doporučuji se učit v průběhu roku a hlavně dávat pozor při hodinách, pak když se člověk učí jde to snáz
Snažte se neprokrastinovat ;)
spolužák odpovídal u dvou otázek (šel vždy přede mnou, když jsem byla na potítku) na úplně jiné věci, ale jenom jeden vyučující v komisi rozuměl tématu.. celou dobu se tvářil, že říká pravdivý údaje, i když byl spolužák úplně mimo :-)
Stejně v okamžiku, kdy maturitu uděláte, tak začnete tvrdit "Maturita byla fraška.", ale předtím vás o tom nikdo nepřesvědčí. + Většina věcí, které jste chtěli říct vám stejně dojde v okamžiku, kdy odcházíte z místnosti a berete za kliku:)
To co si myslíš že nedáš...tak dáš. V čem bys řekli že dobrý..nedáš...má zkušenost
Týden před mou ústní částí maturity jsem měla zánět močového měchýře a abych se mohla lépe připravovat a neměla problémy, vzala jsem si proti bolesti Algifen. Asi po 10 minutách mi velmi napuchly dásně a já se lekla, co se děje, nejprve jsem si říkala, co jsem měla k jídlu a pak mě napadl algifen. To už jsem měla všude po těle velké červené fleky a po telefonátu mamce, kdy jsem hystericky vyváděla, co mám dělat, jsem se do jejího příchodu sprchovala studenou sprchou a ihned jsme vyrazily do nemocnice, kde mi předepsaly 2 druhy prášků na alergii. Po jejich užívání jsem u učení neustále usínala a byla jsem z toho velmi špatná. Naplno jsem se na ústní zkoušky učila až den předem, kdy už jsem prášky nebrala. První zkouška mě čekala z českého jazyka a odešla jsem s 1 :)
U státní maturity jsem byla tak nervozní, že jsem neotočila poslední stránku testu, kde byl ještě jeden příklad.... Takže koukat na všechno, nenervovat se. Pak den před ústní jít hodně brzo spát (třeba v 7) a hodně brzo vstát (pokud jdete dopoledne) a ještě si projet otázky. Štěstena chtěla, že jsem si vylosovala přesně ty otázky, co jsem si ráno ještě přečetla.
Učení se průběžně, svaťák byl naprd
Učila jsem se málo, ale když jsem "viděla" státní maturitní zkoušku, zjistila jsem, že jsem se učit vůbec nemusela.
Úspěšně a inteligentně se pokusit rozesmát hodnotící komisi při ústních zkouškách, pomůže to.
Všeho jsem se hrozně bála, ale po první části to ze mě asi všechno spadlo, vůbec jsem si nepřipadala, jako bych skládala nějakou "zkoušku dospělosti". Za rok skládám státnice a myslím, že maturita oproti tomu byla hračka :).
všechny otázky o jsem nechtěl, jsem si vytáhl
Všichni říkali, jak se hrozně šprtali od začátku roku a všechno četli, tak jsem to udělala stejně, ale stačilo by určitě hrocení učení o svaťáku bohatě. Mnohem obtížnější jsou přijímačky na vš, kde na Vás nikdo hodný nebude. Navíc maturita je jako jedno zakončení předmětu na vš. Good luck :)
Všichni vás budou strašit, jak je to těžké, aby jste se na to naučili.
vysokoškolské vzdělání proti blbosti nebrání
Z chovu zvířat jsem si vytáhla otázku, která zněla: Speciální chovy - chov hlemýžďů, žížal a pštrosů. Po mém desetiminutovém monologu o chovu hlemýžďů a vyprávění o tom, jak jim vyrobit správně ohradu a zastřešení, se předsedkyně maturitní komise naklonila k naší učitelce chovu zvířat a celkem nahlas se jí zeptala, jestli si z nich náhodou nedělám srandu, jestli to vážně existuje :)
Zbytečně se nestresovat.
Zpětně- je to fraška a není třeba se tak bát
Žádný stres, pokud jste celou střední neflákali, tak i kdybyste měli okno, učitelé rádi pomohou :)
17. Býváte u podobných zkoušek spíše suverénní či nikoliv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano, působím sebejistě, uvnitř ale občas mám pochyby | 92 | 27,96 % | 27,96 % |
Spíše ne, nervozita mi to nedovoluje | 82 | 24,92 % | 24,92 % |
Snažím se být suverénní, ale nervozita mi to nedovoluje | 65 | 19,76 % | 19,76 % |
Spíše ne, nejsem takové povahy | 62 | 18,84 % | 18,84 % |
Rozhodně ne, dlouho přemýšlím, zadrhávám se, občas zakoktám (v podobných stresových situacích) | 41 | 12,46 % | 12,46 % |
U podobných zkoušek div neomdlévám | 26 | 7,9 % | 7,9 % |
Jsem zvláštní případ, nepasuji do žádné z kolonek | 17 | 5,17 % | 5,17 % |
Rozhodně ano, zkouška mě nerozhodí | 14 | 4,26 % | 4,26 % |
18. Litujete výběru střední školy, jež jste absolvoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rozhodně ne (jsem spokojen/a s kvalitou vzdělání i přáteli ze školy) | 114 | 34,65 % | 34,65 % |
Rozhodně ně, ale se vším na škole jsem nebyl/a spokojen/a | 80 | 24,32 % | 24,32 % |
Ani ne | 63 | 19,15 % | 19,15 % |
Ano a vím, co bych chtěl/a studovat jiného | 29 | 8,81 % | 8,81 % |
Spíše ne, ale nenapadá mě jiný obor, co bych chtěl/a studovat | 24 | 7,29 % | 7,29 % |
Ano, ale nevím, co bych jinak chtěl/a studovat | 13 | 3,95 % | 3,95 % |
Ano, velmi | 6 | 1,82 % | 1,82 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.