Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, prosím Vás o několik minut Vašeho času k vyplnění dotazníku na téma Nakupování. Nezabere Vám více než 10 minut a výsledky mi poslouží k vypracování diplomové práce věnované retail marketingu a odhalení postojů k jednotlivým maloobchodním formátům. Vaše odpovědi jsou pro mě velmi cenné a moc mi pomohou!
První část dotazníku je věnována nákupu potravin a následují 4 kategorie nepotravinového zboží. Budete dotazováni, jaké formáty prodejen upřednostňujete.Dále je několik výroků, se kterými budete moci vyjádřit svůj souhlas či nesouhlas. Poslední část se týká obecného vnímání jednotlivých obchodních formátů. Otevřené otázky jsou nepovinné, přesto můžete vyjádřit svůj názor. Nakonec několik sociodemografických otázek. Dotazník je anonymní a výsledky budou uveřejněny k nahlédnutí.
Předem děkuji za jeho vyplnění!
Odpovědi respondentů
1. Baví Vás nakupování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
111
48,68 %
48,68 %
Ne
75
32,89 %
32,89 %
Nebaví mě nakupovat potraviny, jinak ano
18
7,89 %
7,89 %
podle nálady
5
2,19 %
2,19 %
jak kdy
4
1,75 %
1,75 %
občas
2
0,88 %
0,88 %
nic
2
0,88 %
0,88 %
Spíš mě baví nakupovat potraviny než oblečení
1
0,44 %
0,44 %
Baví mě nakupovat potraviny, jinak ne
1
0,44 %
0,44 %
vůbec ne
1
0,44 %
0,44 %
Musím mít náladu, jinak ne
1
0,44 %
0,44 %
Jen pokud neplatím :-)
1
0,44 %
0,44 %
někdy ano, někdy ne
1
0,44 %
0,44 %
podle aktuální nálady a finanční situace
1
0,44 %
0,44 %
záleží na zboží, většinou nebaví, ale nevadí.
1
0,44 %
0,44 %
Musí na to být nálada.
1
0,44 %
0,44 %
ano, ale jsou dny kdy ne
1
0,44 %
0,44 %
ano, vadí mi ale velké centra, hlavně ty masy lidí
1
0,44 %
0,44 %
2. Pro koho většinou nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Hlavně pro sebe → otázka č. 3, Pro domácnost (více osob) → otázka č. 3, Osobně téměř nenakupuji → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavně pro sebe
142
62,28 %
62,28 %
Pro domácnost (více osob)
75
32,89 %
32,89 %
Osobně téměř nenakupuji
11
4,82 %
4,82 %
3. V jaké prodejně nakupujete ČERSTVÉ POTRAVINY (ovoce a zelenina, maso a uzeniny, čerstvé pečivo aj.)? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
6. Vyberte všechny faktory, které jsou pro Vás důležité při výběru prodejny potravin a běžné drogerie
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kvalita / čerstvost zboží
199
91,71 %
87,28 %
široký sortiment, možnost výběru
170
78,34 %
74,56 %
vzdálenost prodejny od domova
170
78,34 %
74,56 %
dlouhá otevírací doba
133
61,29 %
58,33 %
nízké ceny
133
61,29 %
58,33 %
předchozí zkušenosti
132
60,83 %
57,89 %
čistota prostředí
129
59,45 %
56,58 %
možnost placení kartou
123
56,68 %
53,95 %
vše na jednom místě
97
44,7 %
42,54 %
akční nabídky
95
43,78 %
41,67 %
čas strávený nákupem
75
34,56 %
32,89 %
příjemná obsluha
75
34,56 %
32,89 %
příjemný vzhled prodejny
70
32,26 %
30,7 %
dostatečná možnost parkování
48
22,12 %
21,05 %
výrobky regionálních výrobců
37
17,05 %
16,23 %
speciální zboží
31
14,29 %
13,6 %
věrnostní program
20
9,22 %
8,77 %
poskytované služby zákazníkům
19
8,76 %
8,33 %
nabídka biopotravin
16
7,37 %
7,02 %
privátní značky obchodu
16
7,37 %
7,02 %
kde davaji tašky
1
0,46 %
0,44 %
Globus má výborné uzeniny a pěkné čerstvé maso
1
0,46 %
0,44 %
podpora malých českých obchodů
1
0,46 %
0,44 %
bojkot nadnárodních řetězců
1
0,46 %
0,44 %
7. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie VÝPOČETNÍ TECHNIKA, ELEKTRONIKA, DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE apod., kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
V menší specializované prodejně elektro nebo výpočetní techniky apod.
2.401
0.931
Ve specializované velkoprodejně (př. Electroworld, Datart, Okay aj.)
2.986
0.751
V hypermarketu
1.512
0.499
Na internetu, elektronický obchod
3.24
0.735
V nákupním centru
1.945
0.679
8. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie POTŘEBY PRO SPORT A VOLNÝ ČAS (včetně knih a pod.), kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
V menší specializované prodejně
2.756
0.94
Ve specializované velkoprodejně (např. Giga sport, Neoluxor aj.)
3.212
0.665
V hypermarketu
1.687
0.538
Na internetu, elektronický obchod
2.986
0.843
V nákupním centru
2.346
0.807
9. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie OBLEČENÍ, OBUV, DOPLŇKY, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
V menší specializované prodejně
2.576
0.991
Ve specializované velkoprodejně (např. Takko fashion, Deichmann aj.)
3.198
0.887
V hypermarketu
1.594
0.554
Na internetu, elektronický obchod
2.194
1.133
V nákupním centru
2.949
0.997
10. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie DOMÁCÍ POTŘEBY, POTŘEBY PRO DŮM, BYT nebo ZAHRADU, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
V menší specializované prodejně
2.442
0.864
Ve specializované velkoprodejně (např. Obi, Ikea, Hornbach, Kika aj.)
3.502
0.563
V hypermarketu
2.097
0.797
Na internetu, elektronický obchod
2.424
1.037
V nákupním centru
2.092
0.766
11. Následuje několik výroků. Označte, jak se s nimi ztotožnujete: Řetězce nenabízí dostatečně kvalitní potraviny
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše nesouhlasím
86
39,63 %
37,72 %
spíše souhlasím
75
34,56 %
32,89 %
souhlasím
27
12,44 %
11,84 %
nevím
15
6,91 %
6,58 %
nesouhlasím
14
6,45 %
6,14 %
12. Nakupování potravin a běžné drogerie chci mít rychle hotové, proto upřednostnuji menší formáty obchodů, kde neztrácím moc času
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše nesouhlasím
87
40,09 %
38,16 %
spíše souhlasím
64
29,49 %
28,07 %
souhlasím
29
13,36 %
12,72 %
nesouhlasím
23
10,6 %
10,09 %
nevím
14
6,45 %
6,14 %
13. Nedělám většinou velké nákupy, nakupuji spíše méně a častěji
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše souhlasím
75
34,56 %
32,89 %
souhlasím
59
27,19 %
25,88 %
spíše nesouhlasím
56
25,81 %
24,56 %
nesouhlasím
21
9,68 %
9,21 %
nevím
6
2,76 %
2,63 %
14. Privátní značky řetězců (např. Euroshopper, K-clasik, Aro, Albert apod.) jsou stejně dobré jako jiné značky.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše nesouhlasím
59
27,19 %
25,88 %
nevím
54
24,88 %
23,68 %
spíše souhlasím
50
23,04 %
21,93 %
nesouhlasím
36
16,59 %
15,79 %
souhlasím
18
8,29 %
7,89 %
15. Moderní velkoplošné formáty obchodů mám rád.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše souhlasím
91
41,94 %
39,91 %
spíše nesouhlasím
41
18,89 %
17,98 %
souhlasím
34
15,67 %
14,91 %
nevím
31
14,29 %
13,6 %
nesouhlasím
20
9,22 %
8,77 %
16. Upřednostňujete cenu nebo kvalitu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
hledám kompromis mezi dostatečnou kvalitou a přijatelnou cenou
151
69,59 %
66,23 %
většinou vyžaduji kvalitu, za kterou jsem ochotný zaplatit odpovídající vyšší cenu
51
23,5 %
22,37 %
řídím se často cenou
15
6,91 %
6,58 %
17. Sledujete zvýhodněné akční nabídky (v reklamě či letácích)? Jak Vás ovlivnují.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
akčních nabídek si všímám, občas nějakou využiji, když se mi to hodí
151
69,59 %
66,23 %
nesleduji akční nabídky zboží
39
17,97 %
17,11 %
akční nabídky sleduji a využívám jich pravidelně
15
6,91 %
6,58 %
akčních nabídek si všímám, občas nějakou využiji, i když předmět ani nepotřebuji
7
3,23 %
3,07 %
sledujem priamo v predajni, kúpim vhodné
1
0,46 %
0,44 %
všímám pouze u zboží, které kupuji běžně
1
0,46 %
0,44 %
jako zamec hypermarketu mám přehled o "našich"
1
0,46 %
0,44 %
nevyhledávám cíleně, občas využiju
1
0,46 %
0,44 %
Nesleduji je, ale ani se jim vyloženě nebráním.
1
0,46 %
0,44 %
18. Pokud odhlédneme od konkrétních obchodů a sortimentu, jaké obecné dojmy ve Vás vyvolávají většinou obchody následujících formátů. Označte na škále, ke které straně se více přikláníte podle toho, jak na Vás většinou působí MALÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny mají vysoké vs. ceny mají nízké
2-1-0-1-2
-1.147
0.577
kvalita zboží nízká vs. kvalita zboží vysoká
2-1-0-1-2
0.876
0.579
sortiment nedostatečný vs. sortiment dostatečný
2-1-0-1-2
0.055
1.389
jsou špatně dostupné vs. jsou dobře dostupné
2-1-0-1-2
-0.318
1.212
prostředí je nepříjemné vs. prostředí příjemné
2-1-0-1-2
0.553
1.04
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
19. Jak na Vás většinou působí SMÍŠENÉ PRODEJNY / MALÉ SAMOOBSLUHY
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny mají vysoké vs. ceny mají nízké
2-1-0-1-2
-0.926
0.898
kvalita zboží nízká vs. kvalita zboží vysoká
2-1-0-1-2
-0.272
0.788
sortiment nedostatečný vs. sortiment dostatečný
2-1-0-1-2
-0.65
1.048
jsou špatně dostupné vs. jsou dobře dostupné
2-1-0-1-2
0.488
1.153
prostředí je nepříjemné vs. prostředí příjemné
2-1-0-1-2
-0.235
0.982
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
20. Jaké nedostatky a jaká pozitiva spatřujete u těchto prodejen. Máte oblíbený obchod tohoto typu? Jaký a proč
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- malý výběr, + lepší přístup k zákazníkům
/
+ blízko u domu
- vyšší ceny, menší výběr
+ Je to kousek od domu.
blízkost k zákazníkovi, osobní přístup
dobra dostupnost, oblibeny obchod nemam
Hlavně jsou drahé, mám je hned u domu, ale raději chodím do Billy, i když je to dál. Nakoupím vše na jednom místě a levněji. Když nemám čas, navštívím takový malý obchod.
Hruška
Hruška - je v místě
Jediným nedostatkem jsou vyšší ceny. Mezi pozitiva patří zejména podpora regionálních produktů a domácí ekonomiky, snadná dostupnost, někdy i kvalita a ekologičnost zboží (specializované "bio" obchody), někdy specializovanost sortimentu, mnohdy i příjemné prostředí a přístup k zákazníkům.
jsou poruce, na rychlý nákup 1-2 věcí. oblíbení vietnamci u nás na rohu, protože jsou 20 metrů od domu
Líbí se mi malé specializované prodejny (pekárny, řeznictví, apod.), bohužel ve svém okolí mám takovýchto prodejen s kvalitním zbožím nedostatek, proto nakupuji v supermarketech a to i z časových důvodů.
Lidl. Kvalita vs cena.
Malý prostor, když se chcete nad výrobkem zamyslet, vždy někomu zavazíte. Malý výběr, často ne moc kvalitní zboží za vyšší cenu než v supermarketu.
Mám nejraději Globus, jezdím na Černý Most. Mají velmi dobré uzeniny, které si sami vyrábějí. Dávám vždy k dobru, že je jí i moje kočička, z jiných prodejen téměř ne.Sortiment zboží je široky.Nikdy jsem se zde nesetkala se zbožím, které by nebylo čerstvé, popř. i zkažené.Nakupuji různé zboží vždy ve větším množství, je to pro mne trochu "z ruky." Personál byl vždy příjemný. Škoda, že Globus není na jižní straně Prahy.
menší prodejna /přirozeně vyšší cena
Menší výběr zboží
Moje oblíbená malá samoobsluha je vedle pracoviště, chodím tak často pro svačiny, je to blízko, malá prostor člověk rychle přejde pro konkrétní věc. Na malý nákud do práce ideální.
Nakupují produkty u hypermarketů či supermarketů a prodávají za násobně vyšší cenu, což se mi jako spotřebiteli nelíbí. Chybí vlastní či regionální výrobky nebo služby, aby se obchod nějak profiloval....pozitivní je většinou snadná dostupnost a dlouhá otevírací doba.
ne
ne
Ne
ne
ne, nemám, většinou je zde špína, neochotný personál, staré potraviny
Nedá se platit kartou, obvykle menší výběr zboží s vyššíma cenama.
Nedostatky = vyšší cena , menší výběr sortimentu
Dostatky = větší přehlednost , příjemnější prostředí
Nejvíce mi vadí malý sortiment a nemožnost vybrat si z více výrobců. Nejraději mám Lidl, protože nabízí svou vlastní značku kvalitních výrobků za přijatelné ceny.
Některé malé prodejny se smíšeným zbožím mají vyšší ceny než jiné prodejny, které jsou nedaleko. Např. obchod Žabka je kolikrát dražší než smíšené zboží u nějakého číňana. Zelenina a ovoce má u číňana mnohem lepší kvalitu než v jiných malých (ale i velkých) smíšených obchodech.
nektere shopy neposlouchaji sve zakazniky, ale potom brzy konci nebo zijou z dvaceti duchodcu, kterym se nechce dal
nemám
Nemám oblíbený obchod tohoto typu. Upřednostůji velké nákupní střediska, kde jsou mi dostupné ceny a vše je při jednom
nemám to po cestě takže tam nechodím. nakupuje pouze v HyperAlbertu a občas malém Albertu (jen snídani do práce)
Nemám žádný konkrétní, který by byl můj oblíbeným.
nevím
Nevím, jaký typ prodejny myslíte - malé specializované nebo malé samoobsluhy/smíšené zboží?
pozitiva: malé nabo žádné fronty, dobrá dostupnost, základní sortiment
negativa: většinou o něco dražší než supermarkety, ale záleží na typu zboží
pozitiva: odborný ochotný personál, rozumí tomu, co prodává - hlavně u sportu a elektroniky si radši zaplatím vyšší cenu
Pozitivní je, že se prodavači věnují zákazníkovi. Obvykle jsou dobře obeznámeni s nabízeným sortimentem a poradí. Nemám žádný speciálně oblíbený obchod.
pozitivum - je pro mne na vesnici dostupnější
Rád nakupuji v Makru. Mají toho tam hodně, je to kvalitní a za rozumné ceny.
smíšené prodejny mají velmi omezený sortiment a nemohu zde najít moje oblíbené výrobky
u malých samoobsluh/večerek - blízkost, dlouhá otevírací doba, omezený sortiment, vyšší ceny
specializované prodejny - speciální zboží, špatnou dostupnost
úzká šíře sortimentu
člověk tam vběhne a koupí co potřebuje, žádné zbytečné utrácení
vetsinoujazykova bariera
většinu potravin nakupuji v malé vietnamské prodejně, kde je opravdu vše, co potřebuji.. některé věci sice dražší, ale prodejnu mám přímo pod domem, ve kterém v Praze v podnájmu bydlím
vhodné pro pořízení menšího nákupu do 10 položek
není oblíbený, ale je "po ruce"
viz předchozí otázka: vysoké ceny a malý sortiment, ale dobrá dostupnost, jsou téměř všude a dlouhá otevírací doba. Oblíbený nemám, ale občas nakupuji v krámku vedle koleje na zastávce Chmelnice
vysoké ceny, omezený výběr zboží
21. Vnímáte rozdíly mezi hypermarketem, supermarketem a diskontní prodejnou potravin např. v cenách nebo nabídce sortimentu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 22, Ne → otázka č. 24].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
169
77,88 %
74,12 %
Ne
48
22,12 %
21,05 %
22. Jak na Vás většinou působí HYPERMARKETY (př. Hyperalbert, Globus, Kaufland...)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny mají vysoké vs. ceny mají nízké
2-1-0-1-2
0.846
0.675
kvalita zboží nízká vs. kvalita zboží vysoká
2-1-0-1-2
0.095
0.784
sortiment nedostatečný vs. sortiment dostatečný
2-1-0-1-2
1.385
0.533
jsou špatně dostupné vs. jsou dobře dostupné
2-1-0-1-2
0.781
1.378
prostředí je nepříjemné vs. prostředí je příjemné
2-1-0-1-2
0.112
1.023
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
23. Jak na Vás většinou působí DISKONTNÍ PRODEJNY (př. Penny, Lidl, Norma...)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny mají vysoké vs. nízké
2-1-0-1-2
0.923
0.876
kvalita zboží nízká vs. vysoká
2-1-0-1-2
-0.503
0.948
sortiment nedostatečný vs. dostatečný
2-1-0-1-2
-0.515
1.09
jsou špatně dostupné vs. jsou dobře dostupné
2-1-0-1-2
0.432
0.991
prostředí je nepříjemné vs. prostředí je příjemné
2-1-0-1-2
-0.485
1.244
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
24. Jak na Vás většinou působí SUPERMARKETY (př. Albert, Billa, Tesco...)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny mají vysoké vs. nízké
2-1-0-1-2
-0.032
0.962
kvalita zboží nízká vs. vysoká
2-1-0-1-2
0.194
0.691
sortiment nedostatečný vs. dostatečný
2-1-0-1-2
0.756
0.931
jsou špatně dostupné vs. jsou dobře dostupné
2-1-0-1-2
1.06
0.794
prostředí je nepříjemné vs. prostředí je příjemné
2-1-0-1-2
0.332
0.839
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
25. Jaké nedostatky a jaká pozitiva spatřujete u těchto moderních formátů prodeje. Máte oblíbený obchod tohoto typu? Jaký a proč
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
/
+ všechno na jednom miste
- kvalita (proto zeleninu radsi kupuju na trhu, maso v reznictvi...)
ano oblíbený nonstop Hypermarket
Ano, Interspar, protože mám jednu prodejnu blízko bydliště a protože mám pocit, že nabízí určité kvalitnější zboží než jiné prodejny (zelenina, například). Chodím tam navzdory vyšším cenám.
Asi jen pozitiva. Hlavně vše, co používám je na jednom místě a jsou časté slevové akce.
Billa a to z důvodu velkého výběru často i prémiového zboží
- vyšší ceny, + široký sortiment
Billa, je blízko a je malá a má dostatečný výběr a super pečivo
Billa, občas Tesco. Jediný důvod je ten, že to mám nejblíže od domu.
ceny
často nakupuji v Kauflandu, protože je naproti paneláku, kde je mé trvalé bydliště a kam se čas od času vracím, ale jinak Kaufland opravdu ráda nemám. Ze supermarketů mám nejradši Albert, protože je skoro všude a z hypermarketů Interspar díky široké nabídce kvalitních potravin a také Globus. Do obou výše zmíněných se ale často nedostanu.
davy lidí a dlouhé fronty
velký výběr produktů
globus
Globus, najde se tam opravdu vše, co člověk potřebuje.
Hyperalbert, Billa
Interspar, kvalitní zboží-přijatelná cena
je zde konkurence a množství slev
Jsem zaměstnaná v hypermarketu Tesco a nejraději nakupuji právě tam.
kaufland - dobrý výběr levné zeleniny
Každý řetězec nabízí různé kvalitní zboží - v Bille je dobrá zelenina a ovoce, V Kauflandu, Albertu Hypermarket a Globusu pečivo, v Globusu maso a i další výběr potravin. V Tescu Extra občas ovoce, občas pečivo, dobrý je výběr čokolád, kvalitnějších potravin a zahraničních potravin.
Lidl, kvlitní kosmetika za nízké ceny, vyhrává ve spotřebitelských testech
mám oblíbený - Billa - je poblíž byliště
Na běžné nákupy chodím do nejbližšího supermarketu (v mém případě Albert, na větší nákupy Tesco hypermarket). Vadí mi fronty u pokladen a znuděná obsluha, která neví, jak se chovat k zákazníkovi. Sortiment mi na normální vaření většinou stačí, ale pokud sháním nějaké přísady do cizokrajných jídel (např. koření) nebo kvalitnější potraviny (např. šunka s vysokým % masa, lepší sýry, ovoce, zelenina), musím zajít do speciálky nebo na trh.
ne
nedostatek - z vesnice horší dostupnost, oblíbený Kaufland
Nedostatky: příliš průmyslově vyráběných potravin, nakonzervované, navoněné, dobře vypadající, spotřebujte do r. 2018! . Nechápu proč, když se jedná vlastně o rychloobrátkové zboží. Pozitiva: neplacené parkoviště.
Nejčastěji navštěvuji Albert.. Mám ho nejblíž, pokud se mi tam nějaké zboží nezamlouvá..nekoupím ho.. Bohužel je to malá prodejna, proto ten malý výběr.
Nejraději mám z těchto obchodů Lid. Nenašla jsem Normu, kde by byl pořádek, všechny mně připadají "ušmudlané."
nemám
Nemám oblíbený obchod tohoto formátu, je to různé - podle toho, kde jsem, nakoupím.
nemám oblíbený obchod, nejčastěji nakupuji v Albertu(blízko bydliště) a větší nákupy v Globusu(větší výběr zboží)
Nenávidím Albert jsou drazí, kvalit nic moc a strašné fronty a protivní zaměstnanci
Nevidím žádná pozitiva, zato spoustu negativ: nadnárodní řetězce likvidují malé obchody a tedy i domácí ekonomiku; prodávají geneticky modifikované potraviny a další nekvalitní, ba závadné zboží; jsou celkově neekologické; vykořisťují své zaměstnance; zákazníky obtěžují otravnou kvazihudbou a "akčními" hlášeními; jejich budovy jsou nevzhledné, monstrózní, ba odporné; prostředí je příliš umělé, neosobní a panuje v něm odcizenost; obvykle též nepřirozeně páchnou umělými pseudovůněmi (marketingovými drogami).... Nemám žádný oblíbený obchod tohoto typu, protože jsou mi bytostně odporné a tyto "moderní formáty prodeje" již nějaký čas soustavně bojkotuji.
Nezajímá je kvalita, prodávají často velmi špatné zboží atd.. Můj oblíbený obchod je Interspar, bohužel je velmi drahý.
oblíbený-hypermarket albert,billa - přijatelné prostředí, kvalitní zboží
Pozitiva - Albert bere stravenky a je na klíčových stanicích v metru - nemusím nákup nosit daleko, takže tam ráda nakupuji, když nejedu autem.
pozitiva: nízká cena
nedostatky: nízká šíře a hloubka sortimentu
Lidl a Penny - jsou blízko (jediné mž kde nakupovat v místě bydliště)
seženu všechno na jednom místě, nedaleko od domu, dobře dostupné, nejradši mám Billu - dostupná kdekoliv, je výborně zásobená, kvalitnější čerstvé zboží, i když dražší
široký sortiment, nižší ceny...zboží je méně kvalitní (levnější) i hodně kvalitní(dražší)-každý si vybere podle svých preferencí ...Ano, mám- Kaufland na Spojovací - je tam vše, mají hodně akčních nabídek, je to blízko bydliště.
Ten dotazník je mírně zavádějící. Od nákupu v malé prodejně mám jiná očekávání než od hypermarketu, kam jdu na velký nákup. Proto i v malých prodejnách je nabídka "dostatečná", protože malý výběr např. snídaně přežiju, i když dlouhodobě by to bylo nedostatečné.
tesco
tesco-je tam velky vyber
upřednostňuji Kaufland, mám ho blízko u domu, chodím tam často a jsem zvyklá na jeho produkty
Velké množství lidí, fronty u pokladen. Výhodou je možnost platby kartou. Nejčastěji asi nakupuji v Albertu - v porovnání s Tescem levnější, v porovnání s Intersparem kvalitnější čerstvé potraviny, v porovnání s Kauflandem větší výběr..
Velký výběr zboží na jednom místě...Nedostatek - málo specializovaných koutů pro trávení volného času, ať pro muže či děti..Oblíbený obchod takovéhoto typu nemám.
vsak jich je v Republice vice nez v Nemecku .. prodavacky neprijemne .. byt po mem, tak i jidlo si objednavam na netu. Dokonce chvili fungovala firma, ale zkrachovali
Vsechny okej, vyjma Tesca, 3x po sobe koupene zkazene maso a od te doby tam nechodim.
26. Jak na Vás většinou působí VELKOPLOŠNÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY (př. Ikea, Obi, Electroworld, Siko koupelny, Giga Sport...)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny vysoké vs. nízké
2-1-0-1-2
0.24
0.938
kvalita zboží nízká vs. vysoká
2-1-0-1-2
0.415
0.805
sortiment nedostatečný vs. dostatečný
2-1-0-1-2
1.147
0.679
špatně dostupná vs. dobře dostupná
2-1-0-1-2
0.037
1.243
prostředí nepříjemné vs. příjemné
2-1-0-1-2
0.544
0.884
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
27. Jaké nedostatky a jaká pozitiva spatřujete u tohoto typu prodeje. Máte oblíbený obchod tohoto typu? Jaký a proč
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
/
/
Ceny vysoke kvuli najmum a reklamam, prodavaci castokrat nevi o cem mluvi
Do těchto prodejen nechodím moc ráda nakupovat, ještě tsk do Obi.
Electroworld - na zboží se fyzicky podívám a pak koupím za lepší cenu na internetu.
ikea
Ikea
Ikea
Ikea - levný nábytek, líbí se mi design
Ikea - líbí se mi koncept, že si zákazník může všechno vyzkoušet a v závěru i přinést k pokladně sám ;)
Jejich zboží nepotřebuji, nikde v okolí bydliště se nevyskytují.
Když je člověk v dané prodejně poprvé, velmi těžko se orientuje
mnoho produktů vedle sebe
nízké ceny a široký výběr
nábytek nakupuji většinou v Ikea, protože je levný a i v této cenové relaci se dá říct, že celkem kvalitní. Nevýhoda je obrovské množství lidí uvnitř..
ne
ne.
nemám oblíbený obchod tohoto typu, využívám je jen velmi málo
Nemám žádný vybraný obchod tohoto typu
nemám-nakupuji na internetu
nemůžu hodnotit, kategorie je pro mě moc smíšená a rozporuplná - miluji ikea, nenávidím obi...
nenavštěvuji
Nevidím žádná pozitiva, zato spoustu negativ: nadnárodní řetězce likvidují malé obchody a tedy i domácí ekonomiku; prodávají nekvalitní, ba závadné zboží; jsou celkově neekologické; vykořisťují své zaměstnance; zákazníky obtěžují otravnou kvazihudbou a "akčními" hlášeními; jejich budovy jsou nevzhledné, monstrózní, ba odporné; prostředí je příliš umělé, neosobní a panuje v něm odcizenost; obvykle též nepřirozeně páchnou umělými pseudovůněmi (marketingovými drogami)... Nemám žádný oblíbený obchod tohoto typu, protože jsou mi bytostně odporné a tyto "moderní formáty prodeje" již nějaký čas soustavně bojkotuji.
Nevím
nevim, moc tam nenakupuju, nemám oblíbený obchod
obi
oblibeny obchod Ikea (dobre ceny, dostupnost metrem), orientovane na zakaznika (nic neni problem)
Oblíbený obchod mám Globus, najdu tam víceméně vše, za přijatelnou cenu, kvalitní potraviny
pozitivum - vše na jednom místě
ikea - prima restaurace
Pro nábytek a bytové doplňky jezdíme výhradně do Ikey, kde je největší výběr, příznivé ceny a velmi příjemná atmosféra. Podobné prodejny (Sconto, Lutz, Kika) se Ikee vůbec nemohou rovnat.
seženu tam většinou to, co potřebuju
také konkurence a poté nižší ceny. Myslím, že OBI je lepší než Baumax
Tyto instituce ve mně nebudí důvěru svou kvalitou nabízeného zboží...
V Ikee se musí projít celý obchod - pro zákazníka mnohdy unavující, pro Ikeu velká výhoda. Ceny v elektrech a sportech jsou vyšší, než ceny na internetu.
Velký výběr na jednom místě.
Oblíbený obchod Ikea - zboží designově pěkné, u kterého kvalita odpovídá ceně.
Většinou jsou tyto velké obchody v nákupních centrech. Ikea je potom ještě dál, ale tam chodím nejraději.. Působí to teple, čistě, spatřujete zde jakousi kreativitu..
většinou odborný personál
Ikea, Electroworld
Výhoda je v tom, že se zde dá najít téměř všechno, ovšem většinou v příšerné kvalitě, nicméně za nízké ceny. Jinak na mě tyto obchody působí jako obrovská bludiště a chodím sem jen když musím.
Žádné nedostatky mě momentálně nenapadají.
28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny vysoké vs. nízké
2-1-0-1-2
1.065
0.853
kvalita zboží nízká vs. vysoká
2-1-0-1-2
0.484
0.655
sortiment nedostatečný vs. dostatečný
2-1-0-1-2
1.313
0.63
špatně dostupná vs. dobře dostupná
2-1-0-1-2
1.226
1.041
prostředí nepříjemné vs. příjemné
2-1-0-1-2
0.687
0.86
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
29. Jaké nedostatky a jaká pozitiva spatřujete u tohoto typu prodeje. Máte oblíbený obchod tohoto typu? Jaký a proč
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
/
/
+ nemusim chodit do obchodu, moznost rychleho srovnani
- moznost osobniho odberu jen v nekterych obchodech
Ceny
clovek si zbozi nemuze "osahat". proste chytit, vyzkouset, zjistit ze to je na picu nebo naopak skvele. Na toto mysli moznost vraceni zbozi do xx dnu.
Hodně se podvádí, často otřesná komunikace a to i s velkoobchody. Doprava je dost velký problém.
Jediným výrazným nedostatkem je, že si výrobek nemůžu dostatečně prohlédnout před jeho koupí. Mezi pozitiva patří zejména specializovanost sortimentu a dostupnost (byť souvisí s dostupností internetu). Také je tam možné pořídit to, co nikde v okolí bydliště neseženu (v mém případě se to týká především literatury).
Mám oblíbený ochodi Korunka na elektroniku - ve srovnání s konkurencí levné ceny a možnost osobního vyzvednutí v Praze.
možnost srovnání, přehled na jednom místě a od stolu
Alza
Nakupování na internetu mám rád ze všeho nejraději, suverénně největší výběr ( na internetu se dá sehnat v podstatě vše, pokud naše požadavky nejsou zcela nereálné ), pokud člověk umí alespoň trochu hledat a alespoň minimálně se zorientuje v internetovém prostředí, většinou se dá sehnat i nejlevněji ( mnohdy i s poštovným ) . Nevýhodou je komplikovaná reklamace a absence kvalifikovaného prodavače, který by nám zboží ukázal a vysvětlil ( neplatí pro oblečení apod., kde jsou dotěrné prodavačky většinou spíše na škodu ) . Další nevýhodou je možnost nepoctivého obchodu, který si vezme peníze, ale zboží nepošle ( s tím jsem se setkal jednou ) .
ne
ne
Nedostatkem je nemožnost si zboží "omakat" nebo vyzkoušet, což je nevýhodou hlavně při nákupu oblečení, obuvi, kosmetiky, parfémů atd. Výhodou je úspora času a velký sortiment.
nedostatkem snad jedině nemožnost si zboží osahat před jeho koupí...Alfacomp..dostupnost, spolehlivost, záruka..
nedostatky-strach z kvality zbozi,nemuzu si ho predem prohlednout,pozitiva-rychlost nakupu,oblibeny-alza.cz
negativem jsou stížené možnosti reklamace
Nechodím nakupovat, pokud se mi nějaká ta elektronika nerozbije.
nekupuji na internetu
nemám - orientuji se podle spotřebitelských testů a posléze hledám nejvýhodnější cenovou nabídku
Nemožnost si zboží prohlédnout či vyzkoušet, nicméně to lze vyřešit návštěvou nějakého obchodu, kde daný předmět prodávájí a prohlédnout si jej tam.
nemožnost vidět zboží na vlastní oči, nutnost platit za dopravu
nemožnost vyzkoušení, nevím jak výrobek vypadá v reálné podobě
Nemožnost vyzkoušet, osahat, prohlídnout - nedostatek. Výhodou je často nižší cena.
nemůžu si zboží prohlédnout/ohmatat
nevěřím eshopům
nevidím to v reálu
nevím
nevím, nepoužívám
nevýhodui je jednoznačně to, že si zbožní nemůžeme tzv. osahat. Pozitivem jsou nízké ceny
oblíbený - Alza
oblíbený obchod Alza, ptz mají ve městě pobočku a nemusím si zboží nechávat posílat poštou nebo PPL
Obtížnější reklamace zboží dojde-li k nějaké poruše.
Pohodlné, levné, vše k sehnání, často využívám, bez problémů.
pozitiva - vyberu si z pohodlí domova, v klidu, dobré ceny
negativa - je zde vyšší riziko podvodníků
mým oblíbeným obchodem se stal Fun Kids - prodává hračky, má dobré ceny a široký sortiment zboží
Rychlá možnost porovnávat ceny na internetu, jednoduché objednání (objednávka, zaplacení, udání adresy pro přijetí výrobku)
Tescoma - velký výběr, často akční nabídky, věci které na prodejnách nejsou k dostání seženu na jednom místě
tezko overitelna kvalita u eshopu
u oblečení a obuvi nelze zboží vyzkoušet,
obecně zboží na fotce může vypadat jinak než ve skutečnosti
nižší cena zboží je znehodnocena poštovným
Výhodou je možnost porovnání cen, přečtení si recenzí, nákup v pohodlí domova, dodání až domů.
vždyck ynejdřív hledám na internetu, můžu porovnat, vybrat, nechat si doručit. nemám oblíbený, na každý artikl něco jiného - mironet, xparfemy,...
Zboží si nemohu "osahat", ale výodou je jednoznačně pohodlí domova, cena
zboží si přes internet pouze vybírám, ale upřednostňuji nákup v kamenném obchodě, protože si chci zboží "osahat" a vyzkoušet na vlastní oči
30. Jak na Vás většinou působí OBCHODNÍ CENTRA (př. Chodov, Forum, Flora...)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
ceny vysoké vs. nízké
2-1-0-1-2
-0.387
0.827
kvalita zboží nízká vs. vysoká
2-1-0-1-2
0.452
0.589
sortiment nedostatečný vs. dostatečný
2-1-0-1-2
0.935
0.89
špatně dostupná vs. dobře dostupná
2-1-0-1-2
0.673
1.335
prostředí nepříjemné vs. příjemné
2-1-0-1-2
0.544
1.271
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
31. Jaké nedostatky a jaká pozitiva spatřujete u tohoto typu prodeje. Máte oblíbené nákupní centrum? Jaké a proč
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
/
/
+ vsechno na jednom miste
Chodim do Vankovky (Brno): v centru + mezi jednotlivymi obchody se moc nenachodim
Ano, velké nákupní centra, kde jsou nižší ceny a větší množství sortimentu
Arkády a Chodov... Jednoduše nejlepší poloha, přes kterou jezdím z/do školy..
Bydlím na Chodově a oblečení je tam fakt děs, ale to je problém celé ČR, ne nákupních center!
daleko, moc lidi, moc veci, vsichni nekam spechaji.. a clovek si tam nemuze ani dat speka...
Do obchodních center chodím nakupovat oblečení. Složení obchodů je ve většině center velmi podobné (HM, CA, Orsay, Camaieu, Promod, Marks and Spencer...). Poslední dobou je snad pro všechna centra typické, že nabízejí nekvalitní hadry za neúměrně vysokou cenu, takže pokud člověk chce, aby mu oblečení nějakou chvíli vydrželo, bylo pěkné a materiálově kvalitní, musí hodně hledat nebo slevit ze svých požadavků.
Chodov - mám ho nejblíž a sedí mi i výběr obchodů, které se zde nachází
- často člověk nesežene to co přesně potřebuje (obchody jsou si dost podobné), + všechno pod jednou střechou
Jdu velmi zřídka na Chodov. Jsou to velké komplexy a moc mě v nich nakupování nebaví.
Je to píše pro metrosexuály a lidi co na to mají peníze a čas.
jsou pouze ve velkých městech...
Mám oblíbené Arkády Pankrác, protože 20 metrů od nich pracuji, do jiných nákupních center tedy téměř nechodím.
mé nejoblíbenější nákupní centrum jsou Arkády, jelikož se tam nachází všechny mé oblíbené obchody s oblečením a některé z nich ani jinde v Praze nejsou. Obecně miluji nakupování oblečení.. nevýhodou všech nákupních center jsou bohužel pro mě ostatní nakupující - motají se, pomalu se courají atd. ... teď před Vánocemi fakt děs!
moc lidí všude
ne
ne
nedostatky: malá prodejní plocha, ne všude je stejné zboží, připadá mi, obchody mají mnohdy nejvíce zboží v centru v kamenných obchodech
oblíbené Arkáda Pankrác - díky obchodům INDITEX
Negativem davy lidí.
nemám
nenakupuji zde - lepší je jít s dětmi do lesa :-)
Nenavštěvuji. Jen opravdu zřídka koupit oblečení, a při té příležitosti i potraviny.
Nevím, jsem spokojena
oblíbené je OC Letňany, ale centra navštěvuji jen výjimečně. Nevýhodou je časová náročnost a složitá orientace v neznámém centru
omezený sortiment věcí, jen oblečení, kosmetika... běžné věci denní potřeby zde neseženete, tyto obchody zde nejsou (galanterie, obyč. papírnictví, domácí potřeby, železářství...), není to pro mne plnohodnotná alternativa praktického nákupu
Osobně žádná jejich pozitiva neznám, mezi negativa patří zejména nepřehlednost, nepříjemnost a odcizenost prostředí, nevzhlednost takových budov a jejich přeplněnost lidmi.
Palác Pardubice
Chodov Praha
pozitiva-hodne ruznych obchodu + kino.negativa-vyssi ceny
pozitivní velký výběr zboží
Pozitivní: nepůsobí uspěchaně.
Řada obchodů na jednom místě. Všude ale spousta lidí.
špatné je, že tam mnohdy rodiny tráví celé dny
Tyto prostory mě děsí, ale občas do nich chodím, ale spíš s kamarádkou, sama málokdy. Nejčastěji to je OC Letňany.
Vaňkovka
Vaňkovka
Ve obchodních centrech tohoto typu nenakupuji, proto jsou mé výsledky značně zkreslené .
Většinou špatná profilace...vidím 80% obchodů se značkovým oblečením a zbytek nikde...spíše bych se orientoval napříč trhem a nabízel více druhů výrobků...
všechno na jednom místě, dobrá dopravní dostupnost i MHD, Chodov, Palladium
Všechno na jednom místě. Mínus je, že okolo Vánoc je v takových nákupních centrech neuvěřitelný počet lidí.
32. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
171
78,8 %
75 %
muž
46
21,2 %
20,18 %
33. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 25
149
68,66 %
65,35 %
26 - 35
42
19,35 %
18,42 %
36 - 50
14
6,45 %
6,14 %
méně než 18 let
7
3,23 %
3,07 %
51 a více let
5
2,3 %
2,19 %
34. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské (Bc.a výš)
120
55,3 %
52,63 %
střední s maturitou
78
35,94 %
34,21 %
základní
9
4,15 %
3,95 %
střední bez maturity
6
2,76 %
2,63 %
vyšší odborné
4
1,84 %
1,75 %
35. Váš čistý měsíční příjem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 -15 tis. Kč
75
34,56 %
32,89 %
do 5 000 Kč
75
34,56 %
32,89 %
15 - 25 tis. Kč
45
20,74 %
19,74 %
25 - 35 tis. Kč
14
6,45 %
6,14 %
více než 35 tis. Kč
8
3,69 %
3,51 %
36. Město, ve kterém žijete
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praha
96
44,24 %
42,11 %
větší město (nad 50 tis.)
54
24,88 %
23,68 %
menší město (10 - 50 tis.)
38
17,51 %
16,67 %
malé město nebo obec (do 5 tis.)
18
8,29 %
7,89 %
malé město nebo obec (5 - 10 tis.)
11
5,07 %
4,82 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. V jaké prodejně nakupujete ČERSTVÉ POTRAVINY (ovoce a zelenina, maso a uzeniny, čerstvé pečivo aj.)? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
odpověď Diskontní prodejna (např. Penny Market, Lidl, Norma aj.)=1:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Diskontní prodejna (např. Penny, Lidl, Norma aj.)=1 na otázku 4. V jaké prodejně nakupujete BALENÉ POTRAVINY? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
4. V jaké prodejně nakupujete BALENÉ POTRAVINY? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypermarket (např.Interspar, Kaufland, Globus, Tesco, HyperAlbert)=4 na otázku 3. V jaké prodejně nakupujete ČERSTVÉ POTRAVINY (ovoce a zelenina, maso a uzeniny, čerstvé pečivo aj.)? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
odpověď Supermarket (např. Albert, Billa, Tesco)=1:
10.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Supermarket (např. Albert, Billa, Tesco)=1 na otázku 3. V jaké prodejně nakupujete ČERSTVÉ POTRAVINY (ovoce a zelenina, maso a uzeniny, čerstvé pečivo aj.)? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
5. V jaké prodejně nakupujete DROGERII A KOSMETIKU? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
odpověď jinde=1:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ceny vysoké [2-1-0-1-2] nízké: -2 na otázku 30. Jak na Vás většinou působí OBCHODNÍ CENTRA (př. Chodov, Forum, Flora...)
6. Vyberte všechny faktory, které jsou pro Vás důležité při výběru prodejny potravin a běžné drogerie
odpověď akční nabídky:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi akční nabídky sleduji a využívám jich pravidelně na otázku 17. Sledujete zvýhodněné akční nabídky (v reklamě či letácích)? Jak Vás ovlivnují.
odpověď nízké ceny:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi akční nabídky sleduji a využívám jich pravidelně na otázku 17. Sledujete zvýhodněné akční nabídky (v reklamě či letácích)? Jak Vás ovlivnují.
odpověď předchozí zkušenosti:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi poskytované služby zákazníkům na otázku 6. Vyberte všechny faktory, které jsou pro Vás důležité při výběru prodejny potravin a běžné drogerie
7. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie VÝPOČETNÍ TECHNIKA, ELEKTRONIKA, DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE apod., kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
odpověď V hypermarketu=1:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita zboží nízká [2-1-0-1-2] vysoká: -1 na otázku 30. Jak na Vás většinou působí OBCHODNÍ CENTRA (př. Chodov, Forum, Flora...)
9. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie OBLEČENÍ, OBUV, DOPLŇKY, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
odpověď Ve specializované velkoprodejně (např. Takko fashion, Deichmann aj.)=4:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi malé město nebo obec (5 - 10 tis.) na otázku 36. Město, ve kterém žijete
10. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie DOMÁCÍ POTŘEBY, POTŘEBY PRO DŮM, BYT nebo ZAHRADU, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
odpověď Ve specializované velkoprodejně (např. Obi, Ikea, Hornbach, Kika aj.)=4:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 12. Nakupování potravin a běžné drogerie chci mít rychle hotové, proto upřednostnuji menší formáty obchodů, kde neztrácím moc času
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 13. Nedělám většinou velké nákupy, nakupuji spíše méně a častěji
18. Pokud odhlédneme od konkrétních obchodů a sortimentu, jaké obecné dojmy ve Vás vyvolávají většinou obchody následujících formátů. Označte na škále, ke které straně se více přikláníte podle toho, jak na Vás většinou působí MALÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
odpověď ceny mají vysoké [2-1-0-1-2] ceny mají nízké: -1:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostředí nepříjemné [2-1-0-1-2] příjemné: -2 na otázku 30. Jak na Vás většinou působí OBCHODNÍ CENTRA (př. Chodov, Forum, Flora...)
22. Jak na Vás většinou působí HYPERMARKETY (př. Hyperalbert, Globus, Kaufland...)
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi prostředí je nepříjemné [2-1-0-1-2] prostředí je příjemné: 2 na otázku 22. Jak na Vás většinou působí HYPERMARKETY (př. Hyperalbert, Globus, Kaufland...)
28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
odpověď kvalita zboží nízká [2-1-0-1-2] vysoká: 0:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sortiment nedostatečný [2-1-0-1-2] dostatečný: 0 na otázku 28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
odpověď prostředí nepříjemné [2-1-0-1-2] příjemné: 0:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi sortiment nedostatečný [2-1-0-1-2] dostatečný: 0 na otázku 28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita zboží nízká [2-1-0-1-2] vysoká: 2 na otázku 28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Baví Vás nakupování?
2. Pro koho většinou nakupujete?
3. V jaké prodejně nakupujete ČERSTVÉ POTRAVINY (ovoce a zelenina, maso a uzeniny, čerstvé pečivo aj.)? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
4. V jaké prodejně nakupujete BALENÉ POTRAVINY? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
5. V jaké prodejně nakupujete DROGERII A KOSMETIKU? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
6. Vyberte všechny faktory, které jsou pro Vás důležité při výběru prodejny potravin a běžné drogerie
7. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie VÝPOČETNÍ TECHNIKA, ELEKTRONIKA, DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE apod., kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
8. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie POTŘEBY PRO SPORT A VOLNÝ ČAS (včetně knih a pod.), kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
9. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie OBLEČENÍ, OBUV, DOPLŇKY, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
10. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie DOMÁCÍ POTŘEBY, POTŘEBY PRO DŮM, BYT nebo ZAHRADU, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
11. Následuje několik výroků. Označte, jak se s nimi ztotožnujete: Řetězce nenabízí dostatečně kvalitní potraviny
12. Nakupování potravin a běžné drogerie chci mít rychle hotové, proto upřednostnuji menší formáty obchodů, kde neztrácím moc času
13. Nedělám většinou velké nákupy, nakupuji spíše méně a častěji
14. Privátní značky řetězců (např. Euroshopper, K-clasik, Aro, Albert apod.) jsou stejně dobré jako jiné značky.
15. Moderní velkoplošné formáty obchodů mám rád.
16. Upřednostňujete cenu nebo kvalitu?
17. Sledujete zvýhodněné akční nabídky (v reklamě či letácích)? Jak Vás ovlivnují.
18. Pokud odhlédneme od konkrétních obchodů a sortimentu, jaké obecné dojmy ve Vás vyvolávají většinou obchody následujících formátů. Označte na škále, ke které straně se více přikláníte podle toho, jak na Vás většinou působí MALÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
19. Jak na Vás většinou působí SMÍŠENÉ PRODEJNY / MALÉ SAMOOBSLUHY
21. Vnímáte rozdíly mezi hypermarketem, supermarketem a diskontní prodejnou potravin např. v cenách nebo nabídce sortimentu?
22. Jak na Vás většinou působí HYPERMARKETY (př. Hyperalbert, Globus, Kaufland...)
23. Jak na Vás většinou působí DISKONTNÍ PRODEJNY (př. Penny, Lidl, Norma...)
24. Jak na Vás většinou působí SUPERMARKETY (př. Albert, Billa, Tesco...)
26. Jak na Vás většinou působí VELKOPLOŠNÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY (př. Ikea, Obi, Electroworld, Siko koupelny, Giga Sport...)
28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
30. Jak na Vás většinou působí OBCHODNÍ CENTRA (př. Chodov, Forum, Flora...)
32. Pohlaví
33. Věk
34. Vzdělání
35. Váš čistý měsíční příjem
36. Město, ve kterém žijete
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Baví Vás nakupování?
2. Pro koho většinou nakupujete?
3. V jaké prodejně nakupujete ČERSTVÉ POTRAVINY (ovoce a zelenina, maso a uzeniny, čerstvé pečivo aj.)? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
4. V jaké prodejně nakupujete BALENÉ POTRAVINY? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
5. V jaké prodejně nakupujete DROGERII A KOSMETIKU? (1=vůbec, 2=občas, 3=často, 4=stále)
6. Vyberte všechny faktory, které jsou pro Vás důležité při výběru prodejny potravin a běžné drogerie
7. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie VÝPOČETNÍ TECHNIKA, ELEKTRONIKA, DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE apod., kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
8. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie POTŘEBY PRO SPORT A VOLNÝ ČAS (včetně knih a pod.), kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
9. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie OBLEČENÍ, OBUV, DOPLŇKY, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
10. Pokud budete chtít pořídit zboží z kategorie DOMÁCÍ POTŘEBY, POTŘEBY PRO DŮM, BYT nebo ZAHRADU, kde je budete shánět? (odpovídejte: 1=určitě ne, 2=spíše ne 3=spíše ano, 4=určitě ano)
11. Následuje několik výroků. Označte, jak se s nimi ztotožnujete: Řetězce nenabízí dostatečně kvalitní potraviny
12. Nakupování potravin a běžné drogerie chci mít rychle hotové, proto upřednostnuji menší formáty obchodů, kde neztrácím moc času
13. Nedělám většinou velké nákupy, nakupuji spíše méně a častěji
14. Privátní značky řetězců (např. Euroshopper, K-clasik, Aro, Albert apod.) jsou stejně dobré jako jiné značky.
15. Moderní velkoplošné formáty obchodů mám rád.
16. Upřednostňujete cenu nebo kvalitu?
17. Sledujete zvýhodněné akční nabídky (v reklamě či letácích)? Jak Vás ovlivnují.
18. Pokud odhlédneme od konkrétních obchodů a sortimentu, jaké obecné dojmy ve Vás vyvolávají většinou obchody následujících formátů. Označte na škále, ke které straně se více přikláníte podle toho, jak na Vás většinou působí MALÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY
19. Jak na Vás většinou působí SMÍŠENÉ PRODEJNY / MALÉ SAMOOBSLUHY
21. Vnímáte rozdíly mezi hypermarketem, supermarketem a diskontní prodejnou potravin např. v cenách nebo nabídce sortimentu?
22. Jak na Vás většinou působí HYPERMARKETY (př. Hyperalbert, Globus, Kaufland...)
23. Jak na Vás většinou působí DISKONTNÍ PRODEJNY (př. Penny, Lidl, Norma...)
24. Jak na Vás většinou působí SUPERMARKETY (př. Albert, Billa, Tesco...)
26. Jak na Vás většinou působí VELKOPLOŠNÉ SPECIALIZOVANÉ PRODEJNY (př. Ikea, Obi, Electroworld, Siko koupelny, Giga Sport...)
28. Jak na Vás většinou působí ELEKTRONICKÉ OBCHODY (e-shopy)
30. Jak na Vás většinou působí OBCHODNÍ CENTRA (př. Chodov, Forum, Flora...)
32. Pohlaví
33. Věk
34. Vzdělání
35. Váš čistý měsíční příjem
36. Město, ve kterém žijete
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Jan Dvořák: Globus s Tescem do jedné skupiny samozřejmě patří. Oba řetězce provozují hypermarkety. To, který z nich preferujete, je však zcela Vaše volba. Není to pro dotazník ani podstatné. Podstatné je, že navštěvujete prodejnu formátu "hypermarket". Díky za reakce
Jan Dvořák: Ano, hodnotit knihy a sport. potřeby je kontroverzní, ale už tak je dotazník dlouhý pro podrobnější kategorie. Smyslem je zhodnotit obecnější okruh produktů a knihy lze řadit do k. "volný čas".Avšak nemohu souhlasit, že by Gigasport byl diskontní prodejnou
PavelD: presne tak. a podobne je hodit do jedne skuppiny Globus s Tescem. Globus se po dlouhe dobe stal obchodem, kam se rad vracim a nenadavam na pokazene maso, neporadek a kysele xychty
Pavel: Hodnotit ve společné otázce Gigasport a NeoLuxor je k popukání. :-) Sportovní řetězce nejsou specializovanými velkoprodejnami, nybrž diskontními prodejnami, srovnatelné např. s prodejnami Levné knihy.