Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Komunikační a sociální sítě z pohledu mladých lidí na trhu práce

Komunikační a sociální sítě z pohledu mladých lidí na trhu práce

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Wagnerová
Šetření:13. 03. 2017 - 02. 04. 2017
Počet respondentů:259
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o pomoc vyplněním dotazníku k mé bakalářské práci. Díky všem! :)

Odpovědi respondentů

1. Vyberte vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena18069,5 %69,5 %  
Muž7930,5 %30,5 %  

Graf

2. Vyberte vaši věkovou kategorii

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2211945,95 %45,95 %  
23-2710239,38 %39,38 %  
28-332810,81 %10,81 %  
41 a více62,32 %2,32 %  
34-4041,54 %1,54 %  

Graf

3. Jaký je váš současný status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pracující student9135,14 %35,14 %  
Zaměstnaný8131,27 %31,27 %  
Student7528,96 %28,96 %  
Na mateřské dovolené72,7 %2,7 %  
Nezaměstnaný51,93 %1,93 %  

Graf

4. K jakým účelům nejčastěji využíváte prostředky moderní komunikace (ICQ, Skype, Messenger, WhatsApp)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Psaní s přáteli24193,05 %93,05 %  
Komunikace s rodinou13451,74 %51,74 %  
Komunikace ve firmě (videohovory, společné chaty, schůzky, ...)5320,46 %20,46 %  
Seznamování s novými lidmi3212,36 %12,36 %  
Tyto prostředky nevyužívám103,86 %3,86 %  

Graf

5. Které sociální sítě využíváte k pracovním účelům (organizace eventů, fanpage firmy, marketingová komunikace cílená na zákazníky, reklama)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepracuji nebo sociální sítě v pracovním procesu nevyužívám13351,35 %51,35 %  
Facebook11343,63 %43,63 %  
LinkedIn3011,58 %11,58 %  
Instagram2610,04 %10,04 %  
YouTube259,65 %9,65 %  
Google+186,95 %6,95 %  
Twitter72,7 %2,7 %  
Foursquare20,77 %0,77 %  
Snapchat20,77 %0,77 %  

Graf

6. Cítíte se na sociálních sítích bezpečně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale dávám si větší pozor, co zveřenuji17166,02 %66,02 %  
Jsem k tomu velmi skeptický/á4918,92 %18,92 %  
Relativně ano3814,67 %14,67 %  
Sociální sítě se bojím používat10,39 %0,39 %  

Graf

7. Z čeho máte při používání moderních komunikačních prostředků a sociálních sítí největší strach?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odcizení osobních údajů17868,73 %68,73 %  
Únik soukromých konverzací a informací z nich15961,39 %61,39 %  
Zveřejnění nevhodných příspěvků týkajících se mé osoby (fotky, videa, zprávy, …)13351,35 %51,35 %  
Únik informací o poloze, kde se právě nacházím, kde bydlím apod.11845,56 %45,56 %  
Sledování každého mého kroku na internetu, stalking9737,45 %37,45 %  
Kyberšikana218,11 %8,11 %  
Prostředky moderní komunikace a sociální sítě nevyužívám41,54 %1,54 %  

Graf

8. Jakým způsobem hledáte zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyhledáváním na internetu19575,29 %75,29 %  
Dám na doporučení známých5019,31 %19,31 %  
Na sociálních sítích (LinkedIn apod.)93,47 %3,47 %  
Inzeráty v novinách51,93 %1,93 %  

Graf

9. Dá se podle vás říci, že zaměstnavatelé si potenciální uchazeče dnes už vždy předem najdou na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen v některých případech15861 %61 %  
Rozhodně ano8030,89 %30,89 %  
Spíše ne218,11 %8,11 %  

Graf

10. Už se vám stalo, že jste byl/a omezován/a ze strany zaměstnavatele např. kvůli obsahu vašeho facebookového profilu nebo měl k vašemu profilu připomínky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zatím nikdy25196,91 %96,91 %  
Ano, ale maximálně jednou83,09 %3,09 %  

Graf

11. Už jste se někdy setkali s kyberšikanou na pracovišti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ještě nikdy25397,68 %97,68 %  
Ano, ze strany zaměstnance51,93 %1,93 %  
Ano, ze strany zaměstnavatele10,39 %0,39 %  

Graf

12. Kontrolujete si na sociálních sítích citlivé soukromé informace, fotografie apod., které by mohly uniknout např. k vašemu zaměstnavateli a způsobit vám problémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vždy si na to dávám pozor16864,86 %64,86 %  
Ne, neřeším to6725,87 %25,87 %  
Nepoužívám sociální sítě124,63 %4,63 %  
Většinou ano, ale už mi nějaký nevhodný příspěvek způsobil problémy124,63 %4,63 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Které sociální sítě využíváte k pracovním účelům (organizace eventů, fanpage firmy, marketingová komunikace cílená na zákazníky, reklama)?

  • odpověď Facebook:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram na otázku 5. Které sociální sítě využíváte k pracovním účelům (organizace eventů, fanpage firmy, marketingová komunikace cílená na zákazníky, reklama)?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi YouTube na otázku 5. Které sociální sítě využíváte k pracovním účelům (organizace eventů, fanpage firmy, marketingová komunikace cílená na zákazníky, reklama)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vyberte vaše pohlaví

2. Vyberte vaši věkovou kategorii

3. Jaký je váš současný status?

4. K jakým účelům nejčastěji využíváte prostředky moderní komunikace (ICQ, Skype, Messenger, WhatsApp)?

5. Které sociální sítě využíváte k pracovním účelům (organizace eventů, fanpage firmy, marketingová komunikace cílená na zákazníky, reklama)?

6. Cítíte se na sociálních sítích bezpečně?

7. Z čeho máte při používání moderních komunikačních prostředků a sociálních sítí největší strach?

8. Jakým způsobem hledáte zaměstnání?

9. Dá se podle vás říci, že zaměstnavatelé si potenciální uchazeče dnes už vždy předem najdou na sociálních sítích?

10. Už se vám stalo, že jste byl/a omezován/a ze strany zaměstnavatele např. kvůli obsahu vašeho facebookového profilu nebo měl k vašemu profilu připomínky?

11. Už jste se někdy setkali s kyberšikanou na pracovišti?

12. Kontrolujete si na sociálních sítích citlivé soukromé informace, fotografie apod., které by mohly uniknout např. k vašemu zaměstnavateli a způsobit vám problémy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vyberte vaše pohlaví

2. Vyberte vaši věkovou kategorii

3. Jaký je váš současný status?

4. K jakým účelům nejčastěji využíváte prostředky moderní komunikace (ICQ, Skype, Messenger, WhatsApp)?

5. Které sociální sítě využíváte k pracovním účelům (organizace eventů, fanpage firmy, marketingová komunikace cílená na zákazníky, reklama)?

6. Cítíte se na sociálních sítích bezpečně?

7. Z čeho máte při používání moderních komunikačních prostředků a sociálních sítí největší strach?

8. Jakým způsobem hledáte zaměstnání?

9. Dá se podle vás říci, že zaměstnavatelé si potenciální uchazeče dnes už vždy předem najdou na sociálních sítích?

10. Už se vám stalo, že jste byl/a omezován/a ze strany zaměstnavatele např. kvůli obsahu vašeho facebookového profilu nebo měl k vašemu profilu připomínky?

11. Už jste se někdy setkali s kyberšikanou na pracovišti?

12. Kontrolujete si na sociálních sítích citlivé soukromé informace, fotografie apod., které by mohly uniknout např. k vašemu zaměstnavateli a způsobit vám problémy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Wagnerová, H.Komunikační a sociální sítě z pohledu mladých lidí na trhu práce (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://komunikacni-a-socialni-site.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.