Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Kriminalita žáků základních škol
Kriminalita žáků základních škol
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zdeňka Pálková |
---|---|
Šetření: | 11. 04. 2019 - 25. 04. 2019 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 16.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 54,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:09 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
Obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku zaměřeného na téma "Zvyšující se kriminalita žáků základních škol". Získaná data budou využita v bakalářské práci právě s tímto názvem.
Pokud není uvedeno jinak, prosím zvolte vždy jen jednu odpověď. Jste-li vyzván/a k jejímu doplnění, napište prosím, co Vás k tématu napadá.
Velmi děkuji za Váš čas a pomoc tímto způsobem.
Odpovědi respondentů
1. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 84 | 75 % | 75 % |
Muž | 28 | 25 % | 25 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25 | 10 | 8,93 % | 8,93 % |
36 | 7 | 6,25 % | 6,25 % |
18 | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
32 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
40 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
21 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
45 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
15 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
41 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
38 | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
ostatní odpovědi | 61 | 54,46 % | 54,46 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 32.17 |
Minimum: | 15 |
Maximum: | 60 |
Variační rozpětí: | 45 |
Rozptyl: | 115.43 |
Směrodatná odchylka: | 10.74 |
Medián: | 31.5 |
Modus: | 25 |
3. V jakém okrese Ústeckého kraje bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Most | 89 | 79,46 % | 79,46 % |
Chomutov | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
Ústí nad Labem | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
Louny | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
Teplice | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Děčín | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Litoměřice | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
4. Je podle Vás problematika kriminality žáků ZŠ aktuální?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 90,18 % | 90,18 % |
ne | 11 | 9,82 % | 9,82 % |
5. Myslíte si, že dříve byla kriminalita žáků nižší než dnes?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 94 | 83,93 % | 83,93 % |
ne | 18 | 16,07 % | 16,07 % |
6. Myslíte si, že se v současné době rodiče věnují žákům dostatečně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 77 | 68,75 % | 68,75 % |
nevím | 22 | 19,64 % | 19,64 % |
ano | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
7. Jaký si myslíte, že je vývoj počtu trestných činů žáků ZŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
narůstá | 93 | 83,04 % | 83,04 % |
je stabilní | 18 | 16,07 % | 16,07 % |
klesá | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
8. Jaká je podle Vás příčina kriminality žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nefungující rodinné prostředí (špatná výchova) | 81 | 72,32 % | 72,32 % |
Nevhodné trávení volného času (závadná parta) | 79 | 70,54 % | 70,54 % |
Začlenění do špatné party | 65 | 58,04 % | 58,04 % |
Nedostatek zodpovědnosti za své chování | 58 | 51,79 % | 51,79 % |
Vliv médií (filmy, hry) | 53 | 47,32 % | 47,32 % |
Jednání pod vlivem alkoholu nebo omamných látek | 40 | 35,71 % | 35,71 % |
Nedostatek peněz | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
Nedostatečné postihy | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nevhodné hry které hrají | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Všichni začínají s alkoholem a drogami moc brzo, rodiče jsou věčně v práci a tak se moc nestarají, vůbec by si nepřipustili že jejich děcko by mohlo dělat problémy, myslí si že jejich dítě je svaté ale opak je realitou občas, taky čím dál tím více lže, lež se stala téměř normální a proto když nějakej parchant dostane poznámku tak totálně najebanej fotr kterej je přepracovanej a nebo totální idiot nafackuje učiteli že syn kterej je anděl dostal poznámku, přitom synator je mrdka, feťák a chlastá, bye | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Ozbrojování děti ( nožíky, kuličovky, pepřové spreje ) | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Cikáni | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Rodič nemaji na děti čas,kvůli práci | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
inkluze | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
vliv společnosti-krást se vyplácí, pracovat ne | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
9. Jakého druhu trestné činnosti se podle Vás žáci nejčastěji dopouštějí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
násilí (rvačky, útoky) | 103 | 91,96 % | 91,96 % |
vandalismus (poškozování soukromého majetku) | 95 | 84,82 % | 84,82 % |
krádeže | 84 | 75 % | 75 % |
konzumace alkoholu a omamných látek | 74 | 66,07 % | 66,07 % |
neoprávněné užívání cizí věci | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
podvody | 17 | 15,18 % | 15,18 % |
znásilnění | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
šikana | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Vstupování na soukromé pozemky | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Ji | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
10. Ve kterém věku podle Vás nejčastěji páchají žáci trestnou činnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
14 - 16 let | 82 | 73,21 % | 73,21 % |
10 - 13 let | 28 | 25 % | 25 % |
6 - 9 let | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
11. Jaká je podle Vás prevence kriminality žáků ve školách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedokážu posoudit | 69 | 61,61 % | 61,61 % |
nedostatečná | 36 | 32,14 % | 32,14 % |
dostatečná | 7 | 6,25 % | 6,25 % |
12. Co má největší vliv na prevenci proti kriminalitě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rodina | 91 | 81,25 % | 81,25 % |
zájmy a koníčky | 50 | 44,64 % | 44,64 % |
kamarádi | 47 | 41,96 % | 41,96 % |
škola | 42 | 37,5 % | 37,5 % |
Rezat a rezat | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Režim | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
přísné tresty | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
programy | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
13. Jsou podle Vás tresty dostatečné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, měly by být přísnější | 98 | 87,5 % | 87,5 % |
Ano | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
Ne, jsou moc přísné | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
14. Myslíte si, že nápravná zařízení zajistí, že dítě nebude v budoucnosti páchat trestné činy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 95 | 84,82 % | 84,82 % |
ano | 17 | 15,18 % | 15,18 % |
15. Jak byste Vy osobně řešili kriminalitu žáků?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
finančně dostupné mimoškolní aktivity (sport. kroužky, umělecké...atd.) kontrolou využívání volného času zadáním mimoškolních povinností, zodpovědnost za jejich splnění
;volnočasovými aktivitami,které budou zdarma a pro všechny děti
?
.
.
...
...
1) Spolupráce rodič vs. učitel 2) Rodinné fungování, zázemí - kultivace
Aby si skodu poradne odpracovaly apikaly za to co udelaly
Apelovat především na rodinu a také na vliv kamarádů
Co nejpřísnější trest pro ně abi si zapamotovali že jednou se to stane jejím dětem
Dal bych jim přes držku, jako to bývalo dřív.
Dát veřejné na zadek a odebrat mobil a data a veškerý přístup. Na sociální sítě
Dnešní děti bohužel neznají, co je to respekt, úcta, zodpovědnost a za to může celkově dnešní doba (demokratická svoboda slova a počínání, které se mladým ukazuje a vštěpuje již od malička). Dle mého názoru "škoda každé rány, která padne vedle" , více povinností, důslednosti a zodpovědnosti za své činy.
do píči nevím
Dostatečná kontrola sociálních pracovníků v domácím prostředí problémových dětí , tvrdší tresty
drestat od 13let
Dusledna vychova.
Individuální přístup u každého je nutný, nejde říci přesně, každý člověk je jiný a platí na něj něco jinyho
Jako učitel bych se zajímala i o jejich problémy mimo školu, například v pátek si udělat třídnickou hodinu, kde by se to probíralo. Pokud by se někdo styděl, měl by možnost napsat mi dopis nebo e-mail a pak by se to řešilo osobně. Rovněž by to bylo i téma pro schůzky s rodiči. Pokud by někdo z mé třídy spáchal trestný čin, měla bych strach ho mít v kolektivu.
Jen tvrdé tresty zajistí pořádek.
Kriminal uz od 13 let
Kriminalita žáků se má řešit škola a rodiče a najít nejlepší východisko pro všechny strany.
Lépe vychovávat, věnovat se dětem vést je k tomu ze to je spatne
Mělo by se začít u rodičů. Dnešní mládež neví, co je to domácí vězení nic, žádná disciplína, autorita vůči rodičům, starším lidem, učitelům... Nikoho nenapraví poznámka do ŽK. Měla by se zpřísnit výchova, tresty ve škole, dnes si nechávají učitelé všechno líbit.
Mlátit a mlátit :D dneska jsou děti moc rozmazlený a myslí si, že můžou všechno...btw s tím mlácením to je sranda...jen když si to dítě zaslouží
Musí se začít v rodině, takže kurzy výchovy dětí např.
Na týden či měsíc do pasťáku ( dětské vězení) aby pochopily co je může čekat v dospělosti.
Nastavila bych trestní věkovou hranici od 13 let, rodinu malého kriminálníka by měla navštěvovat sociálka (pokud by rodina byla závislá na soc.davkách tak v případě opakované kriminální činnosti bych část dávek odejmula...)
Nedokážu posoudit, když jsem chodila do školy já, učitel nás dokázal srovnat. Dnes je to bohužel nemožné, že by učitel vztáhl na žáka ruku
Nedokážu říci
nedovolit koukat na násilné filmy, nedovolit hrát násilné hry, pokud se rodiče věnují dětem, dá se to podchytit včas a říct ... tak takhle ne. Jde především o rodinné zázemí, ve kterém dítě vyrůstá. Pokud nefunguje rodina a dítě se dostane do špatné party, je to zlé
Nechala bych je aby si vyzkoušeli jaký to je ve vězení třeba nějakou přednáškou s odsouzenými
Nechala bych je makat někde, kde by toužili aspoň po suchém chlebu. A oni by si rozmysleli jestli chtějí páchat.
Nejdřív pořádně na holou, buď se hned polepšiš nebo od 13 roku ... ublížiš tak vězení.
nejsem odborník
Neřešil
netuším, nejsem odbornice na danou problematiku
Nevím
Nevím
Nevim
nevím
Nevím
nevím
Nevím, zda je to v dnešní době řešitelné
nijak...mně se to v podstatě netýká, to by měli řešit jejich rodiče.
Nucené úklidové práce ve městě
Odebrani ditete a normalne vezeni. At vidi jaky to je.
Ospod by se měl zaměřit na příčiny kriminality (dohlížet na nefunkční rodiny) a ne léčit pouze příznaky.
Podle toho, co přesně by to bylo.
Poprava
Poslala bych je do vojenské školy..
Povinná vojna, sociální kontroly v rodinách
Povinou praci
Prací.
Prevence policie
Prevence, duraz na rodinné zázemí
Prevencí v rodině, odpovědnost zák. zást.
Prevenci. Informovat je o nasledcich.
Prisnila tresty
Proces zatceni - stejne jako u dospelych, trest napr. Nucene prace
profackoval rodiče
Přísnější tresty, výraznější postih zákonných zástupců,
Rodice by meli nest nasledky chovani svych deti citelněji
rodiče by měli lépe vychovávat své děti, na sociálně sítě je pouštět až od třeba 12ti let, kontrola toho co dělají na mobilech, počítačích, s kamarády a ve volném čase
Sankce pro rodice
sesekat prdel až z ní budou lítat cáry
Slovní domluva
Snizeni hranice trestni odpovednosti, intervence v rodinach, kroužky zprostředkovane zdarma ve školách
Snížení věku trest. postihu
Snížením trestné odpovědnosti na 13 let.
Snížením trestní odpovědnosti Odebrání dávek rodičům
Snížit věkovou hranici trestného stíhání
stejně jako u dospělých
Strašení
střílet ty zmrdy
Škoda rány která padne vedle.Mlátit a mlátit jak Igor Hnízdo
Tezko soudit. Drive jsme mivali respekt. Jak z ucitelu tak z rodicu. Kdyz se neco provedlo, dostali jsme pres prdel a bylo vyreseno. Dnes si z toho deti nic nedelaji. Takze asi zacit nekde u vychovy.
těžko říci, záleží na závažnosti zločinu a jeho opakování. Především rodiče jsou zodpovědni za chování svých dětí.
Těžko říct, ale přísněji než momentálně. Děti si v dnešní době dělají co chtějí a pořádně o tom ani rodiče nevědí.
To je těžká otázka.
To nevim
Trest
Trestat rodiče za to co jejich děti dělají
Tvrdší tresty a zodpovědnost rodičů za své děti
Tvrdými tresty. Jak rodičů, tak žáků.
U zvlášť závazných jako u dospělých
Věc nazoru.
Vetsi tresty nez dosud, pitrestat i zákonné zástupce
Větší tresty bez ohledu na věk
Vězení
Vezeni od 15 let misto napravnych zarizeni
Více levnějších kroužku pro děti či kroužky v rámci školy.
Více prevence. Zavedla bych třeba sezení v napravnich zařízení nebo věznice (debaty )
Volnočasovými aktivitami pro děti. Kluby pro mládež. Prevencí na školách, tipuji, že 90% lidí neví, co je to kurátor pro děti a mládež. Naši mostečtí kurátoři v současné době obcházejí školy, kde s dětmi hovoří o sociálně nežádoucích jevech.
Vše záleží na výchově a vlivu rodiny.
Výchova
Vyšími tresty. Kontrola rodiny.
Vyšší tresty
vyšší tresty
Vytržením ze závadného prostředí včetně rodiny, školy a města.
Zajmove utvary - krouzky, zlepsit Peer (vrstevnicky) program, zmena ve vychove, opustit zavadove skupiny
Záleží na skutků a jedinci. Někdy stačí jen pohovor, jindy práce žáka se specialistou
Zapojení dětí do školních či mimoškolních aktivit.
Zaujmutí žáků (sport,starání o mazlíčka -třídního maskota,zapojení rodičů.....)
zavást povinné sledování mobilu deti od 6 az do 14
Zavedením nemněného řádu.
Zlepšení rodinného zázemí, programy pro školy, vyšší tresty, snížení hranice odpovědnosti.
Zprsineni trestu, zacit ale ze zacatku u rodicu, nejvetsi problem zacina u nich.
Zpřísnění trestů, návštěvy nápravných zařízení v podobě exkurze ZŠ, zapojení dětí do různých mimoškolních aktivit....
Zvýšení počtu organizací pro volný čas - bezplatné kroužky, zvýšení počtu preventistu kriminality, preventivní besedy pro děti a rodiče, sociální pedagog v ZŠ,atd.
16. Spáchali jste Vy sami jako žáci ZŠ nějaký trestný čin?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 94 | 83,93 % | 83,93 % |
ano | 18 | 16,07 % | 16,07 % |
17. Z jakého důvodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žádný z uvedených | 58 | 51,79 % | 51,79 % |
Kvůli kamarádům | 15 | 13,39 % | 13,39 % |
Z nerozvážnosti | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
Kvůli adrenalinu | 7 | 6,25 % | 6,25 % |
Jen tak | 7 | 6,25 % | 6,25 % |
Z nudy | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
Nespáchala | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Ne | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
neudělala | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nespachal jsem | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Priste moznost, ze kdyz zaskrtnu ne, aby tato otazka nebyla povinna | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nespáchal jsem žádný přestupek | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
0 | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Neprovedla jsem žádný trestný čin | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nespáchala | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Z jakého důvodu, měl jsem k učitelům respekt, dnes to ty smradi nemají | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Žádný jsem nespachaka | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Jízda na německé dálnici (264km/h) | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Neměla jsem žádné důvody to dělat | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nic | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nespáchala jsem tč | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nikdy jsem nic neprovedla | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nevím o ničem | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
zanedbatelne v dobe minule i dnesni | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nezpusobila | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nespáchal | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nespáchala jsem žádný | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nem | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Nic jsem neudělala | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Žádný trestní čin jsem nespáchal | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nic jsem nespáchal | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.