Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marie Terezie - školství

Marie Terezie - školství

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Vondrová
Šetření:24. 02. 2017 - 10. 03. 2017
Počet respondentů:128
Počet otázek (max/průměr):11 / 11.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den :)

Moc vás prosím o vyplnění tohoto krátkého dotazníku ohledně Marie Terezie a školství.

Také prosím, abyste si odpovědi nehledali na internetu...Dotazník je zcela anonymní a ke své práci potřebuji vědět, v jaké míře jsou Češi (případně jiné národnosti) seznámeni s Marií Terezií a jejím životem.

Výsledky budou použity pro školní projekt o Marii Terezii.

Mockrát děkuji ♥

Odpovědi respondentů

1. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-304937,98 %38,28 %  
15-193930,23 %30,47 %  
30-502821,71 %21,88 %  
50-70129,3 %9,38 %  
Více než 7010,78 %0,78 %  

Graf

2. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9372,09 %72,66 %  
Muž3627,91 %28,13 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské4837,21 %37,5 %  
Základní4031,01 %31,25 %  
Střední s maturitou3829,46 %29,69 %  
Střední bez maturity/vyučen32,33 %2,34 %  

Graf

4. Myslíte si, že je správné, že Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12193,8 %94,53 %  
Ne86,2 %6,25 %  

Graf

5. Proč ano? Proč ne?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

18. stol. již bylo značně pokročilá doba, kdy bylo jen obtížně možné fungovat jako negramotný, něco jako dnes se znalostí práce na PC... Na druhou stranu, vždycky je problém, když se někdo něco snaží prosadit silou.

aby děti byl vzdělané

Aby lidé byli alespoň vzdělaní základy

aby tu nebyli samý debilové

Aby všichni uměli číst, psát a počítat

Abychom měli alespoň základní vzdělání.

abychom nebyli hloupi :D

Ano - povinná vzdělanost je důležitá, všeobecný přehled, nebýt za blbce ve společnosti, alespoň nějaké postavení. Ne - v této době je vzdělání už skoro bez významné.

Ano i ne, já osobně jsem pro povinné vzdělávání, nikoli pro povinnou docházku.

At se decka celej den neflakaj a nefetujou

Bez vzdělání bychom mohli klidně nadále žít v dobách kdy s námi manipulují instituce jako např. církev.

bez vzdělání není možný vývoj společnosti

Byla pokroková, chtěla mít vzdělané lidi.

Děti do té doby musely pracovat se svými rodiči na poli a čekala je stejná budoucnost jako rodiče. Vzděláním měly šanci dosáhnout vyšších cílů.

Děti vesničanů a chudých obyvatel měst dostaly alespoň částečně šanci přesunout se do jiné vrstvy, navíc mezi nimi mohli být objeveni výjimečně nadaní jedinci, kteří se mohli stát přínosem pro vědu či kulturu.

dle mého názoru jsou znalosti vyučované v rámci povinné školní docházky absolutně nezbytné k fungování v naší společnosti

Do té doby školu navštěvovaly jen děti bohatých rodičů (nebo měli domácí výuku), povinnou školní docházkou se zvedla gramotnost dětí (vyučovalo se především trivium - čtení, psaní, počty) a měly naději na lepší práci. Rodiče nebyli často příliš nadšení, jelikož v té době děti pracovaly, aby pomohly uživit rodinu.

Dozrála k tomu doba, uvědomovala si ekonomická negativa plynoucí z analfabetismu.

Důležitost umět číst a psát, počítat a mít základní vědomosti pozvedá národ, který pak není tak manipulativně ovlivňován jako ten národ, který neumí číst a psát

Gramotnost ceskeho naroda, dostupnosz vsem vrstvam spolecnosti..jsem jen pro

Je dobré naučit se něco ale v této moderní době je to až moc přehnané a některé předměty jsou absolutně neužitečné a některé až moc obsáhlé.

Je dobre, aby clovek mel rozhled, umel cist a psat.

je správné, že Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku

je to důležité aby lidé nebyli negramotní

Je to důležité pro vývoj lidstva.

Je to moc faaajn, i kdyz kdybychom byli vsichni blbi, tak bychom byli blbi podobne a nikomu by to nevadilo. No ok to asi ne

je to správná věc

je to správné

je to více než potřeba

jednoznacne se zvysila uroven vzdelanosti v zemi a vzdelani se stalo dostupnym pro vsechny socialni vrstvy

Jelikož vzdělání je velmi důležité, přispěla ke zvýšení gramotnosti.

Jen blbec nepotřebuje vzdělané lidi.

jenom hlupák se nepotřebuje vzdělávat

Jinak by děti z chudých rodin do školy nechodily a každý by měl mít aspoň základní vzdělání

Jinak bysme byli národ analfabetů.

Jsme si všichni rovni vědomostmi...

Kazdy by mel alespon neco vedet o nasi minulosti a o ruznych dalsich tematech. To by se bez M.T. nemuselo uskutecnit

každý člověk by měl mít alespoň základní vzdělání

Každý člověk by měl mít základní vzdělání.

Kdyby nebyla zavedena povinná školní docházka, vládl by chaos. Je pravda, že Marie Terezie byla vizionářka a předběhla svoji dobu. Myslím si, že i když každý druhý Čech nadává, tak v hloubi duše by měl být každý spokojený. Kdybychom neměli školní docházku, naše děti by byly méně socializované, měli by méně řádu ve svém životě, méně vzdělání,... je toto velmi mnoho.

Kvůli povinné školní dochazce.

Lidé by měli mít alespoň základní vzdělání, počínaje čtením, psaním, počítáním, přes další obory. To je základ pro kvalitněji vedený život.

Lidé by neměli dostatečné vzdělání

Lidé díky ní na základní škole mohou dosáhnout alespoň schopností číst, psát a počítat (pokud dále nestudují).

Lide jsou chytřejší

Lidé jsou teď vzdělaní, nebo mají aspoň možnost se něčemu naučit.

Lidé mají možnost vzdělávání a to všichni stejným dílem.

Lidé mají tendenci význam vzdělání podceňovat a to tím více, čím méně jsou sami vzdělaní.

Lidé potřebují nějaké vzdělání

Lide se potrebuji vzdelavat. Je nutne ucit deti spravnym hodnotam a navykum.

Lidé se stali chytřejší a v tehdejší době se také rádi učili.

Lidi potřebují vzdělání

Lidstvo je vzdělané

Ne každý se chce učit a chce si vydělávat rukama.

Nedokážu si představit, jak by to vypadalo, kdybychom nechodili do školy a nic se neučili.

Nesnáším násilné donucování.

nevím

Nikdy jsem nad tím úplně nepřemýšlel, ale nedovedu si představit, že bych v dnešní době neuměl ze školy číst a psát. Myslím, že čím dříve se s tím začalo, tím lépe

nnnnn

Podpoření gramotnosti

pomáhá to rozvíjet společnost

Povinná školní docházka umožnila dětem z vesnic a slabých sociálních poměrů změnit svoji budoucnost, pomohla vytvořit v počátku průmyslové revoluce nové odborné dělníky a tím zvýšit rozvoj průmyslu, vytvořit občanskou společnost schopnou samostatného sebeuvědomování a do budoucna také voličskou základnu, které byla schopna číst noviny, a také cestu k národní emancipaci.

Pozvedla úroveň národa

Pro cikány?

Prosty lid se naucil cist a jak to dopadlo.

Proto

protože

Protože by jinak lidé byli hloupí

Protože hlavně v té době by velká část rodičů děti do školy jinak neposlala, protože je potřebovali při práci na poli atd. Povinná školní docházka také zvýšila gramotnost.

Protože je mnohem lepší žít ve světě vzdělaných lidí,než ve světě,kde se lidé nedokáží vyjádřit.

Protože je podle mě nemorální, aby kdokoliv nutil do něčeho takového ostatní násilím.

Protože jinak by se nikdo dobrovolně neučil a všichni bychom byli hloupí.

Protože jsme nic takového nepotřebovali. Češi byli téměř úplně gramotní - to jen Rakušáci ne a kvůli nim to zavedla pro celou monarchii. Tím ovšem poškodila tradiční vzdělanost a školství. A vytvořila předpoklad pro tvrdou germanisaci, o kterou se pak postaral ten její povedený synáček. Ten zrušil většinu středních škol v Čechách a na Moravě a zavedl v nich jako povinný vyučovací jazyk jen němčinu - češtinu ze škol vyhnal. Původně ji chtěl vyhladit úplně a nařídil vzdělávání v němčině už od druhé třídy obecné školy, ale pro tvrdý odpor zejména Maďarů od toho nakonec musel ustoupit. Ovšem nebýt té jeho matky, která kvůli negramotnosti jakési rakouské vojenské jednotky prohrála bitvu, nemohl by s takovou germanisací vůbec začít.

Protože jsme se to učili.

Protože každý by měl mít právo na vzdělání

Protože lidé studuji, vzdělávání se, zvyšuje se gramotnost

protože nemám rád, když mi někdo něco diktuje nebo přikazuje.

Protože pak umím psát gramatycki zprávně

Protože se pak mají lidé vzdělávat v nezávislosti finanční situace.

Protože školní docházka nebyla běžná, studovali bohatí nebo velmi nadaní a duchovní, takto se docházka dostala do dalších společenských vrstev.

Protože to byl v dané době rozumný způsob, jak přesvědčit rodiče, že děti mohou ze vzdělání něco smysluplného získat.

Protože to pozvedlo životní úroveň v zemi

Protože to umožnilo chodit do školy i vrstvám, které by se do školy jinak nedostaly.

Protože už se nedalo rozlišit kdo je ten "lepší" a kdo ne. Všichni měli stejné právo a povinnost umět stejné základy a být alespoň trochu gramotní.

Protože v dnešní době je velice důležité vzdělání

Protože vzdělání je důležité pro rozvoj dané země a Marie Terezie si toho byla vědoma.

Protože vzdělání je potřeba, učí lidi přemýšlet. Kdyby nebylo povinné, taky by tu mohla být polovina lidí negramotná.

předtím nebyla povinná, děti pracovaly na polích

Rozšíření vědomostí, posun vědy a výzkumu, zvýšení gramotnosti atd.

Společnost potřebuje vyspělé jedince

spousta dětí by do školy vůbec nechodila, i když časem by na to určitě přišel někdo další

Spousta lidí by nedala své děti do škol a vznikali by nepotřebná individua (ne že by teď nevznikala, ale cítíme se lépe :) )

škola se změnila z místa vzdělávání na místo indoktrinace kvalita vzdělávání dramaticky upadla

Tvoří to rozdíl mezi námi a třetím světem.

Učili jsem se to ve škole

Určitě je to dobře, vzdělání je potřebné a v této době, kdy postupně vznikaly manufaktury a zaváděly se první stroje byla již třeba znalost určitých základních dovedností. Také pro státní zaměstnance (byrokratický aparát)

v kontextu doby to byla nutnost - děti musely pracovat a pomáhat živit rodinu

v tehdejší době to bylo velmi progresivní a navíc to zavedlo tradici povinného školství, ze které jsme těžili ještě hodně dlouho.

Všichni byli náhle moudřejší a nenechali si jen tak líbit všechny levárny.

Všichni mají základní vzdělání - není rozdíl mezi sociálními vrstvami.

vymýtit negramotnost

vzdělání je důležité

vzdělání je důležité

Vzdělání je důležité.

Vzdělání je důležité. Lidi pak nejsou tak násilní. Většinou.

vzdělání je matkou pokroku

vzdelani je nutne

Vzdělání je potřebnè pro všechny.

Vzdělání je pro národ i jednotlivce důležité

vzdělání je přece základ

Vzdělání je určitě velmi důležité. Pomáhá nám totiž rozvíjet své myšlení. Zároveň uspokojuje potřebu zvědavosti a vzdělanosti v prostředí současné doby. Podporuji školství především pak na základní a střední vzdělávací úrovni. A to jak teoretické, tak i praktické. Měli bychom si vážit toho, že se můžeme vzdělávat, a že stát poskytuje na tuto oblast nemalé finanční prostředky. Také bychom měli děkovat Marii Terezii, že nám toto umožnila, navzdory tomu, že se zde objevuje i mnoho odpůrců z řad studentů. Stát už kdysi potřeboval všeobecně vzdělané obyvatelstvo a potřebuje jej stále. Není to však jediné, co Česká republika potřebuje. Nemohu to zde vše vyjmenovávat, ale apeluji na vás jako na občany České republiky. Jděte si za svým snem. Pište blbosti na internet, učte se, nebo kandidujte ve volbách. To je jedno. Hlavně zachovávejte sny, mír a lásku ve svých srdcích. To je vše Q. X. Y. 2017 P. S. ano, vzdělané lidi u nás potřebujeme

Vzdělání národa je velice důležité.

vzdělání, aspoň to základní, je důležité

vzdělanost

vzdělanost

Vzdělanost lidí zvyšuje kulturnost celé společnosti, je prevencí vůči konfliktům.

vzdělanost národa

vzdělanost populace

vzdělanost populace je důležitá

vzdělanost všech vrstev

Začala tak vzdělávat cely národ a ne jen lidi, kteří na to měli.

Zakladni vzdelani je dulezite, formuje cloveka a ne kazdy by asi sve dite do skoly poslal, pokud by to nebylo povinne

Základní vzdělání musí být. Obyvatelstvo musí být schopné aspoň číst a psát.

základní znalostí jako číst psát jsou nutností

Zjevně je zapotřebí, zejména dnes, když bez čtení a psaní jednoduše nepřežijete.

Zvýšení gramotnosti populace.

Zvýšení vzdělání jednotlivců, národa. Hlavně naučení se číst, že si mohli sami číst, třeba Bibli, když se k ní dostali.

zvýšila se vzdělanost obyvatelstva

6. Víte, kolik let byla povinná školní docházka za dob vlády Marie Terezie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím3627,91 %28,13 %  
6 let2217,05 %17,19 %  
4 roky2217,05 %17,19 %  
5 let1713,18 %13,28 %  
2 roky107,75 %7,81 %  
3 roky96,98 %7,03 %  
8 let75,43 %5,47 %  
7 let53,88 %3,91 %  
9 let10,78 %0,78 %  

Graf

7. Kolik let by měla trvat povinná školní docházka podle Vás?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
95542,64 %42,97 %  
102317,83 %17,97 %  
81914,73 %14,84 %  
1296,98 %7,03 %  
775,43 %5,47 %  
543,1 %3,13 %  
032,33 %2,34 %  
621,55 %1,56 %  
1321,55 %1,56 %  
6921,55 %1,56 %  
ostatní odpovědi 15
11
14
32,33 %2,34 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9.08
Minimum:5
Maximum:12
Variační rozpětí:7
Rozptyl:1.62
Směrodatná odchylka:1.27
Medián:9
Modus:9

Graf

8. Proč si myslíte, že je Vaše stanovení doby nejvhodnější?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

.

8 je málo a 10 moc

8 let mi přijde jako potřeba doba k získání základního vzdělání. Další dva roky by měly zajistit alespoň základy odborného či vyššího vzdělání.

9 je moc a 7 málo

Aby člověk maturoval v 18 letech shodně s dosažením plnoletosti. Jednalo by se tak o skutečnou zkoušku dospělosti.

Aby lide meli vyssi vzdelani nez jen zakladni.

aby ze základní školy vycházeli lidé, kteří nejsou maloletí (ale už mladiství) Maloletého nemůžete zaměstnat.

Adaptabilita

Akorát

Alespoň tu základní školu by si měl každý projít.

ano

Asi tak jak je to nastavené, je to v poho. Upřímně nevím, jak dlouhá doba je ideální. Spíš než délka, by se měla zlepšit kvalita a hlavně přístup k dětem. Ten je dost špatný. Většina učitelů není moc profesionální bohužel. Nadělají víc škody než užitku.

aspoň jeden rok na střední škole

Bez ukončeného středoškolského vzdělání nemá člověk šanci získat slušné zaměstnání. Souhlasím s čtyřletým studiem na SŠ, studium na ZŠ by se mělo o rok zkrátit. Lidé v ČR ukončují vzdělání později, než je běžné, jsou tímto zbytečně bržděni. Měli by mít možnost se osamostatnit ve věku, kdy jsou na to připraveni, nikoliv až po absolvování studia, které je pro čím dál více lidí prodlouženo ještě studiem na VŠ.

bohuzel stale nezanedbatelne procento lidi v nasi zemi skonci u zakladniho vzdelani a je potreba edukovat deti i v jinych oblastech

Čas na to naučit se vše od základů až po nějaké vyšší vzdělání.

Člověk do té doby vyspěje a sám si může zvolit, co dál :-)

člověk má čas si promyslet, co chce dál v životě dělat a jakým směrem se profilovat aniž by ztrácel čas, základní vzdělání se dá stihnout za 8 let, méně asi ne

dala jsem stejný počet let, jako je nyní, podle mě je to vyhovující

Deset let nutí děti pokračovat v nějakém dalším vzdělávání, a je naděje, že je to "chytne," Naopak, když je devítka konečná, tak můžeme spoustě dětí zničit život.

Devátá třída by byla pro ty, co chtějí pokračovat na středni, pro ostatni je to ztráta casu

Devět let je dobre aby se každý naučil alespoň základy

dlouhá školní docházka nezaručí člověku dostačující vzdělání.

do plnoletosti, pak se může jít do práce- neplnoleté neberou

Dobře postačuje pro základní vzdělání

Domnívám se, že dnešní metody výuky nejsou tak účinné jako ty dřívější, respektive myslím, si, že je potřeba, aby se učivo základní školy opravdu probralo a k tomu je potřeba velmi časté a dlouhé opakování.

Dostatek času na výuku

Dříve (než v 15, ono i pak je to těžké) se jedinec většinou není schopen rozhodnout, co chce v budoucnu dělat a jaké má dispozice.

Funguje to tak a je to po dobu kdy se naučí ty základy dál je to dobrovolé s konkrétním zaměřením a to je podle mě v pořádku

ideální počet let

Ideální pro naučení studentů všemu, co člověk potřebuje

Je rozděleno na 5 a 5 a nemusí se zhusťovat učivo.

je to akorát

je to akorát

Je to akorát

Je to celosvětově osvědčená doba.

je to již zavedeno

je to optimální

Je to osvědčené

Je to osvědčené, děti se toho naučí tolik, aby měly i se základním vzděláním dostatek informací o světě a životě obecně...

je to osvědčené, tradiční. A jde i o to, že mladší děti nemohou do práce a starší, jsou-li obtížně vzdělavatelné (ať již pro handicap psychický, fysický nebo sociální), zase nevydrží déle ve škole. Těch 15 let je prostě přirozená hranice konce povinnosti chodit do školy a začátek v 6-7 letech se osvědčil.

Je to prvni cislo po devitce

Je to tak akorat

Je to tak řadu let, tak asi to má nějaký důvod..

je to tak zavedené, nevidím důvod něco měnit

je to vyzkoušené

Je to základ, byt alespoň vyučen

Jedinec se naučí vše potřebné. Dospěje do věku kdy je schopen se aktivně podílet v práci

jeto optimální doba na to se něco naučit

Jiný model neznám.

Když odebereme a zkrátíme neužitečné předměty podle mě by to vyšlo na těch 7 let

Líbí se mi to u našeho systému školství.

Mám ve své myšlené době povinné školní docházky zahrnuto i středoškolské vzdělání. Byl by to logický krok, jelikož většina dětí se rozhodne ve studiu po základní škole pokračovat. Nikde by pro ně nebylo uplatnění, kdyby neměli minimálně výuční list.

Myslím , že od 10 do 15 let by to stačilo pro naučení se toho nejnutnějšího, vše ostatní bych nechala na dobré vůli každého jedince.

Myslim, ze ve 14-15 letech je kazdy schopen se rozhodnout o dalsim vzdelani

Myslím, že 9 let je zavedeno poměrně dlouho a myslím, že se to osvědčilo, je to doba, kdy se člověk už pomalu rozhoduje kam by jeho život a vzdělání mělo dále směřovat.

Myslím, že na ZŠ jsme se naučili dostatek věci. Na gymplu je pouze rozvádíme a v některých předmětech probíráme věci nepotřebné k životu.

myslím, že průměrně chytrý žák by zvládl učivo rychleji a v 9 ročníku jsme v podstatě stejně jenom opakovali

naučení základů, socializace

Nejde o délku, jde spíš o způsob učení, napsala jsem vcelku náhodné číslo

Někteří Lidé jdou po povinné 9ti letce hned do práce- ale jaké mají vzdělání? Dala bych alespoň 1 rok odborné učiliště

nemyslím si nic, chtěli jste číslo. Asi by to mělo být na každém individuálně. Když je někdo looser a do školy chodit nechce, není důvod ho nechat opakovaně roky propadat z peněz daňových poplatníků

Není povinné, aby dítě chodilo do školky. Takové děti poté mívají problém se zručností a zapojením do kolektivu. První ročník by byl něco jako povinná školka, aby děti byly připraveny i na to, že budou muset poslouchat a aspoň minimálně ovládalo svou pozornost.

Není to ani moc ani hodně

nepodstatně dlouhá současná doba, vyšší diferenciace absolventů

Nevidím důvod, proč to měnit.

nevím

Nevím

nevím

Nevím jaká doba je nejvhodnější, proto bych to nechal na rozhodnutí rodičů.

Nevim, 9 let mi vyhovovalo.

Nevím, zda je nevhodnější, ale dnešní systém základního vzdělání mi přijde "tak akorát"

Nevím.

optimální doba, aby se člověk něco naučil

osvědčená praxe

ověřeno praxí

Podle mě by každý měl mít alespoň maturitu.

Pokud jedinec nechce dále studovat, není třeba ho do něčeho nutit. Kominík nepotřebuje znát logaritmy, stejně jako řemeslník. Je potřeba, aby znali dobře svoje řemeslo, nebo čemu se chtějí věnovat, nemusí kvůli tomu studovat několik dalších let.

praxí ověřeno

Prijde mi akorat 9 let..pak si kazdy vybira dal, kdyby bylo min, tak dite podle me neni zrale jeste na tuhle volbu

Pro cikány stačí

Pro dosažení alespoň úrovně výučního listu.

pro získání základních vědomostí a při tom,že naše školství je velmi špatné je to doba adekvátní

proc ne

protoč

protoze to funguje

protože

protože by měl každý alespon maturitu

Protože by se mohlo věnovat víc času dětem, kteří nestíhají nebo nechápu výuku

Protože funguje.

Protože je to doba kdy se nejlépe ukládají informace

protože je to dost dlouho na to, abysme se něco naučili, a zároveň dost krátké na to, abysme mihli brzy začít pracovat

Protože je to učivo dostatečně rozložené, aby ho mohly děti vstřebat.

Protože jsem hvězda, ten se nemýlí

protože jsem tím prošla a myslím že rok navíc je zbytečný

Protože nikdo by neměl mít právo někomu nařizovat jak dlouho a co má studovat. Školství by mělo být soukromé a zcela dobrovolné.

Protože si myslím, že 9 let je málo a 15ti letý člověk ještě neví co chce a není schopný za sebe zodpovídat a pracovat.

Protože stávajících 9 let nestačí a ze základních škol vycházejí lidé kteří nejsou příliš ovlivněni vzděláním.

Protože už je to obvyklé a myslím, že i celkem vhodné

Protože v deváté třídě už se nebere nic moc nového co by se na základní škole mělo brát.Ten poslední rok je ztráta času.Samozřejmě si myslím ,že by si lide měli udělat i nějakou střední školu,protože mít pouze zš je v dnešní době docela k ničemu ,tím pádem i upadá vzdělanost lidí ve státě když má člověk jen zš.

Protože ze základních škol vycházejí děti příliš nezralé.

rozvrstvení učiva, opakování, dost času na osvojení dovedností

Sama jsem to tak zažila a přijde mi to vhodné.

snad do té doby dostanou studenti nejen vše do hlavy, ale i rozum

stanovuji délku pro dnešní dobu, tehdy to bylo úplně jiné - rodiny potřebovaly, aby děti doma pracovaly, pomáhaly na poli apod. Už prosazení 3 let bylo problematické.

Stihne se základní učivo.

Škola života by měla bít povyná

teď je u nás 9. Tak snad má ta délka reálné opodstatnění. Většina absolventů pokračuje ve vzdělání, tak ve škole stráví ještě víc času. Tak ten rok navíc, ať je to zaokrouhlený pro ty, co by dál nešli. Ale na druhou stranu, kdyby se ještě víc zefektivněla výuka, přístup, práce s dětmi, tak by se mohla i ukrátit, třeba na 6 let. Ale to by to fakt chtělo celé překopat, nevím přesně jak. Zas věci potřebují svůj čas a nejde všechno urychlit.

Těžko odůvodnit. Z vlastní zkušenosti vím, že za těch 9 let se člověk naučí opravdu vše potřebné, možná i něco nepotřebné. :D

To je zácislé na strašně velkém množství faktorů - předně, co má být ten "základ", ktrrý mají mít úplně všichni... Když si vezmu, co ze ZŚ si člověk pamatuje dodnes, tak si myslím, že by 5 let stačilo.

To nevím

Učivo 8. a 9. třídy jsem se učila na střední znovu.

Učivo je příliš rozvolněné, rok navíc je zbytečný

v 15 letech už je možné najít směr budoucího uplatnění

Váhala jsem mezi osmi a devíti lety. Odpověď devět let jsem zvolila z důvodu, že děti jsou přeci jen o rok starší a při rozhodování se o dalším vzdělání jsou někteří moudřejší.

Volil jsem tak, aby si člověk užil dětství 0-10, školu 10-17 a do práce už šel vydováděný z určitým uvědoměním.

vvv

Vyhovuje mi to.

vycházím z osobní zkušenosti + myslím si, že je vhodné střední školu končit v 18, než je člověk plnoletý, mají na něj vyučující alespoň "nějaké páky", v 19 už si může omluvenky psát sám a je s ním těžká práce...

vyspělost mládeže v době ukončení

Vývoj dětí

vyzkoušeno na sobě

Vzhledem k vývoji různých např.: technologií, nové změny v zeměpisu (nové státy, změna různých těžeb atd.), přibývání novějších dějin, tak je 9 let ideální doba.

Za danou dobu se dá bez problému zvládnout veškeré učivo dnešních osnov a zároveň se nemusí tak dlouho studovat.

Za pouhych 9 let si neosvojime vsechny potrebne znalosti,abychom byli alespon na nenake urovni. 15 let je podle me lepsi, aby nikdo nebyl souzen podle toho, kolik let chodil do skoly

Základní vzdělání + 2 roky zaměření (Pokud mluvíme o nejnižším)

Zrušení povinnosti školní docházky je nezbytným předpokladem návratu k plnohodnotné vzdělávací funkci školy

9. Víte, kdy byla poprvé zavedena povinná školní docházka? (rok)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím6550,39 %50,78 %  
17741511,63 %11,72 %  
177532,33 %2,34 %  
177032,33 %2,34 %  
177632,33 %2,34 %  
175021,55 %1,56 %  
175621,55 %1,56 %  
184821,55 %1,56 %  
186010,78 %0,78 %  
177310,78 %0,78 %  
187510,78 %0,78 %  
160010,78 %0,78 %  
175310,78 %0,78 %  
176010,78 %0,78 %  
159010,78 %0,78 %  
164510,78 %0,78 %  
189810,78 %0,78 %  
177210,78 %0,78 %  
152210,78 %0,78 %  
161210,78 %0,78 %  
180010,78 %0,78 %  
182610,78 %0,78 %  
168210,78 %0,78 %  
176510,78 %0,78 %  
Kolem roku 1760?10,78 %0,78 %  
19. st.10,78 %0,78 %  
1775 ?10,78 %0,78 %  
170010,78 %0,78 %  
6. 12. 177410,78 %0,78 %  
1776? Nevím jistě :)10,78 %0,78 %  
186510,78 %0,78 %  
18 století10,78 %0,78 %  
167310,78 %0,78 %  
198910,78 %0,78 %  
159210,78 %0,78 %  
1870?10,78 %0,78 %  
asi 176910,78 %0,78 %  
po roce 177010,78 %0,78 %  
178910,78 %0,78 %  
188510,78 %0,78 %  
1774 - tedy v 10,78 %0,78 %  
176? nevím přesně.10,78 %0,78 %  

Graf

10. Co nejdůležitějšího podle Vás Marie Terezie udělala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Vladla

.

.

Asi především odsoudila čarodějnické procesy.

asi ta docházka

bankocetle :D

Bojovala s Rusy

Celkově reformy MT a jejího syna byly pokrokové.

Dala smysl společnosti

docházku

evidence občanů

katastrální systém, společná měna, míry a váhy-sjednocení, všeobecná vzdělávací povinnost

Katastry.

Konsolidovala Rakouské císařství, zabránila rozpadu a pohlcení nastupujícího vlivu Pruska.

kromě školní docházky hodně reforem v monarchii

Kromě školské reformy zavedení tereziánského katastru, soudní a správní reformy, reformu měr a vah, mincovní reformu, ...

mnoho významných reforem ve školství, vojenství, ekonomice,..

Narodila se.

nařízení školní docházky pro chlapce a dívky, kodifikace trestního zákoníku, sčítání lidí a majetku, upravení a omezení roboty, pronájem půdy

Nedá se říct, co nejdůležitějšího. Pro koho? Jako pro Česko nebo pro monarchii? Hlavně ji udržela pohromadě, dokázala zabránit rozpadu a přinesla myšlenky osvícenství do zkostnatělého feudálního státu. A taky vybudovala Schonbrunn :-)

nemám názor

Nemocnice, školní dochazku

Netuším.

nevím

nevím

nic

obohacovala sama sebe. Víc ji nejspíš nezajímalo asi jako každého panovníka. A aby udržela klid, tak "věnovala" část peněz na něco "užitečného" pro lid

p.š.d.

Patent o nevolnictví a zavedení povinné školní docházky.

Pečovala o Rakousko-Uhersko

Porazila svedsko

porod Josefa II

Porodila 16 dětí.

Porodila zdatného následovníka

poviná docházka

Povinna docházka, pojmenování ulic a zavedení bankocetlů

Povinna skolni dochazka

povinná školní docházka

Povinná školní docházka

povinná školní docházka

Povinna školní docházka

povinná školní docházka

Povinná školní docházka

Povinna školní docházka, reformy

Povinná školní docházka, značení domů, katastr a přijímení

povinnou školní docházkou zvýšila gramotnost svých podaných

Povinnou školní docházku :D

Pozvedla Francii? :D

Právě tuto reformu.

právě tuto školní docházku a taky číslování domů

právě zavedení školní docházky

Prohrala nam slezsko.

provedla osvícenské reformy v řadě oblastí

Přišla o Slezsko a odmítala podepisovat rozsudky smrti nad čarodějnicemi.

rada reforem jako: soudy, finance, skolstvi, celni zakon, zlepseni infrastruktury

reforma trestního řádu (např. nemožnost mučení pro získání svědectví) první kroky ke zrušení roboty / nevolnictví očkování (nechala očkovat celou rodinu proti neštovicím jen pár let po vynálezu očkování) skvělý příklad, že žena není neschopná :-)

reformy

rfqf

rovnostářství

Různé reformy, konkrétně si to nepamatuju

Sčítání lidu.

Sčítání lidu.

sjednocení trestního práva

Sjednotila míry a váhy

Soupis obyvatel (matriky) + zakotvení příjmení Zavedla povinnou školní docházku Reformy Marie Terezie a Josefa II

Školní docházka

školní docházka, spolupráce se synem Rudolfem II.

Školní docházka.

Školskou reformu a reformu armády

tereziánské reformy považuji za nesprávné

Tereziánský katastr

Terezínský katastr a vyšší byrokratizace správy (správu vykonávají školení úředníci a ne šlechta)

Těžko říci, jestli to bylo dobře, ale nenapadá mě momentálně pro nás nic důležitějšího, než že ve válce o dědictví udržela Čechy pro Rakousko.

to je relativní

To nevím.

Udělala lidem lepší budoucnost

udržela říši pohromadě

Uhájila existenci rakouského mocnářství po další léta, přestože na to sama nebyla připravována a její otec jí nijak před svou smrtí nepomohl.

Určitě to, že zavedla školní docházku, dále se také starala o chudé.

Určitě zavedení povinné školní docházky - toto má přesah do přítomnosti.

Uz to, ze byla prvni panovnici-zenou, bylo velmi podstatne. Dane, skolni dochazka, matrika,cislovani domu..., to vse byl velmi vyznamny krok kupredu.

Vdala se a rodila děti. rozbila jednotu zemí Koruny české, ztratila obojí Slezsko a Kladsko, polovinu Železnorudska předala Bavorům a zavedla do Čech antisemitismus.

vím toho málo o jejím životě, téměř nic , nemohu odpovědět .

Vládla pevnou rukou

Vojenská reforma určitě

Vsechno bylo top

vv

vychovala Josefa II. :-) ...a zavedla povinnou školní docházku.

Z našeho dnešního pohledu toto.

Z první řadě je to tato školní reforma.

základ školství který je dnes již naprosto zastarálý

Založení povinné školní docházky.

Založila povinnou školní docházku

založila učitelské ústavy a vydala první metodickou příručku (Methodenbuch, vyšla v roce1776, v českém jazyce Knížka metodní, vyšla 1777)

Zavedení povinné školní docházky

Zavedení povinné školní docházky, byť nefungovala ideálně, považuji za největší přínos její vlády. Zavedení katastrů a primitivní formy sčítání obyvatel však také považuji za velice pozitivní kroky.

Zavedení povinné školní docházky.

zavedení školní povinné docházky

Zavedení školství byla dobrá věc ale až moc se to změnilo k horšímu

Zavedla povinnou školní docházku

Zavedla otravnou, ale důležitou školní docházku.

Zavedla pojmenovani ulic apod. Asi

zavedla popisné čísla domů

Zavedla povinnou skolni dochazku

Zavedla povinnou školní docházku

Zavedla povinnou školní docházku

Zavedla povinnou školní docházku a další reformy ve školství.

Zavedla povinnou školní docházku na území Moravy, Čech a Slezska.

zavedla povinnou školní docházku, toleranční patent

Zavedla povinnou školní docházku,to je pro mě nejdůležitější.

Zavedla povinnou školní docházku. Dobře vychovala Josefa II., který dále pokračoval s reformami vedoucími ke vzdělávání lidí.

Zavedla povynou školní docházku

zavedla sčítání lidu, papírové bankovky - bankocetle,

Zavedla ŠD.

zavedla šk.pov.doch.

Zavedla školní docházku

Zavedla školní docházku

zavedla školní docházku

Zavedla školní docházku

Zavedla školní docházku, aby děti byly alespoň trochu vzdělané a nemuseli pracovat tak tvrdě jako jejich rodiče od útlého věku

zavedla školní docházku, bankovky příjmení, a poštu, ale to nevím, jestli nezavedl až Josef II.

Zavedla školní docházku.

Zavedla školní docházku.

Zavedla tu dochazku

Zavedla tu školní docházku

zrušení nevolnictví

zrušení roboty

zřejmě povinnou školní docházku

Že porodila Josefa II.

11. Co si myslíte o Marii Terezii?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

?

.

.

Bigotní, nesnášenlivá, neschopná panovnice - myslím, že chtěla vyhnat Židy z monarchie, prohrála válku s Pruskem, česko zaostávalo za průmyslovými zeměmi. Fakt mně nenapadá nic pozitivního.

Bůh nás měl od ní ušetřit.

Byla na svou dobou velmi osobita, inteligentni a rozumna.

Byla to aristokratka, mírně krutá.

Byla to celkem kost.

Byla to dobrá panovnice

Byla to fajnová baba.

Byla to frajerka. Velice silna zena. Mnoho deti ji umrelo a se vsim se vyporadala a nestw dokazala mnoho uzasnych veci. Velice slouho vladla a ne to jedna z nejvetsich zen historie

Byla to chytrá a osvicens zena

Byla to moudrá žena

byla to moudrá žena

byla to osvícená panovnice

Byla to první a jediná žena na českém trůně a vládla 40 let, takže ji pokládám za významnou osobnost naší historie, která provedla mnoho změn a dařilo se jí i po stránce válečné. Za negativa její vlády považuji například problémy s Židy či oblast trestního práva (mučení,..).

Byla to silná žena, která se v nejhorších chvílích dokázala postavit do čela své země a ubránit ji.

Byla to uzasna, odvazna a chytra zena a opravdu ji obdivuju.

byla to velká a dobrá panovnice

Byla to VELKÁ DÁMA (svými skutky a chováním)

Byla to vizionářka, chtěla pro svůj lid to nejlepší. Mrzí mě, že se o ní nemluví tak často. V porovnání třeba s Karlem IV., není vůbec občanům připomínaná.

Byla to významná osobnost v historii Rakouské monarchie.

Byla to zajímavá osobnost.

Byla to ženská, která měla moc něco změnit a udělala to, ve prospěch všech.

Byla velmi zdatná diplomatka - měla 16 dětí a některé z nich velmi dobře (roz. strategicky) provdala/oženila.

byla vzdělaná a moudrá

Byla vzdělaná avědlě co chce a uměla toho dosáhnout

Celkem osvětová panovnice

Dáma s dobrými nápady a dobrým vládnutím.

Dobrá panovnice Pozvedla národ zvýšením vzdělaní

dobrá panovnice

Fajne zenska

Fakt silná baba

chtělo by to nějakou takovou ženu na vedoucí funkci v české vládě

chytra a silna zena, ktera bohuzel nemela rady cechy

Chytrá paní, mezník naší historie.

chytrá žena

chytrá žena :)

Chytrá žena,která se svým rozhodnutím postarala o to,že laždý má možnost se vzdělávat.

chytrá ženská

Inteligentní žena, která byla pro náš národ přínosem.

Jako jediná žena na našem trůnu odvedla skvělou práci ;)

Je celkem v poho

Je docela v pohodě

Je mrtvá.

Je to borka

Je to celkem frajerka

Jeden z mala zahranicnich panovniku, ktere "respektuji"

Jediná žena v čele naší země.

Jedna z důležitých osobností evropské historie.

Jedna z mála ženský historických osobností, o kterých se učíme a moc se toho neučíme, takže nemám moc jasný názor. Měla hodně dětí...

Její osobu oceňuji především proto, že nezaspala dobu a zajímala se o osvícenské myšlenky. Bezpochyby to byla velice schopná panovnice. Trochu mě mrzí, že za její vlády České země přišly o Kladsko.

Jen to nejlepší :))))

Když jsem byla menší byla to mrcha, s věkem ale chápu důležitost jejího rozhodnutí

má můj obdiv

Má můj obdiv. V době,ve které žila je až pozoruhodné, co jako žena dokázala.

machr

Marie Terezie byla žena uvedomnela, ale raději mám jejiho syna.

Měla hodně dětí. Iměla vládnout, zřejmě to byla silná a rozhodná žena. Myslím si, že sebou nenechala moc manipulovat. Ale kdo ví, neznám pozadí celé panovnické scény té doby.

Moudrá

moudrá panovnice

Myslím si, že to byla chytrá žena a v té době revoluční panovnice.

Na svoji dobu měla velice dobré a velice futuristické nápady

nebála se , byla reformátor, dívala se dopředu do budoucnosti

Nejspíš to byla chytrá a velmi plodná žena

Nemám ji příliš v oblibě, tato dáma nám prohrála Slezsko.

Nemám na ní názor.

nemám názor

nepřemýšlím o ní

Nepříliš schopná panovnice (přišla o Slezsko), ale na ženu v té době podala vcelku dobrý výkon.

neutrální postoj

Neuvěřitelně schopná a prozíravá žena.

nevím

Nevím já ji neznal.

Neznám ji osobně.

nic

nic

nic

nic

Nic pěkného, vzhledem k tomu, že mi málem nechala v roce 1775 popravit prapraprapraprapradědečka.

nic pozitivního

No určitě to neměla lehký a musela bejt hodně silná

Osvícenecká, ale absolutistická, panovnice, pravděpodobně trochu bezcitná, chytrá i moudrá, musela dokázat, že je jako žena silná (mnohem silnější, než její spoluhráči na evropské hrací desce).

panovnice žena matka

podrobné znalosti už nemám, ale myslím si, že se spíše přeceňují jeji činy

Pokroková žena :-)

pokroková žena na tehdejší dobu

přetože ztatila velkou část Slezka, byla to úšpěšná panovnice, který přinesla řadu reforem, o čemž svědčí i 40 let její vlády.

příliš mnoho mocenských ambicí, příliš málo pochopení fungování společnosti

Rozhodné osvícená státnice a obdivuhodná rodička.

Rozumná žena, věděla, co dělá a co chce.

schopná panovnice

Schopná panovnice. Jediná žena na českém trůně.

silná osobnost

silná vládkyně s jasnou vizí a cílem

Skvělá žena, na tehdejší dobu hodně progresivní (přestože silně věřící a přes otázky katolictví asi "vlak nejel"), velmi ambiciózní, dobrá matka. Obecně vnímám Marii Terezii velmi pozitivně. Pozn. asi nejsem běžná populace, pracuji jako průvodkyně.

statečná žena, tolik dětí :-O

šikovná ženská a přitom měla tolik dětí

Tato otázka je nesmyslná, osobně jí neznám, takže nemohu soudit, třeba zamýšlela školní docházkou úplně něco jiného, než si můžeme teď myslet.

Těžko říct... Moc jsem se o ní naučila, ale za to, co vím že udělala, jí podporuji.

Tlustá

To byla frajerka.

Typka celkem.

Udělala dobře

Urcite se zaslouzila o rozkvet sveho uzemi, dost veci funguje do ted.

Určite jedna z největších českých osobností.

v podstatě nic - vím, že existovala a byla panovnicí

Velice úspěšná panovnice ve své době

Velká část jejího přínosu je závislá na době, kdy žila a vládla (osvícenství). Myslela to dobře, ale byla často moc direktivní, ale ve srovnání s Josefem II. si zachovala jakou takous lidskost. Osobně ji mám v oblibě a uznávám ji.

Velmi obdivuhodná panovnice, dneska bychom takovou potřebovali. Dobrá matka, manželka i panovnice, na svou dobu celkem pokroková. Př. Reformy v oblasti Správy, Trestní soudnictví (Nemesis Theresiana), hospodářské (bankocetle), vojenské i školské. Jinak viz předchozí otázka.

Vše nejlepší

vůbec nic

vvv

vzdělaná, chytrá, myslela na budoucnost

we

Zajímavá osobnost, silná žena, schopná panovnice, politička. Stačí se podívat kolik toho dokázala - musela se jako žena být o svůj post po smrti svého otce (války o rakouské dědictví), byla osvícenou panovnicí (množství reforem), do toho matkou početné rodiny a věrnou manželkou :)

Zas tolik dobře ji neznám.

zasloužilá matka, jako žena to rozhodně neměla na trůnu jednoduché a dnes je velmi lehké ji kritizovat, ale určitě se snažila.

Zensky na trun nepatri jak je videt.

Ztratila nám Slezsko, nikdy neměla nastoupit na trůn.

Že byla rajda, ale vzdělaná a inteligentní.

Že byla statečnou a pracovitou ženou.

že byla velmi inteligentní žena, která se nebála změn

Že byla zasloužilá matka.

Že měla obrovské plány které se snažila uskutečnit

Že s tolika dětmi byla fakt dobrá :)

Že to byla osvícená panovnice, která se snažila postrčit svou zemi do moderní doby

Že to byla schopná žena na správném místě

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Věk:

  • odpověď 15-19:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

  • odpověď Základní:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-19 na otázku 1. Věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Myslíte si, že je správné, že Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku?

6. Víte, kolik let byla povinná školní docházka za dob vlády Marie Terezie?

7. Kolik let by měla trvat povinná školní docházka podle Vás?

9. Víte, kdy byla poprvé zavedena povinná školní docházka? (rok)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk:

2. Pohlaví:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Myslíte si, že je správné, že Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku?

6. Víte, kolik let byla povinná školní docházka za dob vlády Marie Terezie?

7. Kolik let by měla trvat povinná školní docházka podle Vás?

9. Víte, kdy byla poprvé zavedena povinná školní docházka? (rok)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vondrová, V.Marie Terezie - školství (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://marie-terezie-skolstvi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.