Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > McDonald's - marketingová komunikace

McDonald's - marketingová komunikace

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbara Lukešová
Šetření:25. 01. 2017 - 08. 02. 2017
Počet respondentů:559
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci, která se týká marketingové komunikace McDonald's.

Dotazník je pro lidi od 15 let a má celkem 17 uzavřených otázek. Dotazník vám nezabere více jak pět minut.

Mým osobním cílem je získat cca 200 respondentů do 8.2.2017. Prosím, pomožte mi tento cíl splnit. Předem Vám děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena37466,79 %66,91 %  
Muž18633,21 %33,27 %  

Graf

2. Věková skupina

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-26 let38969,46 %69,59 %  
27-39 let10118,04 %18,07 %  
51-63 let417,32 %7,33 %  
40-50 let274,82 %4,83 %  
64 let a více20,36 %0,36 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské32958,75 %58,86 %  
Vysokoškolské19234,29 %34,35 %  
Základní396,96 %6,98 %  

Graf

4. Znáte řetězec McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano55599,11 %99,28 %  
Ne50,89 %0,89 %  

Graf

5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Každý denotázka č. 7, Jednou týdněotázka č. 7, Jednou za měsícotázka č. 7, Výjimečněotázka č. 7, Nenavštěvujiotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně28350,54 %50,63 %  
Jednou za měsíc15627,86 %27,91 %  
Nenavštěvuji7012,5 %12,52 %  
Jednou týdně478,39 %8,41 %  
Každý den40,71 %0,72 %  

Graf

6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ze zásady nechodím do rychlých občerstvení, nezdravá strava5172,86 %9,12 %  
Špatná zkušenost např. s jídlem, zaměstnanci1115,71 %1,97 %  
Nemám restauraci v místě bydliště45,71 %0,72 %  
Neoslovila mě její reklama22,86 %0,36 %  
Cena22,86 %0,36 %  

Graf

7. Kde se setkáváte s reklamou na McDonald's? (max. 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Billboard, MHD34761,96 %62,08 %  
Internet27048,21 %48,3 %  
Televize26547,32 %47,41 %  
Sociální sítě24543,75 %43,83 %  
Tištěná média7713,75 %13,77 %  
Rádio142,5 %2,5 %  

Graf

8. Kde byste přivítali více reklamy na McDonald's? (max. 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikde43277,14 %77,28 %  
Televize447,86 %7,87 %  
Internet386,79 %6,8 %  
Sociální sítě376,61 %6,62 %  
Billboard, MHD315,54 %5,55 %  
Tištěná média315,54 %5,55 %  
Rádio305,36 %5,37 %  

Graf

9. Čím vás zaujme reklama na McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obrázkem produktu24944,46 %44,54 %  
Grafickým zpracováním reklamy23141,25 %41,32 %  
Sloganem8014,29 %14,31 %  

Graf

10. Co vám vadí na reklamě na McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obrázek produktu neodpovídá skutečnosti33058,93 %59,03 %  
Nic12321,96 %22 %  
Četnost8314,82 %14,85 %  
Slogan193,39 %3,4 %  
Grafické zpracování reklamy50,89 %0,89 %  

Graf

11. Co byste přivítali v reklamě na McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reálné obrázky produktů25645,71 %45,8 %  
Nic15327,32 %27,37 %  
Informace o produktech, značce12321,96 %22 %  
Více emocí285 %5,01 %  

Graf

12. Přesvědčí vás reklama k návštěvě McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne45080,36 %80,5 %  
Ano11019,64 %19,68 %  

Graf

13. Co vás ovlivňuje při nákupu v McDonald's

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Skladba surovin21638,57 %38,64 %  
Cena19735,18 %35,24 %  
Doporučení8415 %15,03 %  
Obrázek produktu6311,25 %11,27 %  

Graf

14. Jakých služeb v McDonald's využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevyužívám23541,96 %42,04 %  
McCafé20135,89 %35,96 %  
McDrive17230,71 %30,77 %  
Samoobslužné kiosky8615,36 %15,38 %  
Dobíjecí karta McDonald's20,36 %0,36 %  

Graf

15. Využíváte slevové kupóny McDonald's?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano31155,54 %55,64 %  
Ne24944,46 %44,54 %  

Graf

16. Jakou kampaň McDonald's jste v poslední době nejvíce zaregistrovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odhalili jsme pravdu o zákulisí McDonald´s!13724,46 %24,51 %  
Omlouváme se všem, kteří si chtěli dát salát11420,36 %20,39 %  
Sýrová sezóna9817,5 %17,53 %  
Káva za úsměv9016,07 %16,1 %  
Ve spolupráci s žvýkačkami Orbit417,32 %7,33 %  
Maestro Bohemia366,43 %6,44 %  
Na rovinu305,36 %5,37 %  
Restaurace nové generace142,5 %2,5 %  

Graf

17. Kde jste se s výše uvedenou reklamou setkali? (max. 3 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize21538,39 %38,46 %  
Billboard, MHD19635 %35,06 %  
Internet14626,07 %26,12 %  
Sociální sítě13023,21 %23,26 %  
Tištěná média427,5 %7,51 %  
Rádio81,43 %1,43 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?

  • odpověď Nenavštěvuji:
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatná zkušenost např. s jídlem, zaměstnanci na otázku 6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ze zásady nechodím do rychlých občerstvení, nezdravá strava na otázku 6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?

14. Jakých služeb v McDonald's využíváte?

  • odpověď Nevyužívám:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatná zkušenost např. s jídlem, zaměstnanci na otázku 6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenavštěvuji na otázku 5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ze zásady nechodím do rychlých občerstvení, nezdravá strava na otázku 6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?

15. Využíváte slevové kupóny McDonald's?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou týdně na otázku 5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?
  • odpověď Ne:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatná zkušenost např. s jídlem, zaměstnanci na otázku 6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nenavštěvuji na otázku 5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ze zásady nechodím do rychlých občerstvení, nezdravá strava na otázku 6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věková skupina

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Znáte řetězec McDonald's?

5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?

6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?

7. Kde se setkáváte s reklamou na McDonald's? (max. 3 odpovědi)

8. Kde byste přivítali více reklamy na McDonald's? (max. 3 odpovědi)

9. Čím vás zaujme reklama na McDonald's?

10. Co vám vadí na reklamě na McDonald's?

11. Co byste přivítali v reklamě na McDonald's?

12. Přesvědčí vás reklama k návštěvě McDonald's?

13. Co vás ovlivňuje při nákupu v McDonald's

14. Jakých služeb v McDonald's využíváte?

15. Využíváte slevové kupóny McDonald's?

16. Jakou kampaň McDonald's jste v poslední době nejvíce zaregistrovali?

17. Kde jste se s výše uvedenou reklamou setkali? (max. 3 odpovědi)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věková skupina

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Znáte řetězec McDonald's?

5. Jak často navštěvujete restaurace McDonald's?

6. Z jakého důvodu nenavštěvujte restaurace McDonald's?

7. Kde se setkáváte s reklamou na McDonald's? (max. 3 odpovědi)

8. Kde byste přivítali více reklamy na McDonald's? (max. 3 odpovědi)

9. Čím vás zaujme reklama na McDonald's?

10. Co vám vadí na reklamě na McDonald's?

11. Co byste přivítali v reklamě na McDonald's?

12. Přesvědčí vás reklama k návštěvě McDonald's?

13. Co vás ovlivňuje při nákupu v McDonald's

14. Jakých služeb v McDonald's využíváte?

15. Využíváte slevové kupóny McDonald's?

16. Jakou kampaň McDonald's jste v poslední době nejvíce zaregistrovali?

17. Kde jste se s výše uvedenou reklamou setkali? (max. 3 odpovědi)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lukešová, B.McDonald's - marketingová komunikace (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://mcdonalds-marketing-komunika.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.