Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážení respondenti, chtěl bych Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma MHD ve Zlíně a Otrokovicích. Vyplnění dotazníku zabere přibližně 5-8 minut. Dotazník bude využit v praktické části mé seminární práce, výsledky budou veřejně přístupné.
Děkuji za poctivé vyplnění a Váš čas.
Dan Indra
Odpovědi respondentů
1. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26-44 let
60
39,22 %
39,22 %
45-59 let
46
30,07 %
30,07 %
Do 26 let
33
21,57 %
21,57 %
60 a více let
14
9,15 %
9,15 %
2. Jak často využíváte MHD ve Zlíně a Otrokovicích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Příležitostně
47
30,72 %
30,72 %
Několikrát týdně
44
28,76 %
28,76 %
Každý den
32
20,92 %
20,92 %
Několikrát měsíčně
30
19,61 %
19,61 %
3. Jak hodnotíte cenu jízdného?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jízdné mi přijde přiměřené
79
51,63 %
51,63 %
Jízdné mi přijde drahé
37
24,18 %
24,18 %
Jízdné mi přijde levné
37
24,18 %
24,18 %
4. Jak hodnotíte četnost spojů a jízdní řády? (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3
57
37,25 %
37,25 %
2
46
30,07 %
30,07 %
4
21
13,73 %
13,73 %
1
20
13,07 %
13,07 %
5
9
5,88 %
5,88 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
2.66
Minimum:
1
Maximum:
5
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
0.81
Směrodatná odchylka:
0.9
Medián:
3
Modus:
3
5. Jak hodnotíte spolehlivost MHD?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
52
33,99 %
33,99 %
1
43
28,1 %
28,1 %
3
39
25,49 %
25,49 %
4
14
9,15 %
9,15 %
5
5
3,27 %
3,27 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
2.19
Minimum:
1
Maximum:
4
Variační rozpětí:
3
Rozptyl:
0.85
Směrodatná odchylka:
0.92
Medián:
2
Modus:
2
6. Jak hodnotíte pohodlí a čistotu provozovaných vozidel?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3
45
29,41 %
29,41 %
1
41
26,8 %
26,8 %
2
40
26,14 %
26,14 %
4
21
13,73 %
13,73 %
5
6
3,92 %
3,92 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
2.37
Minimum:
1
Maximum:
4
Variační rozpětí:
3
Rozptyl:
1.02
Směrodatná odchylka:
1.01
Medián:
2
Modus:
3
7. Jaký máte názor na rozšiřování trolejbusových linek do okrajových částí města a přilehlých obcí (Želechovice, Zoo Lešná, Otrokovice Štěrkoviště apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem pro rozšiřování trolejbusových linek
78
50,98 %
50,98 %
Vyhovuje mi stávající rozsah
56
36,6 %
36,6 %
Jsem pro omezení trolejbusové dopravy
10
6,54 %
6,54 %
Nevím/je mi to jedno
9
5,88 %
5,88 %
8. Jaký máte názor na poptávkové otevírání dveří? (Pro nástup a výstup musí cestující stisknout tlačítko, nedochází automaticky k otevírání všech dveří. Výhodou je omezení tepelných ztrát během zimních měsíců.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem pro používání poptávkového otevírání dveří
80
52,29 %
52,29 %
Nevím/je mi to jedno
37
24,18 %
24,18 %
Jsem proti používání poptávkového otevírání dveří
36
23,53 %
23,53 %
9. Co na MHD ve Zlíně a Otrokovicích nejvíce oceňujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nic
18
11,76 %
11,76 %
Nevím
10
6,54 %
6,54 %
Spolehlivost
8
5,23 %
5,23 %
Bezpečnost jízdy
8
5,23 %
5,23 %
Cena
8
5,23 %
5,23 %
Moderní vozový park
6
3,92 %
3,92 %
h
5
3,27 %
3,27 %
Čistota
5
3,27 %
3,27 %
j
4
2,61 %
2,61 %
n
3
1,96 %
1,96 %
ostatní odpovědi
pohodlnost q o b Čisto Pohodlí Přesnost Četnost spojů, čistotu vozidel, ekologické trolejbusy . Modernizaci vozového parku vzhled k u jj w t m Samou její existenci nízkou cenu jízdenek Nic, nedostačující Vozový park Moderní vozy, v léte klimatizované Jezdí na čas, spolehlivost Kvalitu služeb. Stabilitu, kvalitu, čistá vozidla v dobrém technickém stavu. moderní vozový park, parciální trolejbusy, klimatizaci, přiměřené jízdné Že se mi konečně podařilo posunout troleje v Otrokovicích o kilometr dál... moderní vozy, dostanu se, kam potřebuji Vozový park, spolehlivost, včasnost Přesnost jízdy vozidel na čas Údržbu vozidel, zastávek Podpora trolejbusové dopravy Všechny vozidla nízkopodlažní, velký podíl vozidel s klimatizací. nízká cena jízdného, spolehlivost Kvalitu péče o vozový park Spolehlivist Nízkopodlažnost Úroveň infrastruktury a vozového parku, levné jízdné a spolehlivost. Častější spoje dostupnost důležitých cílů například nádraží v Otrokovicích a zlíně a různé obchodní centra Rozšiřování linek Spolehlivost a bezpečnost jízdy Milí řidiči Bezpečnost Milí řidiči a bezpečnost cesty Bezpečnost jízdy a milí řidiči Čistota a spolehlivost Bezpečnost a milí řidiči Možnost vybrat si mezi trolejbusem nebo autobusem, celkem dobré intervaly. moderní vozidla, vysoký podíl trolejbusů Trolejbusy k ZOO Lešná, linku 55 v Otrokovicích, vcelku dobrý rozsah spojů Moderní vozy, celkem spolehlivost je spolehlivá že ještě existuje, funguje sice blbě, ale navzdory magistrátu cistota a kvalita vozidel Cenu Vse Všechno levná doprava Senu Spoje Spojr Čistotu Pohoda Kvalitu a spolehlivost Celkově vše dobře funguje, jezdí hodně spojů, jsem spokojená. Dochvilnodt Přístup Ochotu Dochvilnodt kvalitní řidiče
78
50,98 %
50,98 %
10. Co by se podle Vás muselo změnit, aby se zvýšila konkurenceschopnost MHD?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím
19
12,42 %
12,42 %
Nic
14
9,15 %
9,15 %
Cena jízdného
8
5,23 %
5,23 %
Spoje
7
4,58 %
4,58 %
Čistota
6
3,92 %
3,92 %
h
5
3,27 %
3,27 %
Rozšíření linek
5
3,27 %
3,27 %
j
4
2,61 %
2,61 %
Cena
4
2,61 %
2,61 %
o
3
1,96 %
1,96 %
ostatní odpovědi
n . q b Čisto Preference MHD Bylo by vhodné zlevnit jízdné, oproti ostatním městům je vyšší netuším těžko říct k zz w t m Musely by zde platit všechny jízdenky IDZK zahrnující příslušné trasy nemám názor Spozdenj Musí jezdit častěji, vždy když přijedu z Brna, je to jako na vesnici, ohromný problém dostat se veřejnou dopravou z a od Otrokovic na nádraží Upravit jízdní řády na rozumné intervaly. Např. Obsluha Kostelce po převedení na trolejbusy je super. MHD do nových městských částí Snížení intervalů - zvýšení kapacity (do plného vozu těžko lákat nové cestující) Vypakovat socky a fetky z mhd Zkrácení jízdních dob. Zavést zrychlené spoje nebo alternativní trasy. Třeba jízda trolejbusem z JS do Otrokovic je hrozná, člověk zastavuje u každého stromu. Větší preference MHD (bus pruhy), pravidelné a kratší intervaly linek omezení vjezdu automobilů do města, zdražení parkování v centru Přístup k tvorbě JŘ, reklama a agitace. častější spojení, změna vedení linek - snížení vlivu na zpoždění Integrace do ID-ZK! A to zdůrazňuji! Propojení linek a přestupů n hlavních zastávkách Ve špičce zavedení přímých spojů z okrajových částí města do jeho centra (viz např. Vídeň) Dílčí úpravy linkového vedení = dopomohla by stavba nového vlakového terminálu a zavedení MHD na něj, rovněž "bypass" úského hrdla vedením některých linek od poliklinkiky kolem hlavního nádraží přes Zarámí. Úpravy značení - tolik písmen na místo samostaných linek nemá snd žádná jiná mhd ({n}[a-Z]) a přehlednosti to nepřidává. Redukce doby nástupu předními dveřmi by rovněž neuškodila. moderní odbavovací systém, platby kartou, integrace to IDZK, rozšíření i do přilehlých obcí, zlepšit PR, rekonstrukce zastávek, zavést trolejbusovou rychlolinku mezi Otrokovicemi a centrem (70ka nestačí) Častý interval spojů, kapacitní vozidla, čistota, vzhled vozidel a pohodlí v MHD ( klimatizace ) To nezáleží pouze na MHD, ale celkově na dopravní koncepci města, která se mi zdá, že momentálně ve Zlíně chybí. Ale nějaké základní poznatky jsou: zrušit "35" verzí jedné linky (písmenka), plnohodnotná integrace MHD do IDS (koupím si jízdenku na 50 minut, chci jet z Otrokovic do Zlína, tak je jedno, jestli využiji vlak/trolejbus/příměsto), zavedení intervalové dopravy (ne jak teď, kdy u některých linek si nelze zapamatovat časy odjezdů), zavedení plateb v MHD pomocí platební karty (nebo alespoň v automatech), zavedení poptávkového otevírání dveří, zavedení všech zastávek na znamení (vhodné pro snižování zpoždění), stejně je jich dnes už velké množství. lepší preference MHD (SSZ, vyhrazené pruhy); restrikce pro IAD v centru města zkrácení intervalů Četnost spojů, chytré uživatelské rozhraní (aplikace v mobilech, na kartách a online aktuální časy odjezdů) Prvně vyřadit vozidla značky SOR, dále pak zajistit aby MHD byla stejně rychlá ve směru do/z centra jak auto. Omezení provozu aut na území města Vyšší frekvence spojů Restrikce proti IAD, nárůst frekvence spojů a jejich lepší návaznost. Všechno Jiný zřizovatel zjednodušit a efektivně linkové vedení. Zlepšit proklady a návaznosti. Zavést preferenci MHD oproti autům. Rozšíření a cena Cena jízdného a rozšíření linek Spolehlivost Řidiči Pohodlí a čistota Rozšíření linek a cena jízdného Komplexní změna linkového vedení Nabídnout cestujícím dobré vozy. Brutálně zdražit parkování ve městě navýšit kapacita (více kloubových vozů, kratší interval), omezení pro osobní automobily, větší propagace Tarifní, ale i prostorová, integrace s linkovou a železniční dopravou. (např. při cestě do ZOO Lešná je potřeba přecházet mezi náměstím Práce a nádražím). Lepší využití kolejové dopravy pro pohyb v obvodu MHD, tedy lepší integrace železnice a MHD. Nehonit pak zbytečně mnoho trolejbusů mezi Zlínem a Otrokovicemi. Lépe obsloužit obchodní zónu Centro a nové obsloužit trolejbusem Malenovice po Tyršově ulici. Placení kartou ve voze, v automatu na jízdenky, aplikace, možnost koupit si měsíční kupón přes internet, přes aplikaci pravidelný interval naprosto všechno - vozidla, tarif, četnost spojů, vedení linek... to pro začátek nastavit pravidelne intervaly, prehledny system oznaceni linek - nejlepe kazda trasa ma sve cislo - priklad linky 55 v praxi je naprosto odstrasujici (X variant trasy s X komecnymi - uz se v to nevyzna ani prase a navstevnik mesta teprve ne!), nastavit prehledny tarif a imtegraci s vlakem a bus linkami ostatnich dopravcu, Kvalita Stačí lepší průjezdnost městem během dopravní špičky Spuje Časté spoje Více spojů Víc spojů Je málo spojů kolem poledne změna vedení společnosti a linkového vedení Nevím. Osobně jezdíme jen MHD, ani nemáme auto, tak nedokážu posoudit. Přesnost písníčky v reproduktorech
78
50,98 %
50,98 %
11. Pokud byste rád(a) něco sdělil(a), napište to prosím sem:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více spojů ve špičce mezi Komerční bankou a lokalitou v Loukách kolem soudu, výzkumných ústavů a obchodních center.
1
16,67 %
0,65 %
Zlepšení intervalů linek, upevnění taktových skupin do pevných celků (např 00 20 40 a ne 01 19 43) znížení počtu linek a tím zpřehlednění systému) páteřní linky s krátkými intervaly a provázáním mezi sebou
1
16,67 %
0,65 %
Ve Zlíně a Otrokovicích se buduje málo nových trolejbusových tratí, chce to více infrastruktury
1
16,67 %
0,65 %
zlepšení
1
16,67 %
0,65 %
Jsem studen všb tuo, jsem frajer
1
16,67 %
0,65 %
zaměstnáváte samé kokoty
1
16,67 %
0,65 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaký je Váš věk?
2. Jak často využíváte MHD ve Zlíně a Otrokovicích?
3. Jak hodnotíte cenu jízdného?
4. Jak hodnotíte četnost spojů a jízdní řády? (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)
5. Jak hodnotíte spolehlivost MHD?
6. Jak hodnotíte pohodlí a čistotu provozovaných vozidel?
7. Jaký máte názor na rozšiřování trolejbusových linek do okrajových částí města a přilehlých obcí (Želechovice, Zoo Lešná, Otrokovice Štěrkoviště apod.)?
8. Jaký máte názor na poptávkové otevírání dveří? (Pro nástup a výstup musí cestující stisknout tlačítko, nedochází automaticky k otevírání všech dveří. Výhodou je omezení tepelných ztrát během zimních měsíců.)
9. Co na MHD ve Zlíně a Otrokovicích nejvíce oceňujete?
10. Co by se podle Vás muselo změnit, aby se zvýšila konkurenceschopnost MHD?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaký je Váš věk?
2. Jak často využíváte MHD ve Zlíně a Otrokovicích?
3. Jak hodnotíte cenu jízdného?
4. Jak hodnotíte četnost spojů a jízdní řády? (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)
5. Jak hodnotíte spolehlivost MHD?
6. Jak hodnotíte pohodlí a čistotu provozovaných vozidel?
7. Jaký máte názor na rozšiřování trolejbusových linek do okrajových částí města a přilehlých obcí (Želechovice, Zoo Lešná, Otrokovice Štěrkoviště apod.)?
8. Jaký máte názor na poptávkové otevírání dveří? (Pro nástup a výstup musí cestující stisknout tlačítko, nedochází automaticky k otevírání všech dveří. Výhodou je omezení tepelných ztrát během zimních měsíců.)
9. Co na MHD ve Zlíně a Otrokovicích nejvíce oceňujete?
10. Co by se podle Vás muselo změnit, aby se zvýšila konkurenceschopnost MHD?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.