Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > MHD ve Zlíně a Otrokovicích

MHD ve Zlíně a Otrokovicích

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dan Indra
Šetření:21. 01. 2022 - 24. 02. 2022
Počet respondentů:153
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti, chtěl bych Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma MHD ve Zlíně a Otrokovicích. Vyplnění dotazníku zabere přibližně 5-8 minut. Dotazník bude využit v praktické části mé seminární práce, výsledky budou veřejně přístupné.

Děkuji za poctivé vyplnění a Váš čas.

Dan Indra

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-44 let6039,22 %39,22 %  
45-59 let4630,07 %30,07 %  
Do 26 let3321,57 %21,57 %  
60 a více let149,15 %9,15 %  

Graf

2. Jak často využíváte MHD ve Zlíně a Otrokovicích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně4730,72 %30,72 %  
Několikrát týdně4428,76 %28,76 %  
Každý den3220,92 %20,92 %  
Několikrát měsíčně3019,61 %19,61 %  

Graf

3. Jak hodnotíte cenu jízdného?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jízdné mi přijde přiměřené7951,63 %51,63 %  
Jízdné mi přijde drahé3724,18 %24,18 %  
Jízdné mi přijde levné3724,18 %24,18 %  

Graf

4. Jak hodnotíte četnost spojů a jízdní řády? (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35737,25 %37,25 %  
24630,07 %30,07 %  
42113,73 %13,73 %  
12013,07 %13,07 %  
595,88 %5,88 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.66
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.81
Směrodatná odchylka:0.9
Medián:3
Modus:3

Graf

5. Jak hodnotíte spolehlivost MHD?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25233,99 %33,99 %  
14328,1 %28,1 %  
33925,49 %25,49 %  
4149,15 %9,15 %  
553,27 %3,27 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.19
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.85
Směrodatná odchylka:0.92
Medián:2
Modus:2

Graf

6. Jak hodnotíte pohodlí a čistotu provozovaných vozidel?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
34529,41 %29,41 %  
14126,8 %26,8 %  
24026,14 %26,14 %  
42113,73 %13,73 %  
563,92 %3,92 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.37
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:1.02
Směrodatná odchylka:1.01
Medián:2
Modus:3

Graf

7. Jaký máte názor na rozšiřování trolejbusových linek do okrajových částí města a přilehlých obcí (Želechovice, Zoo Lešná, Otrokovice Štěrkoviště apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem pro rozšiřování trolejbusových linek7850,98 %50,98 %  
Vyhovuje mi stávající rozsah5636,6 %36,6 %  
Jsem pro omezení trolejbusové dopravy106,54 %6,54 %  
Nevím/je mi to jedno95,88 %5,88 %  

Graf

8. Jaký máte názor na poptávkové otevírání dveří? (Pro nástup a výstup musí cestující stisknout tlačítko, nedochází automaticky k otevírání všech dveří. Výhodou je omezení tepelných ztrát během zimních měsíců.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem pro používání poptávkového otevírání dveří8052,29 %52,29 %  
Nevím/je mi to jedno3724,18 %24,18 %  
Jsem proti používání poptávkového otevírání dveří3623,53 %23,53 %  

Graf

9. Co na MHD ve Zlíně a Otrokovicích nejvíce oceňujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic1811,76 %11,76 %  
Nevím106,54 %6,54 %  
Spolehlivost85,23 %5,23 %  
Bezpečnost jízdy85,23 %5,23 %  
Cena85,23 %5,23 %  
Moderní vozový park63,92 %3,92 %  
h53,27 %3,27 %  
Čistota 53,27 %3,27 %  
j42,61 %2,61 %  
n31,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi pohodlnost
q
o
b
Čisto
Pohodlí
Přesnost
Četnost spojů, čistotu vozidel, ekologické trolejbusy
.
Modernizaci vozového parku
vzhled
k
u
jj
w
t
m
Samou její existenci
nízkou cenu jízdenek
Nic, nedostačující
Vozový park
Moderní vozy, v léte klimatizované
Jezdí na čas, spolehlivost
Kvalitu služeb.
Stabilitu, kvalitu, čistá vozidla v dobrém technickém stavu.
moderní vozový park, parciální trolejbusy, klimatizaci, přiměřené jízdné
Že se mi konečně podařilo posunout troleje v Otrokovicích o kilometr dál...
moderní vozy, dostanu se, kam potřebuji
Vozový park, spolehlivost, včasnost
Přesnost jízdy vozidel na čas
Údržbu vozidel, zastávek
Podpora trolejbusové dopravy
Všechny vozidla nízkopodlažní, velký podíl vozidel s klimatizací.
nízká cena jízdného, spolehlivost
Kvalitu péče o vozový park
Spolehlivist
Nízkopodlažnost
Úroveň infrastruktury a vozového parku, levné jízdné a spolehlivost.
Častější spoje
dostupnost důležitých cílů například nádraží v Otrokovicích a zlíně a různé obchodní centra
Rozšiřování linek
Spolehlivost a bezpečnost jízdy
Milí řidiči
Bezpečnost
Milí řidiči a bezpečnost cesty
Bezpečnost jízdy a milí řidiči
Čistota a spolehlivost
Bezpečnost a milí řidiči
Možnost vybrat si mezi trolejbusem nebo autobusem, celkem dobré intervaly.
moderní vozidla, vysoký podíl trolejbusů
Trolejbusy k ZOO Lešná, linku 55 v Otrokovicích, vcelku dobrý rozsah spojů
Moderní vozy, celkem spolehlivost
je spolehlivá
že ještě existuje, funguje sice blbě, ale navzdory magistrátu
cistota a kvalita vozidel
Cenu
Vse
Všechno
levná doprava
Senu
Spoje
Spojr
Čistotu
Pohoda
Kvalitu a spolehlivost
Celkově vše dobře funguje, jezdí hodně spojů, jsem spokojená.
Dochvilnodt
Přístup
Ochotu
Dochvilnodt
kvalitní řidiče
7850,98 %50,98 % 

Graf

10. Co by se podle Vás muselo změnit, aby se zvýšila konkurenceschopnost MHD?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím1912,42 %12,42 %  
Nic149,15 %9,15 %  
Cena jízdného85,23 %5,23 %  
Spoje74,58 %4,58 %  
Čistota 63,92 %3,92 %  
h53,27 %3,27 %  
Rozšíření linek53,27 %3,27 %  
j42,61 %2,61 %  
Cena42,61 %2,61 %  
o31,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi n
.
q
b
Čisto
Preference MHD
Bylo by vhodné zlevnit jízdné, oproti ostatním městům je vyšší
netuším
těžko říct
k
zz
w
t
m
Musely by zde platit všechny jízdenky IDZK zahrnující příslušné trasy
nemám názor
Spozdenj
Musí jezdit častěji, vždy když přijedu z Brna, je to jako na vesnici, ohromný problém dostat se veřejnou dopravou z a od Otrokovic na nádraží
Upravit jízdní řády na rozumné intervaly. Např. Obsluha Kostelce po převedení na trolejbusy je super.
MHD do nových městských částí
Snížení intervalů - zvýšení kapacity (do plného vozu těžko lákat nové cestující)
Vypakovat socky a fetky z mhd
Zkrácení jízdních dob.
Zavést zrychlené spoje nebo alternativní trasy. Třeba jízda trolejbusem z JS do Otrokovic je hrozná, člověk zastavuje u každého stromu.
Větší preference MHD (bus pruhy), pravidelné a kratší intervaly linek
omezení vjezdu automobilů do města, zdražení parkování v centru
Přístup k tvorbě JŘ, reklama a agitace.
častější spojení, změna vedení linek - snížení vlivu na zpoždění
Integrace do ID-ZK! A to zdůrazňuji!
Propojení linek a přestupů n hlavních zastávkách
Ve špičce zavedení přímých spojů z okrajových částí města do jeho centra (viz např. Vídeň)
Dílčí úpravy linkového vedení = dopomohla by stavba nového vlakového terminálu a zavedení MHD na něj, rovněž "bypass" úského hrdla vedením některých linek od poliklinkiky kolem hlavního nádraží přes Zarámí. Úpravy značení - tolik písmen na místo samostaných linek nemá snd žádná jiná mhd ({n}[a-Z]) a přehlednosti to nepřidává. Redukce doby nástupu předními dveřmi by rovněž neuškodila.
moderní odbavovací systém, platby kartou, integrace to IDZK, rozšíření i do přilehlých obcí, zlepšit PR, rekonstrukce zastávek, zavést trolejbusovou rychlolinku mezi Otrokovicemi a centrem (70ka nestačí)
Častý interval spojů, kapacitní vozidla, čistota, vzhled vozidel a pohodlí v MHD ( klimatizace )
To nezáleží pouze na MHD, ale celkově na dopravní koncepci města, která se mi zdá, že momentálně ve Zlíně chybí. Ale nějaké základní poznatky jsou: zrušit "35" verzí jedné linky (písmenka), plnohodnotná integrace MHD do IDS (koupím si jízdenku na 50 minut, chci jet z Otrokovic do Zlína, tak je jedno, jestli využiji vlak/trolejbus/příměsto), zavedení intervalové dopravy (ne jak teď, kdy u některých linek si nelze zapamatovat časy odjezdů), zavedení plateb v MHD pomocí platební karty (nebo alespoň v automatech), zavedení poptávkového otevírání dveří, zavedení všech zastávek na znamení (vhodné pro snižování zpoždění), stejně je jich dnes už velké množství.
lepší preference MHD (SSZ, vyhrazené pruhy); restrikce pro IAD v centru města
zkrácení intervalů
Četnost spojů, chytré uživatelské rozhraní (aplikace v mobilech, na kartách a online aktuální časy odjezdů)
Prvně vyřadit vozidla značky SOR, dále pak zajistit aby MHD byla stejně rychlá ve směru do/z centra jak auto.
Omezení provozu aut na území města
Vyšší frekvence spojů
Restrikce proti IAD, nárůst frekvence spojů a jejich lepší návaznost.
Všechno
Jiný zřizovatel
zjednodušit a efektivně linkové vedení. Zlepšit proklady a návaznosti. Zavést preferenci MHD oproti autům.
Rozšíření a cena
Cena jízdného a rozšíření linek
Spolehlivost
Řidiči
Pohodlí a čistota
Rozšíření linek a cena jízdného
Komplexní změna linkového vedení
Nabídnout cestujícím dobré vozy.
Brutálně zdražit parkování ve městě
navýšit kapacita (více kloubových vozů, kratší interval), omezení pro osobní automobily, větší propagace
Tarifní, ale i prostorová, integrace s linkovou a železniční dopravou. (např. při cestě do ZOO Lešná je potřeba přecházet mezi náměstím Práce a nádražím). Lepší využití kolejové dopravy pro pohyb v obvodu MHD, tedy lepší integrace železnice a MHD. Nehonit pak zbytečně mnoho trolejbusů mezi Zlínem a Otrokovicemi. Lépe obsloužit obchodní zónu Centro a nové obsloužit trolejbusem Malenovice po Tyršově ulici.
Placení kartou ve voze, v automatu na jízdenky, aplikace, možnost koupit si měsíční kupón přes internet, přes aplikaci
pravidelný interval
naprosto všechno - vozidla, tarif, četnost spojů, vedení linek... to pro začátek
nastavit pravidelne intervaly, prehledny system oznaceni linek - nejlepe kazda trasa ma sve cislo - priklad linky 55 v praxi je naprosto odstrasujici (X variant trasy s X komecnymi - uz se v to nevyzna ani prase a navstevnik mesta teprve ne!), nastavit prehledny tarif a imtegraci s vlakem a bus linkami ostatnich dopravcu,
Kvalita
Stačí
lepší průjezdnost městem během dopravní špičky
Spuje
Časté spoje
Více spojů
Víc spojů
Je málo spojů kolem poledne
změna vedení společnosti a linkového vedení
Nevím. Osobně jezdíme jen MHD, ani nemáme auto, tak nedokážu posoudit.
Přesnost
písníčky v reproduktorech
7850,98 %50,98 % 

Graf

11. Pokud byste rád(a) něco sdělil(a), napište to prosím sem:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více spojů ve špičce mezi Komerční bankou a lokalitou v Loukách kolem soudu, výzkumných ústavů a obchodních center.116,67 %0,65 %  
Zlepšení intervalů linek, upevnění taktových skupin do pevných celků (např 00 20 40 a ne 01 19 43) znížení počtu linek a tím zpřehlednění systému) páteřní linky s krátkými intervaly a provázáním mezi sebou116,67 %0,65 %  
Ve Zlíně a Otrokovicích se buduje málo nových trolejbusových tratí, chce to více infrastruktury116,67 %0,65 %  
zlepšení116,67 %0,65 %  
Jsem studen všb tuo, jsem frajer116,67 %0,65 %  
zaměstnáváte samé kokoty116,67 %0,65 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jak často využíváte MHD ve Zlíně a Otrokovicích?

3. Jak hodnotíte cenu jízdného?

4. Jak hodnotíte četnost spojů a jízdní řády? (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)

5. Jak hodnotíte spolehlivost MHD?

6. Jak hodnotíte pohodlí a čistotu provozovaných vozidel?

7. Jaký máte názor na rozšiřování trolejbusových linek do okrajových částí města a přilehlých obcí (Želechovice, Zoo Lešná, Otrokovice Štěrkoviště apod.)?

8. Jaký máte názor na poptávkové otevírání dveří? (Pro nástup a výstup musí cestující stisknout tlačítko, nedochází automaticky k otevírání všech dveří. Výhodou je omezení tepelných ztrát během zimních měsíců.)

9. Co na MHD ve Zlíně a Otrokovicích nejvíce oceňujete?

10. Co by se podle Vás muselo změnit, aby se zvýšila konkurenceschopnost MHD?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš věk?

2. Jak často využíváte MHD ve Zlíně a Otrokovicích?

3. Jak hodnotíte cenu jízdného?

4. Jak hodnotíte četnost spojů a jízdní řády? (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)

5. Jak hodnotíte spolehlivost MHD?

6. Jak hodnotíte pohodlí a čistotu provozovaných vozidel?

7. Jaký máte názor na rozšiřování trolejbusových linek do okrajových částí města a přilehlých obcí (Želechovice, Zoo Lešná, Otrokovice Štěrkoviště apod.)?

8. Jaký máte názor na poptávkové otevírání dveří? (Pro nástup a výstup musí cestující stisknout tlačítko, nedochází automaticky k otevírání všech dveří. Výhodou je omezení tepelných ztrát během zimních měsíců.)

9. Co na MHD ve Zlíně a Otrokovicích nejvíce oceňujete?

10. Co by se podle Vás muselo změnit, aby se zvýšila konkurenceschopnost MHD?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Indra, D.MHD ve Zlíně a Otrokovicích (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://mhd-ve-zline-a-otrokovicich.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.