Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Mladí češi a pivo

Mladí češi a pivo

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radek Matoušek
Šetření:13. 09. 2023 - 22. 09. 2023
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:57,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku na téma Mladí Češi a pivo. Dotazník slouží jako podklad pro mou bakalářskou práci, která se věnuje změnám v konzumaci alkoholu u mladé cílové skupiny.

Dotazník je určen osobám, které mohou legálně konzumovat alkohol a alespoň občas si dají pivo. Horní hranice veku je nastavena na 33 let.

Odpovědi respondentů

1. Jak často konzumujete pivo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zcela výjimečně1427,45 %27,45 %  
1-2x týdně713,73 %13,73 %  
Nekonzumuji pivo713,73 %13,73 %  
Každý den713,73 %13,73 %  
Jednou za 14 dní713,73 %13,73 %  
2-4x týdně713,73 %13,73 %  
Jednou za měsíc23,92 %3,92 %  

Graf

2. Jak pivo nejčastěji konzumujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čepované2549,02 %49,02 %  
V plechovce1223,53 %23,53 %  
V lahvi1121,57 %21,57 %  
PET35,88 %5,88 %  

Graf

3. Při jaké příležitosti pivo nejčastěji konzumujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V hospodě s kamarády2039,22 %39,22 %  
Doma sám1019,61 %19,61 %  
Venku s kamarády917,65 %17,65 %  
Na kulturním eventu11,96 %1,96 %  
nekonzumuji11,96 %1,96 %  
Doma s kamarady11,96 %1,96 %  
Doma s kamarády či s rodinou 11,96 %1,96 %  
doma s partnerem11,96 %1,96 %  
při oslavách11,96 %1,96 %  
Po obědě11,96 %1,96 %  
jak už jsem jednou uvedl - nepiju pivo!11,96 %1,96 %  
nepiju 11,96 %1,96 %  
nepiju ho11,96 %1,96 %  
Hloupy dotaznik, nepiju pivo a musim odpovidat :+)))11,96 %1,96 %  
Při práci ve volném čase (např. na zahradě, v dílně)11,96 %1,96 %  

Graf

4. Jaké značky piva považujete za prémiové?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pilsner Urquell2447,06 %47,06 %  
Craftová piva1427,45 %27,45 %  
Budvar Original1019,61 %19,61 %  
Stella Artois917,65 %17,65 %  
Heineken815,69 %15,69 %  
Radegast713,73 %13,73 %  
Budvar 3359,8 %9,8 %  
Bernard35,88 %5,88 %  
Krušovice35,88 %5,88 %  
Lobkowicz35,88 %5,88 %  
žádné23,92 %3,92 %  
Černá Barbora23,92 %3,92 %  
nevím, nevyznám se11,96 %1,96 %  
Kocour 11,96 %1,96 %  
Kozel11,96 %1,96 %  
Levné 11,96 %1,96 %  
nerozumím otázce 11,96 %1,96 %  
Žádnou neberu jako premiovou.11,96 %1,96 %  
z mini pivovarů11,96 %1,96 %  
Gambrinus, Kozel11,96 %1,96 %  
neřeším11,96 %1,96 %  
Netuším11,96 %1,96 %  
žádnou 11,96 %1,96 %  
kofola11,96 %1,96 %  
Zadne, smrdi11,96 %1,96 %  
nevím, co je to prémiová značka11,96 %1,96 %  
Svijany11,96 %1,96 %  

Graf

5. Jaká značka piva je Vaše nejoblíbenější?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kozel59,8 %9,8 %  
Radegast59,8 %9,8 %  
žádná47,84 %7,84 %  
Plzeň 47,84 %7,84 %  
Budvar 47,84 %7,84 %  
žádné23,92 %3,92 %  
Braník23,92 %3,92 %  
Pilsner Urquell23,92 %3,92 %  
Pilsner Urquel11,96 %1,96 %  
nemám jednu oblíbenú11,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi Kocour
Kácov
Sapporo
Prazdroj, Argus Maestic
Madcat
Hořký Rádínek
Pilsner
Libertas
Nemám oblíbenou značku.
z těch běžnějších hauskrecht
nemám
Rotor
Z klasických ležáků asi Radegast, jinak asi pivovary Raven nebo Madcat
Krusovice
gin
Zadna, pivo smrdi
nemám oblíbené pivo, nevyznám se ve značkách - nepoznám rozdíl podle chuti
Svijany
Černá Hora - Granát
Velkokopovický kozel
Poutník
2141,18 %41,18 % 

Graf

6. Proč je to Vaše nejoblíbenější značka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chuť piva3774 %72,55 %  
Tradice či zvyk1326 %25,49 %  
Cena816 %15,69 %  
Pijí ho všichni ostatní48 %7,84 %  
Síla piva (procenta alkoholu)36 %5,88 %  
Líbí se mi jaké aktivity značka dělá24 %3,92 %  
nemám jednu oblíbenú12 %1,96 %  
nemám žádnou oblíbenou značku12 %1,96 %  
nemám rád pivo12 %1,96 %  
i12 %1,96 %  
nemám12 %1,96 %  
žádná12 %1,96 %  
nepiju12 %1,96 %  
protože pivo nepiju12 %1,96 %  
Tvl, kdyz dam "nepiju pivo", cpi mi dalsi otazky hihi12 %1,96 %  
Líbí se mi jejich reklamy12 %1,96 %  

Graf

7. Co pro Vás pivo znamená?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Setkání s přáteli3058,82 %58,82 %  
Relax1937,25 %37,25 %  
Zábava1529,41 %29,41 %  
Chvilka pro sebe1121,57 %21,57 %  
Udržování tradice1121,57 %21,57 %  
Radost z odvedené práce713,73 %13,73 %  
Dodá mi odvahu611,76 %11,76 %  
Možnost se vyjádřit35,88 %5,88 %  
jen nápoj11,96 %1,96 %  
hospoda11,96 %1,96 %  
zkažené obilí11,96 %1,96 %  
je to nápoj 11,96 %1,96 %  
Nápoj k příležitostnému posezení po práci (pracujeme v divadle)11,96 %1,96 %  
dobré pití11,96 %1,96 %  
nepříjemnou společenskou nutnost11,96 %1,96 %  
Osvěžení11,96 %1,96 %  
symbol ožralých debilů11,96 %1,96 %  
hnus11,96 %1,96 %  
nic11,96 %1,96 %  
Smrad opilcu11,96 %1,96 %  
další z možností co pít na žízeň11,96 %1,96 %  

Graf

8. Co si představíte pod frází "Radost z poctivého českého piva"?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic816,33 %15,69 %  
nevím36,12 %5,88 %  
Nevhodný marketing12,04 %1,96 %  
dobrou chuť piva12,04 %1,96 %  
požitek z dobré chuti piva12,04 %1,96 %  
Asi nic12,04 %1,96 %  
Je mi lhostejné 12,04 %1,96 %  
Reklamní slogan na velkou značku, která se snaží tvářit lokálně.12,04 %1,96 %  
Dobrá chuť 12,04 %1,96 %  
národní hrdost 12,04 %1,96 %  
ostatní odpovědi Smějící se lidi s půllitry Plzně
Kvalitní a dobré pivo
chuťový zážitek a unikátní chuť
Asi nějakou trapnou reklamu.
zlatý mok s bílou krémovou pěnou
chuť
Pořádná správná pěna, pěkně kroužkuje, to si pak musí vychutnat každý Čech
reklamu
Pivo, které chutná více méně všem
.
Chutné vychlanezé pivo s poctivou pěnou
Radost z naší české tradice a z něčeho, co je opravdu naše a můžeme na to být právem hrdí. České pivo je světově známé a dělá nám dobré jméno.
Tradici českého pivovarnictví
zlejt se jako prase a zeblít ulici
Pivo s velkou pěnou... partu veselých přátel
sračku
Zní to jako kýčovitá reklama
frázi
Výborná chuť piva
Radost muze mit jen alkac
dobré pivo
Budvar
skvěle vyrobené pivo s tradicí
Sedím někde na výhledu, je teplo, mám žízeň, dám si krásně orosené pivko.
Pusť si tu scénu z Obsluhoval jsem anglického krále, kde Kaiser kouká na natočený půllitr v té chalupě v pohraničí
Když si dám kvalitní vychlazený Radegast 12
Odvedenou práci
Nic.
České pivo Chutná nejlépe a dělá se s dlouholetou tradicí
Užití si chuti, vzhledu, atd...
3061,22 %58,82 % 

Graf

9. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž2854,9 %54,9 %  
Žena2039,22 %39,22 %  
nebinární, díky za tuto kolonku, borče/borko11,96 %1,96 %  
dvacáté šesté11,96 %1,96 %  
Nepiju pivo11,96 %1,96 %  

Graf

10. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31-331733,33 %33,33 %  
27-301325,49 %25,49 %  
21-24713,73 %13,73 %  
24-26611,76 %11,76 %  
Více než 33 let47,84 %7,84 %  
18-2047,84 %7,84 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak pivo nejčastěji konzumujete?

  • odpověď Čepované:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi V hospodě s kamarády na otázku 3. Při jaké příležitosti pivo nejčastěji konzumujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často konzumujete pivo?

2. Jak pivo nejčastěji konzumujete?

3. Při jaké příležitosti pivo nejčastěji konzumujete?

4. Jaké značky piva považujete za prémiové?

6. Proč je to Vaše nejoblíbenější značka?

7. Co pro Vás pivo znamená?

9. Vaše pohlaví?

10. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často konzumujete pivo?

2. Jak pivo nejčastěji konzumujete?

3. Při jaké příležitosti pivo nejčastěji konzumujete?

4. Jaké značky piva považujete za prémiové?

6. Proč je to Vaše nejoblíbenější značka?

7. Co pro Vás pivo znamená?

9. Vaše pohlaví?

10. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Matoušek, R.Mladí češi a pivo (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://mladi-cesi-a-pivo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.