Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace zaměstnanců ke vzdělávání

Motivace zaměstnanců ke vzdělávání

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Adamusová
Šetření:21. 01. 2017 - 04. 02. 2017
Počet respondentů:71
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.51
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je určen firemním zaměstnancům za účelem zjištění míry motivace ke vzdělávání, a to jak úrovně vlastní motivace, tak motivace ke vzdělávání ze strany zaměstnavatele.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5069,44 %70,42 %  
muž2230,56 %30,99 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 29 let3548,61 %49,3 %  
30 - 39 let1622,22 %22,54 %  
40 - 49 let1115,28 %15,49 %  
do 20 let56,94 %7,04 %  
50 - 60 let56,94 %7,04 %  

Graf

3. Jaké je Vaše současné nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské4156,94 %57,75 %  
střední škola s maturitou2331,94 %32,39 %  
vyšší odborné56,94 %7,04 %  
gymnázium11,39 %1,41 %  
základní11,39 %1,41 %  
střední odborné učiliště s maturitou11,39 %1,41 %  

Graf

4. V jakém oboru pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veřejná správa, bezpečnost1520,83 %21,13 %  
administrativa1115,28 %15,49 %  
technické pozice79,72 %9,86 %  
finance a ekonomika79,72 %9,86 %  
lidské zdroje, personalistika79,72 %9,86 %  
cestovní ruch a gastronomie79,72 %9,86 %  
nákup, prodej, obchod68,33 %8,45 %  
zdravotnictví34,17 %4,23 %  
informační technologie22,78 %2,82 %  
doprava a logistika22,78 %2,82 %  
marketing a média22,78 %2,82 %  
služby zákazníkům22,78 %2,82 %  
řemeslné pozice11,39 %1,41 %  

Graf

5. Jak vnímáte potřebu dále se vzdělávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cítím potřebu se dále vzdělávat3041,67 %42,25 %  
Jsem rozhodnut/a dále se vzdělávat bez ohledu na požadavky zaměstnavatele2027,78 %28,17 %  
Musím se dále vzdělávat dle požadavku zaměstnavatele1318,06 %18,31 %  
Rád bych se dále vzdělával/a, pokud mi to zaměstnavatel umožní1318,06 %18,31 %  
Nepotřebuji se vzdělávat811,11 %11,27 %  
Rád bych se vzdělával/a, ale zaměstnavatel mi to neumožňuje45,56 %5,63 %  
musím kvůli matce a alimentům11,39 %1,41 %  
Jsem vědec, do jaké kolonky se mám zašktrnout?!11,39 %1,41 %  
Ráda bych se dále vzdělávala, ale finanční situace mi to neumožňuje.11,39 %1,41 %  

Graf

6. Co je pro Vás více rozhodující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní odhodlání ke studiu5880,56 %81,69 %  
Požadavek vzdělávat se ze strany zaměstnavatele1419,44 %19,72 %  

Graf

7. Co Vás motivuje k dalšímu vzdělávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
touha po osobním rozvoji, uplatnění vlastního potenciálu5069,44 %70,42 %  
možnost zlepšit si pracovní uplatnění, investice do budoucna4055,56 %56,34 %  
lepší platové ohodnocení2433,33 %33,8 %  
zvolená oblast vzdělání mě zajímá, chci se o ní dozvědět co nejvíce2230,56 %30,99 %  
získání titulu, prestiže, uznání2027,78 %28,17 %  
kariérní postup1825 %25,35 %  
chci si zkusit, že "na to mám", posílení sebevědomí1216,67 %16,9 %  
snaha o překonání sebe sama1115,28 %15,49 %  
efektivní vyplnění volného času811,11 %11,27 %  
pocit zadostiučinění vůči okolí79,72 %9,86 %  
nutnost doplnění si chybějící kvalifikace79,72 %9,86 %  
vymanění se ze stereotypu, psychického chátrání a nudy68,33 %8,45 %  
ocenění přátel, uznání kolegů68,33 %8,45 %  
požadavek doplnit si vzdělání ze strany zaměstnavatele56,94 %7,04 %  
nespokojenost v dosavadním zaměstnání45,56 %5,63 %  

Graf

8. Jsou na Vás kladeny ze strany zaměstnavatele požadavky dále se vzdělávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4156,94 %57,75 %  
ano3143,06 %43,66 %  

Graf

9. Jak vnímáte motivaci k osobnímu vzdělávání ze strany zaměstnavatele?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivně, firma má zájem motivovat zaměstnance ke vzdělávání2940,28 %40,85 %  
průměrně - firma se ke vzdělávání zaměstnanců staví neutrálně2838,89 %39,44 %  
negativně - firma nemá zájem motivovat zaměstnance ke vzdělávání1520,83 %21,13 %  

Graf

10. Umožnuje Vám zaměstnavatel studium při zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4461,11 %61,97 %  
ne2129,17 %29,58 %  
Nevim11,39 %1,41 %  
nezajímá mě to11,39 %1,41 %  
Studuji ve volném čase, zaměstnavatele se to nijak nedotýká.11,39 %1,41 %  
Nezakazuje.11,39 %1,41 %  
Kombinovaně, v osobním volnu... 11,39 %1,41 %  
Na univerzitě se to předpokládá11,39 %1,41 %  
vše si musím napracovat nebo si vzít dovolenou11,39 %1,41 %  

Graf

11. Má firma v níž pracujete vlastní vzdělávací centrum, interní lektory a kouče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4968,06 %69,01 %  
ano2331,94 %32,39 %  

Graf

12. Jakými způsoby Vás zaměstnavatel motivuje k dalšímu vzdělávání

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnavatel se nezajímá o mé další vzdělávání a rozvoj2331,94 %32,39 %  
je mi umožněn dřívější odchod z práce, účast na výuce2027,78 %28,17 %  
vzdělání probíhá v rámci pracovní doby1825 %25,35 %  
příslib kariérního růstu1318,06 %18,31 %  
finanční příspěvky na vzdělávání1216,67 %16,9 %  
- Vyžaduje, abych si doplnila vzdělání, ale nijak nemotivuje811,11 %11,27 %  
příslib lepšího finančního ohodnocení811,11 %11,27 %  
studijní volno11,39 %1,41 %  
povinné školení "sociální pracovník" podporuje, ale další vzdělávání mimo oblast mé práce ne.11,39 %1,41 %  
nijak11,39 %1,41 %  

Graf

13. Co Vám brání v dalším vzdělávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatek času3345,83 %46,48 %  
neexistují pro mě bariéry, které by mi bránily se vzdělávat1825 %25,35 %  
strach z náročnosti studia1723,61 %23,94 %  
nedostatek financí1622,22 %22,54 %  
rodinné důvody, péče o děti, domácnost1216,67 %16,9 %  
nechuť ke studiu1216,67 %16,9 %  
délka studia811,11 %11,27 %  
ve své práci další vzdělání neuplatním79,72 %9,86 %  
nepotřebuji mít k výkonu své profese titul/další vzdělání68,33 %8,45 %  
Neprijeti ke studiu11,39 %1,41 %  
Vzdělávám se11,39 %1,41 %  
na studium jsem starý11,39 %1,41 %  
zdravotní stav11,39 %1,41 %  
Studuji. Mírnou nechuť ke studiu ale pociťuji, neboť mnoho zkoušek na VŠ je pro mne odborně nevyužitelných.11,39 %1,41 %  
nedostatek možností studia preferovaného oboru v mém regionu11,39 %1,41 %  

Graf

14. Jak by měl podle Vás zaměstanavatel motivovat své zaměstnance ke vzdělávání?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bonbonem za odmenu.

finančně

finančně

finančně

Finančně a časové úlevy - studentské volno.

finanční postup, kariérní postup

Finanční spoluúčast na studiu.

Kariérní růst, finanční ohodnocení

lepší finanční ohodnocení

Lwpsim platem

Měl by pořádat pravidelné školení a aspoň částečně je financovat.

Minimálně by měli se zaměstnanci komunikovat

nevím

Penězi

Placené volno na zkoušky.

Podporovat a usnadnit jim přístupu ke vzdělávání

přiměřeně

Příslib zvýšení platu s každým dalším kurzem, provozovat lekce v pracovní době

Ulevy v prac.dobe,financ.prispevek

Vyšším platem.

záleží na konkrétním podniku a oboru

Zaměstnance lze motivot pouze finančně.

Zaplatit jim kurzy a školení zlepšující jejich kvalifikaci k výkonu zadané práce, poskytnout placené studijní volno v nutném rozsahu.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Jsou na Vás kladeny ze strany zaměstnavatele požadavky dále se vzdělávat?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaměstnavatel se nezajímá o mé další vzdělávání a rozvoj na otázku 12. Jakými způsoby Vás zaměstnavatel motivuje k dalšímu vzdělávání

10. Umožnuje Vám zaměstnavatel studium při zaměstnání?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi je mi umožněn dřívější odchod z práce, účast na výuce na otázku 12. Jakými způsoby Vás zaměstnavatel motivuje k dalšímu vzdělávání

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše současné nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jakém oboru pracujete?

5. Jak vnímáte potřebu dále se vzdělávat?

6. Co je pro Vás více rozhodující?

7. Co Vás motivuje k dalšímu vzdělávání?

8. Jsou na Vás kladeny ze strany zaměstnavatele požadavky dále se vzdělávat?

9. Jak vnímáte motivaci k osobnímu vzdělávání ze strany zaměstnavatele?

10. Umožnuje Vám zaměstnavatel studium při zaměstnání?

11. Má firma v níž pracujete vlastní vzdělávací centrum, interní lektory a kouče?

12. Jakými způsoby Vás zaměstnavatel motivuje k dalšímu vzdělávání

13. Co Vám brání v dalším vzdělávání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše současné nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jakém oboru pracujete?

5. Jak vnímáte potřebu dále se vzdělávat?

6. Co je pro Vás více rozhodující?

7. Co Vás motivuje k dalšímu vzdělávání?

8. Jsou na Vás kladeny ze strany zaměstnavatele požadavky dále se vzdělávat?

9. Jak vnímáte motivaci k osobnímu vzdělávání ze strany zaměstnavatele?

10. Umožnuje Vám zaměstnavatel studium při zaměstnání?

11. Má firma v níž pracujete vlastní vzdělávací centrum, interní lektory a kouče?

12. Jakými způsoby Vás zaměstnavatel motivuje k dalšímu vzdělávání

13. Co Vám brání v dalším vzdělávání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Adamusová, M.Motivace zaměstnanců ke vzdělávání (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://motivace-zamestnancu-ke-vzde.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.