Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Motivace zaměstnanců ke vzdělávání
Motivace zaměstnanců ke vzdělávání
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Monika Adamusová |
---|---|
Šetření: | 21. 01. 2017 - 04. 02. 2017 |
Počet respondentů: | 71 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.51 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen firemním zaměstnancům za účelem zjištění míry motivace ke vzdělávání, a to jak úrovně vlastní motivace, tak motivace ke vzdělávání ze strany zaměstnavatele.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 50 | 69,44 % | 70,42 % |
muž | 22 | 30,56 % | 30,99 % |
2. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 29 let | 35 | 48,61 % | 49,3 % |
30 - 39 let | 16 | 22,22 % | 22,54 % |
40 - 49 let | 11 | 15,28 % | 15,49 % |
do 20 let | 5 | 6,94 % | 7,04 % |
50 - 60 let | 5 | 6,94 % | 7,04 % |
3. Jaké je Vaše současné nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 41 | 56,94 % | 57,75 % |
střední škola s maturitou | 23 | 31,94 % | 32,39 % |
vyšší odborné | 5 | 6,94 % | 7,04 % |
gymnázium | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
základní | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
střední odborné učiliště s maturitou | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
4. V jakém oboru pracujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
veřejná správa, bezpečnost | 15 | 20,83 % | 21,13 % |
administrativa | 11 | 15,28 % | 15,49 % |
technické pozice | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
finance a ekonomika | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
lidské zdroje, personalistika | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
cestovní ruch a gastronomie | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
nákup, prodej, obchod | 6 | 8,33 % | 8,45 % |
zdravotnictví | 3 | 4,17 % | 4,23 % |
informační technologie | 2 | 2,78 % | 2,82 % |
doprava a logistika | 2 | 2,78 % | 2,82 % |
marketing a média | 2 | 2,78 % | 2,82 % |
služby zákazníkům | 2 | 2,78 % | 2,82 % |
řemeslné pozice | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
5. Jak vnímáte potřebu dále se vzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cítím potřebu se dále vzdělávat | 30 | 41,67 % | 42,25 % |
Jsem rozhodnut/a dále se vzdělávat bez ohledu na požadavky zaměstnavatele | 20 | 27,78 % | 28,17 % |
Musím se dále vzdělávat dle požadavku zaměstnavatele | 13 | 18,06 % | 18,31 % |
Rád bych se dále vzdělával/a, pokud mi to zaměstnavatel umožní | 13 | 18,06 % | 18,31 % |
Nepotřebuji se vzdělávat | 8 | 11,11 % | 11,27 % |
Rád bych se vzdělával/a, ale zaměstnavatel mi to neumožňuje | 4 | 5,56 % | 5,63 % |
musím kvůli matce a alimentům | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Jsem vědec, do jaké kolonky se mám zašktrnout?! | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Ráda bych se dále vzdělávala, ale finanční situace mi to neumožňuje. | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
6. Co je pro Vás více rozhodující?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vlastní odhodlání ke studiu | 58 | 80,56 % | 81,69 % |
Požadavek vzdělávat se ze strany zaměstnavatele | 14 | 19,44 % | 19,72 % |
7. Co Vás motivuje k dalšímu vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
touha po osobním rozvoji, uplatnění vlastního potenciálu | 50 | 69,44 % | 70,42 % |
možnost zlepšit si pracovní uplatnění, investice do budoucna | 40 | 55,56 % | 56,34 % |
lepší platové ohodnocení | 24 | 33,33 % | 33,8 % |
zvolená oblast vzdělání mě zajímá, chci se o ní dozvědět co nejvíce | 22 | 30,56 % | 30,99 % |
získání titulu, prestiže, uznání | 20 | 27,78 % | 28,17 % |
kariérní postup | 18 | 25 % | 25,35 % |
chci si zkusit, že "na to mám", posílení sebevědomí | 12 | 16,67 % | 16,9 % |
snaha o překonání sebe sama | 11 | 15,28 % | 15,49 % |
efektivní vyplnění volného času | 8 | 11,11 % | 11,27 % |
pocit zadostiučinění vůči okolí | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
nutnost doplnění si chybějící kvalifikace | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
vymanění se ze stereotypu, psychického chátrání a nudy | 6 | 8,33 % | 8,45 % |
ocenění přátel, uznání kolegů | 6 | 8,33 % | 8,45 % |
požadavek doplnit si vzdělání ze strany zaměstnavatele | 5 | 6,94 % | 7,04 % |
nespokojenost v dosavadním zaměstnání | 4 | 5,56 % | 5,63 % |
8. Jsou na Vás kladeny ze strany zaměstnavatele požadavky dále se vzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 41 | 56,94 % | 57,75 % |
ano | 31 | 43,06 % | 43,66 % |
9. Jak vnímáte motivaci k osobnímu vzdělávání ze strany zaměstnavatele?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pozitivně, firma má zájem motivovat zaměstnance ke vzdělávání | 29 | 40,28 % | 40,85 % |
průměrně - firma se ke vzdělávání zaměstnanců staví neutrálně | 28 | 38,89 % | 39,44 % |
negativně - firma nemá zájem motivovat zaměstnance ke vzdělávání | 15 | 20,83 % | 21,13 % |
10. Umožnuje Vám zaměstnavatel studium při zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 44 | 61,11 % | 61,97 % |
ne | 21 | 29,17 % | 29,58 % |
Nevim | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
nezajímá mě to | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Studuji ve volném čase, zaměstnavatele se to nijak nedotýká. | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Nezakazuje. | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Kombinovaně, v osobním volnu... | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Na univerzitě se to předpokládá | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
vše si musím napracovat nebo si vzít dovolenou | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
11. Má firma v níž pracujete vlastní vzdělávací centrum, interní lektory a kouče?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 49 | 68,06 % | 69,01 % |
ano | 23 | 31,94 % | 32,39 % |
12. Jakými způsoby Vás zaměstnavatel motivuje k dalšímu vzdělávání
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnavatel se nezajímá o mé další vzdělávání a rozvoj | 23 | 31,94 % | 32,39 % |
je mi umožněn dřívější odchod z práce, účast na výuce | 20 | 27,78 % | 28,17 % |
vzdělání probíhá v rámci pracovní doby | 18 | 25 % | 25,35 % |
příslib kariérního růstu | 13 | 18,06 % | 18,31 % |
finanční příspěvky na vzdělávání | 12 | 16,67 % | 16,9 % |
- Vyžaduje, abych si doplnila vzdělání, ale nijak nemotivuje | 8 | 11,11 % | 11,27 % |
příslib lepšího finančního ohodnocení | 8 | 11,11 % | 11,27 % |
studijní volno | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
povinné školení "sociální pracovník" podporuje, ale další vzdělávání mimo oblast mé práce ne. | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
nijak | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
13. Co Vám brání v dalším vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatek času | 33 | 45,83 % | 46,48 % |
neexistují pro mě bariéry, které by mi bránily se vzdělávat | 18 | 25 % | 25,35 % |
strach z náročnosti studia | 17 | 23,61 % | 23,94 % |
nedostatek financí | 16 | 22,22 % | 22,54 % |
rodinné důvody, péče o děti, domácnost | 12 | 16,67 % | 16,9 % |
nechuť ke studiu | 12 | 16,67 % | 16,9 % |
délka studia | 8 | 11,11 % | 11,27 % |
ve své práci další vzdělání neuplatním | 7 | 9,72 % | 9,86 % |
nepotřebuji mít k výkonu své profese titul/další vzdělání | 6 | 8,33 % | 8,45 % |
Neprijeti ke studiu | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Vzdělávám se | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
na studium jsem starý | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
zdravotní stav | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
Studuji. Mírnou nechuť ke studiu ale pociťuji, neboť mnoho zkoušek na VŠ je pro mne odborně nevyužitelných. | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
nedostatek možností studia preferovaného oboru v mém regionu | 1 | 1,39 % | 1,41 % |
14. Jak by měl podle Vás zaměstanavatel motivovat své zaměstnance ke vzdělávání?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bonbonem za odmenu.
finančně
finančně
finančně
Finančně a časové úlevy - studentské volno.
finanční postup, kariérní postup
Finanční spoluúčast na studiu.
Kariérní růst, finanční ohodnocení
lepší finanční ohodnocení
Lwpsim platem
Měl by pořádat pravidelné školení a aspoň částečně je financovat.
Minimálně by měli se zaměstnanci komunikovat
nevím
Penězi
Placené volno na zkoušky.
Podporovat a usnadnit jim přístupu ke vzdělávání
přiměřeně
Příslib zvýšení platu s každým dalším kurzem, provozovat lekce v pracovní době
Ulevy v prac.dobe,financ.prispevek
Vyšším platem.
záleží na konkrétním podniku a oboru
Zaměstnance lze motivot pouze finančně.
Zaplatit jim kurzy a školení zlepšující jejich kvalifikaci k výkonu zadané práce, poskytnout placené studijní volno v nutném rozsahu.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.