Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nadané děti ve škole
Nadané děti ve škole
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Drábková |
---|---|
Šetření: | 26. 05. 2019 - 18. 06. 2019 |
Počet respondentů: | 4 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 24.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
žádám Vás touto cestou o vyplnění předloženého dotazníku mapujícího vzdělávání nadaných žáků na 1. stupni základních škol. Získaná data budou využita pro účely diplomové práce.
Instrukce k vyplnění dotazníku: není-li uvedeno jinak, uveďte u každé otázky vždy jen jednu odpověď. Jste-li vyzván/a k doplnění odpovědi či máte uvést u otázky vlastní názor, napište prosím, co Vás k tématu napadá.
Velmi děkuji za Váš čas a ochotu pomoci mi tímto způsobem.
Odpovědi respondentů
1. Kolik času potřebujete na přípravu na výuku nadaných žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je to stejné jako u ostatních žáků | 2 | 50 % | 50 % |
1-2 hodiny | 1 | 25 % | 25 % |
2-3 hodiny | 1 | 25 % | 25 % |
2. S kým konzultujete vzdělávání nadaného žáka ve třídě? Uveďte prosím všechny možnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
s rodiči nadaného žáka | 3 | 75 % | 75 % |
se školským poradenským zařízením | 2 | 50 % | 50 % |
s výchovným poradcem ve škole | 2 | 50 % | 50 % |
s jinými pedagogy na škole | 2 | 50 % | 50 % |
s ředitelem školy | 1 | 25 % | 25 % |
3. Má nadaný žák, kterého máte ve třídě, škole apod., vytvořen individuální vzdělávací plán?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 2 | 50 % | 50 % |
ano | 2 | 50 % | 50 % |
4. Jaké podpory ve vzdělávání se nadanému žákovi dostává? Uveďte prosím všechny možnosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
soutěže ve škole | 3 | 75 % | 75 % |
rozšíření učiva | 3 | 75 % | 75 % |
nabídka zájmové aktivity (kroužky apod.) | 2 | 50 % | 50 % |
vlastní badatelská činnost | 2 | 50 % | 50 % |
5. Je nadanému žákovi oproti ostatním žákům zadáváno více samostatné práce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 4 | 100 % | 100 % |
6. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit (proč ne, pokud ano, o jakou práci se jedná, s jakými výsledky apod.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
7. Disponujete vhodnými pomůckami pro vzdělávání nadaných žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 3 | 75 % | 75 % |
spíše ano | 1 | 25 % | 25 % |
8. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit (proč ne, pokud ano, o jaké pomůcky se jedná, co se osvědčuje nejlépe, nejhůře apod.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
9. Máte možnost věnovat nadanému žákovi ve třídě tolik času, kolik by bylo potřeba?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 3 | 75 % | 75 % |
určitě ne | 1 | 25 % | 25 % |
10. Věnujete nadaným žákům ve třídě méně času než žákům se speciálními vzdělávacími potřebami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 2 | 50 % | 50 % |
ano | 2 | 50 % | 50 % |
11. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit (proč ne, pokud ano, z jakého důvodu, co je výsledkem apod.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Většinu času se musím věnovat žákům se SPU nebo ADHD.
12. Jaké vzdělávání je podle Vás pro nadané žáky nejvhodnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kombinace společného vzdělávání se skupinovým vzděláváním nadaných žáků | 3 | 75 % | 75 % |
vzdělávání ve škole určené pro nadané žáky | 1 | 25 % | 25 % |
13. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
14. Jaký je podle Vás ideální počet nadaných žáků ve třídě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dva žáci | 3 | 75 % | 75 % |
11 a více žáků | 1 | 25 % | 25 % |
15. Dokáže podle Vás běžný učitel vhodně vzdělávat nadané žáky (naplňovat jejich vzdělávací potřeby)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 4 | 100 % | 100 % |
16. Jaký je Váš názor na akceleraci u nadaného žáka (přeskočení např. 1 ročníku)? Svůj názor prosím blíže vysvětlete:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ano souhlasím, pokud je žák nadaný a učivo již ovládá, je zbytečné, aby ho opakoval, tyto děti se poté nudí.
Jsem proti
Nesouhlasím
Záleží na konkrétním žákovi,někomu to může prospět,jinému uškodit (hledisko spolužáků,sociální interakce).
17. Myslíte si, že nadaný žák se dokáže začlenit do třídního kolektivu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 3 | 75 % | 75 % |
určitě ano | 1 | 25 % | 25 % |
18. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
19. Domníváte se, že se budoucím učitelům dostává potřebné průpravy ke vzdělávání nadaných žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ne | 2 | 50 % | 50 % |
spíše ne | 2 | 50 % | 50 % |
20. Jak hodnotíte nabídku vzdělávacích programů pro učitele, zaměřenou na vzdělávání nadaných žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše špatná | 4 | 100 % | 100 % |
21. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit (v čem spatřujete nedostatky, co byste uvítal/a apod.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
22. Dokážete rozpoznat (identifikovat, „diagnostikovat“) nadaného žáka ve třídě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 3 | 75 % | 75 % |
určitě ne | 1 | 25 % | 25 % |
23. Setkáváte se u nadaných žáků oproti ostatním žákům častěji s výchovnými problémy (nerespektování autority, vyrušování, zlobení apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 2 | 50 % | 50 % |
ne | 2 | 50 % | 50 % |
24. V čem spatřujete obtíže při vzdělávání nadaných žáků? Uveďte prosím všechny odpovědi:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zajistit vhodné podmínky ke vzdělávání | 2 | 50 % | 50 % |
najít cestu k dítěti, utvořit si s ním dobrý vztah | 1 | 25 % | 25 % |
podpořit jeho dobré postavení ve třídě | 1 | 25 % | 25 % |
inkluze, všechen čas je věnován dětem s poruchami | 1 | 25 % | 25 % |
sladit zájmy a přání rodičů a možnosti školy | 1 | 25 % | 25 % |
nalézt vhodný způsob hodnocení nadaného žáka | 1 | 25 % | 25 % |
mít prostor k naslouchání žákovi, pozorování žáka | 1 | 25 % | 25 % |
25. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 4 | 100 % | 100 % |
26. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-34 let | 2 | 50 % | 50 % |
35-44 let | 1 | 25 % | 25 % |
55-64 let | 1 | 25 % | 25 % |
27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 4 | 100 % | 100 % |
28. Délka Vaší pedagogické praxe:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-3 roky | 2 | 50 % | 50 % |
12 a více let | 2 | 50 % | 50 % |
29. Jak dlouho máte zkušenost se vzděláváním nadaných žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 a více let | 2 | 50 % | 50 % |
1-2 roky | 1 | 25 % | 25 % |
méně než 1 rok | 1 | 25 % | 25 % |
30. Absolvoval/a jste kurz, seminář apod. zaměřený na edukaci nadaných žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 3 | 75 % | 75 % |
ano | 1 | 25 % | 25 % |
31. Zde můžete svoji odpověď doplnit, vysvětlit (proč ne, pokud ano, jaký, jaký byl přínos apod.):
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
žádné odpovědi
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.