Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Které faktory vás ovlivňují při rozhodnutí o nákupu šamponu?

Které faktory vás ovlivňují při rozhodnutí o nákupu šamponu?

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Srbová
Šetření:31. 10. 2017 - 19. 11. 2017
Počet respondentů:296
Počet otázek (max/průměr):22 / 22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená paní, vážený pane

ráda bych Vás požádala o spolupráci v rámci mé bakalářské práce s názvem Chování a preference spotřebitele na trhu šampónů v ČR. Vyplněním tohoto dotazníku mi pomůžete získat potřebné informace. Vyplňování dotazníku Vám zabere cca 10 až 15 minut. Všechny odpovědi jsou anonymní. Mnohokrát děkuji za spolupráci, pochopení a čas.

Odpovědi respondentů

1. Která značka se Vám vybaví jako první, když se řekne šampon?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
schauma279,12 %9,12 %  
Head and Shoulders279,12 %9,12 %  
Loreal165,41 %5,41 %  
Elseve144,73 %4,73 %  
Garnier 124,05 %4,05 %  
Shauma113,72 %3,72 %  
Pantene103,38 %3,38 %  
Syoss93,04 %3,04 %  
Head & Shoulders82,7 %2,7 %  
Gliss Kur72,36 %2,36 %  
ostatní odpovědi Head&Shoulders
Balea
Nivea
Yves Rocher
palmolive
Urtekram
žádná
L'Oréal
L´oreal
vichy
Dixi
Wella
Cien
Fructis
Alverde
syos
head n shoulders
Aussie
dove
schwarzkopf
Timotei
L,oréal
shauma, timotej
Heade & shoulders
Kallos
Weleda, Nobilis Tlia, Naturinka nebo jiná přírodní kosmetika
Head&shoulder
Heden Soudrs
Head'n'Shoulders
milva
Khadi
head and showlders
toni and guy
Syoss, head and shoulders
IVRose
Adidas
Loreal Paris
Hand & Shoulders
čisté vlasy
Bione
Bříza
Lavera, Santé, Faith in Nature
Matrix
Head and shouldres
hand and shouders
Palmolive, FA, Schauma, Head and Shoulders ...
Head & Shoulders (ale nekupuji ho)
L´ Óreal
Simply Zen
Elseve (Loreal)
henna
různé
Hrad And shoulders
eselvé
toni guy
Tony & Guy
Yves Rocher, syos
Weleda
březový z dětství, co hodně štípal do očí :-)
Palette
Schwarzkopf Gliss Kur
Dandruff
Head and Shoulder
lush
TianDe
Lush, Aussie
schauma push up
Wela
Johnson
Manna, Lush
Redken, Syoss
Logona
březový šampon
Revlon
H&S
Alterna
Klorane
Alpa Velké Meziříčí
L-oreal
Plantur39
Milva, Head & Shoulders, Sayos
Břzeový šamoin
Syoss, matrix
žádná, nepreferuji žádnou značku
Kérastase
kosmetika Karel Hadek
Toni a guy
Naturinka
sylos
glisskur
kopřivový
Mitia
Syoss, Garnier, Shauma, Head & Shoulders
Faa
herbal essences
ausia
Pantene, Dove, Head & Shoulders
dave
Sayoss
Avon
Ponio
Caltha
Manna
15552,36 %52,36 % 

Graf

2. Jak často nakupujete šampony?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za čtvrt roku11839,86 %39,86 %  
Jednou za měsíc9030,41 %30,41 %  
Více jak jednou za měsíc3110,47 %10,47 %  
Víc jak jednou za čtvrt roku299,8 %9,8 %  
Jednou za půl roku289,46 %9,46 %  

Graf

3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena výrobku4.3113.153
Obal33.23
Design2.8613.403
Značka4.8243.273
Kvalita5.9632.144
Vůně výrobku4.773.717
Jedná se o český výrobek2.7133.137
Osvědčené vlastnosti výrobku, předchozí zkušenost6.1282.396
Reference od rodiny, přátel, známých4.4973.405
Podle účelu výrobku (proti lámavosti, lupům, proti mastícím se vlasům, atd.)5.4633.363
Vliv reklamy2.3242.577
Osobní prodej1.8182.514
Direct marketing (e-maily, katalogy, létáky)1.8042.245
Zvýhodněná balení (např. akce 2+1 zdarma)3.2433.981
Sleva4.0813.912
Dárek k produktu3.0033.328
Větší balení (např. 30% zdarma)4.0413.573
Možnost soutěže2.0273.101
Vzorky2.7134.056
Kupóny2.5343.87

Graf

4. Je pro Vás cena klíčovým faktorem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ANO

NE

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE15953,72 %53,72 %  
ANO13746,28 %46,28 %  

Graf

5. V jakém cenovém rozpětí jste ochotni zaplatit za šampon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
81-120 Kč9833,11 %33,11 %  
201 Kč a více6020,27 %20,27 %  
41-80 Kč5919,93 %19,93 %  
121-160 Kč3511,82 %11,82 %  
161-200 Kč3010,14 %10,14 %  
0-40 Kč144,73 %4,73 %  

Graf

6. Hraje u Vás roli při nákupním chování zboží v akci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ANO

NE

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO17960,47 %60,47 %  
NE11739,53 %39,53 %  

Graf

7. Jaké preferujete obaly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevybírám podle obalu14649,32 %49,32 %  
Zdůrazněné k čemu hlavně slouží (proti lámavosti, lupům, mastícím se vlasům)13344,93 %44,93 %  
Barevné, originální4916,55 %16,55 %  
Nemusí být příliš výrazný, očekávám, že o to bude levnější cena237,77 %7,77 %  
Rodinné balení124,05 %4,05 %  

Graf

8. Vybaví se Vám nějaká propagace na šampon, kterou jste za poslední měsíc viděl/a a kde se nacházela? př. televize, billboard (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

?

.

"Buď a nebo..." "to ne já, to moje shauma"

Alpecin .v tv

alpecin, televize

ano ,časopisy

Ano a byla naprosto odpudivá. Tuším že na nějaký červený, který nyní již nekupuji. .

ano, ale přesně ty ignoruji

Ano, head and shouldres, v tv

Ano, reklama na Pantene

Ano, se Selenou Gomez v televizi.

ano, televize

Asi Head and Shoulders

Asi Head&Shoulders (TV)

asi na internetu, ale konkrétně nevím

aussie v TV na Óčku

balea - reklama DM drogerie na instagramu

be

Bohuzel ne

Časopis

elseve

Elseve

Elseve - časopis

Elseve - TV

Elseve, v tv

Garnier v tv

Garnier v TV

garnier, televize

Glis Kur v TV a Pantene se Selenou Gomez

Gliss kur v televizi

GlissKur - televize

H&S, Alpecin

head and shouders proti lupům

Head and shoulders - internet Dodávám, že Cien používám, protože jen po něm nemám problémy s pokožkou hlavy. Jiné značky mi vadí (kromě Head a.S, asi to bude tím, že se jedná o jeden a ten samý výrobek)

Head and Shoulders - televize

Head and Shoulders - TV

head and shoulders-internet

Head&shoulder

Heden Soudrs

Internet

Internet

jo na nějaký fotbalista si myl hlavu, ale už nevím jakým šamponem. v tv

kadeřnictví

Kartonové reklamy v drogerii

Katalog Avon

L'Oréal

Letak

Leták

leták

Lewandowski a H&S

Loreal - jilovy sampon

milva, facebook

Myslím, že jsem viděla reklamu na šampón Nivea.

Na internetu, nejčastěji reklamy na youtube, do pošty mi chodí letáky z drogerie

na shaumu v televizy

například hloupá reklama s fotbalistou co mu manželka zabavuje šampon - ta mě odradila od koupi (myslím Head & Shoulders)

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

NE

Ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

Ne

Ne

NE

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne

ne :(

ne nesleduji reklamy,jdou mě na nervy

Ne, bohužel nevybaví

Ne, nedívám se na reklamy.

Ne, nesleduji reklamy

ne, nezajímají mě reklamy, nevšímám si jich

ne, televizi nemám, na internetu jsem nic neviděla, nebo o tom nevím

Ne.

Ne.

Ne. Nesleduji televizi apod. Billboardy také ne. Nejspíše se tedy nenechávám ovlivnit reklamou a podobnými vlivy.

ne... na přírodní šampony moc reklama není potřeba a chemický šampon bych si nekoupila :-)

nedívám se na televizi, na billbordech jsem nic neviděla

Nedívám se na televizi, nesleduji reklamy ani na billboardech. Neřídím se propagací. Odebírám časopis D-test a zajímají mně výsledky testů.

Nekoukám na reklamy.

nepamatuji si

nesleduji

nesleduji

nesleduji cíleně reklamy

Nesleduji reklamu

nesleduju to

nevidela som ziadnu

Nevim

nevím

nevím

nevím

Nevím

Nevím, tohle nesleduju :)

nevybaví

nevybaví

nevybaví

nevybaví

Nevybaví.

Nevybaví.

nevybavím si

Nevybavuje, na TV se téměř nedívám, v časopisech si nevybavuji.

Nevybavuji si nic.

Nevzpomenu si

Nevzpomínám si

nezajímá mne to

nic

Nic se mi nevybavuje.

Nivea ma na YouTube reklamy koncipovane jako navody na ucesy, kde myslim zminuji i sampony a jine produkty precujici o vlasy. Z televize v posledni dobe nejvic vnimam Pantene nebo Schwarzkopf.

opravdu jsem nevidela zadnou reklamu na sampon už nekolik mesicu

Opravdu netuším.

Pantene

Pantene

Pantene TV

Pantene- v televizi

Pantene, reklama v televizi se Selenou Gomez

Pantene, televize

Printova reklama

Především v televizi - v reklamě mají ženy nádherné lesklé vlasy, které se nemastí a necuchají, avšak po použití šampónu vy takové vlasy rozhodně nemáte.

reklama na HandS v televizi

Reklama na internetu, v televizi

reklama na youtube

Reklama na youtube

Reklama v TV a na fb

Reklama, "takže buď, anebo".

Reklamám nevěnuji pozornost

reklamní spoty v tv

reklamy na Head & shoulders v TV

reklamy na Head and Shoulders a Schaumu jsou v televizi neustále

reklamy nesleduji, nic se mi nevybavuje

Reklamy v casopise

reklamy v televizi přepínám, nesnáším je

Reklamy v televizi, ale moc je nevnímám, takže podrobnosti nevím

Reklamy v tv

Reklamy v TV

Sajckof , televize

Selena Gomez

Selena Gomez v reklamě na Pantene

Selena Gomez v reklamě na šampon v TV

Schauma

Schauma internet

Schauma v TV

Schauma...

Schwarzkopf

slevové karty

Stále jsou v televizi reklamy na šampony (Elseve, Head & Shoulders,...). Tyto vůbec nepoužívám, mají velmi nekvalitní složení.

Swarzkopf

Syoss

šampon proti lupům

televize

Televize

televize

Televize

Televíze

Televize

televize

Televize

televize

televize

televize

televize - Head 'n Shoulders

Televize - Head & shoulders, Shauma

Televize - Pantene

Televize (Elseve, Head and ...)

Televize a byla to Schauma

televize- schauma, head & shoulders

televize-šampon Garnier

Televize, reklamní leták

Televize, Head and Shoulders

televize, Head'n'Shoulders ale stejně nekupuji, protože jsem s ním nebyla vůbec spokojená

televize, head&shouders

Televize, internet

televizi i ostatním druhům reklamy se snažím už více než půl roku vyhýbat a musím řít, že úspěšně. Nakupuji bez obalu v Nebalenu nebo v Bezobalu a snažím se o zero waste - omezení odpadu v maximální možné míře. Odmítám na sebe patlat chemická svinstva, obzvláště ta, která se běžně nahází v šamponech dostupných v supermarketech a drogériích.

Televizi nesleduji a jinde reklamy na takové výrobky nevídám, nebo je spíš ignoruji.

Televiziu nesledujem, ale videla som nedávno v nejakom časopise reklamu na výrobky Kallos.

televizní reklama

Televizní reklama na head and shoulders

Televizní reklama na šampon od Head&Shoulders a Nivea

televizní reklamy

Televizni reklamy

To já ne, to moje Schauma - televizní reklama

tv

TV

tv

Tv

TV - Loreal, Nivea, Plantur,

TV - moje Schauma.... debilní!!!!!!!!!!!!

TV reklama

tv reklama

TV reklama

TV reklama na Head and shoulders

TV reklama šampon Nivea

Urtekram, Havlíkova apotheka- prostřednictvím reklamy na facebooku.

V poslední době ne.

v televizi na head and shoulders s fotbalistou

V televizi Pantene se Selenou Gomez - opravdu reklama k smíchu :D

V televizi, jak ta ženská láme nůžky a říká "Buď, a nebo," ale nevím, na jakou značku je to reklama.

V televizi.

V televizi.... hraje v ní Selena Gomez. Sice nevím, na jaký šampon to reklama je, ale Sel je vážně kočka!

Veškerá propagace šamponů vypadá naprosto stejně - žena mající nádherné, dlouhé, lesklé vlasy s naprosto nereálným leskem nebo objemem. Žádná značka nevystupuje z této rutiny. Proto se mi žádná značka vyloženě nevybaví hned. Ještě jsem neviděla zajímavou nebo vtipnou, originální reklamu na šampon. Stále dokola jenom pohazování hlavou na které je ke všemu paruka, protože každému musí být jasné, že takové vlasy pravděpodobně nikdy mít nebudete.

viděla jsem TV reklamy, produkt si nepamatuji

viděla jsem v televizi reklamu na Pantene

Wella v TV reklamě

9. Využil/a jste někdy osobní prodej k nákupu šamponů a přibližně kolikrát? (Jedná se například i o nezávislé poradkyně pro Avon, Oriflame a Mary Kay)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy16756,42 %56,42 %  
1 - 2 x7023,65 %23,65 %  
2 - 5 x289,46 %9,46 %  
5 - 7 x175,74 %5,74 %  
Pravidelně144,73 %4,73 %  

Graf

10. Kupujete dárkové balení šamponů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ANO

NE

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE24281,76 %81,76 %  
ANO5418,24 %18,24 %  

Graf

11. Jsou pro Vás motivací k opakovanému nákupu věrnostní programy? (jedna nejnižší priorita, pět nejvyšší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vaše hodnocení:2.2031.729

Graf

12. Kde vnímáte propagaci na šampony nejvíce? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Televizní reklama4.235.88
Reklama v rádiu1.5841.628
Product placement (skrýtá reklama např. ve filmu, seriálu)2.222.584
Printová reklama (reklamy v tisku)2.7263.577
Billboardy2.3482.855
Emailing1.9392.618
Telemarketing1.6081.948
Zviditelnění produktu v místě prodeje3.9863.73
Reklama na YouTube2.5914.113
Sociální sítě (Facebook, Twitter, Instagram)2.8183.838
V Nákupech na Googlu nebo na Zboží na Seznamu2.1392.95

Graf

13. Kde nejčastěji nakupujete šampony?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializované prodejny (drogerie)17759,8 %59,8 %  
Hypermarkety, supermarkety6822,97 %22,97 %  
Na internetu, e-shopy3210,81 %10,81 %  
Lokální obchody134,39 %4,39 %  
Katalogy (např. Avon, Oriflame)62,03 %2,03 %  

Graf

14. Které z těchto vystavení produktu Vás nejvíce podnítí ke koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Speciální regál (př. slevový, novinky)13545,61 %45,61 %  
Označení pomocí šipek, obrázků5016,89 %16,89 %  
Osvětlení produktu3812,84 %12,84 %  
Zboží je umístěno hned při vstupu do prodejny227,43 %7,43 %  
Zboží je umístěné v blízkosti pokladny206,76 %6,76 %  
Osoba prezentující produkt186,08 %6,08 %  
Audiovizuální prvky134,39 %4,39 %  

Graf

15. Sledujete na YouTube, Facebooku nebo jiné sociální síti videa s tématem péče o vlasy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ANO

NE

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE22275 %75 %  
ANO7425 %25 %  

Graf

16. Kterou značku z těchto běžně prodávaných šamponů nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné8027,03 %27,03 %  
L´oréal3612,16 %12,16 %  
Head & Shoulders3311,15 %11,15 %  
Syoss217,09 %7,09 %  
Schauma196,42 %6,42 %  
Garnier186,08 %6,08 %  
Yves Rocher165,41 %5,41 %  
Balea144,73 %4,73 %  
Gliss Kur93,04 %3,04 %  
Cien82,7 %2,7 %  
Palmolive82,7 %2,7 %  
Nivea82,7 %2,7 %  
Pantene82,7 %2,7 %  
Dove62,03 %2,03 %  
Toni&Guy41,35 %1,35 %  
Aussie41,35 %1,35 %  
Schwarzkopf31,01 %1,01 %  
Isana10,34 %0,34 %  

Graf

17. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

Multimediální soubory v této otázce:


ŽENA

MUŽ

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena25786,82 %86,82 %  
MUŽ3913,18 %13,18 %  

Graf

18. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let9431,76 %31,76 %  
26 - 30 let6722,64 %22,64 %  
31 - 40 let6020,27 %20,27 %  
41 - 50 let248,11 %8,11 %  
51 - 64 let237,77 %7,77 %  
0 - 18 let227,43 %7,43 %  
65 let a více62,03 %2,03 %  

Graf

19. K jaké skupině se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný14047,3 %47,3 %  
Student7826,35 %26,35 %  
V domácnosti, na rodičovské dovolené, na mateřské dovolené3913,18 %13,18 %  
OSVČ227,43 %7,43 %  
Důchodce93,04 %3,04 %  
Nezaměstnaný82,7 %2,7 %  

Graf

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské13746,28 %46,28 %  
Vysokoškolské12341,55 %41,55 %  
Základní248,11 %8,11 %  
Vyšší odborné124,05 %4,05 %  

Graf

21. Jaká je velikost místa, kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha7525,34 %25,34 %  
10 000 - 49 999 obyvatel6321,28 %21,28 %  
1 000 - 9 999 obyvatel4916,55 %16,55 %  
Nad 100 000 obyvatel4113,85 %13,85 %  
do 1000 obyvatel3511,82 %11,82 %  
50 000 - 99 999 obyvatel3311,15 %11,15 %  

Graf

22. Jaký je Váš čistý osobní měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 10 00010134,12 %34,12 %  
20 001 - 30 0005418,24 %18,24 %  
15 001 - 20 0005217,57 %17,57 %  
10 001 - 15 0005016,89 %16,89 %  
Více než 30 0013913,18 %13,18 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

  • odpověď Kupóny=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší balení (např. 30% zdarma)=1 na otázku 3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

4. Je pro Vás cena klíčovým faktorem?

  • odpověď ANO:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita=4 na otázku 3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)
  • odpověď NE:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena výrobku=2 na otázku 3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sleva=1 na otázku 3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lokální obchody na otázku 13. Kde nejčastěji nakupujete šampony?

6. Hraje u Vás roli při nákupním chování zboží v akci?

  • odpověď ANO:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0-40 Kč na otázku 5. V jakém cenovém rozpětí jste ochotni zaplatit za šampon?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi televize na otázku 8. Vybaví se Vám nějaká propagace na šampon, kterou jste za poslední měsíc viděl/a a kde se nacházela? př. televize, billboard (možnost více odpovědí)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sleva=6 na otázku 3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena výrobku=7 na otázku 3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

13. Kde nejčastěji nakupujete šampony?

  • odpověď Specializované prodejny (drogerie):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Balea na otázku 16. Kterou značku z těchto běžně prodávaných šamponů nejčastěji používáte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 18 let na otázku 18. Jaký je Váš věk?

19. K jaké skupině se řadíte?

  • odpověď Student:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 0 - 18 let na otázku 18. Jaký je Váš věk?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která značka se Vám vybaví jako první, když se řekne šampon?

2. Jak často nakupujete šampony?

3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

4. Je pro Vás cena klíčovým faktorem?

5. V jakém cenovém rozpětí jste ochotni zaplatit za šampon?

6. Hraje u Vás roli při nákupním chování zboží v akci?

7. Jaké preferujete obaly?

8. Vybaví se Vám nějaká propagace na šampon, kterou jste za poslední měsíc viděl/a a kde se nacházela? př. televize, billboard (možnost více odpovědí)

9. Využil/a jste někdy osobní prodej k nákupu šamponů a přibližně kolikrát? (Jedná se například i o nezávislé poradkyně pro Avon, Oriflame a Mary Kay)

10. Kupujete dárkové balení šamponů?

11. Jsou pro Vás motivací k opakovanému nákupu věrnostní programy? (jedna nejnižší priorita, pět nejvyšší)

12. Kde vnímáte propagaci na šampony nejvíce? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

13. Kde nejčastěji nakupujete šampony?

14. Které z těchto vystavení produktu Vás nejvíce podnítí ke koupi?

15. Sledujete na YouTube, Facebooku nebo jiné sociální síti videa s tématem péče o vlasy?

16. Kterou značku z těchto běžně prodávaných šamponů nejčastěji používáte?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Jaký je Váš věk?

19. K jaké skupině se řadíte?

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Jaká je velikost místa, kde žijete?

22. Jaký je Váš čistý osobní měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která značka se Vám vybaví jako první, když se řekne šampon?

2. Jak často nakupujete šampony?

3. Podle čeho si nejčastěji vybíráte šampony? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

4. Je pro Vás cena klíčovým faktorem?

5. V jakém cenovém rozpětí jste ochotni zaplatit za šampon?

6. Hraje u Vás roli při nákupním chování zboží v akci?

7. Jaké preferujete obaly?

8. Vybaví se Vám nějaká propagace na šampon, kterou jste za poslední měsíc viděl/a a kde se nacházela? př. televize, billboard (možnost více odpovědí)

9. Využil/a jste někdy osobní prodej k nákupu šamponů a přibližně kolikrát? (Jedná se například i o nezávislé poradkyně pro Avon, Oriflame a Mary Kay)

10. Kupujete dárkové balení šamponů?

11. Jsou pro Vás motivací k opakovanému nákupu věrnostní programy? (jedna nejnižší priorita, pět nejvyšší)

12. Kde vnímáte propagaci na šampony nejvíce? (jedna nejnižší priorita, sedm nejvyšší)

13. Kde nejčastěji nakupujete šampony?

14. Které z těchto vystavení produktu Vás nejvíce podnítí ke koupi?

15. Sledujete na YouTube, Facebooku nebo jiné sociální síti videa s tématem péče o vlasy?

16. Kterou značku z těchto běžně prodávaných šamponů nejčastěji používáte?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Jaký je Váš věk?

19. K jaké skupině se řadíte?

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Jaká je velikost místa, kde žijete?

22. Jaký je Váš čistý osobní měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Srbová, T.Které faktory vás ovlivňují při rozhodnutí o nákupu šamponu? (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://nakupni-chovani-a-preference.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.