Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nakupování potravin v ČR

Nakupování potravin v ČR

Všímáte si společenské odpovědnosti supermarketů?
Nakupujete v společensky odpovědných obchodech radši? Zúčastněte se průzkumu Lucie Krátké.

(5 min)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Hanzová
Šetření:15. 11. 2021 - 29. 11. 2021
Počet respondentů:159
Počet otázek (max/průměr):32 / 22.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den! Jsme studenti VŠE, Marianna Dunčková, Tereza Hanzová, Dana Ryndychová a František Turčák a rádi bychom Vám položili několik otázek ohledně nakupování potravin a Vašich preferencí ohledně obchodů s potravinami. Tento dotazník je zcela anonymní a slouží hlavně k výzkumným účelům studentů Vysoké školy ekonomické Praze.

Dotazník Vám nezabere více než 15 minut.

Odpovědi respondentů

1. Pracovali jste dlouhodobě (víc než 1 rok) v odvětví marketingu nebo obchodu s potravinami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14289,31 %89,31 %  
Ano1710,69 %10,69 %  

Graf

2. Jste hlavním nebo jedním z hlavních zdrojů nákupů potravin ve vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne → konec dotazníku, Anootázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12487,32 %77,99 %  
Ne1812,68 %11,32 %  

Graf

3. Nakupujete potraviny nejčastěji online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11793,6 %73,58 %  
Ano86,4 %5,03 %  

Graf

4. Nakupujete potraviny nejčastěji v Makru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → konec dotazníku, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11397,41 %71,07 %  
ano32,59 %1,89 %  

Graf

5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl2724,32 %16,98 %  
Albert2421,62 %15,09 %  
Kaufland1917,12 %11,95 %  
Billa1311,71 %8,18 %  
Penny119,91 %6,92 %  
Globus76,31 %4,4 %  
Tesco65,41 %3,77 %  
Norma10,9 %0,63 %  
Kubík10,9 %0,63 %  
COOP10,9 %0,63 %  
Edeka (Německo)10,9 %0,63 %  

Graf

6. Kolikrát týdně tam nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2x týdně6456,64 %40,25 %  
3-4x týdně3430,09 %21,38 %  
Méně jak jednou týdně76,19 %4,4 %  
5-6x týdně76,19 %4,4 %  
Každý den10,88 %0,63 %  

Graf

7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10-20 minut4741,59 %29,56 %  
20-40 minut4136,28 %25,79 %  
40 minut až 1 hodinu1210,62 %7,55 %  
10 minut108,85 %6,29 %  
Více než 1 hodinu32,65 %1,89 %  

Graf

8. Jaká je hodnota Vašeho průměrného nákupu v daném obchodě?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4001716,04 %10,69 %  
10001211,32 %7,55 %  
200098,49 %5,66 %  
60098,49 %5,66 %  
30087,55 %5,03 %  
50087,55 %5,03 %  
35076,6 %4,4 %  
70065,66 %3,77 %  
80054,72 %3,14 %  
20054,72 %3,14 %  
ostatní odpovědi 3000
1200
1500
2500
1300
1.500
870
3500
50
4000
70
250
2018,87 %12,58 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:798.65
Minimum:200
Maximum:2500
Variační rozpětí:2300
Rozptyl:319312.88
Směrodatná odchylka:565.08
Medián:600
Modus:400

Graf

9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Blízkost/je cestou8676,11 %54,09 %  
Sortiment4640,71 %28,93 %  
Parkování2824,78 %17,61 %  
"Je můj oblíbený"2723,89 %16,98 %  
Nízké ceny2522,12 %15,72 %  
Otevírací doba2219,47 %13,84 %  
Technická vybavenost (Scan&Go, Samoobslužné pokladny)1513,27 %9,43 %  
Dobrý zákaznický servis54,42 %3,14 %  
Špičková kvalita a ceny nižší, než v Česku10,88 %0,63 %  
žádný jiný v okolí nemáme, ale naštěstí se staví Lidl10,88 %0,63 %  
Kvalita potravin10,88 %0,63 %  
nejlepší kombinace dojezd, kvalita, cena, výběr10,88 %0,63 %  
pěkné maso10,88 %0,63 %  
vím kde co je a nebloudím10,88 %0,63 %  

Graf

10. Nachází se prodejna, ve které nejčastěji nakupujete, mimo Vaše bydliště? (jiná vesnice či město)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8070,8 %50,31 %  
ano3329,2 %20,75 %  

Graf

11. Vyhovuje vám nabídka prodejny, kde nejčastěji nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9987,61 %62,26 %  
ne1412,39 %8,81 %  

Graf

12. Má podle vás daný obchod nižší ceny v porovnání s konkurencí?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6356,76 %39,62 %  
ano4843,24 %30,19 %  

Graf

13. Využíváte klubovou kartičku vašeho nejčastěji navštěvovaného obchodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5750,44 %35,85 %  
Ne, nemám o ni zájem4640,71 %28,93 %  
Ne, daný obchod klubové kartičky nenabízí108,85 %6,29 %  

Graf

14. Jezdíte do daného obchodu nejčastěji autem?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5750,44 %35,85 %  
ano5649,56 %35,22 %  

Graf

15. Kdy by Vám vyhovovalo nakupovat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odpoledne4441,9 %27,67 %  
Večer3634,29 %22,64 %  
Dopoledne3331,43 %20,75 %  
Brzy ráno1615,24 %10,06 %  
Po 22 h87,62 %5,03 %  
Po půlnoci21,9 %1,26 %  

Graf

16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

1. Nejdůležitější, 7. nejméně důležité

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Relativní vzdálenost1.9363.26
Sortiment1.7362.249
Možnost parkování3.8277.779
"Oblíbený řetězec"4.1276.057
Nízké ceny2.6553.572
Dobrý zákaznický servis3.9555.08
Otevírací doba3.5274.177

Graf

17. Jaká je velikost (typ) prodejny, ve které nejčastěji nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket (Tesco Expres, malé prodejny Albert)6860,71 %42,77 %  
Hypermarket (Globus, Kaufland, Tesco Extra)4237,5 %26,42 %  
Večerka (Žabka, Coop)21,79 %1,26 %  

Graf

18. Všímáte si hudby v prodejně?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne nevšímám6355,75 %39,62 %  
V prodejnách kde nakupuji nic takového není2017,7 %12,58 %  
Ano a vadí mi1513,27 %9,43 %  
Ano a líbí se mi1513,27 %9,43 %  

Graf

(1- velmi čisté, 5 - špinavé, neuklizené)

19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?

(1- velmi čisté, 5 - špinavé, neuklizené)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Tesco2.620.736
Lidl2.210.737
Kaufland2.5580.92
Albert2.441.026
Billa2.3481.031
Penny3.0831.264
Globus2.120.997

Graf

20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?

(1 - velmi levné, 5 - velmi drahé)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Tesco3.0610.744
Lidl2.4150.639
Kaufland2.4040.625
Albert3.030.722
Billa3.5570.824
Penny2.4180.856
Globus3.1130.822

Graf

21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?

(1 - velmi příjemná, 5 - velmi nepříjemná)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Tesco2.9250.736
Lidl2.4950.745
Kaufland30.8
Albert2.761.141
Billa2.8190.85
Penny3.4111.253
Globus2.5110.995

Graf

22. Všimli jste si/viděli jste v posledním měsíci reklamu na dané obchody? (letáky, rádio, billboardy, televize)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl6175,31 %38,36 %  
Kaufland5972,84 %37,11 %  
Albert3948,15 %24,53 %  
Billa3441,98 %21,38 %  
Tesco3239,51 %20,13 %  
Penny3239,51 %20,13 %  
Globus2530,86 %15,72 %  

Graf

23. Sledujete aktivně letáky těchto obchodů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lidl4546,88 %28,3 %  
Nesleduji letáky3132,29 %19,5 %  
Kaufland3132,29 %19,5 %  
Albert2728,13 %16,98 %  
Penny2323,96 %14,47 %  
Globus1313,54 %8,18 %  
Billa1212,5 %7,55 %  
Tesco99,38 %5,66 %  

Graf

24. Ve kterém z těchto obchodů máte klubovou kartu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco3936,45 %24,53 %  
Billa3532,71 %22,01 %  
Penny2826,17 %17,61 %  
Kaufland2826,17 %17,61 %  
Globus2725,23 %16,98 %  
žádnou nemám2523,36 %15,72 %  
Lidl2220,56 %13,84 %  
Albert1413,08 %8,81 %  

Graf

25. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7263,72 %45,28 %  
Muž4136,28 %25,79 %  

Graf

26. Do jaké věkové skupiny patříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-342925,66 %18,24 %  
45-542421,24 %15,09 %  
35-441916,81 %11,95 %  
55-64119,73 %6,92 %  
75+119,73 %6,92 %  
65-74108,85 %6,29 %  
18-2497,96 %5,66 %  

Graf

27. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5145,54 %32,08 %  
Středoškolské s maturitou3934,82 %24,53 %  
Vyšší odborné1513,39 %9,43 %  
Středoškolské bez maturity65,36 %3,77 %  
Základní10,89 %0,63 %  

Graf

28. Kolik členů má Vaše domácnost? (včetně Vás)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24038,46 %25,16 %  
32221,15 %13,84 %  
42120,19 %13,21 %  
11716,35 %10,69 %  
632,88 %1,89 %  
510,96 %0,63 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.53
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.94
Směrodatná odchylka:0.97
Medián:2
Modus:2

Graf

29. V jakém kraji bydlíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha4237,84 %26,42 %  
Středočeský kraj1614,41 %10,06 %  
Jihomoravský kraj98,11 %5,66 %  
Plzeňský kraj87,21 %5,03 %  
Moravskoslezský kraj65,41 %3,77 %  
Ústecký kraj65,41 %3,77 %  
Olomoucký kraj54,5 %3,14 %  
Pardubický kraj43,6 %2,52 %  
Kraj Vysočina43,6 %2,52 %  
Zlínský kraj43,6 %2,52 %  
Královéhradecký kraj32,7 %1,89 %  
Karlovarský kraj32,7 %1,89 %  
Liberecký kraj10,9 %0,63 %  

Graf

30. Bydliště:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město nad 100 000 obyvatel5146,36 %32,08 %  
Vesnice, město do 5 000 obyvatel3027,27 %18,87 %  
Město do 50 000 obyvatel1715,45 %10,69 %  
Město do 100 000 obyvatel1210,91 %7,55 %  

Graf

31. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný/á5145,13 %32,08 %  
Důchodce / důchodkyně (bez práce)1614,16 %10,06 %  
OSVČ1513,27 %9,43 %  
Důchodce / důchodkyně (s prací)97,96 %5,66 %  
Student/ka (s brigádou)54,42 %3,14 %  
Rodič na mateřské (bez práce)43,54 %2,52 %  
Rodič na mateřské (s prací)43,54 %2,52 %  
Nezaměstnaný/á32,65 %1,89 %  
Student/ka (bez brigády)21,77 %1,26 %  
zaměstnaný důchodce10,88 %0,63 %  
zaměstnána na HPP ale do toho studuji dálkově VŠ navazující (ing.)10,88 %0,63 %  
Studentka na mateřské (s prací)10,88 %0,63 %  
Žena/muž v domácnosti10,88 %0,63 %  

Graf

32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50000812,12 %5,03 %  
40000710,61 %4,4 %  
3000057,58 %3,14 %  
3500057,58 %3,14 %  
6000046,06 %2,52 %  
2500034,55 %1,89 %  
4500034,55 %1,89 %  
5500023,03 %1,26 %  
15000023,03 %1,26 %  
10000023,03 %1,26 %  
ostatní odpovědi 20000
80000
33000
98000
17000
46000
29000
65000
51.000
1
14000
22000
130000
38000
70000
60
78000
11400
90000
44000
85000
13700
10000
2537,88 %15,72 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:45485
Minimum:10000
Maximum:100000
Variační rozpětí:90000
Rozptyl:485466720.34
Směrodatná odchylka:22033.31
Medián:40000
Modus:50000

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 16 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Kolikrát týdně tam nakupujete?

  • odpověď 1-2x týdně:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 40 minut až 1 hodinu na otázku 7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?

8. Jaká je hodnota Vašeho průměrného nákupu v daném obchodě?

  • odpověď < 1.500 - 350 >:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Pracovali jste dlouhodobě (víc než 1 rok) v odvětví marketingu nebo obchodu s potravinami?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Jste hlavním nebo jedním z hlavních zdrojů nákupů potravin ve vaší domácnosti?

9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?

  • odpověď Blízkost/je cestou:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 minut na otázku 7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 3 - 4 > na otázku 28. Kolik členů má Vaše domácnost? (včetně Vás)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland=2 na otázku 21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sortiment=4 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 60000 - 150000 > na otázku 32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost parkování=0 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Otevírací doba=1 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Relativní vzdálenost=1 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?

10. Nachází se prodejna, ve které nejčastěji nakupujete, mimo Vaše bydliště? (jiná vesnice či město)

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 minut na otázku 7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Relativní vzdálenost=1 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 14. Jezdíte do daného obchodu nejčastěji autem?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 29. V jakém kraji bydlíte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sortiment=4 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Město nad 100 000 obyvatel na otázku 30. Bydliště:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland=0 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Město do 100 000 obyvatel na otázku 30. Bydliště:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké ceny=0 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 55-64 na otázku 26. Do jaké věkové skupiny patříte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 75+ na otázku 26. Do jaké věkové skupiny patříte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost parkování=7 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

11. Vyhovuje vám nabídka prodejny, kde nejčastěji nakupujete?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Parkování na otázku 9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Technická vybavenost (Scan&Go, Samoobslužné pokladny) na otázku 9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, daný obchod klubové kartičky nenabízí na otázku 13. Využíváte klubovou kartičku vašeho nejčastěji navštěvovaného obchodu?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dobrý zákaznický servis=7 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lidl=3 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny=0 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tesco=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa na otázku 23. Sledujete aktivně letáky těchto obchodů?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus na otázku 23. Sledujete aktivně letáky těchto obchodů?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 55-64 na otázku 26. Do jaké věkové skupiny patříte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Středočeský kraj na otázku 29. V jakém kraji bydlíte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 25000 - 38000 > na otázku 32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Brzy ráno na otázku 15. Kdy by Vám vyhovovalo nakupovat?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=0 na otázku 20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus=0 na otázku 20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=4 na otázku 21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny=2 na otázku 21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sortiment na otázku 9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi "Je můj oblíbený" na otázku 9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus=3 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Otevírací doba na otázku 9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 700 - 1200 > na otázku 8. Jaká je hodnota Vašeho průměrného nákupu v daném obchodě?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Otevírací doba=1 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypermarket (Globus, Kaufland, Tesco Extra) na otázku 17. Jaká je velikost (typ) prodejny, ve které nejčastěji nakupujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 3 - 4 > na otázku 28. Kolik členů má Vaše domácnost? (včetně Vás)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert=1 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35-44 na otázku 26. Do jaké věkové skupiny patříte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3-4x týdně na otázku 6. Kolikrát týdně tam nakupujete?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Otevírací doba=3 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Město do 50 000 obyvatel na otázku 30. Bydliště:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce / důchodkyně (bez práce) na otázku 31. Jste:

12. Má podle vás daný obchod nižší ceny v porovnání s konkurencí?

  • odpověď ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 minut na otázku 7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?

13. Využíváte klubovou kartičku vašeho nejčastěji navštěvovaného obchodu?

  • odpověď Ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert na otázku 24. Ve kterém z těchto obchodů máte klubovou kartu?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lidl na otázku 24. Ve kterém z těchto obchodů máte klubovou kartu?
  • odpověď Ne, nemám o ni zájem:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou nemám na otázku 24. Ve kterém z těchto obchodů máte klubovou kartu?

14. Jezdíte do daného obchodu nejčastěji autem?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost parkování=1 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Parkování na otázku 9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 1200 - 4000 > na otázku 8. Jaká je hodnota Vašeho průměrného nákupu v daném obchodě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vesnice, město do 5 000 obyvatel na otázku 30. Bydliště:
  • odpověď ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 10 minut na otázku 7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost parkování=7 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

17. Jaká je velikost (typ) prodejny, ve které nejčastěji nakupujete?

  • odpověď Hypermarket (Globus, Kaufland, Tesco Extra):
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
  • odpověď Supermarket (Tesco Expres, malé prodejny Albert):
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny na otázku 5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lidl=1 na otázku 21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=2 na otázku 20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?

18. Všímáte si hudby v prodejně?

  • odpověď Ne nevšímám:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Penny=5 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Otevírací doba=4 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?

  • odpověď Billa=0:
    • 10.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=0 na otázku 20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?
  • odpověď Globus=0:
    • 10.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Globus=0 na otázku 20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?

22. Všimli jste si/viděli jste v posledním měsíci reklamu na dané obchody? (letáky, rádio, billboardy, televize)

  • odpověď Lidl:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dobrý zákaznický servis=4 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

25. Pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland=0 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa=0 na otázku 19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi "Oblíbený řetězec"=0 na otázku 16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

30. Bydliště:

  • odpověď Město nad 100 000 obyvatel:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 29. V jakém kraji bydlíte?

31. Jste:

  • odpověď Důchodce / důchodkyně (bez práce):
    • 9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 75+ na otázku 26. Do jaké věkové skupiny patříte?

32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

  • odpověď < 1 - 25000 >:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Pracovali jste dlouhodobě (víc než 1 rok) v odvětví marketingu nebo obchodu s potravinami?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracovali jste dlouhodobě (víc než 1 rok) v odvětví marketingu nebo obchodu s potravinami?

2. Jste hlavním nebo jedním z hlavních zdrojů nákupů potravin ve vaší domácnosti?

3. Nakupujete potraviny nejčastěji online?

4. Nakupujete potraviny nejčastěji v Makru?

5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?

6. Kolikrát týdně tam nakupujete?

7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?

8. Jaká je hodnota Vašeho průměrného nákupu v daném obchodě?

9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?

10. Nachází se prodejna, ve které nejčastěji nakupujete, mimo Vaše bydliště? (jiná vesnice či město)

11. Vyhovuje vám nabídka prodejny, kde nejčastěji nakupujete?

12. Má podle vás daný obchod nižší ceny v porovnání s konkurencí?

13. Využíváte klubovou kartičku vašeho nejčastěji navštěvovaného obchodu?

14. Jezdíte do daného obchodu nejčastěji autem?

15. Kdy by Vám vyhovovalo nakupovat?

16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

17. Jaká je velikost (typ) prodejny, ve které nejčastěji nakupujete?

18. Všímáte si hudby v prodejně?

19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?

20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?

21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?

22. Všimli jste si/viděli jste v posledním měsíci reklamu na dané obchody? (letáky, rádio, billboardy, televize)

23. Sledujete aktivně letáky těchto obchodů?

24. Ve kterém z těchto obchodů máte klubovou kartu?

25. Pohlaví

26. Do jaké věkové skupiny patříte?

27. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

28. Kolik členů má Vaše domácnost? (včetně Vás)

29. V jakém kraji bydlíte?

30. Bydliště:

31. Jste:

32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracovali jste dlouhodobě (víc než 1 rok) v odvětví marketingu nebo obchodu s potravinami?

2. Jste hlavním nebo jedním z hlavních zdrojů nákupů potravin ve vaší domácnosti?

3. Nakupujete potraviny nejčastěji online?

4. Nakupujete potraviny nejčastěji v Makru?

5. V jakém obchodě s potravinami nejčastěji nakupujete?

6. Kolikrát týdně tam nakupujete?

7. Kolik času průměrně strávíte v obchodě, kde nakupujete nejčastěji?

8. Jaká je hodnota Vašeho průměrného nákupu v daném obchodě?

9. Z jakého důvodu nakupujete v tomto obchodě nejčastěji?

10. Nachází se prodejna, ve které nejčastěji nakupujete, mimo Vaše bydliště? (jiná vesnice či město)

11. Vyhovuje vám nabídka prodejny, kde nejčastěji nakupujete?

12. Má podle vás daný obchod nižší ceny v porovnání s konkurencí?

13. Využíváte klubovou kartičku vašeho nejčastěji navštěvovaného obchodu?

14. Jezdíte do daného obchodu nejčastěji autem?

15. Kdy by Vám vyhovovalo nakupovat?

16. Jak jsou pro Vás následující kritéria ve výběru obchodu s potravinami důležitá?

17. Jaká je velikost (typ) prodejny, ve které nejčastěji nakupujete?

18. Všímáte si hudby v prodejně?

19. Jak čisté a uklizené Vám připadají obchody daného řetězce?

20. Jak drahé Vám připadají obchody daného řetězce?

21. Jak příjemná Vám připadá atmosféra v obchodech daného řetězce?

22. Všimli jste si/viděli jste v posledním měsíci reklamu na dané obchody? (letáky, rádio, billboardy, televize)

23. Sledujete aktivně letáky těchto obchodů?

24. Ve kterém z těchto obchodů máte klubovou kartu?

25. Pohlaví

26. Do jaké věkové skupiny patříte?

27. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

28. Kolik členů má Vaše domácnost? (včetně Vás)

29. V jakém kraji bydlíte?

30. Bydliště:

31. Jste:

32. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hanzová, T.Nakupování potravin v ČR (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://nakupovani-potravin-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.