Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nové trendy v personalistice - určeno pro personalisty
Nové trendy v personalistice - určeno pro personalisty
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petra Svoboda |
---|---|
Šetření: | 09. 02. 2020 - 23. 02. 2020 |
Počet respondentů: | 32 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 11 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 44,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou magisterského studia na Vysoké škole finanční a správní v Praze.
Aktuálně zpracovávám diplomovou práci na téma "Nové sofistikované trendy v personalistice".
Vyplňování dotazníku Vám zabere jen pár minut a je zcela anonymní.
Tento dotazník je určen pouze pro personalisty.
Předem děkuji za Vaši pomoc.
Bc. Petra Svoboda, DiS
Odpovědi respondentů
1. Sledujete (Vy osobně v roli personalisty) nejnovější trendy v oblasti řízení lidských zdrojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, aktivně je sám/sama vyhledávám | 17 | 53,13 % | 53,13 % |
Ano, ale informace o nich aktivně nevyhledávám | 12 | 37,5 % | 37,5 % |
Ne, tato oblast mě vůbec nezajímá | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
Ne, nesleduji | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
2. Z jakého zdroje se o aktuálních HR trendech nejčastěji dozvídáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet a sociální sítě (LinkedIn, Facebook apod.) | 21 | 65,63 % | 65,63 % |
Workshopy, semináře, přednášky | 4 | 12,5 % | 12,5 % |
Tištěné zdroje – časopisy, noviny, knihy | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
od uchazecu | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Neda se rict, co nejcasteji. | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Network | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Škola | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
vše výše uvedené | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
3. Co je ve vaší společnosti největší překážkou při zavádění nových trendů v oblasti řízení lidských zdrojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nedostatečný zájem/neochota ze strany vedení | 8 | 25 % | 25 % |
Nedostatek informací o aktuálních HR trendech | 7 | 21,88 % | 21,88 % |
Nedostatek finančních prostředků | 6 | 18,75 % | 18,75 % |
Časove omezení | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
ja | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
zatím nedostatek času | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
nedostatek času a kapacita | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
velikost společnosti, není v jejich silách neustále reagovat na trendy | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Jedna se o velkou firmu, ktera neni tak flexibilni. | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Zavádíme je, ale ne vždy jsou nové trendy úspěšně ve ymyslu že fungují | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
velikost firmy (korporát) | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
opět bohužel všechny 3 předchozí nabídky dohromady | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Neznalost těchto trendů, těžká uchopitelnost vysvětlení přínosu | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Věkově starsi zaměstnanci ve výrobě | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
4. Pokud byste si mohl/a vybrat jednu z fází „životního“ cyklu zaměstnance, do které byste aktuálně investoval/a v podobě zavedení nového trendu, která fáze by to byla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Život ve společnosti – např. do oblasti firemní kultury, vzdělávání, … | 18 | 56,25 % | 56,25 % |
Nástup a adaptace nových zaměstnanců | 10 | 31,25 % | 31,25 % |
Nábor zaměstnanců | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
Odchod zaměstnance ze společnosti | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
5. Věnuje podle Vás vrcholový management společnosti, ve které pracujete, dostatečnou pozornost novinkám a trendům v oblasti řízení lidských zdrojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 20 | 62,5 % | 62,5 % |
Ano | 12 | 37,5 % | 37,5 % |
6. Jaký nejnovější trend z oblasti řízení lidských zdrojů jste naposledy zaznamenal/a? Pokud Vás jich napadá více, uveďte i více než jeden.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Self service zaměstnanců v oblasti aktualizace osobních informací
- Competency models - Shadowing
:-(
....
*
Být v práci míň - zkrácená pracovní doba, která zvýší efektivitu zaměstnance a zároveň mu dopřeje více volna
candidate experience
collaborative hiring, recruitment marketing
Data v hr Využití sociálních siti Valididta výběrových řízení
digitalizace
e- neschopenka
Gamifikace onboardingu AI v náboru Využívání big data k predikci chování zaměstnance Koncept svobodných firem Mindfulness pro zvýšení výkonnosti Zkracování pracovní doby (4denní pracovní. týden)
chatbot v HR, online vzdelavani, online kurzy, webinare...
Nabídka dnů volna navíc (bankovní sektor)
nabírat v IT oblasti již na středních školách, jelikož klesá počet absolventů vysokých škol se zaměřením na IT
navyšování počtu dní dovolené
Nevím
Nevím.
Outboarding
Plánování smen samotnými zaměstnanci
Psychodiagnóza
Samoucici společnost, novy přístup k benefitum
Sofistikované zjišťování takového povolání, které nejlépe odpovídá skutečnému zastoupení schopností, tj. antropologická biotypologie. Je to sice velmi stará metoda, avšak stále znova objevovaná.
spanek v praci
Trendy v onboardingu
v oblasti IT a robotize
V oblasti náboru - chatboti, v oblast rozvoje - Arnold robot na zjišťování spokojenosti zaměstnanců, benefity - dog friendly/children friendly office, práce remote...
Virtuální realita v onboardingu a vzdělávání zaměstnanců, Učení zážitkem - teambuilding formou zdánlivě reálných situací za zapojení herců a rozsáhlého štábu
Virtuální realita ve vzdělávání
Využití digitální technologie v HR
zájem o školení soft skills, chystáme se na další, např. dotazníky pro zaměstnance
Zpětná vazba nepřijatým uchazečům s článkem na téma jak si najít ideální práci.
7. Jaká byla poslední „HR novinka“, kterou jste ve společnosti implementovali?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
12 dnů volna navíc
Benefitka
detailní vacancy briefingy s hiring manažery
e-learning
elektonicke výplatní lístky
Employee survey
Eneschopenka
Expertní job matching kandidátů na klíčové kompetence firmy pomocí online psychodiagnostiky
Finanční odměny - svatba, narození dítěte.
GDPR
hodnocení zkušební doby
kariérní web, chtěli bychom zavést společné snídaně
Měli jsme tady odpoledne virtuální reality, ale to nešlo o implementaci. Spíš jsem je ještě implementovat nestihla :-), ale lákalo by mě nějaké měřítko spokojenosti zaměstnanců + nějaký moderní nástroj na zjišťování zpětné vazby mezi zaměstnanci a směrem k manažerům. Něco jako moderní 360° ZV.
multisportkarta
Náborová videa
Naše profesní poradna využívá antropologickou biotypologii.
navýšení dovolené na 25 dní
Nevím
Nic nového
nový interní systém pro nástup nového zaměstnance
Novy naborovy system, možnost sam si menit personalni udaje (zmena bydliste, svatba, rozvod, narozeni deti....)
Porad neco. Pracuji v US firme, takze nejake novinky se zavadeji porad. Casto se tykaji rovnosti atd.
Sledovani spokojenosti zamestnancu
spanek v praci
Tap - design vyberek, automatizace mailu a sablony
Využití sociálních sítí při náboru.
Vzdělávání - inspirativní setkání
Začali jsme nábor více zaměřovat i na starší lidi a lidí v důchodovém věku
Zavedení pozice HR business partnera napříč firmou.
žádná
žádná
8. Jaký mají, podle Vašeho názoru, současní zaměstnanci vztah k moderním technologiím - webové aplikace, digitalizace dokumentů, robotizace (např. chatboti), virtuální realita, umělá inteligence?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kladný | 23 | 71,88 % | 71,88 % |
Neutrální | 6 | 18,75 % | 18,75 % |
Záporný | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
9. Společnost, ve které působíte, zaměstnává:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
251 a více zaměstnanců (velká společnost) | 20 | 62,5 % | 62,5 % |
51 – 250 zaměstnanců (středně velká společnost) | 9 | 28,13 % | 28,13 % |
0 – 50 zaměstnanců (malá společnost) | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
10. Hlavním vlastníkem/akcionářem společnosti, ve které pracujete, je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Česká fyzická/právnická osoba | 17 | 53,13 % | 53,13 % |
Zahraniční fyzická/právnická osoba | 13 | 40,63 % | 40,63 % |
Český stát (event. příspěvková organizace apod.) | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
11. Co je hlavním předmětem podnikání společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Obchod | 7 | 21,88 % | 21,88 % |
Informační technologie | 7 | 21,88 % | 21,88 % |
Potravinářství | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
Služby | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
Strojírenství | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
Poradenství | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Pohostinství a ubytování | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
zdravotnictví | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Věda a výzkum | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Logistika | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Energetika - stavebni inzenyrstvi | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Telekomunikace | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
automobilový průmysl | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Bankovnictví a finanční služby | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
automotive | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
výroba | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.