Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > On-line nakupování běžných potravin nebo specializovaných potravin

On-line nakupování běžných potravin nebo specializovaných potravin

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Zadražilová
Šetření:25. 03. 2023 - 08. 04. 2023
Počet respondentů:46
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentka provozně-ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze a chtěla bych Vás požádat o vyplnění anonymního dotazníku. Dotazník se týká analýzy spotřebitelského chování na trhu potravin. Tento dotazník je součástí mé diplomové práce a jeho vyplnění Vám zabere maximálně 15 minut.

U každé otázky zaškrtněte vždy jednu odpověď, pokud není v závorce uvedeno jinak.

Předem děkuji za Vaši spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Nachází se Vaše trvalé bydliště ve Středočeském kraji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2452,17 %52,17 %  
Ano2247,83 %47,83 %  

Graf

2. Nakupujete potraviny on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3073,17 %65,22 %  
Ne1126,83 %23,91 %  

Graf

3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rohlik.cz1845 %39,13 %  
Košík.cz1435 %30,43 %  
Scuk.cz512,5 %10,87 %  
Itesco512,5 %10,87 %  
Žádný 410 %8,7 %  
Aktin12,5 %2,17 %  
nenakupuji12,5 %2,17 %  
Nevyuzivam 12,5 %2,17 %  
Albert12,5 %2,17 %  
Nevyužívám12,5 %2,17 %  
Tchibo,dortisimo12,5 %2,17 %  
Albert domů12,5 %2,17 %  
online nákup potravin jsem využila zcela výjimečně v době covid karantény 12,5 %2,17 %  

Graf

4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlnost2255 %47,83 %  
Úspora času1742,5 %36,96 %  
Doprava až do domácnosti1640 %34,78 %  
Širší výběr615 %13,04 %  
nenakupuji25 %4,35 %  
nenakupuju25 %4,35 %  
potraviny s bio a jinou certifikací12,5 %2,17 %  
Radši osobní vyber12,5 %2,17 %  
Nenakupuji přes internet12,5 %2,17 %  
Covid12,5 %2,17 %  
-12,5 %2,17 %  
Nechci kontakt s lidmi12,5 %2,17 %  
nemožnost nakoupit osobně 12,5 %2,17 %  

Graf

5. Byl pro Vás prvotní impulz k nakupování potravin přes internet Covid-19?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2152,5 %45,65 %  
Ne1845 %39,13 %  
Nevím12,5 %2,17 %  

Graf

6. Jak často nakupuje potraviny on-line?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za měsíc1640 %34,78 %  
1x týdně717,5 %15,22 %  
nikdy410 %8,7 %  
2x týdně37,5 %6,52 %  
jednou za rok25 %4,35 %  
Jak potrebuju12,5 %2,17 %  
vubec12,5 %2,17 %  
Tak jednou za ctvrt roku12,5 %2,17 %  
Dnes již ne12,5 %2,17 %  
-12,5 %2,17 %  
Nárazově, nejčastěji při nemoci12,5 %2,17 %  
2x za rok12,5 %2,17 %  
Behem Covidu12,5 %2,17 %  

Graf

7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité) – vhodné zakřížkujte

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.8650.657
Kvalita1.8380.568
Složení2.5681.489
Výrobce/dodavatel3.3781.316
Doporučení od rodiny, známých, předchozí zkušenosti2.9211.125

Graf

8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úspora času2665 %56,52 %  
Dovoz nákupu až k Vám domů1742,5 %36,96 %  
Možnost nakoupit v jakoukoli hodinu1640 %34,78 %  
Člověk nemusí nést těžký nákup1435 %30,43 %  
Nákup jen toho, co opravdu potřebujete512,5 %10,87 %  
Doprava zdarma od určité výše ceny nákupu512,5 %10,87 %  
Nižší cena produktů25 %4,35 %  
Nemusím mezi lidi12,5 %2,17 %  
Nespatřuji výhody 12,5 %2,17 %  
-12,5 %2,17 %  
Klid a systematičnost při vybírání12,5 %2,17 %  
Žádný kontakt s lidmi12,5 %2,17 %  
možnost zakoupit sortiment, který jinak není k dostání12,5 %2,17 %  

Graf

9. Co považujete za nevýhody online nakupování potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost si prohlédnout a vybrat potraviny osobně2357,5 %50 %  
Riziko, že dodané zboží bude špatné kvality1435 %30,43 %  
Doba dodání mezi objednávkou a doručením nákupu1127,5 %23,91 %  
Příplatek za dopravu1127,5 %23,91 %  
Spotřeba velkého množství obalového materiálu922,5 %19,57 %  
Riziko, že dodané zboží nebude odpovídat objednávce922,5 %19,57 %  
Obavy ze zneužití osobních údajů (např. platební karty)37,5 %6,52 %  
Zajet tam je rychlejší, v aplikaci trávím moc času, a obaly mám plátěné opakovaci sáčky 12,5 %2,17 %  
-12,5 %2,17 %  
Nutné nakoupit za určitou částku, aby byla doprava zdarma12,5 %2,17 %  

Graf

10. Uskutečňuje tzv. zvyklostní nákupy? (Nakupujete to, co vždycky. Nákup oblíbené značky z hlediska loajality.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2665 %56,52 %  
Ne820 %17,39 %  
Nevím615 %13,04 %  

Graf

11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel koupí i to, co původně koupit nechtěl)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za měsíc2152,5 %45,65 %  
1x za týden1025 %21,74 %  
2-3x do týdne922,5 %19,57 %  

Graf

12. Rozhodněte o výroku (U každého výroku vhodné zaškrtněte)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. Měli jste někdy problém s kvalitou potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3280 %69,57 %  
Ne820 %17,39 %  

Graf

14. Kolik v průměru zaplatíte měsíčně ze svého čistého měsíčního příjmu na nákup potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 000 Kč a více2562,5 %54,35 %  
Do 3 000 Kč1230 %26,09 %  
Do 2 000 Kč37,5 %6,52 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3485 %73,91 %  
Muž615 %13,04 %  

Graf

16. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-351537,5 %32,61 %  
36-491332,5 %28,26 %  
Do 25 let717,5 %15,22 %  
50-64410 %8,7 %  
65 a více12,5 %2,17 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední vzdělání s maturitou1537,5 %32,61 %  
Vysokoškolské bakalářské vzdělání1025 %21,74 %  
Vysokoškolské magisterské vzdělání922,5 %19,57 %  
Střední vzdělání bez maturity37,5 %6,52 %  
Vyšší odborné vzdělání37,5 %6,52 %  

Graf

18. Jaký je Váš status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný2357,5 %50 %  
Student717,5 %15,22 %  
OSVČ (podnikatel)37,5 %6,52 %  
Nezaměstnaný37,5 %6,52 %  
Rodič na mateřské dovolené37,5 %6,52 %  
Důchodce12,5 %2,17 %  

Graf

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 000 a více obyvatel2562,5 %54,35 %  
Do 5 000 obyvatel922,5 %19,57 %  
Do 1 000 obyvatel410 %8,7 %  
Do 500 obyvatel25 %4,35 %  

Graf

20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dva1435 %30,43 %  
Čtyři1025 %21,74 %  
Tři922,5 %19,57 %  
Jeden615 %13,04 %  
Pět a více12,5 %2,17 %  

Graf

21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
01438,89 %30,43 %  
2822,22 %17,39 %  
4 a více513,89 %10,87 %  
žádné38,33 %6,52 %  
138,33 %6,52 %  
0 (s vybranou možností 0 nešel dotazník odeslat, stále mě to vracelo k otázce)12,78 %2,17 %  
Nula 12,78 %2,17 %  
312,78 %2,17 %  

Graf

22. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 35 000 Kč923,08 %19,57 %  
Do 45 000 Kč923,08 %19,57 %  
Do 25 000 Kč820,51 %17,39 %  
Do 15 000 Kč820,51 %17,39 %  
Nad 45 000 Kč512,82 %10,87 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Nakupujete potraviny on-line?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rohlik.cz na otázku 3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava až do domácnosti na otázku 4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za měsíc na otázku 6. Jak často nakupuje potraviny on-line?

8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?

  • odpověď Úspora času:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od rodiny, známých, předchozí zkušenosti=4 na otázku 7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité) – vhodné zakřížkujte

12. Rozhodněte o výroku (U každého výroku vhodné zaškrtněte)

  • odpověď Při nákupu potravin vyhledáváte potraviny v akci a za výhodnou cenu.=Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny nakupujete bez ohledu na cenu.=Ne na otázku 12. Rozhodněte o výroku (U každého výroku vhodné zaškrtněte)

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?

  • odpověď 5 000 a více obyvatel:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potraviny nakupujete bez ohledu na cenu.=Ne na otázku 12. Rozhodněte o výroku (U každého výroku vhodné zaškrtněte)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nachází se Vaše trvalé bydliště ve Středočeském kraji?

2. Nakupujete potraviny on-line?

3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?

4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?

5. Byl pro Vás prvotní impulz k nakupování potravin přes internet Covid-19?

6. Jak často nakupuje potraviny on-line?

7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité) – vhodné zakřížkujte

8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?

9. Co považujete za nevýhody online nakupování potravin?

10. Uskutečňuje tzv. zvyklostní nákupy? (Nakupujete to, co vždycky. Nákup oblíbené značky z hlediska loajality.)

11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel koupí i to, co původně koupit nechtěl)

12. Rozhodněte o výroku (U každého výroku vhodné zaškrtněte)

13. Měli jste někdy problém s kvalitou potravin?

14. Kolik v průměru zaplatíte měsíčně ze svého čistého měsíčního příjmu na nákup potravin?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaký je Váš věk?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaký je Váš status?

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?

20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?

21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nachází se Vaše trvalé bydliště ve Středočeském kraji?

2. Nakupujete potraviny on-line?

3. Který on-line portál pro nákup potravin využíváte?

4. Z jakého důvodu nakupujete potraviny přes internet?

5. Byl pro Vás prvotní impulz k nakupování potravin přes internet Covid-19?

6. Jak často nakupuje potraviny on-line?

7. Podle jakých kritérií vybíráte potraviny na internetu? (Určete na škále od 1 do 5, kde 1 – nejdůležitější, 2- velmi důležité, 3 - průměrně důležité, 4 - spíše nedůležité, 5 - nejméně důležité) – vhodné zakřížkujte

8. Co považujete za výhody on-line nakupování potravin?

9. Co považujete za nevýhody online nakupování potravin?

10. Uskutečňuje tzv. zvyklostní nákupy? (Nakupujete to, co vždycky. Nákup oblíbené značky z hlediska loajality.)

11. Jak často uskutečňujete tzv. impulzivní nákupy? (Spotřebitel koupí i to, co původně koupit nechtěl)

12. Rozhodněte o výroku (U každého výroku vhodné zaškrtněte)

13. Měli jste někdy problém s kvalitou potravin?

14. Kolik v průměru zaplatíte měsíčně ze svého čistého měsíčního příjmu na nákup potravin?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaký je Váš věk?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Jaký je Váš status?

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště?

20. Jaký je počet členů ve Vaší domácnosti?

21. Jaký je počet dětí ve Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Zadražilová, L.On-line nakupování běžných potravin nebo specializovaných potravin (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://on-line-nakupovani-beznych-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.