Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Prosím o vyplnění mého krátkého dotazníku ohledně způsobů sjednání pojištění (s užším zaměřením na on-line srovnávače), který bude součástí mé bakalářské práce.
Za vyplnění všem moc děkuji :)
Jakub Kolařík
Odpovědi respondentů
1. Jste žena nebo muž?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
144
68,57 %
68,57 %
muž
66
31,43 %
31,43 %
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-30 let
144
68,57 %
68,57 %
31-40 let
19
9,05 %
9,05 %
více než 50 let
18
8,57 %
8,57 %
41-50 let
17
8,1 %
8,1 %
méně než 20 let
12
5,71 %
5,71 %
3. V jakém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Praha
88
41,9 %
41,9 %
Středočeský
44
20,95 %
20,95 %
Plzeňský
19
9,05 %
9,05 %
Olomoucký
10
4,76 %
4,76 %
Ústecký
10
4,76 %
4,76 %
Královehradecký
9
4,29 %
4,29 %
Jihomoravský
8
3,81 %
3,81 %
Jihočeský
5
2,38 %
2,38 %
Moravskoslezský
4
1,9 %
1,9 %
Liberecký
3
1,43 %
1,43 %
Zlínský
3
1,43 %
1,43 %
Vysočina
3
1,43 %
1,43 %
Karlovarský
3
1,43 %
1,43 %
Pardubický
1
0,48 %
0,48 %
4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední škola s maturitou
84
40 %
40 %
bakalářský titul
58
27,62 %
27,62 %
magisterský titul
42
20 %
20 %
vyšší odborné vzdělání
10
4,76 %
4,76 %
střední škola bez maturity
7
3,33 %
3,33 %
doktorandský titul
5
2,38 %
2,38 %
základní
4
1,9 %
1,9 %
5. Sjednali jste si někdy pojištění?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
197
93,81 %
93,81 %
ne
13
6,19 %
6,19 %
6. Jaké pojištění jste si sjednali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cestovní pojištění
187
89,05 %
89,05 %
Pojištění vozidla (povinné ručení, havarijní pojištění)
92
43,81 %
43,81 %
Životní pojištění
67
31,9 %
31,9 %
Pojištění odpovědnosti ("pojistka na blbost")
60
28,57 %
28,57 %
Pojištění bydlení (domácnosti, nemovitosti)
58
27,62 %
27,62 %
Jiné
26
12,38 %
12,38 %
Nikdy jsem si nesjednal/a pojištění.
11
5,24 %
5,24 %
7. V jakých případech byste uvažovali o sjednání pojištění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Při cestě do zahraničí.
196
93,33 %
93,33 %
Mám vozidlo.
151
71,9 %
71,9 %
Mám dům/byt.
132
62,86 %
62,86 %
Plánuji/mám hypotéku.
70
33,33 %
33,33 %
Plánuji/mám děti.
67
31,9 %
31,9 %
Nesjednal bych si pojištění.
3
1,43 %
1,43 %
Pro zajištění svých blízkých
1
0,48 %
0,48 %
odpovědnost za škody způsobené zvířaty
1
0,48 %
0,48 %
viz ad 6
1
0,48 %
0,48 %
Pojištění odpovědnosti
1
0,48 %
0,48 %
Sport
1
0,48 %
0,48 %
pokrytí úrazů při sportu
1
0,48 %
0,48 %
Pojištění blbosti a domácího mazlíčka (kůň)
1
0,48 %
0,48 %
Můj pes
1
0,48 %
0,48 %
aktivně sportují
1
0,48 %
0,48 %
uvažuji o úrazovém, životním
1
0,48 %
0,48 %
útazové
1
0,48 %
0,48 %
8. Jakým způsobem jste/byste si pojištění sjednali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
On-line (přes internet)
133
63,33 %
63,33 %
Na pobočce pojišťovny
133
63,33 %
63,33 %
Přes pojišťovacího zprostředkovatele
71
33,81 %
33,81 %
Společně s jiným produktem (např. pojištění při koupi nového telefonu)
25
11,9 %
11,9 %
Telefonicky
7
3,33 %
3,33 %
Nesjednal/a bych si pojištění.
2
0,95 %
0,95 %
v té pobočce kde by mne spíše od pojištění odrazovali než přemlouvali
1
0,48 %
0,48 %
Mobilni bankovnictvi RB
1
0,48 %
0,48 %
Sám sobě
1
0,48 %
0,48 %
I pres skolu
1
0,48 %
0,48 %
přes Partners
1
0,48 %
0,48 %
9. Proč jste zvolili tuto/tyto metody?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jednoduchost
4
1,9 %
1,9 %
Rychlost, jednoduchost
3
1,43 %
1,43 %
nevim
3
1,43 %
1,43 %
Jednoduché
3
1,43 %
1,43 %
Je to rychlé
3
1,43 %
1,43 %
Jednoduchost, rychlost
2
0,95 %
0,95 %
důvěra
2
0,95 %
0,95 %
Nejrychlejší způsob
2
0,95 %
0,95 %
p
2
0,95 %
0,95 %
Pohodlnost
2
0,95 %
0,95 %
ostatní odpovědi
Osobni kontakt Rychlost Protože mému poradci důvěřuji, on-line sjednání je nejpohodlnější a telefonicky zase nejrychlejší Pohodlí, produkt na míru jediná jistota Protoze s tim mam dobre zkusenosti Protože většinu věcí dnes dělám online. Mám známého pojišťováka, takže v tomto případě se obracím primárně na něj. Nejlepší ceny, dostupnost, kvalitní rady od dobrého poradce, rychlost Kvůli dobré zkušenosti z dřívějška. protože osobní kontakt, poradí Nejjednodušší, nejrychlejší Pro mě je nejspolehlivější obratit se na pracovníka pojišťovny přímo přijde mi to přirozené - u větší pojistky typu hypotéka ocením vysvětlení a lidský přistup, u cestovního mi vyhovuje rychlost a jednoduchost Moc pojišťovacích zprostředkovatelů v rodině i mezi přáteli Makléř je rodinný přítel, duverujeme mu Internet predevsim kdyz jedu do zahranici Kubíku :) Připadá mi nejjednodušší. Při každém sjednání bych si zjistil co nejvíce informací na internetu a pak se rozhodl pro daný produkt a šel "najisto" Je nejpohodlnejsi rychlé, možnost srovnání Lehčí u dovolené pouze přes internet, myslím že to stačí. U pojištění domu apod. bych si zjistila více informací na pobočce. je to rychlé, relativně spolehlivé a lze je sjednat z domova. přes internet je to rychlé, snadné, nikdo mi nenutí další produkty (využívám při zařizování méně nákladnějších pojistek); na pobočce - protože když jsem vyřizovala věci hodnotnější, přišlo mi lepší a správné zařídit to s člověkem, který mi vše vysvětlí nejméně časově náročné Pokud něco sjednávám, tak chci vědět že jde skutečně o pojišťovnu vyhovují mi Spolu s vyřizováním hypotéky jsme sjednávali také příslušná pojištění. Pro pocit důvěryhodnosti osoby se kterou jednám a instituce. Možnost získat odpovědi na dotazy, a ne pouze vyplňovat/odsouhlasovat přednastavené údaje. Jednoduché, v klidu doma Jsou pro mne důvěryhodné. První pojištění jsem uzavžena s pojišťovacím zprostředkovatelem, další z časových důvodů vždy začínala na srovnávači. S ohledem na konkrétní okolnosti byly nejjednodušší. Lze kást otázky přímo zaměstnanci pojišťovny v osobním rozhovoru. Na pobočce aby mi zaměstnanec poradil s možnostmi a na on-line kvůli rychlosti osobní kontakt s možností případných dotazů mám radši osobní kontakt Cestovní pojištění sjednávám výhradně online, v případě životního pojištění, nebo pojištění havarijního, bytu apod. bych nejprve přes online vyhledávač zjistila cenové srovnání a podmínky a dále bych šla sjednat na pobočku (kde je možné zjistit doplňující/upesňující informace) Na pobočce pokud se jedná o životní pojištění. U sjednávání je mnoho otázek, proto jsem volila jednání "face to face". U cestovního pojištění je to nejjednodušší přes internet. Je to rychlé a informace, které píšou na webu dostačující. Rychlost, jistota při likvidaci Možnosti, co už jsem využil Nevím. Protože bagr. Neboť upřednostňuji osobní přístup a dává mi to pocit větší kontroly nad situací - nepřímé, neosobní cesty jdou snáze zneužít Dle potřeby a ceny Chci mít 100% jistotu,že bude zacházeno s osobními údaji v souladu se zákony. Velky přehled, casove nejefejtivnejsi Cestovni pojisteni online - je to rychle. Zdá se mi lepší, když vidím smlouvu před sebou a můžu se rovnou zeptat, když něčemu nerozumím. považuji za nejspolehlivější Nejjednodušší postup + dobrá cena Nejjednodušší - byla jsem zaměstnancem pojišťovny. protože chci Muzu si porovnat nabidky vice pojistoven Protože to bylo nejjednodušší. Pohodlnost, jednoduchost, rychlost, dostupnost preferuji osobní kontakt Protože přesně vidíte, co podepisujete a nikdo vás tak nemůžu oklamat. V případě On-line pojištění jen v případě ověřené pojišťovny On-line: rychlost, pobočka: ujištění, že mám, co potřebuji jsou oficiální a rychlé Lepší srovnání v rámci konkurence, efektivnost, pohodlí, kvalita Pojištění online je nejrychlejší a nejpohodlnější. Dostupnost, rychlost, jednoduchost Rodinný příslušník pracuje v pojišťovně Připadají mi spolehlivé a i poměrně jednoduché Nejjednodussi Největší přehled, rozumné je ale i predtim si o tom něco přečíst Dobrá zkušenost s finančním poradcem Přes internet si člověk může projít možnosti i u jiných pojišťoven, to mi připadá jako nejlepší možnost. cas pobočka pokud je blízko, prodejci poradí; internet jde udělat odkudkoliv, společně s produktem, je to pohodlné osobní kontakt a možnost snadné konzultace Přímá domluva Face to face je vždycky nejlepší a nejrychlejší možnost. Navíc zaměstnanec může říct typy atd a nemusím to hledat Abych se mohla zeptat na vsechny detaily osobne vyhovující Možnost srovnání prostřednictvím internetu Online- pohodli, pobocka - odbornici Je to nejjistější lepší komunikace/pohodlnější když jde o finance, věřím jen vlastnímu úsudku... pokud bych využila online srovnávač, museli by být informace objektivní a upozornit na praktiky pojištoven, kterými se snaží znevýhodnit své klienty (přepočet úroku francouzskou metodou ap.) rychlý a praktický způsob Osobně je to vždy lepší jsou bezpečnější Tento způsob byl nejjednoduší a hlavně nejrychlejší, však žijeme v urychlené době. A tak proč čekat někde minuty a minuty na pobočce. Možnost zjištění všech nedostatků i plusů, zodpovězení otázek Je to jednoduche, pres net je to z pohodli domova, osobne je to i s vysvetlenim a pres prostrednika je mozna sleva. Zalezi na druhu pojisteni Měla bych hodně otázek Jednoduchost a nizka cena Nejjednodušší Online - u cestovního pojištění: rychlost, přehlednost, nepotřebovala jsem radu odborníka. Zprostředkovatel - životní pojištění, auto: srovnal mi pojištění od vícero pojišťoven, vysvětlil jednotlivé položky, poradil o výhodách a nevýhodách a rozdělil se se mnou o provizi (ZFP) Rychle Upřednostňuju osobní řešení je to nejrychlejší a nejdostupnější, není u toho na mě vyvíjen tlak - mám větší prostor si to řádně prostudovat a vyhnout se podvodu Je snadnější se zeptat na vše, co by mě mohlo zajímat. nepotřebuju Je to nejrychlejší. Je nejrychlejší Bylo to jednoduché a bylo mi to doporučeno. Přímá komunikace s "živým" člověkem, možnost vysvětlení apod. Mám radši osobní přístup, z očí do očí. zvyk Je to nejrychlejší, znám pojišťovacícho zprostředkovatele Zkusenost. čas Větši jistota než přes internet. Je to dostupné a pohodlné nejvíce mi vyhovují Na pobočku bych šla v případě dlouhodobého pojištění, protože přímému kontaktu s osobou se nic nevyrovná. Online pojištění v případě cestoního / pojištění hodnotnějších věcí, tam není taková možnost výběru různých pojištění, ve kterých bych se nemusela vyznat. Společně s jiným produktem - v řípadě nšjakých balíčků od pojišťovny .. ? Nejvhodnější varianty v určitý okamžik Je to jednoduché *data contamination* Upřednostňuji osobní kontakt. Přímá komunikace je nejlepsi na slozitejsi pojisteni.. A cestovní pres internet. Protože v této profesi pracuji Moznost okamziteho zodpovezeni dotazu Rodinna kamaradka nasi cele rodine sjednava pojisteni jiz X let a jsme s tim spokojeni. nejrychlejší, nejjednodušší je to nejvíc flexibilní Při koupi auta vše zařídil prodejce Radši si to s nima vyříkám osobně je to jednodušší Přijdou mi nejvíce praktické Rychlost, přehlednost Nejrychlejší a nejjednodušší. úspora času Nevěřím zprostředkovatelům a telefonním operátorům, preferuji oficiální online platformu nebo osobní návštěvu instituce. Zdaji se mi nejjednodussi,nejdostupnejsi, dostanu vsechny potrebne informace objektivita, možnost srovnání Jednoduché a rychle Osobní jednání Sjednat pojištění pred agenta nebo přímo v pobočce je bezpečně a jasné. Jste přímo u zdroje. Víte co podepisujete Proč ne?? cestovní pojištění je rychle vyřídit online, na hypotéku je ovšem zapotřebí poradce Nejjednodušší způsob Snazší a bezpečné. Rychlost, pohodlnost přehlednost, spolehlivost kvůli pohodlí Mam pobočku poblíž domova. Nejrychlejší, bez zbytečných dalších nabídek Podle potřeby využiji dostupný kanál lepší domluva, větší prostor pro dotazy online pro cestování- je to rychlé a o moc nejde, na auto a majetek na pobočce - je to jistější, když vidím, s kým jednám Nejrychlejší Pro mě je to nejjednodušší metoda. Mám to blízko,je to rychlé. srovnávač jednoduchy přehled, srovnavace Je to pro mě příjemnější. preferuji osobní schůzku Osobne jsem znala prodejců Nejrychlejší a zatím byly vždy spolehlivé Proto pohodlne, porovnani Vyzaduji osobní jednání na případné dotazy. je to pro me jednoduchy a rychly zpusob je časově nejjednodušší ostatním nevěřím, osobní kontakt je pro mě nejpříjemnější přijdou mi nejjednodušší, nejpohodlnější nejpohodlněji Protože při kontaktu s osobou se mi lépe jedná a dozvím se veškeré informace přesně na "míru" je to nejrychlejší a obsluha na pobočce ihned zodpoví vaše otázky Jednodušší jsou nejrychlejší a nejlépe mi zprostředkují všechny podronosti, které se daného pojištění týkají. Tak nějak to sjednat musim. Pohodli, vice informaci Kvuli duveryhodnosti cestovní pojištění stačí online, ostatní bych konzultovala osobně Raději mám osobní kontakt, a když mi dotyčný vše vysvětlí přijde mi to normální Byla snadná, rychlá. Osobni pristup, rychlost U pojištění vozidel internet, u jiných pojištění je potřeba se poradit Je to rychlé a pohodlné. Pobocka dosel sem tam - online je hned - z0stredokovatel me oslov bylo mi to nabídnuto Rychlé, můžu si sám zvolit nejlepší nabídku, často levnější on-line - cestovní pojištění, je to nejsnazší a nejrychlejší, s jiným produktem - při koupi auta, je to nejsnazsší a auto budu vždy kupovat u známého, poradí mi co je nejlepší, na pobočce - pojištění domácnosti, poradí mi co je pro mně nejlepší dobrý zkušenost Osobní kontakt, lepší řešení situace dostala bych odpověď na všech dotazy
184
87,62 %
87,62 %
10. Víte o možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
155
73,81 %
73,81 %
ne
55
26,19 %
26,19 %
11. Využil byste možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač pojištění?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
89
42,38 %
42,38 %
nevím
69
32,86 %
32,86 %
ne
52
24,76 %
24,76 %
12. Co je/bylo by pro Vás podstatnějším kritériem pro výběr srovnávače pojištění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
S kolika pojišťovnami spolupracuje.
148
70,48 %
70,48 %
O srovnávači jsem slyšel.
62
29,52 %
29,52 %
13. Co je/bylo by pro Vás hlavním faktorem výběru pojištění on-line?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Úspora času
103
49,05 %
49,05 %
Dobrý poměr cena/výkon
102
48,57 %
48,57 %
Komfort (vyřeším vše z domova)
101
48,1 %
48,1 %
Nízká cena
73
34,76 %
34,76 %
Vysoká kvalita pojistné ochrany
56
26,67 %
26,67 %
Nesjednal bych si pojištění on-line.
34
16,19 %
16,19 %
Hlavně zda srovnávač (alespoň viditelně) nenadržuje některým stranám.
1
0,48 %
0,48 %
jen cestovní pojištění
1
0,48 %
0,48 %
Nesjednal bych si pojištění přes srovnávač
1
0,48 %
0,48 %
14. Jaké srovnavače znáte (i pouze z doslechu)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ePojištění.cz
137
65,24 %
65,24 %
klik-pojištění.cz
75
35,71 %
35,71 %
Neznám žádný.
50
23,81 %
23,81 %
ChytrýHonza.cz
47
22,38 %
22,38 %
peníze.cz / moje.partners.cz
37
17,62 %
17,62 %
Top-Pojištění.cz
32
15,24 %
15,24 %
srovnávač.cz
28
13,33 %
13,33 %
porovnej24.cz
27
12,86 %
12,86 %
pojištění.com
10
4,76 %
4,76 %
srovnátor.cz
10
4,76 %
4,76 %
fajnpojištění.cz
5
2,38 %
2,38 %
srovnejto.cz
2
0,95 %
0,95 %
uz neviem..
1
0,48 %
0,48 %
pojisteni.cz
1
0,48 %
0,48 %
srovnejto
1
0,48 %
0,48 %
Google to jistí.
1
0,48 %
0,48 %
15. Přes který on-line srovnávač jste již sjednali pojištění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nesjednal/a jsem žádné pojištění přes on-line srovnávač.
74
35,24 %
35,24 %
U žádného, pouze jsem si tam srovnával nabídky, abych měl přehled o ceně daného pojištění.
40
19,05 %
19,05 %
ePojištění.cz
38
18,1 %
18,1 %
Neznám žádný on-line srovnávač..
38
18,1 %
18,1 %
Top-Pojištění.cz
15
7,14 %
7,14 %
klik-pojištění.cz
8
3,81 %
3,81 %
ChytrýHonza.cz
5
2,38 %
2,38 %
srovnávač.cz
5
2,38 %
2,38 %
peníze.cz / moje.partners.cz
3
1,43 %
1,43 %
fajnpojištění.cz
2
0,95 %
0,95 %
pojištění.com
2
0,95 %
0,95 %
porovnej24.cz
2
0,95 %
0,95 %
U žádného, žádné nabídky jsem si neporovnával.
1
0,48 %
0,48 %
Nesjednala u žádného, ani jej nenavštívil/a.
1
0,48 %
0,48 %
Nikdy jsem nenavštívila on-line srovnávač
1
0,48 %
0,48 %
žádný
1
0,48 %
0,48 %
přes žádný
1
0,48 %
0,48 %
Uz si nepamatuji, zkousela jsem vice
1
0,48 %
0,48 %
už si nepamatuji
1
0,48 %
0,48 %
nepamatuju si
1
0,48 %
0,48 %
srovnejto
1
0,48 %
0,48 %
Nevím, nepamatuji si, srovnávač mi byl celkem jedno.
1
0,48 %
0,48 %
Srovnejto.cz
1
0,48 %
0,48 %
srovnátor.cz
1
0,48 %
0,48 %
fghd
1
0,48 %
0,48 %
16. Jaký typ pojištění jste/byste přes srovnavač sjednali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cestovní pojištění.
136
64,76 %
64,76 %
Žádný
57
27,14 %
27,14 %
Pojištění vozidla (povinné ručení, havarijní pojištění)
53
25,24 %
25,24 %
Pojištění odpovědnosti ("pojistka na blbost")
24
11,43 %
11,43 %
Pojištění bydlení (domácnosti, nemovitosti)
20
9,52 %
9,52 %
Životní pojištění
13
6,19 %
6,19 %
Jiné
4
1,9 %
1,9 %
17. Které 3 výhody / nevýhody považujete u sjednávání pojištění on-line za nejpodstatnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 3).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mám na jednom místě přehledné srovnání pojištění od různých pojišťoven.
140
66,67 %
66,67 %
Ušetřím čas.
138
65,71 %
65,71 %
Vše zařídím z pohodlí domova, nemusím nikam chodit.
93
44,29 %
44,29 %
Srovnávač vede k porovnávání pojištění podle ceny, zanedbává jeho kvalitu.
62
29,52 %
29,52 %
Ušetřím peníze.
62
29,52 %
29,52 %
Složitější pojištění nelze sjednat on-line, např. u životního pojištění je stejně většinou nutná schůzka, zdravotní vyšetření apod.
60
28,57 %
28,57 %
Srovnávače nespolupracují se všemi pojišťovnami (existují lepší nabídky)
54
25,71 %
25,71 %
Je to neosobní, o pojišťovně u které pojištění sjednám nemusím nic vědět.
48
22,86 %
22,86 %
Nevěřím pojištění přes internet.
25
11,9 %
11,9 %
Nevěřím vůbec pojišťovnám. Uzavírám jen nezbytné pojištění např. povinné ručení nebo pojištěné odpovědnosti.
1
0,48 %
0,48 %
Člověk by měl vědět, co a jak chce pojistit, začít na srovnávači, následně upravit a dofinalizovat na osobní schůzce - tento postup vede k úspoře času a zjištění, co je možné za jakou cenu.
1
0,48 %
0,48 %
nic
1
0,48 %
0,48 %
Personál po telefonu velmi nepříjemný. Když jsem odmitnul nabídku na pojištění auta, začali mi vnucovat plyn, elektřinu, ...
1
0,48 %
0,48 %
Nevěřím jim.
1
0,48 %
0,48 %
nutnost vyplnění citlivých osobních údajů před získáním informací
1
0,48 %
0,48 %
Tenhle dotazník je vážně stupidní!! Co z toho chcete zkoumat?
1
0,48 %
0,48 %
18. Kolik myslíte, že je dnes různých aktivních on-line srovnávačů pojištění v České republice?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
19.88
Minimum:
7
Maximum:
68
Variační rozpětí:
61
Rozptyl:
135.34
Směrodatná odchylka:
11.63
Medián:
15.5
Modus:
20
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
16.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem si nesjednal/a pojištění. na otázku 6. Jaké pojištění jste si sjednali?
8. Jakým způsobem jste/byste si pojištění sjednali?
odpověď Na pobočce pojišťovny:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy jsem si nesjednal/a pojištění. na otázku 6. Jaké pojištění jste si sjednali?
11. Využil byste možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač pojištění?
odpověď ano:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Top-Pojištění.cz na otázku 15. Přes který on-line srovnávač jste již sjednali pojištění?
14. Jaké srovnavače znáte (i pouze z doslechu)?
odpověď ePojištění.cz:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi pojištění.com na otázku 14. Jaké srovnavače znáte (i pouze z doslechu)?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi srovnátor.cz na otázku 14. Jaké srovnavače znáte (i pouze z doslechu)?
odpověď Neznám žádný.:
4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neznám žádný on-line srovnávač.. na otázku 15. Přes který on-line srovnávač jste již sjednali pojištění?
odpověď Top-Pojištění.cz:
6.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Top-Pojištění.cz na otázku 15. Přes který on-line srovnávač jste již sjednali pojištění?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste žena nebo muž?
2. Jaký je Váš věk?
3. V jakém kraji bydlíte?
4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
5. Sjednali jste si někdy pojištění?
6. Jaké pojištění jste si sjednali?
7. V jakých případech byste uvažovali o sjednání pojištění?
8. Jakým způsobem jste/byste si pojištění sjednali?
10. Víte o možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač?
11. Využil byste možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač pojištění?
12. Co je/bylo by pro Vás podstatnějším kritériem pro výběr srovnávače pojištění?
13. Co je/bylo by pro Vás hlavním faktorem výběru pojištění on-line?
14. Jaké srovnavače znáte (i pouze z doslechu)?
15. Přes který on-line srovnávač jste již sjednali pojištění?
16. Jaký typ pojištění jste/byste přes srovnavač sjednali?
17. Které 3 výhody / nevýhody považujete u sjednávání pojištění on-line za nejpodstatnější?
18. Kolik myslíte, že je dnes různých aktivních on-line srovnávačů pojištění v České republice?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste žena nebo muž?
2. Jaký je Váš věk?
3. V jakém kraji bydlíte?
4. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
5. Sjednali jste si někdy pojištění?
6. Jaké pojištění jste si sjednali?
7. V jakých případech byste uvažovali o sjednání pojištění?
8. Jakým způsobem jste/byste si pojištění sjednali?
10. Víte o možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač?
11. Využil byste možnosti sjednat pojištění přes on-line srovnávač pojištění?
12. Co je/bylo by pro Vás podstatnějším kritériem pro výběr srovnávače pojištění?
13. Co je/bylo by pro Vás hlavním faktorem výběru pojištění on-line?
14. Jaké srovnavače znáte (i pouze z doslechu)?
15. Přes který on-line srovnávač jste již sjednali pojištění?
16. Jaký typ pojištění jste/byste přes srovnavač sjednali?
17. Které 3 výhody / nevýhody považujete u sjednávání pojištění on-line za nejpodstatnější?
18. Kolik myslíte, že je dnes různých aktivních on-line srovnávačů pojištění v České republice?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Jakub Kolařík: Hezký den,
tato otázka (11) se ptá obecně, jestli byste v některých případech této možnosti využil (tam, kde to lze). Jak píšete - nejde to vždy. Například pojištění podnikatelských rizik, pojištění dronů a mnohé další typy pojištění tam srovnat nelze, ale to není předmětem této otázky.
Moc děkuji za vyplnění i za poznámku. :-)
S pozdravem,
Jakub Kolařík
liuu: otazka 11 - tazko odpovedat, na niektore poistenie je online zrovnavac dobry a vyuzivam ho, na niektore neexistuje kedze ide o specificke poistenie jedine svojho druhu na trhu :-)