Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentka 2. ročníku navazujícího studia oboru Marketing a obchod na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava a ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku na téma ,,Typologie zákazníků internetových obchodů se sportovním oblečením“. Dotazník je zcela anonymní a jeho výstupy poslouží jako podklad pro zpracování mé diplomové práce.
Předem děkuji za Váš čas a vyplnění. Bc. Jana Ondračková
Odpovědi respondentů
1. Nakoupili jste již někdy sportovní oblečení prostřednictvím internetového obchodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
284
81,38 %
81,38 %
Ne
65
18,62 %
18,62 %
2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v internetových obchodech
155
54,39 %
44,41 %
v kamenných prodejnách
93
32,63 %
26,65 %
trhy a stánkové prodejny
36
12,63 %
10,32 %
Srovnatelne e-shop a kamenný obchod
1
0,35 %
0,29 %
3. Ve kterém online obchodě nejčastěji nakupujete sportovní oblečení? Uveďte maximálně 3 značky obchodů.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sportisimo
117
41,05 %
33,52 %
Decathlon
107
37,54 %
30,66 %
AboutYou
102
35,79 %
29,23 %
Zalando
94
32,98 %
26,93 %
A3 sport
82
28,77 %
23,5 %
MyProtein
47
16,49 %
13,47 %
Zoot
45
15,79 %
12,89 %
GymBeam
40
14,04 %
11,46 %
InSportline
40
14,04 %
11,46 %
Sportobchod.cz
26
9,12 %
7,45 %
Hervis
14
4,91 %
4,01 %
Intersport
2
0,7 %
0,57 %
Lidl
2
0,7 %
0,57 %
Altisport
2
0,7 %
0,57 %
kupkolo.cz
1
0,35 %
0,29 %
Under armer
1
0,35 %
0,29 %
Nike.com
1
0,35 %
0,29 %
Galsari
1
0,35 %
0,29 %
Tchibo, Lidl
1
0,35 %
0,29 %
hudy
1
0,35 %
0,29 %
Fitnes007, Nebbia
1
0,35 %
0,29 %
Sorry, až tak často to nebylo, abych se na to pamatoval.
1
0,35 %
0,29 %
4camping
1
0,35 %
0,29 %
Lidl, Naine
1
0,35 %
0,29 %
Bezva sport
1
0,35 %
0,29 %
hanibal, jine
1
0,35 %
0,29 %
Lelosi
1
0,35 %
0,29 %
Lidlshop.cz
1
0,35 %
0,29 %
mall
1
0,35 %
0,29 %
4. Jak často asi nakupujete sportovní oblečení v online obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2x - 3x za rok
128
45,07 %
36,68 %
2x - 3x za půl roku
71
25 %
20,34 %
méně často
65
22,89 %
18,62 %
1x za měsíc
18
6,34 %
5,16 %
1x za týden
2
0,7 %
0,57 %
5. Jak velkou částku průměrně utratíte za jeden nákup v online obchodech za sportovní oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 001 - 2 000 Kč
90
31,69 %
25,79 %
2 001 - 3 000 Kč
81
28,52 %
23,21 %
do 1 000 Kč
45
15,85 %
12,89 %
3 001 - 4 000 Kč
39
13,73 %
11,17 %
více než 4 000 Kč
29
10,21 %
8,31 %
6. Jaký způsob úhrady při nákupu v online obchodech používáte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
online platba kartou
150
52,82 %
42,98 %
bankovní převod
46
16,2 %
13,18 %
dobírka
39
13,73 %
11,17 %
PayPal apod.
35
12,32 %
10,03 %
platba při převzetí zboží v prodejně
12
4,23 %
3,44 %
IDeal
1
0,35 %
0,29 %
Podle typu zboží některé online kartou někdy raději při prevzeti
1
0,35 %
0,29 %
7. Jaké značky sportovního oblečení nejčastěji nakupujete? Uveďte maximálně 3 značky sportovního oblečení.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nike
132
46,48 %
37,82 %
Adidas
131
46,13 %
37,54 %
Puma
83
29,23 %
23,78 %
Under Armour
59
20,77 %
16,91 %
Reebok
52
18,31 %
14,9 %
Alpine pro
44
15,49 %
12,61 %
New Balance
42
14,79 %
12,03 %
GymBeam
33
11,62 %
9,46 %
MyProtein
33
11,62 %
9,46 %
Nebbia
32
11,27 %
9,17 %
Fila
28
9,86 %
8,02 %
Solomon
27
9,51 %
7,74 %
Husky
15
5,28 %
4,3 %
Nordblanc
2
0,7 %
0,57 %
Columbia, Force, Etape
1
0,35 %
0,29 %
The North face
1
0,35 %
0,29 %
Klimatex
1
0,35 %
0,29 %
Decathlon
1
0,35 %
0,29 %
Lidl
1
0,35 %
0,29 %
Spyder
1
0,35 %
0,29 %
Značky z decathlonu
1
0,35 %
0,29 %
columbia
1
0,35 %
0,29 %
The North Face, Revolution Race, Loap
1
0,35 %
0,29 %
Crivit
1
0,35 %
0,29 %
Tilak
1
0,35 %
0,29 %
Loap
1
0,35 %
0,29 %
Carpatree
1
0,35 %
0,29 %
mammut, montane, scarpa
1
0,35 %
0,29 %
Wilson
1
0,35 %
0,29 %
Značky neřešime
1
0,35 %
0,29 %
Nepamatuji si
1
0,35 %
0,29 %
Helly hansen ,North face
1
0,35 %
0,29 %
4F
1
0,35 %
0,29 %
Quechua
1
0,35 %
0,29 %
speedo, arena
1
0,35 %
0,29 %
Prostě ne značky. Lidl, Tesco, a tak podobně.
1
0,35 %
0,29 %
Husky, Kilpi
1
0,35 %
0,29 %
Goldbee
1
0,35 %
0,29 %
nevím
1
0,35 %
0,29 %
Arcore
1
0,35 %
0,29 %
merrell, sensor
1
0,35 %
0,29 %
Nevybírám podle značky, ale podle velikosti a vzoru, střihu.
1
0,35 %
0,29 %
různé, značky mě až tak nezajímají, důležitější je kvalita zboží
1
0,35 %
0,29 %
8. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Online nákup je levnější než nákup v kamenné prodejně
2.18
0.978
Preferuji online nákup před kamennou prodejnou, protože je zde větší dostupnost zboží
2.116
0.934
Rád/a nakupuji volnočasové sportovní oblečení přes internet
2.225
1.175
Běžné sportovní oblečení obvykle nakupuji od renomovaných značek oblečení
2.356
1.116
Internetový obchod, kde nakupuji, vybírám podle ceny a způsobu dopravy
2.194
1.135
Internetový obchod, kde nakupuji, vybírám na základě předchozích zkušeností
2.039
0.932
Běžné sportovní oblečení chodím nakupovat vždy do stejného online obchodu
2.394
1.154
Internetový obchod, kde nakupuji, vybírám na základě doporučení rodiny a
2.655
1.416
Internetový obchod, kde nakupuji, vybírám na základě recenzí na internetu
2.32
1.197
9. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím). Motivací pro online nákup je pro mě
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Nákup v online obchodě je pro mě pohodlný
1.655
0.578
Nákup přes internet pro mě představuje úsporu času
1.718
0.738
Nakupuji online, jelikož si mohu jednoduše porovnávat zboží
1.915
1.042
Motivací pro nákup online jsou slevy
1.94
0.859
Motivací pro nákup online je doprava zdarma
1.986
1.014
Motivací pro nákup online je lepší prezentace zboží
2.331
1.25
Na internetu nakupuji z důvodu možnosti nakoupit zboží ze zahraničí
2.444
1.676
10. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Od online nákupu mě odrazuje nemožnost si zboží vyzkoušet
2.401
1.522
Při nákupu online mám obavy z reklamace
2.327
1.326
Při nákupu online mám strach ze ztráty objednávky
2.93
1.749
Při nákupu online mám obavy ze zneužití platební karty
2.856
1.469
Při nákupu na internetu mám obavy ze zneužití osobních údajů
2.972
1.464
Od online nákupu mě odrazuje nemožnost konzultace s prodavačem
3.271
1.81
11. Mé zkušenosti s nákupem sportovního oblečení přes internet jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše kladné
146
51,41 %
41,83 %
zcela kladné
111
39,08 %
31,81 %
spíše záporné
27
9,51 %
7,74 %
12. K online nakupování sportovního oblečení nejčastěji používám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chytrý telefon
145
51,06 %
41,55 %
počítač (stolní počítač, notebook)
102
35,92 %
29,23 %
tablet
37
13,03 %
10,6 %
13. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
159
55,99 %
45,56 %
Muž
125
44,01 %
35,82 %
14. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
22 - 30
71
25 %
20,34 %
31 - 40
66
23,24 %
18,91 %
41 - 50
49
17,25 %
14,04 %
méně než 21 let
39
13,73 %
11,17 %
51 - 60
32
11,27 %
9,17 %
61 let a více
27
9,51 %
7,74 %
15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Středoškolské
128
45,07 %
36,68 %
Vysokoškolské
92
32,39 %
26,36 %
Základní, vyučen
64
22,54 %
18,34 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Nakoupili jste již někdy sportovní oblečení prostřednictvím internetového obchodu?
2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?
3. Ve kterém online obchodě nejčastěji nakupujete sportovní oblečení? Uveďte maximálně 3 značky obchodů.
4. Jak často asi nakupujete sportovní oblečení v online obchodech?
5. Jak velkou částku průměrně utratíte za jeden nákup v online obchodech za sportovní oblečení?
6. Jaký způsob úhrady při nákupu v online obchodech používáte nejčastěji?
7. Jaké značky sportovního oblečení nejčastěji nakupujete? Uveďte maximálně 3 značky sportovního oblečení.
8. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím).
9. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím). Motivací pro online nákup je pro mě
10. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím).
11. Mé zkušenosti s nákupem sportovního oblečení přes internet jsou:
12. K online nakupování sportovního oblečení nejčastěji používám:
13. Jaké je Vaše pohlaví?
14. Kolik je Vám let?
15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Nakoupili jste již někdy sportovní oblečení prostřednictvím internetového obchodu?
2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní oblečení?
3. Ve kterém online obchodě nejčastěji nakupujete sportovní oblečení? Uveďte maximálně 3 značky obchodů.
4. Jak často asi nakupujete sportovní oblečení v online obchodech?
5. Jak velkou částku průměrně utratíte za jeden nákup v online obchodech za sportovní oblečení?
6. Jaký způsob úhrady při nákupu v online obchodech používáte nejčastěji?
7. Jaké značky sportovního oblečení nejčastěji nakupujete? Uveďte maximálně 3 značky sportovního oblečení.
8. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím).
9. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím). Motivací pro online nákup je pro mě
10. Určete, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními (1 – zcela souhlasím, 5- zcela nesouhlasím).
11. Mé zkušenosti s nákupem sportovního oblečení přes internet jsou:
12. K online nakupování sportovního oblečení nejčastěji používám:
13. Jaké je Vaše pohlaví?
14. Kolik je Vám let?
15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.