Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ověřování znalostí studentů během distanční výuky ve šk. r. 2020/21
Ověřování znalostí studentů během distanční výuky ve šk. r. 2020/21
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Šejnohová |
---|---|
Šetření: | 28. 04. 2021 - 31. 05. 2021 |
Počet respondentů: | 13 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 10.69 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 21,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:29 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílová skupina - dotazník vyplňují: vyučující 2. st. ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ - během nouzové distanční výuky
Děkujeme Vám za vyplnění dotazníku.
RNDr. Lenka Šejnohová Supová, Ph.D. RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
PřF UHK Katedra biologie PřF Univerzita Karlova, Katedra učitel. a didaktiky biologie
Odpovědi respondentů
1. Vyučuji žáky/studenty (vyberte hlavní, příp. prosíme dotazník vyplnit 2 x)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ či vyšší gymnázium (odpovídající ročníky SŠ a to 1. - 4. roč.) | 7 | 53,85 % | 53,85 % |
VŠ | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
2. st. ZŠ | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
2. Znalosti na dálku se pokouším ověřovat :
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ústně - prezenčně konzultace, video platforma aj. (vyberete-li pouze tuto variantu, vynechte ot. č. 3-9 | 12 | 92,31 % | 92,31 % |
písemně | 9 | 69,23 % | 69,23 % |
3. Pro TVORBU TESTŮ na dálku aktuálně POUŽÍVÁM PŘEDEVŠÍM (jedna volba, ke které se vyjadřujete níže, příp. dotazník lze vyplnit 2 x) :
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
MS Teams | 9 | 75 % | 69,23 % |
2 | 16,67 % | 15,38 % | |
zkouším ústně přes MS Teams | 1 | 8,33 % | 7,69 % |
4. S vybranou platformou v bodě 3) jsem spokojen/a - oznámkujte jako ve škole :
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 5 | 41,67 % | 38,46 % |
3 | 4 | 33,33 % | 30,77 % |
4 | 2 | 16,67 % | 15,38 % |
1 | 1 | 8,33 % | 7,69 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.6 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.49 |
Směrodatná odchylka: | 0.7 |
Medián: | 2.5 |
Modus: | 2 |
5. Jaká UŽIVATELSKÁ KRITÉRIA (vlastnosti Vámi vybrané platformy pro tvorbu testů) byla důležitá pro Váš výběr ?
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
jednoduché ovládání | 1.417 | 0.576 |
bezplatné užívání (free verze) | 1.5 | 0.417 |
přístup studentů bez registrace | 1.167 | 1.139 |
minimální technická omezení (funguje na telefonech, ve více prohlížečích, "nepadá") | 0.833 | 1.306 |
IT podpora (není potřeba nebo se mám na koho obrátit a získám rychlou pomoc) | 1 | 1.333 |
multifunkčnost (spojení s vyvěšením prezentací, videohovory aj.) | 0.917 | 1.41 |
možnost jejího využití také po návratu do škol (také v prezenční výuce) | 0.667 | 1.556 |
6. Jaká PEDAGOGICKÁ KRITÉRIA (vlastnosti Vámi vybrané platformy pro tvorbu testů) byla důležitá pro Váš výběr ?
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
jednoduché sestavování a vyhodnocování testů | 1.667 | 0.389 |
přeskupování otázek (např. 20) = každý student má otázky v jiném pořadí | 1.25 | 1.354 |
vytvoření velkého souboru otázek (např. 100), ze kterého automat náhodě vybere = každý student má unikátní test např. o 20 ti otázkách | 0.417 | 2.243 |
evidence a archivace testů | 1.583 | 0.243 |
statistiky testů | 1.167 | 0.972 |
omezení délky trvání testu | 0.917 | 1.576 |
7. Napadá Vás DALŠÍ KRITÉRIUM - vlastnost platformy/programu, které hrálo roli ve Vašem výběru ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bylo vybráno školou
Okamžité vyhodnocení testů, které vidí jak studenti, tak i učitelé.
8. Kdo byl hlavní hybatel pro Váš výběr platformy pro tvorbu testů ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
já sama/sám | 9 | 75 % | 69,23 % |
vedení školy | 6 | 50 % | 46,15 % |
kolega/yně, která měl/a s doporučeným dobré zkušenosti | 1 | 8,33 % | 7,69 % |
online diskuzní skupiny (FB apod.) | 1 | 8,33 % | 7,69 % |
9. Školou/mnou vybraná platforma pro tvorbu testování/zkoušení lze obejít podváděním.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 4 | 33,33 % | 30,77 % |
souhlasím | 3 | 25 % | 23,08 % |
nevím | 2 | 16,67 % | 15,38 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 16,67 % | 15,38 % |
nesouhlasím | 1 | 8,33 % | 7,69 % |
10. Při návratu do škol jsem nucen/a zařadit vyšší frekvenci zkoušení.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesouhlasím | 5 | 38,46 % | 38,46 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
nevím | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
souhlasím | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
spíše souhlasím | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
11. Jak dlouho působíte v ZŠ/SŠ/VŠ praxi ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nad 20 let | 6 | 46,15 % | 46,15 % |
do 5 let (vč.) | 4 | 30,77 % | 30,77 % |
do 10 let (vč.) | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
12. Jaký obor na dané škole vyučujete ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
český a cizí jazyk | 5 | 38,46 % | 38,46 % |
jiný přírodovědný - fyzika, chemie, zeměpis/geografie | 4 | 30,77 % | 30,77 % |
biologie (vč. odborných předmětů, příp. ekologie, výchova ke zdraví) | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
matematika a její aplikace nebo informatika | 3 | 23,08 % | 23,08 % |
dějepis, výchova k občanství | 2 | 15,38 % | 15,38 % |
vše co je nutné a snad umím | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
ekonomika | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
co je potřeba | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
pedagogika vč. didaktiky | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
předměty spec ped péče, svět práce | 1 | 7,69 % | 7,69 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.