Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Ovlivňuje nebo ovlivnil marketing vysokých škol vaše rozhodování?

Ovlivňuje nebo ovlivnil marketing vysokých škol vaše rozhodování?

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Castka
Šetření:16. 03. 2018 - 26. 03. 2018
Počet respondentů:212
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.62
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

za účelem vypracování diplomové práce bych vás rád požádal o vyplnění dotazníku na téma: Ovlivňuje nebo ovlivnil marketing vysokých škol vaše rozhodování? Jedná se o zkoumání rozhodovacího procesu výběru terciálního vzdělání u lidí v ČR. Jakým způsobem vás ovlivňuje marketing vysokých škol, dáte na něj, změnil by vaše rozhodnutí při volbě vysoké školy, nebo jej ignorujete? Mnohokrát děkuji.

S pozdravem

Petr Částka 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte reklamní sdělení kolem vás?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14668,87 %68,87 %  
ČÁSTEČNĚ ANO6128,77 %28,77 %  
NE52,36 %2,36 %  

Graf

2. Ovlivňují reklamní sdělení vaše rozhodování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO10850,94 %50,94 %  
ČÁSTEČNĚ ANO7937,26 %37,26 %  
NE2511,79 %11,79 %  

Graf

3. Jaký je váš vztah k vysokým školám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [JSEM STUDENTEM VŠotázka č. 4, JSEM ABSOLVENTEM VŠotázka č. 4, PLÁNUJI STUDOVAT VŠ - ROZHODUJI SEotázka č. 4, VŠ MĚ NEZAJÍMAJÍotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
JSEM ABSOLVENTEM VŠ10650 %50 %  
JSEM STUDENTEM VŠ9142,92 %42,92 %  
PLÁNUJI STUDOVAT VŠ - ROZHODUJI SE115,19 %5,19 %  
VŠ MĚ NEZAJÍMAJÍ41,89 %1,89 %  

Graf

4. Je české vysoké školství kvalitní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO8440,38 %39,62 %  
ANO, ALE MOHLO BY SE ZLEPŠIT7937,98 %37,26 %  
JE PRŮMĚRNÉ3014,42 %14,15 %  
JE V ÚPADKU83,85 %3,77 %  
NE73,37 %3,3 %  

Graf

5. Je vysokoškolské vzdělání známkou úspěchu v životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, V KOMBINACI S PRAXÍ9444,98 %44,34 %  
ANO7033,49 %33,02 %  
NE NENÍ4320,57 %20,28 %  
ANO V KOMBINACI S PRAXÍ20,96 %0,94 %  

Graf

6. Je marketing pro vysoké školy důležitý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18588,94 %87,26 %  
NE2311,06 %10,85 %  

Graf

7. Jak na vás působí marketing vysokých škol v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
JE PRŮMĚRNÝ9244,23 %43,4 %  
JE ODPOVÍDAJÍCÍ KVALITĚ VŠ3315,87 %15,57 %  
POTŘEBUJE RAZANTNÍ ZMĚNU3315,87 %15,57 %  
NEVNÍMÁM JEJ3215,38 %15,09 %  
JE VELMI KVALITNÍ188,65 %8,49 %  

Graf

8. Potřebují vůbec vysoké školy v ČR marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18990,87 %89,15 %  
NE199,13 %8,96 %  

Graf

9. Co vás nejvíce ovlivnilo/ovlivňuje při výběru vysoké školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
KVALITA NABÍZENÝCH PROGRAMŮ13765,87 %64,62 %  
REPUTACE11454,81 %53,77 %  
MOŽNOSTI VYCESTOVÁNÍ DO ZAHRANIČÍ7234,62 %33,96 %  
SROZUMITELNOST INFORMACÍ6028,85 %28,3 %  
CENA STUDIA3918,75 %18,4 %  
POČET STUDENTŮ KONKRÉTNÍ VŠ104,81 %4,72 %  

Graf

10. Zvyšuje marketing českých vysokých škol, podle vás, jejich podvědomí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18990,87 %89,15 %  
NE199,13 %8,96 %  

Graf

11. Zaznamenáváte zvýšený výskyt reklamních sdělení v období podávání přihlášek na VŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 12, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO17584,13 %82,55 %  
NE3315,87 %15,57 %  

Graf

12. Co nejvíce, z marketingu vysokých škol vnímáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SOCIÁLNÍ SÍTĚ (FB, IG, YouTube)12672 %59,43 %  
PROPAGAČNÍ VIDEA8649,14 %40,57 %  
ONLINE REKLAMA (PPC atd.)6235,43 %29,25 %  
UPOUTÁVKY NA DNY OTEVŘENÝCH DVĚŘÍ4928 %23,11 %  
TIŠTĚNOU REKLAMU2816 %13,21 %  
OUTDOOR REKLAMA2614,86 %12,26 %  
TV A RÁDIO REKLAMU95,14 %4,25 %  

Graf

13. Co z marketingových aktivit škol nejvíce oceníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
JEJICH SOCIÁLNÍ SÍTĚ13765,87 %64,62 %  
DNY OTEVŘENÝCH DVĚŘÍ11153,37 %52,36 %  
PROPAGAČNÍ VIDEA9043,27 %42,45 %  
ONLINE REKLAMU6732,21 %31,6 %  
OUTDOOR REKLAMA146,73 %6,6 %  
TIŠTĚNOU REKLAMU83,85 %3,77 %  
TV A RÁDIO REKLAMU62,88 %2,83 %  

Graf

14. Jaké sdělení nejvíce oceníte a které vás nejvíce osloví? Orientované na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
STUDIJNÍ OBORY14770,67 %69,34 %  
MOŽNOSTI PRAXE PŘI STUDIU10751,44 %50,47 %  
MOŽNOST ZAHRANIČNÍHO POBYTU7937,98 %37,26 %  
VYBAVENÍ A ZÁZEMÍ ŠKOLY7335,1 %34,43 %  
ÚSPĚŠNÉ ABSOLVENTY3315,87 %15,57 %  
CENA ŠKOLNÉHO2712,98 %12,74 %  
ROK ZALOŽENÍ - TRADICE178,17 %8,02 %  
POČET STUDENTŮ31,44 %1,42 %  

Graf

15. Ze sociálních sítí považujete pro VŠ nejdůležitejší:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
FACEBOOK15775,48 %74,06 %  
INSTAGRAM13564,9 %63,68 %  
YOUTUBE10650,96 %50 %  
LINKEDIN146,73 %6,6 %  
ŽÁDNÉ125,77 %5,66 %  
TWITTER104,81 %4,72 %  

Graf

16. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA10750,47 %50,47 %  
MUŽ10549,53 %49,53 %  

Graf

17. Vaše dosažené vzdělání je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MAGISTERSKÉ/INŽENÝRSKÉ11051,89 %51,89 %  
BAKALÁŘSKÉ6128,77 %28,77 %  
JEŠTĚ NEMÁM VŠ VZDĚLÁNÍ3616,98 %16,98 %  
DOKTORSKÉ52,36 %2,36 %  

Graf

18. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
27 AŽ 368941,98 %41,98 %  
19 AŽ 268640,57 %40,57 %  
37 AŽ 462712,74 %12,74 %  
47 A VÍCE73,3 %3,3 %  
MÉNĚ NEŽ 1931,42 %1,42 %  

Graf

19. Jaké je vaše pracovní zaměření?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VEDOUCÍ PRACOVNÍK4822,64 %22,64 %  
STUDENT4722,17 %22,17 %  
MANAŽER4621,7 %21,7 %  
ŘADOVÝ PRACOVNÍK V TÝMU3014,15 %14,15 %  
STŘEDNÍ MANAGEMENT2913,68 %13,68 %  
ODBORNÝ REFERENT157,08 %7,08 %  
ACCOUNT MANAŽER62,83 %2,83 %  
MANUÁLNÍ PRÁCE31,42 %1,42 %  
VĚDEC31,42 %1,42 %  
OBCHODNÍ ZÁSTUPCE31,42 %1,42 %  
PRÁVNÍK20,94 %0,94 %  
ŘEDITEL20,94 %0,94 %  
NEZAMĚSTNANÝ10,47 %0,47 %  
LÉKAŘ10,47 %0,47 %  

Graf

20. Na jaké škole studujete, jste studoval nebo hodláte studovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SOUKROMÁ ŠKOLA11152,36 %52,36 %  
VEŘEJNÁ ŠKOLA10047,17 %47,17 %  
ŽÁDNOU10,47 %0,47 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Je české vysoké školství kvalitní?

  • odpověď ANO:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 5. Je vysokoškolské vzdělání známkou úspěchu v životě?

15. Ze sociálních sítí považujete pro VŠ nejdůležitejší:

  • odpověď INSTAGRAM:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi MOŽNOSTI VYCESTOVÁNÍ DO ZAHRANIČÍ na otázku 9. Co vás nejvíce ovlivnilo/ovlivňuje při výběru vysoké školy?

16. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď ŽENA:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ODBORNÝ REFERENT na otázku 19. Jaké je vaše pracovní zaměření?

17. Vaše dosažené vzdělání je?

  • odpověď JEŠTĚ NEMÁM VŠ VZDĚLÁNÍ:
    • 5.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi PLÁNUJI STUDOVAT VŠ - ROZHODUJI SE na otázku 3. Jaký je váš vztah k vysokým školám?

18. Kolik je vám let?

  • odpověď 19 AŽ 26:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi STUDENT na otázku 19. Jaké je vaše pracovní zaměření?

20. Na jaké škole studujete, jste studoval nebo hodláte studovat?

  • odpověď VEŘEJNÁ ŠKOLA:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 6. Je marketing pro vysoké školy důležitý?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ŽÁDNÉ na otázku 15. Ze sociálních sítí považujete pro VŠ nejdůležitejší:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte reklamní sdělení kolem vás?

2. Ovlivňují reklamní sdělení vaše rozhodování?

3. Jaký je váš vztah k vysokým školám?

4. Je české vysoké školství kvalitní?

5. Je vysokoškolské vzdělání známkou úspěchu v životě?

6. Je marketing pro vysoké školy důležitý?

7. Jak na vás působí marketing vysokých škol v ČR?

8. Potřebují vůbec vysoké školy v ČR marketing?

9. Co vás nejvíce ovlivnilo/ovlivňuje při výběru vysoké školy?

10. Zvyšuje marketing českých vysokých škol, podle vás, jejich podvědomí?

11. Zaznamenáváte zvýšený výskyt reklamních sdělení v období podávání přihlášek na VŠ?

12. Co nejvíce, z marketingu vysokých škol vnímáte?

13. Co z marketingových aktivit škol nejvíce oceníte?

14. Jaké sdělení nejvíce oceníte a které vás nejvíce osloví? Orientované na:

15. Ze sociálních sítí považujete pro VŠ nejdůležitejší:

16. Jakého jste pohlaví?

17. Vaše dosažené vzdělání je?

18. Kolik je vám let?

19. Jaké je vaše pracovní zaměření?

20. Na jaké škole studujete, jste studoval nebo hodláte studovat?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte reklamní sdělení kolem vás?

2. Ovlivňují reklamní sdělení vaše rozhodování?

3. Jaký je váš vztah k vysokým školám?

4. Je české vysoké školství kvalitní?

5. Je vysokoškolské vzdělání známkou úspěchu v životě?

6. Je marketing pro vysoké školy důležitý?

7. Jak na vás působí marketing vysokých škol v ČR?

8. Potřebují vůbec vysoké školy v ČR marketing?

9. Co vás nejvíce ovlivnilo/ovlivňuje při výběru vysoké školy?

10. Zvyšuje marketing českých vysokých škol, podle vás, jejich podvědomí?

11. Zaznamenáváte zvýšený výskyt reklamních sdělení v období podávání přihlášek na VŠ?

12. Co nejvíce, z marketingu vysokých škol vnímáte?

13. Co z marketingových aktivit škol nejvíce oceníte?

14. Jaké sdělení nejvíce oceníte a které vás nejvíce osloví? Orientované na:

15. Ze sociálních sítí považujete pro VŠ nejdůležitejší:

16. Jakého jste pohlaví?

17. Vaše dosažené vzdělání je?

18. Kolik je vám let?

19. Jaké je vaše pracovní zaměření?

20. Na jaké škole studujete, jste studoval nebo hodláte studovat?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Castka, P.Ovlivňuje nebo ovlivnil marketing vysokých škol vaše rozhodování? (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://ovlivnuje-marketing-vysokych.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.