Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pedagogové - desková hra ve výuce
Pedagogové - desková hra ve výuce
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Kopasová |
---|---|
Šetření: | 26. 03. 2017 - 04. 04. 2017 |
Počet respondentů: | 186 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 16.78 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:13 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník za zabývá zapojením deskových her do vyuky, a problematikou s tím spojenou.
Odpovědi respondentů
1. Jste Muž/Žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 164 | 88,17 % | 88,17 % |
Muž | 22 | 11,83 % | 11,83 % |
2. Do jaké věkové kategorie patříte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
45-65 | 104 | 55,91 % | 55,91 % |
35-45 | 47 | 25,27 % | 25,27 % |
20-35 | 34 | 18,28 % | 18,28 % |
jiná | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
3. Na jakém stupni vyučujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola | 53 | 28,49 % | 28,49 % |
První stupeň ZŠ | 42 | 22,58 % | 22,58 % |
druhý stupeň ZŠ | 41 | 22,04 % | 22,04 % |
Mateřská škola | 39 | 20,97 % | 20,97 % |
Gymnázium | 21 | 11,29 % | 11,29 % |
Základní škola speciální a Praktická škola | 6 | 3,23 % | 3,23 % |
Základní umělecká škola | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
Jiné | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
4. Jaký obor vyučujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Humanitní obory ( výchova a rozvoj osobnosti, historie, filosofie, právo, teologii, jazykověda, umění a další) | 52 | 27,96 % | 27,96 % |
Jiné | 51 | 27,42 % | 27,42 % |
Vědecké obory (příroda, ekonomie, sociologie, antropologie, politologie, technické vědy a další) | 44 | 23,66 % | 23,66 % |
Obojí | 39 | 20,97 % | 20,97 % |
5. Myslíte se, že hry mají edukační dopad?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 168 | 90,32 % | 90,32 % |
nevím | 15 | 8,06 % | 8,06 % |
ne | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
6. Který typ hry je podle Vás nejvíce edukační?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Stolní hra | 102 | 54,84 % | 54,84 % |
Jiný typ hry | 65 | 34,95 % | 34,95 % |
Počítačová hra | 19 | 10,22 % | 10,22 % |
7. Hrajete ve svém volném čase deskové hry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano,ale velmi málo | 120 | 64,52 % | 64,52 % |
Ano,velmi často | 46 | 24,73 % | 24,73 % |
Ne | 18 | 9,68 % | 9,68 % |
Nikdy jsem deskovou hru ze svého podmětu nehrál | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
8. Jaká definice pro deskovou hru Vám přijde nejvýstižnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Společenská aktivita | 74 | 39,78 % | 39,78 % |
Zabavná aktivita | 56 | 30,11 % | 30,11 % |
Nenásilný vzdělávací prostředek | 51 | 27,42 % | 27,42 % |
Dětská aktivita | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Žádná | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Ztráta času | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
9. Zažili jste někdy sami vyučovaní pomocí deskové hry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 139 | 74,73 % | 74,73 % |
Ano | 47 | 25,27 % | 25,27 % |
10. Pokuď jste v předchozí otázce odpověděli ano, v jakém zařízení, případně stupni to bylo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
gymnázium | 2 | 4,55 % | 1,08 % |
MŠ | 2 | 4,55 % | 1,08 % |
Základní škola | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
čtvrtá třída ZŠ | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
Střední škola | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
ZŠ, SŠ, VŠ | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
ZŠ - 2. stupeň | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
Základní škola, první stupeň | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
gymnázium a univerzita | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
VŠ | 1 | 2,27 % | 0,54 % |
ostatní odpovědi | 32 | 72,73 % | 17,2 % |
11. Jaký druh hry je podle Vás nejvíce edukační?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Logické | 67 | 36,02 % | 36,02 % |
Vědomostní | 42 | 22,58 % | 22,58 % |
Úkolové | 30 | 16,13 % | 16,13 % |
Strategie | 16 | 8,6 % | 8,6 % |
Party hry | 5 | 2,69 % | 2,69 % |
Budovatelské | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Didaktické hry | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
myslím, že nelze jednoznačně určit druh nejvíce edukační, každý druh je edukační jiným způsobem, volila bych vědomostní, logické i úkolové jako 3 nej | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nelze jednoznačně jednu vymezit - stategie, vědomostní, logické bych dala skoro na jednu úroveň | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
dle vyučovaného předmětu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
všechny vhodně vytvořené | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
neumím posoudit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
když obsáhne více jmenovaných oblastí | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
střídat všechny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
sexuální | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nevím | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
kombinace logiky, úkolu a strategie | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nejspíš kombinace: party - vědomostní- logické a úkolové | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Vědomostní, logické a úkolové | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Těžko říct, každá rozvíjí něco | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Hry zasazené do daného kontextu (např. obsahující reálie; nutnost počítat; ...). Na typu už pak nemusí moc záležet. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jakákoli hra je edukační | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
didaktické | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Logické a vědomostní | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
všechny. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
kombinace | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
záleží na tématu hodiny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
neumím odpovědět | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
všechny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
do každého předmětu se hodí jiná hra - neumím posoudit, která je nejvíce edukační | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
12. Jaké prostředí je podle Vás pro deskovou hru neefektivnější
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rodinné prostředí | 146 | 78,49 % | 78,49 % |
Prostředí zájmových kroužků | 89 | 47,85 % | 47,85 % |
Prostředí dětských herních klubů | 72 | 38,71 % | 38,71 % |
Školní prostředí | 65 | 34,95 % | 34,95 % |
Jiné | 17 | 9,14 % | 9,14 % |
13. Použili jste někde hry ve výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Obojí | 69 | 37,1 % | 37,1 % |
Ano, pouze deskovou hru | 52 | 27,96 % | 27,96 % |
Žádnou | 41 | 22,04 % | 22,04 % |
Ano, pouze počítačovou hru | 24 | 12,9 % | 12,9 % |
14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prvouka | 106 | 56,99 % | 56,99 % |
Přírodověda | 103 | 55,38 % | 55,38 % |
Český jazyk a literatura/Cizí jazyk | 102 | 54,84 % | 54,84 % |
Matematika | 101 | 54,3 % | 54,3 % |
Vlastivěda | 99 | 53,23 % | 53,23 % |
Zeměpis | 93 | 50 % | 50 % |
Občanská výchova/Rodinná výchova/Společenské vědy | 90 | 48,39 % | 48,39 % |
Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností | 89 | 47,85 % | 47,85 % |
Přírodopis | 85 | 45,7 % | 45,7 % |
Fyzika/Chemie | 62 | 33,33 % | 33,33 % |
Informatika | 60 | 32,26 % | 32,26 % |
Hudební výchova | 50 | 26,88 % | 26,88 % |
Tělesná výchova | 37 | 19,89 % | 19,89 % |
Výtvarná výchova | 36 | 19,35 % | 19,35 % |
Odborné předměty týkající se služeb | 24 | 12,9 % | 12,9 % |
Pracovní výchova | 23 | 12,37 % | 12,37 % |
Odborné techniké předměty | 21 | 11,29 % | 11,29 % |
do všech | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
do všech předmětů | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Do všech kategorií | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Cizí jazyk | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
dle obsahu do všech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Myslím si, že by se hra uplatnila ve všech předmětech, pokud by byla vhodně tematicky zaměřena a promyšlena, aby vyhovovala danému oboru, vzdělávací oblasti | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jdou využít ve všech předmětech (určitě na ZŠ) | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
do všech, všude se dá vhodně zařadit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
když sleduje cíl výuky, patří kamkoliv | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
do jakéhokoliv předmětu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
záleží na námětu hry | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
do každého | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Luze použít kdekoliv a jakkoliv, záleží na formě | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
předpokládám, že máte na mysli deskové hry...pokud myslíte hry všeobecně, tak patří do všech předmětů... | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nevím | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Do všech, pokud jim tematicky odpovídají | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jako zpestření do všech předmětů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hodí se naprosto všude a je nutná | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Klidně do všech, záleží na učiteli | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
mateřská škola | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Přímo "desková" hra podle mého názoru nemusí být součástí žádného předmětu, nemyslím si, že by do nějakého předmětu měla patřit. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
do vsech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hra se dá použít všude možně, jen se zamyslet! | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Bylo by možné je využít ve všech předmětech. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Všude, kde to má přínos | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Do všech předmětů, pokud to jde | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
psychologie, osobnostní rozvoj | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
logopedie, rozvoj řeči | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
zaleží na věkové skupině, pro mě jsou hry každodenní součástí dne v mateřské škole | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
s ohledem na mš do všeho | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Učím na 1. stupni ZŠ a tam se hry hodí všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
použít je můžu úplně všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
kamkoliv, kde má smysl a vede k cíli | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
odborné - finance | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Lze použít všude. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
myslím, že částečně se dá využít téměř ve všech předmětech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Vse | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
logopedie | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hra by měla být vždy součástí výuky dětí | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jsou různé typy a tedy do různých předmětů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
zřejmě do všech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Ekonomické předměty | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
lze využít ve všech předmětech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nedokážu posoudit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
tyto hry nepatří nikam ve výuce | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Hru je možné využít v jakémkoliv předmětu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
celkově rozvíjejicí - mateřská škola | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
ve školce během celého dne | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
většina předmětů je zajímavá, když je proležena hrou | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
kamkoli | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
všech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tělesná výchova | 67 | 36,02 % | 36,02 % |
Odborné techniké předměty | 50 | 26,88 % | 26,88 % |
Pracovní výchova | 46 | 24,73 % | 24,73 % |
Výtvarná výchova | 42 | 22,58 % | 22,58 % |
Odborné předměty týkající se služeb | 31 | 16,67 % | 16,67 % |
Hudební výchova | 31 | 16,67 % | 16,67 % |
Informatika | 19 | 10,22 % | 10,22 % |
Fyzika/Chemie | 14 | 7,53 % | 7,53 % |
Matematika | 12 | 6,45 % | 6,45 % |
Český jazyk a literatura/Cizí jazyk | 9 | 4,84 % | 4,84 % |
Občanská výchova/Rodinná výchova/Společenské vědy | 6 | 3,23 % | 3,23 % |
nevim | 5 | 2,69 % | 2,69 % |
Cizí jazyk | 4 | 2,15 % | 2,15 % |
Přírodověda | 4 | 2,15 % | 2,15 % |
Prvouka | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
Vlastivěda | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
Patří do všech | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
patří všude | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
Přírodopis | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Zeměpis | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
do všech | 2 | 1,08 % | 1,08 % |
Žádný komentář | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nelze vyloučit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Vzhledem k předcházející odpovědi, mohla by patřit všude, pokud je dobře zvolena, vytvořena (záleží na okolnostech) | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
lze využít někdy ve všech předmětech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
možná odborné předměty na SŠ, nevím | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
takový není | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
mohou být ve všech předmětech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
problém mám s definicí slova "hra" | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
patří-li kamkoliv, nelze napsat, kam nepatří | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Příprava pokrmů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
dovedu si méně představit v TV | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
vždy najdou uplatnění | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hry patří do všech předmětů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
je možné je využít ve všech předmětech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
patří alespoň okrajově do všech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
opět odpovídám na deskové hry... | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nikam | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
když se se hodí, mohou být všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
není předmět, kde by se desk. hry nemohly hrát | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
jako zpestření paří do všech předmětů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
odborné předměty obecně - hry lze využít v každém předmětu, pokud jsou vytvořeny tak, aby odpovídaly probíranému tématu, což je u odborných předmětů značně složité a limitující. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hra asi lze využít všude, pokud učitel chce | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nemohu posoudit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
patri do vsech | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Hra se dá použít všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Bylo by možné je využít ve všech předmětech. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Všude, kde hra nic nepřinese | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Myslím, že do všech patří | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
vždy se mohou využít | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
dá se zapojit do všech předmětů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
lze je uplatnit v každém předmětu, záleží na učiteli | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Nevidím důvod je někde vyřazovat. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
pokud je dobře zvolená a motivační, může se objevit všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Učím na 1. stupni ZŠ a tam se hry hodí všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
už jsem odpověděla v předcházející otázce | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
viz. 14 | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Lze použít všude. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
vhodným výběrem se hry dají využít různě | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Záleží na učivu a na postoji daného učitele. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
- | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hru lze využít všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
žádný mě nenapadá, myslím si, že se dá využít kdekoliv | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
podle mě není předmět, kde by se hra nedala využít | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
do žádného | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nic mě nenapadá | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
neznám daný předmět | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nedokážu posoudit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nevím, záleží na náplni hodiny | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nepatří do žádného předmětu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Neexistuje předmět, který by neumožňoval zařazení hry | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
netrvám na slově nepatří | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
patří do všech předmětů | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
pokud je vhodná, patří všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
snažila bych se zařadit hry všude, dle Komenského vzoru "škola hrou" | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
mohou být zařazeny kamkoli, záleží na uchopení | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
mohou být použity prakticky všude | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Nelze posoudit | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
hry mohou být použity v jakémkoliv předmětu | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
16. Jaké důvody nejvíce omezují použití deskových her ve výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Časová dotace | 84 | 45,16 % | 45,16 % |
Velký počet žáků | 57 | 30,65 % | 30,65 % |
Finanční dotace | 21 | 11,29 % | 11,29 % |
Nedostatek kvalitních edukačních her | 16 | 8,6 % | 8,6 % |
Časove náročné, držení se naučných vyukovyh metod, finanční důsledek, nedostatek her, složitost pro určite věkové kategorie | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nevím | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
i ve škole, kde máme max.14 žáků je toto velký počet, ne každá hra je vhodná pro tolik dětí. Potom se musíme dělit a hrát ve skupinách. | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nekomfortnost | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Všechny výše uvedené | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
Všechny důvody | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
málo času a hodně dětí | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
nedostatek her i velký počet dětí | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
17. Jestliže byste měli dostatečné prostředky použili byste ve vyučovaní deskovou hru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 18, Ne → otázka č. 19, Nevím → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 118 | 63,44 % | 63,44 % |
Nevím | 64 | 34,41 % | 34,41 % |
Ne | 4 | 2,15 % | 2,15 % |
18. Pokud jste odpověděli na předchozí otázku ano, o jakou hru by se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Activity
aktivity, ubongo, svět v kostce
az kvíz
Co nejvíce her.
Česko
Člověče nezlob, se, Člověče pochlub se, ruzné druhy her s cestováním podle značek, podle barev, čísel, ruzné druhy ( Pat a Mat) apod.
desková hra
Desková hra na vyjmenovaná slova, násobilku AJ (leporelo ve vekém asi A2 či A1 formátu) hry od firmy Mindok - lodě, barevné obrazy,... Grana - Hádanky dráčka Fráčka a mnoho dalších
desková hra týkající se vlastivědy, dějin, vyjmenovaných slov a látky, která se právě probírá....z každého tématu nějaká
desková, karetní - zaměřená na správné odpovědi, plnění úkolů
Deskové hry v hodinách využívám, většinou vlastnoručně vyrobené pro dané téma.
deskové hry zaměřené na gramatické jevy v cizím jazyce, popřípadě na znalosti v humanitních oborech, nebo hra typu "activity" v cizím jazyce
Deskovou, počítačovou
dle předmětů, v předškolní pedagogice, kde pracuji: člověče nezlob se (jsou i různé dětské varianty), double, hry na barvy, počty, písmenka, pexesa, sluchové hry, ...
Double, Aktivity, Strategické hry, Twister, Člověče nezlob se- hry pro MŠ
Edukační hry od Albi
Finanční gramotnost
her je velké množství - Ubongo, 6bere, Numerabis, Blocus................atd
Hra na posílení ekonomického myšlení.
hra na procvičení učiva ČJ, MAT, VLS, PŘ, PRV....
hra pro malé děti
hra, která by rozvíjela probírané učivo, hrou upevnila třeba slovíčka, gramatiku, v dějepise třeba přivedla k logickému myšlení
Hra, kterou by hráli žáci ve skupinkách, kde by museli vyvinout i fyzickou aktivitu. Určitě ne desková.
hru zaměřenou na poznávání barev, logické myšlení, zaměřenou na početní řadu 1-10..
Hru, kterou jsem vytvořila v rámci diplomové práce. Vlastní design, který by ideálně vydala škola v dostatečném množství.
Hru. kde je nutné kombinovat více vědomostí.
hry na procvičení českého jazyka ve 3. třídě - vyjmenovaná slova atd.
Jakákoliv desková hra na logické uvažování
jakoukoli hru, která by žáky podporovala v myšlení, kreativitě, činnosti
jakoukoliv k probíranému tématu
jakoukoliv kvalitní, viz ot. 14
Jakoukoliv, jen mít čas :) Sem tam zapojuji pexeso, domino .... apod.
Jakoukoliv, kde se poznatky z výuky uplatňují v reálném životě.
Jelikož jsem učitelkou cizích jazyků, tak rozhodně hra, kde by děti mohly procvičovat řečové dovednosti.
logické a vědomostní hry
logické hry
logopedickou
např. Monopoly pro výuku finanční gramotnosti, Scrabble pro rozvoj jazyků, Česko v zeměpise a vlastivědě apod.
Naučnou
Nějakou logickou hru, která by rozvíjela slovní zásobu, odvozování slov ...
Nemám představu.
nevím
nevím
Nevím, neznám nabídku
o hru rozvíjející žáky ve více oborech, hlavně by musela být zábavná s jednoduchými pravidly
od klasických, přes logico a jiné
Osadníci z Katanu.
podle tématu hodiny, logické, strategické, úkolové, vědomostní... používala bych často a různé, mít na to čas
Pokud by to byla hra do výuky, musela by být jednoduchá, hratelná do 20 minut, pro více žáků - 7-8
postrádám něco pro výtvarnou výchovu - umělecké slohy a styly, výtvarní umělci, teorie barev, druhy výtvarného umění apod.
POUŽÍVÁM JEDNODUCHÉ VLASTNÍ, ALE NENÍ ČAS PRO DALŠÍ TVORBU
Procvičování vyjmenovaných slov, slovní druhy, násolika, zaokrouhlování čísel
prvouka, matematika, český jazyk, cizí jazyk aj.
rozvíjející prostorovou představivost
rozvoj logického myšlení
růrné, ve školce jich využíváme spoustu
S největší pravděpodobností bych volila vědomostní nebo logickou, ale věřím, že pokud by byla velká nabídka, vybrala bych si i jiný typ. Hry
Scrabble
skládačky, trojrozměrné rozebíratelné modely, doplňovačky,...a to jak vědomostní, úkolové a logické, tak budovatelské a strategické....
slovní zásoba, pojmy
Takovou, která by se mi hodila k probíranému tématickému bloku
takovou, která zaměstná všechny žáky
těžko říci
tvořím si vlastní materiály
u předškoláků a prvňáčků vpodstatě všechny na soustředění, logické myšlení, podpora grafomotoriky, postřehu, hledání souvislostí, odhalení rozdílů, střídání barev, tvarů, orientace v prostoru a čase, sociální začlenění, kolektivní práce, úspěch - neúspěch....
V MŠ je hra všudypřítomná, je jednou z hlavních metod používaných při vzdělávání předškolních dětí
vědomostní
vědomostní
vědomostní
Vědomostní hry na opakování učiva
vědomostní, strategickou
Velké množství, není prostor je konkretizovat.
vlastní - tu, kterou si děti sami vymyslí a vyrobí
zábavnou a vědomostní
zeměpisnou
Znáš Česko?
19. V případě, že Vás napadly jakékoliv připomínky ohledně zmíněného tématu, prosím zde poznamenejte:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
deskové hry jako součást učebnic a pracovních sešitů, jako vyučovací předmět na pedagogických fakultách
Děti milují deskové hry, ale s rodiči je hrají málo, často je vůbec neumí nebo nejsou schopny se dlouhodobě soustředit a hru dohrát. Naše generace na nich vyrostla a bylo to báječné :-))
Dobrá hra - Cesta labyrintem města.
dobrý počin
dobře, že se tím zabýváte...hra je nejlepší učitel...hlavně, ať je přehledná a barevná
Jsem velkým přívržencem deskových her pro všechny věkové kategorie v době kdy mizí aktivní zábava.
Kvalitní deskové hry pro děti v MŠ jsou k dispozici od Záchranného kruhu
Myslím, že hra do školy patří. Minimálně předškolní věk a první stupeň by měl být automaticky proložen hrou. Možnosti jsou dnes veliké, nabídka her také, stačí jen uspořádat výuku a zamyslet se.
Myslím, že je to ztráta času, na deskové hry není v hodinách čas.
ne
Nenabízí se dostatečná škála her, není taková zvyklost v našem školském systému
netuším jak by tyto hry zapadaly do školního vzdělávacího programu
nevýte o nějaké svolné?
Otázka 13.-15. se týkají HER OBECNĚ, proto volím tyto odpovědi.
Pokud je otázka 12 myšlena jako "nejefektivnější, pak volím první možnost Pokud je myšlena jako "neefektivní" odpovídám žádné, neboť dobrá hra se hodí všude.
pomohlo by výrazně omezit počítačové hry, snížení o 90% by stále bylo málo
Použití je individuální, nedá se paušalizovat
připomínka se týká pouze výše uvedené pravopisné chyby - připomínky napadly
Rodiče hrají s dětmi velmi málo stolní či společenské hry, nemají na ně čas nebo trpělivost- děti místo toho sedí u PC. Následek je: děti neumí házet kostkou, neumí prohrávat, pracovat v týmu. Uvítala bych nějakou hru, kterou lze hrát venku :-)
U otázky 6 bych volila otevřenou odpověď: kolektivní hry
V některých otázkách bych odpověděla více možnostmi, ale nejde to.
Základem je rodina, společné hry- didaktické, společenské, do MŠ nastupují děti, které neznají pexeso, domino, natož hry typu: Člověče, nezlob se, Žížaly, pravidla her s kostkou. Tyto hry lze hrát v menším množství dětí- zařazujeme je odpoledne nebo hned ráno, než se sejdou, vyžadují kontrolu dospělého, jinak je nepohoda, většinou jsou pro menší skupinu, nebo jsou náročné na pozornost, příliš se neosvědčují.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.