Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pedagogové - desková hra ve výuce

Pedagogové - desková hra ve výuce

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Kopasová
Šetření:26. 03. 2017 - 04. 04. 2017
Počet respondentů:186
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.78
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník za zabývá zapojením deskových her do vyuky, a problematikou s tím spojenou.

Odpovědi respondentů

1. Jste Muž/Žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena16488,17 %88,17 %  
Muž2211,83 %11,83 %  

Graf

2. Do jaké věkové kategorie patříte ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45-6510455,91 %55,91 %  
35-454725,27 %25,27 %  
20-353418,28 %18,28 %  
jiná10,54 %0,54 %  

Graf

3. Na jakém stupni vyučujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola5328,49 %28,49 %  
První stupeň ZŠ4222,58 %22,58 %  
druhý stupeň ZŠ4122,04 %22,04 %  
Mateřská škola3920,97 %20,97 %  
Gymnázium2111,29 %11,29 %  
Základní škola speciální a Praktická škola63,23 %3,23 %  
Základní umělecká škola31,61 %1,61 %  
Jiné31,61 %1,61 %  

Graf

4. Jaký obor vyučujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Humanitní obory ( výchova a rozvoj osobnosti, historie, filosofie, právo, teologii, jazykověda, umění a další)5227,96 %27,96 %  
Jiné5127,42 %27,42 %  
Vědecké obory (příroda, ekonomie, sociologie, antropologie, politologie, technické vědy a další)4423,66 %23,66 %  
Obojí3920,97 %20,97 %  

Graf

5. Myslíte se, že hry mají edukační dopad?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16890,32 %90,32 %  
nevím158,06 %8,06 %  
ne31,61 %1,61 %  

Graf

6. Který typ hry je podle Vás nejvíce edukační?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stolní hra10254,84 %54,84 %  
Jiný typ hry6534,95 %34,95 %  
Počítačová hra1910,22 %10,22 %  

Graf

7. Hrajete ve svém volném čase deskové hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano,ale velmi málo12064,52 %64,52 %  
Ano,velmi často4624,73 %24,73 %  
Ne189,68 %9,68 %  
Nikdy jsem deskovou hru ze svého podmětu nehrál21,08 %1,08 %  

Graf

8. Jaká definice pro deskovou hru Vám přijde nejvýstižnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Společenská aktivita7439,78 %39,78 %  
Zabavná aktivita5630,11 %30,11 %  
Nenásilný vzdělávací prostředek5127,42 %27,42 %  
Dětská aktivita21,08 %1,08 %  
Žádná21,08 %1,08 %  
Ztráta času10,54 %0,54 %  

Graf

9. Zažili jste někdy sami vyučovaní pomocí deskové hry?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13974,73 %74,73 %  
Ano4725,27 %25,27 %  

Graf

10. Pokuď jste v předchozí otázce odpověděli ano, v jakém zařízení, případně stupni to bylo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
gymnázium24,55 %1,08 %  
24,55 %1,08 %  
Základní škola 12,27 %0,54 %  
čtvrtá třída ZŠ12,27 %0,54 %  
Střední škola12,27 %0,54 %  
ZŠ, SŠ, VŠ12,27 %0,54 %  
ZŠ - 2. stupeň12,27 %0,54 %  
Základní škola, první stupeň12,27 %0,54 %  
gymnázium a univerzita12,27 %0,54 %  
12,27 %0,54 %  
ostatní odpovědi mateská škola
II. stupeň praktické školy
Zařazuji sama hodiny deskových her - volné hodiny, za odměnu.
ZŠ první stupěň
Montessori třída při hospitaci
1.stupeň
I. stupeň ZŠ, ŠD
II.stupeň - matematická gramotnost
střrdní zdravotnická škola
II.stupeň ZŠ, gymnázium
MŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ
kurz AJ
Vzdelavani dospělých
ve škole speciální, na základce
výuka cizího jazyka
vysoká škola
prvním i druhém
1. st.
na 1.stupni ZŠ
mateřská škola
1. st. ZŠ
1. a 2. stupeň

MŠ a ZŠ
mateřská škola, základní škola
druhý st.

na 1. stupni
člověče nezlob se na předškolní a 1.stupeň - počty, strategie
Dolní oblast Vítkovic - program pro žáky - hra Finanční svoboda
školení pro pedagogy
1.stupeň základní školy
3272,73 %17,2 % 

Graf

11. Jaký druh hry je podle Vás nejvíce edukační?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Logické6736,02 %36,02 %  
Vědomostní4222,58 %22,58 %  
Úkolové3016,13 %16,13 %  
Strategie168,6 %8,6 %  
Party hry52,69 %2,69 %  
Budovatelské21,08 %1,08 %  
Didaktické hry10,54 %0,54 %  
myslím, že nelze jednoznačně určit druh nejvíce edukační, každý druh je edukační jiným způsobem, volila bych vědomostní, logické i úkolové jako 3 nej10,54 %0,54 %  
nelze jednoznačně jednu vymezit - stategie, vědomostní, logické bych dala skoro na jednu úroveň10,54 %0,54 %  
dle vyučovaného předmětu10,54 %0,54 %  
všechny vhodně vytvořené10,54 %0,54 %  
neumím posoudit10,54 %0,54 %  
když obsáhne více jmenovaných oblastí10,54 %0,54 %  
střídat všechny10,54 %0,54 %  
sexuální10,54 %0,54 %  
nevím10,54 %0,54 %  
kombinace logiky, úkolu a strategie10,54 %0,54 %  
nejspíš kombinace: party - vědomostní- logické a úkolové10,54 %0,54 %  
Vědomostní, logické a úkolové10,54 %0,54 %  
Těžko říct, každá rozvíjí něco10,54 %0,54 %  
Hry zasazené do daného kontextu (např. obsahující reálie; nutnost počítat; ...). Na typu už pak nemusí moc záležet.10,54 %0,54 %  
jakákoli hra je edukační10,54 %0,54 %  
didaktické10,54 %0,54 %  
Logické a vědomostní10,54 %0,54 %  
všechny.10,54 %0,54 %  
kombinace10,54 %0,54 %  
záleží na tématu hodiny10,54 %0,54 %  
neumím odpovědět10,54 %0,54 %  
všechny10,54 %0,54 %  
do každého předmětu se hodí jiná hra - neumím posoudit, která je nejvíce edukační10,54 %0,54 %  

Graf

12. Jaké prostředí je podle Vás pro deskovou hru neefektivnější

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodinné prostředí14678,49 %78,49 %  
Prostředí zájmových kroužků8947,85 %47,85 %  
Prostředí dětských herních klubů7238,71 %38,71 %  
Školní prostředí6534,95 %34,95 %  
Jiné179,14 %9,14 %  

Graf

13. Použili jste někde hry ve výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obojí6937,1 %37,1 %  
Ano, pouze deskovou hru5227,96 %27,96 %  
Žádnou4122,04 %22,04 %  
Ano, pouze počítačovou hru2412,9 %12,9 %  

Graf

14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prvouka10656,99 %56,99 %  
Přírodověda10355,38 %55,38 %  
Český jazyk a literatura/Cizí jazyk10254,84 %54,84 %  
Matematika10154,3 %54,3 %  
Vlastivěda9953,23 %53,23 %  
Zeměpis9350 %50 %  
Občanská výchova/Rodinná výchova/Společenské vědy9048,39 %48,39 %  
Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností8947,85 %47,85 %  
Přírodopis8545,7 %45,7 %  
Fyzika/Chemie6233,33 %33,33 %  
Informatika6032,26 %32,26 %  
Hudební výchova5026,88 %26,88 %  
Tělesná výchova3719,89 %19,89 %  
Výtvarná výchova3619,35 %19,35 %  
Odborné předměty týkající se služeb2412,9 %12,9 %  
Pracovní výchova2312,37 %12,37 %  
Odborné techniké předměty2111,29 %11,29 %  
do všech31,61 %1,61 %  
do všech předmětů21,08 %1,08 %  
Do všech kategorií 10,54 %0,54 %  
Cizí jazyk10,54 %0,54 %  
dle obsahu do všech10,54 %0,54 %  
Myslím si, že by se hra uplatnila ve všech předmětech, pokud by byla vhodně tematicky zaměřena a promyšlena, aby vyhovovala danému oboru, vzdělávací oblasti10,54 %0,54 %  
jdou využít ve všech předmětech (určitě na ZŠ)10,54 %0,54 %  
do všech, všude se dá vhodně zařadit10,54 %0,54 %  
když sleduje cíl výuky, patří kamkoliv10,54 %0,54 %  
do jakéhokoliv předmětu10,54 %0,54 %  
záleží na námětu hry10,54 %0,54 %  
do každého10,54 %0,54 %  
Luze použít kdekoliv a jakkoliv, záleží na formě10,54 %0,54 %  
předpokládám, že máte na mysli deskové hry...pokud myslíte hry všeobecně, tak patří do všech předmětů...10,54 %0,54 %  
nevím10,54 %0,54 %  
Do všech, pokud jim tematicky odpovídají10,54 %0,54 %  
jako zpestření do všech předmětů10,54 %0,54 %  
hodí se naprosto všude a je nutná10,54 %0,54 %  
Klidně do všech, záleží na učiteli10,54 %0,54 %  
mateřská škola10,54 %0,54 %  
Přímo "desková" hra podle mého názoru nemusí být součástí žádného předmětu, nemyslím si, že by do nějakého předmětu měla patřit.10,54 %0,54 %  
do vsech10,54 %0,54 %  
hra se dá použít všude možně, jen se zamyslet!10,54 %0,54 %  
Bylo by možné je využít ve všech předmětech.10,54 %0,54 %  
Všude, kde to má přínos10,54 %0,54 %  
Do všech předmětů, pokud to jde10,54 %0,54 %  
psychologie, osobnostní rozvoj10,54 %0,54 %  
logopedie, rozvoj řeči10,54 %0,54 %  
zaleží na věkové skupině, pro mě jsou hry každodenní součástí dne v mateřské škole10,54 %0,54 %  
s ohledem na mš do všeho10,54 %0,54 %  
Učím na 1. stupni ZŠ a tam se hry hodí všude10,54 %0,54 %  
použít je můžu úplně všude10,54 %0,54 %  
kamkoliv, kde má smysl a vede k cíli10,54 %0,54 %  
odborné - finance10,54 %0,54 %  
Lze použít všude. 10,54 %0,54 %  
myslím, že částečně se dá využít téměř ve všech předmětech10,54 %0,54 %  
Vse10,54 %0,54 %  
všude10,54 %0,54 %  
logopedie10,54 %0,54 %  
hra by měla být vždy součástí výuky dětí10,54 %0,54 %  
jsou různé typy a tedy do různých předmětů10,54 %0,54 %  
zřejmě do všech10,54 %0,54 %  
Ekonomické předměty10,54 %0,54 %  
lze využít ve všech předmětech10,54 %0,54 %  
nedokážu posoudit10,54 %0,54 %  
tyto hry nepatří nikam ve výuce10,54 %0,54 %  
Hru je možné využít v jakémkoliv předmětu10,54 %0,54 %  
celkově rozvíjejicí - mateřská škola10,54 %0,54 %  
ve školce během celého dne10,54 %0,54 %  
většina předmětů je zajímavá, když je proležena hrou10,54 %0,54 %  
kamkoli10,54 %0,54 %  
všech10,54 %0,54 %  

Graf

15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tělesná výchova6736,02 %36,02 %  
Odborné techniké předměty5026,88 %26,88 %  
Pracovní výchova4624,73 %24,73 %  
Výtvarná výchova4222,58 %22,58 %  
Odborné předměty týkající se služeb3116,67 %16,67 %  
Hudební výchova3116,67 %16,67 %  
Informatika1910,22 %10,22 %  
Fyzika/Chemie147,53 %7,53 %  
Matematika126,45 %6,45 %  
Český jazyk a literatura/Cizí jazyk94,84 %4,84 %  
Občanská výchova/Rodinná výchova/Společenské vědy63,23 %3,23 %  
nevim52,69 %2,69 %  
Cizí jazyk42,15 %2,15 %  
Přírodověda42,15 %2,15 %  
Prvouka31,61 %1,61 %  
Vlastivěda31,61 %1,61 %  
Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností31,61 %1,61 %  
Patří do všech31,61 %1,61 %  
patří všude31,61 %1,61 %  
Přírodopis21,08 %1,08 %  
Zeměpis21,08 %1,08 %  
do všech21,08 %1,08 %  
Žádný komentář 10,54 %0,54 %  
nelze vyloučit10,54 %0,54 %  
Vzhledem k předcházející odpovědi, mohla by patřit všude, pokud je dobře zvolena, vytvořena (záleží na okolnostech)10,54 %0,54 %  
lze využít někdy ve všech předmětech10,54 %0,54 %  
možná odborné předměty na SŠ, nevím10,54 %0,54 %  
takový není10,54 %0,54 %  
mohou být ve všech předmětech10,54 %0,54 %  
problém mám s definicí slova "hra"10,54 %0,54 %  
patří-li kamkoliv, nelze napsat, kam nepatří10,54 %0,54 %  
Příprava pokrmů10,54 %0,54 %  
dovedu si méně představit v TV10,54 %0,54 %  
vždy najdou uplatnění10,54 %0,54 %  
hry patří do všech předmětů10,54 %0,54 %  
je možné je využít ve všech předmětech10,54 %0,54 %  
patří alespoň okrajově do všech10,54 %0,54 %  
opět odpovídám na deskové hry...10,54 %0,54 %  
nikam10,54 %0,54 %  
když se se hodí, mohou být všude10,54 %0,54 %  
není předmět, kde by se desk. hry nemohly hrát10,54 %0,54 %  
jako zpestření paří do všech předmětů10,54 %0,54 %  
odborné předměty obecně - hry lze využít v každém předmětu, pokud jsou vytvořeny tak, aby odpovídaly probíranému tématu, což je u odborných předmětů značně složité a limitující.10,54 %0,54 %  
hra asi lze využít všude, pokud učitel chce10,54 %0,54 %  
nemohu posoudit10,54 %0,54 %  
patri do vsech10,54 %0,54 %  
Hra se dá použít všude10,54 %0,54 %  
Bylo by možné je využít ve všech předmětech.10,54 %0,54 %  
Všude, kde hra nic nepřinese10,54 %0,54 %  
Myslím, že do všech patří10,54 %0,54 %  
vždy se mohou využít10,54 %0,54 %  
dá se zapojit do všech předmětů10,54 %0,54 %  
lze je uplatnit v každém předmětu, záleží na učiteli10,54 %0,54 %  
Nevidím důvod je někde vyřazovat.10,54 %0,54 %  
pokud je dobře zvolená a motivační, může se objevit všude10,54 %0,54 %  
Učím na 1. stupni ZŠ a tam se hry hodí všude10,54 %0,54 %  
už jsem odpověděla v předcházející otázce10,54 %0,54 %  
viz. 1410,54 %0,54 %  
Lze použít všude. 10,54 %0,54 %  
vhodným výběrem se hry dají využít různě10,54 %0,54 %  
Záleží na učivu a na postoji daného učitele.10,54 %0,54 %  
-10,54 %0,54 %  
hru lze využít všude10,54 %0,54 %  
žádný mě nenapadá, myslím si, že se dá využít kdekoliv10,54 %0,54 %  
podle mě není předmět, kde by se hra nedala využít10,54 %0,54 %  
do žádného10,54 %0,54 %  
nic mě nenapadá10,54 %0,54 %  
neznám daný předmět10,54 %0,54 %  
nedokážu posoudit10,54 %0,54 %  
nevím, záleží na náplni hodiny10,54 %0,54 %  
nepatří do žádného předmětu10,54 %0,54 %  
Neexistuje předmět, který by neumožňoval zařazení hry10,54 %0,54 %  
netrvám na slově nepatří10,54 %0,54 %  
patří do všech předmětů10,54 %0,54 %  
pokud je vhodná, patří všude10,54 %0,54 %  
snažila bych se zařadit hry všude, dle Komenského vzoru "škola hrou"10,54 %0,54 %  
mohou být zařazeny kamkoli, záleží na uchopení10,54 %0,54 %  
mohou být použity prakticky všude10,54 %0,54 %  
Nelze posoudit10,54 %0,54 %  
hry mohou být použity v jakémkoliv předmětu 10,54 %0,54 %  

Graf

16. Jaké důvody nejvíce omezují použití deskových her ve výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Časová dotace8445,16 %45,16 %  
Velký počet žáků5730,65 %30,65 %  
Finanční dotace2111,29 %11,29 %  
Nedostatek kvalitních edukačních her168,6 %8,6 %  
Časove náročné, držení se naučných vyukovyh metod, finanční důsledek, nedostatek her, složitost pro určite věkové kategorie10,54 %0,54 %  
nevím10,54 %0,54 %  
i ve škole, kde máme max.14 žáků je toto velký počet, ne každá hra je vhodná pro tolik dětí. Potom se musíme dělit a hrát ve skupinách.10,54 %0,54 %  
nekomfortnost10,54 %0,54 %  
Všechny výše uvedené10,54 %0,54 %  
Všechny důvody10,54 %0,54 %  
málo času a hodně dětí10,54 %0,54 %  
nedostatek her i velký počet dětí10,54 %0,54 %  

Graf

17. Jestliže byste měli dostatečné prostředky použili byste ve vyučovaní deskovou hru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 19, Nevímotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11863,44 %63,44 %  
Nevím6434,41 %34,41 %  
Ne42,15 %2,15 %  

Graf

18. Pokud jste odpověděli na předchozí otázku ano, o jakou hru by se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Activity

aktivity, ubongo, svět v kostce

az kvíz

Co nejvíce her.

Česko

Člověče nezlob, se, Člověče pochlub se, ruzné druhy her s cestováním podle značek, podle barev, čísel, ruzné druhy ( Pat a Mat) apod.

desková hra

Desková hra na vyjmenovaná slova, násobilku AJ (leporelo ve vekém asi A2 či A1 formátu) hry od firmy Mindok - lodě, barevné obrazy,... Grana - Hádanky dráčka Fráčka a mnoho dalších

desková hra týkající se vlastivědy, dějin, vyjmenovaných slov a látky, která se právě probírá....z každého tématu nějaká

desková, karetní - zaměřená na správné odpovědi, plnění úkolů

Deskové hry v hodinách využívám, většinou vlastnoručně vyrobené pro dané téma.

deskové hry zaměřené na gramatické jevy v cizím jazyce, popřípadě na znalosti v humanitních oborech, nebo hra typu "activity" v cizím jazyce

Deskovou, počítačovou

dle předmětů, v předškolní pedagogice, kde pracuji: člověče nezlob se (jsou i různé dětské varianty), double, hry na barvy, počty, písmenka, pexesa, sluchové hry, ...

Double, Aktivity, Strategické hry, Twister, Člověče nezlob se- hry pro MŠ

Edukační hry od Albi

Finanční gramotnost

her je velké množství - Ubongo, 6bere, Numerabis, Blocus................atd

Hra na posílení ekonomického myšlení.

hra na procvičení učiva ČJ, MAT, VLS, PŘ, PRV....

hra pro malé děti

hra, která by rozvíjela probírané učivo, hrou upevnila třeba slovíčka, gramatiku, v dějepise třeba přivedla k logickému myšlení

Hra, kterou by hráli žáci ve skupinkách, kde by museli vyvinout i fyzickou aktivitu. Určitě ne desková.

hru zaměřenou na poznávání barev, logické myšlení, zaměřenou na početní řadu 1-10..

Hru, kterou jsem vytvořila v rámci diplomové práce. Vlastní design, který by ideálně vydala škola v dostatečném množství.

Hru. kde je nutné kombinovat více vědomostí.

hry na procvičení českého jazyka ve 3. třídě - vyjmenovaná slova atd.

Jakákoliv desková hra na logické uvažování

jakoukoli hru, která by žáky podporovala v myšlení, kreativitě, činnosti

jakoukoliv k probíranému tématu

jakoukoliv kvalitní, viz ot. 14

Jakoukoliv, jen mít čas :) Sem tam zapojuji pexeso, domino .... apod.

Jakoukoliv, kde se poznatky z výuky uplatňují v reálném životě.

Jelikož jsem učitelkou cizích jazyků, tak rozhodně hra, kde by děti mohly procvičovat řečové dovednosti.

logické a vědomostní hry

logické hry

logopedickou

např. Monopoly pro výuku finanční gramotnosti, Scrabble pro rozvoj jazyků, Česko v zeměpise a vlastivědě apod.

Naučnou

Nějakou logickou hru, která by rozvíjela slovní zásobu, odvozování slov ...

Nemám představu.

nevím

nevím

Nevím, neznám nabídku

o hru rozvíjející žáky ve více oborech, hlavně by musela být zábavná s jednoduchými pravidly

od klasických, přes logico a jiné

Osadníci z Katanu.

podle tématu hodiny, logické, strategické, úkolové, vědomostní... používala bych často a různé, mít na to čas

Pokud by to byla hra do výuky, musela by být jednoduchá, hratelná do 20 minut, pro více žáků - 7-8

postrádám něco pro výtvarnou výchovu - umělecké slohy a styly, výtvarní umělci, teorie barev, druhy výtvarného umění apod.

POUŽÍVÁM JEDNODUCHÉ VLASTNÍ, ALE NENÍ ČAS PRO DALŠÍ TVORBU

Procvičování vyjmenovaných slov, slovní druhy, násolika, zaokrouhlování čísel

prvouka, matematika, český jazyk, cizí jazyk aj.

rozvíjející prostorovou představivost

rozvoj logického myšlení

růrné, ve školce jich využíváme spoustu

S největší pravděpodobností bych volila vědomostní nebo logickou, ale věřím, že pokud by byla velká nabídka, vybrala bych si i jiný typ. Hry

Scrabble

skládačky, trojrozměrné rozebíratelné modely, doplňovačky,...a to jak vědomostní, úkolové a logické, tak budovatelské a strategické....

slovní zásoba, pojmy

Takovou, která by se mi hodila k probíranému tématickému bloku

takovou, která zaměstná všechny žáky

těžko říci

tvořím si vlastní materiály

u předškoláků a prvňáčků vpodstatě všechny na soustředění, logické myšlení, podpora grafomotoriky, postřehu, hledání souvislostí, odhalení rozdílů, střídání barev, tvarů, orientace v prostoru a čase, sociální začlenění, kolektivní práce, úspěch - neúspěch....

V MŠ je hra všudypřítomná, je jednou z hlavních metod používaných při vzdělávání předškolních dětí

vědomostní

vědomostní

vědomostní

Vědomostní hry na opakování učiva

vědomostní, strategickou

Velké množství, není prostor je konkretizovat.

vlastní - tu, kterou si děti sami vymyslí a vyrobí

zábavnou a vědomostní

zeměpisnou

Znáš Česko?

19. V případě, že Vás napadly jakékoliv připomínky ohledně zmíněného tématu, prosím zde poznamenejte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

deskové hry jako součást učebnic a pracovních sešitů, jako vyučovací předmět na pedagogických fakultách

Děti milují deskové hry, ale s rodiči je hrají málo, často je vůbec neumí nebo nejsou schopny se dlouhodobě soustředit a hru dohrát. Naše generace na nich vyrostla a bylo to báječné :-))

Dobrá hra - Cesta labyrintem města.

dobrý počin

dobře, že se tím zabýváte...hra je nejlepší učitel...hlavně, ať je přehledná a barevná

Jsem velkým přívržencem deskových her pro všechny věkové kategorie v době kdy mizí aktivní zábava.

Kvalitní deskové hry pro děti v MŠ jsou k dispozici od Záchranného kruhu

Myslím, že hra do školy patří. Minimálně předškolní věk a první stupeň by měl být automaticky proložen hrou. Možnosti jsou dnes veliké, nabídka her také, stačí jen uspořádat výuku a zamyslet se.

Myslím, že je to ztráta času, na deskové hry není v hodinách čas.

ne

Nenabízí se dostatečná škála her, není taková zvyklost v našem školském systému

netuším jak by tyto hry zapadaly do školního vzdělávacího programu

nevýte o nějaké svolné?

Otázka 13.-15. se týkají HER OBECNĚ, proto volím tyto odpovědi.

Pokud je otázka 12 myšlena jako "nejefektivnější, pak volím první možnost Pokud je myšlena jako "neefektivní" odpovídám žádné, neboť dobrá hra se hodí všude.

pomohlo by výrazně omezit počítačové hry, snížení o 90% by stále bylo málo

Použití je individuální, nedá se paušalizovat

připomínka se týká pouze výše uvedené pravopisné chyby - připomínky napadly

Rodiče hrají s dětmi velmi málo stolní či společenské hry, nemají na ně čas nebo trpělivost- děti místo toho sedí u PC. Následek je: děti neumí házet kostkou, neumí prohrávat, pracovat v týmu. Uvítala bych nějakou hru, kterou lze hrát venku :-)

U otázky 6 bych volila otevřenou odpověď: kolektivní hry

V některých otázkách bych odpověděla více možnostmi, ale nejde to.

Základem je rodina, společné hry- didaktické, společenské, do MŠ nastupují děti, které neznají pexeso, domino, natož hry typu: Člověče, nezlob se, Žížaly, pravidla her s kostkou. Tyto hry lze hrát v menším množství dětí- zařazujeme je odpoledne nebo hned ráno, než se sejdou, vyžadují kontrolu dospělého, jinak je nepohoda, většinou jsou pro menší skupinu, nebo jsou náročné na pozornost, příliš se neosvědčují.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?

  • odpověď Český jazyk a literatura/Cizí jazyk:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výtvarná výchova na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné předměty týkající se služeb na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Hudební výchova:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výtvarná výchova na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Matematika:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informatika na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fyzika/Chemie na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Občanská výchova/Rodinná výchova/Společenské vědy:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pracovní výchova na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výtvarná výchova na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Prvouka:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlastivěda na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výtvarná výchova na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Přírodopis:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fyzika/Chemie na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Přírodověda:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přírodopis na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fyzika/Chemie na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlastivěda na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné předměty týkající se služeb na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zeměpis na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Vlastivěda:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přírodopis na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné předměty týkající se služeb na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
  • odpověď Zeměpis:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné techniké předměty na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné předměty týkající se služeb na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přírodopis na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dějepis/Dějiny související s lidskou čiností na otázku 14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?

15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?

  • odpověď Odborné techniké předměty:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborné předměty týkající se služeb na otázku 15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?
  • odpověď Výtvarná výchova:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hudební výchova na otázku 15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste Muž/Žena?

2. Do jaké věkové kategorie patříte ?

3. Na jakém stupni vyučujete?

4. Jaký obor vyučujete?

5. Myslíte se, že hry mají edukační dopad?

6. Který typ hry je podle Vás nejvíce edukační?

7. Hrajete ve svém volném čase deskové hry?

8. Jaká definice pro deskovou hru Vám přijde nejvýstižnější?

9. Zažili jste někdy sami vyučovaní pomocí deskové hry?

11. Jaký druh hry je podle Vás nejvíce edukační?

12. Jaké prostředí je podle Vás pro deskovou hru neefektivnější

13. Použili jste někde hry ve výuce?

14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?

15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?

16. Jaké důvody nejvíce omezují použití deskových her ve výuce?

17. Jestliže byste měli dostatečné prostředky použili byste ve vyučovaní deskovou hru?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste Muž/Žena?

2. Do jaké věkové kategorie patříte ?

3. Na jakém stupni vyučujete?

4. Jaký obor vyučujete?

5. Myslíte se, že hry mají edukační dopad?

6. Který typ hry je podle Vás nejvíce edukační?

7. Hrajete ve svém volném čase deskové hry?

8. Jaká definice pro deskovou hru Vám přijde nejvýstižnější?

9. Zažili jste někdy sami vyučovaní pomocí deskové hry?

11. Jaký druh hry je podle Vás nejvíce edukační?

12. Jaké prostředí je podle Vás pro deskovou hru neefektivnější

13. Použili jste někde hry ve výuce?

14. Do jakého předmětu podle Vás hry PATŘÍ?

15. Do jakého předmětu podle Vás hry NEPATŘÍ?

16. Jaké důvody nejvíce omezují použití deskových her ve výuce?

17. Jestliže byste měli dostatečné prostředky použili byste ve vyučovaní deskovou hru?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kopasová, L.Pedagogové - desková hra ve výuce (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://pedagogove-deskova-hra-ve-vy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.