Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, jsem studentkou ekonomické fakulty na Západocčeské univerzitě v Plzni a sbírám data pro výzkum v mé bakalářské práci. Dotazník se týká převážně služeb v turistických informačních centrech. Chtěla bych Vás poprosit o pár minut Vašeho času k vyplnění dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Využili jste někdy služeb turistických informačních center?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
305
71,76 %
71,76 %
Ne
120
28,24 %
28,24 %
2. Využíváte často služeb TIC?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V případě potřeby
170
55,74 %
40 %
Jen výjimečně
91
29,84 %
21,41 %
Aktivně
44
14,43 %
10,35 %
3. Co bylo nejčastějším důvodem Vaší návštěvy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nákup map, pohlednic, brožur, upomínkových předmětů a drobného občerstvení
179
58,69 %
42,12 %
Informace o turistických atraktivitách v místě a okolí, tipy na výlet
140
45,9 %
32,94 %
Získání propagačních materiálů o městě a okolí zdarma
139
45,57 %
32,71 %
Informace o dopravě, rezervace a nákup jízdenek
60
19,67 %
14,12 %
Informace o kulturním, společenském a sportovním dění, nákup vstupenek
51
16,72 %
12 %
Informace o možnostech ubytování a stravování, rezervace těchto služeb
25
8,2 %
5,88 %
Přístup k internetu a kopírování
9
2,95 %
2,12 %
4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Digitální
126
41,31 %
29,65 %
Tištěné
101
33,11 %
23,76 %
Nerozhoduje
78
25,57 %
18,35 %
5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
175
57,38 %
41,18 %
Ne
130
42,62 %
30,59 %
6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
28
16 %
6,59 %
Nevím
7
4 %
1,65 %
nemyslim si
7
4 %
1,65 %
Nevzpomínám si
4
2,29 %
0,94 %
Nic mě nenapadá
4
2,29 %
0,94 %
wifi
4
2,29 %
0,94 %
Nenabízelo
4
2,29 %
0,94 %
Asi ne
4
2,29 %
0,94 %
více map
4
2,29 %
0,94 %
ochotu
3
1,71 %
0,71 %
ostatní odpovědi
Nevím o tom Služby byly stejné jako v ČR Nevím o žádných Nemyslím si. nic příjemné prostředí Úschovna zavazadel Myslím, že zahraniční TIC nenabízelo služby, které bych v České republice postrádala. . V podstatě lze říci, že TIC v ČR jsou na vyšší úrovni Úschovu zavazadel - dokonce bezplatnou. Po zrušení a v nejlepším případě extrémním zdražení úschoven na nádražích je to velmi vítaná služba. nepamatuji se Nenapadá mě naopak, má navštívená TIC v zahzaničí odpovídala Prague city tourism. Tzn. méně suvenýrů (pokud vůbec tak velice drahé), málokdy místní zajímavosti, ale vždy info o tom daném městě. Poměrně často je vše zpoplatněno-reklamní letáky, mapy Ne. Mapa dané lokality zdarma, dostupná aplikace s informacemi (a offline mapami) zdarma Nevšimla jsem si žádných rozdílů oproti českým turistickým centrům. Interaktivni tabule s mnozstvim informaci Nevím, ale asi ne Nic mne nenapadá Informace o dopravě Aktuálně nic Domnímám se, že ne ale nemám moc popravdě zkušenost s informačními centry v Čechách. :) Nepamatuji se, spíše ne. Interaktivní mapy města Příjemnost aplikaci s mapkami pamatek nepostrádalo možnost uschovat zavazadla mnohem více suvenýrů obsluha byla mnohem ochotnější než v ČR interaktivní mapky Milé lidi Asi ty levné ceny Přehlednost a rychlý přístup To že jsou otevřeni k pomoci komukoliv Možná ale již si to nepamatuji Moc milé lidi odcházela jsem s úsměvem na tváři Moc hezcí lidé Asi si zrovna nevzpomenu mám problém s pamětí Ne nic lepšího nemáte Ne nic moc Asi ano Ano rozhodně to bude ta krásná barevnost Otevřenost a dobrá aura Nevím asi ne Krásná místa a dobré nalezení hezčí suvenýry Ne, v ČR byly služby lepší. Personál byl v zahraničí mnohem příjemnější. Měly hezčí propagační materiály. nene hezké prostředí občerstvení více letáčků pití vzhled Úschovnu zavazadel Mapka dane lokality zdarma nevim o zadnych nevšiml jsem si žádných rodílů prijemnost Suvenýry Levné ceny uschovna zavazdel rychly pristup hezke prostredi V ČR byly služby lepší milí lidé více akcí vice info akce okolí hezci suvenyry ochotnější lidé kulturní akce myslím že v ČR to bylo lepší větší ochota více suvenýrů hezčí prostředí Byli jsme v Německu a měli hrozně příjemný personál Ne, je měli větší výběr upomínkovýh předmětů Stylovější prostředí Aplikaci s mapkami turistickymi Hezké posezeni v kavárně s dostupnymi materialy o městě zdarma Lépe zpracované informační letáky Super umístění a interiér. Z budovy šlo vidět celé město, udělá to hned jiný dojem. V ČR jsem byl se službami spokojenější Kdepak Wi fi Apku s nej atraktivitama okolo WC zdarma Nvím o tom wifinu nn nenavízelo Jízdenky Regionální karty (Rakousko)
106
60,57 %
24,94 %
7. Navštěvujete webové stránky TIC?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
186
60,98 %
43,76 %
Ne
119
39,02 %
28 %
8. Co Vás na webových stránkách informačních center vždy zaujme? Prosím popište.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nenavštěvuji
11
3,75 %
2,59 %
Nic
11
3,75 %
2,59 %
nevim
11
3,75 %
2,59 %
.
8
2,73 %
1,88 %
Obrázky
7
2,39 %
1,65 %
Přehlednost
7
2,39 %
1,65 %
ne
6
2,05 %
1,41 %
Nenavstevuji
5
1,71 %
1,18 %
Vzhled
5
1,71 %
1,18 %
mapy
5
1,71 %
1,18 %
ostatní odpovědi
Tipy na výlety ? informace fotky Kulturní akce ve městě Nadcházející události Fotografie hodně informací ... nenavstevuju info , Vizualizace Kulturní akce Akce fotky pamatek design nic konkrétního Pestrost co Nenavštěvuju ??? nic nezaujme fotky okolí pokazde neco jineho .. Aktuální informace o společenském dění v regionu --- Nevybavuji si nic, co by mě vyloženě zaujalo. nevím, nenavštěvuji je Kulturní akce města nebo nějaké novinky (nové výstavy, atd) Nevím, nepoužívám ocením fotografie zajímavých míst v dané lokalitě, jinak mi jde spíš o informace než o zaujetí nic, protože je nenavštěvuji grafika, fotky Design. Minimalistický a moderní je fajn. Hlavně je škoda, když se snaží lokalita ukázat fotky všech zajímavosti ideálně na úvodní straně a pak je celý web nepřehledný a preplacany. Nenavštěvuji jejich webové stránky někdy jsou přehledné a obsahují zajímavé tipy - Otevírací doba TIC, informace o okolí Pěkný a přehledný obsah stránek. Dostatečné informace. nepoužívám Turistické cíle v okolí, otevírací doba TIC, adresa TIC nic, není tam nic zajímavého Pokaždé něco jiného. Není noc, co by zaujalo vždy. úvodní foto turistické atraktivity v okolí grafická stránka, aktuálnost, pozvánky na akce Propagační materiály, obsluha struktura webu, způsob řazení turistických atrakcí, jen málokdy je vyhledávání podle mapy. Výjimku jsem nalezla na Šumavě. Nic. Vzhled, přehlednost nenavštěvuji je Nenavstevuju je prehlednost Dostupnost informací. Grafika a přehlednost Nabidka turistickych tras Mapky a apky Místní pamětihodnosti Upoutá mě třeba vzhled stránek, fotografie, jaké mám možnosti ubytování, výletů apod. 0 přehlednost, barevnost Hlavní atrakce Asi info které hledám Možnosti kulturních akcí Fotografie daného místa a okolí, konané akce Vypracování těchto stránek a jak jsou přehledné Typy co navštívit, kde se dobře najíst za rozumnou cenu, akce Nenavštěvuji je. Nic, nenavštěvuji je jak jsou přehledné/nepřehledné Nic, nesleduji je Zpracovaný průvodce městem od někoho kdo má to město opravdu rád když jsou přehledně zpracované obrázky z okolí članky o zajimavych místech navstevuji kvuli zjisteni pracovni doby jak vypadá fototgrafie asi nic určitého navštěvuju hlavně kvůli adrese a otevírací době infocentra Když jsou kvalitně zpracovány originální fotografie propracovaný design Propracovanost Otevřenost a upřímnost hezké a úhledné srovnávání Rozmanitost Barvy, ach ty krásné barvy Levnost a dostupnost materiálů Hezké a čitelné strany Velká písmena, přečtu i bez brýlí lehký přístup Možnost projevit se To že mohu projevit svůj názor Když si tam mohu udělat účet Zajímavý název Zajímavé pochopení stránky Když se i na tak celké nudné stránce umí někdo vyřádit Rozhodně velký výběr Velký výběr Když se mohu obrátit na šéfa když cítim dobrou energii ze stránek Dobré slazení barev Dobré rámečky Nové odkazy na zajímavá místa a události Provedení Když najdu, co hledám hledám především základní info o IC, takže pokud je vše, jak má být, jsem spokojen Nenavštěvuji webové stránky turistických informačních center navštěvuji jen kvůli informaci o adrese Propracovanost, vzhled, styl, atd. nic asi Aktuálnost údajů Hezké obrázky Nic extra Aktuální přesnost informací Správná gramatika Chodím tam jen kvůli základním informacím text napsaný text nik konkrétního nevybavuji si nic kuturni akce mesta události informace o okolí foto z okoli Asi nic nic me nenapada Asi ne akce ve městě nenapadá mě nic nezaujímá Hezké fotografie Dal jsem že nenavštěvuji Hezký design stránek Příběhy správná navigace Stráky nenavštěvuju propracovanist:) Hezké obrázky nejvíc nn vyfocené turistické známky Nevi ! J Hh Hezky sepsaný průvodce Když jde vidět, že ty stránky dělal pečlivě, s radostí Dívám se v podstatě jen na adresu a otvírací dobu Dobře sepsaný průvodce Asi nic konkrétního. Popravdě přehlednost je málo doceňovaná Asi nic, jsem rád, když jsou správně funkční popis okolí n Políčko vyhledat .? Co nejvíc komplexní informace Nejlepší restaurace v okolí Turistické trasy Vlastní zkušenosti ostatních s turistickými trasami Kvůli adrese hodně obrázků Když jsou informace aktuální Fotky asi když najdu vše co hledám nevyužívám videa Neavštěvuju hezké zpracování Nic zajímavého ani nevím Na
217
74,06 %
51,06 %
9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
214
70,16 %
50,35 %
Ne
91
29,84 %
21,41 %
10. Jak důležité je pro Vás při návštěvě infocentra zjištění, že má infocentrum doplňkovou službu v podobě zařízení s občerstvením, knihovnu a jiné …
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Převážně nedůležité
142
46,56 %
33,41 %
Převážně důležité
82
26,89 %
19,29 %
Zcela nedůležité
76
24,92 %
17,88 %
Velmi důležité
5
1,64 %
1,18 %
11. Do jaké věkové skupiny spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 25
141
46,23 %
33,18 %
26-35
78
25,57 %
18,35 %
36-45
37
12,13 %
8,71 %
46-60
37
12,13 %
8,71 %
Nad 60
12
3,93 %
2,82 %
12. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
183
60 %
43,06 %
Muž
122
40 %
28,71 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.
9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?
odpověď Ano:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Digitální na otázku 4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Využili jste někdy služeb turistických informačních center?
2. Využíváte často služeb TIC?
3. Co bylo nejčastějším důvodem Vaší návštěvy?
4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?
5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?
6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.
7. Navštěvujete webové stránky TIC?
9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?
10. Jak důležité je pro Vás při návštěvě infocentra zjištění, že má infocentrum doplňkovou službu v podobě zařízení s občerstvením, knihovnu a jiné …
11. Do jaké věkové skupiny spadáte?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Využili jste někdy služeb turistických informačních center?
2. Využíváte často služeb TIC?
3. Co bylo nejčastějším důvodem Vaší návštěvy?
4. Máte zájem o informace spíše digitální nebo tištěné?
5. Využili jste služeb TIC i v zahraničí?
6. Nabízelo toto TIC nějaké služby, které postrádáte v českých informačních centrech? Prosím popište.
7. Navštěvujete webové stránky TIC?
9. Využili byste mobilní aplikaci obsahující veškeré informace o regionu, mapy a nabídku služeb?
10. Jak důležité je pro Vás při návštěvě infocentra zjištění, že má infocentrum doplňkovou službu v podobě zařízení s občerstvením, knihovnu a jiné …
11. Do jaké věkové skupiny spadáte?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Silesian: Nejvíce mne dojme,když v rámci cestování navštívím TIC v dané lokalitě a zjistím jakou mají otvírací dobu !Např. loni o prázdninách v Úštěku ,jel jsem tam skoro 100 km,a chtěl jsem v místním TIC koupit pohlednice a nějaké infomateriály - ale bohužel -o víkendu zavřeno. a podobných zkušností mám celou řadu - přitom každý blbec ví,že lidé nejvíce cestují o víkendech. Tak si někdy říkám,že to TIC zřídila místní radnice jen proto,aby tak dostala fajn flek sestra od starostovy manželky.
Petr Blecha: Víc umím napsat na blecha-petr@seznam.cz . Na židli by měl sedět někdo, kdo má k danému regionu a problematice vztah. Představa je Kelišová, která ví všechno a má turisticky prošlé, projeté, prolezené, procyklistované, proplavanou celou oblast. A ne to, co tam leckdy sedí. Příklad. Jsem kladeňák a máme zde těžko přístupný unikát "Vojtěšskou huť". ptám se, kolik lidí z informačního centra tam došlo a z toho kolik lidí umí vysvětlit turistům jak se tam nejsnáze dostat ? Ani smykem. Zkuste si to sami.