Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Postoj k médiím v ČR

Postoj k médiím v ČR

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Habětínek
Šetření:10. 10. 2019 - 24. 10. 2019
Počet respondentů:85
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku, je zjištění způsobu zisku informací u širokého spektra obyvatel ČR (věkově neomezeno). Výsledky budou použity pouze pro osobní záležitosti.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4856,47 %56,47 %  
Muž3743,53 %43,53 %  

Graf

2. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 - 453440 %40 %  
18 - 303035,29 %35,29 %  
46 – 591112,94 %12,94 %  
60 a více let89,41 %9,41 %  
Méně než 18 let22,35 %2,35 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské4957,65 %57,65 %  
Střední s maturitou2225,88 %25,88 %  
Základní67,06 %7,06 %  
Střední bez maturity67,06 %7,06 %  
Vyšší odborné22,35 %2,35 %  

Graf

4. V jak velké obci či městě žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1000 – 10 000 obyvatel2529,41 %29,41 %  
Hlavní město Praha2529,41 %29,41 %  
50 – 250 tisíc obyvatel1517,65 %17,65 %  
Méně než 1000 obyvatel1315,29 %15,29 %  
10 – 50 tisíc obyvatel78,24 %8,24 %  

Graf

5. Jaký druh sdělovacích prostředků nejčastěji využíváte k získávání informací (seřaďte číslicemi 1 až 4 od nejvyužívanějších k nejméně využívaným) ?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Tištěná média3.1180.81
Internet1.3760.752
Televize2.4590.719
Rozhlas3.0470.774

Graf

6. Která tištěná média využíváte k čerpání informací? (možnost zaškrtnout více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Seriózní deníky (MF Dnes, Právo, Deník, Lidové noviny,…)4249,41 %49,41 %  
Seriózní periodika (Reflex, Respekt, Echo24, Listy, A2, Metro,…)3035,29 %35,29 %  
Nečtu tištěná média2934,12 %34,12 %  
Ekonomické plátky (Hospodářské noviny, E15,…)2023,53 %23,53 %  
Bulvární deníky (Blesk, Aha!,…)89,41 %9,41 %  
Bulvární periodika (Rytmus života, Pestrý svět,…)33,53 %3,53 %  

Graf

7. Která internetová média využíváte k čerpání informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Seriózní weby (iDnes, Aktuálně, Novinky, ČT24,…)8094,12 %94,12 %  
Bulvární weby (Super.cz, tn.cz, Blesk.cz,…)1821,18 %21,18 %  
Alternativní weby (Parlamentní listy, Sputnik, Aeronet, Forum24, AC24)1720 %20 %  
Nečtu internetová média33,53 %3,53 %  

Graf

8. Které televizní stanice využíváte k získávání informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veřejnoprávní televize (ČT1, ČT24,…)6272,94 %72,94 %  
Nova2529,41 %29,41 %  
Prima2225,88 %25,88 %  
Seznam1922,35 %22,35 %  
Nesleduji televizi1618,82 %18,82 %  
Regionální televize1011,76 %11,76 %  
TV Barrandov910,59 %10,59 %  

Graf

9. Která rozhlasová média využíváte k získávání informací

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veřejnoprávní (Český rozhlas)4451,76 %51,76 %  
Bulvární (Evropa 2, Frekvence 1)2428,24 %28,24 %  
Neposlouchám rádio2428,24 %28,24 %  
Regionální1720 %20 %  

Graf

10. Kolik přibližně času denně strávíte konzumací informací z médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 hodiny3945,88 %45,88 %  
Méně než hodinu3136,47 %36,47 %  
3 hodiny a více1112,94 %12,94 %  
Skoro žádný44,71 %4,71 %  

Graf

11. Vlastníte předplatné nějakého média?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6778,82 %78,82 %  
ano1821,18 %21,18 %  

Graf

12. Které výhody byste očekávali od média, jehož předplatné zaplatíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ověřené informace7183,53 %83,53 %  
Komentáře erudovaných odborníků5362,35 %62,35 %  
Investigativní žurnalistika3541,18 %41,18 %  
Lepší estetický vzhled910,59 %10,59 %  
Žádné78,24 %8,24 %  
v ideálním světě všechny uvedené, v realitě České republiky vůbec žádné11,18 %1,18 %  
Nestrannost11,18 %1,18 %  
pikantnosti11,18 %1,18 %  
Absence reklamy 11,18 %1,18 %  
splňuje Respekt11,18 %1,18 %  
humor11,18 %1,18 %  

Graf

13. Souhlasíte se zrušením koncesionářských poplatků České televizi a Českému rozhlasu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2630,59 %30,59 %  
nesouhlasím2225,88 %25,88 %  
nevím1821,18 %21,18 %  
spíše nesouhlasím1112,94 %12,94 %  
spíše souhlasím89,41 %9,41 %  

Graf

14. Jak často sledujete zahraniční média?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy nebo výjimečně2731,76 %31,76 %  
Párkrát do měsíce2428,24 %28,24 %  
Alespoň 1 za týden1922,35 %22,35 %  
Každý den1517,65 %17,65 %  

Graf

15. Kolik cizích jazyků ovládáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23338,82 %38,82 %  
13136,47 %36,47 %  
Žádný1416,47 %16,47 %  
3 a více78,24 %8,24 %  

Graf

16. Které z následujících sociálních sítí využíváte? (více možností)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook6070,59 %70,59 %  
Instagram3541,18 %41,18 %  
Žádné1922,35 %22,35 %  
Twitter1821,18 %21,18 %  
Snapchat22,35 %2,35 %  
Dlouhevlasy.cz, vlaky.net 11,18 %1,18 %  
LinkedIn11,18 %1,18 %  
YouTube 11,18 %1,18 %  
YouTube, Linkedin11,18 %1,18 %  
Tiktok11,18 %1,18 %  

Graf

17. Jak často využíváte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně6171,76 %71,76 %  
Nikdy1214,12 %14,12 %  
Alespoň 1 za týden55,88 %5,88 %  
Výjimečně55,88 %5,88 %  
Párkrát za měsíc22,35 %2,35 %  

Graf

18. Máte vlastní emailovou schránku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 19, Neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8498,82 %98,82 %  
Ne11,18 %1,18 %  

Graf

19. Jak často emailovou schránku využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den7386,9 %85,88 %  
Alespoň 1 do týdne910,71 %10,59 %  
Párkrát za měsíc22,38 %2,35 %  

Graf

20. Důvěřujete obecně českým médiím?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4350,59 %50,59 %  
spíše nesouhlasím2630,59 %30,59 %  
nevím1214,12 %14,12 %  
nesouhlasím44,71 %4,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Které výhody byste očekávali od média, jehož předplatné zaplatíte?

  • odpověď Komentáře erudovaných odborníků:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ekonomické plátky (Hospodářské noviny, E15,…) na otázku 6. Která tištěná média využíváte k čerpání informací? (možnost zaškrtnout více možností)

16. Které z následujících sociálních sítí využíváte? (více možností)

  • odpověď Žádné:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 17. Jak často využíváte sociální sítě?

20. Důvěřujete obecně českým médiím?

  • odpověď spíše souhlasím:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 hodiny a více na otázku 10. Kolik přibližně času denně strávíte konzumací informací z médií?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Do jaké věkové skupiny patříte?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jak velké obci či městě žijete?

5. Jaký druh sdělovacích prostředků nejčastěji využíváte k získávání informací (seřaďte číslicemi 1 až 4 od nejvyužívanějších k nejméně využívaným) ?

6. Která tištěná média využíváte k čerpání informací? (možnost zaškrtnout více možností)

7. Která internetová média využíváte k čerpání informací?

8. Které televizní stanice využíváte k získávání informací?

9. Která rozhlasová média využíváte k získávání informací

10. Kolik přibližně času denně strávíte konzumací informací z médií?

11. Vlastníte předplatné nějakého média?

12. Které výhody byste očekávali od média, jehož předplatné zaplatíte?

13. Souhlasíte se zrušením koncesionářských poplatků České televizi a Českému rozhlasu?

14. Jak často sledujete zahraniční média?

15. Kolik cizích jazyků ovládáte?

16. Které z následujících sociálních sítí využíváte? (více možností)

17. Jak často využíváte sociální sítě?

18. Máte vlastní emailovou schránku?

19. Jak často emailovou schránku využíváte?

20. Důvěřujete obecně českým médiím?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Do jaké věkové skupiny patříte?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. V jak velké obci či městě žijete?

5. Jaký druh sdělovacích prostředků nejčastěji využíváte k získávání informací (seřaďte číslicemi 1 až 4 od nejvyužívanějších k nejméně využívaným) ?

6. Která tištěná média využíváte k čerpání informací? (možnost zaškrtnout více možností)

7. Která internetová média využíváte k čerpání informací?

8. Které televizní stanice využíváte k získávání informací?

9. Která rozhlasová média využíváte k získávání informací

10. Kolik přibližně času denně strávíte konzumací informací z médií?

11. Vlastníte předplatné nějakého média?

12. Které výhody byste očekávali od média, jehož předplatné zaplatíte?

13. Souhlasíte se zrušením koncesionářských poplatků České televizi a Českému rozhlasu?

14. Jak často sledujete zahraniční média?

15. Kolik cizích jazyků ovládáte?

16. Které z následujících sociálních sítí využíváte? (více možností)

17. Jak často využíváte sociální sítě?

18. Máte vlastní emailovou schránku?

19. Jak často emailovou schránku využíváte?

20. Důvěřujete obecně českým médiím?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Habětínek, O.Postoj k médiím v ČR (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://postoj-k-mediim-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.