Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážení respondenti, jsme studentky 2. ročníku obor Marketing a obchod a prosíme Vás o vyplnění následujícího dotazníku, který slouží k provedení analýzy současného nákupního chování českých spotřebitelů. Také si klademe za cíl zjistit, zda si spotřebitelé radši připlatí za značkové potraviny a případně co je při nákupu ovlivňuje. Výsledky šetření by měly přispět k poznání a pochopení nakupování obecně. Předem Všem děkujeme za spolupráci. Výsledky průzkumu naleznete na této stránce po skončení šetření.
Odpovědi respondentů
1. Kde nejčastěji nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lidl
91
28,17 %
28,17 %
Albert
44
13,62 %
13,62 %
Globus
44
13,62 %
13,62 %
Kaufland
41
12,69 %
12,69 %
Tesco
36
11,15 %
11,15 %
Malé obchody (Hruška, Coop, apod.)
32
9,91 %
9,91 %
Billa
19
5,88 %
5,88 %
Penny
11
3,41 %
3,41 %
Ostatní
5
1,55 %
1,55 %
2. Jak často nakupujete potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 – 2x týdně
159
49,23 %
49,23 %
více než 2x týdně
110
34,06 %
34,06 %
každý den
31
9,6 %
9,6 %
2x měsíčně
14
4,33 %
4,33 %
1x měsíčně
5
1,55 %
1,55 %
méně než 1x měsíčně
4
1,24 %
1,24 %
3. Kolik času průměrně strávíte jedním nákupem potravin? (Uveďte čas v minutách)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
29.9
Minimum:
10
Maximum:
60
Variační rozpětí:
50
Rozptyl:
168.47
Směrodatná odchylka:
12.98
Medián:
30
Modus:
30
4. Jaké značky preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nerozlišuji
186
57,59 %
57,59 %
Značky výrobců (originální, značkové)
92
28,48 %
28,48 %
Značky maloobchodů (privátní)
40
12,38 %
12,38 %
No name potraviny (beze jména značky)
5
1,55 %
1,55 %
5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Zajímám se o nové výrobky.
2.585
1.258
Značkové potraviny jsou chápány jako kvalitnější.
2.492
1.234
Značkové potraviny jsou chápány jako dražší.
1.669
0.705
Kvalita je při nákupu důležitá.
1.523
0.615
Značka je pro mě důležitá.
3.232
1.324
Při nákupu je pro mě důležitý vzhled obalu.
3.124
1.347
Má na mě vliv rozmístění zboží v obchodu.
3.09
1.76
Má na mě vliv reklama a propagace.
3.257
1.516
Nakupuji podle slevových akcí.
2.498
1.656
Seženu zde vše, co potřebuji.
2.037
0.909
Dostanu zde zboží za rozumnou cenu.
2.04
0.689
6. Vyhledáváte české výrobky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
217
67,18 %
67,18 %
ne
106
32,82 %
32,82 %
7. Preferujete bio/zdravé potraviny?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
206
63,78 %
63,78 %
ano
117
36,22 %
36,22 %
8. Používáte nákupní seznam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, používám papírový seznam
125
38,7 %
38,7 %
Ne, seznam nepoužívám
84
26,01 %
26,01 %
Ano, používám seznam v paměti
66
20,43 %
20,43 %
Ano, používám digitální seznam
48
14,86 %
14,86 %
9. Jakou metodou obvykle platíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Platební kartou
256
79,26 %
79,26 %
Hotově
60
18,58 %
18,58 %
Stravenky/Poukázky
7
2,17 %
2,17 %
10. Pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
225
69,66 %
69,66 %
Muž
98
30,34 %
30,34 %
11. Do jaké věkové skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25 let
164
50,77 %
50,77 %
26-40 let
97
30,03 %
30,03 %
41-60 let
54
16,72 %
16,72 %
61 a více let
7
2,17 %
2,17 %
méně než 15 let
1
0,31 %
0,31 %
12. Jaký je Váš statut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnaný
134
41,49 %
41,49 %
student
131
40,56 %
40,56 %
OSVČ
28
8,67 %
8,67 %
mateřská dovolená
16
4,95 %
4,95 %
důchodce
7
2,17 %
2,17 %
nezaměstnaný
7
2,17 %
2,17 %
13. Jaký je váš příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
menší než 10 000 Kč
130
40,25 %
40,25 %
10 001 – 20 000 Kč
92
28,48 %
28,48 %
20 001 – 30 000 Kč
69
21,36 %
21,36 %
30 001 – 45 000 Kč
20
6,19 %
6,19 %
více než 45 000 Kč
12
3,72 %
3,72 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značkové potraviny jsou chápány jako kvalitnější.=5 na otázku 5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )
5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )
odpověď Značkové potraviny jsou chápány jako dražší.=1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značkové potraviny jsou chápány jako kvalitnější.=1 na otázku 5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )
11. Do jaké věkové skupiny patříte?
odpověď 15-25 let:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 12. Jaký je Váš statut?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Kde nejčastěji nakupujete?
2. Jak často nakupujete potraviny?
3. Kolik času průměrně strávíte jedním nákupem potravin? (Uveďte čas v minutách)
4. Jaké značky preferujete?
5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )
6. Vyhledáváte české výrobky?
7. Preferujete bio/zdravé potraviny?
8. Používáte nákupní seznam?
9. Jakou metodou obvykle platíte?
10. Pohlaví?
11. Do jaké věkové skupiny patříte?
12. Jaký je Váš statut?
13. Jaký je váš příjem?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Kde nejčastěji nakupujete?
2. Jak často nakupujete potraviny?
3. Kolik času průměrně strávíte jedním nákupem potravin? (Uveďte čas v minutách)
4. Jaké značky preferujete?
5. Co je pro Vás důležité? (ohodnoťte na stupni od 1 – 5, jako ve škole 1 – souhlasím, 2 – spíše souhlasím, 3 – nevím, 4 – spíše nesouhlasím, 5 - nesouhlasím )
6. Vyhledáváte české výrobky?
7. Preferujete bio/zdravé potraviny?
8. Používáte nákupní seznam?
9. Jakou metodou obvykle platíte?
10. Pohlaví?
11. Do jaké věkové skupiny patříte?
12. Jaký je Váš statut?
13. Jaký je váš příjem?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.