Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výzkum - Jak si rezervujete ubytování?

Výzkum - Jak si rezervujete ubytování?

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea K
Šetření:08. 01. 2018 - 07. 02. 2018
Počet respondentů:487
Počet otázek (max/průměr):27 / 20.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studentky Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

V rámci předmětu Specializační projekt 1 a 2 provádíme výzkum, jehož cílem je zjistit, podle čeho si mladí lidé ve věku 15-30 let vybírají ubytovací služby, případně jak tyto lidi stimulovat k přímé rezervaci přes webové stránky hotelu.

Tímto bychom Vás rády požádaly o vyplnění anonymního dotazníku, který Vám zabere přibližně 5 minut. 

V případě nejasnoustí nebo připomínek nás neváhejte kontaktovat na emailu velisa01@ef.jcu.cz.

Předem Vám děkujeme, Andrea Koubová a Adéla Velíšková :-) 

Odpovědi respondentů

1. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Méně než 15 let → konec dotazníku, 15 - 18 letotázka č. 2, 19 - 26 letotázka č. 2, 27 - 30 letotázka č. 2, 31 a více → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 26 let35472,69 %72,69 %  
27 - 30 let10521,56 %21,56 %  
31 a více183,7 %3,7 %  
15 - 18 let91,85 %1,85 %  
Méně než 15 let10,21 %0,21 %  

Graf

2. Cestujete v rámci svého volného času?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano46398,93 %95,07 %  
Ne51,07 %1,03 %  

Graf

3. Už jste někdy zajišťoval(a) ubytování přes internet či přímo v místě pobytu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, přes internetotázka č. 4, Ano, až přímo v místě pobytuotázka č. 4, Ano, obojíotázka č. 4, Ne - ani jedno nevyužívám → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, přes internet28862,2 %59,14 %  
Ano, obojí16234,99 %33,26 %  
Ne - ani jedno nevyužívám81,73 %1,64 %  
Ano, až přímo v místě pobytu51,08 %1,03 %  

Graf

4. Jak často cestujete v rámci svého volného času? (po ČR i zahraničí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cca 1x za 3 měsíce16636,48 %34,09 %  
Cca 1x za 6 měsíců13329,23 %27,31 %  
Cca 1x za měsíc7015,38 %14,37 %  
Cca 1x za rok4810,55 %9,86 %  
Cca 1x za 9 měsíců265,71 %5,34 %  
Každý volný čas využívám k cestování - několikrát do měsíce102,2 %2,05 %  
Méně často než 1x za rok20,44 %0,41 %  

Graf

5. Podle čeho vybíráte ubytování?

(1 = nejdůležitější, 5 = nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.7190.721
Počet hvězdiček3.1711.302
Vzhled na fotkách2.1670.926
Hodnocení na internetu (např. na TripAdvisoru)2.0731.166
Blízkost k centru/turistické atraktivitě2.3031.033
Blízkost stravovacího zařízení/baru/restaurace atp.3.181.313

Graf

6. Pokud vybíráte ubytování podle ještě jiného kritéria, uveďte:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Bezpečnost okolí, pokud se dá zjistit

blízko letiště/autobusové či vlakové zastávky, zejm. při dlouhodobějším cestování s neustálými přesuny

blízkost k dopravě

blízkost ke zvolené trase

Blízkost pláže/ve městech galerie

Často podle doporučení přátel.

dobrá dostupnost autobusem, vlakem..

Doporučení

Doporučení od lidí, kteří v dané lokalitě bydlí (kamarádi, skupiny na fb jako "Češi v Torontu" nebo "Češi a Slováci v Montpellier")

Doporučení od známého

Doporučení od známých

Doporučení od znamych

doporučení známého, kdo už tam byl

doporučení známých

Doporučení známých

doprava

dopravní dostupnost, parkoviště, napojení na MHD

dopravní dostupnost, wifi

dopravní spojení

Dostupnost k MHD, dostupnost k centru/bodu zájmu, parkovací místa, bezpečí okolí, zda ubytování nabízí např.snidani pokud ji během pobytu využiji

Dostupnost k zastávkám-metro, bus, vlak

Dostupnost služeb - strava, wellness atd.

Dostupnost veřejné dopravy, bezpečnost lokality (část města, ulice atd)

Hodnocení osob, které již místo navštívily

Hodnocení přímo od lidí, kteří tam byli ubytovaní

je-li sociální zařízení na pokoji či společné

komentáře, spokojenost předchozích lidí

koupena a WC na pokoji

možnost ubytování psů, společná kuchyň a koupelna...

Možnost ubytování se psem

Možnost uvařit si

možnost veganské stravy

na doporučení,oblíbenosti

Nabídka služeb v okolí příp. Nabídka v hotelu/chate, aktivity pro děti, zajištění soukromí, kvalita stravy.

napr. misto kde se porada koncert na ktery jedu

Nyní, co máme dítě, vybíráme hlavně baby-friendly místa. A také jestli je v nabídce vegetariánské menu.

Odviji se od typu cesty, destinace apod

osobní zkušenost, reference známých, přítomnost wellness

ověřitelný/důvěryhodný zdroj

Parkování v areálu nebo jeho blízkosti

Parkoviště

počet míst, často cestuji se skupinou kamarádů, možnost parkování

podle celkového dojmu, který nabídka komunikuje

Podle koupelny,podle site retezce

podle okolností výletu (např. žádost o ruku, výročí..), nabízené služby

Podle recenzí minulých hostů

Podle toho jestli se dá u ubytovaní zaparkovat. Placené/neplacené parkoviště apod.

Podle toho, zda se tam dá jíst snídaně (bez snídaně ani ránu a nechce se mi snídat typem ala "co nepotřebuje lednici")

Podle typu pokoje, který je volný

podle vybavenosti hotelu a recenzí od známých

pokud je to na místě, tak asi první co mi doporučí místní.

Pomer cena kvalita

poplatků a co je zahrnuto v ceně ubytování

pragmatické využití

rodinné prostředí, mimo turistické lokality

sloužeb v cenně - úschova kola, lyží atd..

Sluzby - zdarma snidane, zdarma wifi, zdarma parkovani

služby v ceně (snídaně, parkování apod.)

Snídaně v ceně Vybavenost hotelu Parkování

Snidane v cene

Snidane v cene pripadne i vecere

Snídaně v ceně. Wifi.

Stav a hodnocení koupelny

typ budovy - aby nebyly stěny ze sádrokartonu, ticho

typ penze, ubytování 18+, wifi, ..

u moře např. i vzdálenost od moře :)

V zahraničí i podle toho, jestli je snídaně v ceně.

Velikost - např. chata pro větší skupinu

většinou využívám couchsurfing a tam jsou pro mě důležité popisy jednotlivých osob - jací jsou, abych věděla zda ten pobyt bude bezkonfliktní

Vybavení (např.: parkoviště, balkón)

vzdálenost

vzdálenost od domova

Vzdálenost od letiště/nádraží, dopravní obslužnost do centra města

Vzdálenost od lokace, kde se koná akce, za kterou cestuji.

Vzdálenost od toho, co chci navštívit (ne centrum).

vzdálenost od zastávky autobusu, metra

welness

Wifi

wifi, parkování, vybavení pokoje

zda je o sdílené ubytování či soukromé, jestli je vlastní koupelna, zda je tam možnost parkování (v případě půjčování auta), je-li k dispozici kuchyně..

Zda je sociální zařízení na pokoji, zda je tam TV, zda je možné v létě v případě nepříznivého počasí přitopit apod.

Zda je v ceně samostatné, či společné sociální zařízení

Zda je v pokoji koupelna

Zejména podle typu/účelu cesty. Jiné ubytování hledám pokud jedu na lyže, jiné na dámskou jízdu, jiné při cestování v chudých zemích

Zkušenosti známých.

7. Pokud jezdíte opakovaně na jedno místo pobytu, využíváte stejné ubytovací zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 9, Obvykle nejezdím na stejné místo pobytuotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obvykle nejezdím na stejné místo pobytu30065,93 %61,6 %  
Ano11926,15 %24,44 %  
Ne367,91 %7,39 %  

Graf

8. Pokud ano, proč si vybíráte stejné ubytování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Byla jsem tak maximálně spokojená, že z toho vznikla každoroční tradice.

Byla jsem tam spokojená, dobrý servis, výhody stálého zákazníka.

byli jsme tam spokojeni

Byli jsme zde spokojeni.

Cestujeme s dětmi, potřebují známé místo, které je prověřené. Většinou se nám podaří navázat s personálem /majitelem přátelský vztah - člověk se rád vrací "domů"

Člověk ví, do čeho jde a co má očekávat

Dle zkušeností, poku jsou kladné

Dobra zkusenost

Dobrá zkušenost

dobrá zkušenost

Dobrá zkušenost z minule

Dobré předchozí zkušenosti.

Dobré zkušenosti - stav hotela, čistota, snídaně, personál, poloha...

Dobry personal

Good experiences, friendly staff, locality, price

Hezké prostředí.

Je již ověřené a v předchozím pobytu jsem byla spokojená.

Je to pohodlnější, vyzkoušené

jezdíme tak s partou,

jistota

již ho mám prověřené

Jsem s ním spokojen

jsem s ním spokojená

Jsem s nim spokojena, je to jistota

Jsem spokojen se službami

jsem spokojená

jsem tam spokojená

Jsem zvyklá na dané místo a když mi vyhovuje všemi parametry, tak proč jo měnit?

jsme zvyklí na náš standard, který ubytování splňuje. vyzkoušeno více ubytovacích zařízení, ze kterého se vracíme do našeho oblíbeného

Každý rok jezdíme do Krumlova do penzionu, vyhovuje nám to, hezké prostředí, blízko centra, s majitelkou se už dobře známe

kdyz jsem spokojena, nemam duvod menit

Když jsem spokojená, nemám potřeba zkoušet nové ubytování

Když mám dobrou zkušenost, není důvod riskovat a hledat něco, co by mi nemuselo vyhovovat.

Když se mi libi ubytovani, tak neni co řešit ani do budoucna.

Kvalita ubytování i dalších služeb

kvalita zarucena

Kvůli předešlé spokojenosti

Kvůli spokojenosti s ním

Libi se mi

Líbí se mi tam, nemusím hledat nové ubytování, vím co kde je, je to por mě pohodlnější

Mám ho vyzkoušené,znám personál

Máme oblíbený penzion se skvělými lidmi na krásném místě. Snažíme se tam každý rok přijet, je to naše rodinná tradice.

máme to již ověřené a líbí se nám tam

osvedcena jistota

osvědčená kvalita, známé prostředí

Osvědčené místo

Osvědčené, ideální kombinace ceny a blízkosti k mému cíli

Ověřená spokojenost

Ozkousene zname prostredi. Samozrejme pokud mi ubytovani minule nevyhovovalo, hledam jine.

Pokud je to osvědčené místo,které mi vyhovuje,tak nevidím důvod proč ho měnit.

Pokud jsem byla s ubytováním spokojena, ráda stejné místo využiju znovu. Pokud ne, samozřejmě hledám alternativy.

pokud jsem byla spokojena, proč ne

Pokud jsem s kvalitou a cenou spokojená, nevím, proč bych to měla měnit.

Pokud jsem s ním spokojen, netřeba měnit a riskovat zklamání jinde...

pokud jsem s ním spokojená, proč měnit?

Pokud jsem spokojen, není důvod pro změnu.

Pokud jsem spokojen, není třeba měnit

Pokud jsem spokojena ve všech parametrech, není třeba nic měnit.

Pokud jsem spokojená, nemám důvod hledat dál.

Pokud jsem spokojená, nestojí mi to za energii věnovanou novému hledání.

Pokud jsem spokojená, nevidím důvod ubytování měnit.

pokud jsem spokojený, není důvod

Pokud jsem spolojena rada se vratim

Pokud mi vyhovuje, vrátím se tam.

pokud nemělo chybu, byl bych kokot abych lezl jinam

Pokud předchozí ubytování mně úplně vyhovovalo, tak proč ho nevybrat, když u cestování jde spiš ne o ubytování, ale o zážitky. Ve většině případů vybírám ubytování fakt jen na přespání, takže to moc nehroutím :)

Pokud se mi někde líbí, nepotřebuji experimentovat.

Pokud se mi osvědčilo, nechce se mi riskovat.

Pokud se nám líbilo, rádi se vracíme

Poskytovane sluzby, zazemi, lide.

Prijemni hostitele, skvela lokalita...

Proc riskovat nespokojenost v jinem?

proto ze vim, ceho ocekavat

Protoze jsem byl v minulosti spokojen, vim co cekat a neni duvod hledat neco jineho,co muz byt horsi

Protoze jsme spokojeni s kavlitou ubytovani a uz se dobre zname s majitelkou ubytovani se kterou si vzdy vyjdeme vstric.

Protože jsem byla předtím spomojená

Protože jsem byla spokojená.

protože jsem s ním byla spokojená

Protože jsem se vším spokojená a už znám okolí.

Protože jsem spokojen s tím, co vím, že tu budu mít.

Protože se mi tam líbilo.

protože tam jiný kemp není

Protože u to místo znám, vím, do čeho jdu, znám majitele, ...

Předešlá spokojenost

Ráda se vracím na místa, kde jsem byla spokojená. Zvláště, pokud jde o ubytování, čistá koupelna a dobrá strva je základ :)

rodinná tradice v daném místě

Sleva, spokojenost, výhodná poloha

spokojenost

Spokojenost

spokojenost

Spokojenost

Spokojenost

Spokojenost s hostiteli (airbnb)

Spokojenost s předchozí návštěvou

spokojenost s ubytováním a službami

Spokojenost se službami, místo se mi líbí

spokojenost z předešlého pobytu

Spokojenost,kvalita

To záleží, jak kdy. Pokud se mi ubytování osvědčí, mám ho oblíbené a v blízkosti je vše, co potřebuji, pak nemám důvod hledat jinde.

Už nemusím ztrácet čas s hledáním nečeho nového

Už znám, vím co čekat, možnost lepší ceny (rezervace mimo booking, expedia apod..)

Většinou jej mám ověřené a jsem tam spokojená :-D

Většinou kvůli pozitivní zkušenosti

Většinou mám dobré zkušenosti.

většinou na poprvé vyberu to nejlepší

Vím co můžu od ubytování očekávat.

Vím, co čekat. Pokud jsem byla spokojená, nechci riskovat v jiném ubytovacím zařízení.

Vím, co od takového ubytování očekávat. Rovněž na základě pozitivní předešlé zkušenosti.

Vím, do čeho jdu - jistota.

Vyhovovalo mi dříve, nemusím hledat nic nového.

Vyhovuje mi

Vyskúšané takže záruka spokojnosti

vyzkoušená kvalita

Zkušenost, že vím, do čeho jdu.

Zkušenosti

Znám ho

znám ho a jsem s ním spokojená

Znam ho a vim co ocekavat

Známá jistota.

Zname prostredi a spokojenost z minule návštěvy

zvyk, spokojenost

9. Pokud ne, proč si vybíráte jiné ubytování?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

Abych vyzkoušela nové věci

Ano i ne. Možná obsazenost předchozího místa, ráda poznávám nové lokaliy/hotely, atd. Záleží :)

dostupnost, tj. obvykle nebývá stejné ubytování volné

chcem poznať iné lokality

Chci nějakou změnu.

Chci poznat a zažít více hotelů apod.

Chci vyzkoušet i něco nového

Chci vyzkoušet jiný typ ubytování nebo prozkoumat jinou část destinace.

Chci vyzkoušet něco nového

Chci zkusit něco nového

Chci zkusit neco noveho.

Chci zkusit zase něco nového

Jak to vyjde

Je dobré vyzkoušet něco nové

Jezdím do jiných míst

Jiné nabidky sluzeb

Mám ráda změnu

Nechci jezdit pořád na to samé místo.

Nový zážitek

Pokud jedeme do velkeho mesta jako treba Budapest, chceme byt ubytivani v jine mestske casti nez predtim.

Protože jsem s daným ubytováním nebyla spokojená.

předchozí špatné zkušenosti

Ráda poznavam nová mista

Uz to znám

větší dobrodružství

většinou vybírám na místě, podle toho co je volné.

Více zkušeností

Volím ubytování většinou podle ceny, která se pokaždé mění.

Vybírám dle aktuálních cen a potřeb

Vyzkoušet, kde je ubytování pro mne vhodnější a příjemnější

záleží na aktuálních cenách a potřebách

zkouším jiná místa

zkouším ráda nové a lepší

Zmena je fajn

změna je život

10. Jaký způsob využíváte nejčastěji při rezervaci ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zprostředkovatelské portály (Booking.com, Hotels.com, HRS, Hotel.cz atp.)31769,67 %65,09 %  
Přímo web hotelu6514,29 %13,35 %  
Cestovní kancelář183,96 %3,7 %  
Telefonicky163,52 %3,29 %  
Jezdím tzv. na blind (naslepo), hotel si rezervuji až na místě122,64 %2,46 %  
AirBnb20,44 %0,41 %  
italská agentura v místě, kontakt přes jejich stránky a následně emailem s doplacením na místě10,22 %0,21 %  
V případě dovolené (tyden u more na lyzich) cestovku a v pripade vikendu booking ci jine portaly 10,22 %0,21 %  
E-mail hotelu10,22 %0,21 %  
Airbnb, couchsurfing10,22 %0,21 %  
kombinace zprostředkovartelských portálů a přímého kontaktu na webu ubytování10,22 %0,21 %  
Couchsurfing Airbnb10,22 %0,21 %  
2.odpoveď - portaly vc airbnb10,22 %0,21 %  
Většinou přes airbnb, ale někdy přímo z webu hotelu.10,22 %0,21 %  
Někdy telefonicky,někdy mejlem, někdy jezdíme na blind10,22 %0,21 %  
couchserfing10,22 %0,21 %  
e-mailem10,22 %0,21 %  
Body 1, 2 a 410,22 %0,21 %  
Je to mix: na booking.com si najdu, kouknu na jejich web a pak volám nebo posílám emaily10,22 %0,21 %  
podle destinace buď cestovní kancelář, webové portály a pokud tam nenajdu to, co hledám, zkouším přes google přímo najít stránky dalších hotelů10,22 %0,21 %  
Airbnb, Couchsurfing, Booking10,22 %0,21 %  
v ČR přímo web hotelu/penzionu, v zahraničí např. hostelworld/airbnb10,22 %0,21 %  
zprostředkovatelské portály pro vyhledání nabídky, web hotelu pro kontrolu ceny10,22 %0,21 %  
Většinou vyzkoušíme hotel přes světový portál poté pokud se osvědčí už volàme do samotného hotelu10,22 %0,21 %  
Couchsurfing, Airbnb, booking.com, příp. přímo na místě10,22 %0,21 %  
booking.com, airbnb10,22 %0,21 %  
booking, ale hlavne airbnb, couch surfing10,22 %0,21 %  
CK, portály10,22 %0,21 %  
mix10,22 %0,21 %  
E-mailová komunikace, doplněna telefonicky či na webu ubytovacího zařízení.10,22 %0,21 %  
najdu pres portal, pak ale rezervuju primo na webu hotelu/ primo telefonicky nebo mailem u majitele10,22 %0,21 %  

Graf

11. Pokud jste použili zprostředkovatelský portál, který nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Booking.com29063,74 %59,55 %  
Airbnb7215,82 %14,78 %  
Nevyužívám6213,63 %12,73 %  
CouchSurfing61,32 %1,23 %  
Hotel.cz51,1 %1,03 %  
Skupina Expedia Inc. (Hotels.com, Expedia, Orbitz, Travelocity)40,88 %0,82 %  
chata.cz10,22 %0,21 %  
Booking, Airbnb obojí velmi často10,22 %0,21 %  
Agoda, Hostelworld10,22 %0,21 %  
Booking + airbnb na stejne10,22 %0,21 %  
couchs., airbnb, booking10,22 %0,21 %  
žádný10,22 %0,21 %  
couchserfing.com10,22 %0,21 %  
slevomat10,22 %0,21 %  
Hostelworld10,22 %0,21 %  
Trivago mockrát zklamalo, už nikdy více. Vždy web hotelu.10,22 %0,21 %  
hostelworld.com10,22 %0,21 %  
Portály využívám pouze k vyhledání hotelu, poté kontaktuji daný hotel sama, aby nemuseli portálu platit provizi.10,22 %0,21 %  
Půl na půl booking a hotels.com, výjmečně airbnb10,22 %0,21 %  
booking.com a airbnb zhruba stejne casto10,22 %0,21 %  
Facebook skupinu10,22 %0,21 %  
Trivago10,22 %0,21 %  

Graf

12. Proč využíváte zrovna tento zprostředkovatelský portál?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

a proč ne ? Bože to je blbej dotazník, doufam, že jste v prváku na bakaláři a je to jen seminárka !!

Airbnb - poznam, jak lide ziji v dane zemi.. zaroven za obdobne penize, kdy bych v hotelu bydlela pr na okraji mesta mohu bydlet v centru, booking - nekdy airbnb nesplni me ocekavani a predevsim ubyt v CR

asi kvůli reklamě.. ale vyhovuje mi, tak proč ne

Booking.com má největší výběr hotelu, a všechno ne jednom místě, takže nemusím zbytečně utrácet čas na prohlídání internetu.

Byl mi doporučen a já s ním byla spokojena, neměla jsem důvod zkoušet jiný.

Byl první na ráně...

Bylo to jen jednou a nabídl se nám sám, ale spokojenost

Býval nejlevnější, v posledním roce od něj však upouštím, již jsou ceny mnohdy přes samotný hotel nižší než přes booking, navíc začínám pochybovat o recenzích. Zejména v Asii jsem četla mnoho kladných recenzí na bookingu na hostely a hotely, kde jsem udělala rezervaci, ovšem na místě se popis a kladné recenze nesetkávaly s realitou.

Cekuju jich vzdy vic,ale b.com ma vetsiou nejvic objektu v nabidce

cena

cena, možnost bydlet s místními

Cenově je výhodný, navíc u něj komunikuji přímo s majitelem jako takovým

couchsurfing - zejména kvůli lidem. airbnb pokud cestuji s více lidmi a chceme mít pro sebe více prostoru s kuchyní. booking - pokud je to výlet kratší výlet a chci nejlevnější hotel/hostel, co nejvíce v centru

Dají se sehnat zajímavá místa k bydlení, často přímo u domorodců :)

dobré ceny, přehlednost

dobré nabídky, ověřené

dobré nabídky, přehlednost

Dobre recenze přátel a osobní zkušenosti

Dobré zkušenosti

dobrý poměr cena / výkon, velká nabídka, možnost ubytování v soukromí za dobré peníze na dobrých místech

Doporuceni

Dostanu 25$ zpatky, kdyz si nekdo jiny diky memu doporuceni zarezervuje hotel.

google mi ho kdysi nabídl jako první a byl jsem spokojený

Hodne hotelu v nabidce

Hodně informací a hlavně celkem kvalitní možnosti filtrů pro vyhledávání. Airbnb bych využívala častěji kdyby lidé lépe reagovali, dost často se nám stalo že jsme projevili zájem a nepřišla žádná reakce

je jednoduchý

Je jednoduchý, mám ho vyzkoušený a přehledný

Je levnější, než jiné ubytování

je mi sympatický

Je nejlevnější.

je nejpřehlednější

Je nejpřehlednější, uživatelsky příznivý, mnoho komentářů a fotek i s mapou, dále jsou to pozitivní zkušenosti s portálem ke zprostředkováním ubytování a výhodné ceny.

Je objektivní a taky je to podle toho, na která místa jedu. Mám ráda i Couchsurfing, ale ne všude. Booking je jistá varianta.

Je podle mě nejpřehlednější.

Je přehledný

Je přehledný

Je přehledný a důvěryhodný

Je přehledný a nabídne se většinou jako první. Nelíbí se mi však, a to je stejné i u letenek, že navštívený web několikrát po sobě že stejně IP, zvedne cenu za pokoj.

je přehledný a pohodlný

Je přehledný a spolehlivý.

Je přehledný a vidím rovnou celkovou částku

Je přehledný a vyřídí vše za mě.

Je přehledný, najde se tam hodně ubytovacích zařízení, mám tam i slevu, protože nakupuji častěji.

Je to fajne

Je to podle mne nejznámnější a ověřený zdroj

Je to zadarmo a potkam spostu skvelych lidi

Je uživatelsky příjemnější a mnohdy levnější než hotely a dá se díky tomu lépe poznat kultura a celkové myšlení místního obyvatelstva.

Jeden z nejznámějších, velký počet recenzí, recenze mohou psát pouze osoby, které opravdu na pobyt nastoupili , tudíž je zde záruka, že recenzi píše člověk, který na místě opravdu byl.

Jediný co znám.

Jednoduchá orientace

Jednoduché vyhledavani

jednoduché, přehledné

Jednoduchost pouziti, reference

jednoduchý, přehledný, lze nastavovat kritéria, velký rozsah

Jednoduchý, přehledný, spolehlivý

již ze zvyku

Jsem na něho zvyklá a vím jak funguje a nikdy jsem s ním neměla problém

Jsem na tento portál zvyklá, je to tam přehledné.

jsem zvyklá

Jsou zde velmi zajímavé nabídky ubytování, většinou i přímo v centru, majitelé bývají velmi milí.

Kdysi to bývala cena, teď se vyrovnali hotelům, ale bavi mě spoznávat tak lidi a kulturu.

Kredity za doporučení

Kvalitní, spolehlivé , obsahuje foto, velký výběr, ukazuje počet volných míst na daný den, dobré zkušenosti jako host i jako hostitel

Kvůli cenám, recenzim

lacná varianta, a dá sa spoznať zaujímavých ľudí. Rovnako však jazdíme aj cez hostely.

lacné, možnosť niekoho spoznať, osobité

levné ceny, osobní přístup, doporučení místních, neturistické lokality

levný, jednoduchý, výhody

Líbí se mi způsob, jakým funguje.

ma nejvetsi pokryti

maji tam mnoho nabidek

Maji vlastni a jednoduchou aplikaci

Mám dobré zkušenosti.

Mám na něm slevy, má nejvíc nabídek.

Mám na něm už slevu.

Mám s ním dobré zkušenosti a díky opakovaným rezervacím mám 10% slevu na některá ubytovací zařízení.

Mám s ním dobré zkušenosti.

Mám s ním dobré zkušenosti.

Mám s ním dobrou zkušenost a to, co je tam napsané, odpovídá realitě. Pomáhají také názory ostatních uživatelů.

mám s ním dobrou zkušenost, smart nabídky, hodnocení odpovídá realitě, možnost rezervace bez zaplacení poplatku, možnost zrušení pobytu bez stornopoplatku

Mam s tim dobrou zkusenost.

mám tam účet a dobře se na serveru orientuji

Mám tam účet a vyhody

Mnoho nabídek, dobrá cena, dostupnost hodnocení

Mnozstvi nabidek

možnost potkat místní, velmi často rozumné ceny v atraktivních lokalitách

možnost seznámit se s novými lidmi, kteří mi i mnohdy zprostředkují super zážitky v místě s místními, jejich přáteli apod., nebo alespoň doporučí zaručená místa, kde se dobře najíst,...

Na doporuceni pratel.

na portálech najdu místo, ale poté si vše domluvím napřímo

Nabídka dobrých cen, lze si přečíst hodnocení od ostatních, celkově je to rychlejší, než kontaktovat přímo hotel

nabízí mi ho vyhledávač jako první

nabízí několik hotelů dle zadaných kritérií

Nabízí široký výběr hotelů a hostelů. Nyní mi jako bonus k využívání dali slevy a bonus za doporučení zřízení ubytování přes Booking pro kamaráda.

najdu tam největší přehled všech zahraničních hotelů

Naleznu zde důležité recenze i fotografie od hostů

Neformálnost, hodnocení od předchozích ubytovaných, přijatelná cena

nejjednodušší

nejjednodušší, okamžitá rezervace, ihned ukáže volná místa, možnost později zrušit

Nejlépe se v něm orientuji

Nejlepsi poměr kvality a ceny + možnost seznámeni s domorodci

Nejlepší cena

Nejlepší cenová nabídka

Nejlepší zkušenost

Nejlevnější nabídky

Nejpřehlednější, nejjednodušší, velký výběr

Nejrozšířenější

Největší nabídka, celosvětově známý, výhodné ceny.

Nejvýhodnější, nejpřehlednější

Nemám speciální důvod - je první na ráně, nejpoužívanější.

Nemám výhradně důvod, spíš se zobrazuje mezi prvními (při vyhledávání).

Nízká cena

Nižší ceny. Některé hotely nabízí i drobné výhody.

obe domeny jsou user-friendly, ostatni popravde moc neznam. U Airbnb je navic vyhodna cena + pridana hodnota v poznani majitele bytu. Zatim mam jen same dobre zkusenosti.

Objem

Osvědčil se

Osvědčil se nám jako nejlepší, je přehledný, srovnává ceny...

plno nabídek, přehledná grafika, dobré zkušenosti

porovnání ceny a dostupnosti

Povazuji ho za nejznamejsi a spolehlivy

Prečo nie?

Prijde mi nejznámější.

Protože nabízí ubytování v hostelích a penzionech - tudíž za nižší ceny

Protože se většinou nejedná o hotely. S hostiteli je dobrá domluva a snadno seženu celý byt s kuchyní pro rodinu.

Protože tam je velký výběr ubytování širokého cenového rozpětí, je zde také diskuze, takže člověk ví kam jde a přijde mi to osobnější a přátelštější způsob ubytování než třeba hotely.

přehledné stránky, velký výběr, hodnocení od uživatelů

přehledné, srozumitelné,...

přehlednost

Přehlednost

Přehlednost a jednoduchost

přehlednost dostupnosti, recenze ostatních, možnost filtrace a seřazení dle ceny

Přehlednost stránek, snadné vyhledávání, přívětivé ceny, důvěryhodnost, akce, slevy.

Přehlednost, dobré zkušenosti známých a teď už i moje vlastní

Přehlednost, možnost filtrování toho, co požaduji

Přehlednost, spolehlivost, důvěryhodnost

Přehledný

Přehledný, možnost filtrování nabídek

přehledný, možnost nastavit filtry dle potřeby

Přehledný, rychlý, dobre ceny, široký výběr, snadná rezervace a placení.

Přehledný, spolehlivý

Přehledný, uživatelsky přívětivý, spousta recenzí od uživatelů, slevy při častější rezervaci.

Přehledný. Pravdivý

Přespání zdarma, plus se člověk seznámí.

Přijde mi nejpřehlednější

Přijde mi nejpřehlednější a vše je tam na jednom místě.

Přijde mi přehledný, nejjednodušší, spolehlivý.

Přijde mi uživatelsky příjemný a často výhodnější, než jiné stránky (dokonce se mi stalo i to, že byl výhodnější než stránky hotelu)

Přijde mi, že má tu nejširší nabídku hotelů, navíc nikdy neudává nepřesné informace.

přirozený kontakt s místními, příznivá cena, obvykle dobrá vybavenost ubytování (plně zařízená kuchyň, atd)

Rozšířený. Přehledný. Jednoduchý.

rýchlosť vybavenia, možnosť stretnúť zaujímavých ľudí, väčšinou dobré rady tipy od hostiteľa.

Slevy,kt. Booking specialne nabizi + vzdy dobra zkusenost

Snadné vyhledávání, dobré ceny, benefity

Srovnani cen, ukazani spousty ubytovani na jednom miste

Sympatické přehledné stránky, užitečné recenze, všechny možnosti na jednom místě.

Široká nabídka, cenová dostupnost, hodnocení od ostatních lidí, ověření ubytovatele, fotky, podrobný popis, možnost storna

trustworthy, dobry program, recenze, hodne informaci o ubytovani

ubytko přímo od lidí, lepší ceny i ubytování

Už tam mám prémiový účet a pokud má hotel dobré hodnocení, tak jsem se ještě nikdy nespálila.

V některých zemích velmi dobre ceny, je fajn se setkat s lidmi, kteří v dané zemi žijí

Velká nabídka a dobré ceny.

velka nabidka hotelu

Velké množství recenzí, nízké ceny a velké množství nabídek na jednom místě.

Velký výběr

Velký výběr ubytování, možnost zadání kritérií, srovnání cen

věrnostní systém (za 10 zakoupených nocí 1 zdarma), cenová úroveň zatím vždy níž než na jiných portálech, uvádí konečnou cenu včetně daní a poplatků (což např. Booking nedělá)

Věrohodnost, spokojenost, cena

Věřím mu.

Vetsinou se nabizi mezi prvnimi volbami moznosti ubytovani

Větší šance poznat místní kulturu

Většinou hledám přes Trivago a booking.com je první, který se tam nabídne.

většinou nabízí nejnižší cenu

všechny portály pohormadě

Vyhlášený, spolehlivý

Vyhody u vernostniho programu

vyhovuje

Vyhovuje mi prehlednost a ze mam vse na 1 miste pod 1 prihlasenim

vyhovuje mi souhrné uspořádání

vyhovuje mi, nabídek je hodně, za dobrou cenu, mám dobré zkušenosti s tímto portálem

Vyhovuje mi. Dají se najít velmi výhodné nabídky.

Využívala jsem ho v zahraničí, je poměrně jednoduchý.

Využívám ho dlouho a mám na něm různé akce a slevy, které jsou výhodné.

Využívám jak booking, tak airbnb.. Vždy porovnávám, co v dané lokalitě vyjde levněji.

Vždy najdu, co hledám za fajn ceny.

Vždy si mohu přečíst hodnocení od lidí, kteří zde byli ubytovaní

začínala jsem na tomto portálu o jiných jsem nevěděla, už zde mám bonusové body

Zajimave bydleni v centrech mest za nekdy o mnoho prijatelnejsi ceny. Moznost neco si uvarit coz v hotelu nejde. A moznost seznamit se s mistnimi lidmi pokud dany objekt pronajimaji a zaroven v nem bydli.

Zajímavé nabídky, bydlíte jako místní

zajímavost ubytování, větší kontakt s místními a lokalitou celkově, pohodlí např. celého bytu a ne "pouze" ložnice

Ze

Zkusenost, jednoduchost

zkušenost

Znám ho, přehlednost.. pro své ubytování využívame také

Známý portál, spousta recenzí a záruka nákupu.

Zprostředkovávají velmi dobré informace, fotky i recenze od jiných klientů

Zvyk

13. Jak často využíváte zprostředkovatelské portály?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Při většině cestách22449,23 %46 %  
Při některých cestách9019,78 %18,48 %  
Vždy6113,41 %12,53 %  
Málokdy5010,99 %10,27 %  
Nikdy306,59 %6,16 %  

Graf

14. Porovnáváte ceny ubytovacích služeb z různých portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17137,58 %35,11 %  
Ano, vždy porovnávám cenu z alespoň dvou portálů, příp. webových stránek ubytovacího zařízení16636,48 %34,09 %  
Ano, používám srovnávací portál (např. Trivago)8318,24 %17,04 %  
Ano, porovnávám ze všech výše popsaných způsobů357,69 %7,19 %  

Graf

15. Rezervovali jste někdy ubytování přímo z webové stránky hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano22850,11 %46,82 %  
Ne22749,89 %46,61 %  

Graf

16. Pokud ano, co Vás k tomu vedlo?

Možnost označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zjistil(a) jsem, že je cena nižší10746,72 %21,97 %  
Větší důvěra k rezervaci přímo z webu ubytovacího zařízení9641,92 %19,71 %  
Ubytovací zařízení mi nabídlo členství ve věrnostním programu - získal(a) jsem slevu na další ubytování93,93 %1,85 %  
lepší domluva s majitelem10,44 %0,21 %  
V daném místě nebylo CK nabízeno ubytování dle mých požadavků 10,44 %0,21 %  
nezamýšlela jsem se nad tím10,44 %0,21 %  
Bylo to ubytovsni,které jsem již využívá, přímo z webu jsrm mohla objednat rovnou i další služby 10,44 %0,21 %  
pro firemni ucely vetai důvěra 10,44 %0,21 %  
Nebyla jiná možnost 10,44 %0,21 %  
Jiz jsem byla drive ubytovana, spokojenost, proto jsem nechtela “platit” zprostredkovatelum10,44 %0,21 %  
tehdy jsem ještě nepoužívala zprostředkovací portál10,44 %0,21 %  
na booking.com bylo obsazeno, na webu hotelu bylo jako volno10,44 %0,21 %  
dané ubytování neposkytovalo svoje služby přes booking.com10,44 %0,21 %  
Nešlo to jinak. 10,44 %0,21 %  
moznost zajisteni viza10,44 %0,21 %  
měla jsem voucher zakoupený na slevovem serveru, ale rezervace terminu probíhala pouze přes web hotelu10,44 %0,21 %  
Nabízelo se to. Například při hledání víkendové chaty v určitém regionu.10,44 %0,21 %  
Specifické přání 10,44 %0,21 %  
Dozvěděla jsem se o ubytování od známých, tak jsem to rezervovala přímo.10,44 %0,21 %  
Sám nevím10,44 %0,21 %  
Jak jsem psala, několik zklamání, tak už jen web hotelu10,44 %0,21 %  
hotely nabízené na portálech byly obsazené nebo drahé, tak jsem zkoušela najít přímo hotely v konkrétních destinacích.10,44 %0,21 %  
chtěla jsem se ubytovat v tomto konkrétním zařízení a byla jsem líná hledat, jestli nějaký web nenabízí slevu10,44 %0,21 %  
hotel nebyl na booking.com10,44 %0,21 %  
ubytování nešlo zabookovat přes zprostředkovací portál10,44 %0,21 %  
Sama vlastním ubytovací zařízení, tedy vím, že je to pro ně zpravidla výhodnější.10,44 %0,21 %  
Pokud se do hotelu vracíme již ontaktujeme pŕímo10,44 %0,21 %  
Opakovaný pobyt na daném místě, mohla jsem zadat přímo stránku hotelu, jednodušší komunikace10,44 %0,21 %  
Rezervace přes portál nebyla možná.10,44 %0,21 %  
hotel jsem našel/byl mi nabídnut mimo zprostředkovatelské weby, takže jsem šel rovnou na web hotelu a rezervoval10,44 %0,21 %  
hotel nebyl jeste na booking.com10,44 %0,21 %  
penzion nebyl na portálech10,44 %0,21 %  
Našla jsem zde zajímavou akci, které jsme se chtěli zúčastnit.10,44 %0,21 %  
Penzion nebyl na zprostředkovatelském portálu.10,44 %0,21 %  
Nenašla jsem ho na srovnávacím portalu10,44 %0,21 %  
Bylo to rychlé10,44 %0,21 %  
na jiných portálech nebylo ubytování možné10,44 %0,21 %  
snazim se podporovat podniky, protoze vim, ze bookingu odvadi poplatky10,44 %0,21 %  
Zprostředkovatelké weby měly plnpu kapacitu, zatímco na stránce hotwlu byly pokoje volné.10,44 %0,21 %  
nebyla žádná jiná možnost, jak ubytování online rezervovat10,44 %0,21 %  
Chtěl jsem konkrétní hostel10,44 %0,21 %  
Hotel nebol dostupný cez iné portály10,44 %0,21 %  
Přes Booking rezervuji první návštěvu, všechny další si pak domluvím přímo s ubytovatelem.10,44 %0,21 %  
vyhledala jsem ubytování takto přímo, osobní kontakt přes e-mail10,44 %0,21 %  
lepsi cena vetsinou a hotelu/majitwli je taky milejsi mit primou rezervaci bez provize pro portal10,44 %0,21 %  
Hotel nenabízel ubytování prostřednictvím jiného portálu, ale využíval pouze své webové stránky10,44 %0,21 %  
Větší přehlednost10,44 %0,21 %  
Pokud cestuji po Cesku, rezervuju primo na webu hotelu, protoze komunikace je snadna, u zahranicnich radeji pres booking.10,44 %0,21 %  
Chtela jsem konkretne tento hotel. Nebyl duvod pouzit vyhledavac.10,44 %0,21 %  
Na booking bylo vyprodáno10,44 %0,21 %  

Graf

17. Pokud ne, proč?

Možnost označit více odpovědí.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rezervace přes rezervační portály je snazší (uživatelsky přívětivější, přehlednější)16070,18 %32,85 %  
Ne všechny ubytovací zařízení nabízí na svém webu rezervaci8135,53 %16,63 %  
Jsem věrný(á) rezervačnímu portálu (příp. jsem součástí věrnostního programu)3917,11 %8,01 %  
Myslím si, že je to zdlouhavé3113,6 %6,37 %  
Jazyková bariéra156,58 %3,08 %  
cena byla vždy vyšší, když jsem to zkoušela10,44 %0,21 %  
cestovní kancelář nabízí i pojištění a dopravu, kterou i zprostředkovává10,44 %0,21 %  
Nikdy jsem to nezkoušela, zatím mě to k tomu nic nevedlo, obavám se spíše vyšší ceny oproti nabídce AirBnb10,44 %0,21 %  
jelikož srovnávám podle ceny, vybírám na rezervačním portálu10,44 %0,21 %  
Je to nejdrazsi10,44 %0,21 %  
Cena přímo na hotelových stránkách bývá vyšší, většinou neumožňuje slevy.10,44 %0,21 %  
ani nevim10,44 %0,21 %  
často hledám na více portálech nejlepší variantu10,44 %0,21 %  
přes rezervační postál to zabere méně času10,44 %0,21 %  
V případě nespokojenosti s hotelem mám určitou záruku v rezervačním portálu10,44 %0,21 %  
Prijde mi, ze je to drahsi10,44 %0,21 %  
Hotely jsou drahé10,44 %0,21 %  
ano, ale byl to kemp10,44 %0,21 %  
Vzdy byla na ofic.strankach lepsi cena nebo napr.snidane zdarma,navic balkon/vyhled na more atd.10,44 %0,21 %  
na rezervačním portale bývají ceny nižší10,44 %0,21 %  
lepší cena na portálu, často i extra výhody10,44 %0,21 %  
Přehled mnoho hotelu na jednom místě.10,44 %0,21 %  
pokud využiju zprostředkovatelský portál, můžu během chvíle porovnat několik ubytování v krátkém časovém úseku a tak rychle a jednodušše vyhodnotit, které ubytování vyhovuje mým požadavkům10,44 %0,21 %  
často je to dražší10,44 %0,21 %  
Bývají dražší, než např. Na bookingu...ano, taky si.myslím,ze je to.divné :-)10,44 %0,21 %  
Nevím, jestli bych tam skutečně dorazila.10,44 %0,21 %  
extrémne zdriedka využívam hotely a keď už, tak chcem prehľad toho, čo je najlacnejšie10,44 %0,21 %  
Preferuji prvně komunikaci. 10,44 %0,21 %  
Zatím vždy stačilo až na místě.10,44 %0,21 %  
nevyužívám hotely10,44 %0,21 %  
vybírám jiné ubytování než hotel10,44 %0,21 %  
nižší cena10,44 %0,21 %  
bylo to dražší než přes booking10,44 %0,21 %  

Graf

18. Co by Vás přimělo k přímé rezervaci přes webové stránky ubytovacího zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena by musela být nižší27159,69 %55,65 %  
Předchozí zkušenost / doporučení od známých, přátel atp.25455,95 %52,16 %  
Věrnostní program (např. 10 % sleva na další ubytování v rámci hotelové sítě)9120,04 %18,69 %  
nic20,44 %0,41 %  
nevím20,44 %0,41 %  
pokud by UZ neinzerovalo na žádných zprostředkovatelských portálech10,22 %0,21 %  
pro mě vždy lepší10,22 %0,21 %  
Nic, když jsem spokojená a funguje to, tak proč měnit10,22 %0,21 %  
Lepší nabídka než od CK10,22 %0,21 %  
Přehlednější stránky a informace než na zprostředkovatelských webech.10,22 %0,21 %  
Rezeravce zprostředkována cestovní kanceláří je pro snazší a jistotou. 10,22 %0,21 %  
asi nic, v aplikaci jsou všechny ubytovací zařízení přehledně vidět a rezervuji na pár kliků10,22 %0,21 %  
bylo by volné a na booking nebylo10,22 %0,21 %  
nejspíše nižší cena, ale většinou webové stránky ani neotevřu, je snadnější vyhledávat přes zprostředkovatelské. Na druhou stranu vím, že jsou tam nejspíše provize a pro vlastníky hotelů je lepší varianta rezervace přes jejich webové stránky. 10,22 %0,21 %  
Ověřené recenze od ostatních hostů10,22 %0,21 %  
chi platit přímo ubytování a nezatěžovat je zbytečnými poplatky, které si od nich vybírá booking10,22 %0,21 %  
Nechci platit za zprostredkovani ubytovani a naprimo komunikuji nejradeji. 10,22 %0,21 %  
pokud je možnost udělat rezervaci přímo, poud je cena nepatrně vyšší, radši udělám rezervaci přímo u ubytovatele. Zadalší sám pracuji v hotelu, takže vím, že hotel netratí na provizích zprostředkovatelskému serveru.10,22 %0,21 %  
Přijde mi důvěryhodnější10,22 %0,21 %  
Kdybych věděla o této možnosti, tak ji prostě zvolím bez ohledu na jiné portály10,22 %0,21 %  
Vždyť už to dělám...10,22 %0,21 %  
vysoká obsazenost a volné termíny10,22 %0,21 %  
viz 17.10,22 %0,21 %  
Bohatě by stačilo, aby to všechna zařízení na svém webu umožňovala 10,22 %0,21 %  
možnost jedna rovnou přímo s hotelem, ptát se předtím, než rezervuji.10,22 %0,21 %  
Musel bych již daný hotel znát, tak abych mohl jít cíleně na jeho web. 10,22 %0,21 %  
...10,22 %0,21 %  
Jiný bonus/výhoda.10,22 %0,21 %  
neexistence portálů pro rezervaci10,22 %0,21 %  
Rychlost10,22 %0,21 %  
primárně preferuji web přímo ubytovacího zařízení10,22 %0,21 %  
jednuduche ovladani10,22 %0,21 %  
pokud by v oblasti nebylo jiné ubytování a takhle by rezervace byla nejlehčí10,22 %0,21 %  
preferuji tuto možnost, nic mě k ní nemusí nutit10,22 %0,21 %  
Když je ubytování hrazeno někým jiným.10,22 %0,21 %  
potřeba se ještě na něco optat10,22 %0,21 %  
jiz delam vetsinou10,22 %0,21 %  
Nejradši objednávám přímo ze stránek, takže další benefity být nemusí...10,22 %0,21 %  

Graf

19. Vyhledáváte tématické balíčky? (např. balíček, kde je v ceně ubytování i slavnostní večeře či využití wellness centra atp.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 20, Spíše anootázka č. 20, Spíše neotázka č. 21, Neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne18340,22 %37,58 %  
Spíše ano11124,4 %22,79 %  
Ne11024,18 %22,59 %  
Ano5111,21 %10,47 %  

Graf

20. Pokud ano, proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

.

.

...

Alepspon snidane pripadne sauna nebo bazen je fajn pokud jde o dlouhodobejsi ubytovani

Balíčky bývají výhodné cenově

bonus

cena

Cena, výhody k tomu.

Cenová výhoda oproti koupi zvlášť s ubytováním, příjemnější atmosféra.

Cenově výhodnější, rychlejší, než to zařizovat zvlášť

cenové zvýhodnění

člověk se potom na místě nemusí o nic starat a má vše v ceně

dobre ceny

Dovolená je tak zajímavější, pestřejší a se vším všudy.

Hledáme co nejbohatší programy

Hodně muziky za málo peněz

Chceme nové zážitky :)

Chci mit v ceně i další veci např wellness nebo volný vstup do bazénu

je atraktivnejsi a zalezi na tom, co hledam

Je fajn mít zahrnuto v ceně něco, co je nad rámec.

Je pro mne lepsi mit vse zajisteno v balicku

Je to atraktivní, obvykle i cenově výhodnější

Je to cenově výhodné.

Je to fajn zpříjemnění pobytu, který si předplatíme a v místě pobytu se už nemusíme o finance starat

Je to jednoduché a také je to většinou za dobrou cenu

je to kompaktní

Je to lepší :-)

Je to lepší. Zajímavější.

Je to levnější

Je to něco navíc, co může pobyt ještě vylepšit, proč tedy ne.

Je to pak vhodnější a vypovídá to o přístupu hotelu

Je to pohodlné

Je to pohodlnější zaplatit a mít to zajištěno, než tam dojet a postupně si zařizovat co bychom kde mohli...

Je to pro me vice atraktivni.

Je to pro mne jako zákazníka zajímavější

Je to příjemné zpestření

Je to příjemné zpestření dovolené, člověk se má na co těšit a nemusí si program sám vymýšlet -postarají se druzí.

Je to příjemné zpestření.

je to příjemný bonus k ubytování

Je to takový bonus pro to ubytování

Je to výhodné

je to výhodné

je to výhodné

Je to výhodné

Je to výhodné, příjemný bonus k dovolené :-)

je to výhodné, více to láká

Je to výhodné.

je to výhodnější než kupovat každou službu zvlášť

Je to výhodnější než si to platit později samostatně

je výhodnější většinou

Jsou atraktivní a často výhodné.

k relaxaci a využití volného času

K uklidnění

Kdyz jedu na dovolenou, tak ji nechci stravit v kuchyni.

když je v balíčku wellness například, máme vyřešený program, kdyby nebylo přívětivé počasí

když to koupim s pobytem pak už to nemusim řešit na místě

Když už jedu na dovolenou proč nenajít něco, kde toho bude nabízeno více za stejnou cenu. (All inclusive)

Keď už do hotela, tak kvôli výročiu a teda romanticky

komfort

Kupuji rovnou dovolenou i s náplní, ne jen ubytování.

Lakají mě tyto nabízené služby.

Levnější

Levnější

levnější, nemusím nic zařizovat

Mám o ,,zábavu'' a zážitek už rovnou postaráno.

Mam pak vetsi klid, kdyz nemusim hledat restaurace, aquaparky atd.

Mam pocit, ze usetrim.

Mám ráda více služeb najednou

mam rada, kdyz je to komplexni a vim, ze tam budu mit co delat

Mám to ráda

Mám zajištěno dopředu více věcí, fiskální iluze že je to "v ceně".

Mame takove akce s muzem radi

Může to být výhodné.

Na místě se už o nic nemusím starat

Na relax

Nabídnou více možností

Někdy je to výhodné.

Někdy to bývá výhodná nabídka, někdy ale ne... proto porovnávám.

Nekdy vyjde obdobne jako napr jen ubytovani bez jidla

nemusím nic zařizovat, mám program

Nemusim se o nic starat

Nemusím vymyslet program

Není to pravidlem, ale pokud chceme jet na víkend, tak se dívám přes slevové portály na pobytové balíčky.

nižší cena

občas

Občas je to výhodné

Občas vyrazíme třeba na Velikonce, tak by bylo škoda neochutnat velikonoční speciality daného kraje. Tématické balíčky jsou super i na oslavu nějakého pro nás důležitého výročí :)

Obvykle bývá výhodná cena

obvykle výhodnější

pokud chci wellness, tak vyhledávám hotely, které ho nabízí v ceně balíčků

Pokud je to za stejnou cenu jako ubytování tak to vítám jako hezký bonus.

Pokud jedu na Wellness, tak ano. Jinak nemám potřebu

Pokud se mi nechce cestovat, ale cjvi si spíš odpocinout :) Nebo pokud máme s manželem výročí atd.

pro zábavu

Pro zpestření

Pro zpestření pobytu.

Pro zprijemneni pobytu

protoze se casto vyplati a jinak bych si masaze, slavnostni vecere apod. nekoupila

Protoze to mam rada

protože často je to levnější než procedury dokupovat až na místě

Protože je příjemné mít víc věcí v ceně a následně během cesty se o tyto případné doplatky nestarat.

Protože je to balíček a já už tak nemusím zařizovat další služby

Protože pokud už hotel či jiné ubytovací zařízení rezervuji, jedu zde na dovolenou nebo odpočinek a chci si ho užít co nejvíce

Protože si jezdím i odpočinout a welness se hodí.

Při dovolené nebo výletech se mi vařit nechce

přidání zážitku k cestě

Příjemná služba navíc

Příjemné zpestření

Příjemné zpestření k ubytování

Ráda jezdím na wellness pobyty, a často to jde ruku v ruce.

ráda mám v ceně něco navíc

rádi si volný čas naplno užijeme

relax

Relax

relax a dobré odreagování, program

Relaxace s přáteli, vše v ceně, o nic se nemusíme starat

Tato nabidka je pro me zajimava pouze pokud se cena zda byti privetivejsi v bakicku nez za jednotlive produkty ktere nabidka zahrnuje.

tématické balíčky nakupuji přes Slevomat, je super, že je v ceně př. i wellness

ušetří mi to práci

V podstatě nějaký tip na program, nebo jak to říct:D třeba po večeři wellness spodní:)

V rámci balíčků bývá více služeb za nižší cenu.

Ve většině případů se jedná o pobytu v délce pár dnů, což je perfektní varianta pro víkend pro studenty nebo pracující, jelikož je docela složité v současně době pro mně odjet někam na tydenní dovolenu .

většinou jako dárek

Většinou je ta, v něčem zvýhodněná cena

Většinou je to cenově dostupnější. Radši si služby zaplatím předem.

většinou je to cenově výhodnější

Většinou je to dobré trávení času na pobytu, a ceny jsou většinou výhodnější, stejně bych nejspíš někam na večeři co wellness během pobytu zašla, takto mám vše v ceně

většinou jezdím na prodloužený víkend s manželem za účelem rekreace a sportování, balíčky s romantickou večeří, možností vířivky apod. jsou vítaným zpestřením programu

Více služeb za výhodnější cenu, než by byl jejich nákup samostatně přímo na místě.

Vím, co me čeká

Výhodná cena

Výhodná cena

Výhodná cena

výhodná cena většinou

Výhodná cena, zážitek

výhodná cena, lákavé nabídky

Vyhodna koupe

Výhodné

výhodné

Výhodné balíčky

Výhodné, relaxační, pestrý

Výhodněji cena a lákavé nabídky

Vyhodnejsi cena za vice sluzeb

výhodnější

Výhodnější cena

Výhodnější cena

Vychází to cenově lépe

výsledná levnější cena, zajímavé nabídky

Využití wellness je příjemné

Vždy se hodí neco navíc, co zpříjemní pobyt

welness

Zábava

Zajímavá cenová nabídka

Zajímavá kombinace služeb za zvýhodněnou cenu

zajímavé

Zajimave zpestreni pobytu

zajimavy balíček oslovi vice nez samotné ubytovani

Záleží na typu dovolené. Při relax dovolené ráda využiji nabízených služeb a hledám odpočinek ve wellness. Na horách mi naopak stačí přespat, jedu za turistikou a vymoženosti v daný moment nehledám.

Zpestření pobytu

zpestření pobytu

Zpestření programu

zpestření ubytování

Zpravidla je to výhodné

21. Pokud ne, proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

...

....

ani nevím

ano jen např. v rámci slevového portálu

asi to nevyužiji. Stačí mi tam sprcha a toaleta.

Beru to jako dobrý bonus, ale není to prioritou při hledání pobytu.

cena je vyšší a nepotřebuji to

Cena, není žádáno

Cestuji low-cost, především do zahraničí. Tyto služby nepotřebuji.

Cestuji lowcostově

Cestuji na budget, ubytovací zařízení, které vyhledávám, balíčky většinou nenabízí.

Cestuji spíše lowcostově, proto takové balíčky většinou ani nevyhledávám.

Cestuji za poznáním, svůj program si naplánuji sama.

Cestuji za přírodou a historickými památkami, ne abych trávila čas v hotelu

Cílem je destinace, ne ubytování.

co to je za otázku???

Dle mého názoru zbytečné, dávám přednost vlastní organizaci

Do zahraničí nejezdíme na tematické pobyty, jezdíme na dovolenou, za památkami, popř. je to jen nocleh během delší cesty. Na wellness jezdíme v Česku.

Do zemí kam jezdím snad ani takové balíčky neexistuji :-)

Dokážu se zabavit sama s přáteli, nepotřebujeme to a i když píší, že je to v ceně, tak ta cena je kvůli tomu nastavená víš

Dokoupím dle potřeby a nalady

hledám jen ubytování, zábavu si obstarám sám

Hledam ubytovani, ne kraviny kolem

Hotel využívám jen ke spánku, čím míň času na hotelu, tím líp.

Chceš si to užít podle svého, ne podle balíčku

Chci přespat, ne wellness, není to rozhodující

Chci ubytování a ne takový "kopičiny".

chci ubytování, program si vymyslím sám a ještě jsem se nesetkal s tím, aby mi můj požadovaný typ programu nabízeli formou balíčku

I dont know

jde mi pouze o ubytovani

Je mi to jedno. Jedu cilene za svym tematickym balickem :D

Je to příjemné zpestření, ale nemusí být

Je to zbytečné. Pokud ano, tak jen jako dárek.

jebat, v hotelu jsem co nejmín

jednoduše nemám zájem

jedu na místo kvůli poznávání, ne abych trávila čas v hotelu

Jedu tam z jiného důvodu.

jelikož obsah tohoto balíčku si může člověk realizovat sám

Jen pokud je to skutečně zdarma k ubytování. Beru to jako pěkný bonus.

Ještě jsem neměla zájem o tyto služby

Jezdím cestovat, ne se rekreovat.

Jezdím lowcost, beru to nejlevnější.

Jezdím spíše na poznávací cesty, ostatní služby se vždy dají dokoupit

jiný cíl cesty

Jsem aktivní cestovatel a objevovatel, pokud není v balíčku například snídaně, ostatní mě spíše nezajímá, dělám si vlastní program v daně destinaci a jde mi vyloženě jen o ubytování :)

Jsem backpacker, tedy hledám levné ubytování a tyto balíčky jsou většinou v dražších hotelech

jsou v období, kdy necestuji

Když někde cestuji, většinou už mám naplánovaný (alespoň částečně) svůj program a některé wellness akce nebo večeře omezují můj program časově a obecně mi to přijde jako zbytečnost

Když si tématický balíček koupím, většinou na něj narazím náhodou a přijde mi, že je to často jenom bublina, využiju jen zlomek balíčku a ve výsledku platím třeba víc, než kdybych měla základ + dokoupeno to, co chci skutečně využít.

kvůli tomu k moří nejezdíme a pokud chceme, wellness si klidně zaplatíme na místě (již jsme využili ve španělsku)

lenost

málokdy jsou opravdu zajímavé nebo výhodné

Mám své plány

Mám svůj plán, co chci dělat

mám svůj program

Mám většinou jiné plány

Mam vlastni duvod cesty a rada si vse zaridim sama

Mame vetsinou vlastni program

máme vlastní program

Myslim si,ze cenovy rozdil si dobre majitel zpocita a je to pouze reklamni tah

Na takové výlety jsem v poslední době moc nejezdila. Spíše batoh na záda a cestování. Wellnes nebo jakékoliv jiné hotelové pobyty jsou jiný druh cestování, který neupřednostňuji.

Na to musím nejdřív vydělat. :d

Nabídky nebývají pro mě zajímavé, málokdy něco z toho využiji

Najdu si vlastní program. Pokud v okolí nic není, pak ano.

Ne

Ne vse vyhovuje

Nebaví mě tyhle "komerční" věci :-)

nebere mě to

Nebylo moc takových příležitostí, vlastně kromě slev na jídlo v restauračním zařízení patřícím k ubytovacímu zařízení, žádná nebyla.

Necestuji kvůli jídlu nebo wellness, chci vidět svět :-)

Necestuji kvůli tomu abych se válela u bazénu ale abych poznala místní kraj.

necítím potřebu

Nedávám si jídlo přímo v hotelu.

nedostatek času

nechci

Nechci byt vazan danym programem z balicku

Nechci to

nějak na tom prostě netrváme :-)

Nejsem cílová skupina

Nejsem cílová skupina wellness pobytů

Nejsem příznivcem wellness

Nejsou v cenovém rozpětí, které jsem ochotna utratit.

Neláká mě to, ráda se rozhoduji na poslední chvíli

Nelká mě to - nechci se omezovat nějakým "programem" a úspora několika málo EUR pro mě není důležitá.

nemám o ně zájem

Nemám o ně zájem

nemám o ně zájem, jde mi jen o ubytování

Nemám o takové služby příliš zájem.

Nemám o to zájem

Nemám o to zájem

Nemám o to zájem

Nemám o to zájem

nemám o to zájem

Nemám o to zájem

Nemám o to zájem a navíc jsou vždy dražší

Nemám o to zájem, cestuji, abych poznávala okolí, na jídle apod. spíše šetřím.

nemám o to zájem, zajistím si levnější

Nemám o to zájem.

Nemám o to zájem.

Nemám o to záujem

Nemám o tyto věci zájem

Nemam zajem

nemám zájem

Nemam zajem

Nemam zajem

Nemám zájem o služby navíc tohoto typu

Nemám zájem o tento typ přidružených služeb.

Nemám zájem o tyto služby

Nemám zájem o tyto služby.

Nemáme výlety zaměřené tématicky.

neměla jsem potřebu

Neměla jsem zatím potřebu. Ubytování je pro mne pouze místo na přespání.

není důležité

není důvěra

Není nutné, nejezdím na wellness

Není příležitost

není to moje priorita

Není to primárně účelem cesty

není to primární věc, kvůli které cestuji

není to priorita

Není to pro mě až takovou prioritou.

Není to pro mě důležité

není to pro mě důležité

Není to pro mě důležité

Není to pro mě podstatné, slavnostní večeří si můžu zařídit i sám, samozřejmě kdyby šlo o velmi výhodnou nabídku na nějaký speciální program tak ano, ale cestuji zejména proto abych poznával pamětihodnosti, zkrátka abych viděl mnoho zajímavého, ne proto abych si tam dal masáž.

Není to pro mě priorita.

Není to pro mě směrodatné

Není to pro mně atraktivní, většinou na ubytování jen přespím.

Není to pro mne důležité

Není to přímo můj účel cestování a tedy i ubytování

Nepotrebuji to, nejsem narocny cestovatel

nepotřebuji

nepotřebuji

nepotřebuji

Nepotřebuji

Nepotřebuji k pobytu další služby

nepotřebuji nadstandardní služby

nepotřebuji slavnostní večeře ani wellness

Nepotřebuji to

Nepotřebuji to.

Nepotřebuji to.

Nepotřebuji to. Jezdívame k moři a tam tématický balíček nepotřebuji.

Nepotřebuji to. S partnerem preferujeme především snídaně :-)

nepotřebuji tyto služby

nepotřebuji, jedu na místo za jiným účelem

Nepotřebuji, ubytování chci za účelem ubytování, žádné hogofogo :D :)

Nepřijde mi to zajímavé.

Nerada se řídím nějakým harmonogramem, pokud cílem cesty není např. vyloženě wellness pobyt.

Nerozhoduje

neřeším

nevim

Nevím

nevím

Nevim, pokud chci, kupuji nejake akce az na miste, kdyz mne misto zaujme.

Nevím, prostě mě to nezajímá. Kdybych chtěla cestovat kvůli wellness, tak cestuji kvůli wellness. Jelikož však můj primární účel cestování je jiný, nic takového nevyhledávám. Dost nesmyslná otázka.

nevyuziji

Nevyuziji to

Nevyužila bych je obvykle, a tudíž by to zbytečně prodražovalo můj pobyt.

Nevyžaduji to.

nezájem

Nezajem o tyto akce

nezajímá mě to

Nezajímá mě to

Nezajimá mě to

nezajímá mě to

Nezajímá mě to

Nezajímá mě to

Nezajímá mě to, raději si plánuji vlastní program.

Nezajímá mě to.

Nezajímá mě to.

Nezajímají mě

Nezajímají me

Nezáleží na tom.

Nikdy jsem na nic takového nenarazila. A kdyby ano, tak by to ani tak nebylo pro mě rozhodující.

nikdy jsem neměla možnost se s tímto typem setkat

Nikdy jsem se s tim nesetkala.

Nikdy mě tento styl cestování nezajímal.

nikdy mě to nenapadlo, jedu do místa pobytu spíše kvůli okolí, ne kvůli ubytování

No comment

Nuda

O balíčky nemám zájem, pokud se nejedná o službu, kterou bych využila tak jako tak (např. pokud jedu do lázeňského města a hotel nabízí slevu na vstup do lázní).

obvykle nemám zájem o služby navíc

Obvykle pro mě nejsou zajímavé (např. wellness)

Organizuji si čas sama.

Pobytové aktivity si vždy raději hledám sama. Ty v balíčcích mi ne vždy přijdou kvalitní.

Podobné balíčky většinou mívají nevalné hodnocení. Preferuji zařídit si svůj vlastní program.

Pokud cestuji, chci vidět a poznat dané místo, kuchyni a kulturu. Nepotřebuji pro to hotelovou večeři a vířivku.

Pokud chci jet do wellnessu, jedu do hotelu s wellnessem, pomud chci jit na veceri do top restaurace, pujdu jinam a ne do hotelove.

Pokud něco takového chci, hledám přímo takový typ dovolené. Pokud hledám jen ubytování, na ostatní hotelové aktivity stejně většinou nemám čas

Pokud vyložene nechci na welness vikend tak to nevyhledavam protoze to bude drazsi nez kdyz se tam jenom vyspim i kdyz to bude v balicku

potřebuji pouze ubytování

Potřebuji většinou jen někde přespat, protože mě zajímá to, co je venku. Nejezdím na "dovolenou" a výlety do hotelu.

potřebuji většinou jen přespat, o program a jídlo se postarám sama a lépe

Pouze výjimečně nebo spíš jako dárek pro jiné.

Preferuji vytvoreni vlastniho programu

Pretože som single, takže žiadnu večeru pre dvoch nechcem .. aj keď priznajme si že by som ju zozrala ale hanbila by som sa a do wellness nechodím

pro sebe ne, pouze jako dárek pro ostatní; necestuji kvůli návštěvám wellness, vždy mám vlastní program kultuně-nučně-poznávacího charakteru

Proč jo?

Proč taky? Zbytečně vyšší cena kvůli něčemu, co tak drahé nechci.

Program si plánuji sám.

Program si raději vytvoříme sami.

Program si vzdy zajistuji sama a az na miste

program si zajistím i tak dobrý

program si zařizuji sám a velmi často je pro mě důležité jen mít se kde v klidu vyspat

proto ze nemam zajmu

Protože jedu cestovat a né pobývat v hotelu :)

protože mě to nezajímá

Protože se mi většinou zdají tematické balíčky nedostatečně obsáhlé za cenu, za kterou jsou nabízeny.

Protože to je píčovina a už se hrozně u vašeho tupého dotazníku neskutečně nudím !!!

Předraženo.

Při cestách se k tomu moc často nedostanu, nejsem moc cestovatel typu "wellness víkend"...

při výběru to pro mě není důležité

ráda si program volím sama, podle aktuální nálady

ráda si sama vytvářím program a hledám zajímavé gastro zážitky

Ráda si tvořím vlastníprogram

ráda si vybírám doplňkové služby samostatně

Raději dovolenou trávím nezávisle podle sebe, ne podle toho, co mi naplánuje hotel.

Radeji chodim po meste/prirode nez abych se zdrzovala v hotelu.

Raději máme volný program, který si naplánujěe sami.

Raději se zabavim sama.

Raději si cestu náplanuji podle sebe.

Raději si cestu zorganizuji sama

Raději si plánuji vlastní program.

Raději si program zařizuju sama, bez omezení (aka musím být zpět na hotelu v tolik, protože večeře se podává od xy do xz hodin apod.)

raději si veškerý program plánuji a zařizuji sama

Rádi si program plánujeme sami.

Rádi si vytváříme program sami.

Restaurace a další aktivity plánujeme odděleně.

snažím se cestovat low cost a zbytečně se nezdržovat na jednom místě

Stačí mi přespat.

Stačí mi tam přespat, jsem celý den pryč, na co to si budu ležet v hotelu a k čemu mě to asi bude, to můžu ležet doma, jsem tam kvůli jiným věcem.

Stačí mi ubytování, nehledám nic navíc.

Svůj program si nejraději řeším sám.

Tématické balíčky bývají zpravidla dražší než samotné ubytování. A jelikož si vždy vymyslíme svůj program, nechceme být vázáni časem a místem, jde nám čistě o přespání.

Tento druh služby mě nezajímá.

tyto balíčky kupuji jako dárky, opět prověřuji, zda jsou výhodné.

tyto služby nevyhledávám, jde mi jen o místo k přespání

Ubytování beru pouze jako nocleh - jezdím za lokalitou a zajímavostmi v ní.

Ubytování bylo jen na noc nebo v penzionu, kde tyto služby nenabízeli

Ubytování je pouze nocleh, veskere aktivity na dovolene provadime mimo pokoj. Ocenime spise snidani v cene ubytovani.

Ubytování využívám spíše jen na přespání.

V nekterych pripradech chci vyuzit sluzby i jinych poskytovatelu a ne jen v jednom ubytovacim zarizenim (napr hotelova restaurace)

Vetsinou jezdim do zahranici na poznavacky

vetsinou me zajima cena a u tech to balicku je cena vyssi nebo kvalitanestoji za nic

Vetsinou nemam o nabizene zajem

Vetsinou to neni duvod, proc tam jedu.

Většinou cestuji z jiných důvodů. než relaxačních pobytů

Většinou hledám pouze místo na přespání, protože cestuji po okolí, přépadně se přesouvám z místa na místo a tak vždy přespím jen jednu nebo dvě noci.

Většinou jedu objevovat místo, jinou kulturu, chci využít čas jinak, než na nějaké wellness procedury

Většinou jedu pryč kvůli poznávání země, ne kvůli wellness.

Většinou jezdím na poznávací/zážitkové dovolené, stravování si zajišťujeme sami a co se týče přímo noclehu, tak nepotřebujeme žádné 5* hotely a nějaké nadstandartní služby. Nejedu dovolenou trávit na hotel,abych tam jen jedla a nechala se masírovat. To můžu i doma :D

Většinou jsme v ho(s)telu jen přespávali a druhý den vyrazili jinam či spíš trávili čas ve městě.

Většinou jsou takové pobyty předražené.

Většinou mám jiný program.

většinou mám vlastní program v místě ubytování trávím jen noc

většinou máme progam a nechceme být vázaní na ubytování

Většinou mi jde jen o přespání.

Většinou mi jde jen o ubytování.

Většinou mi jde o přenocování, ne o služby nabízené zprostředkovatelem.

Většinou necestuji kvůli wellness...

většinou nenabízejí to, co hledám

Většinou není cílem cest wellness či večeře.

Většinou nevýhodná cena, případně nízká kvalita (v případě slevových portálů).

většinou pro mě nezajímavé nabídky

Většinou se mi zdá že se tyto akce nevyplatí

Většinou se snažím cestovat lowcost a jde mi jen o přespání

Většinou si udělám program podle sebe, nejsem časově na tyto atrakce vázaná.

většinou služby hledám zvlášt

Většinou stačí ubytování pouze na přespání, další věci navíc bychom nevyužili

volnost při organizaci programu

Vybírám si aktivity až na miste

Vybírám si hotely s komplexní nabídkou služeb

využití wellness máme většinou již v ceně pobytu, využila bych pouze "zimní balíček" se skipasem a např. dopravou hotel - skiareál

Vzdy byla cena vyzsi nez bych si to zaridil individualne. Strasne malo informaci a pokud nejake tak az pred odjezdem.Kdyz si vse zaridim sam,vzdy vim kam pojedu,podle recenzi vim co zhruba cekat.Vim kde je nejblizsi kfc nebo MC', vim kde je nejblizsi velky supermarket a vlastne diky goigle stret wiev znam dokonale okoli. Neverim ,ze by to bylo podle mych predstav(neverim ostatnim a myslim si ,ze nikdo si s planovanim neda takovou praci jako ja)

Vždy hledám to nejlevnější, pokud bych měla zájem o večeři, wellness, zařídila bych si to indiviálně.

wellnes centrá tam nikdy nie sú k dispozícii (respektíve raz sme mali bazén, ale to sme zistili až na mieste), a keď cestujem chcem poznávať okolie. Na wellnes môžem ísť doma.

Wellness centra nejsou duvod meho cestovani

xx

zajímá mě spíš pouhé přespání v hotelu

Zajišťuji si vlastní program

záleží na okolnostech

Záleží na tom, jaký máme naplánovaný program

záleží, za jakým cílem jedu, většinou jedu na poznávací zájezd, kde je ubytování sekundární a ne tak důležité (včetně nabídek v ubytování)

Zatím nebyl důvod nebo příležitost

Zbytecne

Zbytecne

zbytečné

Zbytečne pro mou potřebu

Znám levnější ubytování.

zpravidla nepotřebuji služby navíc

Zpravidla využívám ubytování pouze k přenocování.

22. Kde takové balíčky nejčastěji vyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nehledám22449,23 %46 %  
Na slevových portálech (např. Slevomat, Hyperslevy)18640,88 %38,19 %  
Na webových stránkách hotelu347,47 %6,98 %  
Na sociálních sítích hotelů (např. Facebook)91,98 %1,85 %  
web hotelu, Slevomat10,22 %0,21 %  
Kdybych je tedy hledala do budoucna, tak Slevomat nebo stránky hotelu10,22 %0,21 %  

Graf

23. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena38183,74 %78,23 %  
Muž7416,26 %15,2 %  

Graf

24. Váš status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student19743,3 %40,45 %  
Student i zaměstnanec zároveň12427,25 %25,46 %  
Zaměstnanec10222,42 %20,94 %  
Podnikatel163,52 %3,29 %  
Na mateřské / rodičovské dovolené102,2 %2,05 %  
Nezaměstnaný51,1 %1,03 %  
Student a OSVČ10,22 %0,21 %  

Graf

25. Země trvalého bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká republika44096,7 %90,35 %  
Slovensko91,98 %1,85 %  
UKR10,22 %0,21 %  
Finsko10,22 %0,21 %  
Buď používán geografické názvy, nebo politické, ale nemíchám je dohromady. Tedy Česko10,22 %0,21 %  
Velká Británie10,22 %0,21 %  
Běloruská republika 10,22 %0,21 %  
rakousko10,22 %0,21 %  

Graf

26. Kraj trvalého bydliště:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský7717,46 %15,81 %  
Jihomoravský5412,24 %11,09 %  
Moravskoslezský4610,43 %9,45 %  
Olomoucký449,98 %9,03 %  
Zlínský439,75 %8,83 %  
Středočeský337,48 %6,78 %  
Plzeňský306,8 %6,16 %  
Vysočina306,8 %6,16 %  
Praha245,44 %4,93 %  
Královehradecký235,22 %4,72 %  
Pardubický184,08 %3,7 %  
Ústecký112,49 %2,26 %  
Karlovarský40,91 %0,82 %  
Liberecký40,91 %0,82 %  

Graf

27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské25656,26 %52,57 %  
Středoškolské s maturitou18240 %37,37 %  
Základní91,98 %1,85 %  
Vyšší odborné61,32 %1,23 %  
Středoškolské s vyučením20,44 %0,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Vaše věková kategorie:

  • odpověď 27 - 30 let:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na mateřské / rodičovské dovolené na otázku 24. Váš status:

11. Pokud jste použili zprostředkovatelský portál, který nejčastěji?

  • odpověď Nevyužívám:
    • 7.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikdy na otázku 13. Jak často využíváte zprostředkovatelské portály?

15. Rezervovali jste někdy ubytování přímo z webové stránky hotelu?

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Větší důvěra k rezervaci přímo z webu ubytovacího zařízení na otázku 16. Pokud ano, co Vás k tomu vedlo?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zjistil(a) jsem, že je cena nižší na otázku 16. Pokud ano, co Vás k tomu vedlo?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přímo web hotelu na otázku 10. Jaký způsob využíváte nejčastěji při rezervaci ubytování?
  • odpověď Ne:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jazyková bariéra na otázku 17. Pokud ne, proč?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem věrný(á) rezervačnímu portálu (příp. jsem součástí věrnostního programu) na otázku 17. Pokud ne, proč?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Myslím si, že je to zdlouhavé na otázku 17. Pokud ne, proč?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne všechny ubytovací zařízení nabízí na svém webu rezervaci na otázku 17. Pokud ne, proč?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rezervace přes rezervační portály je snazší (uživatelsky přívětivější, přehlednější) na otázku 17. Pokud ne, proč?

18. Co by Vás přimělo k přímé rezervaci přes webové stránky ubytovacího zařízení?

  • odpověď Cena by musela být nižší:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jazyková bariéra na otázku 17. Pokud ne, proč?

22. Kde takové balíčky nejčastěji vyhledáváte?

  • odpověď Na slevových portálech (např. Slevomat, Hyperslevy):
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 19. Vyhledáváte tématické balíčky? (např. balíček, kde je v ceně ubytování i slavnostní večeře či využití wellness centra atp.)
  • odpověď Nehledám:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 19. Vyhledáváte tématické balíčky? (např. balíček, kde je v ceně ubytování i slavnostní večeře či využití wellness centra atp.)

27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

  • odpověď Vysokoškolské:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na mateřské / rodičovské dovolené na otázku 24. Váš status:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše věková kategorie:

2. Cestujete v rámci svého volného času?

3. Už jste někdy zajišťoval(a) ubytování přes internet či přímo v místě pobytu?

4. Jak často cestujete v rámci svého volného času? (po ČR i zahraničí)

5. Podle čeho vybíráte ubytování?

7. Pokud jezdíte opakovaně na jedno místo pobytu, využíváte stejné ubytovací zařízení?

10. Jaký způsob využíváte nejčastěji při rezervaci ubytování?

11. Pokud jste použili zprostředkovatelský portál, který nejčastěji?

13. Jak často využíváte zprostředkovatelské portály?

14. Porovnáváte ceny ubytovacích služeb z různých portálů?

15. Rezervovali jste někdy ubytování přímo z webové stránky hotelu?

16. Pokud ano, co Vás k tomu vedlo?

17. Pokud ne, proč?

18. Co by Vás přimělo k přímé rezervaci přes webové stránky ubytovacího zařízení?

19. Vyhledáváte tématické balíčky? (např. balíček, kde je v ceně ubytování i slavnostní večeře či využití wellness centra atp.)

22. Kde takové balíčky nejčastěji vyhledáváte?

23. Jste:

24. Váš status:

25. Země trvalého bydliště:

26. Kraj trvalého bydliště:

27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše věková kategorie:

2. Cestujete v rámci svého volného času?

3. Už jste někdy zajišťoval(a) ubytování přes internet či přímo v místě pobytu?

4. Jak často cestujete v rámci svého volného času? (po ČR i zahraničí)

5. Podle čeho vybíráte ubytování?

7. Pokud jezdíte opakovaně na jedno místo pobytu, využíváte stejné ubytovací zařízení?

10. Jaký způsob využíváte nejčastěji při rezervaci ubytování?

11. Pokud jste použili zprostředkovatelský portál, který nejčastěji?

13. Jak často využíváte zprostředkovatelské portály?

14. Porovnáváte ceny ubytovacích služeb z různých portálů?

15. Rezervovali jste někdy ubytování přímo z webové stránky hotelu?

16. Pokud ano, co Vás k tomu vedlo?

17. Pokud ne, proč?

18. Co by Vás přimělo k přímé rezervaci přes webové stránky ubytovacího zařízení?

19. Vyhledáváte tématické balíčky? (např. balíček, kde je v ceně ubytování i slavnostní večeře či využití wellness centra atp.)

22. Kde takové balíčky nejčastěji vyhledáváte?

23. Jste:

24. Váš status:

25. Země trvalého bydliště:

26. Kraj trvalého bydliště:

27. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

K, A.Výzkum - Jak si rezervujete ubytování? (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://prima-rezervace-hotelu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.