Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Příprava občanů k obraně státu

Příprava občanů k obraně státu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniel Černý
Šetření:24. 03. 2017 - 09. 04. 2017
Počet respondentů:128
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

jsem studentem pátého ročníku Fakulty vojenského leadershipu Univerzity obrany. Rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku, který bude součástí mé závěrečné práce. Dotazník tvoří dvanáct stručných otázek a účast v něm je zcela anonymní.

Děkuji za čas, který věnujete vyplňování následujících otázek.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž7054,69 %54,69 %  
Žena5845,31 %45,31 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26118,59 %8,59 %  
2186,25 %6,25 %  
2586,25 %6,25 %  
2275,47 %5,47 %  
2364,69 %4,69 %  
2764,69 %4,69 %  
2864,69 %4,69 %  
2953,91 %3,91 %  
3253,91 %3,91 %  
1953,91 %3,91 %  
ostatní odpovědi 34
43
33
45
18
30
49
20
51
57
58
16
41
60
40
46
38
56
48
37
44
68
47
67
24
50
36
42
65
64
1994
99
6147,66 %47,66 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:32.29
Minimum:19
Maximum:60
Variační rozpětí:41
Rozptyl:121.37
Směrodatná odchylka:11.02
Medián:28
Modus:26

Graf

3. Myslíte si, že byla v minulosti (60. - 80. léta) jakákoli forma přípravy občanů k obraně vlasti (státu) důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7457,81 %57,81 %  
Ne3225 %25 %  
Nevím2217,19 %17,19 %  

Graf

4. Víte, jak tato příprava v minulosti probíhala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9473,44 %73,44 %  
Ne3426,56 %26,56 %  

Graf

5. Víte, zda a jak dnes tato příprava u nás probíhá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6853,13 %53,13 %  
Ne6046,88 %46,88 %  

Graf

6. Myslíte si, že je v současnosti tato příprava veřejnosti - občanů státu dostatečná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7659,38 %59,38 %  
Nevím2922,66 %22,66 %  
Ano2317,97 %17,97 %  

Graf

7. V minulosti se vyučovala na základních školách branná výchova jako předmět. Myslíte si, že to mělo v oblasti přípravy občana a jeho uvědomění k obraně vlasti význam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7760,16 %60,16 %  
Ne4132,03 %32,03 %  
Nevím107,81 %7,81 %  

Graf

8. V minulosti existovaly organizace jako např. Svazarm (Svaz pro spolupráci s armádou). Myslíte, že by bylo vhodné mít pro tuto oblast podobné spolky i dnes?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6147,66 %47,66 %  
Ne3829,69 %29,69 %  
Nevím2922,66 %22,66 %  

Graf

9. Příprava k obraně vlasti a branná výchova se v minulosti dotýkala občanů již od dětského věku až po dospělou populaci. Mělo by to tak být i dnes?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7054,69 %54,69 %  
Ne4132,03 %32,03 %  
Nevím1713,28 %13,28 %  

Graf

10. Myslíte si, že je dnešní bezpečnostní situace u nás podobná jako v minulosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9574,22 %74,22 %  
Ano2015,63 %15,63 %  
Nevím1310,16 %10,16 %  

Graf

11. Máte dnes pro sebe v této oblasti dostatek informací a jejich zdrojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7659,38 %59,38 %  
Ne5240,63 %40,63 %  

Graf

12. Myslíte si, že byla v minulosti informovanost veřejnosti v této problematice lepší než je tomu dnes?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5946,09 %46,09 %  
Ano3930,47 %30,47 %  
Nevím3023,44 %23,44 %  

Graf

13. Jaké informační prostředky by měly být v této oblasti využívány ke zlepšení ? Seřaďte dle důležitosti.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Internetové stránky2.1331.365
Sociální sítě3.0941.788
Televize2.6411.59
Tiskoviny3.3591.308
Přednášky, semináře3.7732.331

Graf

14. Máte nějaký vlastní návrh či doporučení, jak by se dnes měla příprava občana k obraně státu provádět?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Hlavně nesměšujte ochranu občana a ochranu státu. Jedná se o dvě rozdílné (ba až protichůdné) věci. Zodpovědný člověk se o sebe a své blízké dokáže postarat sám. Stát je mu v tomto spíše překážkou - viz sílící snahy vlád o odzbrojení slušných občanů.

.

.

armádní výcvik

Branná výchova a povinná vojna.

Byl bych pro posílení armády, ale nějakou celospolečenskou přípravu ...s tím bych nesouhlasil. Je spise treba aby vlada vyhradila z rozpoctu vice na armadu a aby armada nabirala dalsi vojaky. Tez jsem proti branné povinnosti, co dle mne musí být zachováno, je zákonná moznost odmitnout brannou povinnost na zaklade svědomí. A zvyseni informovanosti... ano, to by melo ale probihat v ramci ziskavani dalsich vojaku do armady, ale dle mne nikoli na školách.

cikáni do plynu! i s panem prezidentem!

Další dotazník, kde musí respondent z křišťálové koule uhodnout, jestli nejdůležitější znamená 1 nebo 5. Budete mít z výsledků galimatiáš. Já dávám jako nejdůležitější 5, ale někdo jiný dá určitě 1.

Hlavne by to meli vest lidi, ktere to bude bavit a kteri se budou snazit, aby to zajimalo a bavilo i pripravovane obcany.

Jako dříve

Každý zbraň doma jako ve Švýcarsku

Možná v rámci občanské výchovy na školách, ale až někdy později (druhý stupeň základky minimálně)

Myslím, že povinná vojna nebyla zase až tak špatné řešení: ti kluci se něco naučili, osamostatnili se a také měli určitou fyzickou kondici (což dneska není).

Ne

ne

Neměla by se provádět vůbec. Výkonnost je ve srovnání s profesionální armádou mizivá. Frontální války jsou pro vyspělý svět minulostí. V rozvojovích zemích se často bojuje na principu gueril, ve vyspělých zemích se bojuje kyberneticky, pomocí lživých informací atd. V případě odhalování teroristických buněk si neví rady ani policie, zapojení občanů, kteří absolvovali nanejvýš korespondenční kurz, je zcela nevhodné. Nadělali by víc škody než užitku. Obrana vlasti by měla probíhat v první řadě pomocí legislativních opatření. Kdo nemá doklady, tomu musí být sňaty otisky prstů. Spojené státy to vyžadují ode všech a ten, kdo tam chce, se přizpůsobí. Kdo sejmutí otisků prstů odmítne, ten evidentně azyl nepotřebuje. Migranti by měli být vyučováni (základy práva, jazyk, společenské normy a lidská práva) a měly by na ně dohlížet příslušné orgány, jak je tomu v Kanadě. V případě výpadu ze strany RF by se tak malá země, jakou je ČR, beztak neubránila.

Neměla se rušit vojna.

Nijak. Nevidím důvod bránit tuhle zemi...

Opět zavést alespoň 1/2 roku "vojny" a zpátky informace do škol

opětovně zavést vojenskou službu

Pokud má mít nějaká příprava občana smysl, tak musí být již od dětství veden k jisté morální "povinnosti" vůči své vlasti (hlavně ZŠ a v rodině). Také by měl vědět "odkud jdeme" - znát minulost aby věděl, že co máme nyní není samozřejmost a je potřeba si to bránit. Největší problém dnešní doby však spatřuji v televizi, neboť to je obrovská (a hlavně účinná) intelektuální degradace společnosti. Lidé tupě přejímají názory z televize, a potom je velmi snadné ovládat veřejné mínění dle potřeby jednotlivců.

Povinna vojenská služba !

Povinná vojenská služba, ale kratší než v Izraeli.

Povinná vojenská služba, školení a kurzy již od školy, branná výchova

povinna zakladni vojenska sluzba bez rozdilu pohlavi

povinné přednášky na SŠ a VŠ

Povinné vojenské cvičení

Především by měla být zaměřena na obranu života a bezpečí občanů, stát je jen prostředkem a bráněn by měl být jen z tohoto aspektu.

Rozdělil bych to do několika pásem. S přípravou na udržení samostatnosti by se mělo začít od nejmenšího věku. Děti ve školách by měli mít určitě pravidelnou výuku o tom, jak se chovat v případě hrozby, kam se schovat, kde se dají sehnat prostředky k přežití,...+ v rámci TV nebo jako zvláštní předmět začít s výcvikem bojových umění. Pro dorost a dospělé do cca 30 let bych pak zavedl průběžně během roku ve volném čase pravidelné střelby, cvičení v bojových uměních a pro každého minimálně 14denní kurz v rámci něhož by byli cvičeni v přežití, řízení bojových prostředků, strategie, atd... Na tento kurz by měl zaměstnavatel povinnost zaměstnance uvolnit bez fin. postihu. Od 30 do 50 by lidé stále měli pravidelné střelby a bojové umění v rámci svého času, ale místo kurzu by byli už zapojeni do různých bojových úkolů, jako je hlídání strategicky důležitých objektů, hranic, míst s větším výskytem lidí, atd...měli by k dispozici zbraň a ročně by mohl každý odsloužit alespoň měsíc.

Spolupráce složek MO a MV se školami, spolky, zvýšení informovanosti za pomoci médií.

Stále navyšovat atraktivitu Aktivních záloh, zavést dobrovolnou, maximálně 12 měsíců dlouhou vojnu, kam by mohli jít lidé po střední škole, ať už před zaměstnáním, nebo v případě například nedostání se na VŠ, před dalším pokusem. Obdobnou úlohu by pak mohla mít i pro absolventy VŠ a jejich první čistě mimo studijní zkušenost, osoby, co jsou dlouhodoběji nezaměstnaní atd.

V rámci širšího kontextu vzdělávání (neoddělovat ji jako speciální předmět, ale řešit to v rámci školy v tělocviku, výchově ke dzraví, občanské výchově, ...).

Zavézt opět povinnou vojenskou službu, branná výchova na ZS, uzavřít hranice, zvýšit kontroly , .před rokem 1989 bylo více bezpečno! Výrazně omezit v médiích, soc.sitich násilí a zvýšit důrazně tresty! Výchova k úctě a hodnotám, vlastenectvi už od dětství .... Ať se Vám daří!

zrušit armádu úplně

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Myslíte si, že byla v minulosti (60. - 80. léta) jakákoli forma přípravy občanů k obraně vlasti (státu) důležitá?

4. Víte, jak tato příprava v minulosti probíhala?

5. Víte, zda a jak dnes tato příprava u nás probíhá?

6. Myslíte si, že je v současnosti tato příprava veřejnosti - občanů státu dostatečná?

7. V minulosti se vyučovala na základních školách branná výchova jako předmět. Myslíte si, že to mělo v oblasti přípravy občana a jeho uvědomění k obraně vlasti význam?

8. V minulosti existovaly organizace jako např. Svazarm (Svaz pro spolupráci s armádou). Myslíte, že by bylo vhodné mít pro tuto oblast podobné spolky i dnes?

9. Příprava k obraně vlasti a branná výchova se v minulosti dotýkala občanů již od dětského věku až po dospělou populaci. Mělo by to tak být i dnes?

10. Myslíte si, že je dnešní bezpečnostní situace u nás podobná jako v minulosti?

11. Máte dnes pro sebe v této oblasti dostatek informací a jejich zdrojů?

12. Myslíte si, že byla v minulosti informovanost veřejnosti v této problematice lepší než je tomu dnes?

13. Jaké informační prostředky by měly být v této oblasti využívány ke zlepšení ? Seřaďte dle důležitosti.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Myslíte si, že byla v minulosti (60. - 80. léta) jakákoli forma přípravy občanů k obraně vlasti (státu) důležitá?

4. Víte, jak tato příprava v minulosti probíhala?

5. Víte, zda a jak dnes tato příprava u nás probíhá?

6. Myslíte si, že je v současnosti tato příprava veřejnosti - občanů státu dostatečná?

7. V minulosti se vyučovala na základních školách branná výchova jako předmět. Myslíte si, že to mělo v oblasti přípravy občana a jeho uvědomění k obraně vlasti význam?

8. V minulosti existovaly organizace jako např. Svazarm (Svaz pro spolupráci s armádou). Myslíte, že by bylo vhodné mít pro tuto oblast podobné spolky i dnes?

9. Příprava k obraně vlasti a branná výchova se v minulosti dotýkala občanů již od dětského věku až po dospělou populaci. Mělo by to tak být i dnes?

10. Myslíte si, že je dnešní bezpečnostní situace u nás podobná jako v minulosti?

11. Máte dnes pro sebe v této oblasti dostatek informací a jejich zdrojů?

12. Myslíte si, že byla v minulosti informovanost veřejnosti v této problematice lepší než je tomu dnes?

13. Jaké informační prostředky by měly být v této oblasti využívány ke zlepšení ? Seřaďte dle důležitosti.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Černý, D.Příprava občanů k obraně státu (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://priprava-obcanu-k-obrane-sta.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.