Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Příprava občanů k obraně státu
Příprava občanů k obraně státu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Daniel Černý |
---|---|
Šetření: | 24. 03. 2017 - 09. 04. 2017 |
Počet respondentů: | 128 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.27 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 64,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:54 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážené respondentky, vážení respondenti,
jsem studentem pátého ročníku Fakulty vojenského leadershipu Univerzity obrany. Rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku, který bude součástí mé závěrečné práce. Dotazník tvoří dvanáct stručných otázek a účast v něm je zcela anonymní.
Děkuji za čas, který věnujete vyplňování následujících otázek.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 70 | 54,69 % | 54,69 % |
Žena | 58 | 45,31 % | 45,31 % |
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 | 11 | 8,59 % | 8,59 % |
21 | 8 | 6,25 % | 6,25 % |
25 | 8 | 6,25 % | 6,25 % |
22 | 7 | 5,47 % | 5,47 % |
23 | 6 | 4,69 % | 4,69 % |
27 | 6 | 4,69 % | 4,69 % |
28 | 6 | 4,69 % | 4,69 % |
29 | 5 | 3,91 % | 3,91 % |
32 | 5 | 3,91 % | 3,91 % |
19 | 5 | 3,91 % | 3,91 % |
ostatní odpovědi | 61 | 47,66 % | 47,66 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 32.29 |
Minimum: | 19 |
Maximum: | 60 |
Variační rozpětí: | 41 |
Rozptyl: | 121.37 |
Směrodatná odchylka: | 11.02 |
Medián: | 28 |
Modus: | 26 |
3. Myslíte si, že byla v minulosti (60. - 80. léta) jakákoli forma přípravy občanů k obraně vlasti (státu) důležitá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 74 | 57,81 % | 57,81 % |
Ne | 32 | 25 % | 25 % |
Nevím | 22 | 17,19 % | 17,19 % |
4. Víte, jak tato příprava v minulosti probíhala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 94 | 73,44 % | 73,44 % |
Ne | 34 | 26,56 % | 26,56 % |
5. Víte, zda a jak dnes tato příprava u nás probíhá?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 68 | 53,13 % | 53,13 % |
Ne | 60 | 46,88 % | 46,88 % |
6. Myslíte si, že je v současnosti tato příprava veřejnosti - občanů státu dostatečná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 76 | 59,38 % | 59,38 % |
Nevím | 29 | 22,66 % | 22,66 % |
Ano | 23 | 17,97 % | 17,97 % |
7. V minulosti se vyučovala na základních školách branná výchova jako předmět. Myslíte si, že to mělo v oblasti přípravy občana a jeho uvědomění k obraně vlasti význam?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 77 | 60,16 % | 60,16 % |
Ne | 41 | 32,03 % | 32,03 % |
Nevím | 10 | 7,81 % | 7,81 % |
8. V minulosti existovaly organizace jako např. Svazarm (Svaz pro spolupráci s armádou). Myslíte, že by bylo vhodné mít pro tuto oblast podobné spolky i dnes?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 61 | 47,66 % | 47,66 % |
Ne | 38 | 29,69 % | 29,69 % |
Nevím | 29 | 22,66 % | 22,66 % |
9. Příprava k obraně vlasti a branná výchova se v minulosti dotýkala občanů již od dětského věku až po dospělou populaci. Mělo by to tak být i dnes?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 70 | 54,69 % | 54,69 % |
Ne | 41 | 32,03 % | 32,03 % |
Nevím | 17 | 13,28 % | 13,28 % |
10. Myslíte si, že je dnešní bezpečnostní situace u nás podobná jako v minulosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 95 | 74,22 % | 74,22 % |
Ano | 20 | 15,63 % | 15,63 % |
Nevím | 13 | 10,16 % | 10,16 % |
11. Máte dnes pro sebe v této oblasti dostatek informací a jejich zdrojů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 76 | 59,38 % | 59,38 % |
Ne | 52 | 40,63 % | 40,63 % |
12. Myslíte si, že byla v minulosti informovanost veřejnosti v této problematice lepší než je tomu dnes?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 59 | 46,09 % | 46,09 % |
Ano | 39 | 30,47 % | 30,47 % |
Nevím | 30 | 23,44 % | 23,44 % |
13. Jaké informační prostředky by měly být v této oblasti využívány ke zlepšení ? Seřaďte dle důležitosti.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Internetové stránky | 2.133 | 1.365 |
Sociální sítě | 3.094 | 1.788 |
Televize | 2.641 | 1.59 |
Tiskoviny | 3.359 | 1.308 |
Přednášky, semináře | 3.773 | 2.331 |
14. Máte nějaký vlastní návrh či doporučení, jak by se dnes měla příprava občana k obraně státu provádět?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Hlavně nesměšujte ochranu občana a ochranu státu. Jedná se o dvě rozdílné (ba až protichůdné) věci. Zodpovědný člověk se o sebe a své blízké dokáže postarat sám. Stát je mu v tomto spíše překážkou - viz sílící snahy vlád o odzbrojení slušných občanů.
.
.
armádní výcvik
Branná výchova a povinná vojna.
Byl bych pro posílení armády, ale nějakou celospolečenskou přípravu ...s tím bych nesouhlasil. Je spise treba aby vlada vyhradila z rozpoctu vice na armadu a aby armada nabirala dalsi vojaky. Tez jsem proti branné povinnosti, co dle mne musí být zachováno, je zákonná moznost odmitnout brannou povinnost na zaklade svědomí. A zvyseni informovanosti... ano, to by melo ale probihat v ramci ziskavani dalsich vojaku do armady, ale dle mne nikoli na školách.
cikáni do plynu! i s panem prezidentem!
Další dotazník, kde musí respondent z křišťálové koule uhodnout, jestli nejdůležitější znamená 1 nebo 5. Budete mít z výsledků galimatiáš. Já dávám jako nejdůležitější 5, ale někdo jiný dá určitě 1.
Hlavne by to meli vest lidi, ktere to bude bavit a kteri se budou snazit, aby to zajimalo a bavilo i pripravovane obcany.
Jako dříve
Každý zbraň doma jako ve Švýcarsku
Možná v rámci občanské výchovy na školách, ale až někdy později (druhý stupeň základky minimálně)
Myslím, že povinná vojna nebyla zase až tak špatné řešení: ti kluci se něco naučili, osamostatnili se a také měli určitou fyzickou kondici (což dneska není).
Ne
ne
Neměla by se provádět vůbec. Výkonnost je ve srovnání s profesionální armádou mizivá. Frontální války jsou pro vyspělý svět minulostí. V rozvojovích zemích se často bojuje na principu gueril, ve vyspělých zemích se bojuje kyberneticky, pomocí lživých informací atd. V případě odhalování teroristických buněk si neví rady ani policie, zapojení občanů, kteří absolvovali nanejvýš korespondenční kurz, je zcela nevhodné. Nadělali by víc škody než užitku. Obrana vlasti by měla probíhat v první řadě pomocí legislativních opatření. Kdo nemá doklady, tomu musí být sňaty otisky prstů. Spojené státy to vyžadují ode všech a ten, kdo tam chce, se přizpůsobí. Kdo sejmutí otisků prstů odmítne, ten evidentně azyl nepotřebuje. Migranti by měli být vyučováni (základy práva, jazyk, společenské normy a lidská práva) a měly by na ně dohlížet příslušné orgány, jak je tomu v Kanadě. V případě výpadu ze strany RF by se tak malá země, jakou je ČR, beztak neubránila.
Neměla se rušit vojna.
Nijak. Nevidím důvod bránit tuhle zemi...
Opět zavést alespoň 1/2 roku "vojny" a zpátky informace do škol
opětovně zavést vojenskou službu
Pokud má mít nějaká příprava občana smysl, tak musí být již od dětství veden k jisté morální "povinnosti" vůči své vlasti (hlavně ZŠ a v rodině). Také by měl vědět "odkud jdeme" - znát minulost aby věděl, že co máme nyní není samozřejmost a je potřeba si to bránit. Největší problém dnešní doby však spatřuji v televizi, neboť to je obrovská (a hlavně účinná) intelektuální degradace společnosti. Lidé tupě přejímají názory z televize, a potom je velmi snadné ovládat veřejné mínění dle potřeby jednotlivců.
Povinna vojenská služba !
Povinná vojenská služba, ale kratší než v Izraeli.
Povinná vojenská služba, školení a kurzy již od školy, branná výchova
povinna zakladni vojenska sluzba bez rozdilu pohlavi
povinné přednášky na SŠ a VŠ
Povinné vojenské cvičení
Především by měla být zaměřena na obranu života a bezpečí občanů, stát je jen prostředkem a bráněn by měl být jen z tohoto aspektu.
Rozdělil bych to do několika pásem. S přípravou na udržení samostatnosti by se mělo začít od nejmenšího věku. Děti ve školách by měli mít určitě pravidelnou výuku o tom, jak se chovat v případě hrozby, kam se schovat, kde se dají sehnat prostředky k přežití,...+ v rámci TV nebo jako zvláštní předmět začít s výcvikem bojových umění. Pro dorost a dospělé do cca 30 let bych pak zavedl průběžně během roku ve volném čase pravidelné střelby, cvičení v bojových uměních a pro každého minimálně 14denní kurz v rámci něhož by byli cvičeni v přežití, řízení bojových prostředků, strategie, atd... Na tento kurz by měl zaměstnavatel povinnost zaměstnance uvolnit bez fin. postihu. Od 30 do 50 by lidé stále měli pravidelné střelby a bojové umění v rámci svého času, ale místo kurzu by byli už zapojeni do různých bojových úkolů, jako je hlídání strategicky důležitých objektů, hranic, míst s větším výskytem lidí, atd...měli by k dispozici zbraň a ročně by mohl každý odsloužit alespoň měsíc.
Spolupráce složek MO a MV se školami, spolky, zvýšení informovanosti za pomoci médií.
Stále navyšovat atraktivitu Aktivních záloh, zavést dobrovolnou, maximálně 12 měsíců dlouhou vojnu, kam by mohli jít lidé po střední škole, ať už před zaměstnáním, nebo v případě například nedostání se na VŠ, před dalším pokusem. Obdobnou úlohu by pak mohla mít i pro absolventy VŠ a jejich první čistě mimo studijní zkušenost, osoby, co jsou dlouhodoběji nezaměstnaní atd.
V rámci širšího kontextu vzdělávání (neoddělovat ji jako speciální předmět, ale řešit to v rámci školy v tělocviku, výchově ke dzraví, občanské výchově, ...).
Zavézt opět povinnou vojenskou službu, branná výchova na ZS, uzavřít hranice, zvýšit kontroly , .před rokem 1989 bylo více bezpečno! Výrazně omezit v médiích, soc.sitich násilí a zvýšit důrazně tresty! Výchova k úctě a hodnotám, vlastenectvi už od dětství .... Ať se Vám daří!
zrušit armádu úplně
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.