Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rizikovost online marketingové komunikace

Rizikovost online marketingové komunikace

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Pokorny
Šetření:26. 03. 2017 - 09. 04. 2017
Počet respondentů:64
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Předem děkuji za vyplnění tohoto průzkumu. Cílem tohoto průzkumu je získat data pro vypracování diplomové práce.

Odpovědi respondentů

1. Vadí Vám reklama na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4367,19 %67,19 %  
ne2132,81 %32,81 %  

Graf

2. Setkal jste se někdy s nevhodným obsahem v online reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4773,44 %73,44 %  
ne1726,56 %26,56 %  

Graf

3. Co je podle Vás v současné době největší chybou online reklamy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Špatné cílení23,17 %3,13 %  
Otravnost23,17 %3,13 %  
Kvantita23,17 %3,13 %  
Nevim11,59 %1,56 %  
Je kurva všude11,59 %1,56 %  
Špatná cílenost, pro objednavatele vysoká cena11,59 %1,56 %  
Často se vyskytující, nadbytek obsahu11,59 %1,56 %  
Spatne cileni11,59 %1,56 %  
Jsou všude 11,59 %1,56 %  
je otravná11,59 %1,56 %  
ostatní odpovědi Moc často, moc dlouhá.
Je příliš otravná
Vyskakuje na uživatele internetu tak často a tak nepříjemně (přes otevřená okna), že většina lidí reklamy blokuje nebo upřímně nesnáší - takže působí poněkud kontraproduktivně.
je všudypřítomná
Vlezlost
Dotěrnost
je ji moc
Je všude.
nedoržování platných zákonů
Je všude, ve většině případu překrývá i samotný obsah
Že existuje!
Je všude
Málo zajmavá
Přehnaná vlezlost bez možnosti reklamu přeskočit nebo vypnout, vyskakování nových oken
Vlezlost, vyskakovaci okna
všudypřítomnost
špatné zacílení
neznalost zadavatelů o tom jak online funguje
Nevin
Je často nevyžádaná
řada lidí používá nástroje k jejímu blokování (já taky)
je vtíravá
přílišná reklama - otravnost
nezajímavost
Vyskakování a její agresivita
že existuje
Zavaluje cloveka v prehnanem mnozstvi, az ho to misto upoutani spise odputi
Prerusuje porno
Překrývání obsahu či nutnost vykřížkování.
otravné, vyskakovací reklamy
mela by byt jen na specializovaných strankach a pomahat v otm co hledam ne byt vsude a obtezovat v bezne cinnosti
že sú všade
Klamavost obsahu
přehnané barvy, přehnané množství na jedné stránce
Neumi zaujmout v prvnich par sekundach
vyskakovací okna, která nejdou vypnout
četnost
reklama se zvukem
preplacanost
agressivní a těžko se ho zbavýme
Je jí moc a všude
Je jí až moc.
Vhodnost
Vadí mi až přehnané cílení a vnucování reklamy podle toho, jaké navštěvuji stránky nebo dokonce kde se pohybuji. Beru to jako zásah do soukromí.
obtěžující
Otravnost, nelákavá, nezajímavá
Otravné podbízení.
Je ji příliš
že existuje, resp. že je jí příliš, obtěžuje
je jí strašně moc
5079,37 %78,13 % 

Graf

4. Co byste změnili v prostředí online reklamy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic57,94 %7,81 %  
Nevim34,76 %4,69 %  
aby jí bylo míň23,17 %3,13 %  
Omezení, protože dokáže být otravná. Za peníze jde bohužel vše.11,59 %1,56 %  
Aby nastroje byly vic friendly pro zadavatele reklamy11,59 %1,56 %  
Zrušil bych je11,59 %1,56 %  
aby nebyla tak agresivní (zvuk, překrývání oken apod.)11,59 %1,56 %  
Když už musí být, tak ať jsou ty videa kratší.11,59 %1,56 %  
Lepsi data k cileni11,59 %1,56 %  
Zavedení méně násilného působení na uživatele11,59 %1,56 %  
ostatní odpovědi snížila bych její agresivnost vůči potenciálním zákazníkům
zredukovat množství reklam
Větší omezení v četnosti
Přehlednost.
zrušit
Zrušit reklamu
Úplně bych ji zrušil!
Množství
Moznost svobodne reklamy pro vsechny produkty
Lepší zaměření reklamy na dané lidi a jejich záliby a reálném čase, rok po tom co sem si koupil monitor se mi pořád zobrazují reklamy na monitor,který si koupim nejdřív za 5 let.
Omezil bych zásahy do soukromí
automatické vyskakování
Omezení v celkovém množství. Vysoké množství mě už otravuje a už to na mě i nepůsobí.
aby zadavatelé více přemýšleli o jejich zákaznících a méně o sobě
Snížit hlasitost.
Obsah některých reklam
to je věc inzerentů
povolení, zda reklamy ukazovat
reklama by měla být lákavější, zajímavější, více se odlišovat od ostatních, vynikat
Aby nebyla agresivní nebo neslušná
všechno
Zvyseni originality na ukor mnozstvi
Pouze na okrajich stranky
Zakázala bych překrývání obsahu.
zrušit otravné reklamy
kvantitu
vytvoření komplexní metodiky na správu
viz3
zrušila by som všetky pop up reklamy, reklamy by som nechala iba niekde na okrajoch stránok
Viz. otázka č. 3
barvy a množství
Aby sla preskocit hned od zacatku a nemuselo se cekat xx sekund
regulace tak, aby byla viditelná, ale přímo neobtěžovala a nerušila při čtení obsahu
aby byly nápaditější
strukturu vyskakovacích oken
zjednoduseni, zprehledneni, zaujmout kreativneji
uplně zrušila
Reklamy přes celou obrazovku, videa
Pouze pár přehledných reklam. Ne pořád všude co nejvíc.
Mene caste otravovani
Jak frekvenci, tak způsob a cílení. Bez reklamy to dnes bohužel nejde, ale obešel bych se bez ní.
vše
lépe se zaměřit na konkrétního člověka, o co má zájem apod.
Zrušit.
snížit výskyt
mělo by mi být možné vypnout
4673,02 %71,88 % 

Graf

5. Používáte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6195,31 %95,31 %  
ne34,69 %4,69 %  

Graf

6. Jak často používáte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
víc než 5x denně2946,03 %45,31 %  
nepřetržitě1625,4 %25 %  
1-5x za den1523,81 %23,44 %  
1-5x za měsíc23,17 %3,13 %  
1-5x za týden11,59 %1,56 %  

Graf

7. Které sociální sítě používáte

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook6095,24 %93,75 %  
YouTube5485,71 %84,38 %  
Instagram4063,49 %62,5 %  
LinkedIn1523,81 %23,44 %  
Twitter1219,05 %18,75 %  

Graf

8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4367,19 %67,19 %  
ne2132,81 %32,81 %  

Graf

9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příliš vysoký výskyt reklamy na sociálních sítích2742,19 %42,19 %  
Obsah o který nemám zájem1421,88 %21,88 %  
Reklama na sociálních sítích mi nevadí1320,31 %20,31 %  
Příliš časté opakovaní stejného obsahu1015,63 %15,63 %  

Graf

10. Co byste změnili v prostředí reklamy na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic914,29 %14,06 %  
Nevim34,76 %4,69 %  
.34,76 %4,69 %  
úplně bych ji zrušil11,59 %1,56 %  
Zrušit ji a nebo hodně omezit, protože poté klesá význam sociální sítě na komunikaci s lidmi apod.11,59 %1,56 %  
Asi nic11,59 %1,56 %  
Zrusil11,59 %1,56 %  
viz ot. 411,59 %1,56 %  
Aby vůbec nebyly :) 11,59 %1,56 %  
Větší ovlivnění toho, zda se mi reklama zobrazí nebo nezobrazí11,59 %1,56 %  
ostatní odpovědi nižší frekvence opakování
Obsah
Nižší četnost
aby ji bylo mene
Více cílili reklamu a ubrali reklam.
zrušit
Vyčlenění pouze minimální plochy
Úplně bych ji zrušil!
Zavedení možnosti volby
Moznost reklamu vice blokovat
omezil bych clickbaity
Záleží na úhlu pohledu, reklama je dobře cílená a nejspíš funguje X pro valnou většinu uživatelů sociálních sítí je ale otravná -> Neměnil bych nic X reklamu bych omezil
Kvantitu, lepsi design
algoritmus facebooku na propagaci podporovaných příspěvků
Možnost nastavení z mé strany, rád bych s konfiguroval více co mě zajímá a co se mi může zobrazovat.
Nic.
Menší výskyt
Reklamu na sociálních síctích rád nemá, ale sám ji využívám. Když se udělá dobře, funguje. :-)
aby jí bylo míň
asi nic, jsou dobře umístěny
zrušila bych ji
Moznost nastaveni si individualniho mnozstvi reklam
Zrusit
Přijde mi vhodně nastavená.
-
méně nápadné zacílení - vytváří paranoidní pocit
špatné cílení
zkvalitnil bych jeji obsah, vetsi interaktivita, vzdy nabízet neco s presahem je jen produkt atd
na fb mi to až tak nevadí, ale reklamy na youtube sú neskutočne otravné, zrušila by som ich úplne
Snížit četnost reklam, které stejně nikoho nezajímají
Konkretne youtube jsou nejvice otravne. Napriklad kdyz si zapneme seznam pisnicek, reklama by mela byt pouze u prvni. Ne, ze se musime vracet k pocitaci/ telefonu a u kazde pisnicky preklikavat reklamy.
bez reklam ve videich
zrušila by som to
Množství - je jí moc
Snížit výskyt a opakování reklamy.
Viz výše.
nesleduji a reklamy nesnáším obecně
Zrušit.
Různorodost, reklama se stale opakuje.
Napíšu, že ned, a vy mě nutíte, abych hodnotil, co nepoužívám. viz ot. 6 a další.
zrušil bych ji
4165,08 %64,06 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Vadí Vám reklama na internetu?

  • odpověď ne:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na sociálních sítích mi nevadí na otázku 9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?

8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?

  • odpověď ne:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na sociálních sítích mi nevadí na otázku 9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vadí Vám reklama na internetu?

2. Setkal jste se někdy s nevhodným obsahem v online reklamě?

5. Používáte sociální sítě?

6. Jak často používáte sociální sítě?

7. Které sociální sítě používáte

8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?

9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vadí Vám reklama na internetu?

2. Setkal jste se někdy s nevhodným obsahem v online reklamě?

5. Používáte sociální sítě?

6. Jak často používáte sociální sítě?

7. Které sociální sítě používáte

8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?

9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pokorny, M.Rizikovost online marketingové komunikace (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://rizikovost-online-marketingo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.