Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Předem děkuji za vyplnění tohoto průzkumu. Cílem tohoto průzkumu je získat data pro vypracování diplomové práce.
Odpovědi respondentů
1. Vadí Vám reklama na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
43
67,19 %
67,19 %
ne
21
32,81 %
32,81 %
2. Setkal jste se někdy s nevhodným obsahem v online reklamě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
47
73,44 %
73,44 %
ne
17
26,56 %
26,56 %
3. Co je podle Vás v současné době největší chybou online reklamy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Špatné cílení
2
3,17 %
3,13 %
Otravnost
2
3,17 %
3,13 %
Kvantita
2
3,17 %
3,13 %
Nevim
1
1,59 %
1,56 %
Je kurva všude
1
1,59 %
1,56 %
Špatná cílenost, pro objednavatele vysoká cena
1
1,59 %
1,56 %
Často se vyskytující, nadbytek obsahu
1
1,59 %
1,56 %
Spatne cileni
1
1,59 %
1,56 %
Jsou všude
1
1,59 %
1,56 %
je otravná
1
1,59 %
1,56 %
ostatní odpovědi
Moc často, moc dlouhá. Je příliš otravná Vyskakuje na uživatele internetu tak často a tak nepříjemně (přes otevřená okna), že většina lidí reklamy blokuje nebo upřímně nesnáší - takže působí poněkud kontraproduktivně. je všudypřítomná Vlezlost Dotěrnost je ji moc Je všude. nedoržování platných zákonů Je všude, ve většině případu překrývá i samotný obsah Že existuje! Je všude Málo zajmavá Přehnaná vlezlost bez možnosti reklamu přeskočit nebo vypnout, vyskakování nových oken Vlezlost, vyskakovaci okna všudypřítomnost špatné zacílení neznalost zadavatelů o tom jak online funguje Nevin Je často nevyžádaná řada lidí používá nástroje k jejímu blokování (já taky) je vtíravá přílišná reklama - otravnost nezajímavost Vyskakování a její agresivita že existuje Zavaluje cloveka v prehnanem mnozstvi, az ho to misto upoutani spise odputi Prerusuje porno Překrývání obsahu či nutnost vykřížkování. otravné, vyskakovací reklamy mela by byt jen na specializovaných strankach a pomahat v otm co hledam ne byt vsude a obtezovat v bezne cinnosti že sú všade Klamavost obsahu přehnané barvy, přehnané množství na jedné stránce Neumi zaujmout v prvnich par sekundach vyskakovací okna, která nejdou vypnout četnost reklama se zvukem preplacanost agressivní a těžko se ho zbavýme Je jí moc a všude Je jí až moc. Vhodnost Vadí mi až přehnané cílení a vnucování reklamy podle toho, jaké navštěvuji stránky nebo dokonce kde se pohybuji. Beru to jako zásah do soukromí. obtěžující Otravnost, nelákavá, nezajímavá Otravné podbízení. Je ji příliš že existuje, resp. že je jí příliš, obtěžuje je jí strašně moc
50
79,37 %
78,13 %
4. Co byste změnili v prostředí online reklamy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nic
5
7,94 %
7,81 %
Nevim
3
4,76 %
4,69 %
aby jí bylo míň
2
3,17 %
3,13 %
Omezení, protože dokáže být otravná. Za peníze jde bohužel vše.
1
1,59 %
1,56 %
Aby nastroje byly vic friendly pro zadavatele reklamy
1
1,59 %
1,56 %
Zrušil bych je
1
1,59 %
1,56 %
aby nebyla tak agresivní (zvuk, překrývání oken apod.)
1
1,59 %
1,56 %
Když už musí být, tak ať jsou ty videa kratší.
1
1,59 %
1,56 %
Lepsi data k cileni
1
1,59 %
1,56 %
Zavedení méně násilného působení na uživatele
1
1,59 %
1,56 %
ostatní odpovědi
snížila bych její agresivnost vůči potenciálním zákazníkům zredukovat množství reklam Větší omezení v četnosti Přehlednost. zrušit Zrušit reklamu Úplně bych ji zrušil! Množství Moznost svobodne reklamy pro vsechny produkty Lepší zaměření reklamy na dané lidi a jejich záliby a reálném čase, rok po tom co sem si koupil monitor se mi pořád zobrazují reklamy na monitor,který si koupim nejdřív za 5 let. Omezil bych zásahy do soukromí automatické vyskakování Omezení v celkovém množství. Vysoké množství mě už otravuje a už to na mě i nepůsobí. aby zadavatelé více přemýšleli o jejich zákaznících a méně o sobě Snížit hlasitost. Obsah některých reklam to je věc inzerentů povolení, zda reklamy ukazovat reklama by měla být lákavější, zajímavější, více se odlišovat od ostatních, vynikat Aby nebyla agresivní nebo neslušná všechno Zvyseni originality na ukor mnozstvi Pouze na okrajich stranky Zakázala bych překrývání obsahu. zrušit otravné reklamy kvantitu vytvoření komplexní metodiky na správu viz3 zrušila by som všetky pop up reklamy, reklamy by som nechala iba niekde na okrajoch stránok Viz. otázka č. 3 barvy a množství Aby sla preskocit hned od zacatku a nemuselo se cekat xx sekund regulace tak, aby byla viditelná, ale přímo neobtěžovala a nerušila při čtení obsahu aby byly nápaditější strukturu vyskakovacích oken zjednoduseni, zprehledneni, zaujmout kreativneji uplně zrušila Reklamy přes celou obrazovku, videa Pouze pár přehledných reklam. Ne pořád všude co nejvíc. Mene caste otravovani Jak frekvenci, tak způsob a cílení. Bez reklamy to dnes bohužel nejde, ale obešel bych se bez ní. vše lépe se zaměřit na konkrétního člověka, o co má zájem apod. Zrušit. snížit výskyt mělo by mi být možné vypnout
46
73,02 %
71,88 %
5. Používáte sociální sítě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
61
95,31 %
95,31 %
ne
3
4,69 %
4,69 %
6. Jak často používáte sociální sítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
víc než 5x denně
29
46,03 %
45,31 %
nepřetržitě
16
25,4 %
25 %
1-5x za den
15
23,81 %
23,44 %
1-5x za měsíc
2
3,17 %
3,13 %
1-5x za týden
1
1,59 %
1,56 %
7. Které sociální sítě používáte
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook
60
95,24 %
93,75 %
YouTube
54
85,71 %
84,38 %
Instagram
40
63,49 %
62,5 %
LinkedIn
15
23,81 %
23,44 %
Twitter
12
19,05 %
18,75 %
8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
43
67,19 %
67,19 %
ne
21
32,81 %
32,81 %
9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Příliš vysoký výskyt reklamy na sociálních sítích
27
42,19 %
42,19 %
Obsah o který nemám zájem
14
21,88 %
21,88 %
Reklama na sociálních sítích mi nevadí
13
20,31 %
20,31 %
Příliš časté opakovaní stejného obsahu
10
15,63 %
15,63 %
10. Co byste změnili v prostředí reklamy na sociálních sítích?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nic
9
14,29 %
14,06 %
Nevim
3
4,76 %
4,69 %
.
3
4,76 %
4,69 %
úplně bych ji zrušil
1
1,59 %
1,56 %
Zrušit ji a nebo hodně omezit, protože poté klesá význam sociální sítě na komunikaci s lidmi apod.
1
1,59 %
1,56 %
Asi nic
1
1,59 %
1,56 %
Zrusil
1
1,59 %
1,56 %
viz ot. 4
1
1,59 %
1,56 %
Aby vůbec nebyly :)
1
1,59 %
1,56 %
Větší ovlivnění toho, zda se mi reklama zobrazí nebo nezobrazí
1
1,59 %
1,56 %
ostatní odpovědi
nižší frekvence opakování Obsah Nižší četnost aby ji bylo mene Více cílili reklamu a ubrali reklam. zrušit Vyčlenění pouze minimální plochy Úplně bych ji zrušil! Zavedení možnosti volby Moznost reklamu vice blokovat omezil bych clickbaity Záleží na úhlu pohledu, reklama je dobře cílená a nejspíš funguje X pro valnou většinu uživatelů sociálních sítí je ale otravná -> Neměnil bych nic X reklamu bych omezil Kvantitu, lepsi design algoritmus facebooku na propagaci podporovaných příspěvků Možnost nastavení z mé strany, rád bych s konfiguroval více co mě zajímá a co se mi může zobrazovat. Nic. Menší výskyt Reklamu na sociálních síctích rád nemá, ale sám ji využívám. Když se udělá dobře, funguje. :-) aby jí bylo míň asi nic, jsou dobře umístěny zrušila bych ji Moznost nastaveni si individualniho mnozstvi reklam Zrusit Přijde mi vhodně nastavená. - méně nápadné zacílení - vytváří paranoidní pocit špatné cílení zkvalitnil bych jeji obsah, vetsi interaktivita, vzdy nabízet neco s presahem je jen produkt atd na fb mi to až tak nevadí, ale reklamy na youtube sú neskutočne otravné, zrušila by som ich úplne Snížit četnost reklam, které stejně nikoho nezajímají Konkretne youtube jsou nejvice otravne. Napriklad kdyz si zapneme seznam pisnicek, reklama by mela byt pouze u prvni. Ne, ze se musime vracet k pocitaci/ telefonu a u kazde pisnicky preklikavat reklamy. bez reklam ve videich zrušila by som to Množství - je jí moc Snížit výskyt a opakování reklamy. Viz výše. nesleduji a reklamy nesnáším obecně Zrušit. Různorodost, reklama se stale opakuje. Napíšu, že ned, a vy mě nutíte, abych hodnotil, co nepoužívám. viz ot. 6 a další. zrušil bych ji
41
65,08 %
64,06 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na sociálních sítích mi nevadí na otázku 9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?
8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?
odpověď ne:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na sociálních sítích mi nevadí na otázku 9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vadí Vám reklama na internetu?
2. Setkal jste se někdy s nevhodným obsahem v online reklamě?
5. Používáte sociální sítě?
6. Jak často používáte sociální sítě?
7. Které sociální sítě používáte
8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?
9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vadí Vám reklama na internetu?
2. Setkal jste se někdy s nevhodným obsahem v online reklamě?
5. Používáte sociální sítě?
6. Jak často používáte sociální sítě?
7. Které sociální sítě používáte
8. Vadí Vám reklama na sociálních sítích?
9. Co konkrétně Vám vadí v reklamě na sociálních sítích?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.