Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Role učitele ve výuce anglického jazyka

Role učitele ve výuce anglického jazyka

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Mikešková
Šetření:06. 10. 2019 - 20. 10. 2019
Počet respondentů:169
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.59
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Milá žákyně, milý žáku, vážená studentko, vážený studente,

cílem tohoto dotazníku je zjistit, jak si představujete ideálního učitele angličtiny, jaký Váš učitel AJ je, jaké vlastnosti by dle Vašeho  názoru měl dobrý učitel mít. Pro zjednodušení uvádím všude pouze mužský rod, neboť pohlaví učitele není ve výzkumu přikládán žádný význam.

Dotazník obsahuje 15 otázek. Při jeho vyplňování označte, prosím, vždy pouze jednu možnost a to tu, která nejvíce odpovídá skutečnosti.

Důležité upozornění: Zjištěné údaje budou použity anonymně a pro vypracování mé bakalářské práce s názvem „Role učitele ve výuce anglického jazyka“.

Bc. Zuzana Mikešková,

studentka Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity v Opavě.

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dívka9556,21 %56,21 %  
chlapec7443,79 %43,79 %  

Graf

2. Navštěvuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední školu13579,88 %79,88 %  
základní školu3420,12 %20,12 %  

Graf

3. Těšíš se na hodiny angličtiny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8751,48 %51,48 %  
ne8248,52 %48,52 %  

Graf

4. Vyhovuje Ti styl vyučování Tvého učitele?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10662,72 %62,72 %  
ne6337,28 %37,28 %  

Graf

5. Dokáže Tvůj učitel vysvětlit danou problematiku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13278,11 %78,11 %  
ne3721,89 %21,89 %  

Graf

6. Je Tvůj učitel připravený na hodinu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15491,12 %91,12 %  
ne158,88 %8,88 %  

Graf

7. Máte dané cíle hodiny? Řekne Vám učitel na začátku hodiny, jak bude probíhat hodina, co budete probírat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9757,4 %57,4 %  
ne7242,6 %42,6 %  

Graf

8. Popsal Vám učitel cíle AJ daného ročníku? Víš, co byste měli znát na konci školního roku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10159,76 %59,76 %  
ano6840,24 %40,24 %  

Graf

9. Jaký je Tvůj učitel angličtiny? Zkus krátce popsat.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Bezva

Celkem pohodička

Divná :)

Divny

Dobrý

dobrý

docela fajn

dolů ještě pozitivní

doufám, že mi dá maturitu :)

fajn

fajná učitelka

Hodná paní

Hodný milý a dokáže vysvětlit angličtinu

Hodný, příjemný

Inteligentní umí vše vysvětlit P.uč. dělá zábavné hodiny takže nás to baví super

Je až moc hodná.Připadá mi, že se nic moc nenaučíme.

je fajn.

Je hodný a skoro všechno dovolí akorát to všechno bereme až moc rychle a pak to hodně lidi nestíhá...

je milá a sympatická dokáže vysvětlit látku

Je moc rychlí danou látku probere za půl hodiny a pro žáky je to nenaučitelne

Je příjemný, vždy je připraven na hodinu, jen pro nechápavé vysvětlit určité věci česky, aby se lépe pochopily. Veselý, být s námi více komunikativnější i mimo angličtinu, ráda bych svého nového učitele poznala blíže. Více komunikovat v hodině a probírat spoustu důležitých věcí k maturitě.

Je s ní legrace,hrajem hry

Je skvělá.

Je to hodně stará babička.

je to paní ucitelka a je ze slovenska

je trochu mimo

Je v pohodě

Je velmi hodná, sympatická a přátelská, chápe, že AJ není pro každého jednoduchá, ale na druhou stranu toho po nás chce až příliš mnoho, což někoho může vést k tomu, že se na učení prostě vykašle.

LACHES

Lidská, ale nenaučí

Málokdy vysvětluje učivo.

Milý, hodný a ochotný pomoct

mladá paní, byla s nama v Anglii

Mladý a snad schopný.

Mně nesympatický, mluví v hodinách moc česky, nemotivující

moc mi nevyhovuje jako učitelka

Moc nedokáže vysvětlit učivo. Skoro nikdo z naší třídy to nepochopí.

Moje pani uč. je fajn, ale neumi naprosto učit a pripravit na maturitni zkoušku, nikdo od ni nic nechape, probira blbosti misto dulezitych veci

Myslím si že angličtině rozumí a v tomto oboru je velmi vzdělaná

Naše učitelka angličtiny je příjemná a kamarádská, ale i přes to si drží hranice přísnosti.

Naše učitelka se snaží vždy všechno vysvětlit abychom to pochopili a bere to formou i nějakých různých her.

Naučí,má autoritu

Nedokáže si v hodině udržet pořádek, takze se toho moc nenaučím. Většinou žáci toho ví více než sama paní učitelka.

Nejlepší učitelka, se kterou jsme si všichni vytvořili kamarádský vztah

Neprobira v hodine angličtinu, ale spíše probírame česky nějaký problem ve světě a to někdy i celou hodinu ze k angličtině se vůbec někdy nedostaneme

Neumi vysvetlit latku v cestine, natoz v anglictine.

Nezaměřuje se na konkrétní potřeby studentů, ale spíš na všeobecné znalosti, základní schopnost komunikace.

Nic neprobirame jen piseme testy a testy

normální

normální

nudný, zapomíná co jsme již probrali, opakujeme víckrát než je třeba a nestihneme co máme, problém je spíše ve člověku než v jeho postoji k učebnímu plánu

Ocenila bych lepsi prizvuk ci vetsi slovni zasobu

Paní učitelka je BEST FOREWER.

Paní učitelka je přísná

Paní učitelka je přísná, ale dá se s ní i zasmát, dokáže naučit, hodinu vede daloby se říct zajímavě (záleží na učivu). Testy jsou tak akorát pro nás chce po nás důležité věci, žádné kraviny.

paniučitelka Stranska

pohodová, klidná

Pořád mluví anglicky, i gramatiku vysvětluje v cizím jazyce. často nerozumím ani jaké je zadání.

Pozitivní

Pro žáky ,kteří umí dobře angličtinu může být dobrá ,ale ti kteří moc angličtinu neovládají může být nevyhovující.

Přátelský, náročný ale spravedlivý, zábavný

Při každé angličtině to je jiné,někdy je to v pohodě,někdy je to horší

Příjemná

Příjemný, rozumný

Přísná, pečlivá, inteligentní.

Přísný

Přísný. Pečlivý.

Super vtipný

Super, ale nechá se moc snadno rozptýlit k nicnedělání. Nevyhovují mi jeho písemné práce, ikdyž aj ovládám velmi dobře

Sympatický důchodce

sympatický, cílevědomý, empatický, hodně nás toho chce naučit (někdy až moc)

Tak přijde mi taková zmatená,že přijde do hodiny,dá nám hodně témat a když je uděláme,tak je ani nezkontrolujeme někdy.Nebo řekne že bude příští hodinu zkoušet a nezkouší,to se stává celkem často.

Učí stylem testy, testy, testy, dostal jsem tuto učitelku na 3. A 4. ročník a během třeťáku jsem se nic nenaučil možná 5 slovíček, ale víc určitě ne.

Učitelka je milá, snaží se, ale bohužel vůbec neumí učit.

Ujde to

Umí i francouzsky

umí jednoduše vysvětlovat a dobře nás učí angličtinu

Umí naučit i vysvetlit

Umí velmi dobře vysvětlovat danou látku

v klidu

V pohodě.

Velice inteligentní paní, učitelka na správném místě

Velmi ambiciózní... Neumí vysvětlit gramatiku...

Většinou je naštvaný, protože toho moc neumíme.. Samozřejmě ho trochu chápu, protože bychom tyhle slovíčka měli znát, ale i tak.. Je to učitel a tohle je riziko povolání a on by nás to měl naučit a podpořit. Většinou na nás nadává potichu.. Samozřejmě to je jen můj názor.

Vnímavá, dokáže přimhouřit oko, chápe naše problémy (když máme hodně písemek tak dokáže udělat volnější hodinu )

Vstřícná, komunikativní

Výborný a příjemný

Výborny dokaze vše visvětlit

Výborný je to hodný učitel

vyhořelý, náladový

Vysoká, hubená (až moc), chlapecká prsa, krátké vlasy, větší nos, hezký obličej, dlouhé nohy a hezký zadek

Vzhledem k tomu, že máme novou paní učitelku, tak mi příjde, že jsem ji nestihla dostatečně poznat...ale příje mi jako sympatická učitelka a nemohu proti ní říct nic špatného. Jsem mnohem více spokojená ve srovnání s minulým školním rokem.

Vzhledem k tomu, že se zatím známe jen krátce a to tedy od začátku letošního školního roku, tak si netroufám napsat moc informací. Jenom, že je velmi sympatická, milá, působí příjemně, dobře se s ní mluví a má úžasnou angličtinu.

Z paní učitelky Mám pocit že si není v učivu jistá. Aktivity jsou nudné ač se nás snaží donutit co nejvíce komunikovat, nefunguje

Zaměřená na mužské pohlaví, se kterým dokáže proklábosit půl hodiny, vtipkovat a nechat si lichotit. Na ženské pohlaví dokáže pouze uhranout zlý pohled a nekomunikovat.

Zkromná, dá se s ní na všem domluvit.

zkušená

Zkušený, s praxí v zahraničí, s vysokými nároky.

Zmatená, snaživa, milá

žena, hodná, zábavná

10. Jaký je Tvůj postoj k Tvému učiteli AJ a proč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrální8550,3 %50,3 %  
Pozitivní6437,87 %37,87 %  
Negativní158,88 %8,88 %  
Spíše pozitivní21,18 %1,18 %  
je mi ho líto10,59 %0,59 %  
Myslím si, že angličtina je pro náš život i budoucí kariéru velmi potřebná, neboť se uplatňuje kdekoli ve světě. 10,59 %0,59 %  
Nice, Buetifullllll10,59 %0,59 %  

Graf

11. Líbí se Ti prostředí, třída, kde se učíte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12372,78 %72,78 %  
ne4627,22 %27,22 %  

Graf

12. Využívá Váš učitel vybavení ve třídě (PC) a moderní techniku (APPky,...)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10863,91 %63,91 %  
Ne4426,04 %26,04 %  
Občas 63,55 %3,55 %  
Jak kdy 21,18 %1,18 %  
Někdy21,18 %1,18 %  
Spíše jen občasne. Spíše pracujeme s učebnicí nebo s prac.listy10,59 %0,59 %  
Minimálně 10,59 %0,59 %  
Jak kdy, ale většinou je to stupidní úloha a málokdo tomu opravdu věnuje pozornost10,59 %0,59 %  
Hlavně rádio, výjimečně projektor10,59 %0,59 %  
Občas i tabuli10,59 %0,59 %  
jsme na počítačích kvůli BW a semtam p.uč. zadá vlastní program na pc10,59 %0,59 %  
jo youtube10,59 %0,59 %  

Graf

13. Co považujete u učitele AJ za důležité? (1=nejméně důležité, 5=nejdůležitější).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Odbornost učitele4.2251.003
Připravenost hodiny3.8881.035
Způsob výuky4.291.082
Organizace hodiny3.7811.035
Vysvětlování učiva4.4261.002
Schopnost naučit4.4320.932
Vztah učitele k žákům4.1071.184
Vstřícnost a ochota pomoci4.2431.142
Spravedlivý přístup4.3081.112
Smysl pro humor3.5921.508
Přísnost2.9940.882
Zpětná vazba, hodnocení, pochvala3.6981.205

Graf

14. Splňuje tyto kritéria a vlastnosti Váš učitel AJ? Pokud ano, klikněte,

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odbornost učitele11568,05 %68,05 %  
Připravenost hodiny11165,68 %65,68 %  
Vysvětlování učiva10562,13 %62,13 %  
Vstřícnost a ochota pomoci10461,54 %61,54 %  
Vztah učitele k žákům10260,36 %60,36 %  
Spravedlivý přístup9455,62 %55,62 %  
Schopnost naučit9254,44 %54,44 %  
Smysl pro humor8349,11 %49,11 %  
Organizace hodiny8147,93 %47,93 %  
Zpětná vazba, hodnocení, pochvala7745,56 %45,56 %  
Způsob výuky7544,38 %44,38 %  
Přísnost6639,05 %39,05 %  

Graf

15. Jak probíhá hodnocení při výuce AJ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
známkování se zpětnou vazbou /učitel mi vysvětlí, v čem se mám zlepšit/10964,5 %64,5 %  
známkování bez zpětné vazby4526,63 %26,63 %  
ústní hodnocení- zpětná vazba105,92 %5,92 %  
známkování se zpětnou vazbou na základě žákovy iniciativy, musí se jít individuálně zeptat10,59 %0,59 %  
Při zkoušení je zpětná vazba,ale při normálním testu ani ne.10,59 %0,59 %  
Ještě jsme nepsali test, takže nevím10,59 %0,59 %  
nevim ještě jsem nebyla zkoušená10,59 %0,59 %  
pokaždé jinak10,59 %0,59 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Vyhovuje Ti styl vyučování Tvého učitele?

  • odpověď ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativní na otázku 10. Jaký je Tvůj postoj k Tvému učiteli AJ a proč?

13. Co považujete u učitele AJ za důležité? (1=nejméně důležité, 5=nejdůležitější).

  • odpověď Způsob výuky=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Organizace hodiny=5 na otázku 13. Co považujete u učitele AJ za důležité? (1=nejméně důležité, 5=nejdůležitější).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Navštěvuji:

3. Těšíš se na hodiny angličtiny?

4. Vyhovuje Ti styl vyučování Tvého učitele?

5. Dokáže Tvůj učitel vysvětlit danou problematiku?

6. Je Tvůj učitel připravený na hodinu?

7. Máte dané cíle hodiny? Řekne Vám učitel na začátku hodiny, jak bude probíhat hodina, co budete probírat?

8. Popsal Vám učitel cíle AJ daného ročníku? Víš, co byste měli znát na konci školního roku?

10. Jaký je Tvůj postoj k Tvému učiteli AJ a proč?

11. Líbí se Ti prostředí, třída, kde se učíte?

12. Využívá Váš učitel vybavení ve třídě (PC) a moderní techniku (APPky,...)?

13. Co považujete u učitele AJ za důležité? (1=nejméně důležité, 5=nejdůležitější).

14. Splňuje tyto kritéria a vlastnosti Váš učitel AJ? Pokud ano, klikněte,

15. Jak probíhá hodnocení při výuce AJ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Navštěvuji:

3. Těšíš se na hodiny angličtiny?

4. Vyhovuje Ti styl vyučování Tvého učitele?

5. Dokáže Tvůj učitel vysvětlit danou problematiku?

6. Je Tvůj učitel připravený na hodinu?

7. Máte dané cíle hodiny? Řekne Vám učitel na začátku hodiny, jak bude probíhat hodina, co budete probírat?

8. Popsal Vám učitel cíle AJ daného ročníku? Víš, co byste měli znát na konci školního roku?

10. Jaký je Tvůj postoj k Tvému učiteli AJ a proč?

11. Líbí se Ti prostředí, třída, kde se učíte?

12. Využívá Váš učitel vybavení ve třídě (PC) a moderní techniku (APPky,...)?

13. Co považujete u učitele AJ za důležité? (1=nejméně důležité, 5=nejdůležitější).

14. Splňuje tyto kritéria a vlastnosti Váš učitel AJ? Pokud ano, klikněte,

15. Jak probíhá hodnocení při výuce AJ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mikešková, Z.Role učitele ve výuce anglického jazyka (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://role-ucitele-ve-vyuce-anglic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.