Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozdíly v očekávání od výkonu povolání učitele v MŠ
Rozdíly v očekávání od výkonu povolání učitele v MŠ
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Eva Zahradníková |
---|---|
Šetření: | 23. 11. 2019 - 07. 12. 2019 |
Počet respondentů: | 25 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 40,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:29 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
věnujte prosím pár minut svého času na vyplnění tohoto dotazníku. Je určen pro rodiče a pro učitelky v mateřských školách. Pokouším se zjistit, jak se liší očekávání rodiče a učitele od výkonu povolání učitele v MŠ.
Odpovědi respondentů
1. Jste rodič nebo učitel v MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [učitel v MŠ → otázka č. 2, rodič → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
rodič | 17 | 68 % | 68 % |
učitel v MŠ | 8 | 32 % | 32 % |
2. Jak často si myslíte, že má být rodič informován o svých dětech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 5 | 62,5 % | 20 % |
každý týden | 2 | 25 % | 8 % |
obden | 1 | 12,5 % | 4 % |
3. Jak často si přejete být informován o svých dětech od učitelky v MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
každý den | 7 | 41,18 % | 28 % |
každý týden | 6 | 35,29 % | 24 % |
každý měsíc | 2 | 11,76 % | 8 % |
každé dva týdny | 1 | 5,88 % | 4 % |
každé tři měsíce | 1 | 5,88 % | 4 % |
4. Jaký je podle vás hlavní úkol učitelky v MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vychovává k životě ve společnosti | 8 | 32 % | 32 % |
předává dětem znalosti a dovednosti | 7 | 28 % | 28 % |
připravuje dítě na vstup do školy | 6 | 24 % | 24 % |
poskytuje péči a hlídání | 1 | 4 % | 4 % |
Socializuje děti, všestranně děti rozvíjí, předává znalosti a zkušenosti, vede děti ke spolupráci | 1 | 4 % | 4 % |
Kombinace prvních dvou se stejnou prioritou | 1 | 4 % | 4 % |
Vše z výše uvedeného | 1 | 4 % | 4 % |
5. Ohodnoťte důležitost následujících schopností pro učitelku v MŠ. (5=nejdůležitější, 1=nejméně důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
pozitivní vztah učitelky k dětem | 4.44 | 1.686 |
přijímání všech dětí bez rozdílu | 4.12 | 1.546 |
empatie (schopnost vcítit se do dítěte) | 4.04 | 1.558 |
individuální přístup k dětem | 3.84 | 1.174 |
schopnost zapojit dítě do skupiny | 3.76 | 1.062 |
spravedlivost | 4.12 | 1.946 |
zodpovědnost | 3.96 | 2.278 |
tvořivost | 3.6 | 1.04 |
schopnost práce v týmu | 3.44 | 1.446 |
samostatnost | 3.92 | 1.354 |
smysl pro pořádek | 3.36 | 1.11 |
organizační a plánovací schopnosti | 3.64 | 1.91 |
6. Je podle vás práce učitelky v MŠ náročná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 17 | 68 % | 68 % |
spíše souhlasím | 8 | 32 % | 32 % |
7. Co považujete za nejnáročnější na práci učitelky v MŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
práce v hlučném prostředí | 1 | 4 % | 4 % |
trpělivost každý den | 1 | 4 % | 4 % |
Rodiče, administrativa na úkor tvoření. | 1 | 4 % | 4 % |
Zodpovědnost | 1 | 4 % | 4 % |
vydržet celý den, týden, měsíce a roky ve společnosti uječených mrňousů a zachovat si zdravý rozum | 1 | 4 % | 4 % |
Starost o nepřipravené děti - takové, které rodina nepřipravila na vstup do MŠ | 1 | 4 % | 4 % |
Muset být neustále v pozoru co které dítě dělá | 1 | 4 % | 4 % |
Věnovat se dětem | 1 | 4 % | 4 % |
Velký počet dětí ve třídě. | 1 | 4 % | 4 % |
Nervy v klidu a spravedlnost vuci detem | 1 | 4 % | 4 % |
ostatní odpovědi | 15 | 60 % | 60 % |
8. Čeho si nejvíce ceníte na práci učitele v MŠ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
připravuje děti na vstup do společnosti | 1 | 4 % | 4 % |
vstřícnosti | 1 | 4 % | 4 % |
Vnitřního klidu, radosti z pokroků dětí. | 1 | 4 % | 4 % |
Odolnost | 1 | 4 % | 4 % |
že jsou ochotni tohle poslání nést a nejdou dělat něco klidnějšího a lépe plceného | 1 | 4 % | 4 % |
Že vydrží ten kravál. :D | 1 | 4 % | 4 % |
že pro děti vůbec nevypadají jako zaměstnanci, ale jejich ,,kamarádi" | 1 | 4 % | 4 % |
Změny a pokroky ve vývoji dítěte | 1 | 4 % | 4 % |
Prožívat s dětmi jejich radosti a starosti :-) | 1 | 4 % | 4 % |
Angazovanost | 1 | 4 % | 4 % |
ostatní odpovědi | 15 | 60 % | 60 % |
9. Oznámkujte podle závažnosti: Učitelka v MŠ během pracovní doby určitě nemá (5=nejzávažnější, 1=nejméně závažné)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
mluvit nespisovně | 2.24 | 1.542 |
vyřizovat si osobní záležitosti | 3.28 | 1.322 |
používat mobilní telefon | 3.12 | 1.226 |
projevovat větší sympatie některým dětem | 3.84 | 1.494 |
připravovat si činnosti na další den | 1.92 | 0.954 |
projevovat známky fyzické nebo psychické nepohody | 3 | 2.24 |
zvýšit na děti hlas | 2.36 | 1.43 |
potrestat dítě za nesprávné chování | 2.24 | 1.782 |
10. Aby učitelka v MŠ vykonávala dobře své povolání, nejdůležitější je, aby měla...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý vztah k dětem | 23 | 92 % | 92 % |
dlouholetou praxi | 2 | 8 % | 8 % |
11. Jaké vzdělání považujete pro učitelku v MŠ za vyhovující?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední pedagogické vzdělání s maturitou | 17 | 68 % | 68 % |
bakalářský titul | 3 | 12 % | 12 % |
magisterský titul | 3 | 12 % | 12 % |
vyšší odborná škola | 2 | 8 % | 8 % |
12. Seřaďte od nejméně po nejvíce důležité, jaké typy činností podle vás mají v MŠ převažovat.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
vzdělávací činnosti | 4.24 | 5.222 |
výtvarné činnosti | 4 | 2.64 |
hudební činnosti | 3.6 | 2.56 |
pracovní činnosti | 3.76 | 3.622 |
volná hra | 4.48 | 4.01 |
pohybové činnosti | 4.16 | 4.294 |
činnosti podporující vztahy ve třídě | 3.76 | 5.062 |
13. Je úkolem učitelky v MŠ vést děti ke zdravému životnímu stylu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 20 | 80 % | 80 % |
ne | 5 | 20 % | 20 % |
14. Jaké hlavní zásady zdravého životního stylu má učitelka dětem v MŠ vštípit?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kladný vztah k pohybu | 22 | 88 % | 88 % |
kladný vztah k vyvážené zdravé stravě | 15 | 60 % | 60 % |
dostatečný pitný režim | 13 | 52 % | 52 % |
zvládání stresu | 7 | 28 % | 28 % |
Rodiče mají největši vliv... nakupují jidlo s dětmi. Ve školce mají všichni stejné vyvážené jídlo. | 1 | 4 % | 4 % |
vztah k životnímu prostředí | 1 | 4 % | 4 % |
během pobytu v Mš podporovat pitný režim, zbytek je na rodičích | 1 | 4 % | 4 % |
Ekologie, selsky rozum | 1 | 4 % | 4 % |
Pobyt na čerstvém vzduchu | 1 | 4 % | 4 % |
15. Učitelka v MŠ má učit děti hygienické návyky
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 13 | 52 % | 52 % |
souhlasím | 5 | 20 % | 20 % |
spíše nesouhlasím | 4 | 16 % | 16 % |
nesouhlasím | 3 | 12 % | 12 % |
16. Učitelka v MŠ má upřednostňovat přání rodičů před svými požadavky na děti.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 8 | 32 % | 32 % |
nevím | 7 | 28 % | 28 % |
spíše souhlasím | 5 | 20 % | 20 % |
nesouhlasím | 4 | 16 % | 16 % |
souhlasím | 1 | 4 % | 4 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.