Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sdílení kol v Příbrami

Sdílení kol v Příbrami

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Mičian
Šetření:22. 09. 2017 - 19. 10. 2017
Počet respondentů:215
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.48
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, tímto bych Vás chtěl poprosit o vyplnění dotazníku, který Vám zabere maximálně 5 minut a pomůže mi s vyhotovením mojí bakalářské práce na fakultě dopravní, ČVUT.

 

Výsledky této ankety poslouží ke zhodnocení možností zavedení systému sdílení kol v Příbrami ( Bikesharing) Pokud je Vám termín sdílení kol, popřípadě bikesharing neznámý, můžete si přečíst více na tomto odkazu: https://cs.wikipedia.org/wiki/Systém_sdílení_kol

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12859,53 %59,53 %  
Muž8740,47 %40,47 %  

Graf

2. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 - 65 let13261,4 %61,4 %  
15-26 let7333,95 %33,95 %  
65+ let104,65 %4,65 %  

Graf

3. Jste z Příbrami nebo z blízkého okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19389,77 %89,77 %  
Ne2210,23 %10,23 %  

Graf

4. Vlastníte jízdní kolo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18385,12 %85,12 %  
Ne3214,88 %14,88 %  

Graf

5. Pokud ano, jak často ho využíváte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas12160,8 %56,28 %  
Často4522,61 %20,93 %  
Nikdy3316,58 %15,35 %  

Graf

6. Slyšel/a jste někdy o bikesharingu (systém sdílení kol)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15371,16 %71,16 %  
Ne6228,84 %28,84 %  

Graf

7. Využil/a jste někdy bikesharingový systém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne19490,23 %90,23 %  
Ano219,77 %9,77 %  

Graf

8. Jakým způsobem se dopravujete do Vašeho školy/zaměstnání, popřípadě jiného místa zájmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Automobilem12156,28 %56,28 %  
Pěšky9242,79 %42,79 %  
MHD9041,86 %41,86 %  
Na jízdním kole (koloběžce)2913,49 %13,49 %  
Vlakem146,51 %6,51 %  

Graf

9. Jak daleko je Vaše škola/zaměstnání, popřípadě jiný cíl Vaší cesty?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10+ km7133,65 %33,02 %  
Do 5 km6631,28 %30,7 %  
Do 2 km3215,17 %14,88 %  
Do 10 km2310,9 %10,7 %  
Do 1 km199 %8,84 %  

Graf

10. Využíval/a byste systém sdílení kol v případě jeho zavedení v Příbrami?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím7534,88 %34,88 %  
ano7032,56 %32,56 %  
ne7032,56 %32,56 %  

Graf

11. Jak často byste systém sdílení kol využíval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas11051,16 %51,16 %  
Nikdy7735,81 %35,81 %  
Často2612,09 %12,09 %  
Denně20,93 %0,93 %  

Graf

12. Pokud jste zaškrtli, že bikesharing v Příbrami nebudete využívat, vyberte prosím hlavní důvody:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné důvody5356,99 %24,65 %  
Bezpečnost2223,66 %10,23 %  
Nedostatečná cyklo-infrastruktura2021,51 %9,3 %  
Vliv počasí1920,43 %8,84 %  
Fyzická námaha1819,35 %8,37 %  
Kopcovitý terén1212,9 %5,58 %  
Neovládám jízdu na kole33,23 %1,4 %  

Graf

13. Kolik Kč jste ochoten/a investovat za hodinovou výpůjčku jízdního kola?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10,-8946,6 %41,4 %  
14,-4724,61 %21,86 %  
Nic3920,42 %18,14 %  
5,-3819,9 %17,67 %  

Graf

14. Jste spokojen/a se stávající cyklistickou infrastrukturou v Příbrami?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11453,02 %53,02 %  
nevím7233,49 %33,49 %  
ano2913,49 %13,49 %  

Graf

15. Pokud máte nějaké nápady, či připomínky, tak je zde můžete napsat:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.

Cyklistická stezka by se měla protáhnout do průmyslové zony Balonka. Je zde hodně zaměstnaných lidí, ale jízda na kole do této oblasti je dost nebezpečná.

Chabí návaznost cyklo stezky trasa Brdy (míněno směr Drkolnov, absence trasy směr Podlesí), absence trasy směr Háje.. Cyklo trasa začíná Obora, končí Drkolnov a to bez jakýchkoli vnějších návazností.

Je to dobrý nápad, ale já s manželem věříme jen svému kolu. Ale pro mladší kategorii je to dobrá věc.

Je to kravina. Příbram je dost kopcovitá. Cyklošílenci si berou příklady z měst, které jsou na rovině. Já jsem třeba z Hlásné Třebaně. Baví mě jezdit po cyklostezce do Berouna nebo do Prahy. Ale vyjet na Brdy už jde jen těžko. Najivové!!!

Málo tras městem, na silnici by mě auta nejradši srazili

Myslím si, že Příbram je na tento projekt hodně malé město, ale kdo ví, třeba to vyjde.

nedostatečné značení cyklotras

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, já jsem princezna.

Některé cyklotrasy vedou od někud někam a nenavazují na stávající.

nemam

Pro sílení kol bude nutné vybudovat cyklotrasy, které budou spojovat periférie Příbrami s centrem.

Přála bych si více cyklotras v Příbrami a okolí.

Příbram je podle mě příliš malé město pro využití domorodým obyvatelem: kopcovité , v některých částech města zcela chybí bezpečná cyklostezka . Pro dopravu do zaměstnání z jednoho konce města na druhý je dost důvodů proč ne: bezpečnost , omezení jen na část roku, MHD vyjde zřejmě levněji, nástupní místa. Pro vyjížďky po okolí použiji vlastní kolo. Spíše může být využito návštěvníky Příbrami, kteří budou chtít poznat Příbram a okolí.

Trump by měl zakázat anime

určitě by to chtělo rozšířit stojany na kola, možná zavést i placenou verzi (resp. na zálohu jako vozík u obchodu), v některých částech města vytvořit pruh pro cyklisty (kruháč u obory je za trest!)

uvažuje se do budouctnosti o elektrokolech - starší generace, vidět tento projekt v širší souvislosti - infrastruktůra ve městě nedostatečná spíš katastrfální ! podpora z vedení města bez toho nemá tento projekt šanci, Příbram neleží v rovině (např. Hradec Králové )

už aby to bylo,snad na jaře

V Praze už takovýto bikesharing podle mých informací existuje a celkem funguje. Myslím si, že je to dobrý nápad, ale spíš mám názor takový, že kola moc nevydrží. Buď je někdo zničí nebo ukradne.

V příštím roce bude v Příbrami podle uvažovaného jízdního řádu stavět vlak s návštěvníky BRD. Proč se nepokusit využít příležitost pro půjčovnu kol?

Velikou roli hraje také čas a vzdálenost. Těžko někdo z administrativy bude jezdit na kole a přijede do zaměstnání celý uřícený, např. v České spořitelně a bankovnictví vůbec jsou nastaveny standardy nejen na oblékání, tak v těchto profesích je to bezpředmětné. Ne pro každého je to vhodné. Na druhou stranu zaměstnanec fitka, prodavač v tabáku, kiosku apod...proč ne?

Větší ohleduplnost šoférů

Vsicky kradnu kola

16. Chcete, aby Vám chodily novinky ohledně tohoto projektu? Uveďte email, na který Vám budou novinky zasílány

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano26,25 %0,93 %  
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 13,13 %0,47 %  
jiri.rehka@seznam.cz13,13 %0,47 %  
olga.vohradska@centrum.cz13,13 %0,47 %  
kunova@zonaplus.cz13,13 %0,47 %  
petr.srain@realcontrols.cz13,13 %0,47 %  
karpik@seznam.cz13,13 %0,47 %  
hana.vopi@seznam.cz13,13 %0,47 %  
jar.kupkova@post13,13 %0,47 %  
Ne, můžu se zeptat kamaráda, který to má jako bakalářskou práci :) 13,13 %0,47 %  
ostatní odpovědi peme.peme@seznam.cz
ne děkuji.
Ne
jirkascom@gmail.com
Spíš ne, informace si najdu jinde.
MLisec@seznam.cz
miromartin1@seznam.cz
qiqita@seznam.cz
jankupe@gmail.com
stepana.kom@gmail.com
michalgercak1@gmail.com
repola@seznam.cz
st.jirickova@seznam.cz
weronapraha@seznam.cz
evakrejcova.pb@seznam.cz
.
Noob66@email.cz
evaprochy74@gmail.com
Premek001@gmail.com
jitkabursova109@gmail.com
kocevaa@seznam.cz
2165,63 %9,77 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Využíval/a byste systém sdílení kol v případě jeho zavedení v Příbrami?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Často na otázku 11. Jak často byste systém sdílení kol využíval?

11. Jak často byste systém sdílení kol využíval?

  • odpověď Nikdy:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Využíval/a byste systém sdílení kol v případě jeho zavedení v Příbrami?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věková kategorie

3. Jste z Příbrami nebo z blízkého okolí?

4. Vlastníte jízdní kolo?

5. Pokud ano, jak často ho využíváte?

6. Slyšel/a jste někdy o bikesharingu (systém sdílení kol)?

7. Využil/a jste někdy bikesharingový systém?

8. Jakým způsobem se dopravujete do Vašeho školy/zaměstnání, popřípadě jiného místa zájmu?

9. Jak daleko je Vaše škola/zaměstnání, popřípadě jiný cíl Vaší cesty?

10. Využíval/a byste systém sdílení kol v případě jeho zavedení v Příbrami?

11. Jak často byste systém sdílení kol využíval?

12. Pokud jste zaškrtli, že bikesharing v Příbrami nebudete využívat, vyberte prosím hlavní důvody:

13. Kolik Kč jste ochoten/a investovat za hodinovou výpůjčku jízdního kola?

14. Jste spokojen/a se stávající cyklistickou infrastrukturou v Příbrami?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věková kategorie

3. Jste z Příbrami nebo z blízkého okolí?

4. Vlastníte jízdní kolo?

5. Pokud ano, jak často ho využíváte?

6. Slyšel/a jste někdy o bikesharingu (systém sdílení kol)?

7. Využil/a jste někdy bikesharingový systém?

8. Jakým způsobem se dopravujete do Vašeho školy/zaměstnání, popřípadě jiného místa zájmu?

9. Jak daleko je Vaše škola/zaměstnání, popřípadě jiný cíl Vaší cesty?

10. Využíval/a byste systém sdílení kol v případě jeho zavedení v Příbrami?

11. Jak často byste systém sdílení kol využíval?

12. Pokud jste zaškrtli, že bikesharing v Příbrami nebudete využívat, vyberte prosím hlavní důvody:

13. Kolik Kč jste ochoten/a investovat za hodinovou výpůjčku jízdního kola?

14. Jste spokojen/a se stávající cyklistickou infrastrukturou v Příbrami?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mičian, T.Sdílení kol v Příbrami (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://sdileni-kol-v-pribrami.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.