Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spolupráce ziskových a neziskových organizací
Spolupráce ziskových a neziskových organizací
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Niessnerová |
---|---|
Šetření: | 23. 02. 2017 - 09. 03. 2017 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 14.93 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 54,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
ráda bych Vás touto formou poprosila o vyčlenění krátkého času pro vyplnění mého dotazníku na téma spolupráce ziskových a neziskových organizací. Tento dotazník bude součástí mé diplomové práce.
Moc děkuji za spolupráci.
Lucie Niessnerová
Odpovědi respondentů
1. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 57 | 57 % | 57 % |
Muž | 43 | 43 % | 43 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
24-35 | 43 | 43 % | 43 % |
35-45 | 24 | 24 % | 24 % |
45-55 | 14 | 14 % | 14 % |
18-24 | 14 | 14 % | 14 % |
55-65 | 5 | 5 % | 5 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 57 | 57 % | 57 % |
Středoškolské s maturitou | 34 | 34 % | 34 % |
Středoškolské bez maturity | 6 | 6 % | 6 % |
Základní | 3 | 3 % | 3 % |
4. Jaký je Váš průměrný hrubý měsíční výdělek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25.000-35.000 | 34 | 34 % | 34 % |
15.000-25.000 | 20 | 20 % | 20 % |
45.000 a víc | 17 | 17 % | 17 % |
35.000-45.000 | 16 | 16 % | 16 % |
méně než 15.000 | 13 | 13 % | 13 % |
5. Víte, co zahrnuje pojem Společenská odpovědnost firem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 6, Ne → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 52 | 52 % | 52 % |
Ano | 48 | 48 % | 48 % |
6. Co je to Společenská odpovědnost firem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- filanteopie - trideni odpadu - odmitani korupce
CSR
CSR - podpora neziskových organizací a charity obecně
Dobrovolná implementace sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací.
dobrovolna integrace ekologickych a socialnich faktoru do firemni struktury
Dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders.
ďobrovoľné úsilie firiem, ktoré presadzuje normálny rámec dodržiavania právnych predpisov. Kľúčový partneri sa zapájajú do aktivít firmy. Jedná sa väčšinou o kľúčových partnerov.
Dobrovolné zahrnutí sociálních a enviromentálnich hledisek do chodu firmy (jeho strategie)
Dodržování určitých aspektů v oblasti provozu, životního prostředí, aj.
Dosahovat optimálního zisku s ohledem na životní prostředí aj. aspekty.
Firma dodržuje nepsané standardy ve své firemní kultuře - odmítá korupci, je vstřícná ke klientům, partnerům, dbá na životní prostředí.
Firma se chová odpovědně ke svému prostředí, sama k sobě i svým zaměstnancům ne jen podle toho, co musí podle zákona plnit ale přidává něco extra navíc, co ze zákona nemusí.
Firma si je vědoma potřeb/problémů, které ve společnosti vznikají a její aktivity směřují k pomoci je vyřešit/zmírnit.
Firma směřuje svou pomocí k lidem ve státě, ve kterém podniká.
Firmy se chovají zodpovědně, jak k životnímu prostředí, tak i k zaměstnancům. 3 oblasti (environmentální, sociální a ekonomická). Environmentální - nepoužívání škodlivých látek pro přírodu. Sociální - rovné podmínky, zákaz práce dětí. Ekonomická - neříkat něco a nedělat něco jiného, nebrat úplatky.
Firmy se chtějí chovat vstřícně k okolí, chtějí budovat dobré jméno, aby je okolí vnímalo pozitivně. Jedná se například o sponzorig.
Firmy, které jsou ziskové, se podílí na financování organizací, které nejsou ziskové, ale svou činností zaštiťují dobročinné aktivity.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Společenská_odpovědnost_firemhamížnost
Charta a podpora neziskovek Firemní podpora není nahnat zaměstnance na dobrovolnou neplacenou akci. Firemní podpora je když firma finančně, nebo materiálně přispěje.
intergrování do firemních operací a strategie firmy
Jde o dobrou pověst známé firmy, která ji získává podporou neziskovek. Navíc si firma může uplatnit slevu na dani.
Jde o zahrnutí sociálních a ekologických hledisek do firemní kultury i strategie společnosti.
je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací. Princip zahrnutí sociálních a environmentálních hledisek do strategie firmy.
Je to etické chování vůči zákazníkům, dalším firmám ale i státu.
Je to závazek firem chovat se v rámci svého podnikání odpovědně k prostředí a společnosti, ve které podnikají.
Jedná se o zásady v odpovednosti v oblasti ekonomické, sociální a enviromentálni oblasti
marketingový nástroj
například ekologické chování
Odpovědnost ekonomická, sociální a ekologická.
Odpovědnost firem za životní prostředí a sve okolí i socialni
odpovědnost vůči společnosti, živ. prostřední
Podpora neziskovek.
pokud firma se dostane do dluhu do určitého p
postoj a chování firmy k celkové společnosti, k jejich zaměstnancům, k tomu jaký má firma zájem o jejich prostředí, požadavky atd.,
Program firem neohrožující životní prostředí, neohrožující soukromý (rodinný) život pracovníků, zohledňování rodinných potřeb (hlídání dětí, firemní mateřské školky atd.), rozvoj firem nikoli na úkor společnosti.
Projekty placené z firemních peněz na podporu většinou charitativních projektů, které vedou k lepšímu vnímání dané společnosti veřejností
Rize pragmatický pohled: PPP-planet, people, profit. Když to velmi zjednoduším, tak aby se firma, jako skupina, měla dobře, musí se mít i lidé, společnost, dobře a i planeta na které žijeme dobře. Existuje bezpočet historických případů, jak špatně pro všechny se může situace vyvinout, když se toto zanedbává.
rozdělena natři oblasti Sociální (dodržování pracovních standardů, dodržování lidských práv ap.) Ekonomická (transparentnost, odmítnutí korupce, ochrana duševního vlastnictví) Environmentální (ekologická politika, ochrana přírodních zdrojů)
Společensky odpovědná firma - odpovědné chování, plní všechny legislativní požadavky, chová se odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podniká.
Společensky odpovědné chování firem lze označit jako aktivity jdoucí nejen nad rámec zákonných, ale i etických, komerčních a společenských očekávání. Zahrnuje například společensky odpovědné aktivity nebo realizace veřejně prospěšných projektů.
takové chování podniků, které pozitivně ovlivňuje okolní prostředí firem
Úspěšné firmy by měly vracet něco společnosti, tj. dělat třeba i zdarma něco zpětně pro společnost, ať už formou podpory, vzdělání, různých akcí, sponzoringu atd.
Uvědomění si dopadu podnikáni a částečná kompenzace (navrácení) části zisku do obecného blaha.
Začlenění do chodu firmy ekologicke, socialni a další postupy. Tedy nepodporovat korupci, neničit životní prostředí (dodržovat etický kodex i na firemni úrovni)
Zahrnuje veškeré činnosti obchodních společností, které jsou zaměřeny vůči komunitě, lokalitě ve které společnost sídlí a mají za cíl pomoci tam, kde obchodní společnost může těm, kteří pomoc mohou potřebovat. Patří sem otázky ekologické, sociální, humanitární, charitativní. Firmy se tak snaží společnosti aspoň trochu vrátit to, co jim umožňuje jejich obchodní úspěch.
zahrnují sociálních nebo environmentálních cílů do chodu firmy
zodpovědné chování firmy v oblasti sociální, ekonomické a k životnímu prostředí
zodpovědné chování k životnímu prostředí
zohlednění sociálních a ekologických hledisek v činnosti firmy
7. Z jakého důvodu dle Vás podporují některé ziskové firmy neziskové organizace?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 6 | 6 % | 6 % |
aby se zviditelnily | 2 | 2 % | 2 % |
z důvodu odečtu daní | 2 | 2 % | 2 % |
PR | 2 | 2 % | 2 % |
zviditelnění | 2 | 2 % | 2 % |
Vlastní reklama, budování dobrého jména společnosti, tendence přispět méně úspěšným. | 1 | 1 % | 1 % |
daňové úlevy? reklama | 1 | 1 % | 1 % |
úleva na daních | 1 | 1 % | 1 % |
Z důvodu reklamy, případně z přesvědčení, že také podporují dobrou věc. | 1 | 1 % | 1 % |
Snížení daňového zakladu, prezentace firmy jako dobročinné, vzájemné protiplnění - barter - reklama pro firmu | 1 | 1 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 81 | 81 % | 81 % |
8. Z jakého důvodu dle Vás některé ziskové firmy naopak nepodporují neziskové organizace?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevim | 12 | 12 % | 12 % |
Nevěří, že peníze skončí tam, kam putovaly. Nemají dostatek financí na rozdávání. nezajímají se o tuto oblast spolupráce, protože samy sotva přežívají. | 1 | 1 % | 1 % |
netuším | 1 | 1 % | 1 % |
sami mají málo | 1 | 1 % | 1 % |
Z důvodu, že jim to nic nenese, případně nemají sociální cítění | 1 | 1 % | 1 % |
Nejsou informovani, podpora se firmě nevyplati | 1 | 1 % | 1 % |
netusim | 1 | 1 % | 1 % |
Z osobnich důvodů | 1 | 1 % | 1 % |
Nemají dostatek financí. Nezájem. | 1 | 1 % | 1 % |
Nevidi v tom vyhody, nenapadne je to.. | 1 | 1 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 79 | 79 % | 79 % |
9. Podporuje Váš zaměstnavatel nějaké neziskové organizace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 46 | 46 % | 46 % |
Nevím | 28 | 28 % | 28 % |
Ne | 26 | 26 % | 26 % |
10. Informuje Vás zaměstnavatel o těchto aktivitách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 56 | 56 % | 56 % |
Ano | 44 | 44 % | 44 % |
11. Účastnil(a) jste se někdy dobrovolné firemní akce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 57 | 57 % | 57 % |
Ano | 43 | 43 % | 43 % |
12. Pokud by byla ve firmě možnost dobrovolně spolupracovat s neziskovou organizací, měl(a) byste zájem se zapojit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 65 | 65 % | 65 % |
Ne | 35 | 35 % | 35 % |
13. Podpořil(a) jste v soukromém životě neziskovou organizaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 67 | 67 % | 67 % |
Ne | 33 | 33 % | 33 % |
14. Čím si Vás tato nezisková organizace získala?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Aktivní ochranou zvířat a životního prostředí.
Celosvětová organizace na podporu ochrany přírody.
daným projektem
dobrým záměrem, smyslem
Charitou
Chudoba v Africe, zakoupení kozy pro obživu ( mléko pro děti). Dar, který přináší užitek na několik let dopředu.
mám zdravotně postiženého bratra
Matka dělá ředitelku Azylového domu pro matky s dětmi.
najmä tým, že pomáhali deťom s detského domova. Každý rok pre nich robia veľké akcie a snažia sa im pomôcť do budúcna.
neotřelou nevydírající propagací a transparentností použití získaných prostředků
Nevím.
Ničím, měla propagaci.
O tom jsem nepřemýšlel, šlo on hmotnou pomoc z mých přebytků..
Oslovením a cílem organizace
osobně mi pomohla v tíživé rodinné situaci
Osobni sounalezitost s danou problematikou
Osobním přístupem... jasným cílem
Pece o nalezena zvirata
péčí o postižené
Podpora zvířat.
podporuji chudé děti a zvířata. musím mít pocit, že peníze, které jim pošlu opravdu putují tam kam mají.
Podpořil jsem několik neziskových organizací a mne samotného jedna nezisková organizace podpořila. Obecně bylo v mých možnostech pomoci věci se kterou jsem se ztotožňoval.
Podpořila jsem Modrý anděl. Líbí se mi, že se dozvím, komu konkrétně mé peníze pomohly.
Pomáhá ostatním dětem, lidem ....... Transparentnost vydávání obdržených finančních prostředků.....
Pomáhá zvířatům v nouzi.
Pomáhám pravidelně několika NGO, protože cítím potřebu pomáhat kdybych někdy potřeboval také pomoci a NGO, kterým pomáhám, pomáhají v mnoha oblastech po celém světě. Jsem pak i rád, když vidím, že díky mé práci je více donátorů.
pomoc detem
pomoc dětem
Pomoc dětem
Pomoc handicapovaným zvířatům (záchranná stanice Pavlov), samy zaměstnanci pomáhají jak finančně, tak i nad rámec běžné pracovní doby.
pomoc postiženým
Pomoc potřebným lidem.
Pomocí nemocným dětem, důvěryhodným patronem organizace. Jednoduchostí, jak přispět.
pomoci postizenych deti
Pomocí potřebným.
Pracovala jsem u ní.
pracuje tam člen rodiny
programem
programem podpory
Příběhy malých opuštěných dětí
schopností pomáhat tam, kde stát nedělá nic
smysluplností
Snahou pomoci těm, kteří to nezvládnou sami - zvířatům.
Sociálním cítěním, podporou dobré věci.
soucítila sem s nimi
spíše jsem měla ten den dobrou náladu a potřebu pomoci
Spoluprací s handicapovanými lidmi, jakékoliv věkové kategorie, kteří naši pomoc potřebují.
Svoji úspěšnosti a veřejnou propagaci svých aktivit.
svou činností - osobní zkušenost
Svym obsahem zajmu a potrebnosti pro lidi, kteri to potrebuji
svým pozitivním přístupem, účelem pomoci
Svým zaměřením
Šancí pomoci potřebným.
Šlo o zvířata
Tematem
Tim co dělá, pro koho slouží
Tím, že podporuje něco jiného než ostatní.
Tradice
účelem akce
Velká přidaná hodnota v pomoci potřebným lidem.
zábava se potřebnou činnosti
Zájmy
zaleží jaky má cíl
Zaměřením
získala si mě tím že jim věřím
Znala jsem nekoho z nich osobne
zvířaty
15. Byla Váše podpora jednorázová nebo je pravidelná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jednorázová | 41 | 61,19 % | 41 % |
Pravidelná | 26 | 38,81 % | 26 % |
16. Jakou formou jste neziskovou organizaci podpořil(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Finančně → otázka č. 17, Hmotným darem → konec dotazníku, Dobrovolnou aktivitou → konec dotazníku, Jiné → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Finančně | 42 | 62,69 % | 42 % |
Dobrovolnou aktivitou | 14 | 20,9 % | 14 % |
Hmotným darem | 9 | 13,43 % | 9 % |
Jiné | 2 | 2,99 % | 2 % |
17. Jaká byla částka Vaší finanční podpory?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1000 | 9 | 20,93 % | 9 % |
200 | 5 | 11,63 % | 5 % |
2000 | 4 | 9,3 % | 4 % |
50 | 4 | 9,3 % | 4 % |
300 | 3 | 6,98 % | 3 % |
3000 | 3 | 6,98 % | 3 % |
600 | 3 | 6,98 % | 3 % |
100 | 2 | 4,65 % | 2 % |
5000 | 2 | 4,65 % | 2 % |
1500 | 1 | 2,33 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 7 | 16,28 % | 7 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 993.59 |
Minimum: | 50 |
Maximum: | 5000 |
Variační rozpětí: | 4950 |
Rozptyl: | 1146076.25 |
Směrodatná odchylka: | 1070.55 |
Medián: | 600 |
Modus: | 1000 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.