Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentem 2. ročníku navazujícího magisterského studia oboru Marketing a obchod na Ekonomické fakultě VŠB-TUO a rád bych vás touto cestou poprosil o vyplnění dotazníku, který byl vytvořen v souvislosti s mou diplomovou prací, jejímž tématem je Typologie spotřebitelů na trhu zimních bund.
Dotazník je anonymní a je určen pro obyvatele ČR starší 18 let, kteří v průběhu posledních 5 let alespoň jednou zakoupili zimní bundu. Pokud aktuálně vlastníte více typů bund, vztahujte, prosím Vaše odpovědi k té nejčastěji nošené.
Děkuji Vám za ochotu a za Váš čas.
Bc. Petr Labor
Odpovědi respondentů
1. Jste obyvatel/ka ČR, starší 18 let a v průběhu posledních 5 let jste alespoň jednou zakoupil/a zimní bundu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
169
95,48 %
95,48 %
Ne
8
4,52 %
4,52 %
2. Kdy se nejčastěji rozhodnete pro koupi nové zimní bundy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Opotřebení (poškození) původního produktu.
98
57,99 %
55,37 %
Zalíbí se mi konkrétní produkt (impulzivní nákup).
46
27,22 %
25,99 %
Jsem zvyklý/á nakupovat zimní bundu v pravidelných frekvencích (např. 1x ročně).
8
4,73 %
4,52 %
Ovlivní mě doporučení rodiny, přátel aj. (Příp. inspirace lidmi z těchto prostředí)
5
2,96 %
2,82 %
Osloví mě reklama na konkrétní produkt/kolekci.
5
2,96 %
2,82 %
Nová záliba (,,koníček“), příp. práce, která vyžaduje konkrétní typ zimní bundy.
5
2,96 %
2,82 %
Kupuji oblečení když je třeba
1
0,59 %
0,56 %
Stará už nebyla módní.
1
0,59 %
0,56 %
3. Na škále 1-5 uveďte, jaký zdroj informací při kupním rozhodování o zimní bundě využíváte nejvíce? (1-vůbec nepoužívám, 5-používám převážně)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Rodina, přátelé, známí aj.
2.698
1.939
Reklamní sdělení, webové stránky apod.
2.817
1.783
Obchodníci (např. osobně v prodejně).
2.817
2.043
Neutrální zdroj (např. ČOI, časopisy zabývající se testováním zboží).
1.882
1.536
Webové srovnávače
2.462
1.811
Jiné
2.16
1.945
4. Jak často přibližně nakupujete zimní bundu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1x za dva roky
74
43,79 %
41,81 %
Méně často
69
40,83 %
38,98 %
1x ročně
20
11,83 %
11,3 %
Více než 1x za rok
6
3,55 %
3,39 %
5. Kde zimní bundu nakupujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kamenná prodejna s oděvy. (H & M, C&A aj.)
63
37,28 %
35,59 %
Kamenná prodejna se sportovním vybavením. (Sportisimo, Intersport aj.)
37
21,89 %
20,9 %
Přes internetové obchody, které nemají kamenné pobočky. (Zalando aj.)
17
10,06 %
9,6 %
E-shop výrobce.
14
8,28 %
7,91 %
E-shop kamenné prodejny s oděvy.
9
5,33 %
5,08 %
E-shop prodejny se sportovním vybavením.
9
5,33 %
5,08 %
Jiné maloobchodní řetězce (Lidl, Tesco aj.)
6
3,55 %
3,39 %
Kamenný second-hand
3
1,78 %
1,69 %
Osobně přímo u výrobce. (ne výroba na míru)
3
1,78 %
1,69 %
On-line second-hand (Vinted aj.)
2
1,18 %
1,13 %
zalando
1
0,59 %
0,56 %
vietnamci
1
0,59 %
0,56 %
rakosnici
1
0,59 %
0,56 %
Outdoorové prodejny
1
0,59 %
0,56 %
e-shop, neřeším jaký
1
0,59 %
0,56 %
kaufland
1
0,59 %
0,56 %
6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Barva
4.414
0.858
Cena
4.024
1.242
Značka
2.515
1.599
Materiál
4.195
1.021
Výrobce
2.598
1.377
Způsob platby
2.462
2.178
Rok uvedení na trh
1.627
1.086
Ekologická výroba
2.201
1.226
Aktuální roční období v době nákupu
2.734
1.829
Možnost vyzkoušení
3.953
1.595
Recenze
2.982
1.781
Vlastní zkušenost
3.923
1.302
Trendy
2.675
1.628
7. Nakupujete vždy zimní bundu stejné značky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, na dané značce si zakládám. → otázka č. 8, Ano, ale jen ze zvyku. → otázka č. 8, Občas → otázka č. 9, Ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
119
70,41 %
67,23 %
Občas
44
26,04 %
24,86 %
Ano, na dané značce si zakládám.
3
1,78 %
1,69 %
Ano, ale jen ze zvyku.
3
1,78 %
1,69 %
8. O jakou značku se jedná? V současnosti nosíte/vlastníte letošní produkt nebo již nosíte/vlastníte delší dobu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
alpine
armani exchange
Blauer
Brandit
Tommy Hilfiger
Woox
9. Jaký typ zimní bundy nakupujete nejčastěji? (Zvolte min. 1 a max. 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zimní bunda tzv. do města
153
90,53 %
86,44 %
Zimní bunda na treking a turistiku
43
25,44 %
24,29 %
Zimní bunda pro běh na lyžích, lyžování, snowboard apod.
33
19,53 %
18,64 %
Pracovní zimní bunda
10
5,92 %
5,65 %
Zimní bunda na lezení/sportovní lezení
2
1,18 %
1,13 %
Na každé nošení
1
0,59 %
0,56 %
zimní bunda na všechno
1
0,59 %
0,56 %
Bunda pro pejskaře
1
0,59 %
0,56 %
10. Jakou částku průměrně utratíte za zimní bundu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 001 Kč - 2 000 Kč
67
39,64 %
37,85 %
2 001 Kč - 3 000 Kč
58
34,32 %
32,77 %
Do 1 000 Kč
18
10,65 %
10,17 %
3 001 Kč - 4 000 Kč
14
8,28 %
7,91 %
4 001 Kč a více
12
7,1 %
6,78 %
11. Kolik zimních bund v rámci sezóny obvykle nosíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2
76
44,97 %
42,94 %
3
46
27,22 %
25,99 %
1
26
15,38 %
14,69 %
4
12
7,1 %
6,78 %
5
5
2,96 %
2,82 %
8
2
1,18 %
1,13 %
10
1
0,59 %
0,56 %
7
1
0,59 %
0,56 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
2.36
Minimum:
1
Maximum:
5
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
0.67
Směrodatná odchylka:
0.82
Medián:
2
Modus:
2
12. Na škále 1-5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními, vztahujících se k sortimentu zimních bund. (1-rozhodně nesouhlasím, 5-rozhodně souhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Před nákupem si vždy zjišťuji řadu informací o zamýšleném produktu (zimní bundě).
2.941
1.949
Při nákupu vycházím ze svých předchozích zkušeností.
4.012
0.97
Cena je pro mě nejdůležitějším faktorem.
3.201
1.167
Materiál je pro mě důležitější než to, jak bunda vypadá.
2.87
1.143
Nakupuji s ohledem na životní prostředí (ekologická výroba, ekologické smýšlení výrobce/prodejce apod.)
2.178
1.164
Preferuji on-line nákup.
2.509
1.907
Při pořízení dávám přednost již použitému zboží (např. nákup ze second-handu).
1.686
1.28
Recenze je pro mě důležitější než informace podaná výrobcem/prodejcem.
2.959
1.626
Nakupuji vždy na stejném místě.
2.136
1.23
Při nákupu zimní bundy většinou nakupuji i tzv. doplňkové produkty (rukavice, čepice, šály apod.)
2.231
1.787
Při nákupu jsou pro mě důležité aktuální trendy a móda.
2.527
1.634
Zimní bunda je druh oblečení, který kupuji na více sezón.
4.343
1.172
13. Pokud již zimní bundu nepoužíváte, jak s ní nejčastěji naložíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ponechám si ji (užívám za jiným účelem, ukládám)
81
47,93 %
45,76 %
Daruji
53
31,36 %
29,94 %
Vyhodím
15
8,88 %
8,47 %
Prodám
12
7,1 %
6,78 %
Jiné
4
2,37 %
2,26 %
Dočasně se jí zbavím (zapůjčím)
4
2,37 %
2,26 %
14. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
105
62,13 %
59,32 %
Muž
64
37,87 %
36,16 %
15. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26-35 let
54
31,95 %
30,51 %
18-25 let
46
27,22 %
25,99 %
46-55 let
29
17,16 %
16,38 %
36-45 let
26
15,38 %
14,69 %
56-65 let
9
5,33 %
5,08 %
66 let a více
5
2,96 %
2,82 %
16. Kolik obyvatel má město/vesnice aj., kde žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Více než 100 000 obyvatel
60
35,5 %
33,9 %
Do 8 000 obyvatel
45
26,63 %
25,42 %
15 001 - 100 000 obyvatel
42
24,85 %
23,73 %
8 001 - 15 000 obyvatel
22
13,02 %
12,43 %
17. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
17 000 Kč a méně
57
33,73 %
32,2 %
25 001 - 35 000 Kč
49
28,99 %
27,68 %
17 001 - 25 000 Kč
31
18,34 %
17,51 %
35 001 - 45 000 Kč
19
11,24 %
10,73 %
45 001 a více Kč
13
7,69 %
7,34 %
18. Jaký je Váš statut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zamětnaný/ná
91
53,85 %
51,41 %
Student/ka
40
23,67 %
22,6 %
Důchodce/kyně
12
7,1 %
6,78 %
OSVČ
12
7,1 %
6,78 %
Mateřská/rodičovská dovolená
10
5,92 %
5,65 %
Nezaměstnaný/ná
4
2,37 %
2,26 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3. Na škále 1-5 uveďte, jaký zdroj informací při kupním rozhodování o zimní bundě využíváte nejvíce? (1-vůbec nepoužívám, 5-používám převážně)
odpověď Neutrální zdroj (např. ČOI, časopisy zabývající se testováním zboží).=1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze je pro mě důležitější než informace podaná výrobcem/prodejcem.=1 na otázku 12. Na škále 1-5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními, vztahujících se k sortimentu zimních bund. (1-rozhodně nesouhlasím, 5-rozhodně souhlasím)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze=1 na otázku 6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
4. Jak často přibližně nakupujete zimní bundu?
odpověď 1x za dva roky:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vlastní zkušenost=2 na otázku 6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
odpověď Barva=5:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Při nákupu jsou pro mě důležité aktuální trendy a móda.=5 na otázku 12. Na škále 1-5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními, vztahujících se k sortimentu zimních bund. (1-rozhodně nesouhlasím, 5-rozhodně souhlasím)
odpověď Rok uvedení na trh=1:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Trendy=1 na otázku 6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Před nákupem si vždy zjišťuji řadu informací o zamýšleném produktu (zimní bundě).=1 na otázku 12. Na škále 1-5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními, vztahujících se k sortimentu zimních bund. (1-rozhodně nesouhlasím, 5-rozhodně souhlasím)
14. Jaké je Vaše pohlaví?
odpověď Žena:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mateřská/rodičovská dovolená na otázku 18. Jaký je Váš statut?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-shop výrobce. na otázku 5. Kde zimní bundu nakupujete nejčastěji?
15. Kolik je Vám let?
odpověď 18-25 let:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka na otázku 18. Jaký je Váš statut?
17. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
odpověď 17 000 Kč a méně:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka na otázku 18. Jaký je Váš statut?
18. Jaký je Váš statut?
odpověď Zamětnaný/ná:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 35 001 - 45 000 Kč na otázku 17. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste obyvatel/ka ČR, starší 18 let a v průběhu posledních 5 let jste alespoň jednou zakoupil/a zimní bundu?
2. Kdy se nejčastěji rozhodnete pro koupi nové zimní bundy?
3. Na škále 1-5 uveďte, jaký zdroj informací při kupním rozhodování o zimní bundě využíváte nejvíce? (1-vůbec nepoužívám, 5-používám převážně)
4. Jak často přibližně nakupujete zimní bundu?
5. Kde zimní bundu nakupujete nejčastěji?
6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
7. Nakupujete vždy zimní bundu stejné značky?
9. Jaký typ zimní bundy nakupujete nejčastěji? (Zvolte min. 1 a max. 3 odpovědi)
10. Jakou částku průměrně utratíte za zimní bundu?
11. Kolik zimních bund v rámci sezóny obvykle nosíte?
12. Na škále 1-5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními, vztahujících se k sortimentu zimních bund. (1-rozhodně nesouhlasím, 5-rozhodně souhlasím)
13. Pokud již zimní bundu nepoužíváte, jak s ní nejčastěji naložíte?
14. Jaké je Vaše pohlaví?
15. Kolik je Vám let?
16. Kolik obyvatel má město/vesnice aj., kde žijete?
17. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
18. Jaký je Váš statut?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste obyvatel/ka ČR, starší 18 let a v průběhu posledních 5 let jste alespoň jednou zakoupil/a zimní bundu?
2. Kdy se nejčastěji rozhodnete pro koupi nové zimní bundy?
3. Na škále 1-5 uveďte, jaký zdroj informací při kupním rozhodování o zimní bundě využíváte nejvíce? (1-vůbec nepoužívám, 5-používám převážně)
4. Jak často přibližně nakupujete zimní bundu?
5. Kde zimní bundu nakupujete nejčastěji?
6. Jak jsou pro Vás při pořizování zimní bundy důležité následující faktory? Ohodnoťte důležitost jednotlivých faktorů na škále 1-5. (1-rozhodně nedůležité, 5-rozhodně důležité)
7. Nakupujete vždy zimní bundu stejné značky?
9. Jaký typ zimní bundy nakupujete nejčastěji? (Zvolte min. 1 a max. 3 odpovědi)
10. Jakou částku průměrně utratíte za zimní bundu?
11. Kolik zimních bund v rámci sezóny obvykle nosíte?
12. Na škále 1-5 ohodnoťte míru souhlasu s následujícími tvrzeními, vztahujících se k sortimentu zimních bund. (1-rozhodně nesouhlasím, 5-rozhodně souhlasím)
13. Pokud již zimní bundu nepoužíváte, jak s ní nejčastěji naložíte?
14. Jaké je Vaše pohlaví?
15. Kolik je Vám let?
16. Kolik obyvatel má město/vesnice aj., kde žijete?
17. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
18. Jaký je Váš statut?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.