Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Typologie postojů spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením

Typologie postojů spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Mahoušková
Šetření:03. 02. 2023 - 17. 02. 2023
Počet respondentů:340
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

prosím o vyplnění dotazníku na téma Typologie postojů spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením.

Hlavním cílem výzkumu je identifikovat, jaké postoje zaujímají spotřebitelé ke sportovnímu vybavení a jejich spotřebitelské chování.

Tento dotazník je určen pro všechny muže i ženy ve věku 18-65 let, kteří za poslední 2 roky alespoň jednou nakoupili nějaké sportovní vybavení*.

Sportovním vybavením se rozumí sportovní oblečení a obuv, doplňky stravy, sportovní náčiní (činky, rotopedy aj.) a sportovní doplňky (batohy aj.).

Dotazník má 15 otázek a jeho vyplnění je otázkou několika málo minut. Výsledky budou využity primárně pro diplomovou práci.

Předem děkuji za vyplnění.

Kristýna Mahoušková, studentka Obchodně podnikatelské fakulty Slezské univerzity.

Odpovědi respondentů

1. Zakoupili jste za poslední 2 roky alespoň 1 ks sportovního vybavení (oblečení, obuv, doplňky, suplementy, náčiní apod.) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano33598,53 %98,53 %  
ne51,47 %1,47 %  

Graf

2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní vybavení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
specializovaná kamenná prodejna17752,84 %52,06 %  
internetová prodejna (e-shop)15145,07 %44,41 %  
nespecializovaná prodejna (např. supermarket)72,09 %2,06 %  

Graf

3. Jakou částku průměrně utratíte za nákup sportovního vybavení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 000-1 999 Kč13941,49 %40,88 %  
500-999 Kč10731,94 %31,47 %  
2 000 Kč a více7020,9 %20,59 %  
0-499 Kč195,67 %5,59 %  

Graf

4. Jak často nakupujete sportovní vybavení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zhruba 4-5x do roka19257,31 %56,47 %  
velmi zřídka11032,84 %32,35 %  
alespoň 1x za měsíc339,85 %9,71 %  

Graf

5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Decathlon24372,54 %71,47 %  
Sportisimo20561,19 %60,29 %  
A3 Sport5416,12 %15,88 %  
Intersport5215,52 %15,29 %  
Under Armour3410,15 %10 %  
Aktin247,16 %7,06 %  
InSPORTline226,57 %6,47 %  
Nike164,78 %4,71 %  
My protein123,58 %3,53 %  
Adidas123,58 %3,53 %  
Hervis113,28 %3,24 %  
D-sport61,79 %1,76 %  
Gymbeam51,49 %1,47 %  
Puma51,49 %1,47 %  
Lidl41,19 %1,18 %  
4camping41,19 %1,18 %  
Sanasport30,9 %0,88 %  
Fitness00730,9 %0,88 %  
Kupkolo20,6 %0,59 %  
rockpoint20,6 %0,59 %  
HUDY sport20,6 %0,59 %  
Áčkoshop 10,3 %0,29 %  
Alpine pro10,3 %0,29 %  
Mizuno, případně Madeja sport10,3 %0,29 %  
Rakety on-line Prchalov 10,3 %0,29 %  
Zelando, Nebbia, Gymshark10,3 %0,29 %  
Sportovna 10,3 %0,29 %  
Husky, 4camping10,3 %0,29 %  
Nekupuju 10,3 %0,29 %  
Dhaara10,3 %0,29 %  
Filip Hockey10,3 %0,29 %  
Top4running 10,3 %0,29 %  
Gym Beam 10,3 %0,29 %  
Rock point 10,3 %0,29 %  
Dragonfly10,3 %0,29 %  
Zalando, Lelosi10,3 %0,29 %  
Direct sport10,3 %0,29 %  
Bezva kolo10,3 %0,29 %  
Husky, Klimatex, obchody s běžeckou obuvi inov10,3 %0,29 %  
Gymbeam, kulturistika10,3 %0,29 %  
Rock point, 4camping10,3 %0,29 %  
Sanasport, Top4runing10,3 %0,29 %  
Kupkolo.cz10,3 %0,29 %  
Heureka 10,3 %0,29 %  
Nutrend, gymbeam10,3 %0,29 %  
Zezula10,3 %0,29 %  
11teamsport10,3 %0,29 %  
Goodie, venira, gymbeam10,3 %0,29 %  
Helia sport, Zalando10,3 %0,29 %  
behani, sanasport10,3 %0,29 %  
School sport10,3 %0,29 %  
Edgar, Filip Hockey, Total Sport 10,3 %0,29 %  
Nessisport10,3 %0,29 %  
Velosport Valenta 10,3 %0,29 %  
Top4running, RockPoint, namaximum10,3 %0,29 %  
Nebbia10,3 %0,29 %  
Wolfnation10,3 %0,29 %  
Zalando10,3 %0,29 %  
slovenský shop10,3 %0,29 %  
Fit Plus10,3 %0,29 %  
Hudy, Rockpoint10,3 %0,29 %  
Husky10,3 %0,29 %  
fitflop, victorias secret, mandala10,3 %0,29 %  
Tresspass - Outlet10,3 %0,29 %  
Sanasport, AboutYou, 10,3 %0,29 %  
namaximum, HUDY10,3 %0,29 %  
Sanasport, 4camping10,3 %0,29 %  
ten co najdu na google s nejlepsi cenou10,3 %0,29 %  
4camping, AplSport, Rock Point, Kilpi10,3 %0,29 %  
cykloprodejny10,3 %0,29 %  
ruzne e-shopy10,3 %0,29 %  
Český Sport10,3 %0,29 %  
stoten.cz10,3 %0,29 %  
Dope10,3 %0,29 %  
Koloshop, Bike24, Tradeinn10,3 %0,29 %  
RockPoint,...10,3 %0,29 %  
Regatta10,3 %0,29 %  
Pilulka10,3 %0,29 %  
Primark10,3 %0,29 %  
žadné10,3 %0,29 %  
www.brainmarket.cz10,3 %0,29 %  
sportobchod.cz10,3 %0,29 %  
alza10,3 %0,29 %  
Poc, Reima, Ortovox10,3 %0,29 %  
FitExpert10,3 %0,29 %  
SportsDirect10,3 %0,29 %  
Helia, Hudy10,3 %0,29 %  
Klimatex10,3 %0,29 %  
Nutrend, Alza10,3 %0,29 %  
Ippon shop10,3 %0,29 %  
Bauer10,3 %0,29 %  
Jezdecké potřeby 10,3 %0,29 %  
Gymbeam, Nebbia, Goldbee, SBD10,3 %0,29 %  
Bike e-shop10,3 %0,29 %  
Salewa, On running, The North Face10,3 %0,29 %  
plavecké obchody10,3 %0,29 %  
Alpsport, Sport conrad, 8a.cz10,3 %0,29 %  
Swimaholic, arenajech10,3 %0,29 %  

Graf

6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena produktu3.6480.915
vzhled produktu3.7791.062
funkčnost a vlastnosti produktu4.5820.709
kvalita produktu4.4570.768
značka produktu2.5191.169
šíře sortimentu2.9191.202
dostupnost prodejny3.2631.394
rychlost doručení zboží3.1281.437
profesionální přístup obsluhy3.4271.469
interiér prodejny2.5191.265
dostupnost produktů na prodejně/skladu3.7131.124
možnost osobního vyzkoušení3.9731.381

Graf

7. Jaký je Váš hlavní důvod nákupu sportovního vybavení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potřebuji si dokoupit potřebné vybavení pro rekreační sport.21865,07 %64,12 %  
Potřebuji zkvalitnit trénink/regeneraci.6218,51 %18,24 %  
Nakupuji pro ostatní členy rodiny, partnera, přátele.288,36 %8,24 %  
Nahlížím na sportovní značky jako na módní kousek.123,58 %3,53 %  
Potřebuji sportovní vybavení ze zdravotních důvodů.61,79 %1,76 %  
Volnočasové aktivity 10,3 %0,29 %  
Rodiče mi to koupí, když vidí, že sportovní vybavení potřebuji10,3 %0,29 %  
Boty většinou jinde nesezenu10,3 %0,29 %  
Všechno výše zmíněné10,3 %0,29 %  
První i druhý bod. Věnuji se sportu závodně + doplňující sporty rekreačně10,3 %0,29 %  
Vybaveni pro rekreacni a vrcholovy sport10,3 %0,29 %  
vyhovuje memu zivotnimu stylu10,3 %0,29 %  
Sportovni obuv a obleceni je pohodlnejsi nez konfekce10,3 %0,29 %  
Abych měla v čem cvičit, sportovní oblečení ale nosím i do města, do práce a na výlety 10,3 %0,29 %  

Graf

8. Které produkty nejčastěji nakupujete (max 2 odpovědi)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sportovní oblečení a obuv31293,13 %91,76 %  
sportovní doplňky (batohy, tašky aj.)9127,16 %26,76 %  
doplňky stravy (proteiny, gainery aj.)6920,6 %20,29 %  
sportovní náčiní (činky, rotopedy aj.)5717,01 %16,76 %  
Švihadla, podložky ,helmy, bryle10,3 %0,29 %  
Doplňky k cyklistice 10,3 %0,29 %  
Spotřební materiál 10,3 %0,29 %  
cyklo komponenty10,3 %0,29 %  
Např. sedák, karabiny...10,3 %0,29 %  
Rakety, míčky10,3 %0,29 %  
míčky na badminton10,3 %0,29 %  

Graf

9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Sportuji, protože je to dobré pro mé zdraví.4.2930.929
Sportuji, protože si chci udržet dobrou kondici.4.2630.892
Sport je přirozenou součástí mého života.3.6271.601
Design sportovního vybavení je pro mě důležitější než jeho funkčnost a kvalita.1.9941.015
Sleduji nejnovější trendy v oblasti sportu.2.0691.264
Propagace výrobku známou osobností mě dokáže přesvědčit o jeho koupi.1.7280.95
Při výběru sportovního vybavení uvítám odbornou radu.3.6781.114
Potřebuji si sportovní vybavení předem prohlédnout a vyzkoušet.3.6031.439
Jsem ochoten si za kvalitní výrobek připlatit.4.0090.821

Graf

10. Co nebo kdo Vás při nákupu sportovního vybavení nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhoduji se sám15546,27 %45,59 %  
online recenze8926,57 %26,18 %  
doporučení rodiny a přátel6920,6 %20,29 %  
doporučení prodejců123,58 %3,53 %  
influenceři, celebrity, ambasadoři značek102,99 %2,94 %  

Graf

11. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena19558,21 %57,35 %  
muž14041,79 %41,18 %  

Graf

12. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-35 let13540,3 %39,71 %  
36-45 let8324,78 %24,41 %  
18-25 let7121,19 %20,88 %  
46-55 let329,55 %9,41 %  
56-65 let144,18 %4,12 %  

Graf

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské20661,49 %60,59 %  
středoškolské s maturitou11032,84 %32,35 %  
středoškolské s výučním listem154,48 %4,41 %  
základní41,19 %1,18 %  

Graf

14. Jaký je Váš sociální status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný24673,43 %72,35 %  
student5416,12 %15,88 %  
na mateřské dovolené154,48 %4,41 %  
OSVČ144,18 %4,12 %  
nezaměstnaný61,79 %1,76 %  

Graf

15. Jaký je průměrný čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
60 000 Kč a více13139,1 %38,53 %  
45 000-59 000 Kč7321,79 %21,47 %  
30 000- 44 000 Kč5315,82 %15,59 %  
15 000-29 000 Kč4513,43 %13,24 %  
méně než 15 000 Kč339,85 %9,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)

  • odpověď kvalita produktu=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka produktu=5 na otázku 6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)

9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).

  • odpověď Sportuji, protože je to dobré pro mé zdraví.=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sportuji, protože si chci udržet dobrou kondici.=5 na otázku 9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).

11. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 14. Jaký je Váš sociální status?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi šíře sortimentu=5 na otázku 6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)

12. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 18-25 let:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 14. Jaký je Váš sociální status?

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď vysokoškolské:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hervis na otázku 5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zakoupili jste za poslední 2 roky alespoň 1 ks sportovního vybavení (oblečení, obuv, doplňky, suplementy, náčiní apod.) ?

2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní vybavení?

3. Jakou částku průměrně utratíte za nákup sportovního vybavení?

4. Jak často nakupujete sportovní vybavení?

5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?

6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)

7. Jaký je Váš hlavní důvod nákupu sportovního vybavení?

8. Které produkty nejčastěji nakupujete (max 2 odpovědi)?

9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).

10. Co nebo kdo Vás při nákupu sportovního vybavení nejvíce ovlivňuje?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Jaký je Váš věk?

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaký je Váš sociální status?

15. Jaký je průměrný čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zakoupili jste za poslední 2 roky alespoň 1 ks sportovního vybavení (oblečení, obuv, doplňky, suplementy, náčiní apod.) ?

2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní vybavení?

3. Jakou částku průměrně utratíte za nákup sportovního vybavení?

4. Jak často nakupujete sportovní vybavení?

5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?

6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)

7. Jaký je Váš hlavní důvod nákupu sportovního vybavení?

8. Které produkty nejčastěji nakupujete (max 2 odpovědi)?

9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).

10. Co nebo kdo Vás při nákupu sportovního vybavení nejvíce ovlivňuje?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Jaký je Váš věk?

13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Jaký je Váš sociální status?

15. Jaký je průměrný čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mahoušková, K.Typologie postojů spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://typologie-postoju-spotrebite.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.