Typologie postojů spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu:
Kristýna Mahoušková
Šetření:
03. 02. 2023 - 17. 02. 2023
Počet respondentů:
340
Počet otázek (max/průměr):
15 / 14.79
Použité ochrany:
žádné
Zobrazení otázek:
celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:
81,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím o vyplnění dotazníku na téma Typologie postojů spotřebitelů na trhu se sportovním vybavením.
Hlavním cílem výzkumu je identifikovat, jaké postoje zaujímají spotřebitelé ke sportovnímu vybavení a jejich spotřebitelské chování.
Tento dotazník je určen pro všechny muže i ženy ve věku 18-65 let, kteří za poslední 2 roky alespoň jednou nakoupili nějaké sportovní vybavení*.
* Sportovním vybavením se rozumí sportovní oblečení a obuv, doplňky stravy, sportovní náčiní (činky, rotopedy aj.) a sportovní doplňky (batohy aj.).
Dotazník má 15 otázek a jeho vyplnění je otázkou několika málo minut. Výsledky budou využity primárně pro diplomovou práci.
Předem děkuji za vyplnění.
Kristýna Mahoušková, studentka Obchodně podnikatelské fakulty Slezské univerzity.
Odpovědi respondentů
1. Zakoupili jste za poslední 2 roky alespoň 1 ks sportovního vybavení (oblečení, obuv, doplňky, suplementy, náčiní apod.) ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
335
98,53 %
98,53 %
ne
5
1,47 %
1,47 %
2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní vybavení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
specializovaná kamenná prodejna
177
52,84 %
52,06 %
internetová prodejna (e-shop)
151
45,07 %
44,41 %
nespecializovaná prodejna (např. supermarket)
7
2,09 %
2,06 %
3. Jakou částku průměrně utratíte za nákup sportovního vybavení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 000-1 999 Kč
139
41,49 %
40,88 %
500-999 Kč
107
31,94 %
31,47 %
2 000 Kč a více
70
20,9 %
20,59 %
0-499 Kč
19
5,67 %
5,59 %
4. Jak často nakupujete sportovní vybavení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zhruba 4-5x do roka
192
57,31 %
56,47 %
velmi zřídka
110
32,84 %
32,35 %
alespoň 1x za měsíc
33
9,85 %
9,71 %
5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Decathlon
243
72,54 %
71,47 %
Sportisimo
205
61,19 %
60,29 %
A3 Sport
54
16,12 %
15,88 %
Intersport
52
15,52 %
15,29 %
Under Armour
34
10,15 %
10 %
Aktin
24
7,16 %
7,06 %
InSPORTline
22
6,57 %
6,47 %
Nike
16
4,78 %
4,71 %
My protein
12
3,58 %
3,53 %
Adidas
12
3,58 %
3,53 %
Hervis
11
3,28 %
3,24 %
D-sport
6
1,79 %
1,76 %
Gymbeam
5
1,49 %
1,47 %
Puma
5
1,49 %
1,47 %
Lidl
4
1,19 %
1,18 %
4camping
4
1,19 %
1,18 %
Sanasport
3
0,9 %
0,88 %
Fitness007
3
0,9 %
0,88 %
Kupkolo
2
0,6 %
0,59 %
rockpoint
2
0,6 %
0,59 %
HUDY sport
2
0,6 %
0,59 %
Áčkoshop
1
0,3 %
0,29 %
Alpine pro
1
0,3 %
0,29 %
Mizuno, případně Madeja sport
1
0,3 %
0,29 %
Rakety on-line Prchalov
1
0,3 %
0,29 %
Zelando, Nebbia, Gymshark
1
0,3 %
0,29 %
Sportovna
1
0,3 %
0,29 %
Husky, 4camping
1
0,3 %
0,29 %
Nekupuju
1
0,3 %
0,29 %
Dhaara
1
0,3 %
0,29 %
Filip Hockey
1
0,3 %
0,29 %
Top4running
1
0,3 %
0,29 %
Gym Beam
1
0,3 %
0,29 %
Rock point
1
0,3 %
0,29 %
Dragonfly
1
0,3 %
0,29 %
Zalando, Lelosi
1
0,3 %
0,29 %
Direct sport
1
0,3 %
0,29 %
Bezva kolo
1
0,3 %
0,29 %
Husky, Klimatex, obchody s běžeckou obuvi inov
1
0,3 %
0,29 %
Gymbeam, kulturistika
1
0,3 %
0,29 %
Rock point, 4camping
1
0,3 %
0,29 %
Sanasport, Top4runing
1
0,3 %
0,29 %
Kupkolo.cz
1
0,3 %
0,29 %
Heureka
1
0,3 %
0,29 %
Nutrend, gymbeam
1
0,3 %
0,29 %
Zezula
1
0,3 %
0,29 %
11teamsport
1
0,3 %
0,29 %
Goodie, venira, gymbeam
1
0,3 %
0,29 %
Helia sport, Zalando
1
0,3 %
0,29 %
behani, sanasport
1
0,3 %
0,29 %
School sport
1
0,3 %
0,29 %
Edgar, Filip Hockey, Total Sport
1
0,3 %
0,29 %
Nessisport
1
0,3 %
0,29 %
Velosport Valenta
1
0,3 %
0,29 %
Top4running, RockPoint, namaximum
1
0,3 %
0,29 %
Nebbia
1
0,3 %
0,29 %
Wolfnation
1
0,3 %
0,29 %
Zalando
1
0,3 %
0,29 %
slovenský shop
1
0,3 %
0,29 %
Fit Plus
1
0,3 %
0,29 %
Hudy, Rockpoint
1
0,3 %
0,29 %
Husky
1
0,3 %
0,29 %
fitflop, victorias secret, mandala
1
0,3 %
0,29 %
Tresspass - Outlet
1
0,3 %
0,29 %
Sanasport, AboutYou,
1
0,3 %
0,29 %
namaximum, HUDY
1
0,3 %
0,29 %
Sanasport, 4camping
1
0,3 %
0,29 %
ten co najdu na google s nejlepsi cenou
1
0,3 %
0,29 %
4camping, AplSport, Rock Point, Kilpi
1
0,3 %
0,29 %
cykloprodejny
1
0,3 %
0,29 %
ruzne e-shopy
1
0,3 %
0,29 %
Český Sport
1
0,3 %
0,29 %
stoten.cz
1
0,3 %
0,29 %
Dope
1
0,3 %
0,29 %
Koloshop, Bike24, Tradeinn
1
0,3 %
0,29 %
RockPoint,...
1
0,3 %
0,29 %
Regatta
1
0,3 %
0,29 %
Pilulka
1
0,3 %
0,29 %
Primark
1
0,3 %
0,29 %
žadné
1
0,3 %
0,29 %
www.brainmarket.cz
1
0,3 %
0,29 %
sportobchod.cz
1
0,3 %
0,29 %
alza
1
0,3 %
0,29 %
Poc, Reima, Ortovox
1
0,3 %
0,29 %
FitExpert
1
0,3 %
0,29 %
SportsDirect
1
0,3 %
0,29 %
Helia, Hudy
1
0,3 %
0,29 %
Klimatex
1
0,3 %
0,29 %
Nutrend, Alza
1
0,3 %
0,29 %
Ippon shop
1
0,3 %
0,29 %
Bauer
1
0,3 %
0,29 %
Jezdecké potřeby
1
0,3 %
0,29 %
Gymbeam, Nebbia, Goldbee, SBD
1
0,3 %
0,29 %
Bike e-shop
1
0,3 %
0,29 %
Salewa, On running, The North Face
1
0,3 %
0,29 %
plavecké obchody
1
0,3 %
0,29 %
Alpsport, Sport conrad, 8a.cz
1
0,3 %
0,29 %
Swimaholic, arenajech
1
0,3 %
0,29 %
6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
cena produktu
3.648
0.915
vzhled produktu
3.779
1.062
funkčnost a vlastnosti produktu
4.582
0.709
kvalita produktu
4.457
0.768
značka produktu
2.519
1.169
šíře sortimentu
2.919
1.202
dostupnost prodejny
3.263
1.394
rychlost doručení zboží
3.128
1.437
profesionální přístup obsluhy
3.427
1.469
interiér prodejny
2.519
1.265
dostupnost produktů na prodejně/skladu
3.713
1.124
možnost osobního vyzkoušení
3.973
1.381
7. Jaký je Váš hlavní důvod nákupu sportovního vybavení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Potřebuji si dokoupit potřebné vybavení pro rekreační sport.
218
65,07 %
64,12 %
Potřebuji zkvalitnit trénink/regeneraci.
62
18,51 %
18,24 %
Nakupuji pro ostatní členy rodiny, partnera, přátele.
28
8,36 %
8,24 %
Nahlížím na sportovní značky jako na módní kousek.
12
3,58 %
3,53 %
Potřebuji sportovní vybavení ze zdravotních důvodů.
6
1,79 %
1,76 %
Volnočasové aktivity
1
0,3 %
0,29 %
Rodiče mi to koupí, když vidí, že sportovní vybavení potřebuji
1
0,3 %
0,29 %
Boty většinou jinde nesezenu
1
0,3 %
0,29 %
Všechno výše zmíněné
1
0,3 %
0,29 %
První i druhý bod. Věnuji se sportu závodně + doplňující sporty rekreačně
1
0,3 %
0,29 %
Vybaveni pro rekreacni a vrcholovy sport
1
0,3 %
0,29 %
vyhovuje memu zivotnimu stylu
1
0,3 %
0,29 %
Sportovni obuv a obleceni je pohodlnejsi nez konfekce
1
0,3 %
0,29 %
Abych měla v čem cvičit, sportovní oblečení ale nosím i do města, do práce a na výlety
1
0,3 %
0,29 %
8. Které produkty nejčastěji nakupujete (max 2 odpovědi)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
sportovní oblečení a obuv
312
93,13 %
91,76 %
sportovní doplňky (batohy, tašky aj.)
91
27,16 %
26,76 %
doplňky stravy (proteiny, gainery aj.)
69
20,6 %
20,29 %
sportovní náčiní (činky, rotopedy aj.)
57
17,01 %
16,76 %
Švihadla, podložky ,helmy, bryle
1
0,3 %
0,29 %
Doplňky k cyklistice
1
0,3 %
0,29 %
Spotřební materiál
1
0,3 %
0,29 %
cyklo komponenty
1
0,3 %
0,29 %
Např. sedák, karabiny...
1
0,3 %
0,29 %
Rakety, míčky
1
0,3 %
0,29 %
míčky na badminton
1
0,3 %
0,29 %
9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Sportuji, protože je to dobré pro mé zdraví.
4.293
0.929
Sportuji, protože si chci udržet dobrou kondici.
4.263
0.892
Sport je přirozenou součástí mého života.
3.627
1.601
Design sportovního vybavení je pro mě důležitější než jeho funkčnost a kvalita.
1.994
1.015
Sleduji nejnovější trendy v oblasti sportu.
2.069
1.264
Propagace výrobku známou osobností mě dokáže přesvědčit o jeho koupi.
1.728
0.95
Při výběru sportovního vybavení uvítám odbornou radu.
3.678
1.114
Potřebuji si sportovní vybavení předem prohlédnout a vyzkoušet.
3.603
1.439
Jsem ochoten si za kvalitní výrobek připlatit.
4.009
0.821
10. Co nebo kdo Vás při nákupu sportovního vybavení nejvíce ovlivňuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
rozhoduji se sám
155
46,27 %
45,59 %
online recenze
89
26,57 %
26,18 %
doporučení rodiny a přátel
69
20,6 %
20,29 %
doporučení prodejců
12
3,58 %
3,53 %
influenceři, celebrity, ambasadoři značek
10
2,99 %
2,94 %
11. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
195
58,21 %
57,35 %
muž
140
41,79 %
41,18 %
12. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26-35 let
135
40,3 %
39,71 %
36-45 let
83
24,78 %
24,41 %
18-25 let
71
21,19 %
20,88 %
46-55 let
32
9,55 %
9,41 %
56-65 let
14
4,18 %
4,12 %
13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vysokoškolské
206
61,49 %
60,59 %
středoškolské s maturitou
110
32,84 %
32,35 %
středoškolské s výučním listem
15
4,48 %
4,41 %
základní
4
1,19 %
1,18 %
14. Jaký je Váš sociální status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnaný
246
73,43 %
72,35 %
student
54
16,12 %
15,88 %
na mateřské dovolené
15
4,48 %
4,41 %
OSVČ
14
4,18 %
4,12 %
nezaměstnaný
6
1,79 %
1,76 %
15. Jaký je průměrný čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
60 000 Kč a více
131
39,1 %
38,53 %
45 000-59 000 Kč
73
21,79 %
21,47 %
30 000- 44 000 Kč
53
15,82 %
15,59 %
15 000-29 000 Kč
45
13,43 %
13,24 %
méně než 15 000 Kč
33
9,85 %
9,71 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)
odpověď kvalita produktu=5:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi značka produktu=5 na otázku 6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)
9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).
odpověď Sportuji, protože je to dobré pro mé zdraví.=5:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sportuji, protože si chci udržet dobrou kondici.=5 na otázku 9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).
11. Jaké je Vaše pohlaví?
odpověď žena:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 14. Jaký je Váš sociální status?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi šíře sortimentu=5 na otázku 6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)
12. Jaký je Váš věk?
odpověď 18-25 let:
4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 14. Jaký je Váš sociální status?
13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
odpověď vysokoškolské:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hervis na otázku 5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Zakoupili jste za poslední 2 roky alespoň 1 ks sportovního vybavení (oblečení, obuv, doplňky, suplementy, náčiní apod.) ?
2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní vybavení?
3. Jakou částku průměrně utratíte za nákup sportovního vybavení?
4. Jak často nakupujete sportovní vybavení?
5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?
6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)
7. Jaký je Váš hlavní důvod nákupu sportovního vybavení?
8. Které produkty nejčastěji nakupujete (max 2 odpovědi)?
9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).
10. Co nebo kdo Vás při nákupu sportovního vybavení nejvíce ovlivňuje?
11. Jaké je Vaše pohlaví?
12. Jaký je Váš věk?
13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
14. Jaký je Váš sociální status?
15. Jaký je průměrný čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Zakoupili jste za poslední 2 roky alespoň 1 ks sportovního vybavení (oblečení, obuv, doplňky, suplementy, náčiní apod.) ?
2. Kde nejčastěji nakupujete sportovní vybavení?
3. Jakou částku průměrně utratíte za nákup sportovního vybavení?
4. Jak často nakupujete sportovní vybavení?
5. Zvolte prosím konkrétní kamenné prodejny/e-shopy, ve kterých nejčastěji nakupujete (max 3 odpovědi)?
6. Ohodnoťte na stupnici 1-5 následující kritéria výběru při nákupu sportovního vybavení (1-nejméně důležité, 5-nejvíce důležité)
7. Jaký je Váš hlavní důvod nákupu sportovního vybavení?
8. Které produkty nejčastěji nakupujete (max 2 odpovědi)?
9. Vyjádřete na míře 1-5 souhlas s následujícími tvrzeními (1-nesouhlasím, 5-souhlasím).
10. Co nebo kdo Vás při nákupu sportovního vybavení nejvíce ovlivňuje?
11. Jaké je Vaše pohlaví?
12. Jaký je Váš věk?
13. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
14. Jaký je Váš sociální status?
15. Jaký je průměrný čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.