Užití cizích jazyků v české reklamě

Konec vyplňování 23. 07. 2019 11:46, výsledky budou veřejně přístupné.
Počet otázek: 19   Průměrná doba vyplňování: 00.09:36

Dobrý den.

Jsem studentkou posledního ročníku magisterského studia MSc. Marketing Management na univerzitě UCLan v Prestonu ve Velké Británii.

Tato studie hodnotí vliv používání cizích jazyků (angličtiny a němčiny) v české reklamě na vnímání značky a nákupní chování českých spotřebitelů. Tento výzkum také analyzuje úroveň porozumění konkrétním reklamám (mezi věkovými skupinami 18-30, 31-40, 41-60 a 61 let a starší). Vybrané reklamy jsou z automobilového průmyslu. 

Pokud souhlasíte s účastí na této studii, budete požádán/a o poskytnutí informací o Vašem věku (účastníci musí být starší 18 let) a o zkušenostech se studiem cizích jazyků. Dále odpovíte na několik otázek vztahujících se ke třem vybraným reklamám. Tento dotazník Vám nezabere více než 8 minut. 

 

Přejete-li si vidět výsledky studie, jakmile budou k dispozici, neváhejte mne kontaktovat na:E-mail ochráněn z důvodu spam robotů - opište jej prosím.

Diskuse k tématu

Jméno: HTML značky nepovoleny.

api: Dotazník jsem nedovyplnila, protože mi otázky přišly zcela nelogické. Žádná z reklam by mě nijak nepřesvědčila a nebyla jiná možnost výběru. Otázka jazyka je zcela jiná. Tak nejak netuším, co chce dotyčná zkoumat.

20. července 2019 v 23:38 - reagovat | smazat

Didi: Použití cizího jazyka signalizuje neochotu výrobce přizpůsobit produkt místním podmínkám. Když mu nestojím ani za překlad sloganu, jak asi bude ochotný pružně reagovat v důležitých službách jako jsou dodávky náhradních dílů a podobně.
Jedinou výjimku připouštím, pokud cizojazyčný slogan tvoří nějakou opravdu vtipnou slovní hříčku, která se nedá jinak přeložit.

17. července 2019 v 19:32 - reagovat | smazat

Paia: Vzhledem k tomu, že všechny reklamy se mi nelíbí, vyhýbám se jim, ignoruju je, v počítači blokuju, v záznamu z tv přeskakuju a nejsem ovce, co se nechá ovlivňovat nějakou přiblblou reklamou, žádná z těch tří možností mě neoslovila a neosloví, ani kdyby byly všechny jenom česky. Já se reklamama prostě neřídím, resp. kupuju si ty věci/značky, na který nejsou reklamy a nebo o nich nevím, že jsou.
Cizí jazyky v reklamách cílenejch na českej trh mi nesmírně vadí a vadily by mi i kdybych cizí řeči ovládal. I filmy a seriály sleduju jedině v českým dabingu (případně slovenským, tomu ještě rozumím), z otitulkovanejch totiž nic nemám, když nemůžu sledovat celou plochu obrazu.

17. července 2019 v 03:43 - reagovat | smazat

Pavel: Chtě nechtě musím přiznat, že německé (někdy i anglické) slogany na ně působí více důvěryhodně. Možná je to tím, že jim méně rozumím a tak mi nepřipadají tak "trapné", jako někdy slogany v češtině. Spíše ale ve mě vyvolávají pocit exkluzivity, nevím zda bych na jejich základě koupil automobil.

16. července 2019 v 23:14 - reagovat | smazat

Jan Hutař: Dotazník jsem nevyplnil, z uvedených nabídek bych si nevybral nic bez ohledu na jazyk použité reklamy, nějak nevidím důvod koupit si auto z koncernu VW, jezdím konkurenční značkou a ani tam reklamní slogan neměl žádný vliv, auto se podle hesla na reklamě nekupuje. Ale reklama má být pochopitelně v jazyce trhu na který cílí.

16. července 2019 v 19:14 - reagovat | smazat

Lukáš Sláma: Dotazník jsem nedokončil. Chyběla mi možnost nezakoupení daného produktu. Automobil mne neosloví bez ohledu na chytlavost použitého sloganu.

16. července 2019 v 16:48 - reagovat | smazat

Vladimír Slávik: Škoda překlepů v textu dotazníku.

16. července 2019 v 15:51 - reagovat | smazat

Barbora: Jako bývalému pracovníkovi v reklamě mi reklamy na auta (a na cokoliv, když na to přijde), připadají nepotřebné. Auto si nikdo nevybere podle reklamy, ale podle ceny, spolehlivosti, ekonomičnosti provozu, pověsti té které značky, ceny provozu a náhradních dílů atd. Cizí jazyky mně v reklamě vadí. Jejich použití v Česku vnímám jako lenost výrobce se skutečně zabývat místním trhem.

16. července 2019 v 11:49 - reagovat | smazat

Libor: Chápu, že v dnešním světě bez hranic jsou cizojazyčné reklamy nutností. Vzhledem k jazykové vybavenosti mladší a střední generace také nejsou problémem. Spíše mi vadí, pronikání angličtiny do běžného života. Snad v žádné jiné slovanské zemi nejsou v běžném životě, nebo pro firmy, obchody, kavárny ap., ale také např. pro názvy sportovních a kulturních institucí, používány anglické názvy. To je např. v zemích bývalé Jugoslávie, Polsku, ale i na Slovensku nemyslitelné.

16. července 2019 v 11:26 - reagovat | smazat

KS: Chybí mi možnost vyjádřit se v rámci dotazníku k úvodním otázkám ohledně motivace ke koupi produktu a preference značky. Není tam jiná možnost odpovědi, např. žádná z těchto reklam mne nemotivuje apod.
Souhlasím s komentářem od Iva níže.

16. července 2019 v 10:37 - reagovat | smazat

Ivo: Český trh funguje poněkud odlišně od západu, což marketingoví specialisté nevidí rádi. Zákazníci reagují na jiné podnět, slogany je zase tak neoslovují a často se stávají terčem našeho specifického humoru. Na druhou stranu korporace nerady investují do lokalizace reklam a vytváření specifických strategií pro tak malý trh, jako je Česko. O jazykové vybavenosti je škoda hovořit, protože i mladá generace má často problém dorozumět se mateřským jazykem, školství má v tomto ohledu stále mezery a třeba s Nizozemím, kde se filmy nedabují, se to nedá srovnávat. Cizí slogany mohou mít přínos v marketingu, ale jen u specifických cílových skupin. Buď těch, kteří jim sice nerozumí, ale "zdá se jim to cool" a nebo těch, kdo v daném jazyce myslí. Nikdo si nebude překládat slogany se slovníkem a kam prodáte víc zájezdů - do Oldhamu nebo do Staré Šunky? To je otázka, že? (nepracuji v marketingu, jen laický názor)

16. července 2019 v 09:39 - reagovat | smazat

Ivana: Hodnotící ootázky jsem chtěla vynechat, nešlo to, když neumím jazyk, nedokáži přeložit, jak mám ohodnotit kvalitu. Pto mě zbytečné. Nemohla jsrm jinak, než ohodnotit špatně.

14. července 2019 v 12:45 - reagovat | smazat

Ján Šofer : Chci dodat, že v Česku a obzvláště na škodu má být český text reklamy kromě simply clever! To prostě stačí

14. července 2019 v 12:41 - reagovat | smazat

qa: No musím říct, že jsem to po prohlédnutí stornoval.
Za prvé, koupil bych Škodu (spíš z nostalgie než protože je česká-už není) a ne novou, na to normální táta rodiny s běžmým příjmem nemá.
Za druhé, NIKDY bych se neřídil reklamou.

12. července 2019 v 23:10 - reagovat | smazat