Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Užívání IT na středních školách
Užívání IT na středních školách
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Lichtenberg |
---|---|
Šetření: | 17. 06. 2021 - 17. 07. 2021 |
Počet respondentů: | 46 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 29.28 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 32 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.13:48 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jmenuji se David Lichtenberg a jsem studentem Přírodovědecké fakulty Univerzity Hradec Králové. Studuji navazující magisterský obor učitelství matematiky a informatiky se zaměřením na vzdělávání pro střední školy.
Prosím Vás o vyplnění dotazníku na téma distanční výuky na středních školách v době nouzového stavu, uzavření škol. Dotazník je určen pro studenty středních škol. Data budou využita v diplomové práci. Vaše anonymita bude zajištěna.
Není-li uvedeno jinak, prosím zvolte vždy jen jednu odpověď. Jste-li vyzván/a k jejímu doplnění, napište prosím, co Vás k tématu napadá.
Děkuji za Váš čas a ochotu pomoci mi tímto způsobem.
Odpovědi respondentů
1. Na jaké činnosti práce s PC byla zaměřena výuka informatiky před pandemií covid-19? Uveďte prosím všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
práce s textovým editorem (Word atd.) | 31 | 67,39 % | 67,39 % |
práce s Excelem | 31 | 67,39 % | 67,39 % |
práce s Powerpointem | 30 | 65,22 % | 65,22 % |
vyhledávání relevantních informací na internetu | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
práce s Photoshopem nebo jiným programem na úpravu fotografií | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
základy programování | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
připojení různých zařízení (tiskárna apod.) | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
práce s programy na vytváření videí | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
bezpečnost digitálních technologií | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
mobilní platformy a aplikace | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
AutoCAD | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
CAD systém | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
CAD | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Hardware počítače, převádění číselných kódů | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
2. Nyní prosím u každé položky zhodnoťte efektivitu výuky informatiky PŘED pandemií, tj. do jaké míry jste se ve výuce naučil/a danou činnost. Prosím ohodnoťte na stupnici 1-5, kde 1 = vůbec, 5 = maximálně ano):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Připojení různých zařízení (tiskárna, skener apod.) | 2.152 | 1.433 |
Práce s textovým editorem (Word apod.) | 2.978 | 1.586 |
Práce s Excelem | 2.935 | 1.626 |
Práce s Powerpointem | 2.87 | 1.809 |
Práce s Photoshopem apod. | 2.609 | 1.89 |
Programy na vytváření videí | 2.196 | 1.853 |
Základy programování | 2.413 | 2.199 |
Mobilní telefony aplikace | 2.13 | 1.635 |
Vyhledávání relevantních informací na internetu | 3 | 1.826 |
Bezpečnost digitálních technologií | 2.696 | 1.56 |
3. Jaké činnosti jste potřeboval/a pro zvládání online výuky? Opět prosím uveďte všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
práce s textovým editorem (Word atd.) | 37 | 80,43 % | 80,43 % |
práce s Powerpointem | 37 | 80,43 % | 80,43 % |
připojení různých zařízení (tiskárna apod.) | 32 | 69,57 % | 69,57 % |
vyhledávání relevantních informací na internetu | 28 | 60,87 % | 60,87 % |
práce s Excelem | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
mobilní platformy a aplikace | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
práce s Photoshopem nebo jiným programem na úpravu fotografií | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
bezpečnost digitálních technologií | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
práce s programy na vytváření videí | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
základy programování | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
ArchiCAD | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
4. Jak probíhala výuka informatiky před pandemií covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
převažovala práce na počítači, doplněná o teoretické vzdělávání v oblasti IT | 16 | 34,78 % | 34,78 % |
bylo to tak na půl (teorie a praktická výuka na počítači) | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
prakticky, vždy se jednalo o práci na počítači | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
převažovalo teoretické vzdělávání, praktická výuka na počítači příliš nebyla | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
vůbec se informatika nevyučovala | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
5. Připravilo Vás vzdělávání v informatice na SŠ k online výuce, která donedávna byla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě ano → otázka č. 7, spíše ano → otázka č. 7, spíše ne → otázka č. 6, určitě ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
spíše ano | 16 | 34,78 % | 34,78 % |
určitě ano | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
určitě ne | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
6. Prosím napište, v čem spatřujete nedostatky:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
málo hodin
.
asi jo
k tomu, aby probíhala online výuka nepotřebujete mít zvláštní znalosti o IT
Malo hodin
Málo práce s programov
Nebyl dostatek prostoru pro práci s programy
Nebyli jsme připraveni pracovat v takovém rozsahu a tak efektivně s aplikacemi jako power point.
Nedostatečná praxe práce s počítačem pro učitele
Nedostatek obecných znalostí
Nemám IT
Neměl jsem vůbec ict
Nevím
nevyužila jsem to při online výuce
Povídali jsme si převážně o historii pc, složení, kdo to vynalezl nic co by mi mohlo nějak v budoucnu pomoct Ocenila bych třeba nějaký ekonomický program
systém nepočítal s tím, že by se takhle mohlo někdy učit, takže na to ani nepřipravoval
Uměla jsem sice s Wordem, excelem apod., ale například s 'opravou mikrofonu' (coz po mně někteří učitelé vyžadovali) apod. (sdílení obrazovky, celková práce s google meetem, sdílení úkolů,...) jsem byla úplně ztracená.
V Excelu
V nedostačném vzdělání učitele v oblasti informatiky.
V nicem
Vůbec jsme nic neprobirali ohledně online výuky. Na všechno musel člověk přijít sám. C# mi byl k prdu.
vysvětlování
Vyuka na soukromné škole XYZ probíhala přvážně formou psaní poznámek a memorovaní teoretických vědomostí . Následné jsme psali hodně testú a byli špatné známky . Vyuka na počítači byla zastoupena minimálně nebo vúbec .
Z toho, co jsme brali před online výukou, jsem v online výuce nevyužila nic, ale nechybělo mi to. Poznatky důležité k fungování při online výuce už jsem měla předtím.
7. Co hodnotíte kladně na výuce informatiky vzhledem k využití získaných poznatků v online výuce?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
asi ne
Další 1 na vysvědčení.
Hned k začátku roku nám byl vytvořen školní účet, díky němuž jsme měli přístup ke kompletní aplikaci office.
Jednoduchá práce s programy
jsou to fakt jen základy
lepší ovládání textového editoru Word
maximálně znalosti v powerpointu a wordu
Možná jak funguje internet
Naučil jsem se nové věci s Word
Nemám IT
Neměl jsem ict
Neměl jsem ict
Neměli jsme ICT při online výuce
Nemůžu odpovědět, vše už jsem znal předtím
Netuším
neuměl jsem excel, word a powerpoint jsme se museli naučit už na ZŠ, dělali jsem v tom úkoly. Mobilní aplikaci jsme uměli lépe než profesor, hledání na internetu taky, naučili jsme ho pár fíglů
Nevím
Nevím
Nevím
Nevím
Nevim
nevím
Nevím, předtím jsme prostě brali téma, které se při online výuce moc nevyužije.
Nic
Nic
online forma
Pochopení praxe
Poznání nových prostředků ke komunikaci. Lepší orientace v různých programech
Poznatky potřebné pro online výuku jsme získali spíše než výukou informatiky zkrátka přirozeně, počítače jsme normálně využívali často dříve, než se na škole s výukou informatiky začalo. Ze znalostí nabytých přímo v hodinách informatiky jsem využila třeba znalostí programů, které mi usnadnily komplikované výpočty z matematiky.
Práce s textovými editory
Práce s wordem
Práce ve Wordu, PowerPointu,...
Práci s microsoft programy
Práci s Wordem a Powerpointem.
Prohloubil jsem si své teoretické vědomosti z oblasti informatiky.
Přístup
Určitě všechna práce s počítačem.
Větší rychlost
Vsechno
Vše
Vše
všechno jsem už věděl a uměl tak nějak
Vyučování praktického hledání informací na internetu.
Využití wordu
8. Kdyby to bylo na Vás a měl/a jste vytvořit osnovu, obsah pro výuku informatiky na střední škole, jak byste informatiku na SŠ koncipoval/a, a to z hlediska počtu hodin informatiky během týdne:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dvě hodiny týdně | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
tři hodiny týdně | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
jedna hodina týdně | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
čtyři hodiny týdně | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
9. Kdyby to bylo na Vás a měl/a jste vytvořit osnovu, obsah pro výuku informatiky na střední škole, jak byste informatiku na SŠ koncipoval/a, a to z hlediska počtu ročníků, ve kterých by měla být informatika vyučována:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jen první ročník | 16 | 34,78 % | 34,78 % |
všechny ročníky mimo poslední | 16 | 34,78 % | 34,78 % |
všechny ročníky | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
první dva ročník povinné, pak jeden z volitelných předmětů | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
První a druhý ročník | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
První dva ročníky | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
10. Kdyby to bylo na Vás a měl/a jste vytvořit osnovu, obsah pro výuku informatiky na střední škole, jak byste informatiku na SŠ koncipoval/a, a to z hlediska obsahu výuky (co by mělo být vyučováno). Uveďte prosím všechny možnosti, které považujete za důležité:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pracovat s kancelářským balíkem (Word, Excel, Powerpoint) | 37 | 80,43 % | 80,43 % |
pracovat s různými komunikačními platformami (MS Teams, Google Classroom, Zoom apod.) | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
základy programování | 27 | 58,7 % | 58,7 % |
pracovat s tiskárnou, skenerem apod. | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
bezpečnost práce na internetu | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
pracovat s videem (vytvořit, editovat) | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
pracovat s fotografiemi (editace apod.) | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
pracovat s mobilními aplikacemi využitelnými pro online výuku | 20 | 43,48 % | 43,48 % |
způsoby, jak uchovávat informace podávané v rámci online výuky (způsob zápisů, nahrávání přednášky, části přednášky apod.) | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
pracovat s intranetem, školním systémem | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
prevence zdravotních obtíží způsobených dlouhodobým využíváním IT | 17 | 36,96 % | 36,96 % |
složitější textové editory (LaTeX), 3D tisk, tvorba dynamických webových stránek | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
11. Prosím označte Vaši úroveň digitální kompetence PŘED započetím online výuky, a to vždy na stupnici 1-5, kde 1 = vynikající, 5 = zcela nedostatečná (podobně, jako ve škole):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Chápání informací, poznatků z digitálních materiálů | 2.109 | 0.836 |
Komunikace prostřednictvím digitálních technologií | 2 | 1.174 |
Skupinová práce v online prostoru (sdílení informací, vytváření obsahů) | 2.587 | 1.242 |
Vyhledávání informací v online prostoru | 2.174 | 1.448 |
Kritické zhodnocení zdrojů informací (které jsou odborné, lze jim věřit apod.) | 2.478 | 0.945 |
Vytváření digitálních materiálů | 2.63 | 1.016 |
12. Co Vám pomohlo získat digitální kompetence uvedené v předchozí otázce? Prosím zvolte všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
mé vlastní sebevzdělávání v oblasti IT | 29 | 63,04 % | 63,04 % |
pokus omyl, nebát se experimentovat v oblasti IT | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
výuka informatiky na základní škole | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
pomoc kamaráda nebo někoho jiného mimo rodinu, příbuzné | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
pomoc někoho jiného z příbuzných | 17 | 36,96 % | 36,96 % |
výuka informatiky na střední škole | 14 | 30,43 % | 30,43 % |
odborná literatura, odborné zdroje na internetu | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
pomoc rodičů | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
doučování v oblasti IT | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
13. A nyní prosím proveďte stejné hodnocení (Vaši úroveň digitální kompetence), ale K DOBĚ SOUČASNÉ, tj. v době, kdy již končí online výuka (1 = vynikající, 5 = zcela nedostatečná (podobně, jako ve škole):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Chápání informací, poznatků z digitálních materiálů | 1.957 | 0.824 |
Komunikace prostřednictvím digitálních technologií | 1.913 | 1.471 |
Skupinová práce v online prostoru (sdílení informací, vytváření obsahů) | 2.13 | 1.679 |
Vyhledávání informací v online prostoru | 1.935 | 1.583 |
Kritické zhodnocení zdrojů informací (které jsou odborné, lze jim věřit apod.) | 2.239 | 1.225 |
Vytváření digitálních materiálů | 2.13 | 1.113 |
14. Co dnes umíte díky online výuce v oblasti IT (digitální gramotnosti) navíc?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
Asi nic
Asi nic moc
Excel, Teams
google clasroom
Hodně veci
Jak používat různé programy (word,..)
Lépe tvořit tavukjyz
lepší online komunikace, sdílení materiálu
něco málo programovat a vytvářet v powerpointu a wordu
něco málo z programování
Nevím
Nevim
Nevím
nevím
Nic
Nic
Nic
nic
nic
nic
Nic :)
Nic moc
Nic, naopak kvůli zmateným informacím ze strany školy jsem se zhoršila.
Nového jen oveřování informací
Ovládat aplikace jako jsou teams.
Pohybovat se ve Wordu
Potvrzení pravdivých informací
práce s programem Teams
Práce s různými zejména komunikačními technologiemi, se ktrerými jsem se předtím nesetkala, neboť nebyl důvod
Pracovat online ve skupině, online sdílení, nahrávání přednášky
Pracovat s Teams
Přestoupil jsem na státní školu , kde byla vyuka informatiky vysoce kvalitní . Praktická vyuka na počítači byla doplněna srozumitelným teoretickým výkladem. Zvýšili se mé vědomosti v oblasti IT bezpečnosti , práce s videokonferenčními aplikacemi a práce s informacemi
Připojování na online výuky a celkově komunikaci přes internet.
Psaní všemi deseti
psát rychleji na klávesnici
Sdílení projektů
Uměl jsem toho dost. Možná být trpělivý s pomalým internetem.
Umím lépe komunikovat s ostatními přes různé platformy
Více rozumim pocitacum
Více se vyznám
Vložit obrázek do powerpointu
Vyhledávat informace
Základy programování, ne díky online výuce, ale kvůli online výuce.
Zlepšil jsem se ve všem spojenem s IT
15. Zlepšily se Vaše schopnosti, dovednosti užívat digitální technologie k práci s informacemi vlivem distanční výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
určitě ano | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
spíše ne | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
určitě ne | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
16. Prosím doplňte, co se zlepšilo, jak, nebo co se nezlepšilo, proč:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Doma se na to tolik nesoustředím
google clasroom
hodně času jsem trávila na internetu a naučila jsem lépe vyhledávat informace a pracovat s wordem
informace vyhledávám pořád stejně
Kvůli zmateným informacím ze strany školy jsem se zhoršila.
Lehce zlepšilo, zautomatizovalo
lepší komunikace přes internet
Například jsem předtím nedovedla uspořádat setkání na google meet, neboť jsem to nikdy nepotřebovala, nyní vím jak na to
Nejspíše šlo zvyk, čas trávený na internetu atd...
Některé funkce, v programech jako je word, pro mne byly naprosto neznámé.
Netušim
Nevim
Nevím
nevím
Nevim :))
Nic
Nic
Nic
nic
Nic moc
Nic se nezlepšilo
Ověřování informací, vytvářet výtažky z textu.
Práce s internetem
Práce s microsoft programy
Pracovat online ve skupině, online sdílení, práce s kancelářským balíčkem Office
Rychlost prace s počítačem
Rychlost práce, díky dennímu využívání
Tak nějak nastejno
těžko říct
Učili nás něco, co jsme skoro všichni uměli. Učitel se snažil něco vysvětlit, my jsem to spolužákovi vysvětlili za půl hodiny
Umím lépe najít informace na internetu
Většinu věcí si pamatuji z předešlých hodin a nebo je umim už delší dobu
Více jsem se naučil vyhledávat informace
Vsechno
vše při starém
Všechno
Vyhledávání informací
Zkoušením nových věcí v oblasti Wordu, psaní všemi 10
Zlepšila jsem se ve všem
Zlepšila se celková práce s programy jako je Powerpoint atd..
Zlepšila se komunikace přes MS Teams
Zlepšila se moje schopnost hledat informace na internetu
Zlepšila se práce s počítačem
Zlepšilo: ovládání počítače.
Změnil se múj postoj k tomuto předmětu . Teď se informatiku učim velmi rád. V prostředí internetu se cítim více bezpečně , umím si vybrat kvalitní antivirový program .
17. Jak byste celkově ohodnotil/a svoji digitální gramotnost, kompetenci (opět na stupnici 1-5, 1 = vynikající, 5 = zcela nedostatečné):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
3 | 14 | 30,43 % | 30,43 % |
1 | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
4 | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.12 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.55 |
Směrodatná odchylka: | 0.74 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
18. Jaký byl Váš postoj k online výuce poté, co byla zavedena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše vstřícný | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
spíše odmítavý | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
velmi vstřícný | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
velmi odmítavý | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
19. Změnil se nějak Váš postoj k online výuce poté, co jste ji absolvoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
spíše ne | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
určitě ne | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
určitě ano | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
20. Jaký je Váš přístup k online výuce nyní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vnímám ji neutrálně, ani kladně, ani záporně | 21 | 45,65 % | 45,65 % |
vnímám ji záporněji | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
vnímám ji kladněji | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
nevím, online výuku jsem neabsolvoval/a | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
21. V čem spatřujete přednosti online výuky? Uveďte prosím všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je to pohodlnější (nemusím cestovat do školy apod.) | 35 | 76,09 % | 76,09 % |
mohu si některé hodiny znovu pustit | 23 | 50 % | 50 % |
strávím výukou méně času | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
lépe se soustředím na výuku | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
snazší ověřování poznatků | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
lépe se mi učivo pamatuje | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
nespatřuji žádné přednosti | 4 | 8,7 % | 8,7 % |
lepší možnosti organizace času, mohla jsem se hlouběji věnovat tomu, co mě zajímá, zatímco předmětům mimo oblast mých zájmů jsem nevěnovala tolik času a pozornosti, kolik bych musela při běžné výuce | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Klid a možnost odejít | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
méně kontaktu s lidmi | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
22. V čem spatřujete nevýhody online výuky? Uveďte prosím všechny možnosti, které se Vás týkají:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hůře se mi soustředí na výuku | 27 | 58,7 % | 58,7 % |
není zdravé sedět tolik hodin u počítače | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
hůře si zapamatuji poznatky | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
chybí mi kontakt se spolužáky | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
mám zdravotní obtíže (bolest zad, hlavy, očí apod.) | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
není to vhodné pro všechny předměty (uveďte prosím, pro jaké předměty tato výuka není podle Vás vhodná) | 17 | 36,96 % | 36,96 % |
je to náročné na technologické podmínky (nutnost dobrého wifi připojení, mít k dispozici počítač apod.) | 17 | 36,96 % | 36,96 % |
jsem nerad/a před kamerou, jsem pak méně aktivní ve výuce | 12 | 26,09 % | 26,09 % |
méně skupinové práce | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
nespatřuji žádné nevýhody | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
Pedagogika, psychologie matematika, dramatika, budování vztahu, imunity | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Chybí praktická výuka a možnost si pracovní materiály "osahat" | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
Není vhodná pro matematiku, potřebuji více vysvětlení. | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
23. Měla by zůstat online výuka součástí výuky na SŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě ano → otázka č. 24, spíše ano → otázka č. 24, spíše ne → otázka č. 25, určitě ne → otázka č. 25].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 19 | 41,3 % | 41,3 % |
určitě ne | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
určitě ano | 10 | 21,74 % | 21,74 % |
spíše ano | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
24. Prosím uveďte, v jakém rozsahu, jakým způsobem by měla zůstat online výuka na středních školách:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jako forma výuky pro absentující žáky | 6 | 35,29 % | 13,04 % |
několik hodin/dní v týdnu | 5 | 29,41 % | 10,87 % |
v případě potřeby, mimořádných událostí | 3 | 17,65 % | 6,52 % |
jen online výuka | 2 | 11,76 % | 4,35 % |
ne přímo online formou, spíše by např. na jeden den v týdnu mohla být zadána samosttná práce, na kterou není potřeba přímý kontakt s vyučujícím (nastudování nějakých materiálů, tvorba projektů) | 1 | 5,88 % | 2,17 % |
25. Jakým způsobem se změnil Váš vztah k informačním technologiím vlivem online výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše kladně | 16 | 34,78 % | 34,78 % |
nijak | 15 | 32,61 % | 32,61 % |
spíše záporně | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
velmi kladně | 5 | 10,87 % | 10,87 % |
velmi záporně | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
26. Jakým způsobem se změnil Váš vztah k předmětu informatika vlivem online výuky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
můj vztah k informatice se nijak nezměnil | 26 | 56,52 % | 56,52 % |
více mě tento předmět zajímá | 11 | 23,91 % | 23,91 % |
tento předmět mě zajímá méně | 9 | 19,57 % | 19,57 % |
27. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chlapec | 24 | 52,17 % | 52,17 % |
dívka | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
28. Jaký ročník navštěvujete na SŠ:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
druhý | 22 | 47,83 % | 47,83 % |
třetí (není poslední, vzdělávání je během čtyř ročníků) | 8 | 17,39 % | 17,39 % |
první | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
čtvrtý | 6 | 13,04 % | 13,04 % |
třetí (poslední) | 3 | 6,52 % | 6,52 % |
29. Druh školy:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [nematuritní SOŠ → otázka č. 30, maturitní SOŠ → otázka č. 30, gymnázium → otázka č. 31, ekonomická střední škola, průmyslová, lyceum apod. → otázka č. 31].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
maturitní SOŠ | 18 | 39,13 % | 39,13 % |
ekonomická střední škola, průmyslová, lyceum apod. | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
gymnázium | 13 | 28,26 % | 28,26 % |
nematuritní SOŠ | 2 | 4,35 % | 4,35 % |
30. Prosím doplňte obor, který studujete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
řemeslný | 10 | 50 % | 21,74 % |
umělecký | 4 | 20 % | 8,7 % |
TZB | 1 | 5 % | 2,17 % |
Průmysloví (TZB) | 1 | 5 % | 2,17 % |
Technický | 1 | 5 % | 2,17 % |
Technické zařízení budov | 1 | 5 % | 2,17 % |
obchod | 1 | 5 % | 2,17 % |
Veterinářství | 1 | 5 % | 2,17 % |
31. Účastnil/a jste se online výuky během pandemie covid-19?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, po celou dobu → konec dotazníku, ano, ale ne po celou dobu → konec dotazníku, ne → otázka č. 32].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, po celou dobu | 38 | 82,61 % | 82,61 % |
ano, ale ne po celou dobu | 7 | 15,22 % | 15,22 % |
ne | 1 | 2,17 % | 2,17 % |
32. Napište prosím, proč tomu tak bylo:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
individuální učební plán
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.