Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Venkovní reklama

Venkovní reklama

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vojta Coufal
Šetření:13. 12. 2016 - 30. 12. 2016
Počet respondentů:804
Počet otázek (max/průměr):14 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-9 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

rád bych Vás poprosil o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká venkovní reklamy v Praze a reklamy u silnic a dálnic v ČR. Dotazník je zcela anonymní a data budou zpracována hromadně. Výsledky budou použity pro mou diplomovou práci, která se zabývá regulací venkovní reklamy v České republice. 

 

Odpovědi respondentů

1. Bydlíte v Praze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano53566,54 %66,54 %  
Ne26933,46 %33,46 %  

Graf

2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?

(venkovní reklamou jsou míněny veškeré reklamní plochy v ulicích, parcích, na náměstích, u silnic, atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je jí příliš mnoho40675,89 %50,5 %  
Je jí přiměřeně12523,36 %15,55 %  
Mohlo by jí být více40,75 %0,5 %  

Graf

3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?

(veřejným prostranstvím jsou míněny všechna náměstí, ulice, parky a další prostory přístupné každému bez omezení)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano28252,61 %35,07 %  
Spíše ano16630,97 %20,65 %  
Spíše ne7914,74 %9,83 %  
Rozhodně ne91,68 %1,12 %  

Graf

4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne28452,99 %35,32 %  
Rozhodně ne13425 %16,67 %  
Spíše ano11220,9 %13,93 %  
Rozhodně ano61,12 %0,75 %  

Graf

5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano27751,68 %34,45 %  
Spíše ano17232,09 %21,39 %  
Spíše ne7814,55 %9,7 %  
Rozhodně ne91,68 %1,12 %  

Graf

6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne23844,4 %29,6 %  
Rozhodně ne12924,07 %16,04 %  
Spíše ano12723,69 %15,8 %  
Rozhodně ano427,84 %5,22 %  

Graf

7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?

(možno zaškrtnout více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velkoplošné digitální reklamy (LED obrazovky, LED billboardy,..)33261,94 %41,29 %  
Velkoplošné statické reklamy (billboardy, bigboardy,..)29254,48 %36,32 %  
Velkoplošné reklamy na budovách (plachty, fasády,..)28553,17 %35,45 %  
Citilighty (prosvětlené reklamní panely)15128,17 %18,78 %  
Nezakazoval/a bych žádnou z forem venkovní reklamy9718,1 %12,06 %  
Reklamní polepy autobusů a tramvají8014,93 %9,95 %  
Reklamní plakáty6712,5 %8,33 %  
Reklama na městském mobiliáři (zastávky MHD, lavičky, odpadkové koše,..)6712,5 %8,33 %  
Vývěsní cedule a výlohy obchodů244,48 %2,99 %  
Je důležité, aby se dbalo na historický a přírodní ráz. Tedy aby reklamní plochy nenarušovaly příliš krajinu či historická centra.10,19 %0,12 %  
předvolební konstrukce ve tvaru kvádru s reklamou na všech 4 svých stranách10,19 %0,12 %  
Nezakázat,ale omezit množství10,19 %0,12 %  
především zákaz u silnic - ruší bezpečnost provozu, dále na esteticky nevhodných místech, významných prostranstvím. účelem mj. regulace/redukce vizuálního smogu10,19 %0,12 %  
vsechy a povolil bych udavani10,19 %0,12 %  
záleží na vhodnosti umístění v prostoru10,19 %0,12 %  
Nezakazavala bych reklamu, spíš mi přijde, že je nevkusně a vlastně i dost neefektivně umístěná, překrývá se s jinými, někdy i užitečnými a relevantními informacemi. Soukromý zájem převládá nad respektem k okolí. Čili bych byla spíš pro nějakou regulaci umístění.10,19 %0,12 %  
Reklamní plakáty mi nevadí, jsou-li umisťovány na k tomu určené plochy. Pro historické centrum Prahy by omezení měla být přísnější. Denně se pohybuji na Starém Městě a reklamy ho vyloženě hyzdí. Z mého pohledu jde především o "áčka", koberce, propagační plastiky a lidi v šílených kostýmech - tedy vše, co ubírá prostor na ulici, o reklamní tabule místo oken, zbytečně velké vývěsní štíty i o hlasitou (a s Prahou naprostou nesouvisející) hudbu. Také by měly být regulovány úpravy fasády v přízemí a barva jejího nátěru, aby dům nepůsobil jako podivná koláž. 10,19 %0,12 %  
velkoplošné rekamy, které se otáčejí10,19 %0,12 %  
Víc než forma mi vadí lokace. 10,19 %0,12 %  
Reklama by mela byt vkusnejsi!!!10,19 %0,12 %  
pouze tam, kde reklama ohrožuje bezpečnou dopravu10,19 %0,12 %  
ale nevím jestli bych to chtěla vyloženě zakázat, spíš omezit10,19 %0,12 %  
Spiše mě občas vadí obsah. Casto jsou moralne spatne vedou ke konzumismu hedonismu. 10,19 %0,12 %  
Vsechny na dopravnich komunikacich10,19 %0,12 %  
Více postihovat tzv černý výlep.10,19 %0,12 %  
rozdavani letaku10,19 %0,12 %  
černý výlep, rozdávání letáků, hromádky nerozdaných letáků10,19 %0,12 %  
sololity10,19 %0,12 %  
Nevím...10,19 %0,12 %  
Plachty na budovách jedině, když se opravují10,19 %0,12 %  
Reklamy na památkách (např. na Národním Muzeu, kdy hyzdila celé Václavské náměstí)10,19 %0,12 %  
Zakázala bych všechny světelné reklamy, ty ruší prostředí nejvíce.10,19 %0,12 %  
spíše než plošný zákaz bych uvítala regulaci formy10,19 %0,12 %  
Reklama na sloupech veřejného osvětlení, zejména na magistrále. 10,19 %0,12 %  
Procento pokryti vyloh10,19 %0,12 %  

Graf

8. Jak vnímáte množství billboardů u silnic a dálnic v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je jich příliš mnoho55669,15 %69,15 %  
Je jich přiměřeně23328,98 %28,98 %  
Mohlo by jich být více151,87 %1,87 %  

Graf

9. Věnujete při řízení pozornost billboardům u silnic a dálnic?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne33942,16 %42,16 %  
Spíše ano20125 %25 %  
Neřídím13516,79 %16,79 %  
Rozhodně ne9311,57 %11,57 %  
Rozhodně ano364,48 %4,48 %  

Graf

10. Myslíte si, že jsou billbordy u silnic a dálnic nebezpečné, protože odpoutávají pozornost od řízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano33441,54 %41,54 %  
Spíše ano29036,07 %36,07 %  
Spíše ne13516,79 %16,79 %  
Nevím253,11 %3,11 %  
Rozhodně ne202,49 %2,49 %  

Graf

11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně ano36345,15 %45,15 %  
Spíše ano25631,84 %31,84 %  
Spíše ne14918,53 %18,53 %  
Rozhodně ne364,48 %4,48 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena49161,07 %61,07 %  
Muž31338,93 %38,93 %  

Graf

13. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 3431338,93 %38,93 %  
18 - 2419424,13 %24,13 %  
35 - 4411614,43 %14,43 %  
45 - 54799,83 %9,83 %  
55 - 64607,46 %7,46 %  
Měně jak 18323,98 %3,98 %  
Více jak 64101,24 %1,24 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské39148,63 %48,63 %  
Střední s maturitou29436,57 %36,57 %  
Základní435,35 %5,35 %  
Vyšší odborné394,85 %4,85 %  
Vyučen/a374,6 %4,6 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Bydlíte v Praze?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je jí příliš mnoho na otázku 2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je jí přiměřeně na otázku 2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ne na otázku 4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Citilighty (prosvětlené reklamní panely) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezakazoval/a bych žádnou z forem venkovní reklamy na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na městském mobiliáři (zastávky MHD, lavičky, odpadkové koše,..) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní plakáty na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní polepy autobusů a tramvají na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velkoplošné statické reklamy (billboardy, bigboardy,..) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vývěsní cedule a výlohy obchodů na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?

  • odpověď Je jí příliš mnoho:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ne na otázku 4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velkoplošné statické reklamy (billboardy, bigboardy,..) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Citilighty (prosvětlené reklamní panely) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní polepy autobusů a tramvají na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?

3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?

  • odpověď Rozhodně ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?

  • odpověď Rozhodně ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?

  • odpověď Velkoplošné digitální reklamy (LED obrazovky, LED billboardy,..):
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Citilighty (prosvětlené reklamní panely) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
  • odpověď Velkoplošné statické reklamy (billboardy, bigboardy,..):
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?

  • odpověď Rozhodně ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Bydlíte v Praze?

2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?

3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?

4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?

5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?

6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?

8. Jak vnímáte množství billboardů u silnic a dálnic v ČR?

9. Věnujete při řízení pozornost billboardům u silnic a dálnic?

10. Myslíte si, že jsou billbordy u silnic a dálnic nebezpečné, protože odpoutávají pozornost od řízení?

11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Bydlíte v Praze?

2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?

3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?

4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?

5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?

6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?

7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?

8. Jak vnímáte množství billboardů u silnic a dálnic v ČR?

9. Věnujete při řízení pozornost billboardům u silnic a dálnic?

10. Myslíte si, že jsou billbordy u silnic a dálnic nebezpečné, protože odpoutávají pozornost od řízení?

11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Jaký je Váš věk?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Coufal, V.Venkovní reklama (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://venkovni-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.