Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
rád bych Vás poprosil o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká venkovní reklamy v Praze a reklamy u silnic a dálnic v ČR. Dotazník je zcela anonymní a data budou zpracována hromadně. Výsledky budou použity pro mou diplomovou práci, která se zabývá regulací venkovní reklamy v České republice.
Odpovědi respondentů
1. Bydlíte v Praze?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
535
66,54 %
66,54 %
Ne
269
33,46 %
33,46 %
2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?
(venkovní reklamou jsou míněny veškeré reklamní plochy v ulicích, parcích, na náměstích, u silnic, atd.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je jí příliš mnoho
406
75,89 %
50,5 %
Je jí přiměřeně
125
23,36 %
15,55 %
Mohlo by jí být více
4
0,75 %
0,5 %
3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
(veřejným prostranstvím jsou míněny všechna náměstí, ulice, parky a další prostory přístupné každému bez omezení)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozhodně ano
282
52,61 %
35,07 %
Spíše ano
166
30,97 %
20,65 %
Spíše ne
79
14,74 %
9,83 %
Rozhodně ne
9
1,68 %
1,12 %
4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
284
52,99 %
35,32 %
Rozhodně ne
134
25 %
16,67 %
Spíše ano
112
20,9 %
13,93 %
Rozhodně ano
6
1,12 %
0,75 %
5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozhodně ano
277
51,68 %
34,45 %
Spíše ano
172
32,09 %
21,39 %
Spíše ne
78
14,55 %
9,7 %
Rozhodně ne
9
1,68 %
1,12 %
6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
238
44,4 %
29,6 %
Rozhodně ne
129
24,07 %
16,04 %
Spíše ano
127
23,69 %
15,8 %
Rozhodně ano
42
7,84 %
5,22 %
7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
(možno zaškrtnout více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Velkoplošné digitální reklamy (LED obrazovky, LED billboardy,..)
Velkoplošné reklamy na budovách (plachty, fasády,..)
285
53,17 %
35,45 %
Citilighty (prosvětlené reklamní panely)
151
28,17 %
18,78 %
Nezakazoval/a bych žádnou z forem venkovní reklamy
97
18,1 %
12,06 %
Reklamní polepy autobusů a tramvají
80
14,93 %
9,95 %
Reklamní plakáty
67
12,5 %
8,33 %
Reklama na městském mobiliáři (zastávky MHD, lavičky, odpadkové koše,..)
67
12,5 %
8,33 %
Vývěsní cedule a výlohy obchodů
24
4,48 %
2,99 %
Je důležité, aby se dbalo na historický a přírodní ráz. Tedy aby reklamní plochy nenarušovaly příliš krajinu či historická centra.
1
0,19 %
0,12 %
předvolební konstrukce ve tvaru kvádru s reklamou na všech 4 svých stranách
1
0,19 %
0,12 %
Nezakázat,ale omezit množství
1
0,19 %
0,12 %
především zákaz u silnic - ruší bezpečnost provozu, dále na esteticky nevhodných místech, významných prostranstvím. účelem mj. regulace/redukce vizuálního smogu
1
0,19 %
0,12 %
vsechy a povolil bych udavani
1
0,19 %
0,12 %
záleží na vhodnosti umístění v prostoru
1
0,19 %
0,12 %
Nezakazavala bych reklamu, spíš mi přijde, že je nevkusně a vlastně i dost neefektivně umístěná, překrývá se s jinými, někdy i užitečnými a relevantními informacemi. Soukromý zájem převládá nad respektem k okolí. Čili bych byla spíš pro nějakou regulaci umístění.
1
0,19 %
0,12 %
Reklamní plakáty mi nevadí, jsou-li umisťovány na k tomu určené plochy. Pro historické centrum Prahy by omezení měla být přísnější. Denně se pohybuji na Starém Městě a reklamy ho vyloženě hyzdí. Z mého pohledu jde především o "áčka", koberce, propagační plastiky a lidi v šílených kostýmech - tedy vše, co ubírá prostor na ulici, o reklamní tabule místo oken, zbytečně velké vývěsní štíty i o hlasitou (a s Prahou naprostou nesouvisející) hudbu. Také by měly být regulovány úpravy fasády v přízemí a barva jejího nátěru, aby dům nepůsobil jako podivná koláž.
1
0,19 %
0,12 %
velkoplošné rekamy, které se otáčejí
1
0,19 %
0,12 %
Víc než forma mi vadí lokace.
1
0,19 %
0,12 %
Reklama by mela byt vkusnejsi!!!
1
0,19 %
0,12 %
pouze tam, kde reklama ohrožuje bezpečnou dopravu
1
0,19 %
0,12 %
ale nevím jestli bych to chtěla vyloženě zakázat, spíš omezit
1
0,19 %
0,12 %
Spiše mě občas vadí obsah. Casto jsou moralne spatne vedou ke konzumismu hedonismu.
Reklamy na památkách (např. na Národním Muzeu, kdy hyzdila celé Václavské náměstí)
1
0,19 %
0,12 %
Zakázala bych všechny světelné reklamy, ty ruší prostředí nejvíce.
1
0,19 %
0,12 %
spíše než plošný zákaz bych uvítala regulaci formy
1
0,19 %
0,12 %
Reklama na sloupech veřejného osvětlení, zejména na magistrále.
1
0,19 %
0,12 %
Procento pokryti vyloh
1
0,19 %
0,12 %
8. Jak vnímáte množství billboardů u silnic a dálnic v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je jich příliš mnoho
556
69,15 %
69,15 %
Je jich přiměřeně
233
28,98 %
28,98 %
Mohlo by jich být více
15
1,87 %
1,87 %
9. Věnujete při řízení pozornost billboardům u silnic a dálnic?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne
339
42,16 %
42,16 %
Spíše ano
201
25 %
25 %
Neřídím
135
16,79 %
16,79 %
Rozhodně ne
93
11,57 %
11,57 %
Rozhodně ano
36
4,48 %
4,48 %
10. Myslíte si, že jsou billbordy u silnic a dálnic nebezpečné, protože odpoutávají pozornost od řízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozhodně ano
334
41,54 %
41,54 %
Spíše ano
290
36,07 %
36,07 %
Spíše ne
135
16,79 %
16,79 %
Nevím
25
3,11 %
3,11 %
Rozhodně ne
20
2,49 %
2,49 %
11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rozhodně ano
363
45,15 %
45,15 %
Spíše ano
256
31,84 %
31,84 %
Spíše ne
149
18,53 %
18,53 %
Rozhodně ne
36
4,48 %
4,48 %
12. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
491
61,07 %
61,07 %
Muž
313
38,93 %
38,93 %
13. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
25 - 34
313
38,93 %
38,93 %
18 - 24
194
24,13 %
24,13 %
35 - 44
116
14,43 %
14,43 %
45 - 54
79
9,83 %
9,83 %
55 - 64
60
7,46 %
7,46 %
Měně jak 18
32
3,98 %
3,98 %
Více jak 64
10
1,24 %
1,24 %
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
391
48,63 %
48,63 %
Střední s maturitou
294
36,57 %
36,57 %
Základní
43
5,35 %
5,35 %
Vyšší odborné
39
4,85 %
4,85 %
Vyučen/a
37
4,6 %
4,6 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Citilighty (prosvětlené reklamní panely) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nezakazoval/a bych žádnou z forem venkovní reklamy na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na městském mobiliáři (zastávky MHD, lavičky, odpadkové koše,..) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní plakáty na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní polepy autobusů a tramvají na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velkoplošné statické reklamy (billboardy, bigboardy,..) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vývěsní cedule a výlohy obchodů na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?
odpověď Je jí příliš mnoho:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ne na otázku 4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velkoplošné statické reklamy (billboardy, bigboardy,..) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Citilighty (prosvětlené reklamní panely) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamní polepy autobusů a tramvají na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
odpověď Rozhodně ano:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
odpověď Rozhodně ano:
2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
odpověď Velkoplošné digitální reklamy (LED obrazovky, LED billboardy,..):
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Citilighty (prosvětlené reklamní panely) na otázku 7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?
odpověď Rozhodně ano:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Bydlíte v Praze?
2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?
3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
8. Jak vnímáte množství billboardů u silnic a dálnic v ČR?
9. Věnujete při řízení pozornost billboardům u silnic a dálnic?
10. Myslíte si, že jsou billbordy u silnic a dálnic nebezpečné, protože odpoutávají pozornost od řízení?
11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
13. Jaký je Váš věk?
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Bydlíte v Praze?
2. Jak vnímáte množství venkovní reklamy v Praze?
3. Narušuje podle Vás venkovní reklama v Praze estetiku veřejného prostranství?
4. Považujete venkovní reklamu v Praze za užitečný zdroj informací?
5. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být přísněji regulována?
6. Myslíte si, že by venkovní reklama v Praze měla být úplně zakázána?
7. Byl/a byste pro zákaz nějaké formy venkovní reklamy v Praze?
8. Jak vnímáte množství billboardů u silnic a dálnic v ČR?
9. Věnujete při řízení pozornost billboardům u silnic a dálnic?
10. Myslíte si, že jsou billbordy u silnic a dálnic nebezpečné, protože odpoutávají pozornost od řízení?
11. Souhlasíte s úplným zákazem billboardů u dálnic a silnic I. třídy v ČR?
12. Jaké je Vaše pohlaví?
13. Jaký je Váš věk?
14. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.