Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Věrnost na trhu kolových nápojů

Věrnost na trhu kolových nápojů

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vendula Compelová
Šetření:11. 02. 2019 - 13. 03. 2019
Počet respondentů:435
Počet otázek (max/průměr):22 / 20.02
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:78,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

věnujte, prosím, několik minut Vašeho času na vyplnění krátkého dotazníku, který slouží výhradně pro účely mé diplomové práce.

Cílem dotazníkového šetření je analýza věrnosti na trhu kolových nápojů.

Tento průzkum je dobrovolný a zcela anonymní.

Předem Vám děkuji za Vaše odpovědi a čas strávený při vyplňování.

 

Vendula Compelová, studentka VŠB-TUO

Odpovědi respondentů

1. Pijete kolové nápoje? (Pokud Vaše odpověď bude „ne“, dotazování se ukončí.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano39490,57 %90,57 %  
ne419,43 %9,43 %  

Graf

2. Jak často konzumujete kolové nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně, jedenkrát měsíčně18045,69 %41,38 %  
Pravidelně, alespoň 1x týdně11228,43 %25,75 %  
Výjimečně, jen párkrát ročně6015,23 %13,79 %  
Velmi často, denně nebo téměř denně4210,66 %9,66 %  

Graf

3. Kde nejčastěji pijete kolové nápoje? Uveďte maximálně 3 možnosti.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na oslavě (narozeniny, Vánoce, Velikonoce, Silvestr, …)25464,47 %58,39 %  
ve fast-foodu (McDonald‘s, Burger King, Domino's, KFC, Kebab ...)20451,78 %46,9 %  
večer venku (bar, diskotéka, club, …)18346,45 %42,07 %  
při sledování TV12631,98 %28,97 %  
v kavárně/restauraci10626,9 %24,37 %  
v práci5413,71 %12,41 %  
ve škole266,6 %5,98 %  
na čerpací stanici174,31 %3,91 %  

Graf

4. Vyberte, který faktor je pro Vás rozhodující při výběru kolového nápoje.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
značka32281,73 %74,02 %  
cena7218,27 %16,55 %  

Graf

5. Ohodnoťte, jak často danou značku kolových nápojů pijete. (1-pravidelně, 2-příležitostně, 3-nikdy)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Coca-Cola16441,62 %37,7 %  
Kofola13935,28 %31,95 %  
Pepsi7318,53 %16,78 %  
RC Cola102,54 %2,3 %  
jiná značka (ARO, Freeway, Tesco Value Cola, …)82,03 %1,84 %  

Graf

7. Značku kolového nápoje si nejčastěji vybíráte podle:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblíbené značky v rodině10326,14 %23,68 %  
Chuti5012,69 %11,49 %  
Podle chuti235,84 %5,29 %  
Názoru přátel, známých174,31 %3,91 %  
Reklamy a podpory prodeje v místě nákupu153,81 %3,45 %  
chuť123,05 %2,76 %  
Reklamy v TV, rádiu, časopise102,54 %2,3 %  
Podle sebe 92,28 %2,07 %  
vlastní zkušenosti71,78 %1,61 %  
chutě61,52 %1,38 %  
Sociálních médií61,52 %1,38 %  
Ceny41,02 %0,92 %  
sebe41,02 %0,92 %  
vlastní chuti41,02 %0,92 %  
dle chutě20,51 %0,46 %  
zvyk20,51 %0,46 %  
Podle toho, co mi chutná20,51 %0,46 %  
Podľa chuti20,51 %0,46 %  
Podle toho co mi chutná20,51 %0,46 %  
co mi chutná20,51 %0,46 %  
podle chutě20,51 %0,46 %  
podle své chuti20,51 %0,46 %  
Podle toho co mi nejvíce chutná10,25 %0,23 %  
aktuální chuti (každá chutná jinak)10,25 %0,23 %  
Dle chuti.10,25 %0,23 %  
Podle chuti, logicky..10,25 %0,23 %  
tvrdého alkoholu, se kterým chuťově ladí10,25 %0,23 %  
A co třeba podle chuti ;)10,25 %0,23 %  
náhodně podle slevových akcí10,25 %0,23 %  
podle chuti, podle sebe10,25 %0,23 %  
Podle vlastních preferencí a výběru v místě, kde jsem. Kofolu piju nejčastěji samotnou (když v baru apod. z nějakého důvodu nechci pít alkohol), Coca Colu pak nejčastěji s rumem nebo jiným alkoholem.10,25 %0,23 %  
Podle toho, co je v akci. :D10,25 %0,23 %  
subjektivně podle chuti10,25 %0,23 %  
Na zaklade svych zkusenosti10,25 %0,23 %  
protože mi chutná?10,25 %0,23 %  
Aktuální akce10,25 %0,23 %  
Chuť, zkušenost 10,25 %0,23 %  
SLEVY10,25 %0,23 %  
to co mají to si dám10,25 %0,23 %  
Chuti?10,25 %0,23 %  
dle vlastní zkušenosti 10,25 %0,23 %  
Chuti a osobních preferencí - chtělo by to uvést i údaje vztahující se na konkrétní osobu, ne pouze faktory působící zvenčí10,25 %0,23 %  
Dostupnosti v baru10,25 %0,23 %  
ničeho10,25 %0,23 %  
Cena pripadne chut10,25 %0,23 %  
Náhodně 10,25 %0,23 %  
Podle toho, jestli mají kofolu a nebo jen CocaColu10,25 %0,23 %  
Podle toho co chutná mě 10,25 %0,23 %  
Podle toho, jak mi chutná, ne? Nechápu, že někdo kupuje něco kvůli okolí a ne kvůli sobě...10,25 %0,23 %  
Ceny a chuti10,25 %0,23 %  
neuvažuji nad tím, vždy řeknu coca colu, že by to bylo reklamou? 10,25 %0,23 %  
podle chuti, sycenosti, důležitá je jemnost nápoje, reklama a názor přátel nehraje absolutně žádnou roli, přece nebudu pít něco, po čem je mi špatně proto, že to pijí ostatní nebo je to cool10,25 %0,23 %  
Podle chuti. (Nelze odeslat pouze s volbou "Jiné", tak jdu experimentovat a zaklikávat další odpovědi, což samozřejmě vystup zpitvoří:(10,25 %0,23 %  
Podle ceny, piju to svinstvo jenom s rumem. 10,25 %0,23 %  
znacku jsem si vybral tak,z e jsem ochutnal vice znacek a jednu si vybral a tu piju10,25 %0,23 %  
cena, chuť10,25 %0,23 %  
Podle svých zkušeností10,25 %0,23 %  
Podle toho na co mám chuť 10,25 %0,23 %  
Na co mám právě chuť10,25 %0,23 %  
Chutná mi nejvíce 10,25 %0,23 %  
Bublinek, Pepsi mi chutná více 10,25 %0,23 %  
Ceně 10,25 %0,23 %  
Jde o chuť, reklamy nebo vliv okolí jsou irelevantní 10,25 %0,23 %  
aktuální nabídce v obchodě10,25 %0,23 %  
chutě?10,25 %0,23 %  
Podle mé chuti 10,25 %0,23 %  
Podle sebe, "nezajímá" mě názor ostatních :-)10,25 %0,23 %  
podle sama sebe10,25 %0,23 %  
Vlastní názor. Vyzkoušela jsem všechny, tato mi chutnala nejvíce.10,25 %0,23 %  
Momentalni chuti a ceny10,25 %0,23 %  
Podle chuti. Cuba Libre jedině Bacardi + Coca Cola. Tuzemák jedině s Kofolou. 10,25 %0,23 %  
Podle sebe, ja udávám trendy u nás v rodině10,25 %0,23 %  
piji pouze jednu10,25 %0,23 %  
Má zkušenost10,25 %0,23 %  
dle chuti10,25 %0,23 %  
svého názoru, bo mám mozek10,25 %0,23 %  
Podle dostupnosti v obchode10,25 %0,23 %  
Dle ceny10,25 %0,23 %  
podle toho, na co mám zrovna chuť, v případě pepsi vs coca cola to, co je zrovna v akci10,25 %0,23 %  
Oblíbené chutě10,25 %0,23 %  
dle sve chuti10,25 %0,23 %  
Vlastni zkusenosti10,25 %0,23 %  
chuti a zkušeností10,25 %0,23 %  
Chuti - která mi právě zachutná, a občas koupím nebo dostanu i jinou10,25 %0,23 %  
co je zrovna v obchodě kam jdu10,25 %0,23 %  
ze zvyku10,25 %0,23 %  
začala mi chutnat - neuznáváte vlastní zkušenost?10,25 %0,23 %  
Má oblíbená značka v poměru k ceně10,25 %0,23 %  
mravnostní politiky firmy10,25 %0,23 %  
coca cola se používá jako lék při nauzee10,25 %0,23 %  
Dle své zkušenosti - chuti10,25 %0,23 %  
Zkušenosti s chutí10,25 %0,23 %  
Osobní preference v chuti 10,25 %0,23 %  
Ze života10,25 %0,23 %  
Co mi nejvíc chutná 10,25 %0,23 %  
Myslím, že je to největší značka kolových nápojů na světě a dle mého má nejlepší chuť.10,25 %0,23 %  
Podle mojí vlastní chuti10,25 %0,23 %  
meme bepis10,25 %0,23 %  
osvědčené chuti 10,25 %0,23 %  
CHUTI!10,25 %0,23 %  
Podle vlastní zkušenosti.10,25 %0,23 %  
chuti, dostupnosti (nabídky v restauraci)10,25 %0,23 %  
Sebe (své chuti)10,25 %0,23 %  
toho, který mi chutná10,25 %0,23 %  
chuti a ceny10,25 %0,23 %  
Přece podle chuti 10,25 %0,23 %  
Rozdíl mezi Colou a Pepsi řeším podle ceny, Kofolu spíš točenou v restauraci.... U předchozí otázky jsem uvedl Kofolu, ale jen proto že tam nebyla nabídka, že mi na značce vysloveně nezáleží 10,25 %0,23 %  
Dostupnosti v miste10,25 %0,23 %  
Ona chuť je docela důležitý faktor.10,25 %0,23 %  
Podle ceny, kdyz uz mam na kolovy napoj tedy chut, tak ai ho rada dam s panakem whiskey, proto vybiiram dle ceny10,25 %0,23 %  
Zkušenosti10,25 %0,23 %  
Co mi chutná.10,25 %0,23 %  
Moje vlastní preference10,25 %0,23 %  
podle toho, co chutná mně - logicky10,25 %0,23 %  
Toho na co mám chuť.10,25 %0,23 %  
chuti, osobních preferencí10,25 %0,23 %  
Coca-colu piju na pomoc trávení , tedy zdravotní důvody.10,25 %0,23 %  
podle zvyku a chuti10,25 %0,23 %  
jen podle sebe10,25 %0,23 %  
podle chuti kterou daný nápoj má10,25 %0,23 %  
svých chuťových preferencí10,25 %0,23 %  
podle toho, zda ji znám a chutná mi10,25 %0,23 %  
momentální chuti10,25 %0,23 %  
osobní zkušenosti10,25 %0,23 %  
mám ji oblíbenou od dětství10,25 %0,23 %  
vlastní uvážení10,25 %0,23 %  
Jak mi chutná 10,25 %0,23 %  
Své preference10,25 %0,23 %  
Své chuti10,25 %0,23 %  
Nabídky (bar), osobní zkušenost10,25 %0,23 %  

Graf

8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Coca-Cola: 26 Kč18246,19 %41,84 %  
Kofola: 26 Kč12531,73 %28,74 %  
Pepsi: 26 Kč7719,54 %17,7 %  
RC Cola: 26 Kč102,54 %2,3 %  

Graf

9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola: 23 Kč14436,55 %33,1 %  
Coca-Cola: 26 Kč13233,5 %30,34 %  
Pepsi: 23 Kč9223,35 %21,15 %  
RC Cola: 20 Kč266,6 %5,98 %  

Graf

10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola: 23 Kč16441,62 %37,7 %  
Coca-Cola: 26 Kč13634,52 %31,26 %  
Pepsi: 25 Kč7318,53 %16,78 %  
RC Cola: 23 Kč215,33 %4,83 %  

Graf

11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola: 21 Kč21855,33 %50,11 %  
Coca-Cola: 28 Kč8922,59 %20,46 %  
Pepsi: 26 Kč6416,24 %14,71 %  
RC Cola: 22 Kč235,84 %5,29 %  

Graf

12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Coca-Cola: 26 Kč15940,36 %36,55 %  
Kofola: 24 Kč15639,59 %35,86 %  
Pepsi: 27 Kč4411,17 %10,11 %  
RC Cola: 22 Kč358,88 %8,05 %  

Graf

13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola: 23 Kč18346,45 %42,07 %  
Coca-Cola: 28 Kč9724,62 %22,3 %  
Pepsi: 25 Kč7519,04 %17,24 %  
RC Cola: 21 Kč399,9 %8,97 %  

Graf

14. Představte si následující situaci. Jste v restauraci / baru a Vaše oblíbená značka kolového nápoje není dostupná. Jak se zachováte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dám si jinou dostupnou značku kolového nápoje.21253,81 %48,74 %  
Dám si jiný typ nealkoholického nápoje (voda, džus, ...).18045,69 %41,38 %  
Nedám si žádný nápoj.20,51 %0,46 %  

Graf

15. Představte si, že jste na párty s přáteli, kde se pije rum (whisky) s kolovým nápojem, ale Vaše oblíbená značka kolového nápoje není k dispozici. Jak se zachováte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dám si rum s méně oblíbenou značkou kolového nápoje.27269,04 %62,53 %  
Dám si jiný druh nealkoholického nápoje.6516,5 %14,94 %  
Nepiji alkoholické nápoje.5714,47 %13,1 %  

Graf

16. Představte si, že jste v supermarketu a značka kolového nápoje, která NENÍ Vaše oblíbená je prodávána za akční (výrazně nižší) cenu. Jak se zachováte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupím si svou oblíbenou značku kolového nápoje, ačkoliv je za obvyklou cenu.15639,59 %35,86 %  
Koupím si konkurenční značku kolového nápoje, protože je prodávána za akční cenu.14536,8 %33,33 %  
Nekoupím si žádný kolový nápoj, počkám si, až bude moje oblíbená značka prodávána za akční cenu.9323,6 %21,38 %  

Graf

17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
a. Považuji se obecně za věrného/ou své oblíbené značce kolového nápoje.2.3451.307
b. Má oblíbená značka kolového nápoje je stejná jako u mých přátel.2.8380.958
c. Má oblíbená značka kolového nápoje je stejná jako u mé rodiny.2.5991.448
d. Když svou oblíbenou značku kolového nápoje v obchodě nenajdu, koupím si jinou.2.9372.065
e. Kvalita kolového nápoje se promítá od jeho ceny.2.8931.461
f. Značka určuje kvalitu kolového nápoje.2.8681.571
g. Rád/a střídám značky kolového nápoje.3.7921.383
h. Jsem věrný/á své značce kolového nápoje, protože je propagována celebritami v reklamních kampaních.4.4590.969
i. Nadále plánuji nakupovat svou oblíbenou značku kolového nápoje.1.7610.811
j. Jsem ochoten/na zaplatit prémiovou cenu za mou oblíbenou značku kolového nápoje.3.0841.645
k. Jsem citlivý/á na změnu ceny mé oblíbené značky kolového nápoje.3.2161.555
l. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože se jedná o tradiční značku s dlouhou historií.3.1071.857
m. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože je to autentická značka s příběhem.3.5581.688
n. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože má atraktivní image a dobrou reputaci.3.2261.794
o. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože aktivně komunikuje se svými zákazníky na sociálních sítích (Facebook, Instagram, …).4.1321.323

Graf

18. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-24 let13634,52 %31,26 %  
25-37 let11027,92 %25,29 %  
15-25 let7218,27 %16,55 %  
38-47 let317,87 %7,13 %  
26-37 let276,85 %6,21 %  
48-57 let123,05 %2,76 %  
58+ let61,52 %1,38 %  

Graf

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské19950,51 %45,75 %  
vysokoškolské17744,92 %40,69 %  
ZŠ, vyučen184,57 %4,14 %  

Graf

20. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena24361,68 %55,86 %  
muž15138,32 %34,71 %  

Graf

21. Země

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká Republika39299,49 %90,11 %  
Španělsko20,51 %0,46 %  

Graf

22. Sociální status

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student14236,04 %32,64 %  
Plný úvazek – duševní práce10225,89 %23,45 %  
Pracující student6416,24 %14,71 %  
Plný úvazek – manuální práce287,11 %6,44 %  
Mateřská dovolená256,35 %5,75 %  
Podnikatel205,08 %4,6 %  
Nezaměstnaný92,28 %2,07 %  
Částečný úvazek41,02 %0,92 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 10 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Ohodnoťte, jak často danou značku kolových nápojů pijete. (1-pravidelně, 2-příležitostně, 3-nikdy)

  • odpověď Pepsi=2:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi h. Jsem věrný/á své značce kolového nápoje, protože je propagována celebritami v reklamních kampaních.=2 na otázku 17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)
  • odpověď RC Cola=3:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pepsi=3 na otázku 5. Ohodnoťte, jak často danou značku kolových nápojů pijete. (1-pravidelně, 2-příležitostně, 3-nikdy)

6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):

  • odpověď Coca-Cola:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Kofola:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 26 Kč na otázku 8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

  • odpověď Coca-Cola: 26 Kč:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola na otázku 6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Pepsi: 26 Kč:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pepsi na otázku 6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pepsi: 27 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

  • odpověď Coca-Cola: 26 Kč:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Kofola: 23 Kč:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 26 Kč na otázku 8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Pepsi: 23 Kč:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pepsi: 27 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

  • odpověď Coca-Cola: 26 Kč:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Kofola: 23 Kč:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 26 Kč na otázku 8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 23 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 24 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Pepsi: 25 Kč:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pepsi: 27 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

  • odpověď Kofola: 21 Kč:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 23 Kč na otázku 10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola na otázku 6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 26 Kč na otázku 8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 23 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 23 Kč na otázku 13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 24 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

  • odpověď Coca-Cola: 26 Kč:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 26 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Kofola: 24 Kč:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 26 Kč na otázku 8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

13. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

  • odpověď Coca-Cola: 28 Kč:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Coca-Cola: 28 Kč na otázku 11. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Kofola: 23 Kč:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 23 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 26 Kč na otázku 8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola na otázku 6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 24 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola: 23 Kč na otázku 10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď Pepsi: 25 Kč:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pepsi: 27 Kč na otázku 12. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
  • odpověď RC Cola: 21 Kč:
    • 10.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi RC Cola: 20 Kč na otázku 9. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.
    • 10.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi RC Cola: 23 Kč na otázku 10. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)

  • odpověď m. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože je to autentická značka s příběhem.=5:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi l. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože se jedná o tradiční značku s dlouhou historií.=5 na otázku 17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)
  • odpověď o. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože aktivně komunikuje se svými zákazníky na sociálních sítích (Facebook, Instagram, …).=5:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi l. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože se jedná o tradiční značku s dlouhou historií.=5 na otázku 17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi m. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože je to autentická značka s příběhem.=5 na otázku 17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi n. Jsem věrný/á své oblíbené značce kolového nápoje, protože má atraktivní image a dobrou reputaci.=5 na otázku 17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)

20. Pohlaví

  • odpověď žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mateřská dovolená na otázku 22. Sociální status
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi h. Jsem věrný/á své značce kolového nápoje, protože je propagována celebritami v reklamních kampaních.=1 na otázku 17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete kolové nápoje? (Pokud Vaše odpověď bude „ne“, dotazování se ukončí.)

2. Jak často konzumujete kolové nápoje?

3. Kde nejčastěji pijete kolové nápoje? Uveďte maximálně 3 možnosti.

4. Vyberte, který faktor je pro Vás rozhodující při výběru kolového nápoje.

5. Ohodnoťte, jak často danou značku kolových nápojů pijete. (1-pravidelně, 2-příležitostně, 3-nikdy)

6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):

7. Značku kolového nápoje si nejčastěji vybíráte podle:

8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

14. Představte si následující situaci. Jste v restauraci / baru a Vaše oblíbená značka kolového nápoje není dostupná. Jak se zachováte?

15. Představte si, že jste na párty s přáteli, kde se pije rum (whisky) s kolovým nápojem, ale Vaše oblíbená značka kolového nápoje není k dispozici. Jak se zachováte?

16. Představte si, že jste v supermarketu a značka kolového nápoje, která NENÍ Vaše oblíbená je prodávána za akční (výrazně nižší) cenu. Jak se zachováte?

17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)

18. Váš věk

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

20. Pohlaví

21. Země

22. Sociální status

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete kolové nápoje? (Pokud Vaše odpověď bude „ne“, dotazování se ukončí.)

2. Jak často konzumujete kolové nápoje?

3. Kde nejčastěji pijete kolové nápoje? Uveďte maximálně 3 možnosti.

4. Vyberte, který faktor je pro Vás rozhodující při výběru kolového nápoje.

5. Ohodnoťte, jak často danou značku kolových nápojů pijete. (1-pravidelně, 2-příležitostně, 3-nikdy)

6. Která značka kolového nápoje je Vaše nejvíce oblíbená (vyberte pouze 1 značku):

7. Značku kolového nápoje si nejčastěji vybíráte podle:

8. Představte si následující nákupní situaci a vyberte jednu značku kolového nápoje, kterou byste si koupil/a.

14. Představte si následující situaci. Jste v restauraci / baru a Vaše oblíbená značka kolového nápoje není dostupná. Jak se zachováte?

15. Představte si, že jste na párty s přáteli, kde se pije rum (whisky) s kolovým nápojem, ale Vaše oblíbená značka kolového nápoje není k dispozici. Jak se zachováte?

16. Představte si, že jste v supermarketu a značka kolového nápoje, která NENÍ Vaše oblíbená je prodávána za akční (výrazně nižší) cenu. Jak se zachováte?

17. Ohodnoťte prosím následující tvrzení na škále od 1 (silně souhlasím) do 5 (silně nesouhlasím)

18. Váš věk

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

20. Pohlaví

21. Země

22. Sociální status

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Compelová, V.Věrnost na trhu kolových nápojů (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vernost-na-trhu-kolovych-nap.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.