Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Virtuální zkušební kabinka

Virtuální zkušební kabinka

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Škardová
Šetření:07. 11. 2023 - 27. 11. 2023
Počet respondentů:103
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.1
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsme studenti VŠE Podnikohospodářské fakulty a rádi bychom Vás jménem našeho týmu poprosili o vyplnění našeho dotazníku na Virtuální zkušební kabinka.

Dotazník je zcela anonymní a bude sloužit jako podklad pro náš společný semestrální projekt předmětu Inovace a podnikání.

Předem Vám moc děkujeme za ochotu a Váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete oblečení online?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9794,17 %94,17 %  
ne65,83 %5,83 %  

Graf

2. Jak často nakupujete online?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň 3x za půlrok5250,49 %50,49 %  
Jednou za měsíc2928,16 %28,16 %  
Jednou za 14 dní1312,62 %12,62 %  
Každý týden76,8 %6,8 %  
Několikrát do týdne21,94 %1,94 %  

Graf

3. Máte zkušenosti s virtuální realitou (VR)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5351,46 %51,46 %  
ano5048,54 %48,54 %  

Graf

4. Kdybyste měli možnost vyzkoušet oblečení online prostřednictvím VR, využili byste ji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7168,93 %68,93 %  
ne3231,07 %31,07 %  

Graf

5. Na stupnici od 1 do 5, jak atraktivní je pro vás myšlenka vyzkoušení oblečení v prostředí virtuální reality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 (nejvíce atraktivní)2625,24 %25,24 %  
42221,36 %21,36 %  
32120,39 %20,39 %  
21817,48 %17,48 %  
1 (nejméně atraktivní)1615,53 %15,53 %  

Graf

6. Jaké vlastnosti by podle vás měla mít VR aplikace pro zkoušení oblečení, aby byla uživatelsky přívětivá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká kvalita grafiky a realistická vizualizace7673,79 %73,79 %  
Pohodlná a realistická interakce s oblečením6361,17 %61,17 %  
Možnost změny velikosti a střihu oblečení5957,28 %57,28 %  
Snadná navigace a uživatelsky přívětivé ovládání5755,34 %55,34 %  
Podpora pro různé tělesné typy a preference5755,34 %55,34 %  
Přesné měření oblečení5351,46 %51,46 %  
Realistická simulace pohybu a tkaniny4038,83 %38,83 %  
neexistence10,97 %0,97 %  
nevím10,97 %0,97 %  
.10,97 %0,97 %  
neláká mě10,97 %0,97 %  
Já ji nechu využít10,97 %0,97 %  

Graf

7. Myslíte si, že by používání VR (virtuální reality) při výběru oblečení mohlo zvýšit vaši jistotu v konečném výběru produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7168,93 %68,93 %  
ne3231,07 %31,07 %  

Graf

8. Jaké máte obavy týkající se používání VR technologie pro zkoušení oblečení? (např. soukromí, složitost, náklady na hardware)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zkreslení proporcí (nepřesné zobrazení)5757 %55,34 %  
Soukromí2929 %28,16 %  
Složité ovládání44 %3,88 %  
Cena22 %1,94 %  
Asi všechno z toho, ale nejvíc soukromí 11 %0,97 %  
Že oblečení ve skutečnosti padne jinak než ve VR11 %0,97 %  
nemám žádné obavy11 %0,97 %  
Všechny výše uvedené11 %0,97 %  
všechny uvedené11 %0,97 %  
Nemám VR headset -> velké HW požadavky na uživatele 11 %0,97 %  
Nakup VR zarizeni11 %0,97 %  
soukromí, složitost, náklady na hardware11 %0,97 %  

Graf

9. Jak důležitá je pro vás ochrana osobních údajů při používání takových aplikací?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi důležitá4543,69 %43,69 %  
Důležitá3332,04 %32,04 %  
Neutrální přístup2221,36 %21,36 %  
Nedůležitá32,91 %2,91 %  

Graf

10. Máte nějaké další komentáře nebo nápady týkající se zkoušení oblečení ve VR?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ano.

Asi největší obavu bych měla, že to nebude odpovídat realitě

Jak je to se spodním oblečením či čepicí a doplňkama, jako třeba rukavice?

Je to hovadina, stejně nakonec nepřijde přesně to, co objednáte - už kvůli rozlišení barev monitoru!

Je to opravdu skvělý nápad. :-)

Je to určitě zajímavá myšlenka, ovšem otázkou je, kromě třeba otázky soukromí a ochrany dat třeba také to, zda nebude trpět těmi samými neduhy, kterými trpí celý módní průmysl - třeba to, že většina módních firem vůbec nebere v potaz to, že lidé mají různé velikosti a různé typy postav a nic menšího než 36 a většího než 46 pro ně neexistuje, že málokteré e-shopy uvádějí třeba konkrétní rozměry toho kterého kusu oblečení nebo pružnost materiálu - přitom se domnívám že zrovna tohle jsou údaje, které by VR zkušební kabinka nejspíše ke své funkčnosti potřebovala - ale ve výsledku by výběr oblečení online ulehčilo už jenom to, kdyby zákazník měl všechny tyto údaje k dispozici.

Jednak si myslím ze VR nedokaze nasimulovat to jak se v danem oblečení budu cíti (myslim treba materiál atak) a za druhé že bych musel vlastnit VR zarizení doma abych mohl zkouset oblečení online (a VR jeste dlouho neplanuji koupit)

Mám problém sehnat oblečení kvůli svým tělesným proporcím. Pokud bych toto dokázala vyřešit, velmi se tím usnadní nákup jakéhokoliv oblečení. Na to by ale stačilo, kdyby v konfekci existovaly různé střihy podle typu postavy.

ne

Ne

Nemůže to nahradit reálný pocit z vybraného oblečení.

Nezkouším si oblečení naživo kvůli tomu, jak by mi mohlo “slušet”, ale jak bude střih sedět. Nemyslím si, že by VR mohla něco takového ukázat.

Nikdy VR nenahradí realitu

Rozšířenost VR headsetu v ČR není velká.

11. Souhlasíte s tím, abychom Vás kontaktovali pro další možný rozhovor nebo účast ve focus skupině?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7976,7 %76,7 %  
ano2423,3 %23,3 %  

Graf

12. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-306563,11 %63,11 %  
31-401211,65 %11,65 %  
41-5087,77 %7,77 %  
Do 2087,77 %7,77 %  
61 let a více65,83 %5,83 %  
51-6043,88 %3,88 %  

Graf

13. Jaké je vaše pohlaví (sex)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6563,73 %63,11 %  
Muž3736,27 %35,92 %  

Graf

14. V jakém kraji dlouhodobě žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha2524,27 %24,27 %  
Královéhradecký kraj2120,39 %20,39 %  
Pardubický kraj109,71 %9,71 %  
Středočeský kraj98,74 %8,74 %  
Jihomoravský kraj87,77 %7,77 %  
Liberecký kraj54,85 %4,85 %  
Moravskoslezský kraj54,85 %4,85 %  
Kraj Vysočina54,85 %4,85 %  
Plzeňský kraj43,88 %3,88 %  
Ústecký kraj32,91 %2,91 %  
Olomoucký kraj32,91 %2,91 %  
Zlínský kraj21,94 %1,94 %  
Jihočeský kraj21,94 %1,94 %  
Karlovarský kraj10,97 %0,97 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Jaké vlastnosti by podle vás měla mít VR aplikace pro zkoušení oblečení, aby byla uživatelsky přívětivá?

  • odpověď Pohodlná a realistická interakce s oblečením:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou za 14 dní na otázku 2. Jak často nakupujete online?

7. Myslíte si, že by používání VR (virtuální reality) při výběru oblečení mohlo zvýšit vaši jistotu v konečném výběru produktu?

  • odpověď ne:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 (nejméně atraktivní) na otázku 5. Na stupnici od 1 do 5, jak atraktivní je pro vás myšlenka vyzkoušení oblečení v prostředí virtuální reality?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete oblečení online?

2. Jak často nakupujete online?

3. Máte zkušenosti s virtuální realitou (VR)?

4. Kdybyste měli možnost vyzkoušet oblečení online prostřednictvím VR, využili byste ji?

5. Na stupnici od 1 do 5, jak atraktivní je pro vás myšlenka vyzkoušení oblečení v prostředí virtuální reality?

6. Jaké vlastnosti by podle vás měla mít VR aplikace pro zkoušení oblečení, aby byla uživatelsky přívětivá?

7. Myslíte si, že by používání VR (virtuální reality) při výběru oblečení mohlo zvýšit vaši jistotu v konečném výběru produktu?

8. Jaké máte obavy týkající se používání VR technologie pro zkoušení oblečení? (např. soukromí, složitost, náklady na hardware)

9. Jak důležitá je pro vás ochrana osobních údajů při používání takových aplikací?

11. Souhlasíte s tím, abychom Vás kontaktovali pro další možný rozhovor nebo účast ve focus skupině?

12. Kolik vám je let?

13. Jaké je vaše pohlaví (sex)?

14. V jakém kraji dlouhodobě žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete oblečení online?

2. Jak často nakupujete online?

3. Máte zkušenosti s virtuální realitou (VR)?

4. Kdybyste měli možnost vyzkoušet oblečení online prostřednictvím VR, využili byste ji?

5. Na stupnici od 1 do 5, jak atraktivní je pro vás myšlenka vyzkoušení oblečení v prostředí virtuální reality?

6. Jaké vlastnosti by podle vás měla mít VR aplikace pro zkoušení oblečení, aby byla uživatelsky přívětivá?

7. Myslíte si, že by používání VR (virtuální reality) při výběru oblečení mohlo zvýšit vaši jistotu v konečném výběru produktu?

8. Jaké máte obavy týkající se používání VR technologie pro zkoušení oblečení? (např. soukromí, složitost, náklady na hardware)

9. Jak důležitá je pro vás ochrana osobních údajů při používání takových aplikací?

11. Souhlasíte s tím, abychom Vás kontaktovali pro další možný rozhovor nebo účast ve focus skupině?

12. Kolik vám je let?

13. Jaké je vaše pohlaví (sex)?

14. V jakém kraji dlouhodobě žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Škardová, K.Virtuální zkušební kabinka (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://virtualni-zkusebni-kabinka.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.