Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Velmi si vážím toho, že jste si vyhradil/a pár minut svého času na vyplnění mého dotazníku. Je určen všem těm, kteří alespoň jednou za život nakoupili na slevovém portálu. Výsledky výzkumu budou sloužit jako podklad k mé bakalářské práci. Děkuji a přeji krásný den! :-)
Patricie Vindušková, studentka Technické Univerzity v Liberci, fakulty Ekonomiky a managementu služeb
Odpovědi respondentů
1. Které slevové portály (SP) v ČR znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Cestování → otázka č. 8, Gastronomie → otázka č. 12, Krása, zdraví a relaxace (masáže, estetické a dermatologické zákroky,...) → otázka č. 12, Zábava (únikové hry, focení, adrenalinové zážitky,...) → otázka č. 12, Zboží (oblečení, pro děti, elektronika, šperky,...) → otázka č. 12].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cestování
45
37,82 %
37,82 %
Gastronomie
29
24,37 %
24,37 %
Krása, zdraví a relaxace (masáže, estetické a dermatologické zákroky,...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nepoužívám k rezervaci pobytů. (nevyužívám last minute nabídek).
18
40 %
15,13 %
Používám k rezervaci pobytů (využívám last minute nabídky).
17
37,78 %
14,29 %
Nepoužívám, ale mám to v plánu.
9
20 %
7,56 %
Použila jsem, ale nešlo o last minute
1
2,22 %
0,84 %
12. Při koupi slevové nabídky Vás ovlivní:
1 = nejvíce ovlivní, 2= spíše ovlivní, 3= spíše neovlivní 4 = vůbec neovlivní
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Cena/Nabízená sleva
1.513
0.502
Značka zboží/služby (povědomost o značce zboží/služby)
2.294
0.695
Možnost osobního odběru
2.496
0.939
Hodnocení/testování zboží a služeb
1.983
0.823
Přehlednost a dostatek informací o nabídce
1.563
0.465
Podmínky vrácení/reklamace voucheru
2.227
0.848
Reklama
3
0.739
13. Jak moc jsou pro Vás u SP důležité tyto prvky?
1 = nejvíce důležité, 2 = spíše důležité, 3 = spíše nedůležité, 4 = nejméně důležité
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Živý chat na webu (online zákaznická podpora)
3.21
0.838
Zákaznická podpora (např. možnost vrácení peněz za propadnutý voucher apod.)
1.975
0.596
Možnost online rezervace
1.773
0.73
Rozšířené vyhledávací filtry
1.95
0.771
Garance důvěryhodnosti portálu
1.303
0.362
Aktivita na sociálních sítích - soutěže, zveřejňování nabídek,...
2.95
0.737
Věrnostní program
2.672
0.741
Možnost získání kreditů navíc - např. z hodnocení, za narozeniny, kolo štěstí atd.
2.496
1.04
Možnost výměny kreditů za firemní benefity
3.118
0.776
Přidaná hodnota ve formě inspirace (vlastní magazín, blog, články atd.)
3.328
0.607
Možnost mobilní aplikace
3.059
0.862
Účast portálu na charitativních projektech
2.874
0.866
14. Existuje něco, co Vám na SP chybí/nevyhovuje?
Např. nová kategorie zboží/služeb, kterou byste na SP zakoupili apod., nepovinná otázka
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
8
40 %
6,72 %
Ne.
1
5 %
0,84 %
Nic mě nenapadá
1
5 %
0,84 %
Slevomat má snad nejhorší mobilní aplikaci. Žádný pořádný filtry jako na webu
1
5 %
0,84 %
zatím nevím
1
5 %
0,84 %
Mene kvalitnich vyrobku
1
5 %
0,84 %
myslím že ne, třeba na slevomatu se dá sehnat kde co
1
5 %
0,84 %
nová kategorie služeb - slevy na prostitutky
1
5 %
0,84 %
ne tak casty osobni odber, nevraceni penez
1
5 %
0,84 %
někdy příliš dlouhé popisky
1
5 %
0,84 %
ostatní odpovědi
Více nabídek i mimo Prahu Vegetariánské nabídky, potraviny nenapadá mě
3
15 %
2,52 %
15. V čem naopak spatřujete hlavní výhodu nakupování na SP než na běžném eshopu/v cestovní kanceláři (agentuře)?
Nepovinné
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Cena
4
9,3 %
3,36 %
v ceně
2
4,65 %
1,68 %
Je to levnější
2
4,65 %
1,68 %
Nižší cena, rychlejší
1
2,33 %
0,84 %
Dobrou.
1
2,33 %
0,84 %
Poznám spoustu nových produktů a za dobré ceny
1
2,33 %
0,84 %
Více nabídek na jednom místě - služby i produkty, akce, zábava, odpočinek atd
1
2,33 %
0,84 %
pestrost nabízených produktů, nabídek
1
2,33 %
0,84 %
Jednoduchost
1
2,33 %
0,84 %
Různorodost a inovativnost nabídky.
1
2,33 %
0,84 %
ostatní odpovědi
Vetsi informovanost o ruznych druzich akci Upřímně řečeno jsem na SP nakoupila pouze jednou, jednalo se tehdy o dobročinný příspěvek (tj. nekoupila jsem si žádnou službu ani výrobek) a udělala jsem to proto, že jiná možnost přispění na ten konkrétní účel nebyla. Slevy, jednoduchá přístupnost nabídek Ruznorodost nabidek Hlavním důvodem je objevování neznamich mist, ktere potrebuji inzerovat na slevomatu abx se uzivili Slevy dobrá cena, rychlejší nákup Množství nabidek, různorodost Levnější Mnoho nabídek Pohodlné, rychlé.. Je to z pohodlí domova,i v noci výrazné slevy Najmä zľavy a zaujímavé ponuky na jednom mieste. Nemusím mať rozkliknutých milión iných stránok. je to levnější, snažší rezervace většinou porovnávám, jestli je to opravdu cenově výhodné a na SP to výhodnější je. každá kačka dobrá:) Zkušenost s novými službami či produktem obcas vyhodne akce při nákupu pobytu - už kompletní balíček služeb za dobrou cenu, která není nikde jinde, objevení nových míst a podpora cestovního ruchu mimo sezonu pohodlnost, nikdo mě nezahlcuje tím co nechci přehlednější nabídka Uceleny produkt (balicek sluzeb) Nemusím sama vybírat destinaci a k tomu další přidružené služby. Jak u cestování, tak i služeb je to vše v balíčku a nemusím nad tím víc přemýšlet. Větší výběr, akční nabídky v lepší cenové nabídce Recenze, nižší cena Zaručená sleva Pocit toho, že jsem nakoupila levně, i když to tak nemusí být :))
28
65,12 %
23,53 %
16. Jaký je Váš vztah k emailům s akčními (slevovými) nabídkami neboli newsletters?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Odebírám je a občas se podivám
50
42,02 %
42,02 %
Neodebírám je, protože mě obtěžují
40
33,61 %
33,61 %
Neodebírám je
29
24,37 %
24,37 %
17. Vybavujete si, kde jste naposledy viděl/a reklamu na slevový portál a jaký to byl?
např. bannerová reklama, reklama před videem, TV, radio,...
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
8
14,29 %
6,72 %
Facebook
4
7,14 %
3,36 %
Nevim
3
5,36 %
2,52 %
Bannerová reklama
3
5,36 %
2,52 %
Internet
1
1,79 %
0,84 %
Všude.
1
1,79 %
0,84 %
Slevomat - Facebook
1
1,79 %
0,84 %
reklama na FB, Slevomat
1
1,79 %
0,84 %
nevzpomenu si
1
1,79 %
0,84 %
Na youtube - Slevomat
1
1,79 %
0,84 %
ostatní odpovědi
Sociální sítě, reklama před videem Slevomat, reklama na FB Nevybavuju Asi včera, ale nevím který to byl Včera sledovat Radio Bannerova reklama, videoreklama -yt slevomat příspěvek na FB TV Slevomat, cca měsíc zpátky Youtube Slevomat Nevybavuji byla to reklama vedle zpráv a pak na fb na youtube na slevomat asi na FB, prostě jako reklama, ne, že bych to sledovala.. Neviděla TV reklama na Slevomat Nespomenu si reklama na youtube před videem, příspěvek na facebooku mezi příspěvky mých známých TV, slevomat na seznamu na internetu Převážně na YouTube před videem na slevomat Youtube-slevomat Slevomat, internet reklama na facebooku, newsletter Banner Instagram slevomat, solna jeskyne Slevomat v TV Vybavuji si pouze ve formě newsletterů, TV jinak nemám a v prohlížeči mám zapnutý add block. reklama na internetu
32
57,14 %
26,89 %
18. Vaše bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [do 1 999 obyvatel → otázka č. 20, 2 000 - 4 999 obyvatel → otázka č. 20, 5 000 - 19 999 obyvatel → otázka č. 20, 20 000 - 49 999 obyvatel → otázka č. 19, 50 000 - 99 999 obyvatel → otázka č. 19, nad 100 000 obyvatel → otázka č. 20, Hlavní město Praha → otázka č. 20].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavní město Praha
27
22,69 %
22,69 %
nad 100 000 obyvatel
27
22,69 %
22,69 %
do 1 999 obyvatel
23
19,33 %
19,33 %
20 000 - 49 999 obyvatel
12
10,08 %
10,08 %
5 000 - 19 999 obyvatel
12
10,08 %
10,08 %
50 000 - 99 999 obyvatel
10
8,4 %
8,4 %
2 000 - 4 999 obyvatel
8
6,72 %
6,72 %
19. Uvítali byste více slevových nabídek v místě Vašeho bydliště?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
19
86,36 %
15,97 %
ne
3
13,64 %
2,52 %
20. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
101
84,87 %
84,87 %
Muž
18
15,13 %
15,13 %
21. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19 - 30 let
96
80,67 %
80,67 %
31 - 45 let
19
15,97 %
15,97 %
46 - 60 let
2
1,68 %
1,68 %
61 a více let
1
0,84 %
0,84 %
do 18 let
1
0,84 %
0,84 %
22. Váš přibližný měsíční příjem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 10 000
37
31,09 %
31,09 %
20 001 - 30 000
26
21,85 %
21,85 %
15 001 - 20 000
21
17,65 %
17,65 %
10 001 - 15 000
20
16,81 %
16,81 %
30 001 - 40 000
9
7,56 %
7,56 %
více než 40 001
6
5,04 %
5,04 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slever.cz na otázku 1. Které slevové portály (SP) v ČR znáte?
4. Používáte slevové agregátory (vyhledávače) k vyhledávání nabídek?
odpověď Ano:
5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Skrz.cz na otázku 5. Který slevový agregátor (vyhledávač) používáte nejčastěji?
7. V jaké kategorii NEJČASTĚJI nakupujete?
odpověď Cestování:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Wellness pobyty na otázku 9. Jaký druh pobytu nejčastěji nakupujete?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nepoužívám k rezervaci pobytů. (nevyužívám last minute nabídek). na otázku 11. Funkci online rezervace pobytů na SP:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám k rezervaci pobytů (využívám last minute nabídky). na otázku 11. Funkci online rezervace pobytů na SP:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, dávám přednost klasickým cestovními kancelářím/agenturám na otázku 10. Využil/a byste pro nákup exotické dovolené takové nabídky slevového portálu?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nejčastěji cestuji na vlastní pěst. na otázku 10. Využil/a byste pro nákup exotické dovolené takové nabídky slevového portálu?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokud mne nabídka zaujme, tak ano. na otázku 10. Využil/a byste pro nákup exotické dovolené takové nabídky slevového portálu?
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tuzemsku na otázku 8. Častěji na slevovém portálu nakupujete pobyty v:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Víkendové pobyty na otázku 9. Jaký druh pobytu nejčastěji nakupujete?
8. Častěji na slevovém portálu nakupujete pobyty v:
odpověď Tuzemsku:
3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nejčastěji cestuji na vlastní pěst. na otázku 10. Využil/a byste pro nákup exotické dovolené takové nabídky slevového portálu?
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Wellness pobyty na otázku 9. Jaký druh pobytu nejčastěji nakupujete?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Které slevové portály (SP) v ČR znáte?
2. Na kterém SP nakupujete nejčastěji?
3. Co je důvodem nejčastějšího nákupu právě na Slevomatu?
4. Používáte slevové agregátory (vyhledávače) k vyhledávání nabídek?
5. Který slevový agregátor (vyhledávač) používáte nejčastěji?
6. Jak často zhruba nakupujete na SP?
7. V jaké kategorii NEJČASTĚJI nakupujete?
8. Častěji na slevovém portálu nakupujete pobyty v:
9. Jaký druh pobytu nejčastěji nakupujete?
10. Využil/a byste pro nákup exotické dovolené takové nabídky slevového portálu?
11. Funkci online rezervace pobytů na SP:
12. Při koupi slevové nabídky Vás ovlivní:
13. Jak moc jsou pro Vás u SP důležité tyto prvky?
16. Jaký je Váš vztah k emailům s akčními (slevovými) nabídkami neboli newsletters?
18. Vaše bydliště:
19. Uvítali byste více slevových nabídek v místě Vašeho bydliště?
20. Vaše pohlaví:
21. Váš věk:
22. Váš přibližný měsíční příjem:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Které slevové portály (SP) v ČR znáte?
2. Na kterém SP nakupujete nejčastěji?
3. Co je důvodem nejčastějšího nákupu právě na Slevomatu?
4. Používáte slevové agregátory (vyhledávače) k vyhledávání nabídek?
5. Který slevový agregátor (vyhledávač) používáte nejčastěji?
6. Jak často zhruba nakupujete na SP?
7. V jaké kategorii NEJČASTĚJI nakupujete?
8. Častěji na slevovém portálu nakupujete pobyty v:
9. Jaký druh pobytu nejčastěji nakupujete?
10. Využil/a byste pro nákup exotické dovolené takové nabídky slevového portálu?
11. Funkci online rezervace pobytů na SP:
12. Při koupi slevové nabídky Vás ovlivní:
13. Jak moc jsou pro Vás u SP důležité tyto prvky?
16. Jaký je Váš vztah k emailům s akčními (slevovými) nabídkami neboli newsletters?
18. Vaše bydliště:
19. Uvítali byste více slevových nabídek v místě Vašeho bydliště?
20. Vaše pohlaví:
21. Váš věk:
22. Váš přibližný měsíční příjem:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.