Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv médií na subkultury

Vliv médií na subkultury

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:František Lhotka
Šetření:23. 02. 2017 - 05. 03. 2017
Počet respondentů:98
Počet otázek (max/průměr):16 / 8.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplňění dotazníku na téma vliv médií na subkultury.

Termín subkultury byl používán již ve 40. letech 20. století ve společenských vědách a to hned v několika významech. Jednak byl tento termín užíván k označení typologické kategorie, čili dílčí varianty většího celku. Dalším je protiklad k většímu celku, tedy jako kontrakultura, protože neguje některé hodnoty kultury hlavní. Tento termín má postihovat určité zvláštnosti národa nebo větších skupin a její kulturu, která se liší od ostatních národů a větších skupin a jejich kultur. Nejdůležitějším znakem subkultur je tedy jejich odlišnost od jiných kultur v daném prostoru. Odlišení může být minimální nebo na opak zcela proti hlavní kultuře. Faktory mohou být například povolání, věk, pohlaví, náboženství, etnika, zájmy, sociální a ekonomický status a tak dále. 

Předpona „sub“ má ukazovat odlišnost od hlavních mainstreamových skupin společnosti. Skupiny lidí, kteří jsou součástí subkultury, sdílí stejné hodnoty a normy, v kterých se rozcházejí s dominantní společností. Znamená to tedy, že členové subkultur sdílí stejný a srozumitelný pohled na svět.

Odpovědi respondentů

1. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let4646,94 %46,94 %  
26 - 30 let2020,41 %20,41 %  
30 let a více1919,39 %19,39 %  
15 - 18 let1212,24 %12,24 %  
do 15 let11,02 %1,02 %  

Graf

2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou4242,86 %42,86 %  
Vysoká škola4141,84 %41,84 %  
Základní škola1010,2 %10,2 %  
Vyšší odborná škola33,06 %3,06 %  
Střední škola bez maturity/učiliště22,04 %2,04 %  

Graf

3. Jaký je Váš status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student3737,76 %37,76 %  
Zaměstnaný3636,73 %36,73 %  
Jiná varianta1313,27 %13,27 %  
Student v zaměstnání1212,24 %12,24 %  

Graf

4. Jste členem subkultury?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5051,02 %51,02 %  
Ano4848,98 %48,98 %  

Graf

5. Jak jste se poprvé seznámili s Vaši subkulturou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Přes přáteleotázka č. 7, Přes rodinuotázka č. 7, Sámotázka č. 7, Přes médiaotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sám2345,1 %23,47 %  
Přes přátele2039,22 %20,41 %  
Přes rodinu611,76 %6,12 %  
Přes média23,92 %2,04 %  

Graf

6. Přes které médium jste se seznámili s Vaši subkulturou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Noviny/časopisy133,33 %1,02 %  
Internet133,33 %1,02 %  
Televize133,33 %1,02 %  

Graf

7. Jak dlouho jste členem subkultury?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 roky a více3981,25 %39,8 %  
Do 1 roku510,42 %5,1 %  
1 - 2 roky48,33 %4,08 %  

Graf

8. Jaký je Váš nejčastější zdroj pro získání informací o subkulturách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet4389,58 %43,88 %  
Noviny/časopisy24,17 %2,04 %  
Televize24,17 %2,04 %  
Rozhlas12,08 %1,02 %  

Graf

9. Jak dlouho trávíte čas získáváním informací o subkulturách během dne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 1 hodiny3879,17 %38,78 %  
2 až 3 hodiny612,5 %6,12 %  
3 a více48,33 %4,08 %  

Graf

10. Ovlivňují média vaší subkulturu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2756,25 %27,55 %  
Ano2143,75 %21,43 %  

Graf

11. Jak média ovlivňují Vaši subkulturu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

internet

Ovlivňují styl oblečení a ukazují subkulturu více veřejnosti. Přidává to subkultuře na popularitě.

podporování předsudků a stereotypů o mé subkultuře, šíření zpráv, sdílení novinek

překrucují informace o skupině lidí

Reaguji na zkreslené informace.

V modním průmyslu.

vytvářejí zkreslený pohled

vytváří její obraz u většinové společnosti

vyvolávají paniku

12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4185,42 %41,84 %  
Ne714,58 %7,14 %  

Graf

13. Důvěřujete médiím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3775,51 %37,76 %  
Ano1224,49 %12,24 %  

Graf

14. Jakému médiu důvěřujete nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize541,67 %5,1 %  
Noviny/časopisy433,33 %4,08 %  
Internet216,67 %2,04 %  
Rozhlas18,33 %1,02 %  

Graf

15. Jaká média sledujete více?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Domácí3775,51 %37,76 %  
Zahraniční1224,49 %12,24 %  

Graf

16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet2551,02 %25,51 %  
Televize2448,98 %24,49 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jaký je Váš status?

  • odpověď Student:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 18 let na otázku 1. Kolik Vám je let?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní škola na otázku 2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

4. Jste členem subkultury?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes přátele na otázku 5. Jak jste se poprvé seznámili s Vaši subkulturou?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 roky a více na otázku 7. Jak dlouho jste členem subkultury?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 8. Jaký je Váš nejčastější zdroj pro získání informací o subkulturách?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 1 hodiny na otázku 9. Jak dlouho trávíte čas získáváním informací o subkulturách během dne?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Důvěřujete médiím?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahraniční na otázku 15. Jaká média sledujete více?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Ovlivňují média vaší subkulturu?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Ovlivňují média vaší subkulturu?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize na otázku 16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Domácí na otázku 15. Jaká média sledujete více?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 13. Důvěřujete médiím?

8. Jaký je Váš nejčastější zdroj pro získání informací o subkulturách?

  • odpověď Internet:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 roky a více na otázku 7. Jak dlouho jste členem subkultury?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Ovlivňují média vaší subkulturu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 13. Důvěřujete médiím?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahraniční na otázku 15. Jaká média sledujete více?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?

9. Jak dlouho trávíte čas získáváním informací o subkulturách během dne?

  • odpověď Do 1 hodiny:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Ovlivňují média vaší subkulturu?

12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?

  • odpověď Ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 10. Ovlivňují média vaší subkulturu?

15. Jaká média sledujete více?

  • odpověď Domácí:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přes přátele na otázku 5. Jak jste se poprvé seznámili s Vaši subkulturou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik Vám je let?

2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

3. Jaký je Váš status?

4. Jste členem subkultury?

5. Jak jste se poprvé seznámili s Vaši subkulturou?

7. Jak dlouho jste členem subkultury?

8. Jaký je Váš nejčastější zdroj pro získání informací o subkulturách?

9. Jak dlouho trávíte čas získáváním informací o subkulturách během dne?

10. Ovlivňují média vaší subkulturu?

12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?

13. Důvěřujete médiím?

15. Jaká média sledujete více?

16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik Vám je let?

2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?

3. Jaký je Váš status?

4. Jste členem subkultury?

5. Jak jste se poprvé seznámili s Vaši subkulturou?

7. Jak dlouho jste členem subkultury?

8. Jaký je Váš nejčastější zdroj pro získání informací o subkulturách?

9. Jak dlouho trávíte čas získáváním informací o subkulturách během dne?

10. Ovlivňují média vaší subkulturu?

12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?

13. Důvěřujete médiím?

15. Jaká média sledujete více?

16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lhotka, F.Vliv médií na subkultury (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://vliv-media-subkultura.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.