Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv médií na subkultury
Vliv médií na subkultury
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | František Lhotka |
---|---|
Šetření: | 23. 02. 2017 - 05. 03. 2017 |
Počet respondentů: | 98 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 8.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 64,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím Vás o vyplňění dotazníku na téma vliv médií na subkultury.
Termín subkultury byl používán již ve 40. letech 20. století ve společenských vědách a to hned v několika významech. Jednak byl tento termín užíván k označení typologické kategorie, čili dílčí varianty většího celku. Dalším je protiklad k většímu celku, tedy jako kontrakultura, protože neguje některé hodnoty kultury hlavní. Tento termín má postihovat určité zvláštnosti národa nebo větších skupin a její kulturu, která se liší od ostatních národů a větších skupin a jejich kultur. Nejdůležitějším znakem subkultur je tedy jejich odlišnost od jiných kultur v daném prostoru. Odlišení může být minimální nebo na opak zcela proti hlavní kultuře. Faktory mohou být například povolání, věk, pohlaví, náboženství, etnika, zájmy, sociální a ekonomický status a tak dále.
Předpona „sub“ má ukazovat odlišnost od hlavních mainstreamových skupin společnosti. Skupiny lidí, kteří jsou součástí subkultury, sdílí stejné hodnoty a normy, v kterých se rozcházejí s dominantní společností. Znamená to tedy, že členové subkultur sdílí stejný a srozumitelný pohled na svět.
Odpovědi respondentů
1. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 25 let | 46 | 46,94 % | 46,94 % |
26 - 30 let | 20 | 20,41 % | 20,41 % |
30 let a více | 19 | 19,39 % | 19,39 % |
15 - 18 let | 12 | 12,24 % | 12,24 % |
do 15 let | 1 | 1,02 % | 1,02 % |
2. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Střední škola s maturitou | 42 | 42,86 % | 42,86 % |
Vysoká škola | 41 | 41,84 % | 41,84 % |
Základní škola | 10 | 10,2 % | 10,2 % |
Vyšší odborná škola | 3 | 3,06 % | 3,06 % |
Střední škola bez maturity/učiliště | 2 | 2,04 % | 2,04 % |
3. Jaký je Váš status?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 37 | 37,76 % | 37,76 % |
Zaměstnaný | 36 | 36,73 % | 36,73 % |
Jiná varianta | 13 | 13,27 % | 13,27 % |
Student v zaměstnání | 12 | 12,24 % | 12,24 % |
4. Jste členem subkultury?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 50 | 51,02 % | 51,02 % |
Ano | 48 | 48,98 % | 48,98 % |
5. Jak jste se poprvé seznámili s Vaši subkulturou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Přes přátele → otázka č. 7, Přes rodinu → otázka č. 7, Sám → otázka č. 7, Přes média → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sám | 23 | 45,1 % | 23,47 % |
Přes přátele | 20 | 39,22 % | 20,41 % |
Přes rodinu | 6 | 11,76 % | 6,12 % |
Přes média | 2 | 3,92 % | 2,04 % |
6. Přes které médium jste se seznámili s Vaši subkulturou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Noviny/časopisy | 1 | 33,33 % | 1,02 % |
Internet | 1 | 33,33 % | 1,02 % |
Televize | 1 | 33,33 % | 1,02 % |
7. Jak dlouho jste členem subkultury?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 roky a více | 39 | 81,25 % | 39,8 % |
Do 1 roku | 5 | 10,42 % | 5,1 % |
1 - 2 roky | 4 | 8,33 % | 4,08 % |
8. Jaký je Váš nejčastější zdroj pro získání informací o subkulturách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 43 | 89,58 % | 43,88 % |
Noviny/časopisy | 2 | 4,17 % | 2,04 % |
Televize | 2 | 4,17 % | 2,04 % |
Rozhlas | 1 | 2,08 % | 1,02 % |
9. Jak dlouho trávíte čas získáváním informací o subkulturách během dne?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 1 hodiny | 38 | 79,17 % | 38,78 % |
2 až 3 hodiny | 6 | 12,5 % | 6,12 % |
3 a více | 4 | 8,33 % | 4,08 % |
10. Ovlivňují média vaší subkulturu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 27 | 56,25 % | 27,55 % |
Ano | 21 | 43,75 % | 21,43 % |
11. Jak média ovlivňují Vaši subkulturu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
internet
Ovlivňují styl oblečení a ukazují subkulturu více veřejnosti. Přidává to subkultuře na popularitě.
podporování předsudků a stereotypů o mé subkultuře, šíření zpráv, sdílení novinek
překrucují informace o skupině lidí
Reaguji na zkreslené informace.
V modním průmyslu.
vytvářejí zkreslený pohled
vytváří její obraz u většinové společnosti
vyvolávají paniku
12. Překrucují média informace o Vaši subkultuře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 41 | 85,42 % | 41,84 % |
Ne | 7 | 14,58 % | 7,14 % |
13. Důvěřujete médiím?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 14, Ne → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 37 | 75,51 % | 37,76 % |
Ano | 12 | 24,49 % | 12,24 % |
14. Jakému médiu důvěřujete nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Televize | 5 | 41,67 % | 5,1 % |
Noviny/časopisy | 4 | 33,33 % | 4,08 % |
Internet | 2 | 16,67 % | 2,04 % |
Rozhlas | 1 | 8,33 % | 1,02 % |
15. Jaká média sledujete více?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Domácí | 37 | 75,51 % | 37,76 % |
Zahraniční | 12 | 24,49 % | 12,24 % |
16. Jaké médium má podle Vás největší vliv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 25 | 51,02 % | 25,51 % |
Televize | 24 | 48,98 % | 24,49 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.