Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv reklamy na chování spotřebitele

Vliv reklamy na chování spotřebitele

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Kubíková
Šetření:26. 03. 2019 - 16. 04. 2019
Počet respondentů:110
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Simona Kubíková a jsem studentkou 2. ročníku Unerzity Pardubice fakulty ekonomicko-správní. Žádám Vás o vyplnění tohoto dotazníku. Cílem je získat informace o tom, jaký vliv mají reklamy na chování spotřebitele. Celý dotazník Vám zabere asi 2minut a jeho vyplnění je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7971,82 %71,82 %  
muž3128,18 %28,18 %  

Graf

2. Kolik Vám je let

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 398072,73 %72,73 %  
40 - 591917,27 %17,27 %  
pod 20109,09 %9,09 %  
60 a více10,91 %0,91 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední škola s maturitní zkouškou5550 %50 %  
vysokoškolské vzdělání - magisterský studijní program2119,09 %19,09 %  
vysokoškolské vzdělání - bakalářský studijní program1917,27 %17,27 %  
střední škola s výučním listem76,36 %6,36 %  
základní škola54,55 %4,55 %  
vyšší odborná škola32,73 %2,73 %  

Graf

4. Prostřednictvím jakého média Vás reklamy nejvíce ovlivňují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet6357,27 %57,27 %  
TV3834,55 %34,55 %  
tisk76,36 %6,36 %  
rádio21,82 %1,82 %  

Graf

5. Ovlivňuje reklama výběr značky při Vašich nákupech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas5953,64 %53,64 %  
ne4036,36 %36,36 %  
ano1110 %10 %  

Graf

6. Zakázali byste reklamu na cigarety, alkohol a jiné návykové látky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6962,73 %62,73 %  
ne4137,27 %37,27 %  

Graf

7. Proč byste tyto reklamy zakázali?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvůli dětem35,77 %2,73 %  
Je to nevhodné11,92 %0,91 %  
Svádějí člověka na špatnou stranu, podporuji závislosti 11,92 %0,91 %  
Lidé na tyto produkty nebudou tak často myslet11,92 %0,91 %  
zdraví škodlivé a finančně extrémně drahé pro veřejné zdravotní pojištění11,92 %0,91 %  
Zakázala bych všechny reklamy. :)11,92 %0,91 %  
připadá mi morálně sporné propagovat něco, co prokazatelně ničí zdraví a na co se vytváří závislost11,92 %0,91 %  
podporují nežádoucí aktivity11,92 %0,91 %  
Podněcují ke koupi11,92 %0,91 %  
Protože si myslím, že když dejme tomu děti v pubertě uvidí takovou reklamu s produktem co škodí zdraví a svým způsobem se zakazuje, tak je větší šance, že právě pubertaci půjdou a na truc to zkusí. 11,92 %0,91 %  
ostatní odpovědi zakázal bych reklamy celkově
protože jde o výrobky, které ohrožují lidské zdraví
Protože by se neměla dělat reklama na produkt, který ničí lidem zdraví nebo život celkově.
mají špatný vliv
z výchovného hlediska
škodí to zdraví
Propagují škodlivé výrobky, jejichž konzumace má negativní dopad i na nezúčastněné
mohou ovlivnit člověka k jeho nákupu nebo vyzkoušení
Nepřijdou mi vhodné pro mladistvé
propagace návykových látek, ukazování normálnosti nebo až exkluzivity/popularity/zábavnosti
Jsou nezdravé / pro mladistvé nelegální.
1. Kvuli detem, 2. Nepodporuji alkohol ani cigarety
Nelíbí se mi to
na cigarety určitě, na alkohol bych je spíše omezila, aby se vysílaly jen v určitou dobu, ale tady je regulace docela dobá, takže je to v pohodě
Pretože sú to návykové látky
ovlivnění mladistvých
škodlivý vliv na nezletilé
Škodí to! A není z toho žádný užitek. A proč podporovat nezdravé věci? Stačí, že máme špatné životní prostředí...
Věci, které mají na člověka spíše nepříznivý vliv, by neměly být propagovány.
Jsou neetické. Ubližují lidem. Zakázala bych i marketing množství dalších produktů které škodí nejenom zdraví jednotlivců ale celé společnosti a vedou k utrácení peněz z daní atd.
Podporuji velmi ovlivnitelne deti k jejich konzumaci.
pokud je to společensky nepřijatelné, že někdo kouří a pije alkohol, tak by to nemělo být ani v reklamě
Kvůli dětem. Něco vidí, a pak myslí, že je to v pořádku.
Kvůli dětem a mládeži
Aby to.nepodnecovalo lidi k nakupovani techto produktu
nevidím důvod podporovat prodej výrobků poškozujících zdraví, což tabákové výrobky bezesporu jsou. U alkoholu je situace jiná, některé druhy jsou jednoznačně zdraví prospěšné pro skupinu obyvatel netrpící závislostí, tam bych se zaměřila na cílení a lokalitu
platim dane na napravu techto zavislosti, jeste bych pridala hazard!
Stimulují spotřebu a dělají návykovou věc módní a žádoucí
"návykové výrobky" si výrobci díky reklamě přidávají peníze do kapsičky (bez reklamy by tak ti "alkoholici, kuřáci" nepřibývali)
Tyto produkty jsou více či méně zdraví škodlivé, navíc určené pouze (věkem) omezené skupině lidé, nejsem však pro jejich zákaz, ale neměly by být propagovány.
Snížila by se spotřeba a ochránilo zdraví lidí. Chápu ale, že by výrobci i stát přišly neradi o příjem. Takto ovšem hradíme následky z našich daní.
nepřináší užitek jen zisk výrobci a DPH státu
Mohou navádět k užívání
Neměli by se propagovat, také bych zakázala reklamu na maso a mléko
Vsechny bez rozdilu lzou
Nechci vysvětlovat dětem při každé reklamě, že alkohol i zabíjí
Zobrazují pozitivně škodlivé látky, čímž mohou způsobit jejich častější používání.
Motivují lidink větší spotřebě (je to v akci = musíme to koupit)
Jedná se o návykové látky které ovlivňují zdraví a mnohdy i chování lidí
Kažení mravní výchovy mládeže
4076,92 %36,36 % 

Graf

8. Věříte v pravdivost reklamního sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6962,73 %62,73 %  
občas3935,45 %35,45 %  
ano21,82 %1,82 %  

Graf

9. Ovlivňuje Vás více reklama, ve které hraje nějaká známá osobnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8880 %80 %  
občas1210,91 %10,91 %  
ano109,09 %9,09 %  

Graf

10. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7265,45 %65,45 %  
ne3834,55 %34,55 %  

Graf

11. Necháváte se i po této zkušenosti nadále ovlivňovat reklamou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4263,64 %38,18 %  
ano2436,36 %21,82 %  

Graf

12. Když v televizi začne teleshopping...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přepínáte kanály, dokud nenarazíte na nějaký zajímavý pořad9485,45 %85,45 %  
bezmyšlenkovitě sledujete a čekáte, než začne pořad1513,64 %13,64 %  
se zájmem sledujete10,91 %0,91 %  

Graf

13. Už jste si někdy něco objednali z teleshoppingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10898,18 %98,18 %  
ano21,82 %1,82 %  

Graf

14. Byli jste s tímto produktem spokojeni?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2100 %1,82 %  

Graf

15. Obtěžují Vás reklamní letáky ve Vašich poštovních schránkách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4944,55 %44,55 %  
ne4843,64 %43,64 %  
reklamní letáky mi nechodí1311,82 %11,82 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Necháváte se i po této zkušenosti nadále ovlivňovat reklamou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 11. Necháváte se i po této zkušenosti nadále ovlivňovat reklamou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Kolik Vám je let

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Prostřednictvím jakého média Vás reklamy nejvíce ovlivňují?

5. Ovlivňuje reklama výběr značky při Vašich nákupech?

6. Zakázali byste reklamu na cigarety, alkohol a jiné návykové látky?

8. Věříte v pravdivost reklamního sdělení?

9. Ovlivňuje Vás více reklama, ve které hraje nějaká známá osobnost?

10. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

11. Necháváte se i po této zkušenosti nadále ovlivňovat reklamou?

12. Když v televizi začne teleshopping...

13. Už jste si někdy něco objednali z teleshoppingu?

15. Obtěžují Vás reklamní letáky ve Vašich poštovních schránkách?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Kolik Vám je let

3. Nejvyšší dosažené vzdělání

4. Prostřednictvím jakého média Vás reklamy nejvíce ovlivňují?

5. Ovlivňuje reklama výběr značky při Vašich nákupech?

6. Zakázali byste reklamu na cigarety, alkohol a jiné návykové látky?

8. Věříte v pravdivost reklamního sdělení?

9. Ovlivňuje Vás více reklama, ve které hraje nějaká známá osobnost?

10. Už se Vám někdy stalo, že produkt zakoupený na základě shlédnutí reklamy nesplnil Vaše očekávání?

11. Necháváte se i po této zkušenosti nadále ovlivňovat reklamou?

12. Když v televizi začne teleshopping...

13. Už jste si někdy něco objednali z teleshoppingu?

15. Obtěžují Vás reklamní letáky ve Vašich poštovních schránkách?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kubíková, S.Vliv reklamy na chování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vliv-reklamy-na-chovani-spot.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.