Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv slevových portálů na cestovní ruch

Vliv slevových portálů na cestovní ruch

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Klečková
Šetření:29. 12. 2016 - 28. 01. 2017
Počet respondentů:206
Počet otázek (max/průměr):18 / 18.09
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentknou vysoké školy obchodní v Praze a studuji obor cestovní ruch. Tímto bych Vás ráda požádala o vyplnění dotazníku k mojí diplomové práci s názvem: Vliv slevových portálu na cestovní ruch.

Velmi Vám děkuji za vyplnění dotazníku.

Barbora Klečková

Odpovědi respondentů

1. V jaké jste věkové kategorii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let10852,17 %52,43 %  
27-40 let7234,78 %34,95 %  
40-50 let157,25 %7,28 %  
nad 50 let125,8 %5,83 %  

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15574,88 %75,24 %  
muž5225,12 %25,24 %  

Graf

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské10952,66 %52,91 %  
středoškolské s maturitou8440,58 %40,78 %  
středoškolské bez maturity83,86 %3,88 %  
základní62,9 %2,91 %  

Graf

4. Jaký portál je pro Vás nejoblíbenější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Slevomat15976,81 %77,18 %  
Hyperslevy5426,09 %26,21 %  
Pepa2813,53 %13,59 %  
Hledám spíše přes agregátory (Skrz, Slevydnes a jiné)2713,04 %13,11 %  
Jiný2512,08 %12,14 %  
Slever41,93 %1,94 %  
Slevoking31,45 %1,46 %  

Graf

5. Jak často na slevových portálech nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou či dvakrát do roka (na vánoce či narozeniny)9947,83 %48,06 %  
Jednou za několik měsíců7033,82 %33,98 %  
Jednou do měsíce3114,98 %15,05 %  
Jednou týdně73,38 %3,4 %  

Graf

6. Jakou částku většinou utratíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 500 Kč7636,71 %36,89 %  
501-1 000 Kč6631,88 %32,04 %  
1 001 - 3 000 Kč4923,67 %23,79 %  
3 001-5 000 Kč136,28 %6,31 %  
nad 5 000 Kč31,45 %1,46 %  

Graf

7. V jakém segmentu nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cestování (ČR)9646,38 %46,6 %  
Gastro8239,61 %39,81 %  
Wellness a fitness5828,02 %28,16 %  
Zážitky5727,54 %27,67 %  
Zboží5325,6 %25,73 %  
Kosmetika3014,49 %14,56 %  
Kultura2411,59 %11,65 %  
Cestování (zahraničí)209,66 %9,71 %  
Ostatní115,31 %5,34 %  
Zábava, únikové hry10,48 %0,49 %  
Moda10,48 %0,49 %  
Čištění interiéru auta, doplnění klimatizace, apod.10,48 %0,49 %  
Nejčastěji slevový kupon do restaurace10,48 %0,49 %  
nenakupuji přes ně vůbec. taková varianta tu úplně chybí10,48 %0,49 %  
fotoknihy10,48 %0,49 %  

Graf

8. Pokud uvažujete o dovolené v ČR či zahraničí, hledáte i na slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14067,63 %67,96 %  
ne6732,37 %32,52 %  

Graf

9. Spousta slevových portálů již zkrachovalo, ovlivnilo to Vaše rozhodnutí nakupovat na slevových portálech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nemám z toho strach7837,68 %37,86 %  
ano, jsem ostražitější6430,92 %31,07 %  
ne, ani jsem to nezaznamenal/a6330,43 %30,58 %  
ano, přišel/přišla jsem kvůli tomu i o své peníze20,97 %0,97 %  

Graf

10. Pokud byste nakupoval/a pobytový balíček v ČR, co je pro Vás v rámci balíčku důležité?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vstup na volnočasovou aktivitu (bazén, bruslení, muzeum)12560,39 %60,68 %  
wellness11756,52 %56,8 %  
polopenze10249,28 %49,51 %  
all inclusive (nápoje i strava)4320,77 %20,87 %  
snídaně4220,29 %20,39 %  
degustace (víno, pivo, pálenka)3516,91 %16,99 %  
jiné209,66 %9,71 %  
plná penze188,7 %8,74 %  
bez stravy62,9 %2,91 %  

Graf

11. Na kolik nocí by Váš balíček měl být?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-3 noci15072,46 %72,82 %  
4-6 nocí4521,74 %21,84 %  
7 a více nocí125,8 %5,83 %  

Graf

12. Jakou částku jste ochotni utratit za pobytový balíček v ČR na víkend pro 2 osoby bez slevového portálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 4 000 Kč13163,29 %63,59 %  
do 2 000 Kč4421,26 %21,36 %  
do 7 000 Kč2713,04 %13,11 %  
více, než 7 000 Kč52,42 %2,43 %  

Graf

13. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12459,9 %60,19 %  
ne8340,1 %40,29 %  

Graf

14. Pokud byste uvažovali o vycestování do zahraničí, co preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zájezd (ubytování, doprava a další služby)17082,13 %82,52 %  
výlet (pouze doprava a průvodce, bez ubytování)3717,87 %17,96 %  

Graf

15. Pokud byste vyrazili přes slevové portály do zahraničí, jaký typ pobytu byste hledali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
poznávací (města a kultura)8641,55 %41,75 %  
u moře5325,6 %25,73 %  
wellness pobyty (např. lázně v Budapešti)4320,77 %20,87 %  
na horách178,21 %8,25 %  
jiný62,9 %2,91 %  
silvestrovský20,97 %0,97 %  

Graf

16. Jakou částku jste ochotni utratit za prodloužený víkend v zahraničí pro 2 osoby bez slevových portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 7 000 Kč8641,55 %41,75 %  
do 10 000 Kč5526,57 %26,7 %  
do 4 000 Kč5526,57 %26,7 %  
10 000-20 000104,83 %4,85 %  
více10,48 %0,49 %  

Graf

17. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10651,21 %51,46 %  
ano10148,79 %49,03 %  

Graf

18. V případě, že díky slevovému portálu ušetříte, jste ochotni na místě zaplatit za další služby? (oběd, wellness, další výlet atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, 1000 Kč6631,88 %32,04 %  
ano, 2000 Kč4320,77 %20,87 %  
spíše ano2612,56 %12,62 %  
ne2411,59 %11,65 %  
ano2210,63 %10,68 %  
ano, více, než 3000 Kč157,25 %7,28 %  
spíše ne115,31 %5,34 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nad 50 let na otázku 1. V jaké jste věkové kategorii?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jaké jste věkové kategorii?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký portál je pro Vás nejoblíbenější?

5. Jak často na slevových portálech nakupujete?

6. Jakou částku většinou utratíte?

7. V jakém segmentu nakupujete nejčastěji?

8. Pokud uvažujete o dovolené v ČR či zahraničí, hledáte i na slevových portálech?

9. Spousta slevových portálů již zkrachovalo, ovlivnilo to Vaše rozhodnutí nakupovat na slevových portálech?

10. Pokud byste nakupoval/a pobytový balíček v ČR, co je pro Vás v rámci balíčku důležité?

11. Na kolik nocí by Váš balíček měl být?

12. Jakou částku jste ochotni utratit za pobytový balíček v ČR na víkend pro 2 osoby bez slevového portálu?

13. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

14. Pokud byste uvažovali o vycestování do zahraničí, co preferujete?

15. Pokud byste vyrazili přes slevové portály do zahraničí, jaký typ pobytu byste hledali?

16. Jakou částku jste ochotni utratit za prodloužený víkend v zahraničí pro 2 osoby bez slevových portálů?

17. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

18. V případě, že díky slevovému portálu ušetříte, jste ochotni na místě zaplatit za další služby? (oběd, wellness, další výlet atd.)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jaké jste věkové kategorii?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

3. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jaký portál je pro Vás nejoblíbenější?

5. Jak často na slevových portálech nakupujete?

6. Jakou částku většinou utratíte?

7. V jakém segmentu nakupujete nejčastěji?

8. Pokud uvažujete o dovolené v ČR či zahraničí, hledáte i na slevových portálech?

9. Spousta slevových portálů již zkrachovalo, ovlivnilo to Vaše rozhodnutí nakupovat na slevových portálech?

10. Pokud byste nakupoval/a pobytový balíček v ČR, co je pro Vás v rámci balíčku důležité?

11. Na kolik nocí by Váš balíček měl být?

12. Jakou částku jste ochotni utratit za pobytový balíček v ČR na víkend pro 2 osoby bez slevového portálu?

13. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

14. Pokud byste uvažovali o vycestování do zahraničí, co preferujete?

15. Pokud byste vyrazili přes slevové portály do zahraničí, jaký typ pobytu byste hledali?

16. Jakou částku jste ochotni utratit za prodloužený víkend v zahraničí pro 2 osoby bez slevových portálů?

17. Utratili byste stejnou částku i na slevovém portále?

18. V případě, že díky slevovému portálu ušetříte, jste ochotni na místě zaplatit za další služby? (oběd, wellness, další výlet atd.)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Klečková, B.Vliv slevových portálů na cestovní ruch (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://vliv-slevovych-portalu-na-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.