Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv "značky kvality potravin" na nákupní rozhodování zákazníků

Vliv "značky kvality potravin" na nákupní rozhodování zákazníků

Povědomí o značkách kvality potravin
Podle čeho si vybíráte při nakupování potraviny? Všímáte si značek kvality?

(cca 3 minuty, dotazník pro bakalářskou práci)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Simona Suchá
Šetření:11. 01. 2022 - 24. 01. 2022
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):24 / 18.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:40,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník se věnuje povědomí o značkách kvality potravin, jak českých tak evropských, jimiž jsou vybrané potraviny označeny, a nákupnímu chováním spotřebitelů při nákupu těchto potravin. 

Výsledky dotazníku budou využity pro moji seminární práci zabývající vlivem značky kvality na rozhodování spotřebitele při nákupu potravin

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5777,03 %77,03 %  
Muž1722,97 %22,97 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 - 352635,14 %35,14 %  
36 - 452533,78 %33,78 %  
46 - 55810,81 %10,81 %  
56 -6568,11 %8,11 %  
18 - 2556,76 %6,76 %  
66 a více45,41 %5,41 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské3547,3 %47,3 %  
Střední s maturitou2837,84 %37,84 %  
Střední bez maturity912,16 %12,16 %  
Základní22,7 %2,7 %  

Graf

4. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vesnice2939,19 %39,19 %  
Velkoměsto (Praha, Brno, Olomouc aj..)2432,43 %32,43 %  
Větší město (Kladno, Slaný aj.)1621,62 %21,62 %  
Město22,7 %2,7 %  
Menší město, cca 23 tisíc obyvatel11,35 %1,35 %  
malé město11,35 %1,35 %  
menší město11,35 %1,35 %  

Graf

5. V současné době se řadíte mezi..

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnance4155,41 %55,41 %  
Matka / otec na mateřské dovolené1317,57 %17,57 %  
OSVČ / Podnikatel79,46 %9,46 %  
Studující a zároveň pracující56,76 %6,76 %  
V důchodu45,41 %5,41 %  
Student22,7 %2,7 %  
Nezaměstnaný22,7 %2,7 %  

Graf

6. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
60 001 - 70 000 Kč1317,57 %17,57 %  
50 001 - 60 000 Kč1114,86 %14,86 %  
80 001 Kč a více1013,51 %13,51 %  
40 001 Kč - 50 000 Kč1013,51 %13,51 %  
30 001 Kč - 40 000 Kč1013,51 %13,51 %  
20 001 Kč - 30 000 Kč810,81 %10,81 %  
10 001 Kč - 20 000 Kč79,46 %9,46 %  
70 001 - 80 000 Kč45,41 %5,41 %  
do 10 000 Kč11,35 %1,35 %  

Graf

7. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42635,14 %35,14 %  
21925,68 %25,68 %  
31520,27 %20,27 %  
5 a více810,81 %10,81 %  
168,11 %8,11 %  

Graf

8. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Diskontní prodejny (Lidl, Penny Market aj.)2837,84 %37,84 %  
Supermarket2027,03 %27,03 %  
E-shop (Košík.cz, Rohlík.cz, iTesco aj.)1013,51 %13,51 %  
Hypermarket1013,51 %13,51 %  
Malé venkovské prodejny (Coop, Bala, JIP, Vietnamci)34,05 %4,05 %  
jak kdy11,35 %1,35 %  
scuk, farmářské trhy11,35 %1,35 %  
podle potřeby11,35 %1,35 %  

Graf

9. Podle čeho se rozhodujete při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena4054,05 %54,05 %  
Akční nabídky3547,3 %47,3 %  
Znalosti značky3344,59 %44,59 %  
Zvyku3141,89 %41,89 %  
Vnímané kvality2533,78 %33,78 %  
"Značka kvality potravin"1824,32 %24,32 %  
Vizuální atraktivity výrobku45,41 %5,41 %  
Kombinace kvality, znacky, ceny a zkusenost11,35 %1,35 %  
složení výrobku, původ surovin11,35 %1,35 %  
potřeby11,35 %1,35 %  
složení11,35 %1,35 %  
Dostupnost11,35 %1,35 %  
Předchozí zkušenosti11,35 %1,35 %  

Graf

10. Zajímate se o kvalitu Vámi nakupovaných potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Ne → konec dotazníku, Někdyotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5168,92 %68,92 %  
Někdy1824,32 %24,32 %  
Ne56,76 %6,76 %  

Graf

11. Podle čeho vybíráte / hodnotíte kvalitu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Složení výrobku4971,01 %66,22 %  
Původ3753,62 %50 %  
Znalost značky výrobku3144,93 %41,89 %  
Zvyk1826,09 %24,32 %  
Cena1826,09 %24,32 %  
Doporučení od rodiny / známých1521,74 %20,27 %  
Balení výrobku57,25 %6,76 %  
Je to mix... Většinou řeším složení, původ... Pokud výrobek znám a byli jsme spokojení už většinou u něj zůstávám a neexperimentuji. Pokud mi někdo něco doporučí, vyzkouším... Značka pro mne není ani tak důležitá, nemám problém s nákupem třeba privátních značek... 11,45 %1,35 %  
Slozeni, puvod, znalost a zvyk11,45 %1,35 %  
hodnocení kvality typu DTest, A dost! apod.11,45 %1,35 %  
Moc to nepoznám :)11,45 %1,35 %  

Graf

12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?

Hodnotu 10 zvolte u té potraviny, u které řešíte její kvalitu nejvíce, hodnotu 1 naopak u té, u které řešíte kvalitu nejméně. Každou hodnotu (1-10) lze použít jen 1x. Tedy pokud už byla zvolena např. 10, nelze tuto hodnotu zvolit u dalších potravin. Je to jako seřazení věcí za sebou.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Maso / uzeniny8.297.655
Ovoce / zelenina7.5076.279
Mléčné výrobky6.8414.076
Vejce6.3335.324
Sladkosti4.3484.372
Nápoje4.3193.435
Dochucovadla3.8415.583
Alkohol3.6386.115
Káva / čaj5.2325.888
Hotová jídla / polotovary4.6529.734

Graf

13. Vybavíte si pod pojmem "značka kvality potravin" některou z uvedených značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasa5579,71 %74,32 %  
Regionální potravina3855,07 %51,35 %  
Česká potravina2942,03 %39,19 %  
Bio produkt z ekologického zemědělství2637,68 %35,14 %  
Chráněné označení původu1724,64 %22,97 %  
Chráněné zeměpisné označení1115,94 %14,86 %  
Žádnou z uvedených45,8 %5,41 %  
Zaručeně tradiční speciality45,8 %5,41 %  

Graf

14. Volíte při výběru potravin spíše potraviny označené "značka kvality potravin"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas, není to ale impulz k upřednostnění takového výrobku před koupí výrobku, který znám3246,38 %43,24 %  
Občas, je to pro mě impulz k nákupu právě takového výrobku1521,74 %20,27 %  
Nikdy1014,49 %13,51 %  
Vždy, označení je pro mě důležitým faktorem811,59 %10,81 %  
Volil / a bych, ale mé finanční možnosti to nedovolují45,8 %5,41 %  

Graf

15. Zajímate se o "značku kvality potravin" u výrobků, které nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 16, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3652,17 %48,65 %  
Ne3347,83 %44,59 %  

Graf

16. Kde jste se o "značce kvality potravin" dozvěděli poprvé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V obchodě na produktech1027,78 %13,51 %  
Odborné články v časopisech / novinách822,22 %10,81 %  
Internet (odborné články, vyhledávání)719,44 %9,46 %  
TV reklama513,89 %6,76 %  
Sociální sítě25,56 %2,7 %  
Rodina / přátelé12,78 %1,35 %  
Škola12,78 %1,35 %  
Nevím 12,78 %1,35 %  
Nepamatuju si12,78 %1,35 %  

Graf

17. Víte, kde se na výrobku nachází označení kvality potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na přední straně obalu logem značky kvality2775 %36,49 %  
Nevím616,67 %8,11 %  
Na zadní straně38,33 %4,05 %  

Graf

18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, rád vyzkouším, pokud neznám1644,44 %21,62 %  
Ano, tyto potraviny běžně kupuji a rád / a koupím ve slevě1438,89 %18,92 %  
Ne411,11 %5,41 %  
Ano, moje finanční možnosti jinak nedovolují si takovou potravinu koupit25,56 %2,7 %  

Graf

19. Pokud budete mít pozitivní zkušenost s výrobkem označeným "značka kvality potravin", koupíte ji příště i bez akční ceny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3391,67 %44,59 %  
Ne, moje finanční možnosti to nedovolují38,33 %4,05 %  

Graf

20. Jaký původ potravin preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Český původotázka č. 21, Evropský původotázka č. 22, Oba původyotázka č. 23, Je mi to jednootázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Český původ2980,56 %39,19 %  
Oba původy38,33 %4,05 %  
Je mi to jedno38,33 %4,05 %  
Evropský původ12,78 %1,35 %  

Graf

21. Proč právě Český?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podpora domácího zemědělství a ekonomiky2482,76 %32,43 %  
Obecná preference českého původu1448,28 %18,92 %  
Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost)1241,38 %16,22 %  
Nevěřím Evropským výrobkům a jejich kvalitě413,79 %5,41 %  
Žádná zbytečná přeprava 13,45 %1,35 %  

Graf

22. Proč právě Evropský?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přísnější evropské / zahraniční normy1100 %1,35 %  
Kvalitnější produkty1100 %1,35 %  

Graf

23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maso / uzeniny3083,33 %40,54 %  
Vejce2363,89 %31,08 %  
Mléčné výrobky1850 %24,32 %  
Ovoce / zelenina1541,67 %20,27 %  
Káva / čaj411,11 %5,41 %  
Hotová jídla / polotovary38,33 %4,05 %  
Sladkosti25,56 %2,7 %  
Nápoje25,56 %2,7 %  
Alkohol12,78 %1,35 %  

Graf

24. Jaká akce, reklama nebo propagace Vás bude nejvíce motivovat k nákupu potraviny označené "značka kvality potravin"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Akční cena1644,44 %21,62 %  
Vzorky / ochutnávky zdarma1438,89 %18,92 %  
Reklama v místě prodeje (velká označení u těchto výrobků)925 %12,16 %  
Tisková reklama616,67 %8,11 %  
TV reklama513,89 %6,76 %  
Reklama na sociálních sítích513,89 %6,76 %  
Veletrh / výstava411,11 %5,41 %  
Kupón se slevou na tyto výrobky38,33 %4,05 %  
Bannery na internetu25,56 %2,7 %  
Venkovní reklama (Billboard, reklama na zastávkách MHD)12,78 %1,35 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Podle čeho vybíráte / hodnotíte kvalitu potravin?

  • odpověď Původ:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost) na otázku 21. Proč právě Český?

12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?

  • odpověď Alkohol=3:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Káva / čaj=2 na otázku 12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?
  • odpověď Hotová jídla / polotovary=1:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Káva / čaj=2 na otázku 12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?
  • odpověď Maso / uzeniny=10:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce / zelenina=9 na otázku 12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?
  • odpověď Maso / uzeniny=9:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce / zelenina=10 na otázku 12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?

13. Vybavíte si pod pojmem "značka kvality potravin" některou z uvedených značek?

  • odpověď Chráněné označení původu:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chráněné zeměpisné označení na otázku 13. Vybavíte si pod pojmem "značka kvality potravin" některou z uvedených značek?
  • odpověď Regionální potravina:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzorky / ochutnávky zdarma na otázku 24. Jaká akce, reklama nebo propagace Vás bude nejvíce motivovat k nákupu potraviny označené "značka kvality potravin"?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost) na otázku 21. Proč právě Český?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chráněné zeměpisné označení na otázku 13. Vybavíte si pod pojmem "značka kvality potravin" některou z uvedených značek?

15. Zajímate se o "značku kvality potravin" u výrobků, které nakupujete?

  • odpověď Ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi V obchodě na produktech na otázku 16. Kde jste se o "značce kvality potravin" dozvěděli poprvé?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na přední straně obalu logem značky kvality na otázku 17. Víte, kde se na výrobku nachází označení kvality potravin?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, rád vyzkouším, pokud neznám na otázku 18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, tyto potraviny běžně kupuji a rád / a koupím ve slevě na otázku 18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 19. Pokud budete mít pozitivní zkušenost s výrobkem označeným "značka kvality potravin", koupíte ji příště i bez akční ceny?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Český původ na otázku 20. Jaký původ potravin preferujete?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost) na otázku 21. Proč právě Český?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obecná preference českého původu na otázku 21. Proč právě Český?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora domácího zemědělství a ekonomiky na otázku 21. Proč právě Český?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso / uzeniny na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce / zelenina na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vejce na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Akční cena na otázku 24. Jaká akce, reklama nebo propagace Vás bude nejvíce motivovat k nákupu potraviny označené "značka kvality potravin"?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzorky / ochutnávky zdarma na otázku 24. Jaká akce, reklama nebo propagace Vás bude nejvíce motivovat k nákupu potraviny označené "značka kvality potravin"?

17. Víte, kde se na výrobku nachází označení kvality potravin?

  • odpověď Na přední straně obalu logem značky kvality:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, rád vyzkouším, pokud neznám na otázku 18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?

19. Pokud budete mít pozitivní zkušenost s výrobkem označeným "značka kvality potravin", koupíte ji příště i bez akční ceny?

  • odpověď Ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V obchodě na produktech na otázku 16. Kde jste se o "značce kvality potravin" dozvěděli poprvé?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, tyto potraviny běžně kupuji a rád / a koupím ve slevě na otázku 18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce / zelenina na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na přední straně obalu logem značky kvality na otázku 17. Víte, kde se na výrobku nachází označení kvality potravin?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 15. Zajímate se o "značku kvality potravin" u výrobků, které nakupujete?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Maso / uzeniny na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?

20. Jaký původ potravin preferujete?

  • odpověď Český původ:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost) na otázku 21. Proč právě Český?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obecná preference českého původu na otázku 21. Proč právě Český?
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora domácího zemědělství a ekonomiky na otázku 21. Proč právě Český?

21. Proč právě Český?

  • odpověď Podpora domácího zemědělství a ekonomiky:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost) na otázku 21. Proč právě Český?

23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?

  • odpověď Maso / uzeniny:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky na otázku 23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora domácího zemědělství a ekonomiky na otázku 21. Proč právě Český?
  • odpověď Vejce:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké logistické náklady a rychlejší dodání do obchodní sítě (díky tomu předpokládám lepší kvalitu a čerstvost) na otázku 21. Proč právě Český?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Kde žijete?

5. V současné době se řadíte mezi..

6. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

7. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

8. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

9. Podle čeho se rozhodujete při nákupu potravin?

10. Zajímate se o kvalitu Vámi nakupovaných potravin?

11. Podle čeho vybíráte / hodnotíte kvalitu potravin?

12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?

13. Vybavíte si pod pojmem "značka kvality potravin" některou z uvedených značek?

14. Volíte při výběru potravin spíše potraviny označené "značka kvality potravin"?

15. Zajímate se o "značku kvality potravin" u výrobků, které nakupujete?

16. Kde jste se o "značce kvality potravin" dozvěděli poprvé?

17. Víte, kde se na výrobku nachází označení kvality potravin?

18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?

19. Pokud budete mít pozitivní zkušenost s výrobkem označeným "značka kvality potravin", koupíte ji příště i bez akční ceny?

20. Jaký původ potravin preferujete?

21. Proč právě Český?

23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?

24. Jaká akce, reklama nebo propagace Vás bude nejvíce motivovat k nákupu potraviny označené "značka kvality potravin"?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Kde žijete?

5. V současné době se řadíte mezi..

6. Jaký je čistý měsíční příjem Vaší domácnosti?

7. Jaký je počet členů Vaší domácnosti?

8. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

9. Podle čeho se rozhodujete při nákupu potravin?

10. Zajímate se o kvalitu Vámi nakupovaných potravin?

11. Podle čeho vybíráte / hodnotíte kvalitu potravin?

12. U jakých potravin řešíte jejich kvalitu nejvíce?

13. Vybavíte si pod pojmem "značka kvality potravin" některou z uvedených značek?

14. Volíte při výběru potravin spíše potraviny označené "značka kvality potravin"?

15. Zajímate se o "značku kvality potravin" u výrobků, které nakupujete?

16. Kde jste se o "značce kvality potravin" dozvěděli poprvé?

17. Víte, kde se na výrobku nachází označení kvality potravin?

18. Ovlivní Váš nákup akční cena potraviny označené "značka kvality potravin"?

19. Pokud budete mít pozitivní zkušenost s výrobkem označeným "značka kvality potravin", koupíte ji příště i bez akční ceny?

20. Jaký původ potravin preferujete?

21. Proč právě Český?

23. U jakých potravin nejvíce řešíte zemi původu?

24. Jaká akce, reklama nebo propagace Vás bude nejvíce motivovat k nákupu potraviny označené "značka kvality potravin"?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Suchá, S.Vliv "značky kvality potravin" na nákupní rozhodování zákazníků (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://vliv-znacky-kvality-potravin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.