Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
letošní rok končím studium na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění krátkého dotazníku. Získaná data poslouží při psaní diplomové práce, která se zabývá postoji a vnímáním české veřejnosti vůči humorné printové reklamě propagující osobní automobily.
Dotazník je samozřejmě anonymní.
Díky moc za Váš čas a pomoc!
Josef Kolář
Odpovědi respondentů
1. Jakým způsobem byste charakterizoval(a) svůj postoj k tištěné reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Podívám se na ni, ale nevyhledávám ji.
257
55,87 %
55,87 %
Rád(a) se na ni podívám.
102
22,17 %
22,17 %
Nevěnuji ji pozornost
48
10,43 %
10,43 %
Nevadí mi.
47
10,22 %
10,22 %
nic
1
0,22 %
0,22 %
profesní zájem
1
0,22 %
0,22 %
Pokud je graficky zajímavá, ráda si ji prohlédnu. Když mě zaujme design, podívám se, co je to za výrobek.
1
0,22 %
0,22 %
letáky do schránek odmítám, na ulici si je neberu, pouze obcas nahodne necemu venuji pozornost v tisku
1
0,22 %
0,22 %
ráda se podívám, ale nechává mě,jako bývalou studentku reprodukční mediální grafiky, chladnou. zajímá mě tedy hlavně vizuální zpracování
1
0,22 %
0,22 %
vadí mi
1
0,22 %
0,22 %
2. V tištěné reklamě Vás většinou nejvíce zaujme:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
grafické zpracování
204
44,35 %
44,35 %
vtipná pointa
155
33,7 %
33,7 %
propagovaný produkt
78
16,96 %
16,96 %
slogan
17
3,7 %
3,7 %
kombinace všeho
1
0,22 %
0,22 %
celek
1
0,22 %
0,22 %
vyvážená kombinace všeho výše uvedeného
1
0,22 %
0,22 %
asi všetky možnosti naraz
1
0,22 %
0,22 %
to je případ od případu různé
1
0,22 %
0,22 %
nic
1
0,22 %
0,22 %
3. Od tištěné reklamy propagující osobní automobily očekáváte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
originalitu
263
57,17 %
57,17 %
důležité informace
231
50,22 %
50,22 %
pravdivost
227
49,35 %
49,35 %
srozumitelnost
201
43,7 %
43,7 %
vtipnost
148
32,17 %
32,17 %
důvěryhodnost
113
24,57 %
24,57 %
zapamatovatelnost
102
22,17 %
22,17 %
slušnost
49
10,65 %
10,65 %
odlišnost
1
0,22 %
0,22 %
4. Preferujete spíše humornou nebo informativní reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [humornou → otázka č. 5, informativní → otázka č. 6].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
humornou
310
67,39 %
67,39 %
informativní
150
32,61 %
32,61 %
5. Jaký druh humoru Vás v reklamě (nejen tištěné) nejvíce osloví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
satirický humor (výsměšně kritický postoj ke skutečnosti)
158
50,97 %
34,35 %
černý humor
55
17,74 %
11,96 %
erotický humor (humor se sexuálním podtextem)
29
9,35 %
6,3 %
Prohlédněte si, prosím, následující tištěnou reklamu a odpovězte na otázky.
6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
281
61,09 %
61,09 %
ne
179
38,91 %
38,91 %
7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
278
60,43 %
60,43 %
ne
132
28,7 %
28,7 %
nevím
50
10,87 %
10,87 %
8. Co Vás na této reklamě zaujalo?
Známkujte jako ve škole (1-nelepší; 5 nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
kreativita
2.4
1.531
propagovaný produkt
3.487
1.428
zpracování
2.689
1.449
vtipná pointa
2.704
1.781
originalita
2.26
1.651
9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
188
40,87 %
40,87 %
rozhodně ne
179
38,91 %
38,91 %
nevím
66
14,35 %
14,35 %
spíše ano
27
5,87 %
5,87 %
10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
170
36,96 %
36,96 %
spíše ano
125
27,17 %
27,17 %
nevím
92
20 %
20 %
rozhodně ne
59
12,83 %
12,83 %
rozhodně ano
14
3,04 %
3,04 %
Prohlédněte si, prosím, následující tištěnou reklamu a odpovězte na otázky.
11. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
316
68,7 %
68,7 %
ne
144
31,3 %
31,3 %
12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
280
60,87 %
60,87 %
ne
126
27,39 %
27,39 %
nevím
54
11,74 %
11,74 %
13. Co Vás na této reklamě zaujalo?
Známkujte jako ve škole (1-nelepší; 5 nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
kreativita
2.796
1.58
propagovaný produkt
2.77
1.63
zpracování
2.602
1.483
vtipná pointa
3.044
2.072
originalita
2.856
1.827
14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
157
34,13 %
34,13 %
rozhodně ne
133
28,91 %
28,91 %
nevím
94
20,43 %
20,43 %
spíše ano
70
15,22 %
15,22 %
rozhodně ano
6
1,3 %
1,3 %
15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ano
151
32,83 %
32,83 %
spíše ne
106
23,04 %
23,04 %
nevím
105
22,83 %
22,83 %
rozhodně ano
58
12,61 %
12,61 %
rozhodně ne
40
8,7 %
8,7 %
Prohlédněte si, prosím, následující tištěnou reklamu a odpovězte na otázky.
16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
236
51,3 %
51,3 %
ano
224
48,7 %
48,7 %
17. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
272
59,13 %
59,13 %
ne
150
32,61 %
32,61 %
nevím
38
8,26 %
8,26 %
18. Co Vás na této reklamě zaujalo?
Známkujte jako ve škole (1-nelepší; 5 nejhorší)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
kreativita
2.772
2.02
propagovaný produkt
3.288
1.647
zpracování
2.917
1.836
vtipná pointa
2.784
2.439
originalita
2.769
2.112
19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
rozhodně ne
192
41,74 %
41,74 %
spíše ne
154
33,48 %
33,48 %
nevím
76
16,52 %
16,52 %
spíše ano
32
6,96 %
6,96 %
rozhodně ano
6
1,3 %
1,3 %
20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
rozhodně ne
127
27,61 %
27,61 %
spíše ano
122
26,52 %
26,52 %
spíše ne
110
23,91 %
23,91 %
nevím
62
13,48 %
13,48 %
rozhodně ano
39
8,48 %
8,48 %
21. Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ s maturitou
207
45 %
45 %
vysokoškolské
189
41,09 %
41,09 %
vyšší odborné
29
6,3 %
6,3 %
SŠ
18
3,91 %
3,91 %
základní
17
3,7 %
3,7 %
22. Váš hrubý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 15 000 Kč
182
39,57 %
39,57 %
15 000 - 25 000 Kč
124
26,96 %
26,96 %
25 000 - 35 000 Kč
83
18,04 %
18,04 %
45 000 Kč a více
42
9,13 %
9,13 %
35 000 - 45 000 Kč
29
6,3 %
6,3 %
23. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
298
64,78 %
64,78 %
muž
162
35,22 %
35,22 %
24. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18 - 25 let
179
38,91 %
38,91 %
26 - 35 let
150
32,61 %
32,61 %
36 - 45 let
83
18,04 %
18,04 %
46 - 55 let
30
6,52 %
6,52 %
56 - 65 let
11
2,39 %
2,39 %
méně než 18 let
5
1,09 %
1,09 %
66 let a více
2
0,43 %
0,43 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zpracování=1 na otázku 8. Co Vás na této reklamě zaujalo?
7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
odpověď ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
odpověď rozhodně ne:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
odpověď ano:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jakým způsobem byste charakterizoval(a) svůj postoj k tištěné reklamě?
2. V tištěné reklamě Vás většinou nejvíce zaujme:
3. Od tištěné reklamy propagující osobní automobily očekáváte:
4. Preferujete spíše humornou nebo informativní reklamu?
5. Jaký druh humoru Vás v reklamě (nejen tištěné) nejvíce osloví?
6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
8. Co Vás na této reklamě zaujalo?
9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
11. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
13. Co Vás na této reklamě zaujalo?
14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
17. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
18. Co Vás na této reklamě zaujalo?
19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
21. Vaše dosažené vzdělání?
22. Váš hrubý měsíční příjem?
23. Vaše pohlaví?
24. Váš věk?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jakým způsobem byste charakterizoval(a) svůj postoj k tištěné reklamě?
2. V tištěné reklamě Vás většinou nejvíce zaujme:
3. Od tištěné reklamy propagující osobní automobily očekáváte:
4. Preferujete spíše humornou nebo informativní reklamu?
5. Jaký druh humoru Vás v reklamě (nejen tištěné) nejvíce osloví?
6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
8. Co Vás na této reklamě zaujalo?
9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
11. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
13. Co Vás na této reklamě zaujalo?
14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?
17. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?
18. Co Vás na této reklamě zaujalo?
19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
21. Vaše dosažené vzdělání?
22. Váš hrubý měsíční příjem?
23. Vaše pohlaví?
24. Váš věk?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.