Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vybrané trendy městského a venkovského CR zaměřené na generaci Y/Z

Vybrané trendy městského a venkovského CR zaměřené na generaci Y/Z

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Pikartová
Šetření:05. 02. 2019 - 19. 11. 2019
Počet respondentů:785
Počet otázek (max/průměr):26 / 23.44
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-7 PDF-8 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku na téma vybraných trendů v oblasti městského a venkovského turismu. Dotazník je zaměřený na generaci Y a Z, tj. respondenty ve věku 15 až 36 let. Studuji druhý ročník magisterského studia na Provozně ekonomické fakultě, ČZU v Praze.

Odpovědi respondentů

1. Kde nejčastěji hledáte informace o dané destinaci / oblasti, kterou chcete navštívit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přes internet (vyhledávače,…)75596,18 %96,18 %  
doporučení přátel, známých31540,13 %40,13 %  
přes sociální sítě12115,41 %15,41 %  
přes cestovní kancelář / agenturu (katalog,…)769,68 %9,68 %  
v knižních průvodcích729,17 %9,17 %  
v televizi, tisku, rozhlase101,27 %1,27 %  
na veletrzích cestovního ruchu či jiných propagačních akcích40,51 %0,51 %  
google maps, google earh10,13 %0,13 %  
mapy.cz10,13 %0,13 %  
geocaching10,13 %0,13 %  
přes internet (mapy.cz)10,13 %0,13 %  
na webu geocaching.com10,13 %0,13 %  

Graf

2. Jaký způsob dopravy na dovolenou preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
autem50864,71 %64,71 %  
letadlem49863,44 %63,44 %  
vlakem27134,52 %34,52 %  
autobusem13717,45 %17,45 %  

Graf

3. Jak dlouhý bývá Váš pobyt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 - 7 dní49362,8 %62,8 %  
8 - 14 dní39450,19 %50,19 %  
1 - 3 dny22728,92 %28,92 %  
15 - 21 dní648,15 %8,15 %  
22 dní a více283,57 %3,57 %  

Graf

4. V jakém období nejčastěji cestujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
léto66985,22 %85,22 %  
podzim30839,24 %39,24 %  
jaro28936,82 %36,82 %  
zima17922,8 %22,8 %  

Graf

5. Jaký bývá nejčastěji cíl Vaší dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kulturně-poznávací činnost56672,1 %72,1 %  
pasivní odpočinek (rekreace, relaxace, klid,…)54969,94 %69,94 %  
aktivní činnost (jízda na kole, lyžích, zemědělská činnost,…)34844,33 %44,33 %  
nakupování749,43 %9,43 %  
léčebná a lázeňská činnost526,62 %6,62 %  
turistika40,51 %0,51 %  
pracovní dovolená20,25 %0,25 %  
Objevovani kras prirodnich (ne kulturnich)10,13 %0,13 %  
Kombinace pasivního a aktivního odpočinku (turistika, hory)10,13 %0,13 %  
Pivovary10,13 %0,13 %  
nemám dovolenou10,13 %0,13 %  
odpočinek při procházkách10,13 %0,13 %  
táboření10,13 %0,13 %  
dobrodružství, zážitek10,13 %0,13 %  
Zábava, párty, kalby10,13 %0,13 %  
cestovani v blizkosti destinace10,13 %0,13 %  
napůl pasivní odpočinek s poznáváním dané lokality10,13 %0,13 %  
gastronomie10,13 %0,13 %  
Poznávání, prozkoumávání10,13 %0,13 %  
Výdělečný10,13 %0,13 %  
šnorchlujeme,poznáváme památky,místní potraviny a zvířata10,13 %0,13 %  
odpocinek + aktivni cinnost + kultura10,13 %0,13 %  
pracovní10,13 %0,13 %  
Přiroda, ekoturismus10,13 %0,13 %  
fotografování10,13 %0,13 %  
kombinace pasivního a aktivního odpočinku10,13 %0,13 %  
poznání nových klisen10,13 %0,13 %  
vysokohorská turistika10,13 %0,13 %  
na závody10,13 %0,13 %  
S dětmi10,13 %0,13 %  
sex a nabalování cizinek10,13 %0,13 %  
studium jazyka10,13 %0,13 %  
individuální turistika zaměřená na specifické zájmy (geologie, urbex,...)10,13 %0,13 %  
jídlo10,13 %0,13 %  
Turistika, změna prostředí10,13 %0,13 %  
příroda10,13 %0,13 %  

Graf

6. Který typ ubytování preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pokoj s vlastním sociálním zařízením47760,76 %60,76 %  
hotel42253,76 %53,76 %  
apartmán37848,15 %48,15 %  
pension30538,85 %38,85 %  
chata / chalupa28736,56 %36,56 %  
kemp20926,62 %26,62 %  
pokoj se společným sociálním zařízením334,2 %4,2 %  
Hostel70,89 %0,89 %  
Airbnb50,64 %0,64 %  
stan40,51 %0,51 %  
Obytne auto20,25 %0,25 %  
na divoko20,25 %0,25 %  
couchsurfing20,25 %0,25 %  
vlastní auto10,13 %0,13 %  
nemám preferenci10,13 %0,13 %  
pod širákem, kdekoli10,13 %0,13 %  
žádný nepreferuji10,13 %0,13 %  
táboření na černo10,13 %0,13 %  
pronájem lodi10,13 %0,13 %  
nejvíce preferuji přespání u známých, zahraniční destinace proto často vybírám, pokud tam někoho znám/je tam na stáži apod.10,13 %0,13 %  
stanování ve volné přírodě10,13 %0,13 %  
pronájem domu, bytu10,13 %0,13 %  
společná ložnice10,13 %0,13 %  
to je jedno, stejně tam mnoho času netrávím10,13 %0,13 %  
Vlastní 10,13 %0,13 %  
stanování10,13 %0,13 %  
Hostel, airbnb10,13 %0,13 %  
wildcamping10,13 %0,13 %  
Na samotě v přírodě10,13 %0,13 %  
na ubytování nezáleží10,13 %0,13 %  
Hostel, venku10,13 %0,13 %  
U místních 10,13 %0,13 %  
hostel, air bnb10,13 %0,13 %  
pod širákem10,13 %0,13 %  
Pronájem rodinného domu10,13 %0,13 %  
řídím se lokalitou a cenou10,13 %0,13 %  
Spaní v autě10,13 %0,13 %  
stan nebo pod širákem10,13 %0,13 %  
Obytny vuz10,13 %0,13 %  
stan v prirode10,13 %0,13 %  
vlastní soc. zařízení a kuchyň10,13 %0,13 %  
vlastní nemovitost10,13 %0,13 %  
studentska kolej10,13 %0,13 %  
stan v hlubokém lese :) 10,13 %0,13 %  
Bivak u vody10,13 %0,13 %  
u známých a kamarádek či kamarádů10,13 %0,13 %  
cokoliv10,13 %0,13 %  

Graf

7. S kým převážně jezdíte na dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s rodinou48061,15 %61,15 %  
s partnerem / partnerkou42954,65 %54,65 %  
s přáteli33642,8 %42,8 %  
sám / sama9912,61 %12,61 %  
se skupinou (zájezd,…)526,62 %6,62 %  
pracovně20,25 %0,25 %  
S dětmi 10,13 %0,13 %  
Na školení s kolegy10,13 %0,13 %  
se psem10,13 %0,13 %  
Se školou10,13 %0,13 %  
s adamem stibalem10,13 %0,13 %  
Školou10,13 %0,13 %  
s placenou společnicí10,13 %0,13 %  
se psy10,13 %0,13 %  

Graf

8. Jaké formě stravování dáváte na dovolené přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
polopenze (snídaně a večeře)26934,27 %34,27 %  
bez stravování (vlastní příprava,…)22528,66 %28,66 %  
plná penze (snídaně, oběd a večeře)14818,85 %18,85 %  
čtvrt penze (snídaně)14318,22 %18,22 %  

Graf

9. Jakou částku jste ochoten/a utratit za jednu dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10.001,-Kč – 20.000,-Kč41853,25 %53,25 %  
do 10.000,-Kč30839,24 %39,24 %  
20.001,-Kč – 30.000,-Kč19725,1 %25,1 %  
30.001,-Kč – 40.000,-Kč9812,48 %12,48 %  
50.001,-Kč a více587,39 %7,39 %  
40.001,-Kč – 50.000,-Kč455,73 %5,73 %  

Graf

10. Vrátil/a byste se někdy na stejné místo Vaší dovolené?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano66684,84 %84,84 %  
nevím648,15 %8,15 %  
ne557,01 %7,01 %  

Graf

11. Zajímá Vás některý z těchto nových trendů cestovního ruchu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gastronomický turismus (cestování se záměrem konzumace jídla, poznání kultury stolování apod. v dané destinaci / oblasti)31840,51 %40,51 %  
Event turismus (cestování z důvodu akcí, událostí v dané destinaci / oblasti)30839,24 %39,24 %  
Ekoturistika (udržitelná turistika v přírodě - přírodní rezervace, národní parky,…)26333,5 %33,5 %  
Incentivní turistika („dovolená“ placená zaměstnavatelem za pracovní výkon)24030,57 %30,57 %  
Cykloturistika (aktivní cestování v dané oblasti na kole)17922,8 %22,8 %  
Agroturistika (pobyt na farmách / statku)14718,73 %18,73 %  
nezajímá13417,07 %17,07 %  
Nákupní turismus (cestování za účelem nákupu)13016,56 %16,56 %  
Ekoagroturistika (turistika na ekologicky hospodařících farmách)10713,63 %13,63 %  

Graf

12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neúčastnil/a41252,48 %52,48 %  
Event turismus15319,49 %19,49 %  
Cykloturistika13417,07 %17,07 %  
Gastronomický turismus11014,01 %14,01 %  
Nákupní turismus8610,96 %10,96 %  
Ekoturistika8210,45 %10,45 %  
Agroturistika354,46 %4,46 %  
Incentivní turistika283,57 %3,57 %  
Ekoagroturistika141,78 %1,78 %  

Graf

13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

14. Pokud jste se účastnil/a některé ze zmíněných specifických forem cestovního ruchu, jak hodnotíte svůj zážitek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neúčastnil/a41052,23 %52,23 %  
uspokojivý20025,48 %25,48 %  
velmi uspokojivý14618,6 %18,6 %  
nemohu posoudit253,18 %3,18 %  
neuspokojivý40,51 %0,51 %  

Graf

15. Co Vás lákalo / láká / by Vás lákalo na nových trendech cestovního ruchu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

"Plny"zážitek. Ne jen se dívat.

Agroturistika mě velmi láká

aktivita během dovolené a získávání nových zážitků

aktivni dovolena

Aktivní dovolená

Asi jen poznání nových věcí.

c vfgbhnjmk,l.

Cestování na "vlastní pěst", víceméně měkký turismus, návštěva oblastí, které nejsou příliš vyhledávány.

Cykloturistika

Destinace, které jsem ještě nenavštívila, kulturní zvyky a tradice, které neznám ze své země, včetně kuchyně. Památky a zajímavá příroda.

divná otázka - aso záleží na kkonkrétním trendu... neumím tedy odpovědět

Dobrá cena.

Ekoagroturistika - jsem drobný zemědělec a ráda poznávám jejich způsoby Cykloturistika - s partnerem jsme nadšení cyklisti

ekoturistika

Event turismus

farma,agro..Příroda

finanční dostupnost, rozmanité aktivity

gastronomie

Harmonie s přirodou.

Hlavně mít typu Srí Lanka

Hromadné cestování na event autobusem. Kdyby třeba do kölnu jel autobus na gamescom za nižší cenu a přímo tam, aníž by člověk musel přestupovat. (když cestuje bez auta)

Chybí mi tam především poznávání kultury, sociálního prostředí. architektury. Gastro turistika mě láká, nikoliv ale jako primární cíl cesty.

ja bych rada ziskavala zkusenosti a penize na cestach a v cizine

je to něco nového a zároveň poučného

Jet do jiné země na akci, festival... A také jet na farmu, do přírody, pomáhat naší planetě

jezdím individuálně

Jídlo

Katastrofický turismus - např. prohlídka Černobylu

kreativita

Kultura

Levna doprava za jistym cilem

me na tom hlavne neprijde nic novyho, napr. co je noveho na event turismu? ja jsem takhle jezdil uz pred 20 lety a rodice taky :-) a abych odpovedel na otazku - proste jedu nekam za nejakou udalosti, coz je taky fajn

méně dotčené oblasti turismem, individuální přístup k organizaci jednotlivých aktivit v rámci dovolené

Méně komerční hotely, hezčí okolí

Možnost nových zážitků.

Možnost poznat přírodu dané země

možnost spojení užití volného času se "sebezvděláváním", sportem, atd.

možnost vyzkoušet něco nového

Něco nové

Něco nového, zaujaly mě.

Nechápu, většina z vámi popsaných "nových" trendů, nejsou nové.

Nemam rada organizovane cestovani.

Nemyslím si, že tyto "trendy" jsou nové

nemyslím, že je to nový trend, vyhledávám tyto věci již několik let

nepoškozování přírody

nepřipadá mi nový - po horách se chodí odnepaměti

Nevěděla jsem, že je novinka projet týden dovolené na kole.

nevim

Nevím.

nezávazný sex

neznám nové trendy, takže nic Prostě dovolená - vyjet si s rodinou, zapomenout na starosti a odpočinout si od všeho.

nic

Nic

nic

Nic

nic

Nic

Nic na tyto věci nemám finanční prostředky.

nic specifického; destinace samotné

Nic.

nova doba, nove možnosti

Nová neokoukaná místa bez davu turistú

Nová zkusenost, zážitek.

Nová zkušenost

nová zkušenost

Nové možnosti poznávání.

Nové možnosti.

nové poznání, zkušenosti, zážitky

nové poznatky

Nove trendy=prehypovano=mnoho lidi

Nové zážitky

Nové zážitky

Nové zážitky

nové zážitky

Nové zážitky

Nové zážitky

nové zážitky

Nové zážitky a informace

Nové zkušenosti

nové zkušenosti, zážitky, poznání kultury a zvyků

Nový a nevšední zážitky z cestování. Nebýt závislý na organizovaném cestovním ruchu.

NOVÝ ROZMĚR TRÁVENÍ VOLNÉHO ČASU. POZNÁVÁNÍ ZAJÍMAVÉHO A INSPIRATIVNÍHO.

Objevování něčeho nového netradiční formou

Objevovat nová místa s přidanou hodnotou

pobyty s jogou

Podle mě to nejsou nové trendy. Spoustu let takhle cestujeme, akorát se tomu nedávaly takové názvy :).

Pořád mám pocit že by to mohlo být i více organizované a málokdy poskytují komplexní služby,. Napr když někdo potřebuje o zázemí pro děti, i relax, i bazén, i cyklozuristiku anebo skombinovat něco s pobytem na farmě. Často je to buď to nebo ono, buď budu pracovat v nepohodlí v přírodě anebo půjdu za kulturou anebo půjdu na bazén do rezortu, buď dospělí anebo s dětmi, je velmi málo prostor kde jsou služby a vyžití komplexnější .

poznání něčeho nového

poznání něčeho nového, zážitky

Poznani noveho

Poznání, nahlédnutí do jiných kultur, zvyklostí

Poznat něco nového

poznat nová místa a lidi

Poznávání

poznávání a prohlubování vědomostí v daném tématu

Poznávání místních kuchyní a specialit

poznávání nové kultury, míst

Poznavani novych jidel

poznávání nových míst zblízka

poznávání nových věcí, dozvědět se něco zajímavého

Poznávat nové

Propojení například kultury s místní gastronomií, apod.

Rozhodně poznávání místních kuchyní

rozmanitost

rozšíření vědomostí o daném tématu (ekologie) a zodpovědný a udržitelný způsob cestování

sex turismus

Stan

Tak určitě dovolená za pracovní výkon, to by si zasloužil každý, kdo podává dobré výsledky. Když už nemáme 13. plat, tak alespoň tohle.

Téměř nic, využil bych jich jen zcela výjimečně. Jinak preferuji ryze individuální plány do míst s omezeným turistickým ruchem (i když z části využívám nabídky cestovních kanceláří pro dostupnost charterových letů a přijatelná ubytování v okolí bodů zájmu). V minulosti jsem býval v těsném kontaktu různými druhy hospodářských zvířat a pobýval na farmách, takže to pro mne není přínosem. V rezervacích jsou příliš striktní režimy, nákupní turistika v globalizovaném světě je oxymoronem, zejména ve spojitosti s dovolenou a gastronomickým turismem je každá cesta do zahraničí, kde se stravujete na vlastní pěst v místních podnicích.

Transibiřska magistrala

Trávím dovolenou chozením po horách a ježděním na kole, ale to asi nebude cykloturistika. Pokud to znamená, že mi někdo vozí věci a já se vozím na kole ve skupině lidí po trase, kterou mi někdo naplánoval, tak děkuji. Dovolenou si od A do Z plánuji sama s manželem, včetně dopravy, návaznosti spojů, ubytování a stravování, návštěvy památek.

Trochu jiný přístup k poznávání nových věcí

U eko akcí- že podporuji lepší trh než hotel

události

Vesmírný CR

Víno

Všechno, jsem zvědavý človíček, všechno musím vyzkoušet, poznat atd...

vypadnout z města

Vyzkoušet je

vyzkoušet něco nového, nízká cena

Vždycky se mi líbil temný turismus (poznávání míst spojených s válkami atd.)

zajímám se o životní prostředí, tak hledám možnosti kde a co je k dispozici

Zajímavosti

zažít něco nového

Zažít speciální, třeba výroční slavnost v zahraničí

Zážitky

Zážitky

Zážitky a dobrodružství. Odpočinek fyzický, psychický a duševní.

Zážitky, lidi, kultura, jídlo

zážitky, získání nových informací

Změna oproti klasicke dovolene

žažít zase něco jiného, nového a nevšedního

16. Shledáváte nějaká pozitiva u nových forem turismu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-nerozumím otázce, jaká nová forma?-

Ani ne

Ano

ano

Ano

ano

ano

Ano

Ano

Ano, je to neco jine.

Ano, mnohe z nich jsou šetrné k životnímu prostředí

Ano, mohou se jich účastnit skupiny se stejným zájmem.

Ano, pestrost, zajímavost

ano, spousta nezadaných čubiček

ano!

ANO.

Ať se každý realizuje, jak uzná za vhodné. Čím více možností, tím lépe.

Cena

cenoo výhodnejší

Cestování jiným způsobem. Nejedná se tedy jen o klasický kulturně-poznávací cestovní ruch.

Cestovní ruch zaměřující se na ochranu životního prostředí je velice pozitivní

Co nejmenší produkce odpadu

Člověk může navštívit místa, na která by se normálně nevydal (event turismis)

Člověk se někam podívá a spojí to s dalším zážitkem

člověk zabrousí do oblasti, kam by se normálně nedostal

hlubší pochopení souvislostí

Informativní, rozšiřování obzorů

Je to něco nového, jiného, líbí se mi 1 konkrétní zaměření pobytu.

Je to nemco jiného než válení se u moře

Je to nové a neokoukané

je to poučné

Jedině u agroturistika a u ekoagroturistiky- lidé si uvědomí, jaká to je práce.

Jen pro omezené skupiny lidí. Pro typicky městské obyvatele může mít edukativní přínos (eko, agro,..).

Jídlo

Jsou tematicky zaměřené, takže je snadné se zorientovat v nabídkách, když vyhledáte konkrétní typ turismu.

Jsou zmyslplnejsi , poskytují vyžití pro spoustu různých lidí, umí spajet lidi na dovolenych

Kdyby to bylo bez ostatních lidí, tak jo, s nějakou partou fakt ne.

kdyby to bylo negativní tak tam nejezdím

Když to někoho baví, budiž mu přáno.

Lepší poznání kultury

Mi to neprijde jako neco noveho... takze

Môže to byť zaujímavé

možnost spojení užití volného času se "sebezvděláváním", sportem,

Naplánoval by to někdo jiný a ne my

např. agroturismus je velice dobrý pro děti, aby se naučily chovat se správně ke zvířatům a věděly, že mléko nepochází ze supermarketu

ne

Ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne jsou to jen nové názvy starých forem turismu

Ne.

Ne. Jsou to kraviny

Ne. Maximalne, ze vse zaridi za mne.

neberu to jako "novou formu", mám rád jídlo

nedochází ke kumulaci osob na malém prostoru

Někdo di vydělá.

Některé jsou velmi ekologické a zdravé

nemám zkušenost

nemohu posoudit

Nemohu posoudit

Není nová forma turismu, jen objevování "starých" metod a přidání nálepky "Eko" a "Moderní". Pozitivní je tedy širší paleta možností turismu.

nevim

Nevim

nevim

Nevim ne absolvovala jsem

Nové možnosti cestování.

nové zážitky, zkusit něco, co ostatní nezažili

Odklon masy turistů od hlavních památek, poznávání kultury a detailů života více zblízka a za jiných okolností - masová turistika je klamavá a nevypovídá zcela o dané zemi. Ochrana ž. prostředí, udržitelnost. Rozšiřování obzorů.

odvahu nabídnout i dříve nemyslitelné

Ochrana životního prostředí

Otevírá nov možnosti

podpora statkářů a klidná místa na dovolenou

poznání něčeho nového

poznání nových věcí

poznání světa a zkoušení nových věcí, osamostatnění

Poznávání nových kultur, stolování, chutí atd. u gastronomického turismu, je to něco nového...

Poznávání nových věcí a lidí

prave ze je to novinka. Spojeni chutnavky tradicniho jidla a turistiky je super napad !

Pro lidi, pro které je to exotické, to může být zajímavé a navíc pokud je tak zaměžená celá dovolená, tak pak nemusí složitě ještě objednávat a zařizovat něco navíc.

Rozšíření a prohloubeni nabídky. Turismus šitý na tělo.

Rozšíření nabídky

rozšíření povědomí o tom jak se žije jinde

rozšířil se výběr činností v rámci cestování

rozšiřování obzorů, ekologičtější způsoby dovolené

sdílení

Sepjetí s daným prostředím, pochopení toho, jak to "tam", kam návštěvník cestuje, funguje.

Snaha zlepšení okolí, udržení přirozeného, přírodního prostředí.

Široký výběr

Určitě, dochází k rozvoji dalších oblastí pozitivní vliv na další oblasti

Určitě, v současných trendech se hodně klade důraz na ekologii, šetří se voda, lesy, hodně populární jsou biofarmy

Více možností

Víceméně

viz bod 15

volnost

Výhoda je stejně jako u turistiky, že si člověk naplánuje svůj čas, kam pojede, kolik toho ujede. Není závislý na skupině, lidech, nikom.

Výchova k ekologii (např. pro děti)

Vývoj je potřebný.

Vzdělávání

Vzhledem k tomu, že výlety organizuji já, nikoliv někdo za mě, tak nemohu posoudit. Jediné pozitivum na tom vidím to, že lidi, kteří by si netroufli jet někam sami, tak mají širší výběr možností turistiky.

zajímavější nabídky

Zajímavost, nevšednost.

zajištění zázemí dovolené a tím usnadnění zájemci o tuto dovolenou s jejím organizováním a také se samotným pobytem

Způsob, jak se dozvědět něco nového

Zvýšení zájmu u jinak možná ne příliš oblíbených či atraktivních destinací

Že nejsou tolik pasivní, člověk může něco prožít a opravdu poznat, může to být také výhodné cenově

17. Shledáváte nějaká negativa u nových forem turismu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Spíš ne

-

-nerozumím otázce, jaká nová forma?-

Ano

Ano, destinace a lokality nemusi byt pripravene na mnhoho turistu

Bez regulace nových forem turismu časem dojde k přehuštění a ničení turistických destinací.

CK na tom strašně vydělávají. Proto si vše pro sebe a naší partu zařizuji sama - od letenek, přes ubytování až po denní rozpis aktivit vč. rezervací restaurací, které jsou v dané lokalitě top.

Časté přelidnění a lidé se též často zajímají pouze o “to svoje”

Drahe.

Dražší dovolená, protože ji za mne plánuje někdo jiný.

ekologická zátěž

Ekoturismus často nebývá jaký by měl být - zisk na úkor zvířat

Event turismus může způsobit odpor místních k akcím tohoto typu (obzvlášť, pokud se jedná o malou obec)

Finanční náročnost

i dříve klidné lokace se stávají méně klidnými

je to drahé

je to vopruz

Jediné negativum snad vidím v tom, že dříve neznámá místa se mohou dostat do širšího povědomí a ztrácí tak na své atraktivitě ve smyslu "nepolíbenosti cestovním ruchem".

Jedná se o momentální trend, těžko říct, zda se udrží - např. gastrocestování - trendy jako hodiny vaření. Ve světě mají tyto trendy daleko větší propagaci než v ČR.

jo, že to není nové. Každé "zboží" má svého kupce, pokud chci jen ležet na pláži 10 dní, tak se mi asi pobyt na farmě líbit nebude. Blbá otázka.

Jsou relativně nové a řekla bych neznámé. Ale co se týče mě osobně, na tyto formy turismu jsem dříve nenarazila ani v podobě reklamy ani z doslechu. Vzhledem k tomu, že by se mělo jednat o trend, tak si myslím, že by jejich propagace měla být viditelnější.

Když jsem byla na kulturním či poznávacím zájezdu, tak tam do toho vložili i cas na nákup v různých marketech, což mi přijde zbytečné.

Keď sa niečo zaskatulkuje zaujímavým názvom napr poďte vyskúšať event turizmus tak samozrejme to stojí viac ako klasická dovolenka. Všetko je o peniazoch

Kolektivismus.

Malá nabídka na trhu, vysoké ceny

malá propagace a nabídka

málo propagované, spíše normální formy dovolených u cestovních kanceláří

Masivní cestovní ruch negativně zasahuje krajinu a tím pádem i destinaci samotnou.

Masová účast

Masovost u nekterych

Mnoho

mnoho lidí

Mnoho turistů

mohlo by být těžké se z farmy dostat někam do okolí, možná nedostatek památek či přírodních zajímavostí

Možná, že z některých destinací se mohou stát prelidnena turisticka centra právě díky vlivu nových trendů a původní obyvatelé budou vytlaceni na periferie

Musí se dávat pozor aby některá místa netrpěla pod velkou návštěvou turistu

nákladné

Nákupní turismus jako za socíku???

nazývat to "novou formou"

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne vždy je možné přizpůsobit si vlastní program

NE.

ne.

Nedostatek zájmu ze strany turistů. Naprostá nepropagace a nevědomí o těchto zájezdech.

Nedostupnost veřejnou dopravou.

nejsem si uplne jisty, jestli je turistika vseobecne pozitivni. Spise je to negativni trend, ktery ovlivnuje nasi planetu (emise, pretvareni krajiny-stavba hotelu, atd).

Někteří provozovatelé se přidají jen kvůli vidině zisku...nepůjde o přesvědčení.

Nelákají mě žádné formy turismu, které jsou organizované. Na dovolené chci být pokud možno co nejdál od technologií a lidí...někde v lese a odpočnout si od života ve městě.

Nemám ráda organizované zájezdy

nemám zkušenost

nemohu posoudit

Nemohu posoudit

nemohu posoudit, snad jen pokud by byly přemrštěné ceny, tak bych zvolil radši organizaci ve vlastní režii

Nesnáším organizované akce, výlety a dovolené. Polopence a plné penze - aby mi někdo na dovolené diktoval kdy kde a co mám jíst. A proto nevyhledávám a asi ani nepotřebuji cestovat s CK.

Neturistické destinace tak mohou být zahlcené

nevim

Nevím

nevím

Nevim neabsolvovala jsem

Nevím.

nic mě nenapadá

Nic se nemá přehánět, proto opatrně s návaly turistů, především v ekoturistice a podobné, aby naopak neuškodily hordy turistů.

Nikoliv

Nízká propagace

Nope

Nr

Nutnost držet se programu či naplánované činnosti

občas málo nezadaných čubiček

Občas to může být kontraproduktivní.

omezenost na danou činnost

Organizovana “zabava”

Podvodné nabidky.. pseudoeko Vyndám z plastu šunku a zabalím do recyklo.papiru

Pokud se jedná o organizované zájezdy, tak mě to neláká. Zařazuji si raději vše sama.

přelidnění míst, která jsou propagovaná na sociálních sítí

Směrování a koncentrace turistiky jakýmkoliv způsobem už dnes působí problémy v mnoha destinacích takovým způsobem, že se do nich nevyplatí jezdit. Nakonec to dokazují i protesty v Itálii, Španělsku a podobně. Navíc fokusovaná turistika nesmyslně zvyšuje místní ceny a paradoxně zhoršuje služby (typicky Chorvatsko). Za největší negativum ale považuji na organizované turistice izolaci turisty od místních reálií. Lidé si tak místo poznávání cizích kultur vytvářejí deformované obrazy o životě na jiných místech planety. Projížďka Potěmkinovou vesnicí je přínosem pro knížete, ne pro carevnu.

snad jen u ekoturistiky, kde by mohl mít negativní vliv velký počet návštěvníků v chráněných územích, jejich chování k přírodě (vstupování mimo znač. cesty, odpadky, nerespektování potřeb zvířat atd...

Turismus za účelem nákupu..zhoršení domácí ekonomiky, není šetrné k přírodě, někdy až přílišné utrácení za opravdu nepotřebné věci

Ubývá hezkých míst bez lidí.

vadí mi ostatní lidé, jsem rád sám nebo v malé neorganizované skupině

Větší migrace, tím pádem větší uhlíková stopa, a ničení životního prostředí. Některé odvětví nového turismu jsou podle mě jen o rozežranosti.

vytěžování doposud nedotčených destinací

Zbytečně moc turistů

Žádné

18. Využíváte při cestování některé z následujících komunikačních zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mobilní telefon76697,58 %97,58 %  
počítač25432,36 %32,36 %  
tablet / iPad14518,47 %18,47 %  
žádné81,02 %1,02 %  
notebook40,51 %0,51 %  
laptop10,13 %0,13 %  
rád si dávám digitální detox10,13 %0,13 %  
osobně10,13 %0,13 %  
turisticka GPS navigace10,13 %0,13 %  
mapu10,13 %0,13 %  

Graf

19. Pokud využíváte některé z komunikačních zařízení v předchozí otázce, používáte aplikace zaměřené na turismus k získání informací nebo orientaci v dané lokalitě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mapy70189,3 %89,3 %  
aplikace / portály ubytovacích zařízení (Booking.com, Airbnb…)40952,1 %52,1 %  
cestovatelské portály (TripAdvisor,…)30138,34 %38,34 %  
rezervační aplikace (letenky,…)28736,56 %36,56 %  
aplikace přepravních společností (letecké společnosti,…)21527,39 %27,39 %  
aplikace vytvořené městem10613,5 %13,5 %  
nepoužívám557,01 %7,01 %  
herní aplikace (GEOFUN,…)425,35 %5,35 %  
Geocaching30,38 %0,38 %  
Aplikace přímo pro danou lokalitu10,13 %0,13 %  
ski tracks, appka na lyzovani.10,13 %0,13 %  
MHD10,13 %0,13 %  
google earth10,13 %0,13 %  
google fotomapa10,13 %0,13 %  
Hodnocení na webu 10,13 %0,13 %  
Turistický deník, Endomondo10,13 %0,13 %  
Workaway, Couchsurfing10,13 %0,13 %  
jízdní řády10,13 %0,13 %  
IDOS10,13 %0,13 %  
Dopravní. Vyhledávání akcí a dětských hřišť a pod10,13 %0,13 %  
Gastromapa10,13 %0,13 %  
idos.cz, sport tracker10,13 %0,13 %  
Sociální sítě10,13 %0,13 %  
předpověď počasí v lokalitě10,13 %0,13 %  
sociální sítě pro získání místních kontaktů, vysoce specializované např. geologické10,13 %0,13 %  
geocaching.com10,13 %0,13 %  
Kudyznudy10,13 %0,13 %  
navigace + mapy v mobilu10,13 %0,13 %  
Slovníky, překladače, foťák/kamera10,13 %0,13 %  

Graf

20. Myslíte si, že je na trhu dostatečná nabídka aplikací / portálů v oblasti turismu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano48561,78 %61,78 %  
nevím23830,32 %30,32 %  
ne627,9 %7,9 %  

Graf

21. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena59275,41 %75,41 %  
muž19324,59 %24,59 %  

Graf

22. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 2626433,63 %33,63 %  
27 - 3118123,06 %23,06 %  
32 - 3615720 %20 %  
15 - 189211,72 %11,72 %  
19 - 219111,59 %11,59 %  

Graf

23. Odkud pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hlavní město Praha19324,59 %24,59 %  
Jihomoravský kraj9512,1 %12,1 %  
Středočeský kraj8811,21 %11,21 %  
Moravskoslezský kraj658,28 %8,28 %  
Ústecký kraj567,13 %7,13 %  
Zlínský kraj435,48 %5,48 %  
Královehradecký kraj425,35 %5,35 %  
kraj Vysočina425,35 %5,35 %  
Olomoucký kraj415,22 %5,22 %  
Plzeňský kraj354,46 %4,46 %  
Jihočeský kraj313,95 %3,95 %  
Pardubický kraj313,95 %3,95 %  
Liberecký kraj151,91 %1,91 %  
Karlovarský kraj81,02 %1,02 %  

Graf

24. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou25832,87 %32,87 %  
vysokoškolské bakalářské18523,57 %23,57 %  
vysokoškolské magisterské18523,57 %23,57 %  
základní9211,72 %11,72 %  
ostatní vysokoškolské405,1 %5,1 %  
středoškolské bez maturity253,18 %3,18 %  

Graf

25. Máte děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne64281,78 %81,78 %  
1759,55 %9,55 %  
2475,99 %5,99 %  
3141,78 %1,78 %  
420,25 %0,25 %  
510,13 %0,13 %  
Jedno10,13 %0,13 %  
1210,13 %0,13 %  
moc10,13 %0,13 %  
Jednoo10,13 %0,13 %  

Graf

26. Jaký je Váš ekonomický stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
plný úvazek36546,5 %46,5 %  
student30138,34 %38,34 %  
půl úvazek (a méně, např. brigády,…)11815,03 %15,03 %  
mateřská dovolená627,9 %7,9 %  
podnikatel (soukromník)536,75 %6,75 %  
nezaměstnaný293,69 %3,69 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. S kým převážně jezdíte na dovolenou?

  • odpověď s rodinou:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 18 na otázku 22. Kolik je Vám let?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 25. Máte děti?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 24. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

11. Zajímá Vás některý z těchto nových trendů cestovního ruchu?

  • odpověď Ekoturistika (udržitelná turistika v přírodě - přírodní rezervace, národní parky,…):
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ekoturistika na otázku 12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?
  • odpověď Event turismus (cestování z důvodu akcí, událostí v dané destinaci / oblasti):
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Event turismus na otázku 12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?

12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?

  • odpověď neúčastnil/a:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi neúčastnil/a na otázku 14. Pokud jste se účastnil/a některé ze zmíněných specifických forem cestovního ruchu, jak hodnotíte svůj zážitek?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímá na otázku 11. Zajímá Vás některý z těchto nových trendů cestovního ruchu?

13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?

  • odpověď nabídka na trhu=nemohu posoudit:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nalezení informací=nemohu posoudit na otázku 13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi propagace=nemohu posoudit na otázku 13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?
  • odpověď propagace=nemohu posoudit:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nalezení informací=nemohu posoudit na otázku 13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?

14. Pokud jste se účastnil/a některé ze zmíněných specifických forem cestovního ruchu, jak hodnotíte svůj zážitek?

  • odpověď neúčastnil/a:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi neúčastnil/a na otázku 12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímá na otázku 11. Zajímá Vás některý z těchto nových trendů cestovního ruchu?

26. Jaký je Váš ekonomický stav?

  • odpověď student:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 18 na otázku 22. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nejčastěji hledáte informace o dané destinaci / oblasti, kterou chcete navštívit?

2. Jaký způsob dopravy na dovolenou preferujete?

3. Jak dlouhý bývá Váš pobyt?

4. V jakém období nejčastěji cestujete?

5. Jaký bývá nejčastěji cíl Vaší dovolené?

6. Který typ ubytování preferujete?

7. S kým převážně jezdíte na dovolenou?

8. Jaké formě stravování dáváte na dovolené přednost?

9. Jakou částku jste ochoten/a utratit za jednu dovolenou?

10. Vrátil/a byste se někdy na stejné místo Vaší dovolené?

11. Zajímá Vás některý z těchto nových trendů cestovního ruchu?

12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?

13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?

14. Pokud jste se účastnil/a některé ze zmíněných specifických forem cestovního ruchu, jak hodnotíte svůj zážitek?

17. Shledáváte nějaká negativa u nových forem turismu?

18. Využíváte při cestování některé z následujících komunikačních zařízení?

19. Pokud využíváte některé z komunikačních zařízení v předchozí otázce, používáte aplikace zaměřené na turismus k získání informací nebo orientaci v dané lokalitě?

20. Myslíte si, že je na trhu dostatečná nabídka aplikací / portálů v oblasti turismu?

21. Jste?

22. Kolik je Vám let?

23. Odkud pocházíte?

24. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

25. Máte děti?

26. Jaký je Váš ekonomický stav?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nejčastěji hledáte informace o dané destinaci / oblasti, kterou chcete navštívit?

2. Jaký způsob dopravy na dovolenou preferujete?

3. Jak dlouhý bývá Váš pobyt?

4. V jakém období nejčastěji cestujete?

5. Jaký bývá nejčastěji cíl Vaší dovolené?

6. Který typ ubytování preferujete?

7. S kým převážně jezdíte na dovolenou?

8. Jaké formě stravování dáváte na dovolené přednost?

9. Jakou částku jste ochoten/a utratit za jednu dovolenou?

10. Vrátil/a byste se někdy na stejné místo Vaší dovolené?

11. Zajímá Vás některý z těchto nových trendů cestovního ruchu?

12. Účastnil/a jste se některého trendu cestovního ruchu z předchozí otázky?

13. Jak hodnotíte tyto nové trendy cestovního ruchu z předchozích dvou otázek?

14. Pokud jste se účastnil/a některé ze zmíněných specifických forem cestovního ruchu, jak hodnotíte svůj zážitek?

17. Shledáváte nějaká negativa u nových forem turismu?

18. Využíváte při cestování některé z následujících komunikačních zařízení?

19. Pokud využíváte některé z komunikačních zařízení v předchozí otázce, používáte aplikace zaměřené na turismus k získání informací nebo orientaci v dané lokalitě?

20. Myslíte si, že je na trhu dostatečná nabídka aplikací / portálů v oblasti turismu?

21. Jste?

22. Kolik je Vám let?

23. Odkud pocházíte?

24. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

25. Máte děti?

26. Jaký je Váš ekonomický stav?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pikartová, M.Vybrané trendy městského a venkovského CR zaměřené na generaci Y/Z (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vybrane-trendy-mestskeho-a-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.