Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Využití sociálních sítí v marketingu

Využití sociálních sítí v marketingu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:C C
Šetření:17. 02. 2020 - 23. 02. 2020
Počet respondentů:440
Počet otázek (max/průměr):26 / 26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou České zemědělské univerzity v Praze a v současné době zpracovávám diplomovou práci na téma "Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci." Ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku.

Předem děkuji za spolupráci

Michaela

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena41093,18 %93,18 %  
Muž306,82 %6,82 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let20045,45 %45,45 %  
25-34 let18842,73 %42,73 %  
13-17 let255,68 %5,68 %  
35-44 let225 %5 %  
45-54 let40,91 %0,91 %  
55 a více let10,23 %0,23 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou18842,73 %42,73 %  
Vysokoškolské18842,73 %42,73 %  
Základní4410 %10 %  
Vyšší odborné112,5 %2,5 %  
Vyučen/a92,05 %2,05 %  

Graf

4. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obec nad 100 000 obyvatel19343,86 %43,86 %  
Obec od 10001 do 50 000 obyvatel9220,91 %20,91 %  
Obec do 5000 obyvatel8118,41 %18,41 %  
Obec od 50 001 – do 100 000 obyvatel429,55 %9,55 %  
Obec od 5001 – do 10 000 obyvatel327,27 %7,27 %  

Graf

5. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 000 Kč14332,5 %32,5 %  
20 001 – 30 000 Kč11826,82 %26,82 %  
10 001 – 20 000 Kč10323,41 %23,41 %  
30001 – 40 000 Kč409,09 %9,09 %  
40 001 – 50 000 Kč204,55 %4,55 %  
Nad 50 000 Kč163,64 %3,64 %  

Graf

6. Na jaké sociální síti trávíte nejvíce času?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Facebook2.5912.028
Instagram4.1321.869
Twitter0.4861.209
LinkedIn0.3910.643
YouTube2.6521.863
Jiné0.751.724

Graf

7. Sledujete pravidelně (tj. alespoň jednou týdně) nějaký blog?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne27161,59 %61,59 %  
Ano, ale méně než dřív11626,36 %26,36 %  
Ano5312,05 %12,05 %  

Graf

8. Zaznamenal/a jste někdy na sociálních sítích příspěvek, který byl reklamním sdělením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano43498,64 %98,64 %  
Nevím30,68 %0,68 %  
Ne30,68 %0,68 %  

Graf

9. Sledujete vědomě někoho, kdo takto komerčně propaguje výrobky různých společností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano33475,91 %75,91 %  
Ne10624,09 %24,09 %  

Graf

10. Z jakého důvodu blogera/influencera, který komerčně propaguje produkty sledujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nekomerční obsah – zajímavý životní styl, život apod.28965,68 %65,68 %  
Je to moje oblíbená osobnost16938,41 %38,41 %  
Komerční obsah – čerpám inspiraci, zajímají mě novinky apod.11927,05 %27,05 %  
Nesleduji nikoho takového4610,45 %10,45 %  
Nesledujem kvôli reklamám 10,23 %0,23 %  
Nesleduji nikoho, kdo si ze sveho profilu dela reklamni plochu - dlouhodobe. Letaky uz do schranky taky neodebiram. Stejny duvod :)10,23 %0,23 %  
Dříve jsem sledovala, ale nelíbilo se mi vnucování věcí a celá tahle "politika", kdy lidé dostanou něco zadarmo a snaží se to propagovat i přesto, že to je něco co nefunguje, je zbytečné nebo se to dá sehnat od jiné značky za čtvrtinovou cenu. 10,23 %0,23 %  
Vlastně oboje, musí být něčím zajímavý a něco mi předávat i bez spoluprací, ale pokud jde o komerční obsah díky kterému získám třeba slevu, tak to pro mě dává smysl10,23 %0,23 %  
Víceméně , když potřebuji zabít čas10,23 %0,23 %  
I z nudy10,23 %0,23 %  
Čerpám inspiraci pro náš marketing10,23 %0,23 %  
Když začne chrlit jednu reklamu a spolupráci za druhou,dávám unfollow,prestavam věřit 10,23 %0,23 %  
Bizar10,23 %0,23 %  
Vlastně ani nevím. Ten člověk propaguje snad úplně všechno. Samý slevových kódíky. Jdu ji dát unfollow, vlastně mi nic nepřináší. Díky!10,23 %0,23 %  

Graf

11. Jak vnímáte blogera/influencera, kterého pravidelně sledujete na sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jako experta na téma, kterému se věnuje11125,23 %25,23 %  
Jako svého kamaráda10423,64 %23,64 %  
Jako novináře7817,73 %17,73 %  
jako inspiraci143,18 %3,18 %  
Nijak 30,68 %0,68 %  
nesleduji30,68 %0,68 %  
Inspirace 30,68 %0,68 %  
Ani jedno20,45 %0,45 %  
Jako zábavu 20,45 %0,45 %  
Ako inšpiráciu20,45 %0,45 %  
Nikoho takového nesleduji.10,23 %0,23 %  
jako člověka, který se rozhodl takto prezentovat10,23 %0,23 %  
GP10,23 %0,23 %  
Jako zajímavou osobnost10,23 %0,23 %  
Známy 10,23 %0,23 %  
Je to jeho druh zaměstnání, pokud máš dost sledovaných 10,23 %0,23 %  
prodavače 10,23 %0,23 %  
Zdroj inspirace, rad10,23 %0,23 %  
Jako inspiraci, ponavení10,23 %0,23 %  
Jako cestovatele 10,23 %0,23 %  
jako zdroj inspirace a zábavy10,23 %0,23 %  
jako zdroj zábavných postů, případně zdroj informací o charitativních akcí apod.10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo mě může inspirovat10,23 %0,23 %  
Nesleduji blogery10,23 %0,23 %  
Jako člověka co nic neumí, tak dělá blog10,23 %0,23 %  
jako člověka, který mě inspiruje10,23 %0,23 %  
Normalniho cloveka10,23 %0,23 %  
Nesleduju10,23 %0,23 %  
Jako někoho s inspirativním obsahem 10,23 %0,23 %  
vnímám ho s rezervnou, velmi často nejsou tito lidé experty ve svém oboru10,23 %0,23 %  
Nesleduju ale influenceri jsou banda tupcu, co neumi pracovat10,23 %0,23 %  
nemám10,23 %0,23 %  
Cíleně nikoho nesleduji, jen občas na instagramu narazím na nějaký profil influencera nebo známé osobnosti, která propaguje nějaké výrobky či služby.10,23 %0,23 %  
jako celebritu10,23 %0,23 %  
Jako normální osobu, kterou z nějakého důvodu sleduji, protože mě zajímá obsah, který sdílí 10,23 %0,23 %  
jako někoho, kdo má co říct, ale je mi blíže než expert10,23 %0,23 %  
Nikoho nesleduji. Prijde mi zo šílené.u10,23 %0,23 %  
Jako inspiraci.10,23 %0,23 %  
celebrita. cizí člověk10,23 %0,23 %  
Jako obyčejného člověka10,23 %0,23 %  
Jako někoho kdo mi představí novinku, řekne svůj názor, přiblíží danou věc, téma, taková realnejsi osoba nez jen z reklamy 10,23 %0,23 %  
Jako pokusného králíka 10,23 %0,23 %  
Jako známého, co má podobné zájmy jako já. Kamarád je v tomto smyslu silné slovo.10,23 %0,23 %  
jako blbecka10,23 %0,23 %  
jako normálního člověka a nebo někoho, pro koho je to jen práce (záleží na konkrétním člověku)10,23 %0,23 %  
V podstatě takový podomní prodejce.10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo mě zajima 10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo miluje to co dělá a chce se o tom podělit s někým dalším. 10,23 %0,23 %  
Jako zábavu a inspiraci 10,23 %0,23 %  
Jako neodborníka, pouze osobu se subjektivním postojem k dané věci.10,23 %0,23 %  
Nikoho nesleduji 10,23 %0,23 %  
jako kokota10,23 %0,23 %  
Většinou jako vzor v nějáké oblasti 10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo mě inspiruje/motivuje10,23 %0,23 %  
Super člověk, co má fajn život10,23 %0,23 %  
Záleží na člověku, zdali tomu opravdu rozumí10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo mě pobaví storkami z každodenního života10,23 %0,23 %  
nerelevantní10,23 %0,23 %  
Jako znamou osobnost10,23 %0,23 %  
Jako člověka, kterej děla co ho baví 10,23 %0,23 %  
Jako člověka, který sdílí svůj osobní život. Neřekla bych tomu, ze jako kamaráda ale spis jako nějakou celebritku10,23 %0,23 %  
Cloveka10,23 %0,23 %  
Jako inspirátora, někoho jako zdroj zábavy, někoho jako předmět sociologického průzkumu10,23 %0,23 %  
.10,23 %0,23 %  
jako znamyho co ma vsechno prvni10,23 %0,23 %  
Jako někoho kdo nechce makat10,23 %0,23 %  
Jako nekoho co se snazi nastartovat karieru a vydelat vic penez nez standartni prací10,23 %0,23 %  
jako člověka, který vytváří pro mě zajímavý obsah10,23 %0,23 %  
Jako veřejnou osobu10,23 %0,23 %  
Jako osobu, ktera me inspiruje10,23 %0,23 %  
Zdroj inspirace10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo se tím živi a ne vždy jsou informace objektivni10,23 %0,23 %  
Jako pr člověka, ale úplně novinářem bych ho nenazvala, prostě jako cizí osobnost, influencer, spíš asi celebrita10,23 %0,23 %  
Přijdou mi celkem k ničemu. Samá reklama a špatný příklad dětem. Tráví čím dal víc času na internetu. 10,23 %0,23 %  
Normální jedinec10,23 %0,23 %  
zábavná osoba, která mi může něco předat 10,23 %0,23 %  
Jako inspiraci nebo zdroj informací10,23 %0,23 %  
Jako zábavu a vyplnění času10,23 %0,23 %  
Jako člověka, který prostě jen žije svůj život a mně se buď jeho příspěvky líbí nebo ne10,23 %0,23 %  
Zajímavá osobnost 10,23 %0,23 %  
Nedokazu prirovnat10,23 %0,23 %  
jako veřejně známou osobnost se kterou mě spojují podobné názory10,23 %0,23 %  
Asi koho jak, urcite taky jako experta, který se v urcite tematice vyzná lip, pokud je novinář pak v politice, nebo stylista, ale nemusím vzdy souhlasit, takze asi taky napůl remote-kamaradsky vztah je to taky 10,23 %0,23 %  
Ako niekoho koho názory/štýl sa mi páči 10,23 %0,23 %  
jako každou jinou lidskou bytost10,23 %0,23 %  
Osobu jako já, inspirace10,23 %0,23 %  
Jako obyčejného člověka, který se vědomě rozhodl komunikovat a projevovat skrze soc.sítě10,23 %0,23 %  
Nekoho kdo dela co ho bavi10,23 %0,23 %  
jako zdroj zábavy10,23 %0,23 %  
Jako někoho zajímavého :-)10,23 %0,23 %  
Jako cloveka ktereho zivi reklama10,23 %0,23 %  
cizí člověk10,23 %0,23 %  
Inspirace, rozšíření znalostí10,23 %0,23 %  
Pravidelně nikoho nesleduji10,23 %0,23 %  
Jako inspirující osobu, která mě jednoduše baví10,23 %0,23 %  
Jako zajímavou osobu 10,23 %0,23 %  
jako člověka10,23 %0,23 %  
Vnímám ho jako zábavu - zajimavost.10,23 %0,23 %  
Jako člověka, který má možnost svým chováním ovlivnit druhé 10,23 %0,23 %  
Jako inspiraci v různých směrech, hlavně fotografie, fashion10,23 %0,23 %  
Spíš jako inspiraci, jiný náhled 10,23 %0,23 %  
Zajímavá osobnost s pozitivním vlivem na ostatní10,23 %0,23 %  
Prodavač 10,23 %0,23 %  
Je to težké vyjádřit. Ale asi jednoduše jako člověka, který je známý na sociálních sitích. Neberu ho jsko kamarada, ale ani jako novinare. Pro me clovek, ktery je pro me necim zajimavy.10,23 %0,23 %  
Ani jednoho10,23 %0,23 %  
normalni osobu10,23 %0,23 %  
Jako známého, který dává tipy na životní styl, jídlo, výlety. Zdro nejrychlejší zdroj inspirace.10,23 %0,23 %  
Neberu to tak vážně, proste jako někoho, kdo postuje 10,23 %0,23 %  
Žádného influencera nesleduji a nechci, aby na mě takový člověk měl vliv!!!10,23 %0,23 %  
Jsko člověka, u kterého doufám, že svým sledujícím předá objektivní recenzi na zboží/produkt, které mě zajímá. 10,23 %0,23 %  
Pozoruji je a jejich publikum. Většinou se časem stanou nudni.10,23 %0,23 %  
jako hňupa co se potřebuje zviditelnit10,23 %0,23 %  
Jako inspirativní osobnost10,23 %0,23 %  
Jako někoho kdo mě inspiruje a baví mě jeho život a jeho osobnost 10,23 %0,23 %  
Jako inspirativní osobnost, s kterou mám něco společného10,23 %0,23 %  
Osoba, která mě motivuje10,23 %0,23 %  
Jako obyčejného člověka (ideálně) s vlastním názorem10,23 %0,23 %  
Jako člověka, který mi dá nějaké vědomosti + můžu u něj relaxovat10,23 %0,23 %  
Jako někoho, kdo je mi sympatický, mám ho ráda skoro jako kamaráda, ale neaztahuji do toho žádnou citovou vazbu10,23 %0,23 %  
Jako každého jiného člověka, který mě něčím zaujal 10,23 %0,23 %  
Normalni člověk.10,23 %0,23 %  
Někoho kdo mi muže dat tip na nějaký zajímavý produkt 10,23 %0,23 %  
Nevim10,23 %0,23 %  
Stop making stupid people famous10,23 %0,23 %  
Jako člověka, který má nějaký koníček, jemuž se třeba přes sociální sítě věnuje10,23 %0,23 %  
Jako člověka a lehkou inspiraci10,23 %0,23 %  
Jako člověka, který mě dokáže inspirovat a zároveň rozšířit obzory.10,23 %0,23 %  
Inspirace /novinky /pobavení 10,23 %0,23 %  

Graf

12. Vnímáte blogera/influencera, kterého sledujete jako osobu, která je vám určitým způsobem blízká?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19143,41 %43,41 %  
Ne18341,59 %41,59 %  
Nevím6615 %15 %  

Graf

13. Důvěřujete blogerům/influencerům v rámci svého nákupního chování více než klasickým médiím (časopisy, televize, rozhlas,..)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano21248,18 %48,18 %  
Ne15535,23 %35,23 %  
Nevím7316,59 %16,59 %  

Graf

14. Zakoupil/a jste někdy nějaký produkt na základě doporučení na některý z uvedených sociálních sítích?

0 = vůbec, 5 = nejvíce

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Ano, na Facebooku0.8611.683
Ano, na Instagramu2.6863.343
Ano, na Youtube1.4092.842
Ano, na blogu1.0452.384
Ano, na jiné sociální síti0.2980.832
Ne1.0163.27

Graf

15. Která kampaň z níže uvedených se Vám líbí nejvíce z hlediska jejího zpracování?

  • 0= vůbec, 5 = nejvíce
  •  
  • Pozvánka do Nespresso stánku na festivalu v Karlových Varech

  •  
  • Pozvánka na narozeninový víkend a slevy ve Fashion Aréně

  • Deodoranty Borotalco
  •  

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pozvánka do Nespresso stánku na festivalu v KV3.4612.576
Pozvánka na narozeninový víkend a slevy ve Fashion Aréně2.5662.309
Deodoranty Borotalco2.0592.737

Graf

16. Která kampaň z níže uvedených Vás nejvíce ovlivnila?

  •           0 = vůbec, 5 = nejvíce
  •  
  • Pozvánka do Nespresso stánku na festivalu v Karlových Varech

  •  
  • Pozvánka na narozeninový víkend a slevy ve Fashion Aréně

 

  • Deodoranty Borotalco
  •  

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pozvánka do Nespresso stánku na festivalu v KV1.5893.142
Pozvánka na narozeninový víkend a slevy ve Fashion Aréně1.4412.578
Deodoranty Borotalco1.2642.776

Graf

17. Jaký typ zboží jste si na základě propagace blogerem/influencerem) zakoupil/a?

0 = vůbec, 5 = nejvíce

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kosmetiku, drogistické zboží2.8523.526
Oblečení2.1663.243
Potraviny1.8642.854
Elektroniku0.7931.687
Výživové doplňky0.9452.252
Knížku2.1843.327
Navštívila/a jsem restauraci/kavárnu2.8643.559
Jiné0.6321.614

Graf

18. Myslíte, že by komerční příspěvky měly být vždy označeny jako reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vždy (i barter, tedy obchod založen na výměně produktů či služeb)31772,05 %72,05 %  
Ano, ale jen ty placené8619,55 %19,55 %  
Ne194,32 %4,32 %  
Nevím184,09 %4,09 %  

Graf

19. Publikaci propagačních příspěvků u blogerů/influencerů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi34879,09 %79,09 %  
Vadí mi6314,32 %14,32 %  
Vítám296,59 %6,59 %  

Graf

20. Za jakých okolností vám propagační příspěvky vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vadí mi, když jsou většinovou náplní účtu blogera/influencera14132,05 %32,05 %  
Vadí mi příspěvky, které nezapadají do běžného zaměření blogera/influencera, nepůsobí přirozeně11726,59 %26,59 %  
Vadí mi, že nepůsobí objektivně (např. propagují jen pozitiva produktu)7416,82 %16,82 %  
Vadí mi, když vidím propagaci stejného produktu u více blogerů/influencerů5211,82 %11,82 %  
nevadí20,45 %0,45 %  
Všechny odpovědi 20,45 %0,45 %  
Všechny výše uvedené20,45 %0,45 %  
Vše zmíněné 10,23 %0,23 %  
Kombinace všeho výše, hlavně množství, nevhodné cílení, neautenticita10,23 %0,23 %  
nevadí mi10,23 %0,23 %  
-10,23 %0,23 %  
vadí mi, protože placenou reklamou se dle mého názoru zkazil FB a poslední dobou jsem otrávená i z instagramu. Sleduju cestovatelku-blogerku kvůli inspiraci v oblasti cestování a fakt mě nezajímá, že jí někdo dal zadarmo pračku a že se fotí se šamponama. 10,23 %0,23 %  
vadí mi, když je propagace nekonzistentní a je znát, že influencer spolupráce přijímá kvůli penězům a ne z přesvědčení. Např. když jeden měsíc "jako jedinou kosmetiku" používá značky X a za měsíc je ta "jediná nejlepší" značka Y10,23 %0,23 %  
Myslím ze spousta influenceru věci propaguje ne z vlastního přesvědčeni, ze je věc opravdu dobra, ale jen pro peníze10,23 %0,23 %  
Všechny uvedené okolnosti výše mi vadí.10,23 %0,23 %  
vadí mi kombinace všeho výše uvedeného10,23 %0,23 %  
Nemam rada reklamy10,23 %0,23 %  
Vadi mi, když mě obtěžují10,23 %0,23 %  
Popravdě od kazdeho trochu, influencer by si mel peclive vybírat jakou spolupraci prijme10,23 %0,23 %  
Vše výše uvedéné body.10,23 %0,23 %  
Vše z výše uvedeného plus neoznačení 10,23 %0,23 %  
Neoznačený, vypadá blbě a očividně lže10,23 %0,23 %  
První, třetí a čtvrté výše zmíněné10,23 %0,23 %  
Nedokážu odpověď, nikoho nesleduji10,23 %0,23 %  
Když je to úplně stupidně zpracovaný10,23 %0,23 %  
Když na nějaký koukám, nedělám si rozbor.10,23 %0,23 %  
Když jsou náplní účtu, když je propagace lživá tzn pouze pro peníze, jinak produkt reálně influencera neoslovil nebo jej nepoužívá, když není objektivní a kdyz propagace pusobi nepřirozeně10,23 %0,23 %  
Hlavne posledni ale jinak vse vyse zminene10,23 %0,23 %  
...10,23 %0,23 %  
nevím, co je influenciér10,23 %0,23 %  
Vsechny 4 odpovedi vyse10,23 %0,23 %  
Vše dohromady, nesmí toho být moc, musí to zapadat do jeho zaměření a nesmí toho být všude plno10,23 %0,23 %  
vsechny odpovedi uvedene vyse dohromady10,23 %0,23 %  
Odpověď 3 a odpověď 410,23 %0,23 %  
v podstatě vše z výše uvedených (změnila bych možnost uzavřené odpovědi na tuto otázku)10,23 %0,23 %  
Vadí mi neoznačené reklamní příspěvky 10,23 %0,23 %  
Vadi mi, kdyz je tam jeden za druhym u toho jednoho cloveka. Pokud je to v nejake rozumne mire treba kazdy paty prispevek ve feedu, tak se to da, ale pokud na me vyskakuji jenom ty reklamy, tak mi to leze na nervy. 10,23 %0,23 %  
Vše z uvedeného, + pokud je příspěvek bezpredmetny... Typu je to skvělé, je to skvělé, ale očividně je to jen skvělé, protože za to dostali zaplaceno, vadí mi tedy, když je to jakoby influencer ozvi jedno.... Narážím z mého pohledu na yt videa veronicy biasiol, kdy před nějakou dobou dělala reklamu snad na vše a nic jiného u nic nebylo moc vidět... 10,23 %0,23 %  
Vadí mi všechny odpovědi výše. Co mi ale hrozně vadí, když člověk tvrdí, že si něco koupil, ale přitom je úplně jasné, že se jedná o spolupráci.10,23 %0,23 %  
Vadí mi vše výše uvedené10,23 %0,23 %  
Vadí mi směs všech odpovědí :)10,23 %0,23 %  
Vše 10,23 %0,23 %  
Se vším výše zmíněným se nejvíce ztotožňuji, každý profil je jiný a většina z nich alespoň jednu věc víceméně splňuje10,23 %0,23 %  
Kdyz propaguji neco co jim neni blizke! 10,23 %0,23 %  
Všechno co je vypsané :-)10,23 %0,23 %  
Vadí mi, že někteří propagují většinu produktů, které jim jsou nabídnuty, bez ohledu na jejich kvalitu apod. 10,23 %0,23 %  
vadí mi všechny uvedené možnosti10,23 %0,23 %  
U lidí, které sleduji, mi nevadí. Jinak bych je prostě nesledovala :-) U ostatních teda nemůžu posoudit.10,23 %0,23 %  
Všechny výše uvedené důvody 10,23 %0,23 %  
Všechny zmíněné 10,23 %0,23 %  
Vadi mi vsechny zminene10,23 %0,23 %  
Influencery ani bloggery nesleduji. Pokud bych ale nějaký blog sledovala, sledovala bych zřejmě informační blog, kde bych např.ocenila řadu nebo hodnocení nějakého výrobku/produktu, který by mě zajímal i bez vlivu blogera. Takže z jeho strany bych ocenila řadu a zkušenost, ale vadilo by mi nápadné a otravné podsouvání jednoho výrobku. Co se týče influencerů-uplne jsem nepochopila jejich funkci, resp.to málo, co o nich vím, mi způsobuje "alergii" na jejich činnost. Ty, kteří na mě mají mít nějaký "influence", si volím podle toho, aby to byli moudří lidé s rozhledem a zkušenostmi. Ne mláďata, která mají pocit, že když natočí pár videí, tak jakože pracovali a jakože si umí vydělat peníze. Nevěřím jim, pro mě je to nepochopitelný trend, kde jde jen o byznys a peníze, rozhodně ne o to dát dobrou radu. 10,23 %0,23 %  
1,3,410,23 %0,23 %  
Pokud je účet plný reklamy a pokud propaguje bez logiky navzájem konkurenční produkty.10,23 %0,23 %  
Zatrhla bych vsechny odpovědi 10,23 %0,23 %  
kombinace všech výše zmíněných možností10,23 %0,23 %  
Vše výše uvedené10,23 %0,23 %  

Graf

21. Je pro Vás důležitý určitý poměr komerčních a nekomerčních příspěvků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, komerčních příspěvků by mělo být méně než nekomerčních28665 %65 %  
Ne, není to důležité6314,32 %14,32 %  
Ano, poměr komerčních a nekomerčních příspěvků by měl být vyrovnaný6013,64 %13,64 %  
Nevím245,45 %5,45 %  
Ano, komerčních příspěvků by mělo být více než nekomerčních71,59 %1,59 %  

Graf

22. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer produkt v rámci spolupráce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemá to vliv24054,55 %54,55 %  
Ano, mám v něj menší důvěru18141,14 %41,14 %  
Ano, mám v něj větší důvěru194,32 %4,32 %  

Graf

23. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer za spolupráci zaplaceno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám v něj menší důvěru24856,36 %56,36 %  
Ne, nemá to vliv18542,05 %42,05 %  
Ano, mám v něj větší důvěru71,59 %1,59 %  

Graf

24. Jak myslíte, že by měl bloger/influencer využívat své sociální sítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jako přivýdělek ke své práci22150,23 %50,23 %  
Jako svou práci7216,36 %16,36 %  
Pouze jako koníček7116,14 %16,14 %  
Jak chce51,14 %1,14 %  
Jak uzná za vhodné40,91 %0,91 %  
Je mi to jedno 20,45 %0,45 %  
Jak on sám chce20,45 %0,45 %  
nevím20,45 %0,45 %  
Je to jeho věc 20,45 %0,45 %  
Je mi to jedno.10,23 %0,23 %  
není to jedno? ať se živí, jak umí10,23 %0,23 %  
Klidně jako práci, jen by o tom měl přemýšlet - co předává, komu aj. 10,23 %0,23 %  
Jakkoliv uzná za vhodné.10,23 %0,23 %  
To je věc daného blogera. Pokud se zvládne uživit pouze tímto, nevadí mi to.10,23 %0,23 %  
asi je mi to jedno, jestli si tím vydělává nebo ne, ale ocenila bych kdyby v tom byla nějaká opravdovost. Reálné zážitky, reálná doporučení na základě toho, že mi např. v nějaké restauraci chutná a ne, že ji doporučuji jen proto, že jsem za to dostala zaplaceno. Oceňuji realitu - postřehy ze života influencerů, kde ukazují nejenom to dokonalé, ale i to, že se ráno probudí nenamalované, že se jim někde vztekalo dítě nebo že se něco nepovedlo. Pak mám k tomu člověku blíž, než když postuje jenom svůj "posh" dokonalý život a reklamu. 10,23 %0,23 %  
Obojí, jako koníček i práci10,23 %0,23 %  
Vyvážený pomer koníčku a práce. 10,23 %0,23 %  
Volba je na něm.10,23 %0,23 %  
to je přeci na něm, zda zvolí sociální sítě pouze jako podporu svého blogu, nebo jestli to dokáže zpeněžit. Nemyslím, že je to možné soudit takhle z venčí, navíc takto univerzálně.10,23 %0,23 %  
Záleží na tom, kolik mu vydělá. Jestli mu vydělá dostatečně na živobytí, nevidím důvod, proč by to neměla být full-time práce.10,23 %0,23 %  
Individualni rozhodnuti10,23 %0,23 %  
každý dle svých možností nelze zobecnit10,23 %0,23 %  
Jako privydelek i praci, vidim to z obou stran a firmam to pomaha 10,23 %0,23 %  
jak kdo, dovedu si představit a pochopit vše zmíněné10,23 %0,23 %  
Nevím.10,23 %0,23 %  
Koníček a přivýdělek10,23 %0,23 %  
Nikoho nesledují, tak nechapu tyhle otázky, proč na ne dál musím odpovidat10,23 %0,23 %  
Jak chce.10,23 %0,23 %  
Cokoliv10,23 %0,23 %  
nevim, co je influenciér10,23 %0,23 %  
Je na každém z nich 10,23 %0,23 %  
Vse vyse zminene10,23 %0,23 %  
Ať si každej dělá, co chce10,23 %0,23 %  
Naprosto nesmyslná otázka i možné odpovědi. Jaký z této otázky v rámci své diplomové práce dovodíte závěr?10,23 %0,23 %  
Je to individuální, ale pokud to má být práce, mělo by to být nějak smysluplné (ne že zpropaguje vše, za co dostane peníze)10,23 %0,23 %  
To je asi na každém a jeho uvážení, chápu, když to někdo dělá jako full time job, chápu, pokud to má jako side job, je mi asi nejsympayictejsi, pokud někdo má nějaký projekt, svou společnost a k tomu využívat sociální sítě jako pr prostředek nejen pro sebe, ale i pro ostatní znacky, je mi asi méně sympatické, pokud vidím převážně reklamy a profil působí, jako by influencer byl jedna velká reklamní pauza v televizi 10,23 %0,23 %  
Tak jak je mu příjemné a umožněné 10,23 %0,23 %  
Jak uzná za vhodné, je to jeho sociální síť 10,23 %0,23 %  
Hlavne aby ho to bavilo a nerobil to len kôli peniazom10,23 %0,23 %  
je na každém, jak svůj vliv využije (osobně ale nesleduji lidi, kteří se živí pouze a jenom instagramem a spoluprácemi, ani jinými soc. sítěmi)10,23 %0,23 %  
Asi vsechno 10,23 %0,23 %  
Na možnosť sa prihovoriť ľuďom vo vážnych otázkach ale aj ako hobby alebo prácu 10,23 %0,23 %  
Tak, jak to kazdemu vyhovuje a bavi ho to10,23 %0,23 %  
Jako něco, co ho baví a má smysl bez ohledu jestli mu to vydělává na plný úvazek, nebo ne10,23 %0,23 %  
Jak se mu to hodi:))10,23 %0,23 %  
To záleží na člověku. Pokud práce influencers někoho naplňuje a uživí se tím, tak je hloupost neživit se pouze jako influencer. Myslim si ale, že pokud má influencer ještě práci v jiném oboru a je pro něj influencerství pouze koníček, je pro mě daný člověk určitě věrohodnější.10,23 %0,23 %  
Ako to vyhovuje jemu, nevadí mi ak je to aj jeho full time job. 10,23 %0,23 %  
Jako oboji. Nenechat se pohltit komerci ale10,23 %0,23 %  
Jakkoliv chce 10,23 %0,23 %  
Soukromě i pracovně 10,23 %0,23 %  
Svým způsobem by si měl stát za svým názorem, nepropagovat jen proto, že něco dostal zadarmo. Oceňuji i vzdělávací obsah. Viz blanipilat10,23 %0,23 %  
Jak uzná za vhodné, jsou to jeho sociální sítě10,23 %0,23 %  
Podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi. :)10,23 %0,23 %  
Je to jeho sociální síť. Každého záležitost.10,23 %0,23 %  
Ať si každý vydělává, jak chce. Je mi to jedno 10,23 %0,23 %  
Pro dobré, edukační a informativní účely10,23 %0,23 %  
To je každého věc.10,23 %0,23 %  
jako BFU10,23 %0,23 %  
Jak chce on/ona10,23 %0,23 %  
Každý jak umí 10,23 %0,23 %  
To je každého věc 10,23 %0,23 %  
Čistě jeho věc, bez názoru 10,23 %0,23 %  
Může si na sociálních sítích i přivydělávat, ale je lepší toto místo preferovat spíše jako zbytek uživatelů - jako koníček.10,23 %0,23 %  
Jak uzná za vhodné. Když ho to uživí, tak klidně jako práci.10,23 %0,23 %  
Dle svého uvážení10,23 %0,23 %  
Jak si sám uzná za vhodné10,23 %0,23 %  
Jako svůj koníček a zároveň práci 10,23 %0,23 %  
Každý jak chce. Kdo nechce z toho mít práci, ať to má jako koníček. Kdo to chce mít jako práci, ať to má.10,23 %0,23 %  

Graf

25. Má podle vás placená spolupráce vliv na objektivitu blogera/influencera?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, je méně objektivní29967,95 %67,95 %  
Nevím8419,09 %19,09 %  
Ne, nemá to vliv368,18 %8,18 %  
Ano, je objektivnější214,77 %4,77 %  

Graf

26. Závisí vaše důvěra v blogera/influencera, na tom, v jaké frekvenci publikují propagační příspěvky? Věříte více:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Těm, kteří propagují občas (1-3x měsíčně)26059,09 %59,09 %  
Nezáleží na tom13931,59 %31,59 %  
Těm, kteří propagují často (každý týden 1-3x)265,91 %5,91 %  
Těm, kteří propagují intenzivně (více než 3x týdně)153,41 %3,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

  • odpověď Do 10 000 Kč:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 13-17 let na otázku 2. Kolik je Vám let?

9. Sledujete vědomě někoho, kdo takto komerčně propaguje výrobky různých společností?

  • odpověď Ne:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nesleduji nikoho takového na otázku 10. Z jakého důvodu blogera/influencera, který komerčně propaguje produkty sledujete?

14. Zakoupil/a jste někdy nějaký produkt na základě doporučení na některý z uvedených sociálních sítích?

  • odpověď Ano, na Instagramu=0:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram=0 na otázku 6. Na jaké sociální síti trávíte nejvíce času?

16. Která kampaň z níže uvedených Vás nejvíce ovlivnila?

  • odpověď Deodoranty Borotalco=0:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Deodoranty Borotalco=0 na otázku 15. Která kampaň z níže uvedených se Vám líbí nejvíce z hlediska jejího zpracování?
  • odpověď Pozvánka do Nespresso stánku na festivalu v KV=0:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pozvánka do Nespresso stánku na festivalu v KV=0 na otázku 15. Která kampaň z níže uvedených se Vám líbí nejvíce z hlediska jejího zpracování?
  • odpověď Pozvánka na narozeninový víkend a slevy ve Fashion Aréně=0:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pozvánka na narozeninový víkend a slevy ve Fashion Aréně=0 na otázku 15. Která kampaň z níže uvedených se Vám líbí nejvíce z hlediska jejího zpracování?

23. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer za spolupráci zaplaceno?

  • odpověď Ano, mám v něj menší důvěru:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano, mám v něj menší důvěru na otázku 22. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer produkt v rámci spolupráce?

26. Závisí vaše důvěra v blogera/influencera, na tom, v jaké frekvenci publikují propagační příspěvky? Věříte více:

  • odpověď Těm, kteří propagují občas (1-3x měsíčně):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne=4 na otázku 14. Zakoupil/a jste někdy nějaký produkt na základě doporučení na některý z uvedených sociálních sítích?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Kde žijete?

5. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

6. Na jaké sociální síti trávíte nejvíce času?

7. Sledujete pravidelně (tj. alespoň jednou týdně) nějaký blog?

8. Zaznamenal/a jste někdy na sociálních sítích příspěvek, který byl reklamním sdělením?

9. Sledujete vědomě někoho, kdo takto komerčně propaguje výrobky různých společností?

10. Z jakého důvodu blogera/influencera, který komerčně propaguje produkty sledujete?

11. Jak vnímáte blogera/influencera, kterého pravidelně sledujete na sociálních sítích?

12. Vnímáte blogera/influencera, kterého sledujete jako osobu, která je vám určitým způsobem blízká?

13. Důvěřujete blogerům/influencerům v rámci svého nákupního chování více než klasickým médiím (časopisy, televize, rozhlas,..)?

14. Zakoupil/a jste někdy nějaký produkt na základě doporučení na některý z uvedených sociálních sítích?

15. Která kampaň z níže uvedených se Vám líbí nejvíce z hlediska jejího zpracování?

16. Která kampaň z níže uvedených Vás nejvíce ovlivnila?

17. Jaký typ zboží jste si na základě propagace blogerem/influencerem) zakoupil/a?

18. Myslíte, že by komerční příspěvky měly být vždy označeny jako reklama?

19. Publikaci propagačních příspěvků u blogerů/influencerů?

20. Za jakých okolností vám propagační příspěvky vadí?

21. Je pro Vás důležitý určitý poměr komerčních a nekomerčních příspěvků?

22. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer produkt v rámci spolupráce?

23. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer za spolupráci zaplaceno?

24. Jak myslíte, že by měl bloger/influencer využívat své sociální sítě?

25. Má podle vás placená spolupráce vliv na objektivitu blogera/influencera?

26. Závisí vaše důvěra v blogera/influencera, na tom, v jaké frekvenci publikují propagační příspěvky? Věříte více:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Kde žijete?

5. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

6. Na jaké sociální síti trávíte nejvíce času?

7. Sledujete pravidelně (tj. alespoň jednou týdně) nějaký blog?

8. Zaznamenal/a jste někdy na sociálních sítích příspěvek, který byl reklamním sdělením?

9. Sledujete vědomě někoho, kdo takto komerčně propaguje výrobky různých společností?

10. Z jakého důvodu blogera/influencera, který komerčně propaguje produkty sledujete?

11. Jak vnímáte blogera/influencera, kterého pravidelně sledujete na sociálních sítích?

12. Vnímáte blogera/influencera, kterého sledujete jako osobu, která je vám určitým způsobem blízká?

13. Důvěřujete blogerům/influencerům v rámci svého nákupního chování více než klasickým médiím (časopisy, televize, rozhlas,..)?

14. Zakoupil/a jste někdy nějaký produkt na základě doporučení na některý z uvedených sociálních sítích?

15. Která kampaň z níže uvedených se Vám líbí nejvíce z hlediska jejího zpracování?

16. Která kampaň z níže uvedených Vás nejvíce ovlivnila?

17. Jaký typ zboží jste si na základě propagace blogerem/influencerem) zakoupil/a?

18. Myslíte, že by komerční příspěvky měly být vždy označeny jako reklama?

19. Publikaci propagačních příspěvků u blogerů/influencerů?

20. Za jakých okolností vám propagační příspěvky vadí?

21. Je pro Vás důležitý určitý poměr komerčních a nekomerčních příspěvků?

22. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer produkt v rámci spolupráce?

23. Změní se váš pohled na propagovaný produkt/příspěvek, když víte, že dostal bloger/influencer za spolupráci zaplaceno?

24. Jak myslíte, že by měl bloger/influencer využívat své sociální sítě?

25. Má podle vás placená spolupráce vliv na objektivitu blogera/influencera?

26. Závisí vaše důvěra v blogera/influencera, na tom, v jaké frekvenci publikují propagační příspěvky? Věříte více:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

C, C.Využití sociálních sítí v marketingu (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://vyuziti-socialnich-siti-v-ma.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.