Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
předem děkuji za čas strávený vyplňováním tohoto dotazníku, který je na téma marketingové komunikace a slouží především k vlastní práci mé diplomové práce. Cílem je zjištění efektivnosti marketingové komunikace a jak jednotlivé její nástroje působí na lidi.
Odpovědi respondentů
1. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-30
37
50,68 %
50,68 %
41-50
14
19,18 %
19,18 %
31-40
12
16,44 %
16,44 %
15-20
8
10,96 %
10,96 %
51-60
2
2,74 %
2,74 %
2. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
45
61,64 %
61,64 %
Muž
28
38,36 %
38,36 %
3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
36
49,32 %
49,32 %
Středoškolské
30
41,1 %
41,1 %
Základní
7
9,59 %
9,59 %
4. Kde na Vás reklama působí nejvíce (kde jí věnujete nejěvtší pozornost)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na internetu
28
38,36 %
38,36 %
V televizi
24
32,88 %
32,88 %
V novinách/časopisech
7
9,59 %
9,59 %
V dopravních prostředcích
7
9,59 %
9,59 %
Na ulici (billboardy,...)
4
5,48 %
5,48 %
V rádiu
2
2,74 %
2,74 %
V obchodě
1
1,37 %
1,37 %
5. Čím Vás reklama většinou zaujme?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Originalitou, nápadem
30
41,1 %
41,1 %
Vtipem
18
24,66 %
24,66 %
Hudbou, grafickým zpracováním
13
17,81 %
17,81 %
Ničím, reklamy nesleduji
11
15,07 %
15,07 %
Známou osobností
1
1,37 %
1,37 %
6. Jaký druh reklamy Vám vadí nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internetová reklama
28
38,36 %
38,36 %
Reklama v televizi
21
28,77 %
28,77 %
Reklama na letácích doručovaných poštou
15
20,55 %
20,55 %
Reklama v rádiu
9
12,33 %
12,33 %
7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, nenechám se ovlivnit reklamou
40
54,79 %
54,79 %
Pokud zrovna daný produkt potřebuji, pořídím si ten na který mě reklama upozornila
22
30,14 %
30,14 %
Pokud mě reklama zaujme, rád/a si produkt poté zakoupím
10
13,7 %
13,7 %
Ano, často nakupuji na základě reklamy
1
1,37 %
1,37 %
8. Sledujete televizní reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ne, většinou od televize odejdu
35
47,95 %
47,95 %
Ano, pokud mě reklama zaujme
17
23,29 %
23,29 %
Ne, okamžitě přepínám na jiný kanál
14
19,18 %
19,18 %
Ano sleduji
7
9,59 %
9,59 %
9. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
15
20,83 %
20,55 %
Nevzpomenu
4
5,56 %
5,48 %
Nevím
3
4,17 %
4,11 %
Nevzpomenu si
2
2,78 %
2,74 %
Nezaujala
2
2,78 %
2,74 %
Alza
1
1,39 %
1,37 %
velmi negativně mě zaujala reklama na panenky baby born, v televizi vysílají sérii minimálně pěti těchto reklam skoro těsně za sebou, a to je fakt na prostřelení hlavy
1
1,39 %
1,37 %
Tučňák žeroucí kabely v autě
1
1,39 %
1,37 %
Vtipná reklama s kocourem na banku.
1
1,39 %
1,37 %
Ftefan
1
1,39 %
1,37 %
ostatní odpovědi
Nevzpomenu, poslední, co mě zaujala byly "zahnutý zuby nahoru" a ta už se do poslední doby nedá řadit reklama na pivo - odkazem na historickou tradici a vaření dle staré původní receptury ( bez náhražek ) neuvědomuji si, reklamy sleduji jen, když mi nic jiného nezbývá žádná mě nezaujala Kapr se zubama, tím že je to strašný Škoda +, Kofola s holčičkou a prasetem Nevzpomenu si. Plivající lama na stěrače Bosch Vánoční reklama na Albert Zaujala mě reklama na řecký jogurt, protože jogurt vypadal, že by mohl být velmi dobrý a proto jsem se ho rozhodla vyzkoušet. Pojisteni nejen proti prehryzanym kabelum. Vtipem Ne. coca cola-originalita nezaujala mě žádná Ne, ale trvalo mi dlouho se naučit je ignorovat Alza & Vánoce, ještě nemám dárky nevzpomínám si Příjemnou hudbou Reklamní kampaně McDonald's; originální pojetí reklamy Hudbou Airbank nikoli Rohlik.cz Textovy popis zvuku krupajiciho chleba, vtipem Cloe - parfém, zaujala originalitou. Air Bank - vtipem alza, neobvyklý výrobek za přijatelnou cenu byla vťypná Ne, nikdy si nepamatuji, na co byla. Nemám žádnou takovou reklamu. Albert - moje oblíbená písnička od Louise Armstronga se díky tý jejich sračce s perníčkama proměnila v píseň nenáviděnou! Nevybavuji si, že by mě za poslední dobu nějaká reklama vyloženě zaujala Produktem Arginmax. na george české spořitelny Naposledy mě zaujala a pobavila reklama na pojištění od Generali a ČPP, kdy se otec snaží zjistit, proč nejede auto a syn mu vtipně oznámí, že mají v motoru kunu. Každoroční klasikou je pak vánoční reklama na Kofolu, která snad nikdy nezestárne. ZALANDO - asi proto jak moc je trapná, má šílenou hudbu, ale každý si ji pamatuje - Kofola ne,bohuzel Kofola - elegantní napojení na již existující reklamu příšerná reklama Hezuckého na CZC a jejich slevy
41
56,94 %
56,16 %
10. Jsou pro Vás doporučení a zkušenosti blízkých důležité při rozhodování o nákupu produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Rád/a si je vyslechnu, ale ve finále dám na své vlastní pocity
49
67,12 %
67,12 %
Jsou pro mě velice důležité
24
32,88 %
32,88 %
11. Nakupujete často na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, preferuji nákup přes internet u většiny produktů
34
46,58 %
46,58 %
Moc ne, raději navštěvuji kamenné obchody
20
27,4 %
27,4 %
Zřídka kdy
19
26,03 %
26,03 %
12. Který z nástrojů podpory prodeje Vás motivuje k nákupu nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Slevy
41
56,16 %
56,16 %
Zvýhodněná balení (2+1 zdarma, dárek k nákupu, při koupi dvou balení zrnkové kávy - hrneček zdarma,...)
16
21,92 %
21,92 %
Vzorky zdarma (mohu si produkt zdarma vyzkoušet)
11
15,07 %
15,07 %
Akce v prodejnách (ochutnávky, představení produktů)
4
5,48 %
5,48 %
Soutěže, slosování
1
1,37 %
1,37 %
13. Se kterými z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Se slevami
60
82,19 %
82,19 %
Se zvýhodněným balením
47
64,38 %
64,38 %
S akcemi na prodejnách
35
47,95 %
47,95 %
Se vzorky (věrnostní odměny)
7
9,59 %
9,59 %
Se soutěžemi a loteriemi
6
8,22 %
8,22 %
14. Při nákupu kosmetiky a doplňků stravy, co Vám udělá největší radost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sleva
46
63,01 %
63,01 %
Dárek k nákupu (vzorky dalších produktů)
17
23,29 %
23,29 %
Produkt zdarma při nákupu nad určitou částku
10
13,7 %
13,7 %
15. S jakým nástrojem marketingové komunikace jste se již setkali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Newslettery (zasílání nabídky e-mailem)
60
82,19 %
82,19 %
Telemarketing (někdo Vám zavolá a nabízí produkt po telefonu)
32
43,84 %
43,84 %
Nabídka produktů přímo na ulici (např. před supermarketem)
24
32,88 %
32,88 %
Kosmetičtí/finanční poradci nabízejí své služby a produkty
18
24,66 %
24,66 %
16. Věnujete pozornost newsletterům zasílaných do Vaší e-mailové schránky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, takový e-mail okamžitě smažu
40
54,79 %
54,79 %
Ano věnuji, ale pouze vybraným značkám
30
41,1 %
41,1 %
Ano, vždy se rád/a podívám na nabídku
3
4,11 %
4,11 %
17. Máte zablokované reklamy na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
35
47,95 %
47,95 %
Ano
30
41,1 %
41,1 %
Nevím, nezajímá mě to
8
10,96 %
10,96 %
18. Při rozhodování o nákupu produktu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Využiji internet, recenze a zkušenosti ostatních
46
63,01 %
63,01 %
Zůstávám věrný/á odzkoušeným produktům a výrobcům
21
28,77 %
28,77 %
Rád/a vyzkouším novinky a neznámé výrobce
5
6,85 %
6,85 %
Vezmu to co uvidím jako první
1
1,37 %
1,37 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?
odpověď Ne, nenechám se ovlivnit reklamou:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ničím, reklamy nesleduji na otázku 5. Čím Vás reklama většinou zaujme?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaký je Váš věk?
2. Jste:
3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
4. Kde na Vás reklama působí nejvíce (kde jí věnujete nejěvtší pozornost)?
5. Čím Vás reklama většinou zaujme?
6. Jaký druh reklamy Vám vadí nejvíce?
7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?
8. Sledujete televizní reklamy?
9. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?
10. Jsou pro Vás doporučení a zkušenosti blízkých důležité při rozhodování o nákupu produktu?
11. Nakupujete často na internetu?
12. Který z nástrojů podpory prodeje Vás motivuje k nákupu nejvíce?
13. Se kterými z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?
14. Při nákupu kosmetiky a doplňků stravy, co Vám udělá největší radost?
15. S jakým nástrojem marketingové komunikace jste se již setkali?
16. Věnujete pozornost newsletterům zasílaných do Vaší e-mailové schránky?
17. Máte zablokované reklamy na internetu?
18. Při rozhodování o nákupu produktu:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaký je Váš věk?
2. Jste:
3. Jaké je Vaše dosažené vzdělání?
4. Kde na Vás reklama působí nejvíce (kde jí věnujete nejěvtší pozornost)?
5. Čím Vás reklama většinou zaujme?
6. Jaký druh reklamy Vám vadí nejvíce?
7. Už jste si někdy pořídili produkt cíleně na základě reklamy?
8. Sledujete televizní reklamy?
9. Vzpomenete si na nějakou reklamu, která Vás v poslední době zaujala? Pokud ano, čím Vás zaujala?
10. Jsou pro Vás doporučení a zkušenosti blízkých důležité při rozhodování o nákupu produktu?
11. Nakupujete často na internetu?
12. Který z nástrojů podpory prodeje Vás motivuje k nákupu nejvíce?
13. Se kterými z těchto nástrojů se setkáváte nejčastěji?
14. Při nákupu kosmetiky a doplňků stravy, co Vám udělá největší radost?
15. S jakým nástrojem marketingové komunikace jste se již setkali?
16. Věnujete pozornost newsletterům zasílaných do Vaší e-mailové schránky?
17. Máte zablokované reklamy na internetu?
18. Při rozhodování o nákupu produktu:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Tehir: Blbý dotazník - já nemám televizi, takže na televizní noviny nekoukám. Taky trpím tzv. bannerovou slepotou.
Reklama mne ovlivňuje velmi - produkzy s otravnou reklamou cíleně nenakupuji.
B.: U otázky 15. by to chtělo buď změnit znění otázky nebo rozšířit možnost odpovědí, tedy pokud jde o to, aby respondent odpovídal podle skutečnosti. (Při zachování dvou možností odpovědi se zeptat např: "Se kterými z těchto způsobů m.k. se setkáváte nejčastěji?")