Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výběr soukromé základní školy v Pardubickém kraji

Výběr soukromé základní školy v Pardubickém kraji

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karolína Kudrnová
Šetření:26. 01. 2015 - 25. 02. 2015
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

pokud uvažujete o soukromé základní škole pro Vaše dítě (ať od 1. třídy nebo do vyšších ročníků) a zda bydlíte v Pardubickém kraji, prosím Vás o vyplnění dotazníku, který se tohoto tématu týká.

"Základní vzdělávání vede k tomu, aby si žáci osvojili potřebné strategie učení a na jejich základě byli motivováni k celoživotnímu učení, aby se učili tvořivě myslet a řešit přiměřené problémy, účinně komunikovat a spolupracovat, chránit své fyzické i duševní zdraví, vytvořené hodnoty a životní prostředí, být ohleduplní a tolerantní k jiným lidem, k odlišným kulturním a duchovním hodnotám, poznávat své schopnosti a reálné možnosti a uplatňovat je spolu s osvojenými vědomostmi a schopnostmi při rozhodování o své další životní dráze a svému profesnímu uplatnění. "

Odpovědi respondentů

1. Odkud pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pardubice1730,91 %30,91 %  
Vysoké Mýto916,36 %16,36 %  
Lanškroun814,55 %14,55 %  
Chrudim712,73 %12,73 %  
Ústí nad Orlicí47,27 %7,27 %  
Litomyšl35,45 %5,45 %  
Polička23,64 %3,64 %  
Holice23,64 %3,64 %  
Moravská Třebová11,82 %1,82 %  
Česká Třebová11,82 %1,82 %  
Králíky11,82 %1,82 %  

Graf

2. Jakého věku je/jsou Vaše dítě/děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-4 roky3258,18 %58,18 %  
5-6 let1629,09 %29,09 %  
7-12 let1425,45 %25,45 %  
13-15 let916,36 %16,36 %  
16 let a více814,55 %14,55 %  

Graf

3. Jaký je zhruba měsíční příjem Vaší rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21.000-30.000,-1934,55 %34,55 %  
31.000-40.000,-1527,27 %27,27 %  
do 20.000,-1018,18 %18,18 %  
více než 70.000,-59,09 %9,09 %  
41.000-50.000,-35,45 %5,45 %  
61.000-70.000,-23,64 %3,64 %  
51.000-60.000,-11,82 %1,82 %  

Graf

4. Co ve výuce preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Umět nové poznatky uplatnit v praxi4174,55 %74,55 %  
Důraz na komunikaci3258,18 %58,18 %  
Spolupráce a důvěra – sloučení více věkových kategorií na určité hodiny (hudební, sportovní, výtvarné)3258,18 %58,18 %  
Komplexnost učiva2749,09 %49,09 %  
Slovní hodnocení2138,18 %38,18 %  
Svobodná volba dítěte co a jak dlouho se bude učit2036,36 %36,36 %  

Graf

5. Co očekáváte od učitelů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace s dětmi3970,91 %70,91 %  
Motivace dětí3970,91 %70,91 %  
Rozvíjet v dětech potenciál3665,45 %65,45 %  
Individuální přístup k dětem3665,45 %65,45 %  
Umožnit dětem prostor na vlastní názor3665,45 %65,45 %  
Vysvětlení učiva3563,64 %63,64 %  
Vybudovat v dětech zdravé sebevědomí3563,64 %63,64 %  
Být pro děti vzorem2240 %40 %  
Ocenění dětí1425,45 %25,45 %  

Graf

6. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Znalosti4174,55 %74,55 %  
Umět spolupracovat3970,91 %70,91 %  
Sociální vazby3563,64 %63,64 %  
Umět vyjádřit svoje pocity a potřeby2850,91 %50,91 %  
Slušné chování2647,27 %47,27 %  

Graf

7. Jaké máte priority pro výběr základní školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita učitelů5090,91 %90,91 %  
Učební plán2952,73 %52,73 %  
Počet dětí ve třídě2850,91 %50,91 %  
Lokalita školy2443,64 %43,64 %  
Mimoškolní aktivity2036,36 %36,36 %  
Školné1527,27 %27,27 %  
Strava1425,45 %25,45 %  
Vybavení školy1221,82 %21,82 %  

Graf

8. Co byste ocenili, kdyby škola nabízela?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výlety a kroužky3767,27 %67,27 %  
Svoz/rozvoz do školy2138,18 %38,18 %  
Svačiny2138,18 %38,18 %  
Doučování1425,45 %25,45 %  
Nadstandardní vybavení školy1323,64 %23,64 %  

Graf

9. Kolik jste ochotni maximálně platit za školné? (za měsíc)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 3.000,-3869,09 %69,09 %  
3.000 – 4.500,-916,36 %16,36 %  
5.000 - 6.500,-59,09 %9,09 %  
7.000,- a více35,45 %5,45 %  

Graf

10. Jaký způsob hodnocení Vám připadá nejlepší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinace známkování se slovním hodnocením3461,82 %61,82 %  
Slovní hodnocení1425,45 %25,45 %  
Známkování712,73 %12,73 %  

Graf

11. Využívali byste např. rekvalifikační kurzy, semináře, přednášky, zájmové nebo sportovní kroužky, které by pořádala škola ve svých prostorách, pro dospělé?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4276,36 %76,36 %  
nevím712,73 %12,73 %  
ne610,91 %10,91 %  

Graf

12. Využili byste možnost přespání dítěte ve školní družině přes noc? (ano-alespoň jednou za měsíc)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2850,91 %50,91 %  
ne1832,73 %32,73 %  
nevím916,36 %16,36 %  

Graf

13. Uvítali byste, pokud by se mluvilo ve školní družině anglicky (vychovatel by ovládal i český jazyk)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4072,73 %72,73 %  
ne814,55 %14,55 %  
nevím712,73 %12,73 %  

Graf

14. O jaké kroužky a kurzy by měl zájem, kdokoliv z Vaší rodiny, navštěvovat v budovách školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sport3258,18 %58,18 %  
Jazyky2952,73 %52,73 %  
Divadlo a tanec2647,27 %47,27 %  
Zpěv a hudba2138,18 %38,18 %  
Příroda a flóra1934,55 %34,55 %  
Ruční práce1934,55 %34,55 %  
Zvířata1730,91 %30,91 %  
PC1730,91 %30,91 %  
Vaření1730,91 %30,91 %  
Literatura1527,27 %27,27 %  
Chemie a věda916,36 %16,36 %  
Kinematografie814,55 %14,55 %  

Graf

15. Prosím uveďte alespoň 3 chyby dnešního školství?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- hodnocení známkami - nelíbí se mi, že děti učí i učitelé, kteří májí nervy v háji, při hodině lámou vzteky pravítka a děti pak bolí bříško a nechtějí do školy - učitelé na ZŠ nejsou kvalitně připraveni na práci s dětmi , které mají individuální program, takže tyto děti musí stejně nakonec chodit do speciální školy

- nesmyslné osnovy - biflování - zastaralé metody - nulový důraz na vyjádření vlastních myšlenek a porozumění textu

- paušálnost, nepřihlíží k jednotlivci - chrlení dat bez schopnosti použití¨ - nuda, nedokáže zaujmout k přirozenému získávání informací

- systémem "semletí" pedagogové, kteří nechtějí dělat nic "víc" než musí... - v podstatě dojde k "utlučení" individuality dítěte - nedochází k rozvoji potenciálu dětí... - velké množství dětí ve třídě - na jednoho pedagoga

1 2 3

1) vše přes pc 2) nezkušení učitelé nebo naopak staří učitelé 3) až hodně přátelský přístup učitelů k žákům

Bevin

děti jsou parchanti, rodiče jsou svině, učitel je otrok

fwefwef f fwef wf wewe

heterogenní skupiny dětí vnější motivace odtrženost od praxe

chyba učitelu

Chybí více individuální přístup k žákům, větší spolupráce mezi ročníky, větší svoboda volby.

Jan Amos Komenský

jednotný postup. přeplněné třídy. uzavřenost od okolí

kecup, tatarka, horcice

málo odpočinkových aktivit pro děti tzn. výlety,praxe,návštěva kultur. akcí. špatná kvalita jídel, nespravedlivé známkování

malý zájem o změnu metod výuky, klasické známkování nic nevypovídá o skutečných znalostech, nekvalitní pedagogové

Naprosto nevhodná strava, přeplněné třídy, příliš volna.

Nedostatek komunikace, málo ucebnich pomucek, ne individuální přístup, nevyužití znalosti v živote. .

Nedůvěra v učiteli a učitelů žáci. Neučí deti myslet jen opakovat osnovy. Divné přístup k rodičů a řekla by ze učiteli mají v nemohu situace svázány ruce. Jsem cizinka učila sem v Česku aj a bylo pro mě sok :)

největší chybou jsou soukromé školy (většina)

nekomplexnost učiva, předměty na sebe nenavazují, nespolupracují, známkují se výchovy, děti se nevedou k samostatnosti, kreativitě a zodpovědnsti ( a pokud ano, tak velmi zvláštním způsobem) učitelé jsou svázáni konvencemi, předsudky, chybí ve sborech muži.....děti se stále "drtí" bez přemýšlení.....

Nekvalita učitelů Přehnané nároky

není individuální přístup, normování dětí, není jim důvěřováno, nejsou podporovány, v tom co je baví

neosobnost, rozdelovani deti do skupin dle vedomosti, mala motivace

Nereseni xenofobie, nereseni sikany, pretizeni-nemotivovani nebo vyhoreli pedagogove, duraz na memorovani na ukor uceni se, jak se ucit, jak resit problemy, jak o tom komunikovat a jak s ostatnimi spolupracovat a to hlavne na prvnim stupni

nerespektující přístup, zbytečné přehnané požadavky v osnovách už na prvňáčky, špatná spolupráce s rodinou

Nesystémovost Demotivace dětí Neposiluje se individualita a silné stránky dětí

podhodnocení učitelů, chybně nastavený systém (švp - každá škola se učí dané učivo jindy), lepší by byly dané osnovy a alternativní způsob hodnocení (kombinace slovního a známky)

Praktická výuka, žáci neumí využít své nabýté znalosti

Pristup a vubec vlastne vyber ucitelu. Cely system skolstvi je spatne, deti jsou do uceni nuceny protoze to budou potrebovat k dalsimu uceni, nikoliv vsak k zivotu.

Přeplněné tridy, unavení učitele, učitelé bez nápadu

přeplněné třídy, nenechání prostoru pro individuální vyjádření dětí, neadekvátní hodnocení známkami, chybí hravé učení s uplatnění v praxi-názorné vyučování, zastaralé učební osnovy-biflování vzorečků, definic....

přeplněné třídy, s tím souvisí i obsáhlé domácí úkoly (třeba na 2 hod. apod.), děti musí celé dopoledne sedět jak zařezaní - bez možnosti pohybu, proběhnutí o přestávkách, bez učení v přírodě...

Přeplněné třídy, vyhořelé učitelky, absence mužů, důraz na výkon, neochota spolupracovat s rodiči, zavření dětí na celý den ve škole hlavně u prňáků, děti se učí a učí a nemají možnost své znalosti použít v praxi, osahat si je (interaktivné tabule není to nejlepší řešení).

příliš mnoho dětí ve třídě preferování frontální výuky absence individuálního přístupu

přílišný důraz na memorování znalostí, neučí žáky prakticky využít to, co se ve škole naučí, neprovázanost předmětů, příliš velké množství žáků ve třídě - učitel nemá možnost věnovat se jim individuálně podle jejich potřeb, řada učitelů, se kterými jsem se setkala, neměla pro tu práci patřičné vlohy ani motivaci, což se negativně podepsalo na vztahu studentů k vyučovanému předmětu ...

strach učitelů z rodičů, tím pádem nezdravé sebevědomí dětí zákaz drobných tělesných trestů (malý pohlavek za drzost na chodbě beze svědků ještě nikomu nikdy vývoj nenarušil) přepracovanost učitelů a malé platy (nejsem učitelka a jejich povolání obdivuji)

Špatná kvalifikace učitelů,

špatná motivace, škatulkování dětí podle rodičů, nedostatečná komunikace a spolupráce s rodiči (jakoby stáli na opačných stranách barikády), přílišná uniformita, nedostatečná rozmanitost, potírání individuality, nedostatečný rozvoj individuálních schopností a potřeb dítěte jako jednotlivce, nedostatečná důslednost

špatné vzdělávání na VŠ (pedagogové mají malou zkušenost s dětmi), lidé bez vzdělání a lásky k dětem na pedagogických pozicích, chyba je, když školu vede spíše manažer, než člověk a pedagog

špatní učitelé, inkluze, cikáni

Učení se bez komplexnosti pouze vědomosti, nikoliv propojení se životem. Příliš mnoho dětí na jednoho učitele. Málo mužů v učitelském sboru.

učí se historie, samé poučky,ale není kladen žádný důraz na to, aby to dítě pochopilo a co mu to přinese do života... Méně teorie, více praxe, Chybí škola hrou. Klasické školství by se mělo inspirovat např. Montessori systémem.

učitelé nemají dostatečné páky - nikoli autoritu (ta mnohým nechybí) nadmíra papírování nejednotnost učebních plánů - když se dítě přestěhuje, některé látky může slyšet 2x, jiné vůbec někteří rodiče se domnívají, že jejich dítě je nejchytřejší, nejhodnější, nejtalentovanější... a dávají to najevo nejen kantorům, ale i ostatním rodičům skutečnost, že lze opakovat ročník pouze 1x na 1. stupni a 1x na 2. stupni

Uniformita, Kvalita lektorů, hodnocení formou známek

Velké počty dětí ve třídách; děti nejsou vnitřně motivované k učení, vnější motivace v pubertě přestává fungovat; velké množství učiva, které není provázané, jde jen o znalosti.

Velký počet ve třídě; chybí individuální přístup; děti s vlastním názorem nejsou vítány; chybí spolupráce děti + rodiče + škola;

velký počet žáků, mentorování znalostí, známkování a srovnávání navzájem, škatulkování a nálepkování (dis poruchy), způsob zkoušení, atd.

všichni jsme unikátní a škola chce z každého dělat stejné .....

wšzžýžiáío žresž

xxx

Založení na výkon, neprovázanost mezi jednotlivými předměty,chybí individuální přístup k žákovi

známky, důraz na vědomosti, soutěžení


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Odkud pocházíte?

2. Jakého věku je/jsou Vaše dítě/děti?

3. Jaký je zhruba měsíční příjem Vaší rodiny?

4. Co ve výuce preferujete?

5. Co očekáváte od učitelů?

6. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete?

7. Jaké máte priority pro výběr základní školy?

8. Co byste ocenili, kdyby škola nabízela?

9. Kolik jste ochotni maximálně platit za školné? (za měsíc)

10. Jaký způsob hodnocení Vám připadá nejlepší?

11. Využívali byste např. rekvalifikační kurzy, semináře, přednášky, zájmové nebo sportovní kroužky, které by pořádala škola ve svých prostorách, pro dospělé?

12. Využili byste možnost přespání dítěte ve školní družině přes noc? (ano-alespoň jednou za měsíc)

13. Uvítali byste, pokud by se mluvilo ve školní družině anglicky (vychovatel by ovládal i český jazyk)?

14. O jaké kroužky a kurzy by měl zájem, kdokoliv z Vaší rodiny, navštěvovat v budovách školy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Odkud pocházíte?

2. Jakého věku je/jsou Vaše dítě/děti?

3. Jaký je zhruba měsíční příjem Vaší rodiny?

4. Co ve výuce preferujete?

5. Co očekáváte od učitelů?

6. Co očekáváte, že si Vaše dítě ze základní školy odnesete?

7. Jaké máte priority pro výběr základní školy?

8. Co byste ocenili, kdyby škola nabízela?

9. Kolik jste ochotni maximálně platit za školné? (za měsíc)

10. Jaký způsob hodnocení Vám připadá nejlepší?

11. Využívali byste např. rekvalifikační kurzy, semináře, přednášky, zájmové nebo sportovní kroužky, které by pořádala škola ve svých prostorách, pro dospělé?

12. Využili byste možnost přespání dítěte ve školní družině přes noc? (ano-alespoň jednou za měsíc)

13. Uvítali byste, pokud by se mluvilo ve školní družině anglicky (vychovatel by ovládal i český jazyk)?

14. O jaké kroužky a kurzy by měl zájem, kdokoliv z Vaší rodiny, navštěvovat v budovách školy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kudrnová, K.Výběr soukromé základní školy v Pardubickém kraji (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://45279.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.