Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Gastronomický cestovní ruch v ČR

Gastronomický cestovní ruch v ČR

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vladyslava Varvanovych
Šetření:30. 11. 2023 - 10. 12. 2023
Počet respondentů:15
Počet otázek (max/průměr):24 / 20.6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych Vás touto cestou požádala o pomoc s realizací výzkumu, který je zaměřen na gastronomický cestovní ruch v České republice. Zpracování dotazníku je anonymní.

Předem děkuji za Vaší spolupráci.

 

Odpovědi respondentů

1. Uveďte 3 myšlenky (asociace), které Vás napadnou při vyslovení „česká kuchyně“:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pivo320 %20 %  
Knedlík320 %20 %  
Svíčková 213,33 %13,33 %  
omáčka213,33 %13,33 %  
omáčky 213,33 %13,33 %  
tradiční jídla 213,33 %13,33 %  
Vepřové se zelím 16,67 %6,67 %  
Utopenci 16,67 %6,67 %  
knedlo-zelo-vepř16,67 %6,67 %  
smažený sýr16,67 %6,67 %  
hotel16,67 %6,67 %  
jídelna16,67 %6,67 %  
restaurace16,67 %6,67 %  
Řízek 16,67 %6,67 %  
Vepřo knedlo zelo16,67 %6,67 %  
Vepřové maso16,67 %6,67 %  
zelí16,67 %6,67 %  
Nudná, bez chuti, není nápaditá, prakticky nezná koření nebo bylinky16,67 %6,67 %  
Založená na omáčkách16,67 %6,67 %  
Lokální a veskrze levné suroviny16,67 %6,67 %  
Nevarim16,67 %6,67 %  
Nezdrave16,67 %6,67 %  
Dlouhe vareni16,67 %6,67 %  
odpad16,67 %6,67 %  
hnus16,67 %6,67 %  
uho16,67 %6,67 %  
dlouhé vaření 16,67 %6,67 %  
výživná16,67 %6,67 %  
dobrá16,67 %6,67 %  
tradiční16,67 %6,67 %  
knedlo zelo vepřo16,67 %6,67 %  
smažák a hranolky16,67 %6,67 %  
koprovka16,67 %6,67 %  
Stará kuchařka (kniha)16,67 %6,67 %  
Konkrétní estetika restaračního zařízení16,67 %6,67 %  
tučné16,67 %6,67 %  
samá mouka16,67 %6,67 %  

Graf

2. Sledujete blogy zaměřené na gastronomii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelněotázka č. 3, Ano, nepravidelněotázka č. 3, Neotázka č. 6, Nevím, co je blogotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne960 %60 %  
Ano, nepravidelně640 %40 %  

Graf

3. Který z následujících českých blogů sledujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kuchařka pro dceru350 %20 %  
Kitchenette233,33 %13,33 %  
Cuketka233,33 %13,33 %  
Prostřeleno116,67 %6,67 %  
Co nového na kopci116,67 %6,67 %  
Zásadně zdravě116,67 %6,67 %  

Graf

4. Motivoval Vás někdy blog/profil na Instagram zaměřený na gastronomii cestovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemotivoval350 %20 %  
Po České republice233,33 %13,33 %  
Do zahraniční116,67 %6,67 %  

Graf

5. Navštěvujete nějaké stravovací služby, které byly na blogu prezentovány?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne350 %20 %  
Spíše ne233,33 %13,33 %  
Spíše ano116,67 %6,67 %  

Graf

6. Sledujete televizní pořady zaměřené na gastronomii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, pravidelněotázka č. 7, Ano, nepravidelněotázka č. 7, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne853,33 %53,33 %  
Ano, nepravidelně640 %40 %  
Ano, pravidelně16,67 %6,67 %  

Graf

7. Motivoval/a Vás někdy televizní pořad zaměřený na gastronomii cestovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemotivoval571,43 %33,33 %  
Po České republice114,29 %6,67 %  
Do zahraničí i po ČR114,29 %6,67 %  

Graf

8. Navštěvujete nějaké stravovací služby, které byly v televizním pořadu prezentovány?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne457,14 %26,67 %  
Spíše ne228,57 %13,33 %  
Ano114,29 %6,67 %  

Graf

9. Který z českých televizních pořadů pravidelně sledujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, šéfe!342,86 %20 %  
MasterChef Česko342,86 %20 %  
Prostřeno228,57 %13,33 %  
Pravidelně nic, sem tam Babica -Sapik114,29 %6,67 %  
Kluci v akci114,29 %6,67 %  
Peče celé Česko114,29 %6,67 %  
Z českých žádné, sleduju zahraniční MasterChef a zahraniční foodbloggery/influencery114,29 %6,67 %  

Graf

10. Označte gastronomické projekty, které znáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný746,67 %46,67 %  
Gastromapa Lukáše Hejlíka746,67 %46,67 %  
Regionální značky gastro produktů/služeb320 %20 %  
Jídlo s.r.o. (TelevizeSeznam)213,33 %13,33 %  
SvatomartinskáE vino16,67 %6,67 %  

Graf

11. Motivoval/a Vás někdy gastronomický projekt (viz otázka č. 10) cestovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemotivoval1280 %80 %  
Po České republice320 %20 %  

Graf

12. Podle čeho si nejčastěji vybíráte svou dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní zkušenosti640 %40 %  
Doporučení rodiny, známých320 %20 %  
Uživatelské recenze213,33 %13,33 %  
Hlavně nic nedělat 16,67 %6,67 %  
Příspěvky a fotky ze sociálních sítí přátel a známých16,67 %6,67 %  
Podle lokality prirody a kultury16,67 %6,67 %  
Podle zajímavých památek16,67 %6,67 %  

Graf

13. Co by Vás přesvědčilo k návštěvě ve Vaší dovolenkové destinaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trhy533,33 %33,33 %  
Muzeum, expozice zaměřená na gastronomii426,67 %26,67 %  
Exkurze do výroben surovin, produktů426,67 %26,67 %  
Aktivity spjaté s vínem320 %20 %  
Gastronomický festival320 %20 %  
Návštěva vyhlášeného gastronomického podniku213,33 %13,33 %  
Stezka zaměřená na místní gastronomii213,33 %13,33 %  
nic z výše uvedeného16,67 %6,67 %  
Aktivity spjaté s pivem16,67 %6,67 %  
Kurzy vaření, pečení chleba apod.16,67 %6,67 %  
Priroda, pamatky, mistni male taverny16,67 %6,67 %  
ožrat se16,67 %6,67 %  

Graf

14. Odvážíte si z dovolené nějaké gastronomického produkty/suroviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne640 %40 %  
Ano640 %40 %  
Spíše ano213,33 %13,33 %  
Ne16,67 %6,67 %  

Graf

15. Na své dovolené v České republice preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stravování v různých stravovacích službách v destinaci533,33 %33,33 %  
Stravování v rámci ubytování s návštěvou stravovacích služeb426,67 %26,67 %  
Vlastní vaření s minimální návštěvou stravovacích služeb320 %20 %  
Vlastní vaření s návštěvou stravovacích služeb213,33 %13,33 %  
Jiné16,67 %6,67 %  

Graf

16. Jaké platformy při sledování influencerů nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
YouTube746,67 %46,67 %  
Žádné533,33 %33,33 %  
Facebook426,67 %26,67 %  
Instagram320 %20 %  
Webové stránky/Internet213,33 %13,33 %  
influencery nesleduji16,67 %6,67 %  
Nevím, co je influencer16,67 %6,67 %  
X16,67 %6,67 %  

Graf

17. Myslíte si, že ve Vás může jídlo a pití zanechat větší zážitek než návštěva historických památek, muzeí, přírody apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne640 %40 %  
Ano426,67 %26,67 %  
Spíše ne320 %20 %  
Spíše ano213,33 %13,33 %  

Graf

18. Je pro Vás důležité, zda daný gastronomický podnik využívá lokální suroviny při výrobě pokrmů a dbá na životní prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne533,33 %33,33 %  
Spíše ano533,33 %33,33 %  
Ano320 %20 %  
Ne213,33 %13,33 %  

Graf

19. Po České republice obvykle cestujete na dobu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 až 3 dny853,33 %53,33 %  
Kratší než jeden den426,67 %26,67 %  
4 až 7 dní213,33 %13,33 %  
Po ČR necestuji16,67 %6,67 %  

Graf

20. Destinace České republiky navštěvujete nejčastěji s:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
partnerem/partnerkou bez dětí533,33 %33,33 %  
přáteli426,67 %26,67 %  
sám320 %20 %  
partnerem/partnerkou s dětmi320 %20 %  

Graf

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena853,33 %53,33 %  
Muž746,67 %46,67 %  

Graf

22. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 – 30 let1493,33 %93,33 %  
19 – 24 let16,67 %6,67 %  

Graf

23. Název kraje, ve kterém žijete:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pardubický426,67 %26,67 %  
Praha320 %20 %  
Ústecký 16,67 %6,67 %  
Vysočina 16,67 %6,67 %  
Morvakoslezsky16,67 %6,67 %  
Olomoucký16,67 %6,67 %  
Stredo16,67 %6,67 %  
jc16,67 %6,67 %  
Plzensky16,67 %6,67 %  
Středočeský16,67 %6,67 %  

Graf

24. Z jakého státu pocházíte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČR 960 %60 %  
Česká republika 213,33 %13,33 %  
CZ16,67 %6,67 %  
Če16,67 %6,67 %  
Jsem Ceska16,67 %6,67 %  
cr16,67 %6,67 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Varvanovych, V.Gastronomický cestovní ruch v ČR (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://79417.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.