Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Porovnání různých typů reklamních kampaní

Porovnání různých typů reklamních kampaní

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jindřich Černý
Šetření:28. 04. 2016 - 03. 05. 2016
Počet respondentů:79
Počet otázek (max/průměr):21 / 20.87
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:74,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem student Vyšší odborné školy Obalové techniky ve Štětí a tímto bych Vás chtěl požádat o vyplnění mého dotazníku, jehož výstup bude klíčovou součástí mé semestrální práce.

Tento dotazník zkoumá reklamu z psychologického hlediska a na základě mého vlastního rozboru zkoumaných vlastností, proto se některé otázky mohou jevit nelogicky, či nepochopitelně, je to ale záměr.

Předem děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Nejdříve si zjistím něco o Vás. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5468,35 %68,35 %  
Muž2531,65 %31,65 %  

Graf

2. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 24 let3240,51 %40,51 %  
25 - 34 let2227,85 %27,85 %  
35 - 44 let1316,46 %16,46 %  
45 - 54 let911,39 %11,39 %  
55 a více let33,8 %3,8 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Základníotázka č. 5, Učňovskéotázka č. 5, Středoškolskéotázka č. 4, Středoškolské s maturitouotázka č. 4, Učňovské s maturitouotázka č. 5, Vyššíotázka č. 4, Vysokéotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou3341,77 %41,77 %  
Vysoké2632,91 %32,91 %  
Základní78,86 %8,86 %  
Vyšší56,33 %6,33 %  
Středoškolské56,33 %6,33 %  
Učňovské33,8 %3,8 %  

Graf

4. Studovali jste marketing?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5478,26 %68,35 %  
Ano1521,74 %18,99 %  

Graf

5. Nyní jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný3645,57 %45,57 %  
Student3139,24 %39,24 %  
Podnikající911,39 %11,39 %  
Důchodce33,8 %3,8 %  

Graf

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Televize2.5573.462
Rádio4.0762.551
Internet2.3042.287
Plakát/Billboard3.5821.433
Leták3.9111.473
Veřejný dopravní prostředek4.572.321

Graf

7. Co uděláte, když uvidíte reklamu na nějaký výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nic5670,89 %70,89 %  
Řeknete si, že výrobek vyzkoušíte, až ho uvidíte v obchodu1721,52 %21,52 %  
Výrobek rozhodně nekoupíte56,33 %6,33 %  
Výrobek si zapamatujete a při návštěvě obchodu jej zakoupíte11,27 %1,27 %  

Graf

8. Jaká je Vaše obecná zkušenost s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama si přibarvuje skutečnost5974,68 %74,68 %  
Reklama je naprosto lživá1113,92 %13,92 %  
Reklama říká pouze to pozitivní911,39 %11,39 %  

Graf

9. Která z následujících TV reklam Vám přijde nejpřesvědčivější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola - Pes Štefan2329,11 %29,11 %  
Toffifee - Spokojená rodinka na zahradě1518,99 %18,99 %  
GE Money Bank - Kocour1417,72 %17,72 %  
T-Mobile - Agent (Ivan Trojan)1316,46 %16,46 %  
Coca-Cola - "Úžasná Coca-Cola" (Automat)1215,19 %15,19 %  
Airwaves - "Máš na to!"22,53 %2,53 %  

Graf

10. Jak na Vás působí informace vztahující se k naší zemi? Mám na mysli: "Od českých řezníků", "z českých polí", "z lásky k česku"...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neřešíte3240,51 %40,51 %  
Vyvolávají ve Vás sympatie1924,05 %24,05 %  
Vyvolávají ve Vás asympatie1316,46 %16,46 %  
Nutí Vás výrobku/značce nevěřit1012,66 %12,66 %  
Vzbuzují ve Vás důvěru k produktu56,33 %6,33 %  

Graf

11. Jak v obchodě přečtete cenu 27,95 Kč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
28 Kč5569,62 %69,62 %  
Necelých 30 Kč1113,92 %13,92 %  
30 Kč78,86 %8,86 %  
27 Kč56,33 %6,33 %  
Něco přes 25 Kč11,27 %1,27 %  

Graf

12. Když jdete nakoupit do nějakého Super/Hyper/Ultra/Mega/Bomba Marketu, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jdete pro konkrétní zboží, ale podíváte se, zda Vás ještě něco nezaujme4759,49 %59,49 %  
Zkrátka jdete nakoupit a něco v obchodě najdete1215,19 %15,19 %  
Jdete pro duh zboží, ale konkrétní musíte ještě vybrat1113,92 %13,92 %  
Jdete pro konkrétní zboží a jiné neberete911,39 %11,39 %  

Graf

13. Když jdete nakoupit do nějakého Super/Hyper/Ultra/Mega/Bomba Marketu, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Máte čas, ale nechcete se tam dlouho zdržovat5468,35 %68,35 %  
Spěcháte1417,72 %17,72 %  
Máte čas a klidně se i zdržíte911,39 %11,39 %  
Rádi se procházíte po obchodě22,53 %2,53 %  

Graf

14. Když vidíte u nějakého produktu nápis "sleva", tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Produkt Vás zaujme, ale o koupi rozhodne cena6278,48 %78,48 %  
Nezajímáte se1721,52 %21,52 %  

Graf

15. Jak nakládáte s letáky doručenými do poštovní schránky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vezmete si je domů, v krátkosti prolistujete a vyhodíte/zužitkujete3037,97 %37,97 %  
Nechodí Vám reklama do schránky1620,25 %20,25 %  
Ihned vyhazujete/užitkujete1316,46 %16,46 %  
V rychlosti prolistujete a vyhazujete/užitkujete1113,92 %13,92 %  
Vezmete si je domů a v klidu si je pročtete911,39 %11,39 %  

Graf

16. Logo které firmy z uvedených se Vám líbí nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Milka3341,77 %41,77 %  
Calvin Klein1215,19 %15,19 %  
Březňák1012,66 %12,66 %  
Amazon810,13 %10,13 %  
Citroën810,13 %10,13 %  
České Dráhy810,13 %10,13 %  

Graf

17. Zajímáte se o soutěže spojené s koupí nějakého produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nezajímáte5164,56 %64,56 %  
Ano, občas se do nějaké zapojíte2531,65 %31,65 %  
Ano, aktivně se jich účastníte33,8 %3,8 %  

Graf

18. Když Vás v obchodě osloví zástupce nějaké firmy s dotazem na vyplnění krátkého dotazníku, tak:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neuděláte si chvíli a nezodpovíte dotazník3139,24 %39,24 %  
Uděláte si čas a zodpovíte na otázky2531,65 %31,65 %  
Pozdržíte se, ale poskytnete odpověď jen na nejdůležitější otázky2329,11 %29,11 %  

Graf

19. Co si myslíte o ochutnávkách jídel v obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Firma má lepší reklamu4455,7 %55,7 %  
Přidává to plusy příslušné firmě2734,18 %34,18 %  
V ochutnávkách je lepší zboží, než jaké v běžném prodeji810,13 %10,13 %  

Graf

20. Jak reagujete, když spatříte reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zjistíte o co jde a když Vás to nezajímá, tak ji zavřete/přepnete/odejdete4658,23 %58,23 %  
Zavřete/přepnete/odejdete3139,24 %39,24 %  
Pozorně ji dokoukáte/dočtete22,53 %2,53 %  

Graf

21. Vyberte prvky, které by podle Vás v reklamě neměly chybět.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravdivost5772,15 %72,15 %  
Vtip5367,09 %67,09 %  
Cena3139,24 %39,24 %  
Příběh2531,65 %31,65 %  
Místo k zakoupení2329,11 %29,11 %  
Případné varování2227,85 %27,85 %  
Země původu2126,58 %26,58 %  
Informace o webové stránce2025,32 %25,32 %  
Výsledky nějakého průzkumu810,13 %10,13 %  
Slevová akce56,33 %6,33 %  
mám to naopak, jisté prvky v reklamě vedou k cílenému ignorování firmy.. Např. výpočetně náročná reklama, reklama která začne vyhrávat, aniž by byla v aktivním okně; reklama bez html atributů velikosti, takže stránka při načítání poskakuje...11,27 %1,27 %  
Nazev vyrobku11,27 %1,27 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 15 - 24 let:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 5. Nyní jste?

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

  • odpověď Internet=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize=2 na otázku 6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?
  • odpověď Televize=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet=2 na otázku 6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

20. Jak reagujete, když spatříte reklamu?

  • odpověď Zjistíte o co jde a když Vás to nezajímá, tak ji zavřete/přepnete/odejdete:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Řeknete si, že výrobek vyzkoušíte, až ho uvidíte v obchodu na otázku 7. Co uděláte, když uvidíte reklamu na nějaký výrobek?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nejdříve si zjistím něco o Vás. Jste:

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Studovali jste marketing?

5. Nyní jste?

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

7. Co uděláte, když uvidíte reklamu na nějaký výrobek?

8. Jaká je Vaše obecná zkušenost s reklamou?

9. Která z následujících TV reklam Vám přijde nejpřesvědčivější?

10. Jak na Vás působí informace vztahující se k naší zemi? Mám na mysli: "Od českých řezníků", "z českých polí", "z lásky k česku"...

11. Jak v obchodě přečtete cenu 27,95 Kč?

12. Když jdete nakoupit do nějakého Super/Hyper/Ultra/Mega/Bomba Marketu, tak:

14. Když vidíte u nějakého produktu nápis "sleva", tak:

15. Jak nakládáte s letáky doručenými do poštovní schránky?

16. Logo které firmy z uvedených se Vám líbí nejvíce?

17. Zajímáte se o soutěže spojené s koupí nějakého produktu?

18. Když Vás v obchodě osloví zástupce nějaké firmy s dotazem na vyplnění krátkého dotazníku, tak:

19. Co si myslíte o ochutnávkách jídel v obchodech?

20. Jak reagujete, když spatříte reklamu?

21. Vyberte prvky, které by podle Vás v reklamě neměly chybět.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nejdříve si zjistím něco o Vás. Jste:

2. Jaký je Váš věk?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Studovali jste marketing?

5. Nyní jste?

6. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?

7. Co uděláte, když uvidíte reklamu na nějaký výrobek?

8. Jaká je Vaše obecná zkušenost s reklamou?

9. Která z následujících TV reklam Vám přijde nejpřesvědčivější?

10. Jak na Vás působí informace vztahující se k naší zemi? Mám na mysli: "Od českých řezníků", "z českých polí", "z lásky k česku"...

11. Jak v obchodě přečtete cenu 27,95 Kč?

12. Když jdete nakoupit do nějakého Super/Hyper/Ultra/Mega/Bomba Marketu, tak:

14. Když vidíte u nějakého produktu nápis "sleva", tak:

15. Jak nakládáte s letáky doručenými do poštovní schránky?

16. Logo které firmy z uvedených se Vám líbí nejvíce?

17. Zajímáte se o soutěže spojené s koupí nějakého produktu?

18. Když Vás v obchodě osloví zástupce nějaké firmy s dotazem na vyplnění krátkého dotazníku, tak:

19. Co si myslíte o ochutnávkách jídel v obchodech?

20. Jak reagujete, když spatříte reklamu?

21. Vyberte prvky, které by podle Vás v reklamě neměly chybět.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Černý, J.Porovnání různých typů reklamních kampaní (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://porovnani-ruznych-typu-rekla.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.