Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklamy a jejich vliv na člověka

Reklamy a jejich vliv na člověka

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Váchová
Šetření:12. 02. 2010 - 19. 02. 2010
Počet respondentů:123
Počet otázek (max/průměr):8 / 8.07
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den,

ráda bych Vás požádala o vyplnění tohoto dotazníku, který plánuji zahrnout do mé seminární práce na téma Psychologie reklamy.

Předem děkuji za pravdivé vyplnění

Odpovědi respondentů

1. Které reklamy Vás ovlivňují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní7358,87 %59,35 %  
Internetové4435,48 %35,77 %  
V letácích3629,03 %29,27 %  
V tisku2923,39 %23,58 %  
Žádné2620,97 %21,14 %  
Billboardy2116,94 %17,07 %  
Propagační akce2116,94 %17,07 %  
Rozhlasové1713,71 %13,82 %  
Jiné86,45 %6,5 %  

Graf

2. Co Vás na reklamě zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtip9173,39 %73,98 %  
Hudba4536,29 %36,59 %  
Podáváné informace4032,26 %32,52 %  
Slogan3024,19 %24,39 %  
Barevnost 2721,77 %21,95 %  
Vystupující postavy2016,13 %16,26 %  
Jiné64,84 %4,88 %  
Nic54,03 %4,07 %  

Graf

3. Jaká barva Vás zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na barvě mi nezáleží6653,23 %53,66 %  
Červená3225,81 %26,02 %  
Žlutá2318,55 %18,7 %  
Oranžová1915,32 %15,45 %  
Zelená1814,52 %14,63 %  
Fialová1713,71 %13,82 %  
Modrá118,87 %8,94 %  
Růžová97,26 %7,32 %  
Černá86,45 %6,5 %  
Bílá64,84 %4,88 %  
Světle modrá54,03 %4,07 %  
Hnědá32,42 %2,44 %  
Šedá10,81 %0,81 %  

Graf

4. Co Vám na reklamě vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nelogičnost7963,71 %64,23 %  
Nepřiměřená délka7258,06 %58,54 %  
Násilí3629,03 %29,27 %  
Vystupující postavy3024,19 %24,39 %  
Podáváné informace2620,97 %21,14 %  
Jiné1713,71 %13,82 %  
Hudba1411,29 %11,38 %  
Nic54,03 %4,07 %  

Graf

5. Jaké reklamy máte nejraději?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na automobily4233,87 %34,15 %  
Žádné3326,61 %26,83 %  
Na jídlo a pití2620,97 %21,14 %  
Na kosmetiku2620,97 %21,14 %  
Jiné1411,29 %11,38 %  
Na jiné služby1310,48 %10,57 %  
Na ostatní drogerii75,65 %5,69 %  
Na léky21,61 %1,63 %  
Na banky, pojištění apod.10,81 %0,81 %  

Graf

6. Jaké reklamy nesnášíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na banky, pojištění apod.7963,71 %64,23 %  
Na ostatní drogerii5342,74 %43,09 %  
Na léky3629,03 %29,27 %  
Na kosmetiku3528,23 %28,46 %  
Na jídlo a pití2520,16 %20,33 %  
Na automobily1713,71 %13,82 %  
Jiné1713,71 %13,82 %  
Na jiné služby1612,9 %13,01 %  
Žádné64,84 %4,88 %  

Graf

7. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9274,19 %74,8 %  
Muž3225,81 %26,02 %  

Graf

8. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
211310,48 %10,57 %  
22129,68 %9,76 %  
2497,26 %7,32 %  
2386,45 %6,5 %  
1664,84 %4,88 %  
1864,84 %4,88 %  
1564,84 %4,88 %  
1964,84 %4,88 %  
1464,84 %4,88 %  
1754,03 %4,07 %  
ostatní odpovědi 25
20
30
26
33
31
13
99
29
28
47
43
55
37
58
50
12
61
32
75
34
45
40
70
27
36
4737,9 %38,21 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.69
Minimum:14
Maximum:55
Variační rozpětí:41
Rozptyl:57.24
Směrodatná odchylka:7.57
Medián:22
Modus:21

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Které reklamy Vás ovlivňují?

  • odpověď Televizní:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billboardy na otázku 1. Které reklamy Vás ovlivňují?

3. Jaká barva Vás zaujme?

  • odpověď Žlutá:
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Modrá na otázku 3. Jaká barva Vás zaujme?

4. Co Vám na reklamě vadí?

  • odpověď Nelogičnost:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhlasové na otázku 1. Které reklamy Vás ovlivňují?

6. Jaké reklamy nesnášíte?

  • odpověď Na banky, pojištění apod.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na jiné služby na otázku 6. Jaké reklamy nesnášíte?
  • odpověď Na léky:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na jiné služby na otázku 6. Jaké reklamy nesnášíte?
  • odpověď Na ostatní drogerii:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na jiné služby na otázku 6. Jaké reklamy nesnášíte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které reklamy Vás ovlivňují?

2. Co Vás na reklamě zaujme?

3. Jaká barva Vás zaujme?

4. Co Vám na reklamě vadí?

5. Jaké reklamy máte nejraději?

6. Jaké reklamy nesnášíte?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které reklamy Vás ovlivňují?

2. Co Vás na reklamě zaujme?

3. Jaká barva Vás zaujme?

4. Co Vám na reklamě vadí?

5. Jaké reklamy máte nejraději?

6. Jaké reklamy nesnášíte?

7. Jaké je Vaše pohlaví?

8. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Váchová, L.Reklamy a jejich vliv na člověka (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://reklamy-a-jejich-vliv-na-cloveka.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.