Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Typy tvrzení v reklamě

Typy tvrzení v reklamě

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Kejnovský
Šetření:25. 11. 2013 - 24. 12. 2013
Počet respondentů:130
Počet otázek (max/průměr):6 / 5.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:39,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený pane, Vážená paní,
chtěli bychom Vás požádat o spolupráci na našem výzkumu, který se týká způsobu podání informace při tvorbě reklamy. Jedná se o výzkum realizovaný studenty psychologie na FF UP.
V následujícím dotazníku Vám předložíme šest tvrzení, které prosím ohodnoťte výběrem z nabízených možností (sémantický diferenciál). Vyplnění dotazníku trvá maximálně 7 minut.
Děkujeme Vám za Váš čas.

Odpovědi respondentů

Už deset let kouřím krabičku denně. Je to znát, bydlím v prvním patře v domě bez výtahu a pokaždé, když jdu do schodů, se zadýchám. Nebaví mě to, někdy se cítím naštvaný sám na sebe, ale přestat prostě nedokážu. Je mi ze sebe na nic.

1. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Emotivní vs. Bez emocí1-2-3-4-5-6-73.0852.97
Dobrá vs. Špatná1-2-3-4-5-6-74.5232.68
Hluboká vs. Povrchní1-2-3-4-5-6-74.2312.285
Srozumitelná vs. Nesrozumitelná1-2-3-4-5-6-72.1382.073
Důležitá vs. Nedůležitá1-2-3-4-5-6-73.7313.551
Útočná vs. Laskavá1-2-3-4-5-6-73.9081.93
Silná vs. Slabá1-2-3-4-5-6-73.8692.452

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

Vědci objevili v cigaretovém kouři již více než 4000 chemických látek. Každý rok se tento počet navyšuje. Do cigaret se přidávají aditiva, kterých je známo přibližně 700. Prokázalo se více než 60 karcinogenů. Cigareta dále obsahuje mutageny, alergeny, toxické látky. Některé látky jsou obsaženy v přírodním tabáku. Část vzniká při spalování cigarety. Aditiva se tam přidávají uměle při výrobě cigaret z různých důvodů: aby se dal kouř vůbec vdechnout, aby na kuřáka nepadal popel, aby se kouř hezky vinul... (bezcigarety.cz)

2. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Emotivní vs. Bez emocí1-2-3-4-5-6-75.3543.552
Dobrá vs. Špatná1-2-3-4-5-6-73.9313.741
Hluboká vs. Povrchní1-2-3-4-5-6-73.3622.277
Srozumitelná vs. Nesrozumitelná1-2-3-4-5-6-72.8463.207
Důležitá vs. Nedůležitá1-2-3-4-5-6-72.7082.668
Útočná vs. Laskavá1-2-3-4-5-6-73.8771.785
Silná vs. Slabá1-2-3-4-5-6-73.5152.696

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

Každé odpoledne jsem se rozhodla věnovat hodinu aerobiku. Nejprve dám našeho malého syna spát, a potom jdu cvičit. Dříve byl se synem problém, nechtěl spát, bolelo ho bříško, plakal. Nyní mu každý den večer dávám ovocný jogurt, po kterém spí až skoro do ráno a já si můžu v klidu zacvičit.

3. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Emotivní vs. Bez emocí1-2-3-4-5-6-73.8463.222
Dobrá vs. Špatná1-2-3-4-5-6-74.4232.936
Hluboká vs. Povrchní1-2-3-4-5-6-75.3852.083
Srozumitelná vs. Nesrozumitelná1-2-3-4-5-6-73.0083.808
Důležitá vs. Nedůležitá1-2-3-4-5-6-75.4922.188
Útočná vs. Laskavá1-2-3-4-5-6-74.6461.998
Silná vs. Slabá1-2-3-4-5-6-75.1852.181

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

Nejnovější klinické testy prokázaly prospěšnost bifidogenní mikroflóry v jogurtech, která snižuje riziko onemocnění rakovinou střevního traktu o 65 %. Jogurty také zlepšují zažívání a doplňují potřebnou hladinu vitamínů.

4. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Emotivní vs. Bez emocí1-2-3-4-5-6-75.2793.271
Dobrá vs. Špatná1-2-3-4-5-6-73.3232.126
Hluboká vs. Povrchní1-2-3-4-5-6-74.1631.935
Srozumitelná vs. Nesrozumitelná1-2-3-4-5-6-72.7752.98
Důležitá vs. Nedůležitá1-2-3-4-5-6-73.6542.503
Útočná vs. Laskavá1-2-3-4-5-6-74.4541.756
Silná vs. Slabá1-2-3-4-5-6-74.0921.745

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

Po použití této zubní pasty mám zuby krásně bílé, zdravé dásně a ještě dlouho po vyčištění opravdu svěží dech. Tato pasta je rozhodně správná volba.

5. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Emotivní vs. Bez emocí1-2-3-4-5-6-73.8993.874
Dobrá vs. Špatná1-2-3-4-5-6-74.1092.655
Hluboká vs. Povrchní1-2-3-4-5-6-75.5581.89
Srozumitelná vs. Nesrozumitelná1-2-3-4-5-6-72.071.352
Důležitá vs. Nedůležitá1-2-3-4-5-6-74.7832.651
Útočná vs. Laskavá1-2-3-4-5-6-74.451.937
Silná vs. Slabá1-2-3-4-5-6-74.7441.989

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

„Pro pacienty s problematikou citlivých zubů zubní pasta Sensodyne Repair & Protect bude mít nesmírně pozitivní vliv. Vyhledá citlivou oblast zubu, opraví jej tím, že vytvoří souvislou minerální vrstvu a tím zapečetí dentinové kanálky od dráždivých vlivů a navíc zuby chrání.” (www.sensodyne.cz)

6. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Emotivní vs. Bez emocí1-2-3-4-5-6-74.8063.133
Dobrá vs. Špatná1-2-3-4-5-6-73.6822.263
Hluboká vs. Povrchní1-2-3-4-5-6-74.382.251
Srozumitelná vs. Nesrozumitelná1-2-3-4-5-6-73.1712.886
Důležitá vs. Nedůležitá1-2-3-4-5-6-73.9692.557
Útočná vs. Laskavá1-2-3-4-5-6-74.451.441
Silná vs. Slabá1-2-3-4-5-6-74.2021.99

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Ohodnoťte prosím toto tvrzení

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kejnovský, M.Typy tvrzení v reklamě (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://typy-tvrzeni-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.